Markéta |
|
(15.11.2021 16:35:16) Slohovku neposoudím.
Ohledně toho dějepisu - co by měla podle tebe dostat za známku, pokud tam nic smysluplného nenapsala? Nebo co bys chtěla s učitelkou řešit? Rozumím, že dceru jedničkářku i tebe rozhodí, když dostane špatnou známku, ale stane se. Pamatuju si na sebe, jako na jedničkářku, když někdy kolem té sedmé třídy tu a tam přilítla blbá známka, že mě to taky rozhodilo, i mojí maminku. No ale časem si všichni zvykli (já teda nejdřív), že na tom zas tolik nesejde.
Spíš než s učitelkou bych to probrala s dcerou. Že se může stát, že kvůli koníčku holt občas nestihne krátce zadané učivo a co tedy preferuje.
|
Markéta |
|
(15.11.2021 17:07:51) No, samostudium 30 stránek za tři dny v sedmé třídě by mě naštvalo a pokud by se to opakovalo, s učitelem bych se spojila.
|
Federika |
|
(15.11.2021 17:25:14) Samostudium? Oni to neprobírali ve škole?
|
Vranice |
|
(15.11.2021 17:47:33) Taky jsem to pochopila jako 30 stran opakování probrané látky a ne jako samostudium v 7. třídě.
V současných učebnicích pro děti bývají obrázky, grafy, v úvodu i závěrem stručné shrnutí kapitoly v bodech, text bývá různě strukturovaný.
Nepředstavuji si 30 stran ve stylu VŠ skript z minulého století.
Dítěti bych pomohla, třeba vyzkoušet, zopakovat, s učitelkou bych nic neřešila. Jak to vnímají ostatní děti a rodiče, jsou s tím v pohodě?
|
Federika |
|
(15.11.2021 18:48:55) Concetto, chápu, moje dcera to má teď poprvé v sedmičce taky tak. Relativně často chybí (kvůli sportu, navíc přijíždí domů denně okolo osmé večer)a pak látku dohání, takže se jí to taky sejde podobně. Teď psali test ze zeměpisu, téma hodně rozsáhlý a ona to chtěla všechno strhnout za jeden večer. Určitě tomu dala dost, ale jaksi...Dostala trojku, poprvé v životě. Do testu toho napsala hodně, ale některý věci tam všelijak popletla,zaměnila. byla z toho docela nešťastná, ale učitel jí napsal,že z té práce poznal,že toho umí dost, ale že není dobré se tolik látky učit během jediného večera, že se pak snadno stane, že to takhle poplete. Tak to teď už dělá tak, že si na to vymezí aspoň dva večery, plus nějakou tu cestu autem, vypíše si základní věci a tak. Obsáhlejší téma fakt v tomhle věku nezvládnou najednou, musí si ty informace utřídit,srovnat. Určitě se to naučí a naučí se vhodně využívat čas, který jí zbývá. Brala bych to jako zkušenost. S tou slohovkou je to ale jiný.
|
TaJ |
|
(15.11.2021 22:14:53) Federiko, tohle s tím učením většího množství látky najednou, je něco, co se snažím synovi vysvětlit už hodně dlouho, nejspíš už několik let...zatím celkem bez úspěchu, stejně si to nechá na poslední chvíli, ideálně až večer před písemkou...přitom má třeba celý den o víkendu volný, přes týden je skoro vždycky doma po 14.hodině, času by měl fůru...ale vždycky má na všechno dost času, pak si to večer přečte a má pocit, že to umí...jako on o tom přehled fakt má, ale potom v té písemce to různě poplete, na něco zapomene a je z toho právě taky ta trojka...poslední dobou se zdá, že už mu to začíná docházet...on říká, že když se to učí třeba dva dny před tím, tak že to stejně pak zase zapomene...takže si to čte až těsně před. Zatím se mi nepodařilo ho přesvědčit, že kdyby si to několik dní před tím večer vždycky letmo přečetl, tak si z toho zapamatuje mnohem víc...
|
K_at |
|
(16.11.2021 4:32:48) TaJ, no asi tak. S horší krátkodobou pamětí u dcery to je supr. Když jsem teď koukala, co chtěli za teorii v jednom předmětu, nebyla jsem si jistá, že bych to zvládla udržet v hlavě. Snůška odborných termínů, které nemáš od čeho odvodit a nikdy jsem je neviděla, neslyšela. Tak třeba ten 1.rocnik i dodělá.... Ale jak s tím přístupem jednou odmaturuje, to nevím.
|
|
Federika |
|
(16.11.2021 7:34:09) TaJ, on si taky musí najít svůj způsob, stejně jak každej. Já třeba měla skvělou pamě%t, částečně fotografickou. Dokázala jsem si rychle zapamatovat fakt velký množství látky. Ale měla jsem poruchu soustředění, mám.Takže jsem třeba něco četla a pokud mě t nebavilo,vůbec jsem to nevnímala. Musela jsem se naučit vypisovat si důležitý věci na listy papíry nebo kartičky. To jsem si nějak graficky upravila, podtrhla barevně, udělala obrázky, zvýrazňovače a pohoda, pak jsem to měla v hlavě,aniž bych se k tomu vracela. Ale přečíst si to těsně před je vždycky dobrý.
|
TaJ |
|
(16.11.2021 8:28:07) Federiko, jo, já vím, snažím se mu spíš radit, co by mohl zkusit, vypisovat a zvýrazňovat mu radím už taky dlouho, ale je na to moc pohodlný, hlavně žádná práce navíc, že 😉. Tak to nechávám, občas poradím, on si na to musí přijít sám a že schytá občas nějakou tu trojku, to už k tomu prostě patří, takže to nehrotím...
|
|
|
Len |
|
(16.11.2021 8:45:53) No, ja to tak delam celozivotne, teda behem povinne dochazky jsem to nedelala vubec, bohuzel. Ale na VS zasadne tesne pred terminem odevzdani prace s tim, ze knihy ctu prubezne, ale nejake vypisovani a zvyraznovani nedelam. A pak napisu praci behem jednoho dne, spoluzaci to pisou tri tydny a podobne. Kdyz bych to mela tak rozvlekle, tak ztratim koncentraci, ja se hypersoustredim v kratkem casovem useku, takze uceni i psani proste nechavam na posledni chvili. Kdyz jsem se chvili snazila se ucit soustavne, tak jsem mela horsi vysledky nez s timhle postupem. Nekdy jsou to nervy, ale holt funguju nejlip a nejvic efektivne v casovem presu, pod tlakem. Me mladsi dite to ma uplne stejne.
|
TaJ |
|
(16.11.2021 11:08:59) Len, díky za zkušenost, on to bude mít asi podobně, jen se ještě musí naučit odhadnout, kolik času na to bude potřebovat...že třeba začít dělat referát z AJ v devět večer není úplně ideální...nebo že mu to učivo na písemku nestačí jen prelitnout očima během pár minut...zas úplně bez učení mu to fakt nejde, že by se nemusel učit vůbec...
|
|
|
|
|
Markéta |
|
(15.11.2021 19:04:48) Jo, tak to má syn v sedmičce dost podobné. Zeměpis a přírodopis. Učí se učit. A dává mu to dost zabrat, výsledky značně nevyrovnané. Co mi hlava nebere, proč mají v zemáku pořád ty slepé mapy, jediné, co mě napadá, že se to dobře opravuje. Můj starší syn na gymplu se tohle odmítl učit a odmítl z toho psát písemky, takže vždycky dotáhl sardel a pak si to vylepšil při ústním zkoušení nebo při písemce, při které se mapy nedoplňovaly.
|
Federika |
|
(15.11.2021 19:25:44) Slepý mapy má dcera naopak nejradši, dobře se učí, najde si na internetu vždycky takový ty kvízy na čas, baví ji to. Horší je to s kvantem nových informací. Teď se třeba učí ryby a nadává, protože poznávačka je těžší než ty mapy. A já se přiznám, že nepoznám ani kapra,pořádně Natož takový ryby, o jejichž existenci nemám ani tušení
|
Markéta |
|
(15.11.2021 19:32:07) Jo tak na ryby je syn borec, poznal deset z deseti. Já poznám rejnoka. Což možná ani není ryba. On teda zase nerozezná smrk od borovice, což mi u dítěte, které je s námi odmalička pořád v lese, nechápu.
|
Federika |
|
(15.11.2021 19:33:11) Rejnok je paryba Oni tam mají těch ryb strašně moc. Jako kapr jich vypadá víc
|
|
|
Monika |
|
(15.11.2021 19:35:47) Federiko, ty poznávačky měl syn taky (na živočichy i rostliny), ovšem ještě ke všemu k tomu dostali děsně divné obrázky. Mně to přijde hezké, naučit se poznat alespoň ty nejčastější rostliny a zvířata (včetně těch nižších než jen savce a ptáky), ale asi by to chtělo jinou metodu, než rozdat skeny nějakých nezřetelných diapozitivů s tím, že "za dva týdny je test a tohle tam bude" ... To je potom hlavně otázka fotografické paměti a když tu rybu uvidí na jiném obrázku, nepoznají stejně nic.
|
|
Monika |
|
(15.11.2021 19:35:47) Federiko, ty poznávačky měl syn taky (na živočichy i rostliny), ovšem ještě ke všemu k tomu dostali děsně divné obrázky. Mně to přijde hezké, naučit se poznat alespoň ty nejčastější rostliny a zvířata (včetně těch nižších než jen savce a ptáky), ale asi by to chtělo jinou metodu, než rozdat skeny nějakých nezřetelných diapozitivů s tím, že "za dva týdny je test a tohle tam bude" ... To je potom hlavně otázka fotografické paměti a když tu rybu uvidí na jiném obrázku, nepoznají stejně nic.
|
Federika |
|
(15.11.2021 19:56:58) Mnki, oni mají ještě v pohodě, ty poznávačky. Obrázky zřetelný, popsaný. Ale syn má na gymplu takový poznávačky že to nedává pomalu nikdo. Mají snad všechny druhy na světě, třeba hmyz, liší se to nepatrně... Já se kdysi dnem i nocí učila na poznávačku šutrů. Všichni z toho propadali, učitel byl cvok. A co myslíš-poznám je uhlí a křídu, nejspíš...
|
|
|
Monika |
|
(15.11.2021 19:41:41) Jo, a pokud jde o "slepý mapy", tak jsem byla cca začátkem října v šoku z dcery (6. třída) - přišla s tím, že má z testu ze zeměpisu dvojku, protože prý nevěděla, že se na to mají taky "naučit světadíly" a že tedy nedokázala odlišit Austrálii od Asie nebo tak něco!!! Mně to přišlo naprosto neuvěřitelné, asi 8 let z jejích 11 (a z toho minimálně 3 už uměla číst) jim visela v pokojíčku obří mapa světa s pěkně barevnými světadíly, ovšem naše blondýna si za tu dobu asi nepřečetla (protože ji to nezajímalo), jak se který jmenuje. A to nemluvím o tom, že se to určitě učili i na 1.stupni (který absolvovala s jednou jedinou dvojkou na vysvědčení), ale jejich učitelka věcně učila zeměpis bez mapy ...
|
|
|
|
|
|
|
|