Zufi. |
|
(9.10.2021 12:20:48) Druhák dostal 5 (viz článek), opravdu nevím, zda to bylo OK nebo je učitelka ,,blbka,,. Na I.st. učím jen vlastivědu, nevím, co bych dala za podobnou práci, myslím si, že 5 rozhodně ne, ale co tedy? Co vy?
https://cnn.iprima.cz/skolak-zapomnel-na-tecky-za-vetou-za-jinak-bezchybny-test-dostal-petku-rodice-se-bouri-35266?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=627001&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_req_id=ozwuANigPm9-202110090806&dop_id=13818347
|
Zd a tři |
|
(9.10.2021 12:58:29) Hele, já vůbec nevím, co si o školství myslet. Mám jednoho osmáka úplně mimo. Asi není úplně blbej, ale po roce a půl pauzy se není schopen koncentrovat ve škole. A tam se rozhodli pro přístup dlouhej bič a malej dvorek. Nezvládá, nestíhá, doučuje celá rodina, v mezičase neustále povzbuzování a uklidňování, výsledky jsou naštrěstí už trochu vidět, ale pořád to dře hodně. Na začátku jsem myslela, že do školy hodím granát, teď pomalu se uklidňuju a malinko kvituju ten maximalistický přístup s bičem. Protože bobánky jen tak něco nevzbudí (třeba toho našeho), je prostě potřeba se zase aktivovat a někdo se jich časem ptát ani zastávat nebude. Ale motivace pětkou a další pětkou (mimochodem za 19bodů z 50 z němčiny jako druhého jazyka je pětka, za 32 bodů čtyřka... na běžný základce) mi přijde prostě obecně šílená. Hrozně lituju žáky, kterým to prostě nejde nebo na ně nemají rodiče ča s nebo jim nepomáhají.
|
|
darinaa |
|
(9.10.2021 13:15:15) Těžko soudit bez kontextu. Kdyby mi toto udělal žáček na konci hodiny, kdy se 30 minut probíralo, že na konci věty se píše tečka, asi bych zatoužila po práci u pásu a na pětku s vykřičníkem bych jistě pomyslela. Obecně si myslím, že dávat v první a druhé třídě horší známky (3,4,5) je velmi demotivující nesmysl, který vypovídá spíše o nekompetenci učitele než o hlouposti žáka.
|
kachna_ |
|
(9.10.2021 13:24:54) Darinaa, naprosto souhlasímm, myslím, že známkovat prvostupňáky (1. a 4. určitě) je demotivující. Občas nestačím zírat - jasné doporučení MŠMT "pomalý rozjezd, opakovat" a první známkovaná písemka druhý týden v září...
|
Senedra |
|
(9.10.2021 13:29:26) Druhý týden v září zapíšu 1 a 2, horší známky ne, případně nezapisuju známky vůbec. Ale děti aspoň vidí, jak na tom s učivem jsou ( většina má pocit, že je všechno v pohodě a klidu a ono není).
|
kachna_ |
|
(9.10.2021 13:48:55) Sen., to byla osobní zkušenost, paní učitelka současnou 4. (to je myslím docela důležité, páč byli nejmladším ročníkem zasaženým on-line výukou) třídu na matiku přebrala, vůbec je nezná, píšou písemku každou hodinu, známkovanou, bez ohledu na to, jestli na to opakování byli nebo ne (mají to přece už znát). Neznámkované písemce bych tleskala.
Ale mně fakt celkově přijde to prvostupňové známkování nejšílenější. Na VOŠce apod. mohl člověk dostat jedničku do 90% procent, prvostupňák má sloupeček dvaceti příkladů s jednou chybou a má přinejlepším 1-.
|
|
|
|
Senedra |
|
(9.10.2021 13:28:08) Darino, přesně tak - pokud se jednalo o písemku na téma " Jak se správně píše vět" a třeba si ještě před testem děti připomínaly velké písmeno na začátku věty a znaménko za větou, tak má prostě hodně chyb. Pokud by to udělal třeba páťák, beru to jako jednu chybu, kterou několikrát zopakoval.
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(9.10.2021 13:21:43) Zufi, já bych dala 2 Ve 2. třídě se totiž učí mimo jiné i to, že na konci věty se píše tečka. Takže tento jev nezvládl (v této práci). Ale má tam velké písmeno na začátku věty, má správně tvrdé měkké souhlásky, všechna písmena, čárky a háčky, rozdělená slova, to je v pořádku. Akorát teda ty tečky musí umět taky. Takže 1 ne, ale za opakovanou chybu není důvod dát 5.
Ale nejsem na prvním stupni. Možná by to bylo jen na 1- nebo 1 s tím, že bych to klukovi vrátila, ať se podívá, jestli něco nepřehlídl, ať si to po sobě zkontroluje. A až kdyby mu tam ty tečky nechyběly ani při kontrole, tak bysme si popovídali o tom, jak se píše věta. Na začátku velké písmeno, na konci...? no a nejspíš by se ozvalo něco jako AHA. Není důvod k 5, je potřeba neničit radost z učení, neotrávit děcko hned na začátku, spíš naopak.
|
Zufi. |
|
(9.10.2021 13:23:43)
|
|
CisloPi |
|
(10.10.2021 12:36:36) Taky tak.
|
|
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(9.10.2021 14:26:22) Nejsem učitelka, ale dala bych dvojku. Je to jedna chyba, akorát opakovaná.
|
|
Dari79 |
|
(9.10.2021 14:43:50) Mám dítě na neznámkovací škole a čím dál tím víc jsem za to vděčná.
Z písemky má vyplynout informace a ne známka...
Informace je, že dítě zapomíná za větou psát tečky. A že ostatní gramatické jevy zvládá moc pěkně.
Vole, proč někdo potřebuje tomu dát "číselnou hodnotu", to teda fakt nechápu.
|
Ennywan |
|
(9.10.2021 14:45:31) Dari, protože je to jednodušší a dost často to bohužel chtějí sami rodiče :-(
|
|
Klauri |
|
(9.10.2021 14:49:19) A ještě tu pětku dvakrát podtrhnout. To je fakt motivace jak prase :(.
|
P.T. Cruiser |
|
(9.10.2021 15:10:40) My měli na střední vyučujícího, který dokázal pětku podtrhnout i třikrát, ale zároveň si ji pro sebe v notesu počítal jako šestku, sedmičku, atd. ( Nebyli jsme malí, ale dlouho nám trvalo tento systém pochopit .)
|
|
|
|
1kulička |
|
(9.10.2021 15:14:32) Dcera 3. třída taky tento týden přinesla 5 z diktátu. Docela jsem teda koukala....no ale tak jsme si to vysvětlily, holka musela být duchem naprosto mimo....chyby typu chybí tečka nad j nebo sem tam vypadlo ze slova písmenko, ovšem i kuriózní, kdy místo "pojedu" napsala "poědu", ale potěšilo mne, že měkké a tvrdé slabiky měla bez chyby.
|
|
Lada2 |
|
(9.10.2021 15:15:46) Tak ono záleží na tom, o co šlo. U nás zrovna druháci probírají věty, začátek velké písmeno, na konci tečka, už musí rozeznat druhy vět a podle toho napsat tečku, otazník, vykřičník. Neustále si připomínají, že na konci věty něco je. Takže pokud šlo o test na tohle učivo, známka odpovídá. V podstatě vše prověřované špatně.
|
Aninabe |
|
(9.10.2021 16:06:44) Lado, u vás už druháci rozlišují druhy vět? U nás jsou aktuálně u abecedy, druhy vět rozhodně nebrali. Začínají psát diktáty. Ale s tím, že když tam bude pár malých chyb, tak 2, když velká síla, tak 2-3, horší ne. A že kdyžtak mají doma trénovat. Vždycky si gratuluju za to, že jsme dítě dali na tuhle školu (nespádová).
|
Lada2 |
|
(9.10.2021 16:10:24) Ano, jedou podle učebnice, v pondělí už to měli probrané a procvičovali to.
|
|
|
Renka + 3 |
|
(9.10.2021 16:13:45) Já myslím, že známka neodpovídá, ale to je věc názoru. Každopádně jde o dítě, kterému je 7 let a jeho vztah ke vzdělávání se stále formuje. A vím, že tu pětku v tomto věku ponese hůř než třeba jako starší. K čemu je dobré dát pětku a dvakrát podtrhnout? Co je výsledkem takového hodnocení? Jde o snahu otrávit a demotivovat dítě?
Dvojité podtržení tomu dává korunu, nevím o tom, že by byla standardní známka pětka dvakrát podtržená. To o učitelce vypovídá, že je poněkud vyhořelá a patří zřejmě na psychiatrii.
|
|
|
Aninabe |
|
(9.10.2021 15:57:27) Za mě - podle okolností. Jestli to je jinak bystré dítě, kterému chce učitelka JEDNORÁZOVĚ ukázat, že tuto chybu je třeba odstranit, pak snad OK. Syn jednou taky dostal trojku za komplet správnou písemku z matiky, ale neměl PODTRŽENÉ VÝSLEDKY. Byl to přesně tento typ upozornění, kdy bylo zřejmé, že na celkové hodnocení to nebude mít vliv. Pokud to má být standardní hodnocení, byla bych vytočená. Podobnou věc jsme kdysi řešili u prvňáků, na podobně známkujícím učiteli si inspekce dosti smlsla (včetně krácení platu). A jinak práce s chybou v českých školách většinou katastrofa. Ale super téma, mám psát seminárku na zajímavý jev v publikaci a ve školství, tohle je dobrá inspirace.
|
|
Marika Letní |
|
(9.10.2021 20:07:16) Já na to, že občas se najde debilní učitel/ka.
Je to druhák, v září. I za normální situace by mi to přišlo šílené, ale ještě po roce v pandemii? A když už, tak jde o jednu a tu samou chybu.
|
|
Renka + 3 |
|
(10.10.2021 8:29:36) Není. Už jsem to tady psala dřív, taky jsem ve stejném věku pětku dostala za to samé. Strašně jsem se těšila do školy, byla jsem fakt pečlivá, ale prostě jsem na tečky zapomněla. A cítila jsem se strašně, brečela jsem, nechtěla jít domů. Vůbec mě nenapadlo, že pro rodiče to bude banalita. V sedmi letech je taková pětka, obvzvlášť, když jste se snažili, strašně demotivující. A opravdu se člověk naučí dělat za větou tečky i bez pětky v 7 letech.
|
kachna_ |
|
(10.10.2021 10:03:51) Renko, já jsem ochotná připustit, že jsou děti, u kterých tato motivace může zabrat, ale byla bych ráda, kdyby vyučující byl ochoten připustit, že jsou děti, u kterých tato motivace může uškodit a myslel před tím, než ji použije. Učitelka, u které asistuju, dává málokdy horší známku, než dvojku, většinou dává jedničky s tím, že "je ráda, že to bylo bez chyby", takže ty děti jsou motivované k tomu, dostat tu jedničku, za bezchybnou práci (chyby plynoucí z SPU uznává). Je to z části i tím, že jedeme na minimální výstupy, takže je čas to probrat a procvičit, té hmoty k naučení mají na běžné ZŠ strašně moc.
|
|
|
kachna_ |
|
(10.10.2021 10:06:25) Romano a co přesně se stane tak strašného, když třeba půlku druhé třídy (nebo i celou) bude zapomínat tečky?
|
|
Liaa |
|
(10.10.2021 10:17:33) "Někdy je lepší jedna pětka, po které dítě tečky psát začne, než neustálé povzbuzování učitelky a rodiny, aby je psalo."
- Je to druhák. - Psal to v prvním, maximálně druhém měsíci školy. - První třídu musel mít vzhledem k pandemii značně nestandardní. - Je to stále stejná chyba.
|
|
Pam-pela |
|
(12.10.2021 2:17:23) Romano, je fajn, že nejsi učitelka. A fakt je, že některé učitelky s podobným přístupem by měly jít raději dělat bachaře/vychovatele v nápravném zařízení.
|
|
|