Yuki 00,03,07 |
|
(27.1.2021 17:36:01) já se trochu bojím, že pošlou devítky a doma nechají maturanty, ale uvidíme Prý dnes na čt24 řekl nějaký ředitel školy z Prahy, že mají poslední ročníky nechat doma, ať mají klid na přípravu na zkoušky a do školy poslat třetí třídy, ti neumí nic a učit se měli spoustu důležité a těžké látky v češtině i matematice, navíc mají jednu učitelku, ne jak ti velcí, kvůli kterým budou plný školy
|
Lída+2 |
|
(27.1.2021 17:38:23) Yuki, syn právě říkal, že nemají dobrany v něčem učivo. A bojí se, že to nestihnou. Zítra je vůbec neučí třeba. Poslali jen holuby s listem a stránky.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(27.1.2021 17:39:59) ale ať dělají jenom to, co potřebuji ke zkouškám, mě aby seděli všichni ve všech předmětech, stejně se učitel věnuje těm, kdo to potřebují, ostatní budou sedět s mobilem a čekat, až to skončí
|
Lída+2 |
|
(27.1.2021 17:43:59) Yuki, to už vzkázali řediteli, jestli by nemohl být každý jen to co potřebuje. Nejde to. Začínám na to slovo být alergická.
V tu chvíli by syn přišel o 11h v rozvrhu.
Nejvíc známek ma z doplňkové hodiny. Ekonomika 20znamek.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(27.1.2021 18:08:15) když půjde do školy, bude mít z ekonomiky dalších 20 známek
|
Lída+2 |
|
(27.1.2021 18:11:12) Yuki, vůbec ji neužije.
Naštěstí hodně nepočítají. Si říkám, že z toho tolik známek. Paní aktivně učí. Škoda, že češtinář to bere jako nutný zlo.
I když přece jen se s nimi spojí.
|
|
|
|
|
|
Marika Letní |
|
(27.1.2021 18:08:01) Yuki to by mě zajímalo, co je těžkého v čj a matematice ve 3. třídě. Vyjmenovaná slova, ta se prostě musí našrotit. To můžou klikat nějaký cvičení na netu, řekla bych. A dál?
|
Yuki 00,03,07 |
|
(27.1.2021 18:09:35) marko, pro spoustu dětí jsou vyjmenovaná slova a hlavně slova příbuzná opravdu těžký učivo, stejně tak násobilka
|
Marika Letní |
|
(27.1.2021 18:19:05) Yuki mně přijde, že číst a psát umí a tak ve 3. třídě potřebují do zblbnutí cvičit ta VS a taky násobilku. Tu už taky znají z 2. třídy a jde o zautomatizování.
Teď mě napadlo, že tam jsou asi taky slovní druhy? Nebo určování slovesných časů... to asi problém pro někoho být může. Já si ale říkám, že i to se přes on-line vysvětlit dá. Jsou různá videa, ta si může pouštět opakovaně, pak cvičení. Prostě natrénovat.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(27.1.2021 18:20:36) marko, násobilka ve 2. třídě je jenom 1,2, 10 a někdy 5, víc ne a ta vyjmenovaná slova se tam začínají, slovní druhy taky, na tu jsen zapomněla, já nejsem prvostupňová
|
Aninabe |
|
(27.1.2021 18:35:12) Yuki, jak jde. V naší škole se jede u druháků násobilka minimálně od Vánoc a docela určitě bude do konce roku celá. Bavila jsem se s jedním vyzvedávajícím tatínkem, kterého dítě do naší školy čerstvě přešlo (druhák). Byl docela vyvedený z míry, že dítě musí dohánět násobilku, ale posledně je už učitelka mezi dveřmi chválila, takže to zjevně dohnali .
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(27.1.2021 18:22:03) jenže ti letošní třeťáci navazují na loňskou nepovinnou distanční, kde nebyla tak běžně online, ti mají největší mezery
|
|
Analfabeta |
|
(27.1.2021 18:47:48) Vyjmenovaná slova by se měli naučit POUŽÍVAT, nikoli vyjmenovávat. Já je vyjmenovat nikdy neuměla, ale používala jsem je naprosto bez problémů.
|
Marika Letní |
|
(27.1.2021 18:55:27) Analfabeto já se je taky nemusela nijak moc učit, znala jsem je a zvláštnosti se naučila, já psala to "našrotit" u těch, kteří ta slova neznají a nic jiného tedy nezbývá. Musí se je naučit a pak cvičit. A to myslím zvládnou i doma, učitelka jim to vysvětlí, jsou k tomu videa a cvičení na netu. Mně ta třetí třída přijde v pohodě. CHápu, že v první a druhé třídě je opravdu dost o práci s dítětem, ale třeťák už toho zvládne spoustu sám podle pokynů. To je můj poznatek o třeťácích v mém okolí, neříkám, že to tak je u všech dětí.
|
Analfabeta |
|
(27.1.2021 19:03:48) marko, když jsem viděla pravopis některých VŠ, lezla jsem po zdi. Kdysi jsem tu dávala k dobru pondělý a Větnamec, co já viděla v práci za exotiku... Ale je to nic oproti bývalým spolužákům, co učí na VŠ, tam je to prý někdy pomalu na hranici gramotnosti. Ale nakonec mají diplom, že.
|
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(27.1.2021 18:12:52) ještě k vyjmenovaným slovům, je potřeba vysvětlit dětem význam toho slova, protože někteří neznají třeba to lýko, ale ani lýtko, co je to mlýn, to taky ne, protože mouka se kupuje v obchodě a jak vzniká netuší, doma ji možná ani nemají, zdravá výživa nepodporuje pečení buchet, tak nemelou doma ani ty ořechy, a že plyn plyne a plynout s tím nějak souvisí, je potřeba jim vysvětlit
děti mají strašně omezenou slovní zásobu
|
Marika Letní |
|
(27.1.2021 18:25:43) Yuki "děti mají strašně omezenou slovní zásobu" asi jo, já to vidím zřejmě optikou dětí, které jsou z podnětného prostředí.
|
Lída+2 |
|
(27.1.2021 18:33:34) Marko, můj starší syn má zásobu obrovskou.
Mladší malou.
Jeli ve stejném prostředí. A mladšímu se četlo večer od narození. Vstřebá jen zajímavé slovo, ostatní vypouští.
Podle těch doporučení by na tom měli být opačně. Nebo stejně. Nejsou.
|
|
|
Analfabeta |
|
(27.1.2021 18:52:45) Děti mají slovní zásobu z prostředí, ve kterém se pohybují. Znají hodně věcí kolem mobilů a počítačů, a že neznají méně používaná slova jako obyčej, pelyněk, lysý a další, to bych jim nezazlívala, že neznají srp, kosu, v životě neviděly snop, nevědí, co je povříslo, copak to budou někdy potřebovat? Zato vědí, co to jsou Windows, Excel, mobil, ikona a další.
|
77kraska |
|
(27.1.2021 18:55:12) Analfabeto, moje dcera nezna slovo tolerantni....a to jsem ji kazdy vecer cetla od miminka do 11 let a neustale s ni hovorim vybranym stylem...bud na to nema bunky nebo nevim
ale nekdy mi odpovi prislovim, ta jsme cvicily na prijimacky na 8G
|
Analfabeta |
|
(27.1.2021 18:58:31) Já hodně pracuju s texty a taky občas hledám. Taky už třeba nevím, jak se slovo skloňuje nebo jak se vlastně správně píše, a to si myslím, že mám slovní zásobu slušnou. Jenže jak se v tom pohybuju, tak už někdy i sama blbnu. Dneska máme výhodu, že pravopis je i na netu a zadarmo, občas používám pravidla.cz.
|
|
|
|
|
|
K_at |
|
(27.1.2021 18:14:43) Marko, je to problém.
|
|
Aninabe |
|
(27.1.2021 18:45:24) Marko, vyjmenovaná slova nejsou hlavně o naučení, nebo teda kdyby to bylo o "naučení" (jako básničky), považovala bych to celkem za svoje selhání. Je třeba vědět, co tam je, mít nacvičeno. Navíc děti poznají slovo vyjmenované, ale často nepoznají slova příbuzná. Nemají zažitou stavbu slova, protože předpona, kořen, přípona, koncovka se v té době učí minimálně. A najednou po dětech chtějí, aby poznaly, že syrovinka je k syrový a že výběr má předponu vý-. To objektivně JE těžký a se spoustou slov (nabít mobil, nabýt majetek, nazývat x zívat, sypat x sípat) bojují i starší dětí (klidně do šestky-sedmičky), protože ta příbuznost je pro ně nejasná.
|
|
|