Yuki 00,03,07 |
|
(6.1.2021 13:22:03) Kolegyně, nemáte náhodou nějaký tip na hry do online hodin matematiky na 2. stupni? aby to šlo přes Teamsy
díky moc
|
Delete |
|
(6.1.2021 14:11:25) Vzhledem k tomu, že na druhém stupni v matematice hry nehrajeme ani v běžných hodinách, tak nemám ani v online.
Ale třeba by mě něco napadlo, kdybys napsala konkrétní ročník a třeba téma, co chceš procvičit...
|
Alena |
|
(6.1.2021 14:25:33) Delete, z jineho soudku, jaka rada ucebnic z matematiky ro druhy stupen ti pripada nejpouzitelnejsi?
|
Delete |
|
(6.1.2021 14:39:35) O matematice moc nemám přehled, učím ji teprve druhý rok a ještě jsem se neodhodlala se tomu víc věnovat.
Taky strašně záleží, na co mají být použitelné.
My máme ve škole od Fortuny, vypadají dost nevábně, ale mně zrovna celkem vyhovují, přijdou mi přehledné, jsou tam i pěkně rozkreslené třeba konstrukční úlohy, rozepsané dost podrobně postupy výpočtů, dost příkladů....ale pro dítě na pohled fakt nebudou lákavé. A třeba mojí kolegyni vůbec nevyhovují.
Ona má raději řadu Odvárko - Kadleček. Ty jsou tematicky rozdělené, ještě mají sbírky, ale já jim na chuť nepřišla.
Pak mám doma Novou školu, ta mi v papírové formě nevyhovuje vůbec, ale mají elektronické verze učebnic, pak mají i eUčebnice provázané s pracovními sešity a v této formě to funguje výborně. Na jaře měli bezplatně dostupné všechny učebnice a pracovní sešity, tak jsem to využívala a ano, s tím bych dokázala dělat jak na dálku, tak ve škole.
Hodně matikářů jede bez učebnic a používá jen pracovní sešity TV Graphics. A je fakt, že z toho, co je na trhu, je to nejlepší volba, pracuje se s nimi fakt dobře. Ale prostě to není učebnice.
Holky měly na nižším gymplu ještě jinou řadu učebnic, ale nezaujala mě o nic víc než to, co mám já, takže pro sebe jsem si je nepořizovala.
|
Alena |
|
(6.1.2021 18:27:02) Dik. Podivam se na ty sesity.
|
Delete |
|
(6.1.2021 19:02:09) Není to učebnice, není tam nic vysvětleno, ale je to přehledné, úlohy několika úrovní, sice klasika, ale oživené i o nějaké "zábavnější" úlohy na zamyšlení a pro ty, co s běžným učivem nemají problém.
Vlastně jsou k dispozici online...ne k vyplnění, ale promítnutí příkladů...ale nejdo to normálně prohlížet, musíš znát stránky a cvičení (můžeš zkusit náhodně zadávat a zobrazovat si). Pro výuku dobré, teď na dálku obzvlášť.
|
|
|
rachomejtle |
|
(6.1.2021 18:56:28) Ty pracovní sešity od TV Graphics jsou skvělé, má je teď můj syn a občas mu koukám přes rameno. Příklady jsou trochu s přidanou hodnotou, aby musel přemýšlet. A líbí se mi, že vedle té tuny jiných učebnic má na matiku právě jen jeden tento sešit. Dopíše, vezme další díl. Taková matematika to go.
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(6.1.2021 14:31:16) potřebuju děti dostat z letargie, jsou unavení, nechce se jim, možná to ani nemusí být matika, klidně online nějaká hra pro třídu, bez výuky, jen bych to využila, kdyby se to dalo spojit
|
Delete |
|
(6.1.2021 14:47:07) Yuki,
na umimematiku.cz jsou procvičovačky formou hry...jakože soutěživé, buď s roboty, nebo mezi sebou, to by stálo za zkoušku. Koukala jsem, že v MS Teams už jdou breakout rooms, tak mě napadá uspořádat turnaj....rozdělit je do skupinek, každé skupince zadat jednu hru, hry mezi skupinami protočit, počítat body, pak je přeskupit podle pořadí, takže do jedné místnosti všichbni první, do druhé druzí....a zase protočit hry a počítat body....
Pak třeba ty aktivnější nechat vypracovat statistiku....jak se komu dařilo v kterém druhu hry.....
Jen mám trochu obavu, že na současný stav už prostě hry nestačí .
|
Yuki 00,03,07 |
|
(6.1.2021 15:24:20) Delete, já mám ten pocit taky na jaře makali výborně, na podzim super, ale teď se jim ještě nepodařilo probrat. Já chápu, že po prázdninách se nechce, mně taky ne, taky je ten rozjezd... no jak po dovolené. Ale zvlášť jedna třída se mi nelíbí a ráda bych to řešila v začátku. Ve škole bych si poradila, ale takto, na dálku, fakt nevím. A nemyslím si, že by se návrat do škol nějak blížil, asi by ani neměl, vzhledem k situaci ve zdravotnictví. Taky z toho včerejšího doporučení MŠMT mám dojem, že se s tím nepočítá minimálně do konce ledna. A není to o kontraktech s vrstevníky, oni v kontaktu jsou. Spíš odraz nálady v rodinách v kombinaci s příchodem puberty.
|
Delete |
|
(6.1.2021 15:37:43) Já myslím, že nejhorší je ten pocit nekonečna. Je to děsná nejistota. Pořád se mluví o tom, jak děti potřebují jasná pravidla a mantinely, aby se cítily v bezpečí. A teď už skoro rok žijou v naprostém chaosu, kdy neví, co bude zítra, za týden....a vadí to právě nejvíc těm pubertálním, protože už mají dost rozumu na to, aby vnímaly i to, co se děje v celé společnosti, už to není jen o tom, jaká naláda je v rodině. Ale protože to jsou ještě děti, nemají dost životních zkušeností, je většina těch problémů pro ně neřešitelná, nedokážou si představit, jak se co může vyvinout, takže ještě větší nejistota.
Takhle to vnímám já.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(6.1.2021 15:41:40) já to zatím vidím tak, že si uděláme povídací hodinu, akorát musím všechny donutit mluvit, musím najít téma, který snesou všichni. S malochama na prvním stupni by to šlo, ale toto je náročný věk. Ve škole by mi nejspíš lezli na nervy, ale byla by to sranda, vzájemně bysme se prudili a mezi tím by nás to bavilo. Achjo. Budu hledat a kdybych na něco kápla, podělím se. Ono nás to totiž nejspíš čeká všechny.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(6.1.2021 15:42:57) jinak dík za všechny tipy na matiku, prohlídnu, využiju. Akorát čím víc o tom přemýšlím, tím víc mám pocit, že to bude o práci s kolektivem. Kéž by byl problém jen matika :(
|
Delete |
|
(6.1.2021 15:55:55) No já mám na tohle třídnické hodiny, pro svoji třídu, každý týden, tentokrát to věnuju čistě na zhodnocení školních výsledků, blíží se pololetí, tak třeba to nějaké nakopne k činnosti, ještě asi vytvořím nějaké sebehodnocení.....
U ostatních tříd bych to spíš řešila s jejich třídními a ve svých hodinách bych sice řešila nějakou zábavu, ale pořád v rámci svého předmětu...klidně bych rozvinula diskuzi na téma, co z toho, co jsme dělali, je bavilo, co by si chtěli zopakovat, co znají, nedělali jsme a myslí si, že by se to v hodině dalo zkusit....a zase buď nějakou formou přes Forms od jednotlivců, nebo pak v těch skupinových místnostech v malých skupinách, pak akupiny postupně spojovat a hledat společný výstup....třeba tři činnosti nebo aktivity, které by chtěli, aby se v následujícíh hodinách postupně vyskytly...
|
|
|
|
|
|
Pole levandulové |
|
(6.1.2021 15:41:07) delete, na umimeto, resp. umimematiku jedou u nás, sbírají ty štíty a je to dobrý v tom, že jim to rovnou opravuje, resp. je to nepustí dál, dokud to neumí. Jediná nevýhoda byla minulý rok u deváťáka, když byli doma a měl dělat něco, co mu nešlo a musel to splnit do 4. štítu, že místo aby to pochopil, to zkoušel tak dlouho, dokud si nezapamatoval správné výsledky a jen díky tomu to udělal. Pak mu to teda učitelka vysvětlila online, ale test dělal večer a nebylo koho se zeptat, tak bylo snadnější pro něj si pamatovat ty odpovědi a správně je vybrat - příklady se totiž opakují.
|
Delete |
|
(6.1.2021 15:46:18) Pole,
já to umimeto v matice normálně používám, dávám přes to i domácí úkoly.
Ale pak jsou tam i hry, které jde využít právě pro skupinu dětí, ty za domácí úkol zadat nejdou a mám dojem, že ani připíchnout na nástěnku, nejsou na štíty, je to prostě hra, teda spíš soutěž, buď s roboty nebo s kamarády.
|
|
|
|
|
|
|