| Přihlásit se | Nová registrace

Dovolená

(29.3.2001 22:58:19)
Milé maminky a tatínkové,

právě se chystáme si rezervovat dovolenou v Řecku.Bohužel jsme nuceni se rozhodnout mezi červencem a srpnem, kdy už je velké horko. Máme roční holčičku (rok jí bude příští týden), a proto si děláme trošku starosti, jak bude sluníčko a vůbec i cestu letadlem snášet, co vzít sebou (abychom toho zase nevezli zbytečně moc), co vzít z lékárny, jaký je nejvhodnější krém na i po opalování, jakým nejlepším způsobem ji zvykat na sluníčko u nás ....?????
Ubytování nám myslíme pomohli vybrat v CK výborně - klimatizovaný apartmán s kuchyňkou přímo u písečné pláže, ale to je zatím všechno. Dovolená je sice daleko, ale čím víc se na ní těšíme, tím více přemýšlím - jak to všechno bude.
Kdo máte jakékoliv zkušenosti, prosíme, podělte se o ně s námi.

Moc děkujeme, Martina
 Šárka, syn skoro 10

(30.3.2001 14:11:10)
Milá Martino,
trochu váhám, jak zacít, aby sis nemyslela, ze jsem neprející škarohlíd, který Ti chce nahnat strach a zkazit tešení na dovolenou. Nic takového nemám v úmyslu, chci Te jen upozornit na nekteré nové poznatky lékaru a dermatologu, které jsem odposlouchala na koferencích v posledních letech.
Tak tedy: deti tak do 3 let by se opalovat (pohybovat nezahalené na prímém slunecním svetle) nemely vubec. Samozrejme cím svetlejší typ pleti, tím vetší opatrnost je nutná. U more to znamená spíše vanicku pod slunecník, pri pobytu na slunci rozhodne tenouckou košilku ci tricko s límeckem a delším rukávem, kloboucek s kšiltem. Namazání krémem s vysokým ochranným faktorem na celém telícku nemuze škodit, nebot UV zárení je ve vzduchu rozptylováno a dostává se k nám tedy i z jiných smeru nez prímo od svítícího slunícka. Zejména se ze všech sil vyvarovat "spálení" kuze sluníckem.
Proc to všechno? Aby jednou Tvoje díte neomecnelo nebezpecným nádorovým onemocnením kuze, jehoz výskyt v Evrope se podle zmínených údaju znepokojive zvyšuje a to práve u dnešních dvaceti az tricetiletých - tedy u tech, kterí byli malými detmi v dobe, kdy bylo tak módní být hezky do cokoládova opálený a kdy tedy rodice nechávali své deti nechránené na slunícku i dlouhou dobu.
Znovu opakuji, nechci Te strašit a preju Vám hezké tešení i vlastní dovolenou. Dovolená u more muze být krásná i kdyz si nestanovíš za cíl, ze se musíte všichni vrátit hnedí.
 Lída, syn 22m

(31.3.2001 16:52:06)
Ahoj Martino,

muž bude asi učitel, že? Tak jsme na tom stejně. Byli jsme se synem loni na začátku srpna na Lanzarote. To mu bylo právě 15 měsíců. Původně jsme měli zaplacený dřívější termín a na 14 dní. Odlet byl v neděli, v pátek kluk onemocněl. (Asi nemusím předesílat, že jsme to měli výhodně zarezervované asi půl roku :-)) Takže jsme to stornovali a letěli později a raději jen na týden. Byli jsme rádi, že naše cestovka fungovala i o víkendu.
Brali jsme s sebou golfky a moc a moc se hodily. Měla jsem s sebou i šátek, ten byl prima hlavně na cesty – kočár jsme podali jako zavazadlo, Juráše jsem nosila na břiše a měla volné ruce. Odlétali jsme odpoledne, usnul na letišti, ale v letadle se probral, takže přišly vhod všechny věci na zabavení. Moudré knihy radí vzít s sebou několik malých nových hraček a zabalit je (rozbalováním se dítě taky zabaví). U nás se líbilo dřevěné puzzle, zaujalo ho i sítko na písek a nová tkanička do bot – provlékal ji sem a tam. Na různých věcech jsem nechala cenovky – zabavil se jejich odlupováním a žasnutím nad tím, že mu drží na prstech. Zkoumal i své nové páskové boty do vody. Vzala jsem i několik leporel. A pochopitelně se mu líbily příbory, ubrousky, pás, sluchátka a další věci v letadle. Velmi se mi osvědčilo vzít piškoty. Nejen kvůli hladu, ale i na zabavení. Všechno jsem měla v batůžku, který jsem zastrčila pod sedadlo před sebou. Potřebovali jsme mokré ubrousky, sáček na odpadky a další klasické věci a svou láhev s vodou. A od letušky si můžeš vyžádat polštářek, bude to pro oba pohodlnější. Do letadla jsem brala taky dětské věci, které by mohly být v zavazadlovém prostoru, ale kdyby se kufr na pár dní zatoulal, postrádala bych je. Něco se hodilo, když se malý při jídle polil.
Bydleli jsme taky v apartmánech a bylo to super pohodlné. Měli jsme plnou penzi, ale pro jistotu jsem brala zeleninové přesnídávky a byla jsem ráda, že je mám. V apartmánu byla mikrovlnka a do jídelny jsem ohřáté jídlo brala v minitermosce. Kolem bylo tolik vzruchu, že jedl pomalu. Snídaně byly bez problému, k obědu měl to své spolu s kousky zeleniny do ruky nebo s pečivem. Večer měl obdobu oběda, ale v termohrnku měl kaši. Doporučuje se neexperimentovat s exotickým jídlem.
Jakýsi režim jsme si dokázali vytvořit až koncem toho týdne. Většinou jsme dopoledne byli u chatky ve stínu, Juráš se cachtal ve svém pidibazénku. Kolem čtvrté jsme chodili na pláž. Voda byla bohužel studená, takže se koupat nechtěl. Když bylo sluníčko chodil v klobouku s krempou přes uši (viděli jsme i děti v kloboucích, které měly ještě navíc vzadu látku – jako měl Lendl na kšiltovce :-)), v látkové košilce a lehkých kalhotách a botách do vody. Mazali jsme dětským krémem (obličej krk, nárty a ruce kdykoli jsme vyšli, tělo jen když jsem ho svlékli a ještě dost svítilo, pozdě odpoledne běhal nahatý i bez to krémování a nespálil se. Vrátili jsme se z cesty s bílým dítětem :-)) Fakt ale je, že jednou jsem zapomněla namazat v poledne obličej jen na cestu do jídelny a zpět a měl ho začervenalý, u malých dětí to jde rychle. V lékárně jsme kromě obvyklých věcí měli i Fenistil gel a kapky. Na pláž jsem v tašce nosila pro jistotu ten gel a kysličník (kdybys ho kupovala v té plastové lahvičce, mysli na to, že v letadle bude jiný tlak a trochu to poteče). Na pláži si stačil s pidikyblíkem a lopatkou. Občas jsme vzali i ten bazének, ale brzy se ve dně udělaly malinké dirky a tekl. Asi jsem ho měla na těch dlaždicích před chatkou dávat na nějaký igelit bez drobného písku.
Několikrát jsme si i půjčili auto se sedačkou, byl tam velmi malý provoz a bylo to fajn.
Neměli jsme v hotelu klimatizaci, ale doporučovala bych ji nastavit jen na malý rozdíl oproti vzduchu venku. Myslím, že Julia by mohla snadno nastydnout. Zvlášť pokud bude lítat často ven a dovnitř.
Při zpáteční cestě jsme z hotelu vyjížděli hodně brzy ráno, do šátku jsem ho dávala spícího. Na zábavu v letadle byl náročnější, už to pro něj nebylo nové, měli jsme hodinu zpoždění, ale část cesty naštěstí prospal. Nijak nereagoval na přistávání, propady atd.
Další tipy bys mohla najít ve starších příspěvcích z loňského léta. Nakl. Lonely Planet (www.lonelyplanet.com) vydalo knížku tuším Travel with Kids. Je to prima kniha i pro ty, kteří chtějí cestovat dlouhodobě a do divokých končin. Jde ji koupit i přes některé naše obchody (v Praze např. CK Kiwi v Jungmannově ulici). Také když do vyhledávače zadáš nějaké podobné sousloví, vypadne ti spousta odkazů na stránky plné rad. Byla jsem až překvapená, kolik jich bylo. Snad bych nějaké i našla doma. Hezké rady psala nedávno i jedna maminka v rubrice eminiko.

Dovolená byla báječná, vzpomínám na ni moc ráda, asi i proto jsem se tak rozepsala. Pravda ale je, že kdyby onemocněl až tam (zánět předkožkového vaku), sami bychom to nevyléčili (věřila bys, že se na to ordinuje oční mast?). Takže radím, hned po příjezdu si vzít telefon na mobil agenta vaší cestovky a napsat si na papír i tel. na nějaké zdravotnické zařízení.
Přeju prima dovolenou.
Lída
 Lída, syn 23m

Re: Re: Dovolená

(6.4.2001 21:52:10)
Co se cestování s dětmi týká, zkuste třeba: http://www.casto.com/resource/kids_travel.cfm nebo http://travelwithkids.miningco.com/mbody.htm Stojí to za kouknutí.
Lída
 Alena, Adam

Re: Re: Re: Dovolená

(8.4.2001 14:50:26)
Ahpj Lído,
výborné tipy, hned jsem se dívala. Jen ti musím říct, že ta první adresa nebyla asi správně. Já jsem to nakonec našla kliknutím na Resources a Travel with Kids či co to bylo. Taky jsem našla spoustu užitečných věcí na about.com, boohužel nevím, jestli je to www nebo http atd. A tyk když si zadáš askjeeves.com dotaz jako "travel with kids", dostaneš spoustu zajímavých stránek.
Je to sice fuška se tím probrat, ale proč znovu objevovat kolo, když to už lidi udělali před náma.
Díky za tip.
 Ivana, Lenka 19m.

(2.4.2001 10:48:42)
Milá Martino

Taky jsme se rozhodovali, zda vůbec k moři, když měla dcera 13 měsíců. Proto jsem sbírala informace a hodně mi to pomohlo. Takže základní rady:
Letadlem - důležité je při startu a přistání (při každé změně výšky - tlaku), aby dítě pilo, aby nemělo zalehnuté uši. Dospělý si polkne, ale dítě to úlevně neumí a je na to citlivější. Jinak v letadle bylo bezva, s kočárkem jsme jeli až ke vchodu, teprve tam nám ho naložili a při vystupování už byl zase připravený. Kočár se nám vyplatil jak na procházky (někdy i na spaní) tak na vožení spousty krámů na pláž (i když to bylo asi jen 200m). Lenka jednu cestu spala, druhou naopak řádila po celém letadle, když jsme vystupovali, zbyl tam po ní pěkný nepořádek, ale líbilo se jí to.
Oblečení - jak už psala Šárka a Lída - nidky jsme ji nenechávali pobíhat nahatou na slunci - takže lehké košilky nebo trička s dlouhým rukávem, plátěné dlouhé kalhoty, široký klobouček, místo bot měla látkové bačkůrky. Na pláži ve stínu většinou příliš velké horko není, od moře stále fouká větřík, tak je to příjemné. Dobrý je vlastní slunečník, nám se vyplatilo koupit si ho na místě v obchodě, byl levnější než v Praze a mnohem levnější než pronajatý na pláži. Připomínat dětský opalovací krém je asi zbytečné, jen jsme si ověřili, že slunce působí opravdu i ve zdánlivém stínu a v poledne může být i jen 10 minut na slunci bez ochrany moc. Myslím, že pokud se máte v poledne (alespoň od 11 do 15) kam schovat, tak to bude v pohodě. Lenička byla ještě malá na to, aby běhala do vody sama, to se bála, ale s námi hlavně odpoledne, když byla voda nejteplejší, se jí to moc líbilo.
Užitečné pomůcky - rukávky, kolo, kybíček, bábovky, slunečník, plážový stan, nafukovací bazének, oblíbené hračky a knížky.
Pití - je určitě důležité dávat často pít třeba převařenou balenou vodu (dá se koupit všude).
Jídlo - aby měla své jídlo, vezli jsme malé „Hami“ konzervičky a ohřívali je ještě zavřené ve vlastní varné konici nebo se na pláži samy ohřály na příjemnou teplotu k jídlu.
Léky - Panthenol spray - nejlepší na zarudlá či spálená místa, urychluje obnovu poškozené tkáně.
Paralen = Panadol = Paracetamol - pro dítě čípky, pro dospělé tablety - na všechno - horečky, nachlazení...
Fenistil gel - na alergie, píchnutí hmyzem.
Elastické obinadlo, náplast, živočišné uhlí.
Co se nevešlo do kufrů jsme si bez problémů vzali dovnitř do letadla v igelitkách, ale možná že jinde jsou na cestující přísnější.

Přeji vám bezva dovolenou, připomělo mi to, že léto se už blíží, a že je pomalu čas začít něco vybírat. Určitě letos pojedeme k moři zas, alespoň na dva týdny a třeba opět do Řecka, bylo to tam super. A nepojedem se tam opalovat, ale koupat se , odpočívat, prohlédnout si krásnou přírodu i památky, poznat lidi z jiných zemí , jejich zvyky, jídlo atak. Ono stačí půjčit si auto nebo kola a jet pár kilometrů od pobřeží a je to zas jiný zážitek než mezi turisty na pláži.

Ještě poznámka - loni tu někdo založil v diskusi 10 témata cestování a dovolená, moc tam toho není, ale s nastávajícím létem se stávají aktuálnější a bylo by asi dobré podobné příspěvky směrovat tam.
 Jana, Týnka 20měs.

Re: Re: Dovolená - dodatek k Ivaně

(8.4.2001 21:22:26)
Vše, co napsala Ivana, naprosto sedí. Jen bych dodala, že slunenční brýle pro dítě, pokud je dítě snese, jsou také skvělý pomocník.
A že plínky a jiné vybavení pro děti se dají koupit i v těch nejmenších vesničkách.
A hlavně že zrovna v Řecku jsou neuvěřitelně milí k dětem. Při občasných obědech a večeřích v restauraci vypadali obsluhující upřímně pobavení neohoržeností našeho draka, který je chodil zdravit ke dveřím kuchyně... V obchodech se pro malou taky většinou našla nějaká drobnost od prodavačky zdarma (kterou pak později snědli rodiče, přece jen, měla rok...)
Hezké zážitky z dovolené!!
Jana

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde

(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.

Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.