| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Dítě ve škole - jak to vidím po týdnu

 Celkem 109 názorů.
 Evžíček 


Téma: Dítě ve škole - jak to vidím po týdnu 

(29.5.2020 7:50:58)
Ahoj,
tak jsem opravdu ráda, že syn šel do školy- je jich 13, mají svojí paní učitelku , normálně se učí, ale neznámkuje je, oběd a ve 12 domů. Nemá žádné úkoly a práci na doma. Odpoledne si může hrát s kamarády. Syn i já jsme nadšení 👍👍👍👍👍 Babička je po 2 měsících denního učení s nim v extázi, že má padla 😀 .
Proti tomu já stále bojují s velkými dětmi - úkoly, nová látka, procvičování, všichni otrávení na druhou. Malýmu závidí, že může do školy a má to v klidu a doma se nemusí učit..... šli by hned. Navíc i moje motivace s příchodem června klesá a obávám se, že už je nedokážu donutit, aby všechno udělali, je pátek a chybí jim cca 3 úkoly každýmu- nebo je i mají hotové , ale jsou líní je nascanovat a poslat..... morálka upadá všem, je to dlouhyyyyyyyyyyyyyyy.
Jak u vás?
 K_at 


Re: Dítě ve škole- jak to vidím po týdnu 

(29.5.2020 7:53:16)
Mají scanner v mobilu? To jde rychle. Holce už se taky nechce nic. Nehrotila bych to.
 Evžíček 


Re: Dítě ve škole- jak to vidím po týdnu 

(29.5.2020 8:14:23)
scanner pro v iPhonu mají, ale už se jim prostě nic nechce, když je donutím úkoly udělat, tak je zapomenou poslat
 Cimbur 


A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 8:01:00)
Nestíhám to sledovat a ona plnit...

Domácí příprava do 12. června (14 dní)
Jazyk český - mluvnice
- písemně do sešitu tato cvičení : 3/104, 1/104, 3/105, 1/105
- jazykový rozbor cv. 4 str. 105 (bez úkolu h) pošli do 5. června
opiš souvětí a pod něj napíšeš odpovědi na úkoly

- ústně - teorie str. 107 - Psaní velkých písmen
- písemně do sešitu cv. 2/108, 7/109
- písemně do PS cv. 10/48, 1/49

Sloh
přepiš si do sešitu
Slohové postupy - informační
- vyprávěcí
- popisný
- charakterizační
- výkladový
- úvahový
- smíšený
Literatura

Barokní literatura str. 64 - 66
Klasicismus + test str. 67 - 68 (výsledky testu mi pošli do 5. června)

Doporučuju - vyhledat informace - J.A.Komenský + Moliére
 Cimbur 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 8:02:27)
A to je jediná interakce. Pak následoval telefonát třídní učitelky, protože dcera asi některá zadání v minulých týdnech nepochopila jako úkol k odeslání a neposlala ho. Navíc bez systematické pomoci dospělé osoby nemůže tohle učivo dítě samo nastudovat.
 sovice 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 8:21:01)
Podobným stylem se může běžné základkové dítě částečně naučit občas něco, co se pak ve škole dořekne, zopakuje.
Není možné jet podobně několik týdnů až měsíců a tvářit se, že je to výuka.
Je to strašné, strašné, strašné.
 K_at 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 8:33:04)
Cimbur, žádná křeč. Co dcera stihne, to stihne. Něco si zjistí přečtením. Aspoň trochu. Opravdu neni tvým úkolem dělat domácí školu. Ty máš svou práci. Půjde za tebe učitel doktorovat?
 Alena 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 9:19:33)
kdyz to nebude tak co? Nic. Spis by me znervoznoval ten obecny pristup skoly k problemum, dite tam ma travi spousty let.
 Aninabe 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 8:04:18)
Cimbur, u nás toho bývá z češtiny o něco míň, ale taky dost. Opisování zápisů, několik cvičení písemně do sešitu, rozbory literárních ukázek, teď byly 2 testy...
 Alena 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 8:05:00)
To je ale kreativni vyuka :). Jako by napsali: nemame na vas cas, neotravujte.
 E.mama 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 8:10:02)
Nechápu tu posedlost výpiskama, synovi jsem nafotila učebnici, on si to vystříhá a vlepí a je to čitelné. A co si o tom myslí učitelky je mi úplně jedno.
 Zufi. 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 8:16:54)
Já to v dějepisu přímo doporučuji, nafotit a nalepit, pokud nedělají otázky z textu, prezentace, referát apodob.
Proč se vypisovat? Mají toho až tak z přírodopisu, zeměpisu, ....
 Alena 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 8:22:06)
Já to v dějepisu přímo doporučuji, nafotit a nalepit," prosim te Zufi, vysvetli mi v cem vidis prinos takovehle cinnosti? Proc to maji kopirovat?
 kachna_ 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 12:12:38)
dceři to vyhovuje, učit se tímhle způsobem, látku ovládá, ten samý text z učebnice jí nejde. Neptej se mě proč, podle mě přechod z pracovních sešitů na knihy?
 Louisa Z. 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 14:44:51)
Aleno, to by mě taky zajímalo. K čemu je dobrý, že budou mít děti po skončení těchhle měsíců plné sešity (a je už asi celkem jedno, jestli budou plné zkopírovaných věcí a nebo plné přepsaných věcí). Loňské sešity jsou z hlediska výuky v dalším roce hodnotné asi stejně jako včerejší noviny. U toho ručního vypisování tam vidím smysl v tom, že to dítě při tom vypisování aspoň nějak vstřebává, učí se vyzobávat to podstatné, ale protože je toho moc, tak třeba moje pubertální dítě se tedy vykašlalo na všechny výpisy a nedonutím ho k tomu cukrem ani bičem. A jediný, kdo má hrůzu z toho, jestli nějaká učitelka se nerozhodne podmínit udělení známky předložením dopsaného sešitu, jsem já. Pubošovi je to úplně u zadele. Já jsem celou distanční výuku ve stresu, dítě je ve stresu jenom tehdy, když ho nutím k práci.
 Kaipa 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 8:26:13)
Jaký je rozdíl mít to v učebnici nebo totéž nalepené v sešitě?
 Zufi. 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 8:33:07)
Zeptej se OŠI ~:-D, proč chce zápisy v sešitě, kamarádka zažila vloni v zemáku, i datumy a málo obrázků~t~.
 Alena 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 8:51:03)
Zufi, nalepena ucebnice neni zapisek,neverim, ze by CSI neco takoveho vyzadovala, v cem je podle tebe prinos takovehle cinnosti? U nas deti maji predmety, kde zapisy takrka nevedou. Na zakladce nemely sesity na nektere predmety vubec.
 Kaipa 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 9:02:37)
Aleno, moje kamarádka pracovala nějaký čas na ČŠI, byrokracie tam byla tak neskutečná, že odtamtud utekla. Dělá ředitelku školy.~:-D Vzala jsem telefon a zavolala jsem jí. To, co píše Zufi, prostě není pravda. Ano, inspekce do sešitů nahlíží (pokud jsou), ale množství obrázků a chybějící datum opravdu není to, co je zajímá.
 sovice 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 9:28:38)
Kaipo,
ja mám z jiných úředních kontrol pocit, že připomínky jsou vždycky. A je třeba rozlišovat závažnost. A závaznost. Což mám pocit, že je ze strany škol někdy problém, jako by museli projít na jedničku 2x podtrzenou, jinak běda. A vyradi se na nápravě připomínek tohoto typu, zatímco připomínky třeba ke komunikaci s rodiči odbyvaji. Ne všechny školy, samozřejmě, ale bohužel jich není až tak málo.
 K_at 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 9:31:44)
Kaipo, jenže to nevylučuje aktivní inspektor ku, která to vyžadovat bude. Co město a inspektor, to názor.
 Alena 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 9:34:58)
a) a co? skoly nemusi poskakovat podle jedne urednice.
b) ne, opravdu neverim, ze by jakykoli urednik skolni inspekce vyzadoval nalepenou naskenovanou ucebnici v sesite a povazoval to za ekvivalent vypisku.
 Alena 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 9:41:25)
Mne pripada, ze to jsou legendy. Vazne si nedovedu predstavit, jak je nekdo v soucasne dobe za neco takoveho popotahovany. Navic je mi jasne, ze jakykoli nazor vysloveny urednikem je brany jako buzerace a nutnost. Existuje spousty alternativnich skol, co delaji veci jinak a nikdo je nerusi.
 Senedra 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 9:49:48)
Aleno, ano, znám takové případy, i přímo na naší škole... Nejlepší je, když přijde kontrola a řeší se integrované dítě. Jedna z institucí ( ČŠI, SPC) chce, aby asistentka dítěti držela sešit, psala za něj poznámky, připravovala pomůcky...a druhá vyžaduje co největší samostatnost. Tyto kontroly náhodou u nás proběhly během dvou týdnů a výstupy a požadavky měly úplně opačné. A měli bychom se řídit doporučením od obou.
 Senedra 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 9:51:32)
Aleno, ověřila jsem si, že ČŠI vždy musí napsat něco negativního do hodnocení ( a to nedělá jen ČŠI, ale jakákoli kontrola kdekoli). Takže když škola šlape, tak se jede po úpravě sešitů, nadpisech, číslech hodin a podobně.
 Zufi. 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 9:53:13)
Dokonce i větrání v hodině~t~, chybějící smetáček a ne všechny tašky byly na háčku~d~.
 Senedra 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 9:58:18)
Žufi, to větrání mi přijde smysluplné. Některé jiné věci ne.
 Kaipa 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 10:00:01)
No tak zrovna větrání v hodině je věc důležitá. Pokud učitel za celou hodinu nevyvětrá pušinec, je to špatně.
 Alena 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 10:02:04)
"Dokonce i větrání v hodině~t~," co je na tom k smichu? ucitele to casto ani nenapadne. Pritom v nove zateplenych budovach s plastovymi okny nejsou podminky k pobytu ani pro jednotlivce natoz pro skupinu. https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/skoly-tridy-oxid-uhlicity-rekonstrukce.A171127_213307_domaci_mok
 Kaipa 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 10:01:12)
Senedro, opravdu jsi v nějaké inspekční správě narazila na výtku, že nebyly očíslované hodiny? Mmch, to se ještě někde dělá?
 Delete 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 10:25:05)
Kaipo,

to víš, že dělá. A někteří z toho dělají...problém. U nás první i druhý stupeň, jak škola, kde učím, tak škola místní, kam pár let chodily naše děti.

Ale je to o lidech. Když jsem nastoupila, tak se to kontrolovcalo a vyžadovalo. Teď se konečně už připouští, že sešit je majetek dítěte, máme ho občas prolistovat a nenechávat v něm faktické chyby, ale jinak je klid.
 Kaipa 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 10:27:33)
Delete, tak vida, konečně to doteklo i paní ředitelce/panu řediteli.
 Delete 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 10:34:48)
Kaipo,

změna vedení ~;). Teda on je tam ten hlavní déle, ale měl dlouho pod sebou lidi, kteří udržovali to vědomí té nutnosti toho všeho. Tito lidé postupně odcházejí, jak se mění požadavky a přístup, ale není to bezbolestné, odešlo nejdřív moc těch, kteří to chtěli jinak.

Ve školství je opravdu strašně velká setrvačnost a změnit něco ze dne na den, dokonce ani z roku na rok, a především myšlení a přístup těch, co něco nějak dělají třeba 30 let, není úplná sranda.

Jde to pomalu, ale sláva za to.
 Alena 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 10:02:52)
"tak se jede po úpravě sešitů, nadpisech, číslech hodin a podobně." a co to znamena "jede se"?
 HelenaPa 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 9:52:47)
Víš co, ono pár blbých zkušeností s kontrolou stačí, aby člověk byl trochu "opatrnější". A že často kontroloři kontrolují kraviny, je fakt.

Nám například letos přišla kontrola z hygieny. Nejvíc jim vadilo, že byly zatažené žaluzie, když nesvítilo slunko. A nezajímalo je, že to je zatemnění na promítání. Pak řešili směřování zářivek - jako že musí být rovnoběžně s tabulí a my je máme rovnoběžně s okny. Už od kolaudace před mnoha lety. Tak buď je to špatně, tak to nemělo být zkolaudováno, nebo to nevadí, ne? A pak se dámy ptaly, jestli pravidelně stěhujeme děti v řadách tak, jestli někdo nesedí celý školní rok u dveří a někdo pořád u okna. Vzhledem k tomu, že ve své třídě měním zasedací pořádek podle aktuální potřeby, klidně několikrát měsíčně, tak si fakt nevedu tabulku, kde bych si značila, jestli Pepík seděl 2x u dveří a jednou u prostřed a od teď prostě musí jen k oknu. Mám důležitější priority. A i tak je to dost oříšek poskládat.
Tak jsem jim vysvětlila, že zasedací pořádek měníme často, takže se děti ve třídě míchají. A víc jsem to nerozváděla.
 Alena 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 9:59:25)
"Tak jsem jim vysvětlila, že zasedací pořádek měníme často, takže se děti ve třídě míchají. A víc jsem to nerozváděla." Asi tak. Co jineho. ale nevypadas, ze by si se z toho hroutila a zacala deti zurive stehovat.
 Kaipa 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 10:07:00)
HelenaPa, pokud bylo zatemněno celou hodinu a promítalo se 10 minut, je ta výtka oprávněná. Pokud kontrola vytýkala zatemnění,když se promítalo, byli to blázni a netřeba se s nimi zaobírat.
 HelenaPa 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 13:13:29)
Kdoto, víš co, když někomu z mých dětí nevyhovuje sedět, kde sedí, z jakéhokoliv důvodu, přijde za mnou, probereme to a uděláme změnu, když to jen trochu jde. Nemusím čekat, až mi to připomene hygiena.
 HelenaPa 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 13:48:45)
Jasně, když se s učitelkou nedá mluvit, je to špatný v každém případě, nejen kvůli sezení.
 Marika Letní 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 18:18:32)
"A pamatuju si že za nás za socialismu jsme si vždycky střídali řady po měsíci,aby pořád neseděl někdo jen u okna a jiný u dveří,takže už se to řešilo i tenkrát."

To je tedy zajímavé. Za celou mou školní docházku až do maturity (za socialismu) nás nikdy v průběhu roku nepřesadili. Myslím hromadně, nikoliv "zlobivce" ve 3. třídě. Kam jsme sedli 1. září, tam jsme skončili 30. 6.
 daba+holčička 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 18:37:04)
my se taky nestřídali, ale máme třídy s okny na obou stranách - stavěno jako škola
 K_at 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 9:59:58)
Kruci, to jsem chtěla dopsat. Že si to musí obhájit.
 Kaipa 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 10:03:07)
Kat, od toho je ve škole ředitel, aby si tyhle nesmysly s inspekcí vyjasnil. Znám ředitele, který tu inspekční zprávu prostě nepodepsal. A co se stalo? Nic.
 Zufi. 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 9:50:32)
Ona existuje jen jedna inspektorka?
 Zufi. 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 9:49:52)
,,Na zakladce nemely sesity na nektere predmety vubec.,, a co na to ředitelka???????
 Latté 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 11:07:10)
Zufi, nevím, co na to tamní ředitel/ředitelka, ale na škole, kam chodilo moje díte na první stupeň (úplně jiná škola než teď, zcela opačný přístup k výuce než teď atd.), tak tam se taky sešity moc nevedly, resp. nikdo nikdy nekontroloval a nevyžadoval, zda je dítě má či ne (tam se tedy nekontrolovalo, nevyžadovalo, netestovalo a nehodnotilo prakticky vůbec nic), takže mnoho dětí nic takového nemělo a ředitelce to evidentně taky nevadilo a zřejmě ani žádné inspekci, která tam občas zavítala. Ba dokonce inspekcí byla škola hodnocena obvykle velmi pozitivně, mnoha rodiči (ovšem jen "specifického životního zaměření") taktéž. Tam to chodilo tak, že čas od času jsem z aktovky mláděte vytáhla zmačkané cosi, co se nedalo identifikovat a připomínalo to něco mezi zmačkaným, mastným papírem od svačiny a použitým toaleťákem a na dotaz, co to je, mládě pravilo:"To je k ničemu, to můžeš vyhodit." Když jsem to podrobila důkladnému zkoumání, tak jsem zjistila, že to je nějaký zmačkaný rádoby pracovní list, kde ovšem nebylo vůbec zřejmé, ke kterému předmětu či předmětům patří, částečně začáraný obyč. tužkou (pera se tam taky moc nepoužívala, resp. bylo jedno, zda dítě píše "pazourkem" po zdech, obyč. tužkou či běžným perem), nevyplněný nebo sem tam nějaké nečitelné slovo, případně nějaká malůvka. Když jsem se optala, zda to nebude učitelka chtít odevzdat, zkontrolovat atd., tak prý ne, jí je to jedno (ano, bylo jí to jedno, nic se nekontrolovalo, nic se neodevzdávalo, nic se nikdy nedokončilo a taky se nikdy nic nenaučilo). Když jsem navrhla, že to zkusím vyžehlit, vyčistit, okopírovat a třeba ten list doma vypracujeme, tak následovalo velké dohadování, že ne, v žádném případě to dělat nebude, že to je zbytečné, protože to stejně nikdo chtít nebude, nikdo takovou snahu neocení ani slovně natož pak známkou či body (ano, to byla pravda, známky tam byly sprosté slovo, vpodstatě jakékoliv ocenění, hodnocení taky, všichni si byli rovni, ať pracovali pěčlivě a poctivě nebo vůbec, ať byli chytří a schopní nebo úplně blbí), tak proč by to dělal... Takže "metody" výuky a zvyklosti jsou různé škola od školy. Že z téhle "úžasné" výuky mám já i dítě (tak dítě asi méně, to je splachovací) dodnes trauma a nedokážu na to zapomenout a trvale se přes to přenést,to je druhá věc... i když je dítě už dávno úplně jinde, spokojené na milion procent,ve všech předmětech je mezi špičkou nejlepších, takže vše během prvních pár chvil na nové škole dohnal a nakonec je jedno, že z prvního stupně si žádné znalosti, vědomosti, zkušenosti do života či cokoliv užitečného vůbec nepřinesl....
 sovice 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 16:09:06)
Fuf,

nechceš zkusit dělat odstavce?

Nedokážu tvůj text plynule přečíst, protože na monitoru se mi v takovém počtu řádků hrozně rychle ztratí místo, když tam není žádné viditelné oddělení nebo odsazení. A když už to přečtu, soustředím se na navazování řádků místo na smysl.

Jestli se podobně cítí při čtení dysgrafici, tak jim fakt nezávidím.
 Alena 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 8:19:16)
tak "vypisky" by mely deti ucit vyber tech nejdulezitejsich informaci a svoje strucne formulace (a pro ucitele je to dukaz, "ze to cetly" ).Nicmene v dnesni dobe jsou i jine metody uceni :). Ovsem tvoji variantu nechapu vubec, fotit ucebnic a pak ji vyrabet zdablovanou v podobe sesitu s kolazi, nestaci proste ta ucebnice? Bylo by levnejsi si ji kouupit, nez ji kopirovat.To nema opravdu efekt zadny.
 neznámá 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 8:23:04)
To by u nás byla místo sešitu jedna slepená koule.
A na kouli nalepené jiné učení a svačina.

Mám dítě s IVP, poznámky dostává okopírované, původně plán byl vlepovat je do sešitu, rychle to přešlo, to byl masakr, co dokázal s lepidlem.~t~
A to byl celý list, kdyby měl vlepovat něco menšího, různé vystříhané části....~t~
 MaMar 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 10:25:04)
Já zas nechápu posedlost zápisy do sešitů, které většina dětí stejně za pár týdnů vyhodí. Zvlášť když to ani nemá ten důvod, aby se naučili z delšího textu vybrat podstatné informace.
 Delete 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 10:30:54)
MaMar,

na druhém stupni se sešity z nižších ročníků hodí jako pomůcka, když se odevzdají učebnice. Já třeba doporučuju, aby si je vedli za tímto účelem a schovávali, ale je to na nich.

Výpisky děláme společně, jak mluvím, ukazuju, tak průběžně píšu a kreslím na tabuli a mám i zpětnou vazbu od dětí, že se jim podle toho dobře učí.

V matematice si někteří vedou tak hezké sešity, že nevěřím, že je pak vyhodí. A tam je to čistě na nich, zrovna v matematice mám sešit jen jako pracovní nástroj a zápisy jsou tam jen kvůli dětem, aby se měly čeho chytit, když vypracovávají něco samostatně.
 HelenaPa 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 10:36:44)
Moji žáci mají sešit místo učebnice. Fraus je blbý, peníze potřebujeme spíš na jiné knížky. Děláme si "interaktivní" sešity - s otvíracími okýnky a záložkami a spoustou obrázků a schémat. Strávíme tím dost času, ale líp se z toho dětem učí a hlavně si je schovávají do dalších let, protože v nich mají komplet přehled a dali si s tím hodně práce.
 Kaipa 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 10:39:49)
HelenaPa, já neříkám, že sešit nutně musí být špatně. Ale z toho, co tady zaznělo (okopíruj, vytiskni a nalep) se mi zdá, že mnohdy jsou k ničemu.
 Zufi. 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 11:02:18)
Nemyslím odstavce, ale třeba tabulky, přehledy např. Státní orgány-je to dlouhé, ale důležité a kdo si sešit nechává, může se mu to hodit.
 MaMar 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 10:44:59)
Delete, ano, když jsou sešity přehledně vedené, je to dobrá pomůcka, já bych snad ještě doma našla i pár svých sešitů z dětství po skoro půlstoletí ~:-D Jenže já jsem byla (celkem) pečlivá holčička ~;) Co jsem vídala ve svém okolí u dětí našich přátel, i u většiny mých dětí, nepřežily sešity ani pár týdnů po skončení školního roku.
Reagovala jsem ale hlavně na to, že někde do sešitu kopírují bez přemýšlení text z učebnice, nebo si prostě mají děti udělat sami výpisky, které jim pak ani do konce školního roku nikdo nezkontroluje. To mi připadá naprosto zbytečné.
 Yuki 00,03,07 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 11:39:14)
to mi připomíná logiku jednoho učitele kluků

úkol vypracuj do úterý 10:00, neposílej

😁😁😁

jenom jednou, možná je chtěl pobavit, on je jinak docela normální
 Yuki 00,03,07 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 12:06:25)
vypracuj a neposílej je samozřejmě blbost,u nás tam by i čas


to jsou samozřejmě přesně ty ukázky učitelů, kterým je to jedno, dá ti nejmíň práce, zadat a nezajímat se

 Renka + 3 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 12:09:13)
Kdysi tu byla diskuze o plošném přidávání učitelům a řešilo se, že by měli dostat přidáno ti dobří, padaly kdysi argumentace, jak poznat dobrého učitele, že to nejde odlišit.

Myslím si, že teď se to docela ukázalo. Odlišit to určitě jde.
 Yuki 00,03,07 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 13:02:32)
kruci, já jsem nechala děcka, hlavně ty starší, aby oznámkovali mou práci a taky svou a aby to vždycky zdůvodnili, chápu, že neměli všichni odvahu dát mu blbou známku, i když se známe, ale právě třeba napsali, že jim něco nevyhovuje úplně, tak to bylo od příště jinak, a na to pak reagovali už bez výzvy, že je to tak lepší,
teď jsem chtěla hodnocení i po mladších,s tím, že se mají zapojit i rodiče, moc jich nenapsalo, ale i z toho se dá poznat, co se jim líbí a co chtějí změnit
nemusí to ani udělat plošně vedení, i když bych to uvítala, ale když vedení nechce, udělám si sama
 HelenaPa 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 13:14:46)
Yuki, tebe to zajímá, ty si to uděláš. A "pohodář", co se nebude moc obtěžovat s přípravou, tak se nebude obtěžovat se zpětnou vazbou. Ještě by se mohl dozvědět něco nemilého.
 Yuki 00,03,07 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 13:35:53)
pochopitelně, já chci mít s dětmi i rodiči dobrý vztah, a chci naučit se
 HelenaPa 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 13:41:22)
A tak to má být.~R^
 HelenaPa 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 13:47:29)
Já mám dotazníky nachystané - jeden pro děti a jeden pro rodiče. Ještě jsem je ale neposílala, protože ředitelka říkala, že chce dělat taky nějaký školní, tak abych pak nedublovala a neotravovala rodiče 2x.

Zato jsem dneska dostala zpětnou vazbu na Youtube. Tedy přišel mi mail, že XY okomentoval moje video. Ale u videa komentář napsaný není, tak nevím. Stálo tam: "By bylo lepší, kdyby to říkal Google." No, tak holt nedosahuju dokonalosti strejdy Googla. ~d~ Vybral si můj úplně první pokus. Ano, není to profesionálně přednesené. Vím, že i po dvaceti videích mám pořád ještě hodně co vylepšovat. A stejně to zamrzí.
 Yuki 00,03,07 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 14:03:20)
myslím, že už vím, jak se zeptat

a od září už mě znají, některý už učiň dost roků, takže důvěra tam myslím už je
 neznámá 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 12:18:08)
Já jsem dětem od začátku vysvětlila, že "vypracuj a neodevzdávaj" znamená, že si učitelka po otevření škol zkontroluje, jestli vypracovali.
Jasně blbost, ale jinak nevím, jaká síla by je donutila dělat dobrovolné úkoly.~d~
 Yuki 00,03,07 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 12:19:47)
neznámá, jinak to nejde, taky jsem to tak synovi vysvětlila a on pochopil, a dělá, ale od učitele je to špatně
 neznámá 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 12:26:39)
Já zase učitele chápu, že není možnost vše kontrolovat. I když my jsme malá škola, dětí je doslova pár, různě pospojovaný třídy.
Ale maj to podat nějak jinak, toto je demotivující, já bych se na takový úkol také vykašlala.

Já zírám, že jsou školy,které internetově fungují, to je fajn, v mém okolí žádná taková nefunguje.
 Federika 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 12:27:57)
U nás se musí u obou dětí všechno odevzdat, co neodevzdají, u toho jim bliká "N" a bliká tak dlouho, dokud není "vyřízeno"~:-D
 kachna_ 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 17:05:55)
"N" je boží vynález. Funguje to pouze v matice, tak mám o důvod víc se radovat, že je to dceřina třídní.
 Yuki 00,03,07 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 17:08:01)
co je to "N"?
 Delete 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 12:41:58)
Kontrolovat až v září je pozdě, i kdyby to fakt někdo plánoval udělat. Jakože asi ne.
 Yuki 00,03,07 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 12:13:16)
kruci, a jestli tu zodpovědnost myslíš na mě a to, co jsem psala před chvilkou, bylo to myšleno na moje děti doma, oni mají zodpovědnost za to, jestli udělají úkol, a je na učiteli, aby si to s nimi domluvil, já si hlídám zvládnutí práce 80 dětí krát dva předměty, pokud nepracují podle mých představ, píšu jim, rodiče otravuju, až když děti nereagují
mimochodem moje představy o práci dětí nejsou u všech stejný, když mi Kuba pošle dvě strany krasopisu a zajímavostí, je to samozřejmě paráda, ale když mi Filip pošle půl stránky s chybama v pravopise, není to čeština, a rozhodně to není krasopis, pochválím ho, maximálně upozorním, že má zkusit příště dávat pozor i na ten pravopis, není možný mít na každýho stejný nároky
a to ani časový, už vím, kdo je na střídačku u tatínka a pracuje jenom u maminky, tak to přece nebudu hrotit, aby se kvůli mně hádali, že otec nedělá, nehlídá, to si můžou domluvit i sami bez mýho přispění
 Delete 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 12:24:33)
kruci,

já si také nenechávám nic posílat povinně ~;). Ale vždy mohou poslat a nechat si zkontrolovat a vždy je k některým cvičením "test", prostě nacvakají výsledky (někdy přímo čísla, jindy klikají na odpovědi), kterým si mohou zkontrolovat. Pak ještě dělám k některým cvičením stránku s výsledkz, kde si kliknou a zkontrolují podle toho, takže si mohou opravit, ale já to tedy nevidím.

U malých jsem nechtěla nic, ale už koncem minulého měsíce jsem jim psala, že v červnu si ráda některé práce prohlédnu (to jsem ještě nevěděla, jak ten konec roku nakonec bude vypadat), včera jsem všem psala, co bych ráda viděla a řeším hlavně předání, aby to nebylo jen šup šup mezi dveřmi. Většinou jde o úkoly mimo učebnice a pracovní sešity, vidět jen fotky by byla škoda (např. lapbook). A i malým jsem dělala testíky, u nich spíš na ověření, že to, co dělali, tak se naučili. Takže jsem od nich sice neviděla jediné cvičení, ale u většiny vím, že umí, co umět mají.
 Senedra 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 11:39:25)
kdoto, tak já tenhle týden všem velmi důrazně opakovala, ať sešity nevyhazují, že jim jako jediné zůstanou i příští školní rok.
 Delete 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 12:08:53)
MaMar,

já teď taky z matiky zadávám "zápis" (různé formy, jak se to zrovna hodí) a smysl to má vlastně jen ten, aby ti, co si ty sešity vedou, to měli ucelené, aby jim tam ta část z výuky na dálku nechyběla. Nutné to není, ale už se mi i v sebehodnocení objevilo dělání zápisů ve výběru třech činností, které nejvíc bavily ~;). Akorát se můžu zamýšlet nad tím, jestli proto, že to ostatní je ještě větší nuda, neo proto, že je to dítě, co si rádo udržuje sešit. Vím, kdo to je, tak sázím spíš na druhou možnost ~;).

Jinak obecně je prostě "výklad" a "zápis" pořád většinový jev i ve škole, takže se není moc co divit, že na dálku se v tomhle nic moc nezměnilo. Jen je to prostě víc vidět ~d~.

A zatímco při chození do školy to leckdo vyžaduje, protože bez zápisu děti prý nevědí, co se mají učit, tak teď už na to někteří koukají také trochu jinak. Přitom kdyby se to teď použilo smysluplněji (Co by komu udělalo dát otázky k textu tak, aby odpovědi vytvořily zápis? Zejména v těch -piseh?), dávalo by to při výuce na dálku větší smysl, než při té běžné slepě z tabule nebo prezentace opsat výcuc od někoho jiného.
 Yuki 00,03,07 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 12:16:25)
Delete, přesně to dělám, dostanou text, ale ne z učebnice, můj, a bez zvýrazněných slov, k tomu otázky a dělají zápis sami

teď zkouším u starších dělat zápis podle videa, Nezkreslená věda, je to necelých deset minut, můžou to zastavovat, vracet, ať to umí pro střední školy
 Delete 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 12:31:06)
Yuki,

jo, jo, koukala jsem, že jsme se s těmi otázkami shodly ~;).

Nezkreslená věda je super.

Jedna kolegyně na 2. stupni dává otázky k Byl jednou jeden život, na to lidské tělo je toho nějak málo, ale i z tohoto se dá dobře volenými otázkami vysosat to hlavní.
 Federika 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 12:34:18)
Dcera taky měla Byl jednou jeden život, všechny díly, člověka berou teď, v pátý. Ale k tomu měli prezentace na jednotlivý soustavy.
 Delete 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 12:38:42)
Fed,

tak tahle učitelka taky nejede jen z toho filmu ~;). Mají učebnici + pracovní sešit, k tomu ten film a pak ještě její "povídání", jak ona tomu říká. Není to prezentace, ale je to to čtivě napsaný text (většinou ho čtu, protože ho formátuju na web). A co vím, tak děti obecně přírodopis s ní baví.
 Federika 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 12:45:15)
Jo, mně se líbí i ty videa, pamatuju si je ještě od nejstaršího syna~:-D
A zrovna téma člověk je super, to bych s dcerou dobrovolně dělala i já, baví mě to
Na rozdíl od vlastivědy~a~:-)
 Delete 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 14:09:54)
Tak to mě člověk moc nebaví, ale ten seriál se mi vždycky líbil.
 TaJ 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 14:40:12)
Federiko, u nás to máme přesně naopak:-), taky teď berou v přírodovědě člověka a nebaví to ani syna a mě moc taky ne...zato ve vlastivědě mají jednotlivé kraje, města, řeky, zajímavosti, znaky krajů apod. a to nás hrozně moc baví oba, takže to si syn teď udělal dopředu i to, co ještě zadané neměli...navíc jsou ke každému kraji na ČT Edu kratičká videa, kde je shrnuté to nejpodstatnější a krásně se to podle toho pamatuje...a jak syn obvykle protestuje, když mu hledám podobné materiály, tak tohle se mu líbí...dokonce dneska prohlásil, že je škoda, že jsou tak krátká, tak jdu hledat něco delšího...Na ta videa o lidském těle koukali tuším i loni ve škole, letos jim je dal učitel do odkazů taky, ale syna to nijak moc nebere...u těch krajů ČR si to krásně propojuje s tím, kde jsme byli na výletech a taky kam jezdí který vlak, zná často i ty trasy a města, kde jsme nikdy nebyli, z těch svých simulátorů a různých dokumentů o vlacích a tratích...některé rychlíky jsou pojmenované podle řek, nebo měst...takže to ho baví...lidské tělo jde pořád tak nějak mimo něj...koukne na to, ale žádný zájem...
 Federika 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 11:19:51)
Kruci,
co se výpisků týče, ak to se obávám, že moje děti nemají nic~:-D
Syn netuším, to bych se musela zeptat. ale ten ty výpisky fláká i normálně.
A dcera nemá ani čárku, nic, sešity od března nepoužila.
 Monika 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 14:14:13)
Jaký smysl má lepit rozstříhanou učebnici od sešitu? Výpisky se dělají proto, aby dítě opravdu muselo zapojit mozek a ne jenom ruce s lepidlem ...
 Zufi. 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 14:28:58)
Vždy´t se to střídá, klasické výpisky, co si dělají ony, zápis na tabuli, vyfo´t a nalep-hlavně ty tabulky , přehledy, vymýšlení otázek z textu.....tady se to jeví, jako by všichni jen fotili učebnici.
 K_at 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 8:16:38)
Cimbur, co udělá, to udělá.
 neznámá 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 8:17:11)
Hezký.~8~
U nás na druhém stupni bývá jednou za čtrnáct dní sloh, který se od dys žáka čeká na pár řádcích a chyby se moc neřeší.
Jednou do měsíce čtenářák, ale jen formou formuláře a nikdo nečeká, že knihu přečtou celou.
No a pak jedno max dvě pravopisná cvičení z učebnice nebo učitelka něco pošle na týden.

Nevím jaký způsob bych radši, u nás je klídek, jedou pouze základní předměty v omezeném rozsahu, často stylem do sešitu napiš nadpis a koukni na video, ale děti fakt hloupnou.
Už jsem dokoupila různé procvičování a procvičujeme samostatně, ale i tak to nedoženem.

A učitelé často přidají poznámku a výhrůžku, že ukoly opět odevzdalo pár dětí (často fakt pár, jeden nebo dva žáci), že neví z čeho budou známkovat.....

Naše škola se toho chopila špatně a netuším, jak to chce dohánět, z dětí takto budou opravdu flákači a hlupáci.

Třeba učitelka na druhý jazyk se ozvala na začátku korony, to poslala jeden překlad a pak už nic, děti si dělají srandu, že má Covid.~a~
 Lenka Pražanda 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 9:46:52)
Cimbur, tahle "výuka" u nás probíhá taky ~t~~t~ Ve všech předmětech.
Naštěstí mě nikdo neuhání že dítě nepracuje. Ze začátku jsme dělali opravdu všechno, byl to obrovský stres a já vyčerpáním padala. Postupně jsme to vypouštěli a myslím že teď už asi nedělá nic ~2~
 Latté 


Re: A takhle to vypadá u starších dětí 

(29.5.2020 10:12:17)
Tak to u nás to takhle není ani omylem, žádné vypisování, učebnice téměř netřeba otvírat, prakticky mohou pracovat všechno on-line, ani by nebylo třeba něco tisknout. Já tedy tisknu, protože se mi ty materiály, které učitelé poslají, prostě líbí a chci je uchovat, ale mládě pracuje povětšinou jen on-line, někdy tedy i na ten papír, když už ho má po ruce a pak oskenuje. Učitelé jsou hračičkové a opravdu se s tou výukou vydovádí v tom nejlepším slova smyslu a posílají krásné presentace, různé kvízy, hádanky, tajenky, videa, soutěže, pracovní listy - doplňovačky,úkolů dost, ale tak nějak hezky zakamufované do hravých nápadů, že je to spíš výzva to zkusit udělat a udělat na 100% než jako nutnost a úkol, který musím splnit. Pokyn vypsat něco od-do jsem snad za celou dobu distanční výuky nezažila. Jako z těch presentací si třeba mají děti udělat výpisky, ale je na každém, jak to pojme - kdo chce tak si ji klidně může v patřičné velikosti vytisknout a nalepit, ale to je každého věc, zda si z toho vypíše tři slova nebo nalepí vše do sešitu, v tomhle nikdo nikoho nebuzeruje ani při běžné výuce, podstatné je umět látku a na tom při běžné výuce trvají a rádi to ověřují všemi způsoby, ale jak k tomu kdo dospěje, je každého věc. Teď třeba mají za úkol udělat jakési časosběrné video z jednoho dlouhodobějšího úkolu - sledování, z jiného předmětu, který právě mnohde jinde řeší těmi výpisky od-do, tak dělali každý presentace na zadané téma (každý jiné), to nahráli na společný server a každý měl k té své presentaci vymyslet testík (u nás holt ty testíky mají rádi) a přidat řešení a každý si pak měl ty testíky ostatních udělat, zkontrolovat atd. Moc pěkné a každý byl zvědavý na ty presentace ostatních a mládě vymrsklo několik testíků během pár minut, ani nemrklo. Nebo při on-line hodině dělají různé soutěže a vzhledem k tomu, že naše dítě je hodně soutěživé a vpodstatě většina tamních taky, tak je to všechny baví a to, co by se jiným způsobem biflovali kdovíjak dlouho, tak za tu jednu hodinu on-line prostě umějí...až jsem zírala, jaké množství čehosi prostě mládě za tu hoďku pobralo. Zrovna v tomhle předmětu je tam spolu s jedním kámošem nejlepší, tak mi líčil, jak to bylo děsně napínavé, že 2x vyhrál kámoš a on byl druhý, pak dvakrát vyhrál on a kámoš druhý a při rozhodujícím kole nakonec vyhrálo mládě. A strašně se mi líbí, jak je učitelé motivují - na vše, co jim pošlou děti vypracované, téměř hned nebo velmi rychle odpovídají a vždycky to začíná nějakou pochvalou stylem:" Super, máš to perfektní jen ještě oprav to a to a to..." a následuje výčet, někdy i delší, chyb a to i opakovaně, když se pubertálům s tím nechce moc mazat a v rychlosti opraví jen něco a zbytek přehlédnou a opět pošlou, tak zase následuje pochvala s tím, že už to je téměř dokonalé a jen ještě opravit to a to. Úkoly jim bodují, takže po několika opravách tímto stylem lze dosáhnout vždy na plný počet bodů...samozřejmě kdo chce, kdo se spokojí s původním počtem bodů a nic už neopravuje a znovu neposílá, tak jeho věc. Nicméně i když je ta distanční výuka dobře vedená, normální školu to nenahradí, protože tam tohoto všelijakého procvičování všemi možnými způsoby mají daleko víc, takže se jim to učivo zafixuje a pamatují si ho. Tady udělají doma, co je po nich požadováno a to na trvalejší zapamatování látky je málo a i když jim učitelé nabízejí k tomu milion různých odkazů a stránek na procvičování, tak když je to dobrovolné, tak lenoši typu mého mláděte (a jak tak vím většina jeho kamarádů-kluků) se k tomu nepřinutí a co je dobrovolné, prostě nedělají. Kdyby jim za to slíbili jedničku nebo body navíc, tak to by se hošánci přetrhli, ale jinak ne. Moje mládě prostě musí mít termín a bič,což při normální výuce mají non-stop, pak funguje jak hodinky. Jinak ne. Sám přiznává, že mu vpodstatě tenhle volný způsob on-line výuky nevyhovuje, i když je zábavný, baví ho atd., ale on prý nejlépe funguje pod tlakem, pravil. Což je svatá pravda...když začne dělat úkol v klidu odpoledne, tak mezitím dělá všechno možné, odbíhá, chytá Pokémony, hraje s kámoši na mobilu, nesoustředí se, válí se, pořád "má hlad", aby měl záminku jít od toho nebo naopak posiluje na hrazdě, neudrží pozornost, pak tam jsou chyby atd. atd. Když začne dělat úkol na poslední chvíli večer a termín odevzdání je ten den do půlnoci, tak v 23.59 odesílá naprosto dokonale vypracovaný úkol bez jediné chybičky, který udělal rychle, soustředěně, bez přestávky. Takže pro něj jakákoliv volnost při výuce a vzdělávání je zatím velice zhoubná, potřebuje nutně tlak, dril, bič. Možná s věkem nabere trochu zodpovědnosti a přehodnotí svůj způsob a bude schopen efektivně fungovat i v klidovém prostředí, ale zatím to má takto.
 Dari79 


Re: Dítě ve škole- jak to vidím po týdnu 

(29.5.2020 8:38:05)
U nás je škola "normální", příchod 8 - 8:15, družina do 16, normální teplý oběd ve školní jídelně (jsou tam sami, chodí po skupinách). Mají teda jen 1 oběd, nevaří se 2 jídla na výběr... Určitě se i učí, uvidíme, co si přinese mládě na víkend...

Jediné co, že teda opravdu striktně trvají na tom, aby ty děti měly roušky, i ve třídě, když nesedí v lavici, i teda v družině (když si hrají).
Kromě jednoho dne, kdy pršelo, tak jsou v družině pořád venku na zahradě (teda v rouškách a zahradu mají rozpůlenou, aby se "nemíchaly" skupiny).
Dítě se ale netváří, že ta rouška by mu nějak vadila, když ji má půl dne na tváři, samozřejmě je nadšený ze spolužáků.

Čili my jsme velmi spokojení.

Jo, oni i normálně jsou 15 ve třídě, tento týden jich bylo 13-14 každý den. Mají svoji paní učitelku i svoji asistentku (která jim dělá družinářku...).
 Gajka + 2 


Re: Dítě ve škole- jak to vidím po týdnu 

(29.5.2020 8:50:15)
Dítě, 4. třída....ve škole se normálně učí, mají i VV a HV :) jsou rozdělení do družinových a nedružinových skupin..tak to jediné ho mrzí, že část svých kamarádů má zrovna v té druhé skupině. Ve třídě se střídají 2 třídní učitelky tj. z jejich třídy a vedlejší (s těmi jsou "namixovaní) a 1-2x týdně třeba na VV mají paní asistentku. Mají oběd s tím, že nechodí k okénku, ale nosí jim ho ke stolu..tak je jak v restauraci :) (říká). Jediné, co zbylo je cizí jazyk, ten nemají. Ti, co jsou doma mají 2x týdně online odpoledne a paní učitelka píše na web, co se ten den ve škole probralo. Před školou značku, roušky, rozdělené nástupy na vyučování. O přestávku po chodbě s rouškou. Na hřišti ještě nebyli, tak uvidíme. Takže 90% spokojenost
Dítě, 9. třída - do školy 4x týdně na 2-3 hodiny, mají MA, ČJ a AJ. Ale dítě má pocit, že cermatovským testům moc to, co probírají obsahově neodpovídá, takže si je doma zkouší dál. Je to spíše jakože opakovací MA a ČJ. Zadání od ostatních učitelů mi přijdou ve stylu: vypište to a to, odpovězte na to a to bez předchozího odkazu na látku atp..Většinu toho jakžtakž dělá, ale něco ne. Nejvíce zajímavý je asi dějepis...to bylo fajn, měli např. psát válečnou reportáže z pozice vojáka, co se vyloďuje v NOrmandii, dostali odkazy na videa a a texty s informacemi a nebo jsme řešili, zda se měla ČR bránit nebo odstoupit hranice, tak jsme spolu koukali na film o Moravcovi a pak dítě mělo napsat novinový článek ve styl ANO BOJUJEME a NE NEBOJUJEME atp. Takže spíše tak 60% spokojenost.
Myslím, že v rámci možností dělají, co se dá....:-)
 januska.1 


Re: Dítě ve škole- jak to vidím po týdnu 

(29.5.2020 9:13:34)
Dite na druhem stupni,je stastne,ze je doma.Nemusi vstavat rano v 6 hodin a dojizdet do skoly.Denne ma nekolik konferenci,dopoledne se uci samo.Vse v nejlepsim poradku!
 Peppa 


Re: Dítě ve škole- jak to vidím po týdnu 

(29.5.2020 9:50:41)
Nijak, je ve škole, no :) Nějak na tom nevidím nic k vyhodnocování, jsem ráda, že je mezi dětmi. Jestli se něco učí netuším a je mi to fuk, druhé pololetí stejně jako by nebylo.. Já chci hlavně už nenosit ten tlamokryt ani v obchodě atd. a vrátit vše do normálu!
 zerat 


Re: Dítě ve škole- jak to vidím po týdnu 

(29.5.2020 9:51:10)
U nás pohoda na distanční výuce.
 Gertruda 


Re: Dítě ve škole- jak to vidím po týdnu 

(29.5.2020 10:43:38)
U nás též pohoda.
 Renka + 3 


Re: Dítě ve škole- jak to vidím po týdnu 

(29.5.2020 11:58:59)
U nás také pohoda na distanční výuce :-).
 Kopřiva Dvoudomá 


Re: Dítě ve škole- jak to vidím po týdnu 

(29.5.2020 9:58:43)
U nás se 12 dětí učí se svou třídní, tři jsou ponechány napospas samostatné práci.
Psala jsem řediteli, že izolovat takto dítě jen proto, že není u třídní, je nelidské, opatrně přislíbil nějakou změnu. Prej za to nemůže. Tak to už nevím, kdo teda, tohle ministr nevymyslel.

Přišla nám pravidla klasifikace, 50 % hodnoty známky bude práce za dobu karantény, to teda nevím, jak to učitelky oznámkujou, když nic nedělaly a jedinej úkol nechtěly od dětí zpátky.

Celkově je to hitparáda naprosté neschopnosti.
 jak 


Re: Dítě ve škole- jak to vidím po týdnu 

(29.5.2020 10:34:30)
no, deti doma a nejak pohoda. od skoly tedy, jak zde padlo, hitparada neshcopnosti a opis a nalep a nauc se.
GYmpl dobry.
 margotka78 alias shit-roller 


Re: Dítě ve škole- jak to vidím po týdnu 

(29.5.2020 10:52:15)
Dítě spokojené doma, tento týden prohlásilo, že je typ pro distanční výuku.
Zatím vše odevzdáváme v termínu, často i o dost dřív.
Ale tahat z postele ji musím. ~:-D
 Yuki 00,03,07 


Re: Dítě ve škole- jak to vidím po týdnu 

(29.5.2020 11:21:34)
co mají a nemají nesleduju, gymnazisty vůbec, sedmáka zkontrolujuo víkendu, když nemá hotovo, musí dodělat, ale je to jeho zodpovědnost
možná by i tvoji straší mohli pochopit, že když chtějí odpoledne volno jako mladší, musí dopoledne udělat svou práci, jako mladší
morálka bude upadat všude, nejen doma, ve škole to budou pro druhý stupeň konzultace, dvakrát za týden a ne pro všechny,
jsem ráda, že kluci pochopili, že mají oni sami zodpovědnost za svoje vzdělání
 Federika 


Re: Dítě ve škole- jak to vidím po týdnu 

(29.5.2020 11:23:54)
Morálka upadla i mně~:-D
 Yuki 00,03,07 


Re: Dítě ve škole- jak to vidím po týdnu 

(29.5.2020 11:26:21)
co se týká výpisků do sešitu, podle mě je k ničemu dělat to tak, že učitel předloží a děti opíšou, smysl to má, pokud to dělají sami, je potřeba je to naučit, formou otázek, bodů osnovy,
pak to má smysl, aby se naučili, jak se to dělá
ale každý normální dítě na základní škole sešitu vyhodí v červnu, někteří možná až v září, ale na základní škole se do nic už nepodívají
 Renka + 3 


Re: Dítě ve škole- jak to vidím po týdnu 

(29.5.2020 12:04:12)
U nás morálka upadala jen na začátku, u syna. Ten měl pocit, že den začne Minecraftem. Ale byla to záležitost pár dní, jedné pětky z fyziky za neodevzdání úkolu (myslím, že ani nebude platit) a pochopil, že takhle ne.
Najeli si systém a od té doby pracují, učitelky je ale nenechají bez kontroly, odevzdávat musí, mají meetingy.
Bylo třeba si ujasnit pravidla, jinak by taky vyspávali, ale zvykli si a fungují.

 kapka v moři 


Re: Dítě ve škole- jak to vidím po týdnu 

(29.5.2020 12:40:00)
U nás taky spokojenost jak moje tak dětí. Odpoledne nemusíme nic řešit. Sice nemají svojí paní učitelku, ale nějak to nevadí, jsou malá skupinka pouze sedm žáků z celé jejich třídy. Doma jsme úkoly plnili od rána, někdy až do tři odpoledne s pauzou na oběd a už se jim to chtělo čím dál tím méně dělat po počátečním nadšení. A jsem přesvědčená, že ta paní učitelka jim to učivo dokáže každopádně i lépe vysvětlit, než my doma. Kolem půl dvanácté jdou na oběd do školní jídelny a pak domů.
 SendyWendy 


Re: Dítě ve škole- jak to vidím po týdnu 

(29.5.2020 13:52:41)
U nás ve škole je to jako u vás - každá třída má svoji původní učitelku, dětí ve třídách v rozmezí půlka-všichni, normálně se učí, neznámkuje, žádné domácí úkoly, ve 12 na oběd a domů - ideální záležitost~R^
 Zd a tři 


Re: Dítě ve škole- jak to vidím po týdnu 

(29.5.2020 14:05:37)
U nás o samý. Jen se v učení střídá jejich učitelka s někkým - po 2 dnech. Kvůli online vyučování.
Děti spokojený. Vlastně přemýšlím, proč trávili ve škole tolik času, jestli by to takhle zkrácený nebylo přínosnější..
 Simeona+3 


Re: Dítě ve škole- jak to vidím po týdnu 

(29.5.2020 14:06:43)
U nás nic moc. Děti měly hodinu denně online, bylo to fajn. Po návratu do školy učitelé šlápli do pedálů, mají ve třídě 15 dětí, to jim to hezky odsýpá.
Děti doma dostávají zase učebnice str. od do, přepiš udělej zápis. Nejmladší to zadání ani nepřečte, je psané rukou, takže musím být u ní a číst jí to.

Jdu zrovna psát do školy.
 Yuki 00,03,07 


Re: Dítě ve škole - jak to vidím po týdnu 

(29.5.2020 16:47:56)
Báro, já jsem letos červnová už minimálně dva týdny, představa další změny a neznámé situace v tomto červnovým rozpoložení mě fakt netěší
zatím se mi přihlásili dva ze třídy, úplně stačí 😁
oba by potřebovali procvičovat, vysvětlovat, myslím, že by to byla ideální sestava, horší bude, když se k nim přihlásí někdo, kdo umí a chce se jenom bavit, to pak těm dvěma moc platný nebude, ledaže by mi ti šikovní pomohli, už to umí, bude třída napůl ze žáků a napůl z učitelů, asi jsem právě vymyslela, jak to bude fungovat 😁
 Yuki 00,03,07 


Re: Dítě ve škole - jak to vidím po týdnu 

(29.5.2020 16:58:05)
v devítce se aspoň učí, ale co budeme dělat u ostatních? já třeba opravdu nepotřebuju procvičovat přírodopis v sedmé třídě, to by byla hodina o ničem, s polovinou třídy navíc

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.