| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Má se zachraňovat Smartwings?

 Celkem 16 názorů.
 libik 


Téma: Má se zachraňovat Smartwings? 

(18.5.2020 15:36:38)
Sbírám názory, sama nevím~d~
 Katka a 2 výrostci 


Re: Má se zachraňovat Smartwings? Případně proč(ne)? 

(18.5.2020 16:01:21)
No za mě z principu ne, protože jakmile se VŮBEC bude rozhodovat, že nějaké firmy se zachrání a nějaké ne, tak jak to asi může dopadnout?
A to říkám jako milovník letadýlek, aerolinek a letectví všeobecně ~x~
 DaVinci 


Re: Má se zachraňovat Smartwings? Případně proč(ne)? 

(18.5.2020 16:18:36)
Rozhodně ne jako první možnost. Nejdříve se musí snažit sami akcionáři. Jinak státem vykoupit zpět ochrannou známku ČSA (první aerolinky na světě, historické smlouvy na spoje) a zbytek poslat do kopru.
 Marika Letní 


Re: Má se zachraňovat Smartwings? Případně proč(ne)? 

(18.5.2020 18:00:45)
Ano jedině značku. Ale lacino. Na rozmarilá gesta není doba.
 Tante Bante 


Re: Má se zachraňovat Smartwings? Případně proč(ne)? 

(18.5.2020 18:56:36)
Mám stejný názor. Nějak mi vůbec není jasné, proč by se to mělo stát, v zájmu kterých voličů to vůbec je? Přijde mi to jako vrchol drzosti. Ale zase pokud to udělají, třeba je to konečně sundá.
 Analfabeta 


Re: Má se zachraňovat Smartwings? Případně proč(ne)? 

(18.5.2020 16:43:17)
Za mě ne, už jednou tu firmu stát pustil.
Stát by měl vlastnit strategické firmy. Tam bych brala elektrárny, rozvody elektřiny, vodárny a rozvody vody, základní síť nemocnic. U řady firem by měl mít majoritní podíl (rafinerie apod.). A u zbytku by měl zákony ošéfovat tak, aby se v nich vyplatilo rozumně podnikat bez vyvádění peněz někam do pryč. Vždyť už jsme stejně kolonií a vlezli jsme do toho chomoutu dobrovolně.
 Marika Letní 


Re: Má se zachraňovat Smartwings? Případně proč(ne)? 

(18.5.2020 17:59:16)
Jen to ne. ~l~ Jsou důležitější odvětví. Vodarny.
 K_at 


Re: Má se zachraňovat Smartwings? Případně proč(ne)? 

(18.5.2020 18:10:47)
Ne.
 Monika 


Re: Má se zachraňovat Smartwings? Případně proč(ne)? 

(18.5.2020 19:32:16)
Jako jediný důvod pro nějakou podporu bych viděla zachování pracovních míst. Jinak nevidím žádný důvod, ať jdou klidně do insolvence, letadla někdo koupí, linky taky někdo bude provozovat. Pokud bude konkurence, budou letenky levné, pokud nebude, budou holt dražší, ale to se ne/záchranou jedné společnosti nezmění. Způsob jejich podnikání se mi jevil už skoro na hranici "šmejdů" a teď by je měl stát zachrańovat?
 Tizi 


Re: Má se zachraňovat Smartwings? Případně proč(ne)? 

(18.5.2020 21:46:25)
Ne, z principy by neměly být využívány peníze daňových poplatníků na záchranu jakýchkoliv soukromých společností (ani bank ne). Je nicméně pravda, že opatření státu zapříčinila zhoršení finanční situace mnoha firem, proto je v pořádku nabídnout daňové úlevy, kurzarbeit, a případně částečné ručení za úvěry u komerčních bank, což už ovšem nyní probíhá a mělo by to být nastaveno plošně pro všechny podnikatelské subjekty, kteří se kvalifikují.
 TiNiWiNi 


Re: Má se zachraňovat Smartwings? Případně proč(ne)? 

(19.5.2020 6:28:06)
Z FB Jiriho Hlavenky:
Kdybych chtěl jako soukromý investor koupit Smartwings, tak bych se prodávajících zeptal: fajn, a teď mně prosím řekněte, kolik set miliónů korun přihodíte za to, že to od vás vezmu za jednu korunu českou?

To není žádná jízlivost vůči současným majitelům. Smartwings jsou prostě malou, lokální, slabou, podkapitalizovanou aerolinkou. Aerolinií jako jsou oni v dnešní krizi popadají ve světě nejspíše STOVKY. (Na světě je cca 6000 aerolinií, pro informaci). Stovky aerolinek zmizí ze světa, jednoduše skončí, krachnou, zavřou krám. S tím se nic nedá dělat, to je důsledek mizérie v leteckém byznysu, který padl ze sta na deset procent. Nikdo tyhle firmy nebude zachraňovat, není proč. Nejedná se o špatně řízené firmy, i Smartwings vedou kompetentní lidé - ale zmizel jim trh.

Kdo koupí (nebo dostane dárečkem) Smartwings, bude muset do firmy lít peníze, aby ji udržel při životě - po dobu, kterou nelze moc dobře odhadnout, a která může být docela dlouhá. Měsíc co měsíc bude do firmy lít peníze, s tím že někdy v dalekém konci, když se fakt zadaří to bude slavnostně šul-nul, možná. To je ta výhra?

Je potřeba si říci jak typicky fungují menší aerolinky. Mají skoro nulový majetek, jejich hlavní pracovní nástroj, letadla, jsou na leasing. Tedy patří leasingové společnosti, které aerolinka platí měsíční částky za to, že je smí používat. Letadlo je drahá hračka: měsíční splátky standardního stroje od Boeingu nebo Airbusu jsou někde v intervalu 7 až 30 miliónů korun za jedno letadlo. MĚSÍČNĚ, jen za to že to letadlo provozujete. Pokud sedí na zemi, je toto čistá ztráta, a většina letadel na světě bude na té zemi ještě pár měsíců sedět. Tak si to spočítejte a vynásobte počtem letadel, která SmartWings+ČSA (jejich dcera) mají.

Toto je celosvětový standard. Leasingovky specializující se na letadla mají dnes v majetku přes osm tisíc letadel (!), které půjčují aerolinkám. Jsou to vlastně specializované banky, finanční instituce, které podnikatelům toužícím po aerolince zbavují nutnosti nachystat si na to velké peníze. Velká většina leteckých flotil je dnes takto leasovaná, a dokonce stále rostoucí část letadel je v režimu "wet lease", kdy společnost finančně kryje nejen letadlo, ale platí i palivo, financuje posádky, servis, pojištění a podobně.

Co se nyní stane? Leasingovkám zůstanou "na dvoře" stovky, možná tisíce letadel po zkrachovaných aerolinkách. Protože to je samozřejmě obrovská finanční zátěž, leasingovky je nabídnou - za levno. Namísto předlužených, zkrachovaných aerolinek se objeví plejáda nových. Budou to většinou low-costy (nízkonákladovky), které s výhodou využijí toho, že dostanou letadla od leasingovek velmi levně (jsou už z nemalé části splacená a pro leasingovku bude samozřejmě výhodnější, když z letadla má aspoň něco než nulu, respektive zápor, protože se o uzemněný stroj musí starat). Počítejme na jistotu s tím, že oblohu po zkrachovalých aerolinkách okamžitě zaplní desítky nových, velmi levných. PO EVROPĚ SE BUDE LÍTAT LEVNĚ JAKO NIKDY PŘEDTÍM. (Což chápu že se nám to z důvodu emisí CO2 atd. líbit nebude, ale zde jen konstatuji realitu).

Pokud tedy vyděračsky Smartwings tvrdí, že když zkrachují, tak čeští turisté budou mít dražší svoje lety na Kanáry, je to prachobyčejná lež. Po (případném) krachu bude nabídka krátkou dobu horší (ne ani tak cenou, ale nebudou lety z Prahy), ale letové řády se rychle zaplní, a za lepších cen. Paradoxně, pokud by stát Smartwings vykoupil od českých majitelů a Číňanů, musel by, "s péčí řádného hospodáře", jak praví zákon, ceny letenek zvýšit, protože řádný hospodář přece nepodniká se ztrátou.

A to se ani raději neptám... nebo se naopak raději zeptám: a proč prosím pěkně o druhou poloviny firmy neměl zájem čínský spoluvlastník, státní gigant CITIC? Jestli tu dnes na planetě někdo má volné peníze, jsou to Číňané, a pokud si dobře pamatuji, chtějí jako svou naprosto zásadní iniciativu budovat Novou hedvábnou stezku, dopravní infrastrukturu mezi Čínou, Evropou a Asií, po pevnině, po moři, ve vzduchu? To najednou neplatí nebo je problém jinde?

---

Zkraťme to. Koupit Smartwings je ze strany českého státu ekonomický zločin, a to i kdyby to bylo za korunu (což zcela jistě "není v plánu", to by se přece kámošům kámošů nelíbilo). I koupě zdarma by totiž stát tak jako tak zatížila dalšími vysokými náklady - v situaci, kdy se státní rozpočet hroutí, kdy se škrtá zleva zprava, kdy se škudlí každá koruna na podpoře živnostníkům nebo zaměstnancům, kteří se v krizi ocitají bez práce. Znovu a znovu se ukazuje, že tato slaboučká vláda snadno podléhá tlakům těm kteří ji drží pod krkem, na osudu země jí nezáleží, vlastní občané jsou jí lhostejní - jediné o co jde je držet se u moci jak dlouho to půjde.
 Manka+Cipísek 


Re: Má se zachraňovat Smartwings? Případně proč(ne)? 

(19.5.2020 9:08:08)
Krásně shrnuto!
A řečnická otázka na závěr. Pokud stát firmu nakonec koupí, kdo to všechno zaplatí?
Myslím, že odpověď je víc než jasná... ~n~
 libik 


Re: Má se zachraňovat Smartwings? Případně proč(ne)? 

(19.5.2020 12:05:57)
dobrý odkaz, Tiniwini~x~

Jsem zvědavá, jak to dopadne
 Koníček mořský 


Re: Má se zachraňovat Smartwings? Případně proč(ne)? 

(19.5.2020 8:13:11)
Myslím že ne, protože nevím, proč ano.
 Analfabeta 


Re: Má se zachraňovat Smartwings? 

(19.5.2020 12:38:42)
Proč by měl státní rozpočet České republiky zachraňovat čínskou formu?
 Analfabeta 


Re: Má se zachraňovat Smartwings? 

(19.5.2020 13:06:34)
ee - pardon: firmu

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.