kreditka |
|
(8.5.2020 8:07:26) Čekám co bude, zda půjdu na ranni, odpolední či celodenní část...trochu mě to znervózňuje, taky se potřebují připravit, jak to udělám se svými dětmi....
Jestli budu učit je mi fuk. Jako asistentka jsem už učila tolikrát, že jsem zvyklá....akorát doufám, že nevyfasuji třeba páťáky...na jejich učivo fakt nejsem připravená...
|
Černá kronika |
|
(8.5.2020 8:40:57) Kreditko, ty jsi vychovatelka nebo asistentka? Jestli jsi asistentka, můžeš mi tady takhle anonymně napsat, v jaké jsi plat. třídě a vůbec jaký máš podmínky, jestli jsi sdílená, jakou diagnozu mají tvoje školní děti, jestli máš nepřímou činnost a jaký máš úvazek?
|
kreditka |
|
(8.5.2020 9:21:16) Asistentka, 0,7 ú, 7.pl.tř. jsem u prvňáka PAS. Podmínky klasika - vymetou se mnou kde je potřeba. Občas jedu od ranní družiny do konce odpolední družiny + má práce. Nepřímou nemám žádnou...každou chvilku někde suplují. Není to tak dlouho co jsem učila celý týden prvňáky ze sousední třídy...klasika holka pro všechno, plat mizerný...
Na druhou stranu mám skvělého přímého nadřízeného. Tudíž když potřebuji odejít dřív, nebo určitý den na přesčas nemůžu vyjde vstříc....
Shrnutí....vždy je něco za něco. Mám čas na své děti, vesměs ranní šichty, když mi lehne dítě tak bere každý automaticky, že mám paragraf...tohle jen tak někdo nemá... Druhá věc je ta, že dlouho tuto práci i když mě baví nebudu moci dělat, protože ty peníze jsou do budoucna neúnosné
|
Černá kronika |
|
(8.5.2020 9:39:43) Tak to máme stejnou plat. třídu, já mám úvazek 0,63 a jsem sdílená u dvou dětí z různých tříd, obě mají LMP. Myslíš, že se po téhlé krizové situaci ve školství postavení asistentů změní? Některý názory veřejnosti, ale i učitelů mě vážně mrzí. Tuhle jsem četla názor lidu, že asistent pedagoga je největší zlo v současném školství.
|
kreditka |
|
(8.5.2020 10:05:07) Upřímně nezmění a ani se nedivím...Část učitelů asistenta nechce, próze nechce ani dítě s omezením. Asistent je pro školství to samé jako dělník na páse ve fabrice - levná pracovní síla. Za mě je inkluze nastavena špatně. Děti, které jsem zatím měla na starost zařadila poradna do běžné ZŠ, ačkoliv u jednoho bylo jasné, že na to nemá a ten druhý možná dá horko těžko druhou třídu natož po tomto průseru s covidem. Myslím, že v praktické škole by mu bylo lépe... Funkci asistentů bych viděla jinde. Asistovat učiteli v běžné třídě třeba 1.-2. třída u dětí, které jsou jen slabší v Čj, M, Čtení, popř. nějaké doučování. Ono i v té výtvarné se najdou děti slabší, které potřebují pomoci a není na ně čas.....
Někde jsem četla, že asistenci do budoucna budou moci dělat jen lidé s VŠ...tak už vidím ty davy za tento plat. Ve finále tuto funkci budou dělat vysloužilé učitelky, které nechtějí být doma. Bohužel u nás jich pár takových je a upřímně jejich žáčky lituji....peníze mají jisté a v těchto případech celkem slušné díky praxi..ale zároveň je jím všechno jedno a rozhodně se kvůli dětem nepřetrhnou....
|
Yuki 00,03,07 |
|
(8.5.2020 10:18:44) Kreditko, on si učitel úplně nemůže vybírat, jestli chce, nebo nechce asistenta, pokud tam má dítě s velkým spu, tak ho v ideálním případě dostane navíc ta doba, kdy učitelé nechtěli, je pryč, teď chceme a nemáme, protože státu se to nechce platit že je to úplně špatně vymyšlená pozice a plat k ní, to je pravda ale třeba u nás ve škole jsou děti, kterým by bylo mnohem líp ve specce, jenže nejbližší specka je 30 km daleko, to by rodiče mohli do práce, děti by ztratily kontakt s místními dětmi, takto se kamarádí
|
kreditka |
|
(8.5.2020 14:04:31) U nás je specialní přímo ve městě...kolikrát rodiče vidí, že to na běžnou základní není, ale poradna je do praktické nepustí...na běžné se pak děti trápí...
U nás některé učitelky mají asistenta doslova za veš v kožichu...některým asistent alespoň nevadí, a pak je ta skupina, která ho chce a vidí výhody... Nutno ale dodat, že nikdo učitelky na spolupráci s asistentem nikdy nepřipravil a neproškolil....
|
|
|
|
Analfabeta |
|
(8.5.2020 10:23:38) Kroniko, jenže ona je to pravda. Valachová prosadila připitomělou inkluzi, díky které se do základek dostala spousta dětí, kterým by bylo líp ve specce. Asistenti to pak nespasí. A dneska mají asistenti zajišťovat plnohodnotnou výuku? Když třeba inženýr s praxí (jako je Delete) jsou považováni za neaprobované, a tudíž nekvalifikované učitele? Jakou kvalifikaci pak mají ti asistenti? Vždyť je to neskutečná šaškárna a dehonestace učitelů. Nejdřív jsme řekli, že VŠ musejí mít i učitelky v MŠ a dneska můžou učit asistenti? To už ty děti fakt může učit každej.
|
Černá kronika |
|
(8.5.2020 11:16:27) Analfabeto, vždyť já nad tím taky kroutím hlavou. Ten názor veřejnosti ale směřuje trochu do strany, pouze na asistenty. Jaksi zapomínají, proč tam jsou. Ono při té inkluzi to bez asistentů vlastně nejde, spousta učitelů je už v současné době ráda, že je má. Podmínky pro asistenty jsou takový, jaký jsou, to se nechci raději rozepisovat, vymete se s nimi kdeco, byť to oficiálně dělat nesmí a nyní je na to dokonce lejstro. Časově ohraničený pro tuhle krizovou dobu, ale je to oficiálně schválený. Co na to říct? Já se do učení ani do družiny nehrnu, kdybych chtěla učit, tak si doplním vzdělání, ale učit nechci, vyhovuje mi práce s jednotlivými dětmi. Jako jo, těch 5 týdnů to zvládnu a to bych pak byla ráda, kdyby to taky někdo ocenil, což neocení...
|
Analfabeta |
|
(8.5.2020 15:25:28) Kroniko, to je právě ten problém. Ona tu inkluze kdysi byla, akorát se tomu tak vznešeně neříkalo. Zvláštní školy byly hlavně v okresních městech, takže děti, co by jinak chodily d specek, prostě chodily do školy s ostatními. Byly pomalejší, tehdy se říkalo, že i "hloupější", ale ony prostě učivo základek nezvládaly, tak měly jen horší známky, běžně to byli trojkaři-čtyřkaři, občas propadly. Jediné, co se po nich ale chtělo, byla KÁZEŇ! kdyby to dítě ve škole zlobilo, skončilo by ve zvláštní škole. Takto třeba skončilo v sedmičce nebo osmičce, ale učňáky na ně byly připravené a byly pro ně i speciální učňovské obory. Z mých spolužáků se takto jeden vyučil zedníkem, další truhlářem, z děvčat byly strojírenské dělnice a jedna se vyučila ve dvouletém oboru přadlenou. Ta pak měla ve fabrice problém, protože chodila do základky s 8-letou povinnou školní docházkou a když se vyučila, ještě jí nebylo 16. Měla proto zkrácenou pracovní dobu, a protože to nešlo jinak, chodila na 8-hodinové směny a v pátek končila dřív. Ale nacpat do normálních škol děti s poruchami chování, to fakt napadlo nějako hlavu skopovou. To je degradace vzdělávání. Ten, kdo to rozhodnul, by mezi tyto děti ty svoje rozhodně nedal, na to dám krk.
|
K_at |
|
(8.5.2020 15:38:13) Analfabeto, ale spousta dětí s různými obtížemi by klidně mohla být součástí běžné ZŠ. Ale ne v tomhle bordelu.
|
Analfabeta |
|
(8.5.2020 16:50:36) Ale jo, proč ne, ale hlavní je ta kázeň. Což bohužel někdy nechápou ani rodiče, kteří mají dojem, že podle jejich bobánka se bude točit celej svět. To máš potom těžký. Taky jsme měli ve škole slepou holčičku. Protože by nezvládla normální výuku, udělalo se to tak, že s maminkou chodila jednou za měsíc na konzultace a ve zbytku měsíce ji maminka učila doma. A učitelka to chytla absolutně bez přípravy, hledala zdroje, jak a co vlastně to dítě učit, kde se dalo.
|
K_at |
|
(8.5.2020 17:00:38) Analfabeto, celý systém je blbě. Vzdělání nás učitelů, nedostupnost dobrých asistentů, počty dětí, osnovy, technické vybavení škol, často neschopné vedení a nefungující spolupráce se zřizovateli. Školní inspekce, to je vůbec pecka. Já se v tom taky plácám. Už x let. Prostě vidím to, co by bylo pro děti potřeba a efektivní, ale v té organizaci toho nejsem schopná.
|
|
|
|
|
|
|
monam |
|
(8.5.2020 11:18:04) Kroniko já tedy patřím k tem, kdo se na AP dívají skepticky. Roční vikendovy kurz je vážně naučí pracovat s dětmi s rozličnými problémy? O tom pochybuji. A přitom jsou AP první při výběru, kdo má učit, pokud nejde nečekaně odejde učitel. Takže AP s ročním kurzem pak učí prvňáčky, aniž by měl patu o didaktice.
|
Černá kronika |
|
(8.5.2020 11:26:32) Monam, otázka je, jaký by musel mít AP vzdělání, aby to bylo dobře, protože za těch podmínek, co asistenti mají, to půjde dělat málokterý vysokoškolák. Možná na přechodnou dobu než mu odrostou děti, pokud partner rodinu uživí.
|
monam |
|
(8.5.2020 11:52:20) Podle mě by asistent měl mít specku, alespoň bakaláře. Však leckde učí to dítě více on než učitelka. Finance neřeším.
|
Černá kronika |
|
(8.5.2020 12:13:28) Já bych třeba zase uvítala nějaký ten základní "kurz" a potom "kurzy" dle diagnozy dítěte, u kterýho AP je. A podmínku pro kurz bych dala minimálně maturitu. Ty speckaři by jako učitelé měli 12. plat. třídu, ale pokud by dělali AP, tak budou mít max 9. plat. třídu, tu ale má naprostý minimum asistentů. Většina je v sedmičce bez ohledu na vzdělání (hodně asistentů má vyšší vzdělání než maturitu), protože je to v moci ředitele. Ředitelé dostávají pro asistenty plat podle tabulek na 8. plat. třídu 5. stupeň a je jen na nich, jestli tu osmičku dají nebo ne. Na 9. plat. třídu tedy tak musí doplácet z jiných zdrojů. Při nižší úrovni asistenta dostávají jen na 5. plat. třídu 5. stupeň. To bývá většinou ve školce a není vyžadovaná maturita. Vyšší nebo nižší úroveň asistenta doporucí poradna dle diagnozy dítěte.
|
monam |
|
(8.5.2020 13:35:17) Mě se ten systém kurzů pro nekvalifikované moc nelíbí. Měl by být nějaký základ, podle alespoň bakalář, a pak klidně nějaké specializační kurzy. Maturita x let stará někde na učňáku nebo maturita na nějaké střední škole podnikatelské neposkytuje základ, aby na to mohl navázat dvouměsíční kurz každý týden v pátek odpoledne. Problém je už v tom, že kvalifikovaný pedagogický pracovník má mít magistra.
|
|
|
|
|
kreditka |
|
(8.5.2020 11:36:28) Ano učitel by měl mít vzdělání...ale není to všechno...bohužel chybí v tomto oboru i zdravá konkurence....znám lidi, kteří by mohli z fleku učit...na druhou stranu některé učitelky jsou doslova 50 let zpět a v dnešní době, kdy mají k dispozici vzdělávací programy neumí ani odeslat email...
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(8.5.2020 15:12:18) monam, nemocná učitelka bez možnosti suplování během chřipkové epidemie je podobně nouzový stav jako teď, takže učí kdokoliv, spojují se třídy, je to víc o hlídání než o výuce kdybys chtěla, aby byl asistent kvalifikovaný jako učitel, tak pro kterou třídu? spousta jich pokračuje z prvního stupně s dítětem na druhý, tak na který předmět? já jsem taky dělala tu divnou práci, tři roky, než jsem sehnala místo, a zkusila jsem to i na specce, proto moc dobře vím, o čem to je, teď je to aspoň víc placený ale pořád platí, že jde všechno, pokud je dobrá domluva mezi učitelem a asistentem pokud jsou ochotní se domlouvat na fungování ve třídě, pak je to smysluplná práce,a asistent může opravdu hodně pomoct všem, učiteli i dětem ale pokud se nedomlouvají, je to o ničem, zažila jsem jeden rok bez domluvy, učitelka nechtěla, vůbec mě nechtěla ve třídě, takže jsem občas pomáhala jinde, někdy jsem si vzala s někým na první stupni hodinu, abych dětem zpestřila výuku, ale v té mojí třídě to nešlo je to o lidech, jak jinak
|
monam |
|
(8.5.2020 21:49:19) yuki, psala jsem, že bych kvalifikaci viděla spíše na specku než na učitelství. A ano, vím, jak to funguje, a vím, že to tak bude fungovat i teď.
|
|
|
atisa |
|
(11.5.2020 21:44:47) Ona je i jiná skupina asistentů, co třeba přešli ze sociálních služeb, protože to třeba lépe skloubí s rodinou. A těm se v pochopení a práci při SPEC. potřebách nemůže rovnat učitelka, byť se 40 letou praxí, když jí rozčílí i to, že se dítě koukne z okna.
|
|
|
|
|
|
|