TaJ |
|
(23.3.2020 12:29:36) Báro, u syna v logo třídě (5.třída) to funguje tak, že mají vždycky cca na dva týdny zadanou práci stylem - pracovní sešit str.x-y, učebnice str.xy - udělat výpisky, referát nebo prezentace z vlastivědy a přírodovědy...do určitého data poslat ofocené na mail...udělal jim na FB soukromé stránky, kam dává různá zajímavá videa k učivu, nebo si tam můžou napsat online, ale zatím to nikdo nevyužívá...nevím, jak ostatní učitelé v ostatních třídách, od těch zprávy nemám... Jako mně tenhle způsob nevadí, jsme všichni doma a po dnešku, kdy jsem zavedla pevné hodiny na učení, tak myslím, že nám bude stačit, když školou budeme trávit tak možná 2h denně...sice u toho prakticky musím sedět s ním a dohlížet, ale zatím se dá...ale naprosto chápu, že rodiče, co normálně chodí do práce, tohle s dětmi nedávají...
|
Alena |
|
(23.3.2020 12:33:10) TaJ, podle me dat detem, ktere dosud na planovani prace nebyly zvykle praci na dva tydny, s tim at si ji sami rozvrhnou je dost drsne.S tim maji potize i dospeli. Maximalne na tyden a jeste jim vysvetlit, jak s tim nalozit, jinak je zase prace na rodici, ktery je nuti udelat kazdy den trochu.
|
Federika |
|
(23.3.2020 12:36:16) Souhlas, práce na dva týdny, nemyslitelný. Potřebujou jasně zadaný úkoly,odškrtnout, hotovo. Další. Čistá hlava.
|
TaJ |
|
(23.3.2020 12:43:11) Federiko, tak zdá se, že u nás ta práce na 14 dní bude docela vyhovovat...každý den si zvolí ze seznamu úkolů ty, na které se zrovna cítí a udělá je...dneska jsme poprvé zavedli pevný režim bez PC, v 10:00 každý den bude zasedat k učení na cca 1,5 - 2h...dneska to fungovalo skvěle, udělal toho víc, než jsem si myslela a úplně v pohodě, ale musela jsem prostě dohlížet...on dost často ani nepotřebuje radit, ale prostě někoho vedle sebe potřebuje jako takovou nějakou jistotu, kdyby něco...ale nakonec toho většinu zvládá sám... a právě máme na papíru napsaný seznam všech úkolů a z těch si vybírá a odškrtává splněné, takže vidí jak to přeškrtané, tak i to, kolik toho ještě zbývá... Akorát z angličtiny ještě nedostali práci žádnou, mají na ni jinou učitelku, než na zbytek předmětů - jinak mají na všechno ostatní třídního učitele...
|
Federika |
|
(23.3.2020 12:44:40) TaJ, tohle ale je pak bič na rodiče,můj syn by dělal všechno na poslední chvíli a jel by pak i přes noc a dcera by se s tím patlala a musela bych jí to připomínat.
|
Půlka psa |
|
(23.3.2020 12:48:32) To není bič na rodiče. Kdy jindy než než teď je dobré se naučit, že se musí pracovat průběžně? Holt by jel přes noc a pak den, dva prospal, no. Teď to ničemu nevadí.
|
Federika |
|
(23.3.2020 12:53:14) Půlko, u syna je mi to vlastně celkem fuk, on takhle jede v podstatě často-stejně jako já kdysi, tam už nic nepomůže U dcery by mi to vadilo hodně, jsem ráda za průběžný úkoly s datem odevzdání a za online úkoly.
|
|
TaJ |
|
(23.3.2020 12:54:46) Půlko, přesně, já taky doufám, že teď mám ideální příležitost ukázat synovi, jak na to, jak si to rozložit a naučit ho se trochu učit...dokud to měli ve škole vždycky jen do druhého dne, tak neměl možnost si tohle vyzkoušet...
|
Alena |
|
(23.3.2020 12:57:40) Ano, jak rikas, u vas je zvykem, ze pomuzou rodice, to je proste jine. Jinak by prave planovani cinnosti mela naucit predevsim skola je to zasadni vec, montessoraci to trenuji roky, nejde do toho deti jen tak hodit.
|
TaJ |
|
(23.3.2020 13:10:23) Aleno, ale když to jde (a trvale) u nás ve škole, kde spousta rodičů taky normálně pracuje a přesto musí doma zvládat i to učení s dětmi (a není to pro ně jen momentálně přechodná záležitost), tak by to snad přechodně po tu omezenou dobu mohli zvládnout i jiní, ne? Tak se třeba nebudou učit s dětmi každý den, já kdybych chodila do práce, tak taky nevím, kolik by toho byli schopní udělat s manželem...tak bych se s ním učila jednou za dva dny, když bych měla volno...a oni by mezitím udělali to, co by zvládnul sám... V tom potom zase právě vidím výhodu toho, když je něco zadané na delší dobu a můžou si to rozvrhnout podle potřeby...
|
Alena |
|
(23.3.2020 13:16:44) "Aleno, ale když to jde (a trvale) u nás ve škole, kde spousta rodičů taky normálně pracuje a přesto musí doma zvládat i to učení s dětmi (a není to pro ně jen momentálně přechodná záležitost), tak by to snad přechodně po tu omezenou dobu mohli zvládnout i jiní, ne? " To si nemyslim, vy jste "vyberova" skola, rozumej, vybrali si ji rodice, kteri vedi, ze dite ma nejaky ucebni deficit a proto volili pomoc odborniku, tj. premysleli o volbe skoly, jsou ochotni dojizdet a vzdelani ma pro ne vyznam. Nevim jestli si to uvedomujes, ale je to velke socialni sito. Skola vi jake ma rodice a podle toho si s nimi dovoli pracovat.
"V tom potom zase právě vidím výhodu toho, když je něco zadané na delší dobu a můžou si to rozvrhnout podle potřeby..." ano to ma byt vyhoda, kterou ovladaji deti, naucena samostatnost, ne ze jim to organizuje rodic .Protoze dite nezvykle na planovani ze skoly se zaneprazdnenym rodicem bude z takoveho baliku zadani uplne v pytli.
|
|
TaJ |
|
(23.3.2020 20:28:50) 1234 - nemyslela jsem to nijak zle, chápu stres ze školy v případě maturantů a dětí, co mají dělat přijímačky apod...myslela jsem to prostě tak, že teď je mimořádná situace, tak to prostě snad chvíli lidi zvládnou, věnovat se té škole víc...a není tak úplně pravda, že naše škola jede až tak pomalu, jedou podle běžných učebnic pro 5.třídu a dneska tu zrovna několik lidí v diskuzi psalo, že jejich páťáci ještě třeba ani nedělali zlomky, což u nás třeba už jo...a těch úkolů teď dostali na doma taky relativně dost, když pominu to, že to jsou hlavně úkoly typu přečíst v učebnici, udělat výpisky a naučit se, udělat prezentaci, vyplnit spoustu stránek v pracovních sešitech, což prostě sám bez dohledu neudělá...ale pravda, myslím, že to známkování nikdo asi až tak hrozně hrotit nebude v takovéhle mimořádné situaci...a i kdyby, tak na známkách svět nestojí...a naštěstí máme normální učitele, kteří nedávají úkoly ještě z hudebky, těláku, výtvarky apod...někde to mají dokonce i na známky...fakt nechápu...jako jo, máme výhodu, že jsme doma (že prodávám v oboru, který je teď zavřený), jinak bych si holt vzala OČR, když je to teď do 13 let...a nevzala bych si ho jen kvůli škole, ale hlavně abych domů něco nedonesla, přece jen manžel patří po loňské onkologické léčbě k těm ohroženějším, i když se zdá, že snad všechno bude ok...on je naštěstí taky teď doma...
|
TaJ |
|
(23.3.2020 20:43:05) Kdoto, tak to jsem tedy zvědavá, co z toho bude, ale naposledy někde přímo uváděli, že do 13 let...tak uvidíme...jako mně je i celkem jedno za kolik peněz, nějakou dobu zvládneme cokoli, jde mi spíš o to, abychom se tomu fakt vyhnuli
|
|
|
TaJ |
|
(23.3.2020 20:48:19) 1234 - víš co, já to beru tak, že teď je fakt mimořádná situace a každý z nás má spoustu svých starostí a obav a problémů, jak co zajistit a zařídit, i ti učitelé mají svoje rodiny, které je potřeba nějak zajistit apod...tak jsem v tomhle fakt tolerantní a klidně budu chvíli dělat práci za učitele...trvale bych to dělat nechtěla, i když aspoň teď, na tom prvním stupni mám pocit, že by se toho se mnou syn naučil snad i víc a rychleji, než ve škole...těžko říct...ale chápu samozřejmě, že jsou rodiče, kteří by to z různých důvodů nezvládli...
|
Okolík |
|
(23.3.2020 21:01:49) 1234, no tak se na to vykašli a nech děti propadnout. Však co, teď se budou vysvědčení dávat za účast a je to...
|
Okolík |
|
(23.3.2020 22:39:32) 1234, nevím co píše váš fyzikář, jen tu čtu tvoje nářky. Máte 4 děti. Žádné ze starších není schopno/ochotno sourozenci pomoci?
|
|
|
|
|
K_at |
|
(23.3.2020 20:52:41) Tino, hele, je to snadný. Je výjimečná situace a prostě nějaká kooperace rodičů je nezbytná. Obecně. Ale představ si, že tu školu se synem děláš po 8h práce, a ty děti máš 2-3.
|
TaJ |
|
(23.3.2020 20:58:16) Kat, však jo, já to chápu...vždyť jsem to i psala, že je mi jasné, že všichni rodiče to třeba z nějakého důvodu nezvládají - ať už kvůli práci, rodině, nebo třeba kvůli tomu, že to prostě těm dětem vysvětlit nedokážou, mají třeba jen základní vzdělání, nebo co já vím...
|
|
|
|
Kaipa |
|
(23.3.2020 21:11:14) kdoto, to je škoda, já jsem v životě výhružný email od učitelky nedostala (ani nečetla).
|
|
K_at |
|
(23.3.2020 21:17:04) Kaipo, tak já jeden kdysi dostala. Vyjádřila jsem nesouhlas s určitým ehm, pokáráním, a poznámkou. A dostala jsem dlouhou odpověď o tom, jak lžeme, dítě lže, protože ho k tomu vedeme. Co z dítěte vyroste, jak jsme hrozní rodiče s nulovou moralkou a tak. Výživné.
|
Kaipa |
|
(23.3.2020 21:40:41) Kat, a jak jsi ten nesouhlas vyjádřila? Používala jsi slova jako šikana, buzerace?
A dcera lhala, nebo ne?
Osočit rodiče, že učí své dítě lhát, je naprosto nepřijatelné (pokud to nemůže dokázat).
|
K_at |
|
(23.3.2020 21:47:35) Kaipo, tohle mě nebaví.
|
Kaipa |
|
(23.3.2020 21:59:31) kat, ale tohle je hrozně důležitý, jak toho druhýho oslovíš. Pokud na slušně napsaný email reaguje někdo tak, jak píšeš, pak je jednoznačně chyba na jeho straně.
|
K_at |
|
(23.3.2020 22:06:49) Kaipo, reakce učitelky byla mimo. Úplně. Zvláště když jsme se vůbec blíže neznali.
|
Kaipa |
|
(23.3.2020 22:08:10) kat, a jak to tenkrát dopadlo?
|
K_at |
|
(23.3.2020 22:21:24) Kaipo, po zralé úvaze a několika dnech jsme to předali vedení jako stížnost. A protože se tam tehdy lámaly poměry, zametli to pod koberec s tím, že "probrali a již se to nebude opakovat"..... Blabla. Dnes bychom byli už chytřejší a šli hezký osobně vyřešit situaci, u stolu, s ředitelem a učitelkou a zápisem. Nemam obvykle problém slyšet nepříjemné věci k dítěti, není to žádný anděl. Ale ten vyblitek o cca 3 odstavcích - to šlo fakt přímo na rozkrok.
|
|
|
|
|
|
|
|
Kaipa |
|
(23.3.2020 21:43:43) kdoto, už jsem se ptala a nevím, jestli jsi odpovídala (pokud nechceš, samo nemusíš). Jakou pozici ve škole zastáváš?
|
Kaipa |
|
(23.3.2020 22:07:15) kdoto, a ta učitelka je h.usná na všechny? Nebo si vytipovala tebe a tvého syna z neznámých důvodů?
|
|
|
|
|
|
|
|
Federika |
|
(23.3.2020 21:12:00) Třeba jí ujely nervy..Stávat by se to nemělo. Myslím,že žádná strana by to neměla hrotit, snažit by se měly všechny zúčastněný strany. Nevím,jak to má syn, ani jak to má s známkama, ale dcera třeba dostane pětku za to, že neodevzdala, nicméně v dopise pak píše učitelka, že je to víceméně upozornění na to, že je to třeba dodat.Jsou tam rodiče, kteří u úkolu píšou, že to nezvládnou a myslím, že za to nikdo dítě propadnout nenechá. Je to o vzájemný spolupráci.
|
|
|
|