| Přihlásit se | Nová registrace

Celkem 37 názorů.

Téma: Vzpomínka na dětství

(14.3.2020 7:54:14)
Máte nějakou opravdu milou vzpomínku na dětství, ke které se občas vracíte?
Něco konkrétního?
Mně bylo 12 a mamince se podařilo na několikátý pokus získat výjezdní doložku do Jugoslávie, pro ni, bratra i mě, to bylo první moře. Nezapomenu dodnes na vůni moře, vůni z restaurací ( kam jsme nechodili) a moře jako takové . Měli jsme peníze jen na ubytování v soukromí a s sebou spousty konzerv, kolínek, tatranek. Ovoce kupovala maminka obden, ale kopeček zmrzliny denně, jeden kopeček pro mne a jeden pro bráchu, vždycky jsme jí nechali líznout, tvrdila, že o to nestojí, dávno vím, že na to nebyly prachy.
Už jen procházka po trhu byl zážitek, domů jsme si koupili jen nějaké koření a dědečkovi jakousi láhev.
1x jsme sededěli v kavárně, maminka si dala kávu a nám koupila colu, to byl zážitek, dívali jsme se na moře a dlouho popíjeli....
O dortech, večeřích v restauracích...jsme si nechali zdát ( až po sametu, ale to je jiná story).
Nejde o to ,,žrádlo,, , ale o ten pocit...
Ta kavárna u moře a to nadšení maminky, že jen to moře vidí, se nikdy nezopakovalo, po x letech jsme s ní jezdili do Bibione, Mallorku, opět do Chorvatska, ale ten TOP pocit se nevrátil ( ne že by to nebyla paráda).

A ještě vzpomínku na první vystoupení ve škole s recitačním kroužkem, bylo mi tak 9, byl to zážitek, který mám v mlze, ale vím, jak jsem byla šťastná....

Samozřejmě toho bylo víc:-).
Kdo by četl elaborát~:-D.
~;((

(14.3.2020 7:58:33)
Jen dodám, kdyby se toho dožil tatínek, bylo by to ještě lepší...
 77kraska

(14.3.2020 8:47:17)
Zufi, ja asi nemam takove uplne konkretni zazitky, ale mam spis takovou obecnou vzpominku na detstvi, jak jsme na chalupe, s rodici, prarodici, tetou a strejdou, travili jsme tam spolecne letni dovolene/prazdniny, rano se jde na houby, pak se cisti a kraji na suseni, nebo se jede s kanoe na jezero nebo nekde litam s kamarady...vetsinou v te vzpomince vidim krasne pocasi, ale vim, ze nekdy v lete prselo a byla zima, tak jsme museli topit v kamnech, slezly jsme se s kamaradkami a sily na panenky

(14.3.2020 9:56:22)
Já jsem byla poprvé u moře v 10 letech v Bulharsku. Letěli jsme letadlem, zážitek jako hrom!, bydleli jsme v krásném novém hotelu, pláž, moře, vlny, každý den tam chodíval chlapík a prodával medo-ledo, pluli jsme na ohromné zaoceánské lodi podél pobřeží až do Rumunska, navštívili jsme pravoslavný klášter, pluli po řece plné želv, byli v Nessebru, v Balciku,
Jeli jsme kolem nudistické pláže, rozdělené ještě na muže a ženy a chlapialem převrhli autobus, jak se nahrnuli k okénku na jednu stranu, aby něco viděli. Poprvé jsem každý den jedla obrovské sladké broskve, moc dobrou zmrzlinu. Konečně jsem se naučila pořádně plavat. Nezapomenutelný zážitek! Taky jsem ten pocit z dovolené u moře už nikdy neměla tak intenzivní

(14.3.2020 13:10:10)
V Bulharsku bývaly na plážích obetonované kousky pláže a tam byly nuda-pláže, rozdělené podle pohlaví, muži zvlášť, ženy zvlášť. Bylo to i proto, aby se lidi mohli opálit i pod plavkama. Mně bylo 9 let, když jsme tam byli, a děsně jsem se tam styděla, tak jsme jen blbli s bráchou normálně na pláži na písku. Ale Bulhaři byli prasata a měli na plážích dost nepořádku, Rumuni měli pláží jen kousek a měli na nich vzorný pořádek.

(14.3.2020 13:35:03)
to má být nostalgická vzpomínka na dětství?

(15.3.2020 13:52:14)
Když jsem byla v Bulharsku, bylo mi devět. nevím, jestli je to dostatečně nostalgické, ale pamatuju si to. V Jugoslávii jsem byla, když mi bylo 10 a pak až asi ve 30, ale jinde.
 Fern

(14.3.2020 10:47:29)
Zufi, si vzpomínám,že jsme občas s mamkou,protože měla režijku,jezdívaly do ndr spacím vlakem,byla tam 3 patra na spaní,já ležela v tom uprostřed a v noci,jak svištěl vlak krajinou,jsem z lůžka koukala ven,na to si zas vzpomínám já.
Poprvé u moře jsme byly obě spolu právě u Baltu v německu,když jsem chtěla zmrzku,nebyl problém,ale musela jsem jít na pláži za prodavačem pěkně sama a říct "Eis bitte",a tak jsem začala s nj~:-D.

Bydleli jsme tam taky v soukromí,ve Warnemunde,a teda co jsme jedli a jak jsme se stravovaly,to už fakt nevím, bylo mi 7,nějaké kavárny a cola,to jsem tehdá neřešila.

Vzpomínek různých je spousta na dětství,ale nechtěla bych ho přesto znovu prožít.
 Černá kronika

(14.3.2020 10:47:30)
Zufi, tobě je to moře souzený, v minulém životě jsi nejspíž žila někde na pobřeží ~:-D
Já mám taky takový mžiky, který se mi pravidelně vybavují a při kterých je mi hezky - jedeme Škodovkou 110 na dovolenou do Týna, auto narvaný, vzadu ještě babička s dědou a já se ségrou. Bez pásů a různě tam po sobě lezeme. Cítím, jak voní ten nevětraný barák a jak se jdeme podívat ráno hned po probuzení na řeku, tehdy ještě oba jezy a spousta racků, ranní sluníčko v řece a ta vodní vůně. Nádhera.
 kachna_

(14.3.2020 12:51:15)
Jé ale to je hezké téma ~R^
- vážou se k dědovi, když jsem mu seděla na klíně
- výstava králíků na Mníšku, měli tam krásného dřevěného malovaného králíka u vchodu
- sedmikráskový palouček v chatkách, kam jsem jezdila u babičky na kole
- pálení ohně s tetou
- první let letadlem

(14.3.2020 13:32:44)
Jásavé nadšení, že se někam jede - do jižních Čech pod stan nebo k babičce, kde nás bylo 8 vnoučat (pro jedináčka něco nevídaného), spaly jsme se sestřenicema na šířku gauče, tak se nás vešlo 5, babička nám vařila výborné špagety...
Když jsem uzvedla těžké štafle, zvládla je přenést k seníku a vylezla si tam za koťaty, ta nejdříve utekla, potom si mě zvědavě přišla prohlédnout, osmělila se a začala si hrát, byla to hotová artistická představení, skákala z výšky do sena, když se koťata unavila, nechala se pomazlit - vydržela jsem tam takhle několik hodin a ztrácela pojem o čase...
Nebo když se narodili malí králíčci a vylézali z hnízd a já si je brala k pomazlení..
Manžel dodnes vzpomíná, jak je babička budila tak, že jim na polštář donesla králíčka nebo kuřátko ~:-D

(15.3.2020 13:55:56)
Jo, jo, pozorovat kočku, jak si hraje několik hodin s vyděšenou myší, než ji konečně znechuceně zakousne a nechá ležet, načež ji s chutí slupne pes, který těch několik hodin ležel u vrat a absolutně nic ho nezajímalo, neb spal...
Taky někdy dneska budím mlaďochy šimráním kočičím ocáskem pod nosem a na tváři. Akorát kocourovi se to moc nelíbí, má dojem, že mu tím znevažuju jeho okrasu.
 Půlka psa

(14.3.2020 13:38:41)
Na dovolené mám tu vzpomínku, že se mi líbilo v kempu, ale nesnášela jsem to moře jako takové. Jezdili jsme dvakrát ročně, nutili mě tam lézt, abych nedostala úpal a já jsem hystericky ječela a bojovala a jednou jsem v sebeobraně skoro utopila máti. ~:-D

Vzpomínka to je, ale nostalgická teda ne. Dneska už z moře nehysterčím, ale ten poct hrůzy bych si nerada kdy ještě zopakovala. :-)
 Evelyn1968,2děti

(14.3.2020 13:45:30)
My jsme jezdili hlavně na chatu a tam jsem to nesnášela~d~, u moře jsme byli jednou, v Bulharsku vlakem, v roce 1972, největší zážitek byly hranolky v restauraci, jedla jsem je poprvé, asi za 10 let se začaly prodávat u nás v sámošce.
Já jsem spíš nesnášela bejt dítětem, závislým na dospělých, jako sama dospělá jsem spokojená.
Ale jo, jak jsem psala vedle, to žluté světýlko kotoučového magnetofonu a Šimek s Grossmannem nebo ta Pilarka před spaním~;). Jinak bez toho jsem jakožto extrémní sova trpěla, když si naši v mém dětství usmysleli, že mám chodit v 8 hodin spát, tak jsem 2 hodiny čučela do tmy.

(14.3.2020 13:52:52)
Cesta domů v den vysvědčení, ve svátečních šatech, s hezkým vízem v ruce a celé prázdniny přede mnou...odpoledne cesta k babičce, ta měla připravený pohár za hezké známky a omlouvala se, že není zmrzlinový, protože má před výplatou, tak byl pohár jen "co dům dal" - byla tak neskutečná dojemná ~s~
To první ráno po vízu, když se nemuselo ráno vstávat a :-)

(14.3.2020 14:18:08)
Vlastně nevím, jsou to takové útržky. Zážitek pro mě byl když jsem někdy ve 14 byla s kamarádkou a její starší sestrou ("hlídala" nás) v pronajaté maringotve na Živohošti.
Moře jsem viděla poprvé asi v 18 nja Rujaně, vlezla jsem do vody, ale B ibi to tedy nebylo ~t~~t~
V Jugoslávii jsem byla v roce 1986, s manželem, tehdy ještě budoucím. Byli jsme tam autem, dost jsem cestovali, bydleli jsem po kempech na několika místech. Některé kempy bych dneska nedala~t~.

(14.3.2020 15:23:34)
Bibi letos nebude...~;((
Naše Chorvatsko taky ne~n~.

(14.3.2020 16:08:10)
Já si to pořád nechci vnitřně připustit, pořád chci doufat, že to do léta skončí. Že se stane zázrak. Rozumem ale vím, že letos je skoro jistě po dovolené v zahraničí. Jenže vzhledem k tomu, co nás asi čeká, je léto bez moře prkotina.

(14.3.2020 16:10:06)
Souhlas na 100%. Doufat můžeme....

(14.3.2020 18:43:15)
Fakt bych neřekla, že i takhle nevinné téma se může zvrhnout k šíření paniky z koronaviru, ale zjevně ano, to je fakt trapas.

(14.3.2020 20:03:19)
Uznávám~f~, reagovala jsem na povzdech Zufi, že letos to s mořem vypadá bledě.

(14.3.2020 20:22:31)
ale ona i letošní dovolená bude krásná, uvidíš, i kdyby se stalo, že by musela být doma (jako že se to nestane, a v létě po covidu už nikdo ani nevzdychne), tak bude super, uvidíš že jo...

(15.3.2020 9:34:27)
Je mi to líto, je to blbost v kontextu, kolik umře lidí, a nemínila jsem to tahat sem, ale nějak mi to ,,vypadlo,,.
Omlouvám se, ale my co jsme 50+ nepočítáme s tím, že na nás pak vyjde místo v nemocnici, budou selektovat jako v Itálii, takže nějaké moře je prkotina, ale líto mi to může být...
 K_at

(15.3.2020 9:43:22)
Zufi, ale tak mne je taky líto, že jsme s mamkou plánovaly Budapešť. První takový výjezd nás dvou, za hranice. No a mamka je 70+, tak člověk neví, co bude za půl roku, rok. Ale nejde o život.

(15.3.2020 9:44:21)
~;((
Jde o život, bohužel.

(14.3.2020 17:14:14)
Já na dětství teda vzpomínám ráda. Ne, že bych neměla taky ošklivé vzpomínky. Ale i krásné.

(14.3.2020 18:12:43)
Vánoce a rozsvícený stromeček, každoroční peripetie, protože některá ze svíček nesvítila, shánění dárků, kdy dítě září, protože darovalo mámě hřeben za 2 Kčs. Super chvíle, když v televizi byla Arabela, kdy dítě celé odpoledne dává pozor, aby ji nepropásnul.
Ráno na Barboru, když za oknem byla zmrzlá punčocha s dobrotama.

(14.3.2020 18:02:03)
v jakém rozpoložení mysli musí člověk být, že si nevzpomene na nic nostalgického z dětství?
 Evelyn1968,2děti

(14.3.2020 22:43:08)
Taky radši dospívání až dospělost, seznámení a chození s manželem, taneční a pěvecká vystoupení, cestování, úspěchy dětí...

(15.3.2020 9:35:13)
Já to pojala jako dětství, jinak samozřejmě svatba, porody, promoce...

(15.3.2020 9:53:38)
To už ale nebyla ta čistá bezstarostná radost jako v dětství.
 K_at

(14.3.2020 17:12:46)
Vzpomínky - hodiny lítání venku, skákání gumy, schovky. Courani po potoce, tam kde dnes stojí OC, je soukr pozemek atd. Dětský úžas cca 4leťáka, že budu mít doma schodiště! A taky můj první kazeťák. První Bulharsko.
 Okolík

(14.3.2020 17:22:57)
Ráda vzpomínám na prarodiče. Jak spolu sedíme na schodu před jejich chalupou, vyhřátém od sluníčka a ládujeme se se sestřenicemi a bratranci babiččinými buchtami. Jak jsem nemocná a děda mi čte pohádky a já mu slibuju, že až se naučím číst, budu mu číst noviny (stalo se 1x, neměl na to trpělivost, mě poslouchat). Druhá babička mi vaří čaj a aby mi líp chutnal, krájí mi do něj jablko. Sobě si krájí slupky, prý jí to tak víc chutná. Bylo to v zimě, jablka asi nebyla k sehnání, nevím. Stejně čaj nemůžu pít, mám příušnice.
Na spoustu hezkých zážitků s rodiči, ale ne z cestování, nebyli jsme nikdy nikde jinde než na chaloupce ... Nepočítám-li výlety s kárkou 2x za týden do střediskové obce na nákup a cestu s nanukem v ruce zpátky.~s~
Ach jo, když se zeptám vlastních dětí, co si pamatují z raného dětství, tak mám pocit, že nic ... nic takového hezkého, hřejivého. Možná až taky dospějou a zestárnou. Uvidíme.

(14.3.2020 19:12:32)
Ráda vzpomínám na prázdniny, celé 2 měsíce jsem trávila na chatě v
Beskydech. Nebyla tam voda ani elektřina, suchý záchod, do obchodu 2 km, ale celé dny jsem si hrála venku se stejně starým bratrancem. Stavěli jsme hráz na potoce, chytali pstruhy, chodili na houby, stavěli bunkry, sbírali borůvky, stále vymysleli nějaké hry. Volně jsme běhali po lesích, v chatě byli jen na jídlo a na noc. A když pršelo, tak to jsme hráli karty a četli si stará 100+1. Pořád cítím tu vůni chaty mateřídoušky, voní jako moje dětství. Byla jsem hrozně ráda dítětem, děsila jsem se, že vyrostu, budu muset chodit do práce, budu mít samé starosti. Pamatuji se, jak jsem na své 15. narozeniny plakala, že už všecko hezké skončilo a moje dětství je definitivně pryč.

(14.3.2020 20:17:23)
~s~~s~~s~ moc hezké
 Anadar

(15.3.2020 3:48:03)
Krásné téma. Zjišťuji, že mám vlastně spoustu nádherných vzpomínek na dětství. Ale když jsem byla školačka (taková ta sečtělá mudrlantka),vím,že jsem si říkala,že dětství není rozhodně taková idylka,jako se všude píše. Asi jsem měla pravdu tehdy i teď,když si ty zážitky z dětství vybavuji. Ty životní zkušenosti nás všechny semelou a dětství se posune do idylky.
Jo a že byla. Třeba u prarodičů, kteří měli hospodářství, sice malé,ale prase,kozy,slepice ještě chovali. Taky záhumenek. A já chodila s babičkou past kozu do Kopanic a s dědečkem na pole Pod Perné. Dědeček naklepává košů pod kulnou. Chodím mu k Zichom pro pivo a Partyzánky. Je konec léta a přicházejí sousedé "tlačit burčák"- tedy lisovat jablečný mošt. Jablka v plechové vaně....první sklenička čerstvého moštu,něžná jablečná vůně vznasejici se pod kulnou dlouho po lisování. Nadšené kozy,kterým jsem donesla jablečné "výpresky".
Kozí mléko jako od babičky na žádné farmě nemají.
A nebo prázdniny na chalupě v horách. Pavel s pilou a vozíkem,jdeme do lesa na dříví,je nám tak pět a sedm,rodiče šli na nákup a my vaříme krupičnou kaši. Je gumová, ale jinak výborná :-)s lesními 🍓 Můj první pokus v kuchyni.

(15.3.2020 14:01:22)
My moštujeme pořád, když ne vlastní, tak nasbírané z alejí. Byl u nás brácha, když jsme moštovali, ochutnal a málem vypil celý sud, jak mu to chutnalo. Pasterizované už to není ono, čerstvý je bez konkurence.

Komerční sdělení

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde

(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.

Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.