| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Nezdvořilá prodavačka

 Celkem 78 názorů.
 Tizi 


Téma: Nezdvořilá prodavačka 

(31.10.2019 19:30:23)
Dneska si mi maminka stěžovala, že byla v trafice, stála u stěny s časopisy a prohlížela si je, když ji oslovila prodavačka, že to není žádná čekárna a že když si nechce nic koupit, tak má jít pryč. Trafika je v blízkosti zastávky MHD, a zřejmě tam často někdo vejde, když čeká na spoj, něco si prohlíží a nic nekoupí. Maminky se to velmi dotklo, řekla, že rozhodně nebude kupovat nic tam, kde se chovají arogantně k zákazníkům, a odešla. Stalo se vám někdy něco podobného? Jak byste reagovali? Může si dát obchod na dveře ceduli "zákaz vstupu zákazníkům, kteří nic nekoupí"? ~:-D
 Grainne 


Re: Nezdvořilá prodavačka 

(31.10.2019 19:40:51)
Měli by, nelezla bych tam zbytečně.
Nebo případně ceduli "Omlouváme se zákazníkům, vzhledem k personální krizi se nám nepodařilo zajistit zdvořilou prodáváčku".
To by vyřešilo mnohé.
 Ropucha + 2 


Re: Nezdvořilá prodavačka 

(31.10.2019 19:42:16)
Tizi, od prodavačky to každopádně bylo neprofesionální.
Ale nejspíš to maminka schytala za jiné zákazníky, kteří si tam často chodí zdarma počíst (i když ona si zboží jen prohlížela, jak jsem pochopila).
Já vidím často lidi, převážně starší, jak stojí u regálů s novinami a časopisy a bezostyšně si čtou. Vytáhnou výtisk, otevřou, listují, čtou.
Na místě personálu bych je nejspíš velmi zdvořile upozornila, že zboží je určené k přečtení až po zaplacení.
Vyčuranost těchto čtenářů by mi vadila.
 Persepolis 


Re: Nezdvořilá prodavačka 

(31.10.2019 19:48:40)
Taky si myslím, že maminka mohla mít pech, že prodavačce po x-tém "čtenáři "došla trpělivost. Nicméně se měla zachovat slušně, hulváttské chování bych neomlouvala.
 Ropucha + 2 


Re: Nezdvořilá prodavačka 

(31.10.2019 20:06:34)
Persepolis, to každopádně, hulvátství je nepřijatelné.
 Tizi 


Re: Nezdvořilá prodavačka 

(31.10.2019 20:15:52)
Jo, chápu to, že když si někdo přečte celý článek, tak je to hloupé. Mamka říkala, že žádný časopis ani neotevřela. Jeden povytáhla, aby lépe viděla obsah z titulní stránky, u ostatních s podobnou tématikou se dívala jen na obálky. Podle té poznámky s čekárnou nám spíše přišlo, že se tam někteří lidé chodí "ohřát," než jim jede spoj. Ale i kdyby, mají velkou návštěvnost a mnozí kupují, z obchodního hlediska mi to nepřijde jako problém.
 Pole levandulové 


Re: Nezdvořilá prodavačka 

(31.10.2019 20:22:38)
Možná by majitel toho obchodu ocenil informaci o tom, jak se jeho prodavačka chová k potenciálním zákazníkům.
 Katka a 2 výrostci 


Re: Nezdvořilá prodavačka 

(31.10.2019 22:00:43)
No,je otazka,co by nadelal.Fakt nejsou lidi a postupne se to takto projevuje....
..Drive by treba ta prodavacka nebyla prodavackou,kdyz ji vadi lidi...dneska se "bere vsechno".
 Pole levandulové 


Re: Nezdvořilá prodavačka 

(1.11.2019 9:18:42)
Jakože nejsou lidi, tak se zaměstnanec smí chovat jak hulvát a majiteli kazit kšefty. No to snad ne?
 Pam-pela 


Re: Nezdvořilá prodavačka 

(1.11.2019 9:27:55)
Nj, na praci nejsou lidi, takze kolikrat si musi zamestnavatel dat pozor, aby pomerne nirmalniho zamestance neurazil ~;).
 Pam-pela 


Re: Nezdvořilá prodavačka 

(1.11.2019 9:34:50)
A pak teda....nekdy je den, kdy se sejdou fakt priserni zakaznici, protivni, prudici, rikam tomu, ze maji Kosmonosy vychazku. Chodi to ve vlnach tak ctvrtletne.
A pak byvaji zakaznici, co si mysli, ze jsou tak 10 levelu nad nejakou obycejnou prodavackou a daji ji to sezrat. Takovi si pohoni ego s nejakou tou stovkou v kapse. Kolikrat dokazou i tu prodavacku rozbrecet nebo minimalne zkazit zbytek dne. Ale je to holt prace s lidma. S ruznejma lidma, vetsina je fajn.
 Katka a 2 výrostci 


Re: Nezdvořilá prodavačka 

(1.11.2019 10:52:04)
Jako že když za hulváta nikoho neseženeš (rychle), tak ho tam musíš třeba nějakou dobu strpět, jinak můžeš zavřít.
 TaJ 


Re: Nezdvořilá prodavačka 

(1.11.2019 8:42:16)
Tizi, přesně, taky chápu, že v té trafice by jim třeba mohlo vadit, že si to tam lidi čtou celé...ale v tom případě by byla trefnější spíš poznámka, že nejsou knihovna a že si mohou ten časopis koupit~;), jinak já taky koukám na titulní stránky a co mě zaujme, tak jen tak zběžně prolistuju, jestli to stojí za koupení celé a podle toho se rozhodnu...nenapadlo by mě tam číst celý časopis...
 Evka... 


Re: Nezdvořilá prodavačka 

(31.10.2019 20:37:58)
Nestalo se mi to,ale ..... hodně v obchodech vidím, jak si lidé opravdu noviny čtou a vrátí do regálů. Převážně důchodci, ale i jiná generace.

Na titulní stránky se také dívám, někdy do konkrétního i na obsah a dle toho zakoupím či ne.
 sovice 


Re: Nezdvořilá prodavačka 

(31.10.2019 21:10:49)
U jedné zastávky poblíž bývala opravna fotoaparátů, byl to jeden pán v malém krámku. Měl tam cedulku "toto není čekárna" na dveřích; po pravdě, úplně jsem se nedivila, když pršelo nebo byla fakt zima, couraly se tam zástupy "omrknout" a on pořád vycházel z dílničky vzadu...

U trafiky nebo pekárny je to jiné, ty se otevírají u zastávek mimo jiné právě proto, aby tam lidi neplánovaně vešli, rozhlédli se a koupili si koláč nebo časopis, který je zaujme.
 NovákováM 


Re: Nezdvořilá prodavačka 

(31.10.2019 22:09:31)
nestalo, ale jednou nás fakt zjezdil jeden pán, když jsme zastavili před jeho vraty, abych vystoupila, že jsme - všechna přirození + celá ZOO + slova, která jsem i neznala, že tam se neparkuje, asi tak 5 minut vedl monolog..


Manžel vypěnil.. já se začala usmívat a pána jsem se zeptala, proč je sprostý, když ceduli vidíme, jen jsme na mmt zastavili, parkovat nehodlám a kdyby nezdržoval, už jsem odešla a manžel odjíždí.

Zafungovalo to.. dědulovi došla slova... ale chápu, že mu tam asi parkují často. A pochybuji, že si z toho něco vzal.

Možná by účinná obrana byla "chtěla jsem si vybrat časopis a koupit 5 kartónů cigaret, ale když vy takhle, tak já si to koupím jinde..." ~y~

Ale chápu, že to vyrazí dech i slova...

Na mne jsou obecně lidé milí. Ale já se tak nějak povětšinou chovám mile. Zdravím, přeji hezký den, děkuji a prosím. Má to i manžel (a taky párkrát s fórkem narazil na nenáladu), občas se holt stane, snažím se - nezkurvit si tím vlastní den. Doslova.
 Slída 


Re: Nezdvořilá prodavačka 

(1.11.2019 8:07:35)
Terez, pán byl asi permanentně nenaladeny,jenže mít vjezd na frekventovaném místě je fakt o nervy. Je x lidí, zastaví, nastoupí, vystoupí a jedou dál. Někteří, kteří čekají nemají problém uhnout, když je třeba vjet nebo vyjet. Ale pak je dost takových, kteří si jdou něco zařídit a nechají tam auto stát. No a pak je ještě jedna skupina, ta prostě neuhne a je sprostá, bohužel jich není málo, nejvíc mě to naštve, když o kus dál je místo, ale asi se jim nechce zajizdet mezi auta, pritom,pak mají klid a můžou si povídat hodiny. Já teda neupozoňuji zbytečně nikoho, i když vidím, že ten člověk zastaví a odchází, kdyz neplanuju odjet ze dvora jsem ticho, ale když vím, že pojedu, tak jsem se párkrát ozvala, proud nadávek byl obdobný tomu tvému, akorát ze v opačném směru.... někdy mě ty lidi fakt štvou...
 TaJ 


Re: Nezdvořilá prodavačka 

(1.11.2019 8:38:20)
Reagovala bych tak, že bych řekla, že se jen koukám, co bych si mohla koupit...ale že si nejspíš nakonec nekoupím nic, při takovém přístupu...
Jinak ke mně do papírnictví taky chodí taky lidi někdy jenom koukat, někdy mi to hlásí už při vstupu do obchodu, že se jdou jenom podívat, co tu máme hezkého...a někdy si pak i něco koupí, někdy ne, ale nenapadlo by mě jim říct něco podobného...
A dělám to stejně, když čekáme někde na nádraží, nebo na zastávce, tak se taky klidně jdu kouknout na časopisy, někdy si něco vyberu, někdy ne...přijde mi to normální v každém obchodě, že někdo jde prostě jenom kouknout a třeba si ani nic nakonec nekoupí...
 Konzerva 


Re: Nezdvořilá prodavačka 

(1.11.2019 9:22:32)
Já byla v lékárně a ptala se na nějaký lék, jestli ho mají a kolik stojí. Prodavačka mi to řekla a já na to řekla "aha..." a přemýšlela jsem, jestli si to koupím. Načež se odehrál následující rozhovor:
Prodavačka: "Tak dneska se říká -aha-, zajímavý".
Já: "Prosím?"
"Za mého mládí se říkalo "děkuju", ale vidím, že dneska se říká jen "aha"."
"Za co bych vám měla děkovat?! Já jsem váš potencionální zákazník a zeptala jsem se vás na zboží. Takže děkovat byste měla vy mně, za můj zájem. Ale když vás prodávání obtěžuje a vyžadujete poděkování za každou větu, kterou řeknete, tak vás ujišťuju, že já vás už obtěžovat nebudu. Sbohem."
 TaJ 


Re: Nezdvořilá prodavačka 

(1.11.2019 9:38:34)
Konzervo, tak jako jo, tu poznámku si měla prodavačka odpustit, mě by třeba nenapadlo takhle z pozice prodavačky zareagovat...ale na druhou stranu, když se někde v obchodě já třeba ptám, kolik co stojí, nebo jestli něco mají, tak prostě automaticky odpovím děkuji...prostě jsem něco chtěla vědět, prodavačka mi odpověděla, tak poděkuju...stejně jako všude jinde...asi to není povinnost, ale přijde mi to prostě slušné a dělám to automaticky...nicméně, pokud někdo nepoděkuje, nebo nepozdraví, tak to v obchodě přímo zákazníkovi fakt nekomentuju, jenom si o tom třeba pomyslím svoje...
 Konzerva 


Re: Nezdvořilá prodavačka 

(1.11.2019 12:31:41)
TaJ,

ale já jsem na její informaci řekla "aha..." a chtěla jsem pokračovat, zeptat se ještě na něco, nebyla to uzavřená věta a ona hned reagovala tak, jak reagovala. Když je to tak, že se zeptám, ona odpoví a já nemám zájem, tak taky poděkuju a pozdravím na odchod. Ale tady ta konverzace ještě nebyla uzavřená.
 TaJ 


Re: Nezdvořilá prodavačka 

(1.11.2019 12:40:12)
Konzervo, aha, tak to jo...tak možná to zrovna neodhadla, nevšimla si, že ještě chceš pokračovat, někdo jí předtím vytočil...možností je spousta, ale zase člověk, kterému je vlastní aspoň trocha diplomacie, něco takového zákazníkovi takhle neřekne, no...
 Latté 


Re: Nezdvořilá prodavačka 

(1.11.2019 9:54:29)
Jo, tak "prodavačky" (tedy pardon, magistry) v lékárně - to je kapitola sama pro sebe. Neskutečně mě irituje, že mají evidentně v popisu práce zákazníka poučovat, ač o to většinou vůbec nestojí. Pokud pro něco jdu do lékárny, tak vím, co chci, proč (na jaký problém) to chci, jak to budu užívat, případně jaké to má nežádoucí účinky, kontraindikace atd. a nepotřebuji k tomu další výklad. Pokud se chci na něco zeptat, tak se zeptám, pokud nevím přesně co chtít a chci poradit co na jaký neduh, tak se taky zeptám a vyžádám si radu, vyzvedávám-li něco na recept, jsem poučena od patřičného dr nebo lék znám nebo si předem prostuduji příbalák na Netu (to proto, zda to vůbec hodlám užívat a vyzvedávat, abych zbytečně neplýtvala léky, které jíst nemíním), ale abych řekla, co chci koupit a následuje výslech pro koho to chci (dospělý x dítě, mladý x starý), jaké má dotyčný problémy (tj. jestli tedy chci správný lék) atd., atd.,případně další nevyžádané rady a doporučení, to mě točí pořádně.
 susu. 


Re: Nezdvořilá prodavačka 

(1.11.2019 10:11:58)
Fuf, tipuju, že to má opravdu v popisu práce. Nemůže vědět jestli to zrovna ty víš nebo ne, má za úkol to říct. Každému.
 TaJ 


Re: Nezdvořilá prodavačka 

(1.11.2019 10:20:44)
Fuf, taky myslím, že to mají prostě v popisu práce, to těm lidem říct...navíc, ne každý si dneska všechno dopředu studuje na netu, nebo ne každý třeba ví, jaké má ještě jiné možnosti, přijde mi normální, že se v lékárně třeba ptají pro jak staré dítě to je, když jdu pro něco dětského...protože každý třeba nemusí vědět, že existuje pro ten věk ještě něco dalšího, třeba vhodnějšího apod... Jako zrovna v těch lékárnách to fakt chápu...on taky ani doktor pokaždé všechny informace úplně neřekne, i když by měl...
 Pam-pela 


Re: Nezdvořilá prodavačka 

(1.11.2019 10:22:39)
Od určité chvíle to tak dělají v každé lékárně, tipuju, že je to nějaké nařízení.
A podle mě je to dobře, některé i vzájemně kupované volné prodejné léky mají své kontraindikace, které si člověk třeba neuvědomí, protože je třeba v reklamě na nějaký zázrak neřeknou ~;)
 Pole levandulové 


Re: Nezdvořilá prodavačka 

(1.11.2019 10:50:06)
Fuf, tam přece není problém říci, že jsi informovaná, víš co chceš, rozumíš tomu, že by ti to říct či se zeptat měla, ale že to není potřeba. Pak se nebudete s magistrou vzájemně zdržovat. Na druhou stranu je dost lidí, kteří si nenačtou nic, nenapadne je, že léky mají různé interakce a vrší to na sebe podle reklamy a zobou to jak lentilky, doktoři to taky mohou opomenout zdůraznit /přpadně se vůbec dotyčný lékaři nepochlubí, že si něco volně prodejného bere, protože mu to nepřijde důležité/ a magistra je ta poslední instance, která to může zachránit.
 Peppa 


Re: Nezdvořilá prodavačka 

(1.11.2019 11:18:15)
"Pokud pro něco jdu do lékárny, tak vím, co chci, proč (na jaký problém) to chci, jak to budu užívat, případně jaké to má nežádoucí účinky, kontraindikace atd. a nepotřebuji k tomu další výklad. Pokud se chci na něco zeptat, tak se zeptám, pokud nevím přesně co chtít a chci poradit co na jaký neduh, tak se taky zeptám a vyžádám si radu, vyzvedávám-li něco na recept, jsem poučena od patřičného dr "

Ty jo, jak můžeš tohle všechno vědět dopředu, pokud si jdeš pro lék poprvé? Když jdu od dr. s novým lékem, tak ten se mne zeptá max. jestli mám nějakou alergii, vypíše recept a pak už je to na tom lékárníkovi. Minule se mne u receptu lékárnice ptala, jestli je to opravdu pro dceru, ptž dr. vypsala špatné dávkování, takže pro jistotu volala k dr. pro ověření, ani dr. není neomylný a jsem ráda, že to ta otřesná a zvědavá lékárnice zaznamenala, ptž ona neprodává rohlíky, ale léky.. Jestli ty nejsi nějaká to... přecitlivělá ~2~
 TaJ 


Re: Nezdvořilá prodavačka 

(1.11.2019 11:23:29)
Peppo, přesně tak, každý prostě hned neletí od dr. domů studovat na netu všechny podrobnosti, někdo tu možnost ani nemá apod...prostě lékárna je v tomhle úplně specifické prostředí, tam jsou ty rady a dotazy víc než vhodné, si myslím... Jasně, že když budu prodavačka v oděvech, nebo potravinách, tak nebudu se zákazníkem řešit, proč si kupuje zrovna tohle a pro koho apod...ale lékárna je něco jiného...i proto tam nemůže prodávat každý, že...
 Peppa 


Re: Nezdvořilá prodavačka 

(1.11.2019 11:39:13)
Jj, už vidím ty babky od nás ze vsi, jak cestou od dr. do lékárny (cca 50m daleko) zapnou data na svým chytrým mobilu, aby si nastudovaly nežádoucí účinky ~t~
 Alraune 


Re: Nezdvořilá prodavačka 

(1.11.2019 12:21:42)
To je jejich povinnost.
 Persepolis 


Re: Nezdvořilá prodavačka 

(1.11.2019 12:31:28)
Samozřejmě, že to mají v popisu práce. Už jenom to, že lékarník/lékárnice musí mít vysokoškolské vzdělání, kdežto prodavačce v potravinách stačí učňák. Už to vypovídá o tom, že lékárník není běžný prodavač.
 Koníček mořský 


Re: Nezdvořilá prodavačka 

(1.11.2019 12:39:53)
Však to trvá jen pár let, kdy v lékárně něco sdělují. Dřív jen vydali, příp. na krabičku napsali dávkování, řekli kdy a kolik a nazdar. Já jsem ráda, že o mne mají takovou péči a záleží jim na mém zdraví.
A pokud o nějaké informace nemám zájem, protože je vím, tak se tvářím chytře a řeknu, že vím.
S lidma je to těžký. Každý chce něco jiného nebo nějak jinak. Ale mně se osvědčilo být milá, mít pochopení a říct co chci. Nebo nechci. Taky mám nějakou novou kůži či co. Lidi po ní stečou a nic se mi neděje. Ale v jakém krámě a s jakou prodavačkou tuhle kůži prodávaji fakt nevim. Možná v lékárně? Zeptejte se. Lékárnice poradí. Nebo vás někam pošle.
 TaJ 


Re: Nezdvořilá prodavačka 

(1.11.2019 12:43:33)
Koníčku, ono to bylo asi i dřív, ale možná jak kdo...já si dodneška jasně pamatuju, jak jsem jako dítě byla nemocná a teprve lékárnice nás v lékárně upozornila na to, že s těmi konkrétními léky se nesnášejí citrusy...pamatuju si to proto, protože tenkrát jsme už nějaké s mamkou koupily a já se na ně těšila...a pak se mi celé dva týdny zdálo o pomerančích a mandarinkách~:-D
 Pam-pela 


Re: Nezdvořilá prodavačka 

(1.11.2019 14:48:25)
To je hezký. Možná se ta nová kůže jmenuje "neberu si nic osobně"? Tzn. - ti lidi to fakt neříkají, aby mě zranili/naštvali/zdeptali/povýšili se, zdrželi....atd. ~:-D
 Vaitea 


Re: Nezdvořilá prodavačka 

(1.11.2019 13:32:38)
Kdyby alespoň magistry podávaly vždy správně a pravdivé informace.

U OTC výživových preparátů přeceňují jejich efekt, hovoří o léčebné účinku, nebo rovnou lžou.
U preskribovaných léčiv mnohdy matlaj kontraindikace jednoho léčiva k ostatním ve skupině apod.
 Fern 


Re: Nezdvořilá prodavačka 

(1.11.2019 13:57:08)
Ty si Ottuv slovnik na pochodu,ze...takivi zakaznici jsou opravdu k pohledani.
Ja se zas rada necham poucit a nejednou jsem se toho dozvedela mnohem vic nez od lekare,ktery s pacosema dela jak s houskana na krame;nemluve o faktu,ze magistra v lekarne na svou praci musi studovat 5 let farmacii,coz je jedno z velmi obtiznych studii zatimco foktori maji na stufium leku pouze semestr jeden jediny a jedou pri predepisovani dle tabulek pro ulehceni ci dle farmac.obchdaku.
 Pam-pela 


Re: Nezdvořilá prodavačka 

(1.11.2019 14:49:26)
Lékárnice toho asi budou vědět o lécích víc, než běžný doktor.
 Fern 


Re: Nezdvořilá prodavačka 

(1.11.2019 18:22:10)
To zcela jistě.

Já téměř nikdy antibiotika nebrala a když se mi objevila voda na plicích,tak jsem je dostala no a až lékárnice mi "prozradila",že abych kvůli tomu neměla průjem,že je třeba nějaké ty biokultury,třeba acidofilní mléko,mikyška, apod. Doktor ani tuk.
 Senedra 


Re: Nezdvořilá prodavačka 

(1.11.2019 14:46:22)
Fuf, jenže magistra v lékárně má 5 let VŠ + atestaci - stejně jako lékaři... To opravdu není prodavačka.
A její práce je hlídat, aby někdo blbě nenakombinoval léky. Jo, chápu, otravuje tě to, když přesně víš, co chceš, ale dalších cca 95% lidí neví.

Já většinou slušně utnu s úsměvem:" Děkuji, léky už nějakou dobu beru, vím, co s nimi."
 neznámá 


Re: Nezdvořilá prodavačka 

(1.11.2019 12:15:59)
Já jsem naposledy v lékarně kupovala těhotenský test a nějaký gel pro intimní hygienu.
Lékarnice vysvětlila jak se test používá - chápu, to je běžné.
Kdybych byla těhotná, doporučila vitamíny.~8~
Kdybych nebyla těhotná, doporučila něco na podporu početí.~8~
Popřála mi aby test vyšel tak jak si přeji.~8~
A pak dlouho lítala po lékárně s gelem, protože něvěděla jestli je vhodný i pro těhotné.~8~
Za mnou už se dělala dlouhá fronta, já z toho divadla červená až na zadku a můžu jen doufat, že v té frontě nebyl někdo známý.


Vyslověně nezdvořilou prodavačku jsem zažila pouze jednou, kdy nám do obchodu se společenskou modou zakázala vzít kočárek, protože venku pršelo a kočárek by udělal koleje. Tehdá jsme chtěli utratit hodně peněz, tak měla smůlu.
 Fern 


Re: Nezdvořilá prodavačka 

(1.11.2019 13:50:45)
To nebyla prodavacka ale pridrzla cuza.
 Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 


Re: Nezdvořilá prodavačka 

(1.11.2019 9:37:06)
běžně lezu do obchodů jen tak na kukačku - někdy něco koupím, někdy nic...
prodavačce bych řekla, že jestli jí obtěžujou lidi, má si otevřít e-shop... tam jí nemusí kukačky vadit ~;)
 TaJ 


Re: Nezdvořilá prodavačka 

(1.11.2019 9:47:25)
Rose, tak možná má ta prodavačka shora nařízeno, že tam nemá trpět lidi, co ty časopisy čtou rovnou v trafice a jen to prostě neumí těm lidem diplomaticky říct...taky možnost~;), jako v těch trafikách to chápu, že jim třeba vadí, že si to tam lidi přečtou a nekoupí...ale tak dá se to říct i jinak, než jak bylo v úvodním příspěvku...
 Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 


Re: Nezdvořilá prodavačka 

(1.11.2019 11:11:23)
tak jasně, že když si někdo čte, tak je to jiné... v úvodu se mluvilo o okukování, ne čtení :-) (a e-shop byl tak trochu vtip ~;))
 Ropucha + 2 


Re: Nezdvořilá prodavačka 

(1.11.2019 11:42:03)
TaJ, přesně tak, jde o způsob.
Mě doma od mala učili, že říci se dá cokoliv, ale záleží, jakou formou.
U nás mnozí lidé ve službách stále ještě komunikovat neumějí, ne všude je vyškolený profesionální personál.
Ale holt každého věc, jak dělá svůj byznys, zákazník může přijít a také může odejít.
 TaJ 


Re: Nezdvořilá prodavačka 

(1.11.2019 12:01:55)
Ropucho, jo, asi tak nějak...a podle mě tu diplomacii a umění vhodně se chovat v sobě člověk buď má (a potom nemusí být ani školený, mě taky nikdy nikdo neškolil...) a nebo nemá a pak to může dopadnout i takhle a nepomůže ani žádné školení...
 Ropucha + 2 


Re: Nezdvořilá prodavačka 

(1.11.2019 12:11:50)
TaJ, někdo to v sobě má přirozeně, je tak vychovaný.
To je samozřejmě výhoda.
Ale vyškolit k tomu podle mě také lze a dělá se to.
Ale určitě jsou typy lidí pro práci se zákazníky nevhodné, které se to prostě nenaučí nikdy.
 Pam-pela 


Re: Nezdvořilá prodavačka 

(1.11.2019 10:20:47)
Prodavačka je často zaměstnanec, takže si asi nic neotevře...navíc e-shop s časopisama?
 susu. 


Re: Nezdvořilá prodavačka 

(1.11.2019 10:16:09)
Ten nešvar část v obchodě celý časopis znám, vídávám to spíš v obchoďáku, člověk stojí u regálu a čte, pak nic nekoupí. Chápu, že v trafice to naštve, pokud to zákazníci dělají častěji. No a prodavačka to mohla říct trochu líp, případně poznat, kdo se opravdu jen dívá na zboží.
 libik 


Re: Nezdvořilá prodavačka 

(1.11.2019 10:35:10)
Jedna z mých kamarádek je trafikantka na náměstí, když jdu kolem, stavím se někdy na pokec. Všimla jsem si, že některé zákazníky trochu kušuje "pane, vezmete si to nebo co", i jsem se jí za to smála, řekla mi, že se tam dost krade a že najíždí jenom na "známé firmy"

Ale maminky je mi teda líto..
 TaJ 


Re: Nezdvořilá prodavačka 

(1.11.2019 10:41:43)
Libiku, jo, některé lidi už člověk zná a ví co a jak...taky jsem takhle vždycky krotila nějaká dítka, o kterých už jsem věděla, že si nikdy nic nechodí kupovat, ale vždycky jen zpřevrací krám vzhůru nohama, na všechno sáhnou, sem tam něco shodí...a příště to samé znovu...tak už jsem se jich pak vždycky rovnou ptala, jestli si chtějí něco koupit a že jinak se prohlíží očima~;), to už člověk ví, co si ke komu může dovolit...ale někdo neumí moc diplomaticky komunikovat a pak to vyzní blbě, no...
 Koníček mořský 


Re: Nezdvořilá prodavačka 

(1.11.2019 11:47:45)
Já docela chápu, že prodavačkám někdy pohár přeteče. Znám z vyprávění, jak neuvěřitelně se lidé v obchodech dokáží chovat. A někdy to někdo odnese. Já mám občas taky zkušenost s "protivnými" lidmi. Ale je to tak 0,5% ze všech mých mezilidských zkušeností. Jinak mi lidé, včetně prodavaček, přijdou milí nebo neutrální. Takže když zrovna prodavačka (řidič, úředník, kolega...) nemá svůj den, tak to přežiju bez psychické úhony. Naučila jsem se mít pro lidi pochopení a hlavně je neprožívat. Na "protivnost" zabírá slušnost, kultivovanost a komunikace. A taky - nebrat si to osobně. Češi nejsou tak usměvaví a uctiví jako třeba některé východní národy. Tak to tu občas trošku zaskřípe.
 TaJ 


Re: Nezdvořilá prodavačka 

(1.11.2019 12:04:47)
Koníčku, souhlasím, zákazníci někdy dovedou neskutečné věci...tedy naštěstí zrovna v mém oboru je těch problémových naprosté minimum, jsou daleko horší obchody, kde aby ti prodavači fakt měli nervy ze železa...
 Ropucha + 2 


Re: Nezdvořilá prodavačka 

(1.11.2019 12:08:16)
"Na "protivnost" zabírá slušnost, kultivovanost a komunikace."

Ne vždy.
Někdo je tak primitivní a sprostý z podstaty, že to vůbec nepochopí. Takovým lidem se lze jedině vyhnout, ignorovat je.
Nebo být ještě sprostější, tomu jedinému by rozuměli. Ale na to běžný člověk nemívá žaludek.
 Koníček mořský 


Re: Nezdvořilá prodavačka 

(1.11.2019 12:31:27)
Mně se zdá, že se s primitivními a z podstaty sprostými lidmi nějak nesetkávám. Buď se jim úspěšně nechtíc vyhýbám, nebo u nich tu podstatu nevyvolávám. Často jsem svědkem a vidím, že lidi neumí na druhé lidi správně reagovat a ten konflikt nebo protivné chování nějak spustí.
Kdybych byla v té situaci z úvodního příspěvku, tak bych si to nebrala osobně a prodavačce bych slušně sdělila, co vlastně dělám nebo nedělám. Případně bych se za své neuvědoměle nevhodné chování omluvila. Lidé si často neuvědomí, že dělají něco, co by dělat neměli a pak jim reakce na toto chování přijde přehnaná. Naopak zase někdy lidé reagují přehnaně a občas si na někom "zchladí žáhu". Asi jsem taky někdy trochu nemístně protivná. Vy určitě někdy taky. Nebo třeba nejste a někdo si myslí, že jste.
Ale i já někdy potkám člověka, kterého bych potkat vůbec nemusela a nechtěla. Např.včera paní, která pracuje v pečovatelské službě - tak arogantní, agresivní a sebestřednou štěknu aby jeden pohledal. A je mojí noční můrou, že by se takový člověk měl o mne nebo mé blízké starat. Navíc v situaci, kdy bychom už nebyli tak úplně v kondici se takovému člověku rovnocenně postavit.~a~
 Ropucha + 2 


Re: Nezdvořilá prodavačka 

(1.11.2019 12:49:30)
"tak arogantní, agresivní a sebestřednou štěknu aby jeden pohledal"

Koníčku, tak vidíš.
Setkáš se.
Divila bych se, kdyby někdo takovou zkušenost neměl.
Je to nemilé, ale takoví lidé prostě jsou.
A jistěže každý včetně mě někdy ujede a zachová se k druhým hloupě, ale to jsou myslím ty situace, které se dají při dobré vůli vykomunikovat.
S některými lidmi se ovšem slušně nevykomunikuje nic, ani při nejlepší vůli, ty lze jen přeprat nebo ignorovat.
 libik 


Re: Nezdvořilá prodavačka 

(1.11.2019 15:10:14)
Koníčku, taky nějak nemám štěstí na štěkny, spíš se mi každá vysvěřuje i s překvapivými info. Tuhle jsem se na kase v Lidlu v přátelském hovoru dozvěděla, že to paní asi dostala~t~
 ...j.a.s... 


Re: Nezdvořilá prodavačka 

(1.11.2019 13:03:29)
Možná ta prodavačka vypěnila, protože pokud člověk vypadá, že čte časopisy bez koupení, tak prostě je déle v obchodě a musí sledovat, aby jí s časopisem neodešel? Ne všude mají detektory na kódy.
Jinak i kdyby se zákazník choval jako blbec, tak z profesionálního hlediska by prodavačka měla být milá i tak. Je to její práce a dotyčný se aspoň zastydí. Oplácení stejnou mincí stejně nic dobrého nepřinese.
 Salamajka 


Re: Nezdvořilá prodavačka 

(1.11.2019 13:14:01)
JJ v dnešní době musí prodavačky skousnout mnohé a tahle měla zrovna blbej den, já mám taky občas štěstí.. Hihi v prodejně s prádlem mi prodavačka arogantně řekla co si jako myslím, že si koupím za 1000. Asi jsem vypadala , že si chodím kupovat bombardáky za 20 na tržnici. Už jsem tam nešla a poukaz na slevu vyhodila joo a taky jsem se zas jinde dozvěděla, že na chlapy podprsenky nevedou. Mám malá nadra široký hrudník. Jinak my těmto zákazníkům říkáme, že chodí do zoo...Kéž by alespoň pozdravili. Myslím, že té dané by ani nevadilo když se jsou ohřát, ale že NEZABUČÍ. Ono takové dobrý den já mrknu by maminku taky nezabilo.
 Ropucha + 2 


Re: Nezdvořilá prodavačka 

(1.11.2019 13:25:56)
Petro, z čeho usuzuješ, že paní nepozdravila?
A hlavně, pozdravila prodavačka ji?
Ta je totiž první na řadě, aby zákazníka uvítala.
Zákazník může být jakýkoliv, mluvný, nemluvný, slušný, neslušný, ona tam není za sebe, ona je tam profesionál a má za úkol se profesionálně chovat ke všem. Ať si o nich myslí cokoliv. Protože všichni jsou její potenciální živitelé. To si možná ne všechny prodavačky uvědomují.
 Pam-pela 


Re: Nezdvořilá prodavačka 

(1.11.2019 14:58:39)
Ropucho, prodavačky by měly být samozřejmě trochu "psycholožky", ale to bychom asi na nich v rámci jejich platu a nároku dnešních zákazníku chtěli fakt moc.
Osobně se setkám s divným přístupem k sobě jako k zákaznici tak možná jednou za rok, zrovna nedávno jsem jednu prodavačku v trafice naštvala svým dotazem, zda němá časopis s dětskými střihy ~:-D.
Ale já většinou zdravím, když do obchodu vcházím, zdravím první, nemám ráda chodit nikam jako do chlíva.
Někteří zákazníci nemají rádi, když si jich obsluha moc všímá, někdo zas potřebuje prodavačku za zadkem, někdo chce předkládat věci, jiný chce sahat sám...a dělat kolem sebe bordel ~:-D.
No, takže by to chtělo psychologický výcvik, jak odhadnout a vcítit se do toho kterého zákazníka.

P.S. NIKDY ještě nebyli zákazníci TAK nároční na obsluhu a výrobky a tak vybíraví jako dnes. A myslím bude hůř, všeho je nadbytek, spousta lidí nemá peníze a jsou tak nějak sami sebou a okolnostmi frustrovaní...a leccos si prostě berou osobně. Prodavač je pak dobrý hromosvod, bohužel.
 Senedra 


Re: Nezdvořilá prodavačka 

(1.11.2019 15:02:00)
Ono je blbé, že nás někdo obslouží každý den bez problémů a s úsměvem a pak jednou za rok se něco stane a člověk si pamatuje tem blbý zážitek.

Chodívala jsem na brigády do obchodu, vím, jak se dokáží zákazníci chovat...
 Pam-pela 


Re: Nezdvořilá prodavačka 

(1.11.2019 15:05:02)
Senedro, právě.
Ale takový zákazník hledá chybu jinde, než u sebe, protože prostě ON je zákazník, má nárok.
Vůbec mi tak trochu vadí "nárokoví" jedinci, tedy ti, co si nárokují všechno pro svůj profit, ale zpětně nedají nic...
 Ropucha + 2 


Re: Nezdvořilá prodavačka 

(1.11.2019 15:44:39)
Senedro, to máš pravdu, člověk málokdy vnímá to, co probíhá hladce, ale pamatuje si problémy.
Také lidé málokdy pochválí, když jsou spokojení, ale ozvou se, když jsou nespokojení.
Tak to bohužel je, práce s lidmi je velice náročná.
Ale holt když chce někdo od lidí peníze, musí s nimi vyjít, bez toho obchod neudělá.
 Ropucha + 2 


Re: Nezdvořilá prodavačka 

(1.11.2019 15:33:24)
Pam-pelo, já zase tolik problémů s prodavačkami nemám.
Když mě ignoruje, vykecává se a podobně, prostě jdu pryč.
Když už dojde na obsluhu a nevyhovuje mi způsob, dokončím nákup a příště už nepřijdu.
Mám tolik možností, kde nakoupit. Mohu si vybrat.
Když mám pocit, že bych měla jednat, ne jen odejít, jednám ve vší zdvořilosti, např. upozorním na plesnivé zboží v regále, na nesrovnalosti v označení cen, i na nevhodné chování personálu. Ve všech takových případech bývají vedoucí pracovníci vstřícní a korektní.

 Pam-pela 


Re: Nezdvořilá prodavačka 

(1.11.2019 15:39:52)
Jj, právě...dnes si pravidla určuje zákazník, je převis nabídky nad poptávkou :-).
A někteří zákazníci toho nejen využívají (na což mají právo), ale zneužívají.

Jo, můžem jít nakupovat jinam, což je fajn.

Na druhou stranu, jestli to takhle půjde dál, prodavačky prodavačky nebudou mít kde prodávat a v obchoďákách zůstanou doplňovačky a podavačky...a časem možná už jen stroje. (mám ráda osobní lidský přístup, stroje nechci!) ~;)
 Ropucha + 2 


Re: Nezdvořilá prodavačka 

(1.11.2019 15:50:13)
"dnes si pravidla určuje zákazník"

Pam-pelo, to už tak bývá, že pravidla určuje ten, kdo platí :-)
Nevím, jak jinak by sis to představovala.
Heslo "Náš zákazník, náš pán." je poměrně staré.
A pozor, tím v žádném případě neobhajuji aroganci nebo jakkoliv neslušné jednání.
Ale holt i hulváti nakupují a není to důvod, aby se nechovali profesionálně prodavači.

 Pam-pela 


Re: Nezdvořilá prodavačka 

(1.11.2019 16:06:49)
To ne, Ropucho, určitě ne, to by si taky mohl zákazník nastavit pravidlo, že třeba jeden den v týdnu má právo mít vše zadarmo.
Všude jsou určité dohody...a obě strany je musí přijmout.
Takže i já jsem to přehnala s tvrzením, že si pravidla určuje zákazník, neurčuje, jen do jisté míry.
Ale zákazník tlačí obchodníky svým zájmem a nezájmem tam, kde je chce mít, pokud je převis nabídky.

Zákazník si jen vždycky určoval beze zbytku, KDE a KOLIK nakoupí.

A v této době má opravdu (aspoň u nás v ČR) možnosti, které ještě nikdy neměl.

No a kdybych se vrátila do minulosti, měla jsem dojem, že jsi též zažila obchody za socíku...tam jsme si teda my zákazníci neprosadili a neurčovali vůbec nic, zato jsme stáli dlouhatánské fronty na věci normální spotřeby. ~:-D Vyrábělo se, ale pro výrobu samotnou, ne pro lidi...zboží, co nikdo nekupoval.

No - a máme tu teď druhý extrém.
 TaJ 


Re: Nezdvořilá prodavačka 

(1.11.2019 15:50:13)
Pam-pelo, nevím, jestli by psychologický výcvik pomohl, mně v tomhle pomáhá spíš praxe...už fakt prakticky vždy, když někdo přijde, dokážu odhadnout, co ode mne čeká, jestli chce radši šmejdit sám, nebo čeká, že mu začnu všechno nabízet sama...nebo jestli je to takový ten typ, který si ten konflikt klidně vyrobí i z ničeho....a celkově praxí už odhadnu spoustu dalších věcí...asi se to dá i naučit, ale spíš je to podle mě o takovém tom vrozeném "čichu" na lidi a schopnosti se na ně naladit...já jsem se třeba v minulé práci setkávala i s kolegy, kteří sice byli šikovní prodavači, ale kteří právě neměli takový ten talent diplomaticky předejít konfliktu a spíš naopak neúmyslně svým přístupem toho dotyčného vyprovokovali...přitom kolikrát třeba stačilo málo a ten zákazník roztál a nakonec se choval i mile...ale tohle se dá podle mě naučit spíš praxí, než nějakým jednorázovým školením...
 Ráchel, 3 děti 


Re: Nezdvořilá prodavačka 

(1.11.2019 21:39:58)
s tím zdravením... tuhle jsem byla v Lidlu a ptám se chlapa, co tam rovnal zboží v zelenině, velice slušným hlasem: "Prosím vás, můžu si vzít tuhle krabici?" On nic. Tak jsem si říkala, že mě nevnímá, navíc jak mají na hlavě takový ty sluchátka. Tak říkám: "Prosím vás, můžu si vzít tuhle krabici?" o trochu hlasitěji. Nic. Asi na popátý se na mě obrátil a říká: "No můžete, ale teda mohla byste příště nejdřív pozdravit." ~:-D
 . . 


Re: Nezdvořilá prodavačka 

(2.11.2019 18:13:53)
Tys ho oslovila jentak mírnixtýrnix bez pozdravu? ...možná si přišel drobet jako "inventář" ~d~
 Paulis 


Re: Nezdvořilá prodavačka 

(1.11.2019 14:53:14)
No - tak mě dostala zrovna včera prodavačka v Tescu. Všude pohoda, jen u uzenin fronta až kdo ví kam do pr… a ona se vykecávala s tou druhou. Pak sprdla babču přede mnou, že si nebude vymýšlet 10deka, když ona jí ukrojila už 20 a že není její problém, jestli na to nemá. Babča slzy v očích a nechala to tam, přitom tu frontu stála určitě 20 minut. Dalšímu zákazník prý zase mluví nesrozumitelně a ať si příště rozmyslí, co vůbec chce (mluvil srozumitelně, ale prodavačka není češka a jak jsem pochopila, ne všemu rozuměla.
No a mně sprdla, že ať se laskavě vyjádřím, jaký lovecký salám vůbec chci (že mají i jiný druh jsem si prostě nevšimla, mohla se zeptat jaký a ne hned útočit).
Jako jsou i hrozně fajn prodavačky - škoda že ty to odnášejí
 Pole levandulové 


Re: Nezdvořilá prodavačka 

(1.11.2019 14:59:00)
Paulis, to ses té starší paní nezastala? Musím říct, že jak jsem jinak zvyklá jednat s lidmi s úsměvem a slušně, tak tady bych teda milou cizojazyčnou prodavačku srovnala velmi rychle. Zatím jsem při síle a dovedu se ozvat hlasitě, pokud se někomu děje nespravedlnost.
 Paulis 


Re: Nezdvořilá prodavačka 

(1.11.2019 16:18:40)
Bohužel ne - zrovna jsem řešila po sms nějaké své problémy a tak jsem byla něco jako ve svém světě - že jsem byla jen provozovatel. Došlo mi to až když jsem odcházela od pultu. Chtěla jsem tu babču najít, ale už byla ve společnosti paní a dítěte, tak jsem to pustila s tím, že už to není má starost. Ale bylo mi pak z toho špatně - že jsem nezareagovala a nesprdla ji~f~
 Pam-pela 


Re: Nezdvořilá prodavačka 

(1.11.2019 15:01:11)
paulis, tak si nemají tyhle nadnárodní firmy zaměstnávat cizince, ale mají nabídnout normální plat našim lidem, žejo?
To asi ani žádná prodavačka nebyla...možná nějaká inženýrka nebo doktorka z východu.
Na prodavačku (ne doplňovačku zbóža) se člověk musí prostě hodit.

P.S. - babičky bych se osobně zastala...kdybych viděla, že pláče.
 Paulis 


Re: Nezdvořilá prodavačka 

(1.11.2019 16:23:23)
No.. opravdu se tak chovala. Jinak už jí jeden pán sprdl před týdnem - a ona se na něj začala usmívat - ale byl to takový zvláštní úsměv.. něco - ty mi taky můžeš.. Já ji bohužel nesprdla - než jsem se jaksi rozehřála na chápavou teplotu a v hlavě co mám a nemám - tak bylo po všem
 Ráchel, 3 děti 


Re: Nezdvořilá prodavačka 

(1.11.2019 21:32:39)
Tuhle jsem byla v kavárně Costa, chodím tam relativně pravidelně konkrétně to téhle. Něčemu jsem se zasmála při objednávání a baristka mi říká s kamenným výrazem: "To je poprvé za tu dobu, co sem chodíte, co vás vidím se usmát." ~:-D

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.