libik |
|
(24.9.2019 16:06:38) Kruci, já vím, že G8, vysvobozující nadané děti z dosahu řvoucích nevzdělavatelných jedinců na základní škole, je evergreen.
Ale na rozdíl od tebe mám 2 podobně nadané děti, z nichž jedno absolvovalo ku své (i mé) spokojenosti G8 a druhé se na něj nehlásilo (jedničkářka, z její třídy přijali 2 ze dvou uchazečů)) a je spokojené na ZŠ. Takže nejen, že mohu svědčit o tom, jak je G8 náramné, ale směle mohu říct i to, že mnohá maminka na něm ujíždí víc než je zdrávo
|
Žžena |
|
(24.9.2019 16:09:19) A čemu konkrétně vadí, že nějaká cizí maminka na něčem ujíždí?
|
|
Ropucha + 2 |
|
(24.9.2019 16:28:25) Libiku, no a kdyby ta mladší na ZŠ spokojená nebyla, tak půjde na gympl. O tom to je. A také se může stát, že v páté třídě je dítě na ZŠ spokojené a v sedmé už není. Takže každý rodič holt hledá vhodné řešení, jak nejlépe umí.
|
libik |
|
(24.9.2019 16:38:16) Ropucho, jediné, co spatřuju jako legitimní argument k usazení dítěte v 11 na sš, je fakt, že v nejtěžší pubertě, kdy se začnou řešit lásky a vůbec postavení v kolektivu, tak už jsou karty rozdaný.
|
Aninabe |
|
(24.9.2019 16:41:56) Libiku, dítě třeba nemusí řešit v 15 přijímačky. Pokud je to mimo Prahu, tak to zase takový masakr se dostat není. Jako chce to zapracovat, ale obejde se to i bez extrémně intenzivní přípravy. Tady snad stačilo loni kolem 70 bodů v součtu. A z nějakých asi 180 lidí to na tyhle body 150 nedalo .
|
libik |
|
(24.9.2019 16:51:18) Ale já jsem psala o tom, že je výhodné mít patnáctiletého člověka v nějakém zajetém režimu a ani nepochybuji, že se někomu líbí na G8. Jenom si nemyslím, že G8 jako takové jsou kluby těch nejlepších z nejlepších, zatímco na zš po jejich odchodu zůstává učiteli jediný úkol a to odnaušit Pepíčka slintat na levý koutek.
Jsem pro zachování víceletých gymnázií.
|
Federika |
|
(24.9.2019 16:56:02) Tak to snad obecná představa není A jak jsi psala,že se tam možná líbí "mamině". Já si naopak myslím, že pokud dítě na 8G cpou rodiče a to dítě tam nepatří, pak ta "mamina" spíš spláče nad výdělkem. Vidím , co ten mladší syn dělá do školy,občas. Nejsem úplně blbá, ale byla bych hodně nešťastná, kdyby chtěl po mně nějakou pomoc, kdyby si nezvládal všechno dělat samostatně sám.
|
Monty |
|
(24.9.2019 16:57:11) Federiko, no minimálně tady to obecná představa je. A tak sugestivně podávaná, že jsem tomu dokonce sama uvěřila, dokud mi dítě nenastoupilo na základku.
|
Monty |
|
(24.9.2019 17:11:35) Tak jsem si chvíli googlila...
"Pokud si rodiče přejí pro své dítě vysokoškolskou dráhu a jejich potomek má výborné známky, přihlásí ho k přijímacím zkouškám na víceleté gymnázium v 37 procentech případů.
Zhruba pětina dětí z rodin, které si pro potomka přejí vysokou školu, pak na víceletých gymnáziích nemá takové známky. Naopak 16 procent žáků z rodin, které o vysokou školu pro dítě neusilují, má známky výborné.
Kolem 38 procent rodičů se domnívá, že kvalita základních škol se po odchodu části dětí na víceletá gymnázia zhorší. Mezi vysokoškolsky vzdělanými má tento názor 47 procent lidí.
„To může znamenat, že takzvaně ambiciózní rodiče vnímají odchod dětí na víceletá gymnázia jako faktor negativně ovlivňující kvalitu základních škol a volí pro své děti přechod na víceletá gymnázia i právě proto, aby jejich dítě nezůstalo na – domněle zhoršeném – druhém stupni základní školy,“ uvedli autoři průzkumu."
https://www.novinky.cz/veda-skoly/clanek/vicelete-gymnazium-chteji-pro-sve-dite-hlavne-vysokoskolaci-ukazal-pruzkum-40280134
I při vědomí toho, že jde o hodnocení v páté třídě, kde má výborné známky vzhledem k obsahu probíraného učiva kdekdo, zajímalo by mě, co se tedy stane s těmi 63 % dětí s výbornými výsledky, co na víceletý gympl nejdou. Jsou mláceny do hlav klacky, aby se dostaly na úroveň slintajícího Pepíčka?
A pak se samozřejmě nabízí otázka, jak mohou rodiče dětí, které odejdou na druhý stupeň na 8G vědět, že by ten druhý stupeň na základní škole byl na tak primitivní úrovni, jak hlásají?
|
Alena |
|
(24.9.2019 17:56:49) "A pak se samozřejmě nabízí otázka, jak mohou rodiče dětí, které odejdou na druhý stupeň na 8G vědět, že by ten druhý stupeň na základní škole byl na tak primitivní úrovni, jak hlásají?" ja nejsem zastance 8g, ale dobrych skol (cili 8g rozhodne automaticky neznamena dobrou skolu a 2. stupen spatnou), ktere bohuzel pro kazde dite u nas v CR dostupne nejsou, kvalita skol je proste rozdilna a stat ji v soucasne dobe nedokaze na nejake urovni garantovat. Nicmene predstava, ze rodic, ktery se zajima, nevi, jaky je druhy stupen na te ktere zakladce, je legracni. Rodic si muze prvni i jakykoli dalsi stupen prohlednout, podivat do vyucovani mluvit s uciteli,ma podobne smyslejici kamarady se starsimi detmi...to opravdu neni vec domnenek.
|
Monty |
|
(24.9.2019 18:03:31) "Rodic si muze prvni i jakykoli dalsi stupen prohlednout, podivat do vyucovani mluvit s uciteli,ma podobne smyslejici kamarady se starsimi detmi...to opravdu neni vec domnenek."
Aleno, ale je, občasná vizita ve škole, debata s učiteli nebo kýmkoli je v podstatě taková Potěmkináda, z toho se dozvíš celkem prd. To už bych spíš pochopila, kdyby se zaměřil na výsledky školy, na nějaké srovnávací testy, aktivity ve škole, účast žáků v různých soutěžích a jejich umístění... co řekne Pepa odvedle, který si nesedl s matikářkou nebo co řekne učitel sám, to bych vůbec nebrala v potaz.
|
Alena |
|
(24.9.2019 18:14:51) "ale je, občasná vizita ve škole, debata s učiteli nebo kýmkoli je v podstatě taková Potěmkináda, z toho se dozvíš celkem prd." vzhledem k tomu, ze tys to odmitla provozovat, nikdy ses do vyucovani nepodivala, jak to muzes vedet? :) Mne i komukoli v okoli to dost funguje :) A nesmis se ptat Pepy od vedle, to nemusi byt podobne smyslejici osoba. Ostatne jak si tvoje dite vubec mohlo takovouhle Potemkiadou vybrat svoji skolu? :) Vysledky skol rikaji akorat, jestli se skola ucastni soutezi.To v pripade alternativy vubec fungovat nemusi (olympiady ji mohou byt ukradene).
|
|
Žžena |
|
(24.9.2019 18:40:27) Tož já ani nepotřebuju žádnou Potěmkinádu. Nám třídní zcela oficiálně sdělila na třídních schůzkách, že ruší sloh, protože učit děti psát smysluplné texty je moc práce, ony to budou potřebovat umět stejně až u maturity, a to je pak na střední maj dost času naučit. Vždyť oni se ani netváří, že se snaží
|
|
|
|
Aninabe |
|
(24.9.2019 18:40:37) Monty, řekla bych, že někdy pláče rodič už na prvním stupni, takže hledá, kam by dítě upíchl jinam. Ona je Praha hodně specifická, nemyslím, že to tam tak vnímáte. Ale někdy ty školy v Horní Dolní mají poněkud předpotopní metody a také vyznávají svou jedinou a svatou opravdu, že to tak bylo, je a bude. Rodič to nemusí vydýchat, tahle únikovka se pro páťáky vysloveně nabízí. Jinak nevidím důvod z dobré ZŠ odcházet. Je ale spousta míst, kde narvou do třídy 32 prvňáků a pak se diví, že to drhne.
|
Monty |
|
(24.9.2019 18:47:47) Aninabe, Praha je hlavně specifická v tom, že tu žije nejvíc rodičů, kteří mají pocit, že mít dítě na ZŠ je životní tragédie. Viz ten rozhovor s panem Růžičkou, ředitelem Keplera. Mně je vcelku jasné, že existují problematické školy, resp. spíš problematičtí učitelé, a některé důvody pro odchod dětí "jinam" chápu, například katastrofální české pojetí inkluze. Vadí mi ale, když se paušalizuje a problémy s konkrétní školou se vydávají za obecný problém všech škol, a poukazování na průměrné a podprůměrné děti na druhých stupních je už vyloženě úsměvný. Tedy bylo by, kdyby to nebylo spíš smutný.
|
Žžena |
|
(24.9.2019 18:49:24) Monty, a když učitel řekne, že po odchodu nějakých dětí na 8G se mu "najednou" ve třídě špatně učí, tak je poukazování na co?
|
Monty |
|
(24.9.2019 18:51:52) Žženo, tak si přečti, co psala Kdoto - pokud ze třídy odejdou i trojkaři, protože gympl "bere každýho", bude to asi dost jiná situace, než když z té třídy odejde jedno dítě. To ten učitel ani nepozná. Když jich odejde deset, tak už docela jo.
|
Žžena |
|
(24.9.2019 18:59:34) Monty, republikový průměr odchodu na 8G je cca 12% dětí (pamatuju si to správně?), vykyvy jsou nahoru (Praha) i dolů. Fakt mi nechceš říct, že těch zbylých 88% jsou "hůřnežtrojkaři"
|
Monty |
|
(24.9.2019 19:05:23) Žženo, teď úplně nechápu, na co se ptáš, protože Kdoto nemluvila o pražské škole a i v Praze bude dost velký rozdíl mezi školou někde na Opatově a školou na Vinohradech (příklad, aby mě někdo zas nechytal za slovo, klidně může být škola na Opatově lepší než na Vinohradech, jde mi jen o ty typově odlišné lokality).
|
Žžena |
|
(24.9.2019 19:06:48) Monty, já nemluvím o příspěvku Kdoto. Tezi o tom, jak se nějakýmu učiteli po odchodu dětí na 8G ve třídě špatně učí, jdi sem kopírovala Ty, ne?
|
Monty |
|
(24.9.2019 19:15:28) Žženo, na to jsem ti ale už odpověděla. Když odejde deset dětí, tak to ten učitel asi pozná. Ono je třeba brát v potaz, že na 8G děti odchází po prvním stupni, kterej je pro většinu z nich lehkej, takže klidně může mít na tom druhém stupni problémy i do té doby jedničkář. Třeba v případě fyziky nebo chemie. A pokud - čistě hypoteticky - odejde těch deset dětí, z nichž by to třeba polovina bez problémů dávala, tak ten učitel nemusí mít ve třídě nikoho, na koho by se mohl obrátit, resp. nikoho, kdo by spolužákovi něco vysvětlil, nějak ho "navedl". Vím, že tady je to brané jako něco vyloženě negativního, protože "žák nemá co suplovat práci učitele", ale já to třeba naopak beru jako velmi pozitivní a užitečnou věc.
|
Žžena |
|
(24.9.2019 19:25:47) No já jen, že příznivcům 8G zde pořád omlacuješ o ústa, že si zajisté myslí, že na 2. stupni ZŠ zůstanou pologramotní prosťáčci, a přitom je to argument odpůrců 8G, že po odchodu dětí na 8G se stává výuka "zbylých" dětí obtížnou.
|
Monty |
|
(24.9.2019 19:30:28) Žženo, nevím, jestli to děláš schválně nebo neumíš číst, ale zkusím to ještě jednou. Chápeš rozdíl mezi tím, když ze třídy odejde jedno nebo dvě děti a tím, když ti jich odejde deset a víc?
|
Žžena |
|
(24.9.2019 19:32:38) Monty, a chápeš, jak relevantní vzorek těch tříd, kde dětí odejde 10 a víc (při republikovém průměru 12%) tu tak asi máme? Mmch výuka v malém kolektivu je přece pedagogův sen!
|
Monty |
|
(24.9.2019 19:35:49) Žženo, to je 12 % z celkového množství. Nikoli z každé třídy. Nevím jak ty, ale já tu za ty roky četla mnoho příspěvků o tom, jak v páté třídě odešla polovina dětí, jak se slučovaly třídy... tos nezaznamenala? Fakt myslíš, že si na ty problémy stěžují učitelé, kterým ze tříd odešlo jedno dvě děti?
|
Vítr z hor |
|
(24.9.2019 19:40:01) S novym financovanim jim to uz nejspis bude burt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
libik |
|
(24.9.2019 17:07:35) Federiko, já si myslím, že normálně socializované dítě s dobrým prospěchem nezapláče (a matka s ním) když zasedne do primy ani když se stane šesťákem. Vtip je prostě v tom, že nevidím ten propastný rozdíl mezi zš a G8, co se motivace a možností týká.
|
Federika |
|
(24.9.2019 18:02:42) Libik, já třeba propastnej rozdíl vidím. Ale asi záleží na tom daném gymplu. Velkej rozdíl v požadavcích, nárocích, způsobu práce, kreativitě,ve způsobu získávání informací a celkově ve vedení dětí. Už od primy. Mám momentálně na gymplu jen jedno dítě a vidím, jak jsou neskutečně vedení ke kritickýmu myšlení Já jsem v osmičce tupě seděla a trpěla i třeba úplně příšernej výklad úplně tupýho učitele, zatímco oni neustále-a už od primy-s učiteli spolupracujou a mají poměrně velký slovo v tom, jestli je výuka špatná nebo dobrá.
|
libik |
|
(24.9.2019 18:09:54) Federiko, já jsem pro to, aby učitelé byli kvalitní. Ovšem nemám jistotu, že děti mají být chytré jak rádia.
Navíc při obecném nedostatku kvality ve školství se zdráhám uvěřit tomu, že kromě výjímek, jimiž jsou nejprestižnější pražská gymnázia, je možno tyto ústavy beze zbytku obsadit empatickými, pedagogicky nadanými lidmi, kteří jsou zároveň vědeckými špičkami ve svých aprobacích.
|
Federika |
|
(24.9.2019 18:44:45) Libik, tu kvalitu je ale třeba vyžadovat. A je dobře, když to děti umí zhodnotit. nemyslím tím argument, že toho učitel hodně vyžaduje nebo "ona je úúúplně blbá", ale věcnej argument, podloženej. Syn má třeba učitele biologie. Zapálenýho, hodně náročnýho, přísnýho, na rodičáku u něj stojí dlouhý fronty rodičů, kvůli prospěchu. Ale děti ho respektujou, uznávají, žádný stížnosti z jejich strany, vědí, že učí dobře.A stěžujou si naopak na toho,kdo si přijde jen odpřednášet svou látku a nic je nenaučí.
|
|
|
|
|
Monty |
|
(24.9.2019 17:18:11) Jo, a ještě k té "obecné představě".
"Když se podaří zvýšit úroveň základní školy, rodiče nebudou mít důvod děti na víceletá gymnázia posílat a ona sama začnou ubývat. Je to správná úvaha?
Je to ideální představa, ovšem v praxi posttotalitní společnosti je to spíš tak, že celkem velká část rodičů se zhlíží v představě, že jejich dítě bude mít něco extra, že dostane elitní vzdělávání, že bude patřit do lepší společnosti a nebude muset potkávat „tupce“. Vyplývá to z mnoha komentářů, kterými rodiče na toto téma reagují. A nejsou to jen bohatí a arogantní lidé. Jsou to často i rodiny žijící v celkem skromných poměrech, které si tak plní sen o společenském vzestupu. Podle mě ale cesta vede opačným směrem – kvalitní vzdělání musí sestoupit ke všem. Dobrá základní škola tohle umí. Udržet v jedné třídě velmi nadané i slabé děti je možné bez napětí a frustrace. Prostředkem jsou individuální vzdělávací plány, zvýšená pozornost vůči každému dítěti, více vyučujících i asistentů pedagogů, další podpůrné profese ve škole, moderní vyučovací metody. Takto vypadá nová škola."
https://www.eduin.cz/clanky/lidove-noviny-prinos-viceletych-gymnazii-je-maly/
"Už řadu let se vedou diskuze o smyslu osmiletých gymnázií. Kritici je považují za příliš elitářské instituce. Není podle nich správné děti už v páté třídě třídit na ty šikovné a méně šikovné. Co si o tom myslíte?
Tady na škole máme osmileté gymnázium 26 let a můj pohled od začátku stále stejný: měla to být mimořádná příležitost pro mimořádně nadané děti. Ta myšlenka bohužel totálně zdevalvovala. Víceletá gymnázia se utrhla ze řetězu a stala se tuctovou záležitostí pro „tuctové“ děti. To má neuvěřitelně negativní dopady. Jednak sociální: rodiče šílí, když se dítě nedostane na osmileté gymnázium, jako by skončil svět. Děti do osmiletých gymnázií dojíždějí, nejsou v přirozeném prostředí svých vrstevníků, s nimiž si po škole vyběhnou jen tak začutat...
Ale negativní dopady to má i na výuku na základních školách. Učitelé ze základních škol si stěžují, že jim to komplikuje život, protože nejlepší studenti odejdou a práce ve třídě je pak obtížná. Ty školy už ale existují, takže není cesta zpět. Jediným řešením je zkvalitňovat základní školy, aby se z nich děti a rodiče nesnažili utíkat na osmiletá gymnázia. Klíčem jsou, jak už jsem říkal, dobře zaplacení skvělí učitelé."
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/rozhovor-senator-jiri-ruzicka-maturita.A170523_200218_domaci_zt
|
Žžena |
|
(24.9.2019 18:36:57) Mne by zajímal ten mechanismus, jak to teda jako funguje, že jdyž pár dětí odejde na 8G, stane se najednou pro kantora práce ve třídě obtížnou. Ty děti snad před tím místo něj vedly výuku?
|
Aninabe |
|
(24.9.2019 18:45:08) Žženo, taky by mě to zajímalo. Co vím, tak u dětí z jedné třídy odešli 3 lidi, z jiné snad 1. To je panečku destrukce kolektivu . Oni tomu celkem brání, potkala jsem paní, co jí dítě neudělalo přijímačky na 8G. A vyprávěla, jak jí ve škole vysvětlili, že by to dítě smrtelně trpělo a jak se tady bude mít dobře. Ta paní už teda na 8G dvě starší děti má, takže si o přístupu školy myslí své. Prostě cíleně odchodu brání. Zrovna při těch 30+ lidech ve třídě by jim to ale spíš prospělo.
|
Federika |
|
(24.9.2019 18:46:55) Aninabe, četla jsem to tady víckrát. Moje dcera je teď v páté třídě, třídní učitelka se ptala dětí, kdo z nich bude zkoušet přijímačky na gymnázium a každej čtvrtek si tak lehce zkouší testy z matiky nebo češtiny.
|
Klabe+3 kluci (08,10,15) |
|
(25.9.2019 10:43:24) Nejstarší syn (5. třída) je teď od nového roku na nové škole v matematické třídě, obecně je ta škola velmi vyhledávaná, velmi dobře vedená a přijde mi, že i hodně kvalitní, dětem se tam líbí. Tahle škola se vůbec nebojí děti na přijímačky na osmileté Gy připravovat, nemají problém se tím prezentovat, protože vědí, že je o ni velký zájem a děti, co jim odejdou, se jim bez problémů nahradí novými zájemci. Prostřední syn je na vesnické základce, která se naopak netají svojí averzí proti osmiletým GY, protože jim berou chytré děti, takže tam žádná příprava na přijímačky nehrozí. Nicméně pověst druhého stupně téhle školy je nic moc (a zatím nevidím snahu s tím něco dělat), takže opravdu se rodiče snaží šikovnější děti ze školy dostat a platí doučování a přípravné kurzy, aby se děti na Gy dostaly. Letos ze 40 odešlo 7 dětí. Je to holt škola od školy. :-( Já osobně nemám problém kluky nechat na dobré základce, oba mají IVP na nadání, nicméně nejsou to děti, co by dělaly dobrovolné úkoly, samy si vyhledávaly informace navíc, takže já bych je na gympl klidně "dala" až od 9. třídy. Nejstarší chce přijímačky na osmiletý GY zkusit, uvidíme, jak to dopadne.
|
|
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(24.9.2019 19:20:36) Monty, no a co z těch tvých citátů vyplývá pro současnost? Jestliže ty kvalitní ZŠ s individualizovanou výukou zatím nefungují, nebo fungují jen omezeně, tak holt lidé vyhledávají a budou vyhledávat gymnázia.
Já jsem zrovna dneska četla rozhovor s finskou studentkou, která mluvila na téma opěvovaného finského vzdělávacího systému, který je vzorem progresivity a úspěšnosti. A slečna říkala, že jejich systém se výborně věnuje slabým žákům, nenechá nikoho na dně, takže nikdo není vyloženě neúspěšný, ale nepodporuje a nemotivuje příliš žáky nadané. Takže byla nadšená z klasického slovenského gymnázia, kde momentálně studuje v rámci výměnného programu.
|
Monty |
|
(24.9.2019 19:28:37) Ropucho, a ta víceletá gymnázia mají individuální přístup? A já měla za to, že jsou to školy, kde se může jet ve výuce o něco rychleji, protože ve třídě nejsou ti úplně nejslabší, jinak se styl výuky na většině z nich nijak neliší od základky. Tedy alespoň tak to v mém okolí podávají ti, co na těch víceletých gymnáziích jsou. Co si vlastně mám pod tím individuálním přístupem představit? Měla jsem dítě na úplně obyčejný základce a když jsem mu dávala číst místní příspěvky o druhých stupních, tak si jen klepal na čelo, co to jako je za blbost a momentálně je na gymplu pro ty průměrné a podprůměrné děti, takže z jeho osobní zkušenosti vycházet nemůžu.
|
Vítr z hor |
|
(24.9.2019 19:39:20) Monty, syn mel extra kliku na ZS (nebo mladeznice extra smulu). Nebo je to Praha x Vidlakov. Fakt nevim. U nas je zatim ten rozdil obrovsky. Proste je ted zrejme uci normalni lidi. S durazem na uci a normalni. Mladeznice ted zrovna delaji smysluplny ukol, je to pro ne tezke, ale strasne je to bavi.
|
Monty |
|
(24.9.2019 19:55:13) Větře, nemyslím si, že měl extra kliku na cokoli. Jediný, v čem ji nejspíš má je, že na to, aby se "vzdělával" podle svých priorit nepotřebuje žádné extrabuřty zvenčí. A pak tedy ještě na matikářku v osmý třídě, což byla paradoxně suplující důchodkyně, od které by člověk spíš očekával, že povede výuku "klasicky".
|
Vítr z hor |
|
(24.9.2019 20:21:02) Extraburty potrebuje malokdo, stacila by nadpolovicni vetsina normalnich ucitelu ve sboru, ale ani to u nas nebylo. Ze se deti uci jinde nez ve skole, nejlip samy, bylo bezny. Fakt jsem rada, ze je to pryc (vc. sikany ze strany ucitelu).
|
K_at |
|
(24.9.2019 20:29:42) Vetre, podle toho, co tu pises, jste meli fakt ZS na 2 veci....na h...o a na prd. Pardon.
|
|
Monty |
|
(24.9.2019 20:35:03) Větře, ano, myslím, že většina učitelů na škole, kam chodil byla naprosto normální, a takových škol bude jistě celá řada.
|
|
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(24.9.2019 20:43:04) "Ropucho, a ta víceletá gymnázia mají individuální přístup?"
Ne. Proč? Jsou tam vybraní žáci, kteří by měli zvládat nastavenou laťku. Proto se tam chodí.
|
Monty |
|
(24.9.2019 20:47:26) Ropucho, no že tu finskou studentku české gymnázium tak dojalo, když si stěžovala na nedostatek individuálního přístupu ve Finsku.
|
Ropucha + 2 |
|
(24.9.2019 20:55:09) Monty, podle toho, co bylo citováno, ji dojala náročná výuka a to, že se dával prostor k rozvoji nadaným. Já si bohužel nepamatuji, kde jsem to četla, dala bych odkaz, abych jen netlumočila, možná nepřesně.
|
Monty |
|
(24.9.2019 20:59:50) Ropucho, a jak se teda ten rozvoj nadaných projevuje, když na gymnáziích není individuální přístup? Fakt mě to zajímá, protože kdykoli jsem tu v minulosti napsala něco o tom, jak to chodilo na té synově základce, bylo mi vysvětleno, že to NENÍ individuální přístup (např. nenutit k práci v hodině dítě, které je v daném předmětu o několik úrovní napřed a nechat ho spát - hrůza, učitel přece MUSÍ žáka zaměstnat; na straně druhé zaměstnává-li ho tím, že ho nechá něco vykládat místo sebe, je to taky špatně, protože dítě dělá práci za něj), takže mi není tak úplně jasný, jak by to vlastně mělo vypadat.
|
Federika |
|
(24.9.2019 21:24:23) No, Monty, asi by ho na dobrým gymplu spát nenechali, protože výuka je prostě natolik náročná, že i dítě o spoustu levlů napřed má co dělat.
|
Monty |
|
(24.9.2019 21:27:47) Federiko, tak to zjevně není na dobrým gymplu, spí totiž pořád. A upřímně, jsem za to ráda, nechápu důvod, proč kohokoli jakkoli přetěžovat nesmyslným množstvím učiva. Zvlášť když ho většinu stejně zapomene. Nedávno jsem zrovna někde četla, že pět let po skončení střední školy si člověk pamatuje 2 - 5 % učiva, které nepoužívá, a to i tehdy, pokud ho ovládal na jedničku.
|
K_at |
|
(24.9.2019 21:58:28) Monty, PROTOZE NEKTERY DETI TO BAVI. Bavi je nove veci, vyssi naroky, vetsi tempo, tlak na samostatnost. Uci se rady, bavi je to.
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(24.9.2019 21:38:37) Federiko, člověče, to si zase nemyslím. Mám děti na gymnáziu sice mimo Prahu, nicméně svou prestiž ten ústav má, a někdy tam prý spí. Ne tedy z důvodu geniality, ale z důvodu únavy. Tak nevím, ale zase bych ty školy úplně nedémonizovala
|
Federika |
|
(24.9.2019 21:48:10) Tak já mám toho kritika Buď ho to baví, vnímá a zapojuje se nebo ho to nebaví a rozčiluje se, proč je ta látka vysvětlovaná takhle a zřizuje nápravu. Je hodně aktivní a přes dne by neusnul. Nároky má rád. Je ale fakt, že se nepředře tam,kde ho to nebaví.
|
Monty |
|
(24.9.2019 21:55:12) Federiko, můj syn se tím, co ho nebaví vůbec nezaměstnává. Proto si ostatně vybral školu, kde je toho, co ho nebaví (podle jeho vlastních slov) jen 20 %. Vzhledem k tomu, že těch 20 %, který ho nebaví spadá zrovna do oblasti, kterou ovládám já, ani se tím zaměstnávat nemusí, potřebné odkazy nebo literaturu mu na požádání dodám.
|
K_at |
|
(24.9.2019 22:00:44) Monty, tak zamestnavat se pouze tim, co bavi, muze fakt jen sem tam nekdo. Pomoc dima studentovi - jasne. Ale sorry, i nezabavny veci se vyskytuji.....
|
Monty |
|
(24.9.2019 22:04:40) Kat, to je právě zažitý omyl. Může to dělat každý. Ale ve společnosti zaměřené na honbu za jedničkami a biflování nepoužitelných informací bez znalosti kontextu je to pokládáno za něco ostudného. Ve chvíli, kdy je ti to jedno, můžeš se s klidným svědomím na to, co tě ve škole nebaví vykašlat. Ono to totiž od určitého momentu začíná být výhodou.
Mmch., nevím proč mi píšeš, že některé děti baví se něco učit. Většinu dětí něco baví. Děti, které baví úplně všechno a ve všem vynikají se ovšem vyskytují téměř výhradně na Rodině.cz
|
K_at |
|
(25.9.2019 8:27:37) Monty, no nevsimla jsem si, ze by dospeli zili tak, ze by delali jen to, co je bavi. To znam jenom z Rodiny a pouze od tebe. Druha vec, 1 takovy dite mame v rodine, druhe ma kamaradka - ty, co je bavi temer vsechno a taky jsou velmi sikovne na mnoha frontach. A uceni a skola je obecne velmi bavi - obe deti na gymplech.
|
Monty |
|
(25.9.2019 9:33:14) Kat, bavíme se o dětech a o škole, ne o tom, co dělají nebo nedělají dospělí. A ne, není důvod, aby dítě, kterýho nebaví dejme tomu zeměpis tento předmět poctivě biflovalo a mělo z něj samé jedničky.
|
|
|
|
|
Federika |
|
(24.9.2019 22:08:13) Tak "vůbec" to asi ne, protože on je jinak takovej zodpovědnej a nechce bejt v ničem průměrnej, má to tak od narození, není to výchovou
|
|
|
|
|
|
|
|
K_at |
|
(24.9.2019 21:07:39) Monty, snad gympl na Slovensku.
|
Monty |
|
(24.9.2019 21:08:26) Kat, no tak na Slovensku, myslíš, že jsou tam ta gymnázia natolik odlišná od českých?
|
K_at |
|
(24.9.2019 21:09:21) Monty, jen upresnuji.
|
|
|
|
|
|
|
K_at |
|
(24.9.2019 19:40:36) Ropucho, hele, uplne uprimne - jestli je pravdou, ze Finsko ma obvykle cca 15 deti na tridu, plus ucitel+asistent+speckar, tak je uplne ostudny, ze nedokazi podporovat nadanejsi deti.
Obecne: 8g beru jako dobrou variantu. A nedavala bych ji v tuto chvili do souvislosti se ZS. Ze je nezbytne postavit na nohy obecne ZS, tojo. Ale uz je pozde. U nas uz berou na ZS i lidi bez kvalifikace pro ZS. Ucitelky z MS, asistentky atd. Uz jsme jednou nohou v hajzlu.
|
Vítr z hor |
|
(24.9.2019 19:50:33) Na blizke skole uci druzinarka (vetsinu casu), uklizecka (kdykoli nekdo onemocni), asistentka pedagoga (kdyz reditelka nemuze), psychicky nemocna vyhorela ucitelka...
A k tomu Finsku - maji hodne vyrazujici vzdelavaci system (inkluze vocad pocad, najednou prijdou zkousky), takze kdo neprojde na skolu, po ktere touzi, tak ma jednodussi jit studovat do ciziny v jazyce, ve kterem nezna ani slovo, nez to zkouset u nich.
|
K_at |
|
(24.9.2019 19:56:33) Vetre, jo. Co si budeme.....ona druzinarka nekdy muze ucit lepe, nez kvalif.ucitel. Ale pruser je, ze misto mensich kolektivu, vice indivindy pristupu atd jsme v situaci "hlavne at s tou tridou nekdo je".
|
Vítr z hor |
|
(24.9.2019 20:24:55) Kat, presne. A k tomu pribyva deti a stoupa ochota rodicu dat deti do jakekoli instituce na libovolne dlouhou dobu. (Pri vsi ucte k dobrym druzinarkam byla ta “nase” pekny prusvih.)
|
|
|
|
|
zen |
|
(24.9.2019 22:58:40) Ropucho,ten rozhovor s finskou studentkou jsem cetla vcera na Aktualne.cz.
Me se teda zase libi skolni system, ktery nenecha nikoho padnout.Myslim,ze ma pro celou spolecnost vetsi prinos nez ten ktery se bude extra venovat jen par nadanym detem.Nadane deti pokud maji zajem se mohou rozvijet i jinak nez ve skole.Deti se ve skole prece neuci jen vedomosti ale rozvijeji si treba i socialni dovednosti. Ja si myslim ,ze kvalitni ZAKLADNI VZDELANI by melo byt umozneno vsem.
|
Žžena |
|
(24.9.2019 23:51:16) zen, v tom se shodnem všichni, že kvalitní základní vzdělání by mělo být umožněno všem. Jenže není. Proto ten zájem o 8G. Krysy opouštějící potápějící se loď.
|
Monty |
|
(25.9.2019 9:31:39) Žženo, jenže v našem systému ji opouštějí, obrazně řečeno, kvůli čistšímu ubrusu v jídelně a jednomu knedlíku ke guláši navíc. Což je absurdní. Víceletá gymnázia jsou ve většině případů jen výběrové základky, se stejnou frontální výukou, se stejným nebo velmi podobným dělením předmětů, jediný rozdíl je, že ve třídě na víceletém gymnáziu nejsou mentálně retardované inkludované děti ani děti z blbých poměrů nebo intelektově slabší, které mají na základce problémy s učivem. A dětem na základce nikdo nijak nebrání, aby se učily "rychleji" nebo "víc do hloubky". Fakt si pamatuju, jak jsem si kdysi, když byl syn malej myslela - na základě toho, co jsem (především zde) četla - že jsou víceleté gymply školy reflektující realitu nového tisíciletí, že to není stejné Rakousko-Uhersko jako základní školy, a když jsem pak zjistila, že ne, byla jsem dost překvapená.
|
A. Andrs |
|
(25.9.2019 9:44:00) spíš by se to asi mělo sjednotit, nechť základka končí 4. třídou a pak se děti mohou už rozdělit do různých škol, ve čtvrté třídě se už zhruba ví, zda je dítě studijní typ nebo není
|
Monty |
|
(25.9.2019 9:45:43) "...ve čtvrté třídě se už zhruba ví, zda je dítě studijní typ nebo není"
Ve čtvrté třídě se ví vcelku prd, fakt bys chtěla dělit děti na základě toho, jak šikovný jsou v prvouce a jak rychle sčítají dvouciferný čísla pod sebe?
|
|
|
Federika |
|
(25.9.2019 10:16:45) Monty, píšeš sorávně “ve většině případů”. Jsou gymply, kde se ta výuka, možnosti a hlavně motivace nedají srovnat. Není to jen lepší základka. No a jsou gymply, kde naopak ta výuka může bejt i slabší než ta v hodně dobrý základce. Nikdy bych nevybírala víceletej gympl pro dítě jen aby bylo na gymplu. V Praze se ale fakt dá vybrat . Jen to pak není pro každý dítě , což ale samozřenmě nemá bejt cílem víceletých gymnázií. Že se to trochu zvrtlo, je jiná otázka a právě ta teď časti vyvolává polemiky o tom, že by se třeba gymply zrušily. Nic by to nevyřešilo,zas by byly tlaky rodičů umístit za každou cenu dítě v ´lepší” základce. Ať se radši podpoří výuka na druhých stupních, gymply můžou jet dál.
|
Raduna |
|
(25.9.2019 11:58:39) Federiko, Mně by se líbilo, kdyby základky fungovaly úplně jinak než teď.
I. stupeň Od 0 do 4. třídy Malé třídy max 15, plus asistenti Hlavně by se četlo, psalo a počítalo, nauky by se učily jen pouze prostřednictvím čtení příběhů a malých projektů a mimoškolních akcí Škola by byla do odpoledne, kdy by se dělali společně úkoly a četlo se, cvičilo, kreslilo a zpívalo
II. stupeň Společný povinný základ matika, čeština a občanka(všechno, co náš občan potřebuje k životu - finanční gramotnost, základy práva - smlouvy, pracovní právo atd., zdravověda, bezpečnost) Akademické předměty a rozšířená matika a čeština podle jednotných osnov a získávali by kredity Volné předměty, které by každá škola mohla mít jiné, taky za kredity 9. ročník by byl nepovinný Podle počtu získaných kreditů by se přijímalo na střední Propadalo by se jen z nespleněného předmětu a pololetí a žák by měl možnost ho hned příští semestr zopakovat
Na každé škole by byl psycholog a speciální pedagog
|
libik |
|
(25.9.2019 12:04:21) Raduno, já myslím, že kdyby tam byla kreditová benevolence (můžeš, nemusíš), tak část dětí (z nepodnětného nebo liknavého prostředí) odpadne zbytečně. Že to v tomto věku zavání nerovným přístupem ke vzdělání.
V současném systému osvícená učitelka možnosti vidí a z těch dětí nějaký výsledek vymáčkne.
|
Raduna |
|
(25.9.2019 12:26:09) Nene, libíku, určitý počet kreditů by byl prostě povinný k absolvování základky, proto ten nepovinný devátý ročník, kde by to mohly děti dohnat. Navíc by každý měl svého studijního poradce (třídního), který by sledoval, jak mu to jde a spoluvytvářel rozvrh. Škola by byla navíc do odpoledne, s možností se věnovat i zálibám či mít doučování.
|
|
|
Lída+2 |
|
(25.9.2019 12:15:49) Raduna. Moc hezké. Bohužel asi dlouho ne.
Kamarád měl na gympl názor asi jako Mrakova. Do té doby než mu dítě vlezlo do šesté třídy. A už se honem snažil , aby se dostal pryč. Už je ny šestiletém gymplu. A chválí si to. Konečně mají klid.
Některé ZS jsou špatné. Neříkám všechny. Jenže Monty má u nosu Zs několik. Navíc ji syn chodil na dobrou. Nedokázala si za ty roky představit co se může dít jinde.
|
|
|
|
Renka + 3 |
|
(25.9.2019 10:25:49) "A dětem na základce nikdo nijak nebrání, aby se učily "rychleji" nebo "víc do hloubky". "
Právěže brání, na základce je pomalé tempo, nechápu, jak by se tam mohly učit rychleji, když tempo výuky je dané a předměty se probírají povrchněji. Je to pochopitelné, že se musí vyhovět i těm slabším. Můžou se tedy učit mimo školu, ale pokud mají možnost se učit do hloubky už v té škole, je to výhoda.
|
Monty |
|
(25.9.2019 10:37:50) Kruci, ach ano, výsměch dětem, co si chtějí vyprávět o vylodění v Normandii, to už tu dlouho nebylo. Ta nejpodstatnější věc, kterou klasická základka "dává" je právě schopnost naučit se fungovat v různorodějším kolektivu, jak si být vzájemně užiteční a jak spolu vycházet. Ale chápu, že tohle tady není úplně "trendy".
|
Alena |
|
(25.9.2019 10:43:20) to samozrejme trendy je, i tady. Jenze to prave spatne skoly "nedavaji" .
|
|
|
libik |
|
(25.9.2019 11:02:46) Kruci , mně nevadí ambiciozní matky ani jejich svaté přesvědčení, že jejich výjimečné děti ve výjimečném prostředí nalezly zlatý grál.
Jenom mě trošku vrtá hlavou, jak je možné, že ty maminky mimořádně nadaných dětí vybraly tak blbé základky
|
Lassiesevrací |
|
(25.9.2019 11:04:25) Libik, není z čeho vybírat. A bude hůř. Nejsou učitelé.
|
libik |
|
(25.9.2019 11:16:57) Lassie, já si trochu myslím, že je to paušalizace. On ten učitel na G8 v naprosté většině případů je také jenom český pedagog s českým platem. A že zatracování základek jako takových je trochu plivnutí na práci učitelů jako takových.
Nejsem pro rušení gymplů, nejsem proti radosti matek, jak dobře udělaly, ale trochu zdravého rozumu prostě hledám
|
Žžena |
|
(25.9.2019 11:21:36) Učitel na G8 je český pedagog (ehm, na mém 8G byl teda vždycky mininálně jeden nečeský pedagog jazykář) s českýma penězma, který může vzhledem ke skladbě dětí učit jiným tempem, s vyššími nároky. A taky to často dělá.
|
libik |
|
(25.9.2019 11:25:06) Jé, Žženo, tak teď holt musím napsat, že na naší základce je od 1. třídy rodilý mluvčí aj, jak v mateřské školce
|
Žžena |
|
(25.9.2019 11:41:38) Libiku, no a na naší základce není rodilý mluvčí v první ani žádné jiné třídě, no a navíc tam teda vystudovaný jazykář není vůbec. To už je život.
|
libik |
|
(25.9.2019 11:44:29) Žženo , no a ne jednom G8 u nás (mají tedy i variantu pro primitivy, co vycházej z devítek) učí 1/3 lidí, které tam pamatuju ještě já.
|
Žžena |
|
(25.9.2019 11:45:45) libiku, a co z toho plyne? Nic. Každej zváží svoji situaci.
|
libik |
|
(25.9.2019 11:49:39) Plyne z toho jenom to, že G8 neznamená automaticky kvalitu a naopak.
A možná z toho plyne i to, že kdyby nepanoval rozšířený názor na to, že G8 je elitní ve všech případech a směrech, nebyly by tak časté nápady ho rušit.
|
Žžena |
|
(25.9.2019 11:55:12) libiku, pohádky o tom, jak si každej beztak zajisté myslí, že všechny G8 jsou elitní ve všech směrech, tu pořád tlačíš akorát Ty.
|
libik |
|
(25.9.2019 11:56:32) Žženo, tak se mrkni, co píšou matky dětí na G8.
|
Žžena |
|
(25.9.2019 11:57:52) libiku, matky dětí na G8 jsou různý a píšou různý věci. I Ty jsi matka dítěte z G8, tak vidíš, že nemůžeš paušalizovat.
|
libik |
|
(25.9.2019 12:07:01) Také jsem psala o rozšířeném nikoliv jediném názoru
|
|
|
|
|
|
|
Federika |
|
(25.9.2019 11:46:43) Libik, na tom "mým" gymplu taky. A jsou frustrovaní úrovní, prej nesrovnatelnou s dobou za nás.Přijímají někdy i děti se čtyřkou, trojkama. Bez přijímaček. Ovšem je to gympl na malým městě.
|
Renka + 3 |
|
(25.9.2019 11:54:59) To je dost extrém, moje nejstarší, letos maturantka, šla na po devítce na 4G s průměrem 1,3 a měla mezi přijatými nejméně bodů za vysvědčení, možná pak měl někdo horší vysvědčení z těch odvolaných, ale pochybuji, že by se tam dostal trojkař nebo dokonce čtyřkař.
|
Federika |
|
(25.9.2019 11:57:12) Renko, na tom gymplu o kterém jsem psala já, jo. A snadno, nedělají přijímačky, nemají děti.
|
|
Očičko |
|
(25.9.2019 12:13:59) Na jednom ostravském gymplu mají průměrný prospěch u děti na 4G 1,03.
Průměrný prospěch přijatých žáků ze ZŠ (8. a 9. ročník) je 1,03 :to je údaj z výroční zprávy
to jsou fakt děti se samými jedničkami a 4-5 děti mělo nanejvýš tak 3 dvojky
|
Lída+2 |
|
(25.9.2019 12:18:55) To je u nás podobně. Převis byl loni sice menší než v Praze, ale dostali se jednickari. A dokonce ne všichni.
A třeba u syna předloni maturovala třída 18 lidí a 14 jich mělo vyznamenání.vsichni jsou na VŠ
|
|
|
Buřt |
|
(25.9.2019 13:05:09) Pokud gymnazium prijme zaka s 13 ze 155 moznych u prijimacek, tak to tedy musi byt sileny ustav. Ja bych viceleta gymnazia nerusila, ale melo by jich byt tolik, aby opravdu odesli 1 ci 2 nejlepsi zaci ve tride. Jen tak si zakladni skoly mohou zachovat dobrou uroven.
|
Monty |
|
(25.9.2019 13:10:31) "Pokud gymnazium prijme zaka s 13 ze 155 moznych u prijimacek, tak to tedy musi byt sileny ustav."
Buřte, hlavně je pak docela trapný tvrdit, že ze základek odchází všechny "chytrý děti", když existují víceleté gymply (pochybuji, že je takový ústav jeden jediný v republice), které to mají takhle. Protože na jinej víceletej gympl se nedostane dítě ani se 145 body a musí chudák zůstat mezi klackaři na základce.
|
|
Očičko |
|
(25.9.2019 13:13:52) no to jsou gymnázia v místech, kde fakt nejsou děti a děti nechodí na přípravné kurzy a tak mají málo bodů z testů, ale neznamená to, že na to studijně nemají
|
Monty |
|
(25.9.2019 13:17:01) "...no to jsou gymnázia v místech, kde fakt nejsou děti a děti nechodí na přípravné kurzy a tak mají málo bodů z testů, ale neznamená to, že na to studijně nemají"
Očičko, a když se v Praze nebo v Brně nedostane dítě se 145 body ze 155, znamená to snad, že na to studijně nemá?
To je totiž právě ten nejhorší mýtus. Ono na to "studijně má" mnohem víc dětí, než je míst na 8G, protože už to dávno nejsou školy pro několik málo procent mimořádně nadaných. Jen si to některé maminky holt odmítají připustit.
|
Alena |
|
(25.9.2019 13:19:52) " Jen si to některé maminky holt odmítají připustit." Ty ty svoje fraze opakujes tak casto a porad dokola, ze si opravdu zacinam myslet, ze mas nejaky mindrak.
|
Monty |
|
(25.9.2019 13:26:11) Aleno, samozřejmě. Kudy chodím, tudy se trýzním tím, že mám dítě na škole pro ty intelektuálně slabší děti. A obden ho doma mlátím klackem za to, jak sobě i mně zničil život tím, že nešel na 8G.
|
Žžena |
|
(25.9.2019 13:28:18) Monty, na to, jak je Ti to téma fuk, se na něm vydržíš fakt dlouho točit
|
Monty |
|
(25.9.2019 13:31:49) Žženo, je to jedno z nejzábavnějších pravidelně se opakujících témat zde, proč se dobře nepobavit?
|
|
|
Monty |
|
(25.9.2019 13:46:49) kruci, no tak tady na Rodině skoro jo, jak je to v reálu nevím.
|
77kraska |
|
(25.9.2019 13:50:11) jasne, ze se matky na Rodine prsí, ze maji dite/deti na 8G .... nebo aspon mezi řádky se prsí
|
|
|
Monty |
|
(25.9.2019 14:02:18) Kruci, ale vždyť to tu probíhá tak nějak napříč spektrem, mimořádně nadaný děti jsou všechny šikanovaný pro svou inteligenci, případně pro "výjimečné zájmy", děti na základkách jsou balíci, co mlátí klacky a hulí trávu, každej víceletej gymnazista je génius renesančního ražení... Včera jsem sem dávala odkazy na články, kde o tom rodičovským elitářství a honu za víceletými gymnázii mluví lidé, kteří se té problematice věnují, mj. ředitel Keplera, se kterým jsem shodou okolností na tohle téma v rámci práce mluvila, a pokud mi ředitel vyhlášenýho "prestižního" gymnázia řekne, že za tu dobu, co je ředitelem se významně změnila struktura studentstva od mimořádně nadaných k průměrným, je to pro mě holt víc relevantní než vychloubání na Rodině.
|
Monty |
|
(25.9.2019 14:14:33) Kruci, je to tu každou chvíli, o "pravěku" nemluvím. V pravěku jsem ještě byla ochotná ledasčemu z Rodiny věřit, ale realita mě naštěstí většinou přesvědčila o opaku. Mimořádně úsměvné jsou debaty, kde třeba zmíníš, že i na základní škole se probírá to či ono a dozvíš se, že je to špatně, protože ti slabí žáci na ZŠ jsou takovým objemem učiva přetěžováni. Vzpomínám si na jednu, kde si někdo pochvaloval, že má víceletý gymnazista v občance (nebo ZSV, nevím už, jak se ten předmět jmenoval, obsahově to byla občanka) společenský chování, měla jsem v té době dítě na odpovídajícím ročníku ZŠ, šla jsem do jeho prokoje pro sešit občanky a tam čtu "haptika, proxemický tanec, Le Bonova teorie davu". Mimochodem, na tu občanku je měl učitel s Ph.D. ze sociologie.
|
Monty |
|
(25.9.2019 14:45:20) Kruci, tak z mého pohledu je to prostě normální pražská základka, která není nikde v ghettu, a mám za to, že je takových škol především ve větších městech dost. A že jsou i mizerné školy/učitelé je samozřejmě fakt, to snad nikdy nikdo nezpochybnil. O to ani nejde, ostatně taky si umím představit, že bych hledala jinou školu, pokud by např. ve třídě mého dítěte bylo integrovaný dítě s poruchou chování. Fakt nevím, proč bych neměla přát každýmu dítěti školu, ve který se mu líbí, ať je jaká chce, ale ta fascinace 8G a paušální škatulkování dětí, co tam nechodí jako "slabších/průměrných/podprůměrných" člověku prostě nedá.
|
Kudla2 |
|
(25.9.2019 14:50:10) Monty,
a nechceš se na to už vykašlat?
Ty sama máš z těch gymplů nějakej mindrák, kterej tě nutí furt dokola opakovat, že "děti ze základek nejsou žádní blbečci".
Což by bylo ještě v pohodě, ale ty to, jak je to u tebe tradiční, vkládáš do úst "Rodině" a okázale se nad tím pohoršuješ, jako by tu každej druhej psal, že to JSOU blbečci. Což není pravda, ale úpornost, se kterou tu svou vlastní lež a výmysl opakuješ furt dokola, je neuvěřitelná.
Když ti tady místopřísežně prohlásíme, že si žádný takový hovadiny nemyslíme, dáš už s tím konečně pokoj?
|
Monty |
|
(25.9.2019 14:55:50) Kudlo, i v této diskuzi zaznělo, že na základních školách jsou jen průměrné a podprůměrné děti. Hned na začátku. Pokud to tu nebude pořád dokola někdo vytahovat, stejně jako další absurdní tvrzení v podobném duchu, nemám důvod na to reagovat, ani si z toho dělat prdel.
|
Kudla2 |
|
(25.9.2019 14:57:02) Monty,
a kdo to řek? Můžeš to citovat? Protože to se mi nezdá.
|
Monty |
|
(25.9.2019 14:59:28) Lenka Pražanda Re: Mají se zrušit víceletá gymnázia? (24.9.2019 14:32:00) Samozřejmě že klesne úroveň ZŠ pokud nadanější děti přejdou na G8. To je logické. Zůstane tam jen průměr a podprůměr. Ale to je přeci účel víceletého gymplu, dát dětem možnost vzdělávat se víc do hloubky a jiným tempem než na ZŠ, kde se obvykle nudí a vybočují.
Lenka Pražanda Re: Mají se zrušit víceletá gymnázia? (24.9.2019 15:31:35) Ty průměrné a podprůměrné právě zůstanou na "obyčejné" ZŠ, čímž klesne úroveň, protože ty "chytřejší" přejdou na gympl Co je na tom nesrozumitelného? Na G8 se přeci nedostane každé dítě které se přihlásí. Musí splňovat určité požadavky.
|
Žžena |
|
(25.9.2019 15:05:36) Jasně, takže Lenka něco napsala, sama tu dávno není a Monty bude ještě tři dny všem omlacovat o hlavu, jak si "Rodina" myslí, že ns ZŠ jsou samí prosťáčci.
|
Monty |
|
(25.9.2019 15:32:30) Kruci, mně se nechce to vytahovat z diskuze, sice mám něco jako dovolenou, ale jsem OSVČ, takže musím stejně pracovat. Je to pořád dokola. Děti hnijou na ZŠ, nemůžou jít "do hloubky", všechno se 3x opakuje... kdo jim v tom na té ZŠ brání, to tu teda zatím nezaznělo, když pominu Lojzíky s klacky, kteří je tam bijou, protože jsou chytré.
|
K_at |
|
(25.9.2019 15:36:32) Monty, no porad dokola to je. Protoze jaksi to tak muze byt a,casto byva. Ze ty mas jiny nazor, je plne ok. Vzajemne se to nevylucuje. To je cele.
|
|
Monty |
|
(25.9.2019 15:44:19) kruci, ne, tak o to fakt nejde.
|
|
|
Karkulkaaa |
|
(25.9.2019 15:44:42) Monty, kdo jim na ZŠ brání? Představ si hodinu jakéhokoliv předmětu, oni si nemůžou dělat co chtějí, ale musí jít s výukou. Nebo má učitelka vykládat něco a oni si zároveň během jejího výkladu mají studovat něco napřed? I oni potřebují nějaké vedení, rádi by probírali nějaké téma hlouběji, ale nemůžou, protože ačkoliv oni už ho chápou, tak jiní ještě ne. Pro mě bylo utrpení na prvním stupni hlasité čtení. Já jsem četla v první třídě plynule, děti ještě ve třetí třídě slabikovaly. Nevydržela jsem sledovat text, když jsem měla slovo dávno přečtené a spolužák ho nedokázal přečíst, strašně mě to deptalo. Dočetla jsem stránku na konec, pak jsem se nudila a zratila místo, kde jsme skončili. Takhle to mají ty rychlejí a chytřejí i v jiných předmětech.
|
Monty |
|
(25.9.2019 15:56:17) "Představ si hodinu jakéhokoliv předmětu, oni si nemůžou dělat co chtějí, ale musí jít s výukou. Nebo má učitelka vykládat něco a oni si zároveň během jejího výkladu mají studovat něco napřed? I oni potřebují nějaké vedení, rádi by probírali nějaké téma hlouběji, ale nemůžou, protože ačkoliv oni už ho chápou, tak jiní ještě ne."
Karkulko, ale oni si na některých školách MŮŽOU dělat, co chtějí, a nikdo je nenutí "jít s výukou". A vlastně myslím, že můžou, i když se to po nich bude chtít, jen tím riskují kázeňský problémy - to si pamatuju dobře z vlastního dětství. Je to víc oser, ale taky je to cesta. Já tu tedy používám jako příklad vlastní dítě na jedný obyčejný ZŠ, nicméně jsem přesvědčená, že takových dětí i škol je spousta. Nikdo mu nijak nebránil, nenutil ho zapojovat se, hlouběji si mohl probírat co chtěl, pokud bylo s kým, pokud ne, mohl se čemukoli věnovat sám. Ani ho nikdo nemlátil klackem a neposmíval se mu za to, že má nějaký znalosti, který jsou těm ostatním u prdele, naopak bych řekla, že z nich celkem těžili jak spolužáci, tak i sama škola. Mmch., na 99 % škol jakéhokoli typu by to nebylo v jeho případě v ničem jiný, protože holt některé jeho zájmy jsou tak menšinový, že na to nesežene konzultanta na ročníkovou práci ani na škole, která je tím směrem zaměřená.
|
Karkulkaaa |
|
(25.9.2019 16:01:06) Monty, hlavní problém bude asi to, že na většině škol tohle nefunguje. U nás to takhle nebylo určitě. Ani za mého dětsví to tak nebylo. Jen v sedmé a osmé třídě jsme měli povinně volitelné předměty matematicko-fyzikální praktika, biologicko-chemická praktika, dílny, německý jazyk. Já chodila na mat-fyz a byla to úplně jiná výuka než fyzika a matematika s celou třídou. Sešlo se tam pár dětí se zájmem o tyto předměty a skutečně se tam dělaly zajímavé věci. Ale mám pocit, že tohle už dávno na školách není, tam kam chodily děti určitě ne.
|
Monty |
|
(25.9.2019 16:04:54) Karkulko, podle mě to tak nefunguje hlavně proto, že rodiče chtějí jedničky, chtějí děsnej zájem, nějaký motivace a rozvíjení zvenčí, a dítě, který si dělá svý věci (nebo spí), protože ho výuka ve škole v tu danou chvíli nebaví a nezajímá pokládají buď za selhání školy nebo za nedostatečně angažované a zanedbané. Pro mě je třeba naopak schopnost zabavit se sám nebo rozeznat podstatné od nedůležitého docela klíčová a praktická dovednost.
|
Žžena |
|
(25.9.2019 16:11:21) A schopnost zabavit se sám se zásadně tříbí nuděním ve vyučovací hodině
|
Monty |
|
(25.9.2019 16:13:33) Žženo, že tě nudí výuka přece neznamená, že se nemůžeš/neumíš zabavit jinak. Taky mě první stupeň k uzoufání nudil svým obsahem, no tak jsem si jela vlastní program.
|
|
Karkulkaaa |
|
(25.9.2019 16:13:42) Při hodině si člověk leda tak může z nudy pokreslit penál nebo desky sešitu. Jinak nevím, jak se má dítě během výuky zabavit samo. Vlastně ještě může po vzoru Montíka spát.
|
Monty |
|
(25.9.2019 16:15:44) Karkulko, kreslit nebo psát si může cokoli kamkoli, může si něco číst, může nad něčím přemýšlet... nebo v krajním případě může i spát.
|
|
libik |
|
(25.9.2019 16:31:21) Karkulko, před stejným problémem stojí učitelka G8, která má ve třídě 6x5 géniů a každou skupinku pěti žáků zajímá do hloubky něco jiného, přičemž jen jedna skupina (šestina) dětí má hloubkový až hlubinný zájem o její předmět. (ostatní se zas zanořujou v jiných předmětech)
tak a co teď
|
K_at |
|
(25.9.2019 17:07:00) Libiku, mozna ucitelka na Mensa gymplu? Jinak ma ucitelka normalni tridu, jen kognitivni schopnosti a osobnostni predpoklady deti budou cca na stejne pricce, pripadne smerem od prumeru vzhuru.
|
Monty |
|
(25.9.2019 17:14:47) Kat, myslíš, že na Mensa gymplu učí samý renesanční osobnosti? Třeba se tu objeví Slupka, ta s ním má zkušenost. Mně přijde, že se tu vychází z chybný premisy, že každý dítě má hluboký zájem, kterej je schopnej rozvíjet každý učitel na gymplu, ale já znám poměrně dost dětí s dost specifickými zájmy, včetně vlastního, který si ty zájmy musí stejně do značný míry saturovat samy, protože holt nespadají do toho klasického okruhu byť i gymnaziálního/středoškolskýho vyučování.
|
K_at |
|
(25.9.2019 17:34:12) Monty, psala jsem o zacich.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
jak |
|
(25.9.2019 16:33:53) Ja jsem za gympl rada.klukovi to sedlo jak poklice na hrnec,
|
|
|
|
|
|
sovice |
|
(25.9.2019 15:00:37) Nejsem Monty, ale zde:
Lenka Pražanda Re: Mají se zrušit víceletá gymnázia? (24.9.2019 14:32:00) Samozřejmě že klesne úroveň ZŠ pokud nadanější děti přejdou na G8. To je logické. Zůstane tam jen průměr a podprůměr. Ale to je přeci účel víceletého gymplu, dát dětem možnost vzdělávat se víc do hloubky a jiným tempem než na ZŠ, kde se obvykle nudí a vybočují.
|
|
|
|
|
|
|
Aninabe |
|
(25.9.2019 14:30:43) Kruci, tak ale někteří rodiče si to fakt myslej, nebo něco na ten způsob. Na škole našeho maturanta mají semináře a v těch spojují děti ze 4G a 8G a FAKT se údajně na schůzi pár rodičů cukalo, jakože jakpakto, že se budou spojovat. Bylo jim řečeno, že tam zas tak hrozný rozdíl není, tak aby vychladli. Ale byli to jednotlivci, rozhodně takhle nemyslí třeba půlka nebo většina. To už by zase byla rybářsko-školská latina a báchorka.
|
Aninabe |
|
(25.9.2019 14:35:36) Jo, evidentní je, že myslet, si že 8G je střed světa je asi stejně chytrej názor, jako že je to henta vymyšlenost a kdo tam chce, je pako a mělo by se to zrušit. Obojí stejná slepičkovina, pro mě teda.
|
|
|
|
|
|
|
Karkulkaaa |
|
(25.9.2019 14:29:00) Jenže debata probíhá hlavně kvůli sitaci v Praze, tam je to hon, taky mám v Praze kamarádky, které to popisují. Všude jinde je situace odlišná, ale kdo z Prahy nevystrčí nos, myslí si, že je to takové všude. Jestliže v Praze odchází až 25 % žáků na osmileté gymnázium, je to úlet a je třeba to řešit. Ne zrušením všech osmiletých gymnázií, ale tím, že je zredukujeme tak, aby byla pro zhruba 10 % žáků. Proč je to rovnou ode zdi ke zdi?
|
Kudla2 |
|
(25.9.2019 14:35:27) "Jestliže v Praze odchází až 25 % žáků na osmileté gymnázium, je to úlet a je třeba to řešit. Ne zrušením všech osmiletých gymnázií, ale tím, že je zredukujeme tak, aby byla pro zhruba 10 % žáků. Proč je to rovnou ode zdi ke zdi?"
No ale jestli je pravda, že v Praze ty děcka mají lepší výsledky (jak tu někdo psal, otázka je, jestli tomu věřit, protože taková koncentrace inteligentů v jednom městě mi přijde trochu zvláštní), tak by bylo blbý jim ty gymply upřít, ne?
|
Karkulkaaa |
|
(25.9.2019 14:59:04) Mají lepší výsledky proto, že se z toho blázince stal výborný byznys viz Zatlánka od září apod. Když budeš nalejvat stejným způsobem děti někde na okrese, tak dosáhnou taky lepších výsledků. Děti z našeho 8G absolvují, pokud mají zájem, 8 lekcí po 45 minutách během února-března, a to je všechno. Zkusí pár testů Cermat. Jasně, že pak jsou ty výsledky horší, ale nikdo si tady nemyslí, že dítě, které se nedostane na 8G, nemá budoucnost. Pro řadu lidí je problém dojíždění dětí, tak jsou rádi, když jdou děti na střední školu až po devítce. Z naší základní školy odchází na 8G pravidelně jen 1-2 děti v ročníku.
|
Žžena |
|
(25.9.2019 15:10:05) Karkulkoo, ano, mimo Prahu a pár velkých měst je dojíždění podstatný faktor, který limituje jak možnost výběru ZŠ, tak 8G.
|
|
Aninabe |
|
(25.9.2019 15:12:10) Gymply u nás vůbec žádnou přípravu nepořádají. Teda pro deváťáky jo, ale pro menší ne. Kdyby chtěl někdo zkoušky na nečisto, tak to tu ve městě taky nevedeme, to by musel tak 30km dojet jinam.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Očičko |
|
(25.9.2019 13:34:43) Monty ta laťka není vysoko ani v Praze, v Brně nebo u nás v Ostravě, aby se dítě se 145 body ze 155 nedostalo. Včera jsem si to studovala a v Praze i v Ostravě( další města jsem nestudovala) se dostanou děti s podobnými body. Pokud budeme brát 50 bodů za M a 50 za češtinu. V průměru to vycházelo tak, že je třeba k přijetí cca 75 bodů a víc ze 100 bodů.
|
Buřt |
|
(25.9.2019 13:39:25) Ocicko, dite se 13 body na osmilety gympl nepatri, to mi nenamluvis. Studijne nadany dite, i bez treninkovych testu a specialni pripavy, musi dat o dost vic.
|
Očičko |
|
(25.9.2019 13:42:56) Ano, to si myslím taky. Ale přemýšlím na kolik bodů to dají děti, které na to studijně mají, ale vidí ten test poprvé. Čekala bych aspoň 15-20 bodů jak matematiky,tak i češtiny.
|
|
|
|
Aninabe |
|
(25.9.2019 13:39:16) Monty, ale to máte takhle hodně těch 8G fakt snad jen vy v Praze. Tady na okrese je ta kapacita nějakých 5% žáků.
|
|
|
|
|
Očičko |
|
(25.9.2019 13:28:05) No, ale co chceš, když na tohle gymnázium ve Vítkově se hlásí jen místní děti, co nechodí na přípravné kurzy
|
Očičko |
|
(25.9.2019 13:51:10) naprosto zbytečné, ale nevím jak na tom ty děti jsou , když chodí na tu základku s gymplem a pak jdou k PZ jestli by některým fakt ty kurzy neprospěly, aby aspoň zlepšily své znalosti
|
|
|
|
|
|
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(25.9.2019 12:38:43) U syna na gymplu taky učili učitelky, který jsem měla já. A já měla stejný jako moje máma.
|
|
|
|
|
|
Monty |
|
(25.9.2019 12:48:13) "...pochopitelně má jinou přípravu protože jede z jiných učebnic atd."
kdoto, nikoli, není nic jako "učebnice pouze pro ZŠ" a "učebnice pouze pro víceletá gymnázia", výběr učebnic je na škole/pedagogovi a spoustě z nich stojí např. "pro 8. ročník a odpovídající ročník víceletého gymnázia". Nehledě na to, že učitel nemusí používat vůbec žádné učebnice. RVP mají druhé stupně i víceletá gymnázia stejný, jak se kde v jeho rámci nebo nad jeho rámec učí je jen na škole/pedagogovi, není to nařízené "shora". To je další mýtus, že se na ZŠ učí jen podle nějakých primitivních učebnic "pro slabší žáky".
|
Federika |
|
(25.9.2019 12:52:39) Monty, ale D má třeba od primy úplně jiný učebnice, vůbec ne ty "pro ZŠ a ekvivalenty víceletýho gymnázia". Každej gympl to má jinak.
|
Monty |
|
(25.9.2019 12:55:34) Federiko, ale vždyť píšu, že to je věc každé školy, jaké použije učebnice a jestli vůbec nějaké použije. Někde mají stejný, někde jiný, někde žádný, ale není nikým zakázáno používat na ZŠ stejné učebnice, jaké používá nějaký víceletý gympl.
|
Federika |
|
(25.9.2019 13:04:11) Jo, promiň,řídím, blbě čtu.
|
libik |
|
(25.9.2019 13:05:04) Federiko, to si děláš prdel?
|
Federika |
|
(25.9.2019 19:24:47) Libik, jestli myslíš nedbalý čtení a psaní příspěvků během řízení, to si prdel nedělám, ale je fakt, že taky je věčně nějaká zácpa nebo stojím na červený. Absolvovala jsem právě trasu Praha-Plzeň-Sušice a zas Praha, pomalu nevidím, těšila jsem se na kafe a kousek diskuze a ejhle, Mraková zas pryč, škoda, byla zábava)
|
Monty |
|
(25.9.2019 19:26:44) Federiko, jj, mám tu redakci, do který se mi nechce, chtělo by to, aby se diskuze zase trochu rozjela.
|
Federika |
|
(25.9.2019 19:29:45) Jo,já momentálně řeším neřešitelný a chce se mi pořád jen brečet. Nějaká hádavá a živá diskuze mi pomáhá na chvíli zapomenout. Mraková, jsi tu??? Klidně mi napiš něco hnusnýho a provokujícícho
|
Renka + 3 |
|
(25.9.2019 19:31:20) No jo, koukám, že Mrakovou alias Světoběžnici zase smazali, tak už se nedozvíme nic o ambiciózních maminkách. To nevím, jestli ji bude bavit se zase přihlašovat pod jiným jménem, když tu nevydrží ani půl dne.
|
|
|
|
libik |
|
(25.9.2019 19:43:21) Federiko, nic osobního, ale to raději čtu o tom, že G8 je nevyhnutelné pro to, aby nadané děti netrpěly vedle Lojzíků.
Víš, že se to nesmí?
Proč lidi poklládají za hrdinství porušovat vyhlášku (a neplatit daně)
|
Federika |
|
(25.9.2019 19:54:17) Daně platím, fakt Hele, já řídím půl dne, taky si to občas musím zpestřit.
|
|
|
|
|
|
|
|
Monty |
|
(25.9.2019 13:04:50) kdoto, ale já ti věřím, že U VÁS má jiný, pouze podotýkám, že může mít stejný, že je to na rozhodnutí školy, nikoli na tom, o jakou školu v rámci druhýho stupně jde.
|
|
|
|
|