Bulik |
|
(3.9.2019 19:59:09) Co je na současný maturitě z matiky težkého? Kamarádka učitelka ji pravidelně zkouší s deváťákama na ZŠ a většina jich projde. Už se dávno ani na gymplu neučí ve standardní výuce to, co dřív, integrály, derivace, iracionální čísla.
Mám maturitu jak z matematiky, tak ze dvou cizích jazyků, pokračovala jsem na filozofickou fakultu a měli jsme i přednášky z logiky. To, co se tam učilo, aplikovaně používám dodnes.
Fakt nechápu paniku.
|
Okolík |
|
(3.9.2019 20:02:24) Buliku, taková selanka to zase nebude. Leda by kámoška učila na nějaké výběrové ZŠ....
|
Bulik |
|
(3.9.2019 20:06:54) Okoliku, vesnicka díra. Jen ty děti v devitce neco umí a pak se na to při dalším studiu buď vykaslou záměrně nebo to jen netrenuji, mají pocit, že to nebudou v životě potřebovat.
|
|
|
Martina, 2 kluci |
|
(3.9.2019 20:07:12) Joo,taky si to s devatakama zkoušíme, některý příklady i se sedmákama, zvládnou je,hlavně, když se týkají tématu, které právě probíhá. Ale to nic nevypovídá o celém testu psanám v časovém stresu (to považuju za nejhorší zlo) a plné formulací, které tě mají dostat. Já bych s tím potíže neměla nikdy, ale jako plošný test je to úchylárna.
|
Bulik |
|
(3.9.2019 20:12:53) Nemyslím si, že formulace tě mají dostat. Maji prokázat, že rozumíš psanému textu a jeho významu. To není o matematice, ale o čtenářské gramotnosti.
|
Martina, 2 kluci |
|
(3.9.2019 20:18:44) V souslednosti s omezeným časem mi ta zkouška čtenářské gramotnosti přijde jako hodně blbá kombinace, která přinese nic nevypovídající výsledky o všech maturantech.
|
|
|
|
Lída+2 |
|
(3.9.2019 20:09:04) Bulík. Synova matikarka to v třídě 8G učila. V 4G ne.
Takže syn toto co píšeš uměl v dubnu před maturitou.
Ale asi jedna z mála co to učí.
|
Bulik |
|
(3.9.2019 20:15:37) Lido,u nás se to na gymplu učí v seminářích pro ty, co jdou na techniky a přír. fakulty. Plošně už ne. Ve ctvrťáku tuším už matika ani není povinná.
|
Marta. |
|
(3.9.2019 20:45:04) Bulík,píšeš, že na gymnáziu není povinná matematika ve 4. ročníku. To není pravda. Pokud jde o jakékoliv gymnázium, tak tam je povinná matematika ve všech ročnících.
|
Bulik |
|
(3.9.2019 20:52:19) Marto, píšu, že tuším, takže opravuju, ze tuším nepřesně a ověřeno ve vzdělávacím plánu našeho gymplu píšu teda teď najistotu 2 povinné hodiny týdně. Vyberově to můžou dotáhnout až na 8 hodin týdně plus ještě DG.
|
Marta. |
|
(3.9.2019 20:53:58) Bulíku, tak jsem to tvoje tušení chtěla uvést na pravou míru.
|
Bulik |
|
(3.9.2019 20:56:45) Marto, OK, já varovala.
|
|
|
|
Okolík |
|
(3.9.2019 22:10:21) Marto není, povinný je pořet hodiny matematiky na vyšším stupni gym. Znám jedno gymnázium (soukormé), které opravdu v maturitním ročníku mělo před pár lety matematiku jen mezi volitelnými předměty, ale myslím, že už to změnili.
|
Marta. |
|
(3.9.2019 22:13:57) Okoliku, já myslím, že na to jsou předpisy. A na té škole to asi šlo, protože byla soukromá.
|
Okolík |
|
(3.9.2019 22:16:10) Marto, "předpis" jsem už psala. Platí to pro všechny předměty, výjimku má stad jen tělocvik....
|
|
Marta. |
|
(3.9.2019 22:22:26) A ten počet hodiny povinné matematiky se měl navyšovat. tohle psali v únoru 2019. Teď je změna, nevím, jestli budou měnit tu časovou dotaci na matematiku. U syna na gymnáziu se nic nezměnilo, mají stejný počet hodin M.
"Ministerstvo školství zatím nemá jasný názor, zda a jak by se kvůli zavedení povinné maturity z matematiky měl dále zvýšit počet hodin tohoto předmětu ve školách. Nicméně právě možnost navýšení hodinové dotace, a to již na základních školách, je jedním z témat současných úprav v obsahu učiva, potvrdila tisková mluvčí úřadu Aneta Lednová. Ve středoškolských maturitních oborech by se pak měl srovnat počet hodin matematiky s češtinou a cizím jazykem.
„Opatřeními ministra a ministryně byl již v roce 2016 navýšen počet hodin matematiky v RVP těch oborů vzdělání, jejichž žáci budou povinně maturovat z matematiky, na minimální počet hodin 10 (týdně – pozn. red.) za studium, který odpovídá znalostem dle katalogu požadavků k maturitní zkoušce z matematiky,” upřesnila Lednová pro Novinky.
„Všichni žáci středních škol, kterých se tato povinnost bude týkat, dostatečnou časovou dotaci hodin matematiky tedy již mají. Je na rozhodnutí ředitele školy, zda ve školním vzdělávacím programu minimální počet hodin ponechá, nebo navýší,” dodala."
https://www.novinky.cz/veda-skoly/clanek/zvysi-se-kvuli-maturite-pocet-hodin-matematiky-msmt-zatim-nevi-40270352
|
Okolík |
|
(3.9.2019 22:26:58) Tak ty hodiny se hlavně měly navýšit před 2-3 lety. Na gymnáziích jsou ti první "maturanti" v předposledním ročníku, takže už 2 roky by měli mít více hodin. Syn chodil na gympl, kde základní počet hodin v každém ročníku byly 4 týdně (to je 16 za cyklus), v posledních dvou se daly navýšit díky seminářům až na 8 + ještě deskriptiva. To povinnou maturitu ani neměli, teď jim tam vypsali další semináře. Ale některá gymnázia mají jen 3 hodiny týdně a jiný typ škol ještě míň. To je prostě málo. Tristní je to i na ZŠ, změna v RVP neproběhla.
|
Marta. |
|
(3.9.2019 22:33:01) okolíku, tak úroveň výuky M na ZŠ, to je další kapitola sama pro sebe.
|
|
|
|
|
|
|
Lída+2 |
|
(4.9.2019 5:44:50) Bulik, moji kluci...starší měl....jak popisuji a letos mi na to najíždí mladší.....má první semináře z matiky+ normální hodiny matiky......a ta se bude snažit s nima probrat vše,aby jim příští rok mohla zase vyložit něco z Vš o normálních hodinách matiky. A o seminářích je příprava na maturitu.
Moje dítě má o 5h vyučovacích hodin více, než kamarádky dcera na jiné škole a ve stejném ročníku.....asi to prostě mají na matiku, češtinu a AJ.
|
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(3.9.2019 20:48:16) "Už se dávno ani na gymplu neučí ve standardní výuce to, co dřív, integrály, derivace, iracionální čísla."
Opravdu ne?
|
Marta. |
|
(3.9.2019 20:53:05) Ropucho, pokud vím od svých dětí, které studují gymnázium, tak se to učí, ale jako matematika + v seminářích.
Já z matematiky maturovala za totality a derivace, integrály jsme měli všichni. Matematika byla povinná.
|
Len |
|
(3.9.2019 20:55:01) Ja maturovala v roce 1998 a integraly i derivace jsme meli take, z matematiky maturoval jeden spoluzak, ale meli jsme to vsichni. A to jsme nebyli gymnazium, ale ekonomka. Nepamatuju si vubec nic.
|
|
Bulik |
|
(3.9.2019 20:55:16) Marto, taky to mam za sebou ještě povinně, maturovala jsem z integrálů.
|
Marta. |
|
(3.9.2019 20:59:48) Bulik, já si myslím, že ta povinná maturita z matematiky nebyla špatná /myslím když jsem studovala/, ale tehdy nebylo tolik učebních oborů s maturitou jako je to teď. To, že dnes mají gymnázia i učební obory stejnou úroveň maturitních zkoušek je prostě špatně.
|
|
Marta. |
|
(3.9.2019 21:23:30) pevalo, taky si myslím, že by mohly být třeba dvě úrovně anebo na učilištích prostě tu maturitu nemít. Ale trend je jiný.
|
|
Ivka (dva kluci) |
|
(3.9.2019 21:25:57) "Myslím si, že z gymplu by prostě měla být jiná maturita než z učebních oborů." A není tedy matoucí oba certifikáty nazývat maturitou? Proč ne z učebního oboru výuční list nebo mistrovská zkouška?
|
Marta. |
|
(3.9.2019 21:29:22) Ivko, ano, to by bylo řešení. Ale jak jsem psala, ty maturity na učilištích jsou trendem. Učňovská zkouška se myslím stále dělá. Slyšela jsem o mistrovské zkoušce, ale to by mělo být pro ty, co už něco v oboru umí.
|
|
Renka + 3 |
|
(3.9.2019 22:04:46) On je prostě problém, že maturita je potřeba i tam, kde dřív nebyla. Například moje kadeřnice si chtěla vzít učně na praxi a nemůže, protože by musela mít maturitu. Dalších x oborů šlo dřív krásně vykonávat bez maturity, ale teď na to musí být papír, takže všichni studují alespoň ty sociálně-právní školy apod. Jenže tihle studenti jsou prostě slabší a nesložením maturity se jim uzavře cesta k jejich povolání. Co s těmi, kteří na matematiku hlavu nemají, půjdou všichni do montoven? Je třeba si uvědomit, že pro spoustu studentu je maturita cíl, ne mezistupeň před VŠ, a to jsou studenti, kteří matematiku pravděpodobně nezvládnou, ale stále mohou pracovat např. v těch sociálních službách. Jenže potřebují mít ukončené vzdělání. Určitě je větším přínosem maturita z dané odbornosti než z matematiky.
|
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(3.9.2019 21:04:02) Marto, tehdy také byly v převaze technické a přírodovědné VŠ obory, takže většina gymnazistů matematiku opravdu potřebovala. A jak píšeš, maturantů celkově bylo méně než dneska.
|
Marta. |
|
(3.9.2019 21:26:02) Ropucho, nevím, jestli bylo víc technických oborů ve srovnání s dnešní dobou. To nedokážu posoudit. Chybí mi k tomu nějaká čísla.
|
|
|
Bulik |
|
(3.9.2019 21:04:43) Podle mě je špatně, ze se dělají obory s maturitou, které nalákají studenty, kteří pak maji pocit, že to dostanou snad za docházku. Reálně tu maturitu přitom vůbec nepotřebují. K čemu je maturita kosmetičce nebo truhlářovi?
|
Ropucha + 2 |
|
(3.9.2019 21:22:37) Mně to připadá jako jakási falešná snaha nezavírat nikomu cestu k vyššímu vzdělání, ale v reálu to považuji za nefunkční.
|
|
Masalák |
|
(4.9.2019 7:04:59) Může si pak vzít na praxi učně (viz výše Renka + 3). Může se ucházet o místo mistra na učilišti (+ dodělat si "pedagogické minimum" - bez maturity to asi nejde). Může mu rupnout v zádech nebo mít vážnější pracovní úraz a v oboru už dělat nemůže ze zdravotních důvodů. S maturitou pak má přece jen víc možností. Né že by se bez maturity nedalo žít ale těch možností je prostě víc.
|
Masalák |
|
(4.9.2019 10:26:34) ostatně obor Truhlář (33-56-H/01) je s výučním listem, nikoliv s maturitou. Jen chci říct, že i tomu truhláři se může maturita hodit a když ji nemá, tak ho to limituje.
|
|
|
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(3.9.2019 20:57:28) Marto, já si právě také pamatuji, že my jsme to probírali. A děti nemám na dosah, abych se zeptala.
|
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(3.9.2019 20:58:06) Za mě nebyla povinná, dal se místo ní vybrat ZVOP.
|
|
|