| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Postup při počítání slovních úloh na zlomky, 4. tř.

 Celkem 36 názorů.
 magrata1 


Postup při počítání slovních úloh na zlomky, 4. tř. 

(11.6.2019 21:17:34)
Dcera vyhodila sešit z matematiky, protože byl popsaný. Tudíž nemám kde zjistit, jak počítají slovní úlohy na zlomky. Používají tam nějaké X, X1, X2.. To, jak jsem myslela, že se to dělá, je prý blbý postup. S výpočtem problém opravdu nemám, ale potřebuji ji naučit ten postup, který používají ve škole.

Jak byste postupovali i se zápisem při výpočtu tohoto příkladu?
V lese vysázeli 2500 smrčků a 800 boroviček. Na jaře zjistili, že pětina smrčků a pětina boroviček uhynula. Kolik stromků uhynulo? Kolik stromků se ujalo?

Díky
 Violetina 


Re: Postup při počítání slovních úloh na zlomky, 4. tř. 

(11.6.2019 21:48:32)
Magrato, asi bych to napsala takto:

smrčků.....2500
boroviček.....800
celkem...... x1
uhynulo smrčků...x2
uhynulo boroviček....x3
celkem uhynulo...... x (x2+x3)
celkem zůstalo.......y (x1-x)

A pak postpný výpočty. Jako x+ až já nevímkolik bych radši měla různá písmena. Zjednodušit se to dá vypočtením pětiny ze všech stromků, výledek je stejný, ale nejsem si jista, zda tohle na čtvrťandu není moc složitá zkratka.
 darinaa 


Re: Postup při počítání slovních úloh na zlomky, 4. tř. 

(11.6.2019 21:54:50)
To je masakr. Vždyť v tom vůbec nemáš zahrnuty ty zlomky.
 Violetina 


Re: Postup při počítání slovních úloh na zlomky, 4. tř. 

(11.6.2019 22:01:56)
No, z toho, co psala Magrata, jsem pochopila, že jedou na označení všech neznámých. Možná jsem to pochopila špatně. Magratino dítě neučím.

Zlomky se pak počítají v další části úlohy, například x2 = 1/5 z 2500, x2 = 500 atd.
Na konci to jen seskládá dohromady a napíše odpověď.
 Alena 


Re: Postup při počítání slovních úloh na zlomky, 4. tř. 

(11.6.2019 22:03:09)
To asi ne. Pet neznamych? Ctyri ruzne x a pak najednou y?
Pro zakladatelku, dite bych donutila aby to vyresila po svem a zapsala jak ji vyhovuje, narky bych ignorovala.
 Palac + 1 


Re: Postup při počítání slovních úloh na zlomky, 4. tř. 

(11.6.2019 21:52:04)
uz aby byly prazdniny! ~t~
 Violetina 


Re: Postup při počítání slovních úloh na zlomky, 4. tř. 

(11.6.2019 22:07:53)
Kruci, zlomky ve čtvrté tídě jsou, s rovnicemi se začíná (tak jako polehoučku).
 Alena 


Re: Postup při počítání slovních úloh na zlomky, 4. tř. 

(11.6.2019 22:13:04)
Zlomky jsou, ale jako pojmy petina, sestina, desetina, to je maximum. Zadne operace jako scitani, odcitani (a tim padem spolecny jmenovatel).
 Violetina 


Re: Postup při počítání slovních úloh na zlomky, 4. tř. 

(11.6.2019 22:15:08)
Aleno, jak kde. "Moje" děti umí spočítat i kolik je celek, když jsou 3/7 rovny 27 a sčítat i odčítat zlomky umí taky.
 Alena 


Re: Postup při počítání slovních úloh na zlomky, 4. tř. 

(11.6.2019 22:23:38)
Jasne, ze deti spoctou, kolik je celek, když jsou 3/7 rovny 27 . To ale neni scitani ci odcitani zlomku, to je logicka uvaha. Dovednost skutecneho scitani zlomku tj. zapis a prevedeni na spolecneho jmenovatele (nikoli treba porovnavani) je na prvnim stupni zbytecne (a pro deti dost abstraktni).
 Violetina 


Re: Postup při počítání slovních úloh na zlomky, 4. tř. 

(11.6.2019 22:29:28)
Umí (a na prvním stupni by měli umět) sčítat a odečítat zlomky se stejným jmenovatelem. Převádět na něj nemusí, to opravdu první stupeň nevyžaduje..
 Alena 


Re: Postup při počítání slovních úloh na zlomky, 4. tř. 

(11.6.2019 22:42:25)
To ano, ale to nevyžaduje zadne speciální dovednosti (ani zapiS, to je vec uvahy,to bych uplne nepojmenovala "umi sčítat a odečítat zlomky".
 Alena 


Re: Postup při počítání slovních úloh na zlomky, 4. tř. 

(11.6.2019 22:10:48)
Asi tak.
 magrata1 


Re: Postup při počítání slovních úloh na zlomky, 4. tř. 

(11.6.2019 22:33:09)
Já bych to dělala taky tak, ale oni tam mají to X1, X2... určitě, to mi potvrdila její spolužačka. Ale smysl nebo postup mi uniká.
To ta písemka dopadne~8~ Nechápu, proč mají všechny moje děcka matematický "talent" po tatínkovi~o~
 Violetina 


Re: Postup při počítání slovních úloh na zlomky, 4. tř. 

(11.6.2019 22:37:20)
Magráto, a paní učitelce nestačí jakýkoliv srozumitelný a přehledný zápis? Jestli ne, škoda... zrovna v téhle úloze je těch postupných neznámých fakt hodně.

Ať to vypočítá "v nejhorším" jak umí, nic jiného jí stejně nezbyde. Držím palce, jdu spát.
 Alena 


Re: Postup při počítání slovních úloh na zlomky, 4. tř. 

(11.6.2019 22:44:13)
A ona to úvahou nespočítá? Neříkej mi, že ji učitelka neuzná jine reseni než "oficialni".
 magrata1 


Re: Postup při počítání slovních úloh na zlomky, 4. tř. 

(11.6.2019 23:07:24)
to nevím, je v nové škole 3 měsíce.
 kachna_ 


Re: Postup při počítání slovních úloh na zlomky, 4. tř. 

(12.6.2019 8:08:13)
Aleno, dcera byla na zlomky nemocná, tak jsem jí je naučila doma trochu jinak, paní učitelka neměla problém s tím, že to dcera umí jinak, ale blbě se jí s tím pracovalo při dalším vysvětlování.
 Federika 


Re: Postup při počítání slovních úloh na zlomky, 4. tř. 

(11.6.2019 23:10:58)
Moje čtvrťačka to taky zapisuje nějak s těma X1, X2. Teď zrovna psali velkej test a vím, že to tam bylo. Ale nevím,jak to počítá. už spí, jinak bych se jí zeptala.
 magrata1 


Re: Postup při počítání slovních úloh na zlomky, 4. tř. 

(11.6.2019 23:40:14)
Když budeš tak hodná, zjisti mi to zítra, prosím tě. Díky
 Federika 


Re: Postup při počítání slovních úloh na zlomky, 4. tř. 

(12.6.2019 13:11:55)
Magrato,
ukazovala jsem to dceři a prý by to počítali tak nějak jako Saamanja:-)
 Saamajna 


Re: Postup při počítání slovních úloh na zlomky, 4. tř. 

(12.6.2019 2:05:31)
Pro 4. tridu tipuju na:

X = celkovy pocet uhynulych stromku.
X1 = pocet uhynulych smrcku
X2 = pocet uhynulych borovicek
________________________________

X1= 2500/5
X1=500

X2= 800/5
X2=160

Takze
X = X1 + X2
X = 500 + 160
X = 660

A to je odpoved na 1. otazku.



Odpoved na druhou otazku lifruje tohle:

2500-X1 + 800-X2 = .....

Nebo rovnou

2500 + 800 - 660 =....

~:-D

Nic slozityho v tom nehledat.
Ve 4. tride asi zacinaji vytvaret abstrakci a "pocitani" s pismenkama a symbolama misto cisel.
 Saamajna 


Re: Postup při počítání slovních úloh na zlomky, 4. tř. 

(12.6.2019 8:30:47)
Ale tohle je opravdu ten nejjednodussi zapis, i pro ty deti.

NEZNAMA je proste X.
No ale tohle X se sklada ze dvou casti, proto X1 a X2.

Kdyz tam das X,Y,Z tak vubec nemas prehled, ktery pismeno je ten celkovej vysledek.

~:-D
 Alena 


Re: Postup při počítání slovních úloh na zlomky, 4. tř. 

(12.6.2019 13:24:55)
"Pak má ale smysl použít S (smrky) a B (borovice), né X1 a X2." to bych nerekla, tady je x1 a x2 zjevne vnimane jako mezivypocet (proto ten index), x je pak konecny vysledek.
 Federika 


Re: Postup při počítání slovních úloh na zlomky, 4. tř. 

(12.6.2019 13:26:46)
X1 nebop S, já slyším svýho manžela protáhlým hlasem a špatnou češtinou:
..." Tooo, co nevíííme plus tooo, co nevíme rovnááá se tooo, co počebujeme zjistit!!"~t~
 Federika 


Re: Postup při počítání slovních úloh na zlomky, 4. tř. 

(12.6.2019 13:31:44)
Lorax,
ani ne. Ty děti mají Frause a třeba zápis všelijakejch těch zvířátek nebo co to je, mi přijde složitější:-)) Ještě že mě nikdo nenutí tyhle věci chápat~:-D
 Federika 


Re: Postup při počítání slovních úloh na zlomky, 4. tř. 

(12.6.2019 13:39:10)
Já nechci ani zvířátka, nechci vůbec žádnou matematiku~:-D
Teď tady v autě cosi naškrábala, úkol na zítřek, asi to bude úplně primitivní, ale mně to nic neříká,vůbec nic~t~
Což má výhodu, protože jí ani nemůžu říct jestli to má správně nebo blbě. Už je to taky fuk, známky uzavřený, že jo:-)





 Federika 


Re: Postup při počítání slovních úloh na zlomky, 4. tř. 

(12.6.2019 13:44:07)
asi to ale bude jednoduchý, když to sázela jako sportku.
Jak říká, takový sčítání násobení, dokoce i dělení, to zvládám~:-D
Zbytek už jde dááávno mimo mě~t~
 plutasniceee 


Re: Postup při počítání slovních úloh na zlomky, 4. tř. 

(12.6.2019 14:06:05)
To je matematika Hejného, není to těžké, jen to tak pro nezasvěcené vypadá.
Jde o to, že třeba jedna slepice má sílu jako dvě husy a kočka jako dvě kuřata, a potom se to různě dosazuje.
 Federika 


Re: Postup při počítání slovních úloh na zlomky, 4. tř. 

(12.6.2019 14:19:07)
Ale to já vím , že je to primitivní, jen jsem stejně ráda, že tomu nemusím rozumět. Na starý kolena sčítat a násobit nějaký slepice a zajíce nebo co...:-))
 magrata1 


Re: Postup při počítání slovních úloh na zlomky, 4. tř. 

(12.6.2019 13:52:30)
Fed, přesně za tohle jsem dceru zdrbala, co si to zas čmárá do sešitu za kraviny~t~
 Federika 


Re: Postup při počítání slovních úloh na zlomky, 4. tř. 

(12.6.2019 13:53:34)
jo,kuří nohy a odbytý obrázky~:-D V matematice!!:-)
 Lada2 


Re: Postup při počítání slovních úloh na zlomky, 4. tř. 

(12.6.2019 6:33:14)
Pocita se kazdy uhynuly zvlast, takze uhynulych borovocek x1, pocita x1= 1 petina (nebo jak jsou ta cisla) z 2500 . Pod to x1= vysledek. Kazdy vypocet ma svoji rovnici.
 Federika 


Re: Postup při počítání slovních úloh na zlomky, 4. tř. 

(12.6.2019 13:18:14)
Lorax,
vzpomněla jsem si na tebe, to s tebou jsem se nějak před časem bavila o těch podnebných pásech ve 4 . třídě? Někdo mi psal, že podnebný pásy se ve 4 neberou.
Tak je brali a všechny podrobně. Asi si to fakt každá škola může rozdělit, jak potřebuje.
 Federika 


Re: Postup při počítání slovních úloh na zlomky, 4. tř. 

(12.6.2019 13:29:53)
Oni mají různý učebnice, pak si další věci píšou do sešitu a pak mají pracovní listy, kde zas mají úplně jiný věci. něco z učebnic neberou vůbec. Ale docela jim to navazuje, brali počasí, podnebí, koloběh vody, ty podnebný pásy tam zapadaly.
 Lada2 


Re: Postup při počítání slovních úloh na zlomky, 4. tř. 

(12.6.2019 16:48:49)
U nás se berou, ale není to tak podrobné jako na druhém stupni.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.