| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Skupinky ve třídách

 Celkem 9 názorů.
 zuzana xxxx 


Téma: Skupinky ve třídách 

(17.4.2019 19:48:35)
Dobrý den mám dotaz ohledně rozdělení žáků do skupin ve třídě. Nedávno jsem se setkala s novou vyučující metodou na škole kam chodí můj syn (13 let). Paní učitelka zavedla ve třídě skupinky dětí na tzv. hodné a zlobivé děti. Dobře si je vědoma toho, že nikdy skupinka tzv. zlobivých dětí nebude mít zadanou práci dobře odvedenou a proto je nechává i po škole aniž by dala rodičům vědět.
Dále bych se chtěla dotázat na názor ohledně úlevy z ped.psychologické poradny. Kde opět paní učitelka ve škole 6. ročníku udala pouze jednu úlevu z psaní diktátu za celý školní rok. Na místo 10ti vět dala žákovi pouze pět vět. Odezva od ostatních spolužáků zněla takto jak je to možné že oni musíme psát deset vět a jiní jen pět. Na to jim bylo sděleno až budete na to mít papír, tak taky budete psát vět pět. Názor se mi úplně nelíbí a tak bych se chtěla poradit zdali to mělo býti takto podáno. Děkuji za názory
 Lada2 


Re: skupinky ve třídách 

(17.4.2019 20:19:59)
Tak ono je těžké to vysvětlovat. U nás řekla učitelka, že prostě má to dítko úlevy, které mu doporučila poradna, že za to nemůže, že se to nedá ovlivnit. A že každý, kdo to doporučení bude mít, na toho se budou různé úlevy vztahovat. Nějak vysvětlit jim to musí.
 Yuki 00,03,07 


Re: skupinky ve třídách 

(17.4.2019 23:07:25)
takto podaný je to špatně od začátku do konce, jenže bych ti doporučila zeptat se i někoho dalšího z té třídy.
Je možný, že už toho šikovný děcka mají plný zuby, že se ti druzí flákají, u práce nepomáhají, kazí to celé skupině a nikdo je proto do skupiny nechce, ne kvůli vědomostem, ale že zlobí a kazí práci, a je možný, že to tak učitelka rozdělila i proto, aby prostě museli práci udělat, když ne ve škole, tak po škole, protože někreří mají pocit, že ve škole se budou flákat a tím se zbaví všeho, a ono je to třeba takto donutí začít dělat i ve škole

co se týká papíru z ppp, není to úleva, je to pomoc, to je jedna věc, druhá věc je, že děcko s doporučením z ppp by mělo o to víc dělat i doma, nejspíš je v tom papíru taky doporučení pro rodinu, co dělat doma, není možný chtít od školy, aby škola dělala a doma se nedělalo nic

a ostatním ve třídě se to moc jinak vysvětlit nedá, samozřejm jde o volbu slov a tón hlasu, ale pokudchce někdo kratší diktát, má na něho nárok, je jasný, že ty ostatní to bude zajímat

takže se dá pak děckám říct, že on sice má teď kratší diktát, protože na to má doporučení z ppp, ale on zase doma musí dělat něco navíc, je dobrý třeba i říct co, aby si nemysleli ostatní, že se ten jeden ve škole ulívá, oni moc dobře vnímají tu práci navíc doma, nebo intervencční hodiny po vyučování
 NovákováM 


Re: skupinky ve třídách 

(18.4.2019 21:02:45)
Mně to přijde špatně už z principu..

hodné dítě x zlobivé dítě, kdo je kdo? Hodné dítě je ten, co mlčí a nehýbe se? Zlobivé je hyperaktiva, co se ptá, nebo ten, co se neptá, ale ostatní pošťuchuje? Nebo ten, co nevnímá?

Nesnáším tohle škatulkování, vždycky to bylo špatně. Někteří chytří na matiku byli sociálně neinteraktivní a mizerní v tělocviku nebo výtvarce, někteří byli skvělí ve všem, někteří špatní ve všem .. a často ti špatní ve všem byli nakonec v životě úspěšnější.

U našich dětí ve třídě měli děti s dys poruchami více času na písemky nebo možnost opravy na úkor času vlastního. Tečka.

Mám dys dítě a připadalo mi to spravedlivé.
 Yuki 00,03,07 


Re: skupinky ve třídách 

(18.4.2019 21:28:31)
z našich třech jsou dva dys, jeden extrémně klidný, druhý extrémně neklidný, ale oba vždycky věděli, že ve škole jsou od toho, aby se učili, aby dělali zároveň s ostatníma, takže není v tomto ohledu problém
Ve škole, kde učím, je spousta těch, kdo školu považují za místo, kde to musí nějak vydržet, ideální je krátit si volný čas tím, že budou otravovat všechny kolem sebe, hlavně nepracovat, není to o dys, je to o zájmu a obchotě něco dělat
pokud nedělá, nebo nestihne nebo třeba nechápe, nemám nic proti tomu, aby syn zůstal po vyučování ve škole, občas to tak je, je v 6. třídě, opravdu nemám potřebu vyžadovat od školy informaci o tom, že zůstane po škole, na doučování nebo s něčím někomu pomoct.
a skutečně existují takoví rodiče, kteří to chtějí ještě u deváťáka. jenže takový rodiče pak mají většinou právě to dítě, který ve škole zlobí a kašle na práci, protože ví, že rodiče nedovolí žádný trest. A tak nám ve škole zůstává otázka, co vlastně můžeme dělat proti zlobivým puberťákům, když nic nesmíme.
 NovákováM 


Re: skupinky ve třídách 

(18.4.2019 21:54:51)
Yuki, já vím.

Jsem matka dvou synů, na třídních schůzkách jsme strávili mnoho času.
Co na to říct? Pochází to vždycky od rodičů, to víme obě, protektivní rodič je prostě problém, občas jsem měla problém klidnit sebe i svého velmi klidného manžela. Asi by byl schopen i fyzického napadení, zvláštní, že nikdy učitele..

Dokud učitele budeme my rodiče - vnímat jako službu - za kterou královsky platíme ze svých daní (to je ironie), asi to nebude jiné. Stejně tak, pokud své děti budeme vnímat jako osobnosti (což nerozporuji), kterým je vše dovoleno (což rozporuji velmi).

Na straně druhé, už jsem také potkala pár učitelů, kteří nikdy k tomuto povolání neměli vlohy a nikdy ho neměli vykonávat.
Tady se objektivní pravda nenajde.

Ale je zvláštní, jak funguje inkluze, ona totiž někde vždycky byla a naprosto bez problémů, aniž by si někdo všiml a někde je to porce, že se s ní zabývá i zpravodajství.
 Yuki 00,03,07 


Re: skupinky ve třídách 

(19.4.2019 0:26:56)
co se týká inkluze, je to solidní nesmysl od státu, sama myšlenka špatná není, ale provedení a načasování je fakt blbý, my ve školách vlastně nevíme, co s tím, neumíme to, někteří se učí, někteří to odmítají, každopádně stejně se tomu nikdo nevyhne, navíc si myslím, že schopnost školy zvládnout dobře inkluzi je nejlepší možná reklama, takže pokud škola nebude chtít přijít o žáky, bude to muset zvládnout, jenže stát to nezvládl, chce po nás, abysme uměli dělat všechno, ale neučí nás to, na školení nejsou peníze, teda hlavně na suplování za toho, kdo se školí. Takže když jedu na školení, jsou kolegové naštvaní, že suplují, pak zase že jim něco vnucuju a vedení to všechno platí.
 Rozállie 


Re: skupinky ve třídách 

(19.4.2019 10:13:45)
No to je přesně ono, proč to nemůže fungovat. Motivace trestem.
Úplně nerozumím tomu, kde se vzalo to očekávání, že dítě bude nadšeně spolupracovat a učit se věci, které ho totálně nebaví, a když to dá najevo, tak se srovná trestem a vyřešeno.
Ne, nebude to vyřešeno, prostě to nebude fungovat. Díkybohu. Protože tam, kde to funguje, to generuje ty lidi, kteří pak v dospělosti bojují se všemi těmi "musy", které život přináší.
V podstatě je zvrhlost vychovávat děti k tomu, aby se neustále překonávaly, protože musí, protože se to očekává, jinak přijde trest.
Vlastně jsou ty "zlobivé" děti na tom líp, protože umět dát najevo, že něco nechci a nebudu to dělat, je schopnost, kterou v životě potřebovat opravdu budou, na rozdíl příslovečného určení místa...
 Tragika 


Re: Skupinky ve třídách 

(20.4.2019 11:57:08)
Zuzano, řešíš úplné kraviny. V další diskuzi dokonce i hozenou papriku na stěnu. Být tebou, tak se soustředím na podstatné věci. Každý učitel řeší věci po svém. Pokud se ti něco nelíbí, či nechápeš pedagogické postupy, obrať se na konkrétního učitele. My v té třídě nesedime a nesedíš tam ani ty.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.