| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Známkování slohu

 Celkem 40 názorů.
 +Jana+ 


Téma: Známkování slohu 

(10.4.2019 19:53:18)
Jak u vás známkují učitelky češtiny slohy u žáků 2 stupně základní školy? Mě překvapilo, že syn za ručně popsanou A4 dostal dvojku za to, že mu tam chyběly 4 čárky v souvětích. K tomu jednu chybu nesprávně označila učitelka. Přijde mi to tvrdé na to, že ve slohu by dle mého názoru mělo jít o obsah a ne o známkování čárek - co myslíte? Uvažuji zda se na to optat učitelky při rodičáku a poučit jí, že ona sama chybně označila něco co chyba není....
 Karkulína 


Re: Sloh - čeština - známkování 

(10.4.2019 20:02:01)
Podle mě určitě učitelka obsah hodnotila, kvůli těm čárkám nejspíš dvojku nedostal.
 Alena 


Re: Sloh - čeština - známkování 

(10.4.2019 20:37:28)
"Podle mě určitě učitelka obsah hodnotila, kvůli těm čárkám nejspíš dvojku nedostal" jak takove veci vis? Pokud dostanu papir, kde jsou ctyri carky cervene a pod tim dvojka rozhodne si nepomyslim, ze ta dvojka je ze slohu, jake by melo smysl takove hodnoceni, to by snad melo byt slovne oduvodnene?
 Karkulína 


Re: Sloh - čeština - známkování 

(10.4.2019 20:45:44)
Nevím, myslím si to. Ty čárky tam normálně opravila, ale jak měla opravit obsah? Přepsat mu to? Podle mě ten obsah prostě nevyhodnotila na jedničku (přestože tam k tomu nic nenapsala), ty čárky mu známku nezhoršily. Ale je to jen můj názor, samozřejmě.
 Eudo 


Re: Sloh - čeština - známkování 

(10.4.2019 22:21:25)
Karkulino, sloh se neopravuje tak, ze se prepisuje text.

Zalezi na rocniku - ale mela mu dat pisemne ohodnoceni slohu, poradit, jak formulovat, jak a dalsi a dalsi. Gramatika a pravopis hodnotit mimo. Na pravopis muze dat diktat, ne?
 Karkulína 


Re: Sloh - čeština - známkování 

(10.4.2019 23:36:21)
Eudo, "sloh se neopravuje tak, ze se prepisuje text."

To je mi jasné, byla to ode mě jen řečnická otázka, spíš tedy ironická...
 žiraf 


Re: Sloh - čeština - známkování 

(10.4.2019 20:33:44)
Chybná (chybějící) interpunkce může leckdy znesnadnit porozumění textu.
Kromě toho je otázka, zda učitelka opravdu chybu udělala (ve svých 4 řádcích máš alespoň 4 chyby, z toho 2 v interpunkci).
 Kaipa 


Re: Sloh - čeština - známkování 

(10.4.2019 20:50:00)
Chyby v interpunkci jsou 3.~;)
 žiraf 


Re: Sloh - čeština - známkování 

(10.4.2019 21:33:51)
Proto jsem napsala "alespoň", ta jedna čárka by šla podle mne uhrát na jinak myšlený význam slovního spojení :-).
 Kaipa 


Re: Sloh - čeština - známkování 

(10.4.2019 21:59:00)
...by šla podle mne uhrát...

No, možná šla, ale blbě.~;)
 Alena 


Re: Sloh - čeština - známkování 

(10.4.2019 20:39:16)
HOdnoti se jen sloh. Pokud by se nutne ucitelka chtela vyjadrit k pravopisu pouzije druhou znamku (mensi) za lomitkem.
 Karkulína 


Re: Sloh - čeština - známkování 

(10.4.2019 20:48:14)
Aleno, zeptám se tě stejně, jako ty mě výše - jak tohle víš? Přece nemají všechny učitelky stejný způsob hodnocení. Naše učitelka například dává ze slohu jen jednu známku.
 Karkulína 


Re: Sloh - čeština - známkování 

(10.4.2019 21:40:48)
To by nám měla rozklíčovat hlavně zakladatelka, jak to chodí u nich. Jestli jindy píše učitelka připomínky k obsahu a teď ne, jestli dostávají jednu známku nebo dvě. Já jen říkám, že to určitě nebude všude stejné.
 Karkulína 


Re: Sloh - čeština - známkování 

(10.4.2019 22:10:02)
No asi tak ~;)
 Alena 


Re: Sloh - čeština - známkování 

(10.4.2019 22:46:45)
Dvojku bych já rozhodně neřešila, to je prece hezká známka" smysl učení není získat pěknou známku, ale činit pokrok, k čemuž je smyslupne a pochopitelna zpetna vazba důležita. Pokud dítě ani rodic hodnoceni nechápe, je dobre na to upozornit, aby mohl učitel sve postupy zlepsit.
 Alena 


Re: Sloh - čeština - známkování 

(10.4.2019 23:16:52)
Zakladatelka resi "jednicku" protoze zije v znamkovacim systému a prace se ji zda po stylisticky stránce v poradku, je to pro ni zpetna vazba.Nechapu ten pohrdlivy podton pro "reseni dvojky", prace učitele je odbyta, ať je pod tim dvojka nebo petka.
 Alena 


Re: Sloh - čeština - známkování 

(11.4.2019 8:29:14)
Ano mas pravdu, ze na 2.stupni by bylo skvele, kdyby si vsechno mohly vyresit deti samy. Aby je skola tak respektovala, ze by s tim nemeli problem a nebaly se jit za kymkoli. Jenomze to tak casto neni. Myslim, ze komunikace se skolou, "reseni" a ptani se muze vest ke zlepsovani naseho skolstvi,(i kdyz je to v tvych ocich "prkotina") a neni potreba nad tim ohrnovat nos.
 Alena 


Re: Sloh - čeština - známkování 

(10.4.2019 22:38:35)
Karkulino, odpovidam na otázku; jak u vás hodnoti učitelka sloh? Nepíšu nic o tom jak se hodnoti obecne.
 Karkulína 


Re: Sloh - čeština - známkování 

(10.4.2019 23:34:10)
Aleno, jasně, promiň, špatně jsem tě pochopila. Myslela jsem, že píšeš, jak to je (obecně) a tys přitom odpovídala zakladatelce, jak se to známkuje u vás.
 byvala radka 


Re: Sloh - čeština - známkování 

(11.4.2019 8:46:50)
tak interpunkce do slohu rozhodně patří, oddělení myšlenek, jiná interpunkce může úplně zuměnit smysl textu
 Senedra 


Re: Sloh - čeština - známkování 

(10.4.2019 20:54:48)
Já dostávala už na druhém stupni ZŠ dvě ( případně tři známky) - sloh, pravopis, ( úprava).

Dceři na nižším 8G dává profesorka jednu známku dohromady i ze slohu, i z pravopisu.
 Yuki 00,03,07 


Re: Sloh - čeština - známkování 

(10.4.2019 20:58:31)
vzhledem k tomu, že stejnou slohovku zkusili dát k ohodnocení několika různým češtinářům a známky byly od 2 po 4, tak považuju známkování slohu za nesmysl, je to stejně subjektivní jako u obrazu nebo hudby, líbí x nelíbí, každý to má jinak. Bylo by mnohem přínosnější, kdyby místo známky učitel napsal, co konkrétně se jemu nelíbí a naopak co se mu líbí.
 Yuki 00,03,07 


Re: Sloh - čeština - známkování 

(10.4.2019 20:59:44)
aby to nebylo pochopeno špatně - ne slohovku z úvodního dotazu, před pár lety se o tom mluvilo v souvislosti s maturitou
 Tante Bante 


Re: Sloh - čeština - známkování 

(10.4.2019 21:34:29)
To by nepomohlo, protože hodnocení musí být objektivní :-).
 Tante Bante 


Re: Sloh - čeština - známkování 

(10.4.2019 21:33:36)
Podívej se třeba sem: http://www.zajecice.estranky.cz/clanky/pohadky/pohadka-o-zle-koze.html
Takhle vypadají práce, u kterých "přece jde o obsah".
Známkování nehodnotím, nějak to učitelka holt oznámkovat musela. Kdyby to neudělala, taky by nepochodila.
Poučit ji určitě běž, to je přesně to, co je potřeba udělat.
 Gladya, bývalá dasa, 


Re: Sloh - čeština - známkování 

(11.4.2019 11:11:04)
Tak jsem se podívala na Zlou kozu a opravdu jsi mě znejistěla. To je vážné nebo to má být vtip? Dokážu psát hrozně, ani snad ne s hrubkami i/y ale překlepy, zapomenuté čárky, někdy z úprav vyleze i hrozná větná stavba, ale tohle?
 +Jana+ 


Re: Sloh - čeština - známkování 

(10.4.2019 22:11:37)
Tak ještě si dovolím upřesnit - paní učitelka dává vždy pouze jednu známku a z toho není vůbec jasné, zda se jí nelíbí gramatika či slohová práce samotná.

V tomto konkrétním případě mi sloh přišel pěkný - dala bych jedničku. Proto mi zarazila dvojka za pár čárek. Samozřejmě počítám s tím, že mi tady spousta chytrých žen napíše, že na základě mého šíleného psaného projevu - sloh mého dítěte nemohl být pěkný a na jedničku určitě nebyl - s tím počítám :-):-):-)
 Alena 


Re: Sloh - čeština - známkování 

(10.4.2019 22:41:08)
Ale přece učitelka by mela u slohu jasne zdůvodnit hodnocení, vysvětlit, co je spatne. Pokud to nedela, hodnocení moc smysl nemá. Neviděla bych jako problém ji o vysvětlení pozadat.
 Pruhovaná 


Re: Sloh - čeština - známkování 

(11.4.2019 10:17:12)
Je chyba, že učitelka hodnocení neodůvodnila.
To, že ty hodnotíš sloh na jedničku, je irelevantní.
V češtině je gramatika včetně čárek v souvětí významorvorná, špatné čárky mění smysl textu.
Pokud měl syn v práci více než 1 špatnou nebo chybějící čárku, je dvojka známka velmi mírná.

 Cesta Druhotná 


Re: Sloh - čeština - známkování 

(10.4.2019 22:28:41)
Nejsem učitelka, ale pamatuji si slova učitelky mojí dcery, která citovala kritéria hodnocení dané školy....písemný projev na jedničku je bezchybný! A i chybějící tečka za větou JE chyba, tak nemůže dát jedničku.
 Stáňa * 


Re: Sloh - čeština - známkování 

(11.4.2019 6:25:24)
Co se pamatuji ze své školy, tak učitelka hodnotila primárně sloh a pokud tam bylo hodně gramatických chyb, tak dala další známku za lomítko.

Jednou se mi povedlo dostat 1/5. Ta pětka byla za 4 špatné čárky ~t~
 magrata1 


Re: Sloh - čeština - známkování 

(11.4.2019 6:45:48)
U nás se taky známkovala gramatika za lomítko.
 wer 


Re: Sloh - čeština - známkování 

(11.4.2019 7:02:58)
Třeba ten obsah nebyl na jedničku.
 Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 


Re: Sloh - čeština - známkování 

(11.4.2019 8:55:08)
za nás se dávaly známky 2, gramatika za lomítko...
slohovky mých dětí jsem snad ani nikdy neviděla, tak nevím... známku vidím jen v notýsku, žákovské...
jinak teda 2 ze slohu bych asi neřešila, já ty známky vidím v té psané podobě a chvalitebné za sloh se mi zdá fajn ~;) na výbornou píšou jiní machři ~t~
 Gladya, bývalá dasa, 


Re: Sloh - čeština - známkování 

(11.4.2019 10:12:23)
Samozřejmě, nevíme jestli byla známka za sloh nebo za chyby. Ani pěkně napsaná slohová práce nemusí být hodnocena jedničkou, třeba nebyl dodržen žánr nebo nějaké jiné pokyny ze zadání.


A nejsem učitelka na ZŠ, ale slohovou práci bych hodnotila komplexně a 3 nebo 4 chyby v interpunkci už výborná práce není. Zkrátka na druhém stupni už jednička něco znamená. Mně by ke snížení známky z 1 na 2 by stačilo méně chyb, než další "přírůstek chyb" pro zhoršení ze 2 na 3.

Jedna věc je pravda, dítě by mělo vědět, za co dvojka je.

Pro pobavení
když češtinářka v dávnověku oznamovala známky z maturitní písemky z češtiny, slyšela jsem,

Gladya 2 (interpunkce).


Tenkrát jsem ještě dobře uměla pravidla, v doplňovačce bych to asi dala za 1. Ale jsem asi dys a klidně jsem zapomínala na hacky a carky nad písmeny, natož ve větě. Věděla jsem o téhle své slabině, ale stejně mi něco uteklo, nevím kolik těch chyb bylo. Ale co, ústní jsem to stejně vytáhla na 1.

Neboli nakonec je jen dobře, že si dítě zvykne, že písemný projev se hodnotí jako celek.
 Pruhovaná 


Re: Sloh - čeština - známkování 

(11.4.2019 10:24:58)
Boží je tahle poznámka:
"Na pravopis může dát diktát, ne?"
Tak určitě ~k~.
A příště zase něco o funkční gramotnosti a schopnosti se vyjadřovat.
 Gladya, bývalá dasa, 


Re: Sloh - čeština - známkování 

(11.4.2019 11:15:41)
~R^ přesně
 Gladya, bývalá dasa, 


význam interpunkce 

(11.4.2019 11:00:33)
Pro ty, co zdůrazňují obsah. A na podporu těch kdo upozorňují, že čárka může obsah měnit. A ano, sama čárky zapomínám.

Připomenutí něčeho, co asi znáte z internetu

tohle je pro pobavení


Tvoje stará pila leží ve sklepě. X Tvoje stará pila, leží ve sklepě.

ale co tohle~;)

Popravit nelze, udělit milost. X Popravit, nelze udělit milost.

A to jedení dětí radši nepíšu

 Pruhovaná 


Re: význam interpunkce 

(11.4.2019 12:35:05)
Jo, to je dobrý :-)
 Majákova 


Re: Sloh - čeština - známkování 

(11.4.2019 11:12:20)
V současné době se známka ze slohové práce skládá z hodnocení slohových dovedností + pravopisu. Za mých mladých let jsme dostávali známky dvě-zvlášť za sloh, zvlášť za pravopis. Dnes se to nedělá, metodiky doporučují jednu komplexní známku. Když se hodnotí maturitní práce Cermatem, také je známka komplexní - za sloh i pravopis dohromady.

U nás na škole máme buď dohodnutá pravidla v rámci předmětové komise ČJ (diktáty), nebo je hodnocení čistě v rukou vyučujícího (sloh), jak sám uzná za vhodné.

Já osobně ve slohovkách opravuji pravopisné chyby, ale nezahrnuji je do známky...hodnotím jen sloh a žáci to ví. Žákům pod jejich práci píši i komentář. Slohové chyby a neobratnosti podtrhuji vlnkou (to oni už ví, že je slohová chyba).

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.