| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Jak přijít o zákazníky

 Celkem 79 názorů.
 Tizi 


Téma: Jak přijít o zákazníky 

(17.12.2018 18:20:10)
Syn se pravidelně schází s rodilým mluvčím na anglickou konverzaci v jedné kavárně, před vánocemi jsem šla taky, dali jsme si kafe a donesla jsem na ochutnání české cukroví, které jsme pekli. Pro slečnu servírku byl ovšem nepřekonatelný problém, že si dal trochu toho cukroví v kavárně ke kafi. Připomněla jsem slečně, že jim tam děláme kšefty pravidelně po dobu posledních dvou let, byla nicméně velmi nerudná. Učitel byl nepříjemně překvapený a rozhodl se, že se od příštího roku přesune jinde. Vzhledem k tomu, že jim dělal kšefty s mnoha dalšími studenty a v té kavárně ho znali, tak nechápu. Kvůli takové malichernosti si odhánět zákazníky?
 mamoch 


Re: Jak přijít o zákazníky 

(17.12.2018 18:27:54)
Učitel si měl vzít balíček s cukrovím domů a nekonzumovat to tam, ke kafi koupit jejich zákusky. Myslím, že to dost zvláštní je, vybalit a jíst to tam....
 Marika Letní 


Re: Jak přijít o zákazníky 

(17.12.2018 18:40:16)
Zvláštní to je, ale pokud tam chodí roky a často, tak v předvánočním čase měla servírka řešit situaci jinak.
 Pam-pela 


Re: Jak přijít o zákazníky 

(17.12.2018 18:56:16)
Tak mohla, a nemusela.
Do restaurace, kam chodíme několikrát týdně na oběd, bych si mohla nosit třeba svou oblíbenou limču a "ochutnávat" ~:-D.

Já bych se, pokud bych chtěla někde kavárně nebo restauraci něco svého jíst či pít, prostě zeptala předem.

Učit se v kavárně s jedním kafem nebo limčou je jistě pro hosta fajn, míň už pro provozovatele kavárny.
Takhle skončil jeden náš známý, co provozoval v nějakém shopcentru kavárnu s dětským koutkem. Několikahodinové návštěvy mamin s jedním kafem nebo jednou vodou - neutáhl nájem.

 Pam-pela 


Re: Jak přijít o zákazníky 

(17.12.2018 18:58:23)
A ještě dodám, a nemyslím to na přímo zakladatelku - někdy je to, že člověk přijde o zákazníka, velká výhra! ~;) ~:-D
 Marika Letní 


Re: Jak přijít o zákazníky 

(17.12.2018 20:08:36)
"není to úplně stejne jako když kecaji kamarádky. Ne každý chce v kavárně poslouchat vyukovou konverzaci s opravami atd. Jaksi to kazí kavarenskou pohodu"

Podle mě je to jedno. Mluví spolu, že jsou opravy ani nepostřehneš, když neposloucháš cíleně. Když je někdo hlučný, směje se, tak to taky kazí kavárenskou pohodu?

Nechci obhajovat výuku v kavárnách, ale zrovna tohle není podle mě žádné rušení. Jestli je to kšeft pro kavárnu, to je jiná věc. Asi záleží případ od případu. Než prázdno v kavárně, tak je lepší, když tam někdo sedí, více to přitáhne další zákazníky.
 Kudla2 


Re: Jak přijít o zákazníky 

(17.12.2018 21:34:30)
Tak kdyby jen toto, jsou lidi, co sedí v kavárně celý den, zaberou nejlepší stůl a vyřizujou si tam kšefty, a přitom vycucají tři sodovky.

To bych pochopila, že vadí a moc. A vadilo by mi jako provozovateli i to, kdyby byl v té kavárně velký provoz a ten učitel tam seděl neúměrně dlouho ve vztahu k tomu, co by si tam dal. To bych taky nebrala, že mi "dělá kšefty", spíš naopak, že mě o ně připravuje

Ale pokud by tam seděl přiměřeně k tomu, co by si dali, stejně jako jiní hosté, kteří si tam přijdou jen popovídat, tak co na tom komu může vadit?

U toho cukroví - normálně se to samozřejmě nedělá a nemělo by se to, ale pokud by to byl "štamgast" a udělal to výjimečně jednou na Vánoce, tak bych z toho nedělala takovou vědu.

V té hospodě pro ně zřejmě není atraktivní host (ať ze své nebo jejich viny) a asi opravdu udělá nejlíp, když půjde jinam.
 Monika+1+2 


Re: Jak přijít o zákazníky 

(17.12.2018 18:52:12)
Vytáhnout svoje jídlo je dost drsný a je otázka jak velké kšefty tam učitel dělá . Dcera takhle také chodila a jedna káva a zabraný stoleček na hodinu ...asi měla servírka jinou představu o kšeftu.
 Tizi 


Re: Jak přijít o zákazníky 

(17.12.2018 18:58:12)
Většinou tam plno nemají a neměli plno ani tedy, když se to servírce nezdálo, takže raději pár (docela drahých) káv než prázdné stolky.
 Žžena 


Re: Jak přijít o zákazníky 

(17.12.2018 19:03:57)
Jo, slečna neměla bejt nerudná, no a Tys mu to cukroví mohla dát v krabičce domů.
 Fern 


Re: Jak přijít o zákazníky 

(17.12.2018 19:08:30)
Bych rada videla ty "ksefty"!

A ano, bylo hodne blby to vase chovani,jak kdyby ste prisli z pralesa.

No a jako lektorce by mi prislo blby,stale svoje hodiny provozovat po kavarnach,da se najit i levny pronajem mistnosti a nechovat se jako profi skudlil.hamba tomu slavnemu cizinci!:-©
 Katka. 


Re: Jak přijít o zákazníky 

(17.12.2018 19:09:12)
Přijde mi nevhodné otevřít krabičku s cukrovím a začít to v kavárně jíst.
Slušnost je, nejdříve se zeptat obsluhy.
Stejně tak mi tedy přijde nevhodná reakce obsluhy. Lze to vyřešit v klidu.
 kambala pláááckááá 


Re: Jak přijít o zákazníky 

(17.12.2018 19:24:22)
to uceni v kavarnach je desny...
 Tizi 


Re: Jak přijít o zákazníky 

(17.12.2018 19:47:07)
To učení je docela běžná konverzace. Probírají různá témata v angličtina. Je to stejné, jako když vedle u stolku kecají dvě kamarádky o kabelkách. Oni třeba kecají o počítačích, o sportu, o škole nebo o cestování :-)
 Velšice 


Re: Jak přijít o zákazníky 

(17.12.2018 19:47:12)
Tizi, slecne servirce se nedivim. Je to jako v restaraci zobat rizek z krabicky. Proste se to nedela. Stejne tak mi vadi, kdyz nekdo zamenuje kavarnu za kancelar.
 darinaa 


Re: Jak přijít o zákazníky 

(17.12.2018 20:08:51)
A tlachat s kámoškama nad jedním kafem hodinu se může? Já jen, že takto jsem si za poslední dva roky zdokonalila čtyři jazyky, nikdy si při konverzaci v kavárně nepřipadám nijak nepatřičně :-) Cukroví teda nenosím.
 kambala pláááckááá 


Re: Jak přijít o zákazníky 

(17.12.2018 20:04:11)
jo, taky vidim lidi, jak se douucuji v kavarne matiku, uci se jazyky...prijde mi to a) obtezujici pro ty, co se uci, b) pro ty okolo, c) ze to nejsou zadny ksefty, hodinu cucat jedno kafe,d) nedustojny, e) zaberou stoly

proste to nemam rada
 Kudla2 


Re: Jak přijít o zákazníky 

(17.12.2018 22:06:02)
proč obtěžující, proč nedůstojný?

a že zaberou stoly? není to snad tak trochu podstata kavárny, že tam lidi zabíraj stoly? ~y~

A "hodinu cucat jedno kafe" - je fakt, že normálně kafe tak dlouho nepiješ, ale kdyby si dali třeba dvě, nebo něco, kvůli čemu by tam i jiní hosti seděli hodinu, tak čím se od nich liší?

A čím se liší "doučovací" hovor od normálního hovoru, že to tak obtěžuje okolí? Mě obtěžuje, když někdo mluví moc nahlas, hlasitě se chechtá, baví se o nechutných tématech a nemocích tak, že to slyším (to se nám stalo zrovna nedávno, než jsme v restauraci dojedli, tak jsme znali celý chorobopis a rodinné problémy vedle sedících dam, ač jsme na to opravdu nebyli zvědaví).

Pokud u toho učení neřvou, tak jak tím obtěžujou.

 Termix 


Re: Jak přijít o zákazníky 

(17.12.2018 22:42:18)
Já bych třeba na výuku v kavárně v životě nepřistoupila. Mě jako vyučující by rušili všichni okolo. A myslím, že všichni mí studenti to mají úplně stejně. A jako učitelka jazyků rozdíl mezi sezením v kavárně s kamarádkou a vyučováním studenta vidím.
 Kudla2 


Re: Jak přijít o zákazníky 

(17.12.2018 22:50:43)
Termix,

ale tohle byla konverzace, ne?

To si představuju (možná blbě), že si ti lidi spolu jen povídaj, jako by si povídali známí u kafe, co je tam k rušení?
 Termix 


Re: Jak přijít o zákazníky 

(17.12.2018 23:04:56)
Tak já třeba potřebuju mít jistotu, že jsem studenta správně slyšela, můžu mu opravit výslovnost, tudíž zdůrazňuju třeba přízvuk, já ti nevím. Když si jen povídám s kamarádkou, tak jí neopravuju gramatické chyby, které by případně udělala. Já pro svoji výuku prostě potřebuju to zázemí, které mi kavárna nedá. A navíc, možná je to tím, že jako jednotlivce mám dospělé studenty, ti studenti se kolikrát stydí mluvit. Když jsou se mnou sami, více si troufnou, nemají strach, že někdo uslyší, že udělali chybu … mám ráda, že když narazíme na něco, co student neví, můžu hrábnout a vytáhnout iks materiálů, různé kartičky, hry …. prostě všechno možné. Mám několik firemních klientů, ke kterým dojíždím, a táhnu s sebou strašné množství věcí. Nejraději prostě mám, když jdou studenti za mnou, kde mám všechno k dispozici. A velká většina to dělá. A kávu jim dám taky. A nebo čaj. A někdy ještě domácí koláč :-)
 Katka a 2 výrostci 


Re: Jak přijít o zákazníky 

(20.12.2018 20:06:25)
Presne tak.Ja bych v kavarne jako student konverzaci mit rozhodne nechtela.Bylo by mi to hrozne trapny,kdybys mi opravovala vyslovnost ci vetnou stavbu,slovosled...No a kdyz to neopravis,nedozvím se chybu-to je naprd.
 Kudla2 


Re: Jak přijít o zákazníky 

(20.12.2018 20:08:35)
proč trapný?

copak někoho zajímá, o čem se bavěj cizí lidi vedle v kavárně u stolu?
 Katka a 2 výrostci 


Re: Jak přijít o zákazníky 

(20.12.2018 20:15:24)
Ja vim ze asi nezajima,ale bylo by mi to proste trapny,stydela bych se za chyby-logiku v to nehledej.Me treba nevadi mluvit cizim jazykem s cizincem,ale vadi mi,kdyz je u toho dalsi kolega,co mluvi o hodne lip,zacnu se stydet,jsem v křeči.
 Inka ..|-.|-.-|.- 


Re: Jak přijít o zákazníky 

(17.12.2018 22:46:52)
Vzhledem k tomu, že je skoro všude poloprázdno, můžou být rádi za to jedo kafe.
 libik 


Re: Jak přijít o zákazníky 

(17.12.2018 22:49:11)
Aha, takže student jazyků s nažitou jazykovou praxí, nicméně žijící ve sdíleném bydlení si má asi zařídit kancelář za půl mega, viď

Člověk začíná být starý, když takto uvažuje.
 Inka ..|-.|-.-|.- 


Re: Jak přijít o zákazníky 

(17.12.2018 22:51:51)
Nebo když bydlí u rodičů a má pokoj 8 m čtverečních. Syn matiku taky doučoval v kavárně. Ale ne pravidelně.
 Kudla2 


Re: Jak přijít o zákazníky 

(17.12.2018 22:59:37)
No, asi tak.

když tam má jednoho žáka a stráví tam s ním hodinu, tak by mu asi hlavu utrhnout neměli, i kdyby si dali jen to jedno kafe.

A najmout si vlastní prostory by se dost prodražilo, žák by si třeba tu hodinu už pak ani nemoh dovolit.
 breburda71 


Re: Jak přijít o zákazníky 

(17.12.2018 23:05:09)
Když se nad tím zamyslím, tak je to neformální prostředí při konverzování by mi asi pomohlo, sedět v kavárně a ne v kanceláři, je to přirozené, mluvit spolu v kavárně..Obsluha reagovala nepřiměřeně,vzhledem k historii zákazníka..
 Kudla2 


Re: Jak přijít o zákazníky 

(18.12.2018 11:17:40)
madelaine,

a co když je to doučující student?
 Tizi 


Re: Jak přijít o zákazníky 

(17.12.2018 20:05:51)
Dělají tam úplně stejné kšefty jako ostatní zákazníci. Ono ani jiné zákazníci tam nechodí na francouzské šampaňské a kaviár. Výhodou pro kavárnu je, že jim ty kšefty dělají v časech, kdy nejsou plně obsazeni. Samozřejmě i tak nemusí kavárna o zákazníky stát, ale z ekonomického důvodu to určitě nebude.
 Mosie 


Re: Jak přijít o zákazníky 

(17.12.2018 21:56:38)
Asi tak... Přijde mi úplně neskutečné, jaký z toho dělají ostatní problém ~e~
Vánoční cukroví se peče jedenkrát (1!) ročně, pokud si ke kafi dá pár kousků a servírka na to blbě reaguje, přijde mi divná. Navíc pokud dotyčného zřejmě zná a ví, že je to jen mimořádně dneska. Ani by mě nenapadlo chodit se ptát obsluhy, jestli u nich můžu sníst jeden cizí vanilkový rohlíček nebo marokánku. No a přirovnávat to k řízku nebo obloženému chlebu mi už přijde opravdu mimo...
Pokud ho v té kavárně nechtějí, buď že obtěžuje ostatní, nebo dělá nízkou útratu, tak nejjednodušší způsob je říct mu to. I když to by měl udělat majitel cukrárny, nikoliv servírka.
 Kudla2 


Re: Jak přijít o zákazníky 

(17.12.2018 22:20:08)
kruci,

takto asi ne, ale pokud tam chodí pravidelně za svými "kšefty", sedí tam půl dne a dá si kafe a sodovku, tak si dovedu i představit, že by mu něco řekli, protože to chápu, že jim může vadit, de facto je zneužívá, aby si nemusel najmout vlastní prostory.

Pokud by tam seděl hodinu u jednoho kafe, tak se jim to sice nemusí líbit, ale tam by bylo divný vyhodit hosta jen kvůli tomu, že to do sebe nenaklopí dost rychle.
 Kudla2 


Re: Jak přijít o zákazníky 

(17.12.2018 22:22:40)
Tak číšníci většinou mají svoje způsoby, jak dát najevo dostatečně zřetelně a přitom zdvořile "buď si objednej ještě něco, nebo zaplať a jdi".

Třeba že se Tě významně zeptaj, poté, co Ti odnesli prázdnej hrníček co si ještě dáš (což je pro mě osobně jasnej signál buď si tedy ještě opravdu objednat, nebo požádat o účet).
 Ráchel, 3 děti 


Re: Jak přijít o zákazníky 

(17.12.2018 23:09:00)
Tizi naprosto tě chápu. Já si běžně dávám pracovní schůzky v kavárnách, nevidím v tom problém. Vyhledávám takové, kde nemají potřebu co pět minut přijít a prudit, jestli něco dalšího nechci :-)
 Sam01 


Re: Jak přijít o zákazníky 

(17.12.2018 20:34:55)
Nechci to nějak hrotit,ale mě by přišlo velmi neslušné nosit si do restaurace vlastní jídlo a pití. Cukroví měl dostat učitel hezky zabalené domů a ne si ho vytahovat v restauraci. A nechci ani moc spekulovat o tom,co by asi řekla hygiena a náhodná kontrola,kdyby viděla,že se v kavárně-restauraci konzumuje z domu přinesené jídlo-cukroví.
Popravdě ani se servírce nedivím a jestli si někdo myslí,že z učitele,který jim zbytečně zabírá místo a cucá si u toho plk dne jedno kafe je nějaký extra kšeft,tak se asi plete.
 Gretel 


Re: Jak přijít o zákazníky 

(17.12.2018 22:38:53)
No tak zrovna hygieně je tohle zcela šumák; stejně tak ji nezajímá, zda si někdo hodil do kafe vlastní aspartan nebo zda matka krmí batole z přinesené skleničky. Hygienu by zajímalo, kdyby své doma pečené cukroví chtěla zákazníkům za peníze nabízet servírka.
 K_at 


Re: Jak přijít o zákazníky 

(17.12.2018 22:30:21)
Tizi, takhle: obsluha nema byt co protivna, pokud zakaznik neni vyrazne problematicky. Neposoudim, zda vyuka narusuje nejak pohodli ostatnich (ale to by bylo uz snad reseno drive). Nevim, zda supr kseft jsou treba 2 kafe za hodinu (ac teda to teda taky neni vyjimka, ne?). Pokud si vylozil krabicku na stul a ujidal, bylo to nevhodne. Ale - zase resitelne snad s usmevem a taktne. Nejde o zivot.
 libik 


Re: Jak přijít o zákazníky 

(17.12.2018 22:52:17)
Je to hrubé, takové komunistické, machrovat na zákazníky

Z druhé strany bych si asi nikde bez nějaké dohody nerozbalila vlastní jídlo, v uvedeném případě bych to zkrátka obsluze řekla předem a zohlednila dyškem a panákem na závěr.
 Kudla2 


Re: Jak přijít o zákazníky 

(17.12.2018 22:58:17)
jakým panákem?

obávám se, že obsluha není na panáky od hostů nijak zvědavá, zvlášť má-li být dalších x hodin na nohou, a v pracovní době chlastat pravděpodobně nesměj.

A dát panáka SOBĚ zas není tak úplně odměna pro tu obsluhu ~v~ ~j~.
 Monika+1+2 


Re: Jak přijít o zákazníky 

(17.12.2018 23:19:37)
A není divné vlastně podnikat v prostorách co si pronajal někdo jiny?
 Kudla2 


Re: Jak přijít o zákazníky 

(17.12.2018 23:45:36)
Moniko,

tak asi jde o míru.

Extrém je ten člověk, co zabere jeden stůl na půl dne s minimální konzumací, tam mi to opravdu nepatřičný přijde.

Pokud si tam s žákem sedne na hodinu, daj si kafe a dorta, tak vlastně o nic nejde a ta kavárna tím není nijak škodná (protože tu hodinu u kafe a dorta by tam asi seděly i dvě kamarádky, co si přišly jen tak pokecat).
 Monika+1+2 


Re: Jak přijít o zákazníky 

(17.12.2018 23:49:22)
Tizzi psala , že tam učí několik let...
 Monika+1+2 


Re: Jak přijít o zákazníky 

(18.12.2018 0:00:28)
Promin,ale ten člověk prostě podniká v mém prostoru …
Za kávu dá 50 dort když si dá dalších 50 to máme 100 kč. Za hodinu v Praze si účtuje minimálně 350 kč takže je tam zisk v mém prostoru větší když si já odečtu náklady za prostor, dort a kávu..
 Alena 


Re: Jak přijít o zákazníky 

(18.12.2018 0:40:12)
Souhlasim, je to divne a neprofesionalni.
 Alena 


Re: Jak přijít o zákazníky 

(18.12.2018 0:40:17)
Souhlasim, je to divne a neprofesionalni.
 Kudla2 


Re: Jak přijít o zákazníky 

(18.12.2018 0:51:57)
Aleno,

zase tohle většinou asi nebudou tak úplně profesionálové (pokud je to student, který si přivydělává doučováním, tak bych mu to docela i odpustila).
 Pam-pela 


Re: Jak přijít o zákazníky 

(18.12.2018 1:29:43)
Jenže i když to není profesionál, peníze asi za svoje podnikání bere.
Protože asi mnoho z vás tady nepodniká ve službách a už vůbec nemá kavárnu, většina to bere ze svého pohledu hosta. Co se na to mrknout z druhé strany?
Nájem, vybavení, energie a jiné spotřeby, buzerace kolem EET, výplaty zaměstnancům...atd. atd...
Servírka to asi tak neprožívá, ale zas můžou být zrovna ten den protivní zákazníci, taky to známe...občas se to fakt sejde, jak kdyby měli prudiči vycházku ~:-D...a pak si další vytáhne k zakoupenému kafi svoje cukroví...v kavárně/cukrárně ~:-D.

(Se tam učiteli tak pěkně podnikalo v teple a suchu, na židličce a u stolečku...a najednou mu někdo nedopřeje ani to vlastní cukrovíčko na ochutnání, to je teda fakt ale bordel, bude holt muset změnit lokál, kde si ho budou víc vážit).

To se fakt neumíte vžít taky do té druhé strany? ~d~

A ještě je dobrá hláška, ať ten dotyčný teda nepodniká, když mu nejde o zákazníky...
Jenže každý má svá práva...nejen klient, ale i provozovatel.

Celý je to zbytečná žabomyší válka...osobně být učitelem, omluvila bych se, usmála a dala třeba dýško, jak píše libik. Protože učitel potřebuje kavárnu...a kavárna třeba potřebuje i takovéhle hosty ~d~.
 Zajdulka 


Re: Jak přijít o zákazníky 

(18.12.2018 21:58:36)
Také souhlasím.
 Kudla2 


Re: Jak přijít o zákazníky 

(18.12.2018 22:00:22)
Tak když si ve Tvý kavárně rozloží u stolečku noty a složí světovej hit, kterej mu vydělá milióny, tak je to taky nepatřičný (vzhledem k tomu, že to udělal v prostorách, za který Ty platíš nájem)?
 Lei 


Re: Jak přijít o zákazníky 

(19.12.2018 9:10:14)
Taková Rowlingová napsala Harryho taky po kavárnách, ne? :-)
 Kudla2 


Re: Jak přijít o zákazníky 

(19.12.2018 9:10:42)
Lei ~t~
 Kudla2 


Re: Jak přijít o zákazníky 

(20.12.2018 20:09:17)
madelaine,

ale zase si vydělala balík a ty kavárny z toho nic neměly. ~;)
 Jahala. 


Re: Jak přijít o zákazníky 

(21.12.2018 7:41:42)
No pokud pak tu kavárnu, nemedializovala tak opravdu neměli, protože tam seděla hpdiny u jednoho čaje, aby byla v teple, neboť neměla na topení...
 Monika+1+2 


Re: Jak přijít o zákazníky 

(18.12.2018 0:00:33)
Promin,ale ten člověk prostě podniká v mém prostoru …
Za kávu dá 50 dort když si dá dalších 50 to máme 100 kč. Za hodinu v Praze si účtuje minimálně 350 kč takže je tam zisk v mém prostoru větší když si já odečtu náklady za prostor, dort a kávu..
 Žžena 


Re: Jak přijít o zákazníky 

(18.12.2018 6:40:06)
Kudlo,
v zakládajícím příspěvku se píše, že onen učitel využívá (zneužívá) danou kavárnu jako svoji učebnu s mnoha žáky, se zakladatelčiným synem už dva roky...
No, ta konzumace je otázkou, kolik asi zvládneš za den kafí.
Jako je možné, že daný učitel se svými mnoha žáky není v daném prostoru oblíbeným zákazníkem, ale prostě parazitem. Coby obchodní model je to každopádně trochu blbý.
 Velšice 


Re: Jak přijít o zákazníky 

(18.12.2018 6:14:20)
Je to divny.
 Katka a 2 výrostci 


Re: Jak přijít o zákazníky 

(20.12.2018 20:30:46)
Jiste, ze je a nedivim se,ze z toho kavarnik neni odvázán.
 Modřinka 


Re: Jak přijít o zákazníky 

(18.12.2018 6:36:08)
Zajimave nazory. U nas mame velmi peknou kavarnu, nekdy natriskano a k ruznym pracovnim skupinkam se tam chovaji velmi mile a vstricne. Mně osobně ta různorodost důvodů, proč tam lidi jsou,dělá právě tu příjemnou atmosféru. Chodí tam dopoledne i ty maminky s detma na jedno kafe a všichni se chovají perfektně. A kavárna jede jako žádný jiný podnik kolem náměstí. Kdybych viděla servirku dělat dusno, i v případě oprávněné nástvanosti, bylo by mi tam nepříjemně.
 Citronove koliesko 


Re: Jak přijít o zákazníky 

(18.12.2018 6:57:05)
Myslim, ze kaviarni je to asi jedno. A ucitelovi tiez. Resp. ak sa bavime o "skode" tak to maju na rovnako.

Neviem ako ucitel a ziak reagovali ked ich servirka upozornila. Ak tak ako tu niektore prispevky "no booooze, par kuskov cukrovicka, ved sem chodim uz dva roky a mali by ste byt radi" tak to mozno servirku nastvalo.

Osobne by mi asi nenapadlo, ze darovane cukrovi je prinesene jedlo. Po upozorneni by som sa velmi slusne ospravedlnila s tym ze som si to neuvedomila a jedlo hned odlozila. Pripadne by som servirku pozvala na kaficko alebo zakusok. Neverim ze by to doslo do konfliktu.

Inak moj muz mal zo zaciatku problem ked syn ako maly v restauracii jedol rozok alebo nakrajane jablko, pripadne pil doma pripraveny caj. Zatial co my dvaja s dcerou sme si dali komplet jedlo s dezertom napojmi a kavou. Moj nazor bol ze ak je dieta male tak to hadam nevadi, my ako zvysok rodiny predsa urobime peknu trzbu, a syn je za ten cas spokojny, mozeme sa v klude najest. Vacsinou islo o restauracie so specifickou kuchynou a male dieta by to nejedlo pripadne len ochutnalo. Po jeho vyhradach som sa vzdy radsej opytala ale nikdy s tym problem nebol.
 susu. 


Re: Jak přijít o zákazníky 

(18.12.2018 7:28:19)
Tizi, prostě vlastní jídlo se nikde v kavárnách a restauracích nekonzumuje. Toleruje to tak možná Mekáč, tam lidi s něčím vlastním občas vidím. Kavárně se nedívím, že se jí to nelíbilo.

Pokud jde o učení v kavárně, taky mám tendenci to vidět trochu jako parazitování na podnikání druhého.
Nicméně v omezené míře to vnímám jako přijatelné, to kafe si koupí a pokud tam nesedí dnes a denně, tak je asi jedno, o čem tam mluví.
 Manka+Cipísek 


Re: Jak přijít o zákazníky 

(18.12.2018 7:51:18)
Vidím to dost podobně jako většina zde. Jsou činnosti, co se prostě nedělají, jsou neslušné. Nosit si do kaváren a restaurcí vlastní jídlo, stejně jako odnášet z rautových stolů po kapsách a taškách, co odnést lze. Někde to přejdou mlčením podle hesla náš host-náš pán, někde se ozvou.
Jako provozovateli kavárny by mi vadili hosté, kteří pravidelně využívají můj prostor pro své podnikání. I jako člověku, který kavárnu nemá, cítím sympatie spíš s tím majitelem kavárny, než "učitelem". Nemám ráda takové "vychcánky", kteří než aby si dali trochu práce řešili vhodné prostory pro své aktivity, tak využívají prostory někoho jiného.

Jako studentovi by mi taková výuka vadila a nepřistoupila bych na takové podmínky. Vadili by mi ti lidé okolo, že po nás pokukují, že je těžko proveditelné, aby nás neslyšeli, že se stydím za svou příšernou výslovnost, kterou by musel poslouchat i někdo jiný. I pokojíček či obývák v bytě takového studenta-učitele je nesrovnatelně komfortnější prostředí a nemusím kromě platby za výuku ještě navíc utrácet za kafe a zákusky, které bych si normálně nedala. Navíc stolečky v kavárnách jsou malé, sotva se na ně vejdou talířky s kávami, neumím si představit, kde bych si tam já a učitel ještě rozložili nějaké materiály a ještě třeba zvládli něco napsat.
Drahé a nepohodlné z mého pohledu jako potencionálního studenta. Výhodu to má možná jen pro toho učitele, který si z nějakých důvodů nechce nebo nemůže vodit studenty domů a nechce řešit a platit nájem.
 K_at 


Re: Jak přijít o zákazníky 

(18.12.2018 8:06:49)
Manko, ok, ale tem studentum to proste nevadi. Uprimne nevim, zda odlisim rozhovory jinych hostu v kavarne a ucitele a zaky. Pokud nervou, je to fuk. Nevim, zda by melo vadit vyucovani v kavarne. Vzdyt kolik lidi sedi s notasem a evidentne tez pracuji, kolik pracovnich setkani a porad se dela v hospodach. Tenhle argument je divny. Chapu rovinu "nejsi utracejici host". A chapu i cukrovi. Ale znovu - lze resit s usmevem a slusne.
 Alena 


Re: Jak přijít o zákazníky 

(18.12.2018 8:53:53)
Kat, rekla bych, ze pracovni setkani a obedy maji z hlediska utraty pro hospody jiny prinos. Ty lide prijdou na hodinu a skutecne utrati. "ucitel" sedi dele, ma-li nekolik zakua a takovou utratu udelat nemuze, zaci chteji hlavne mluvit, takze velka konzumace je take "kontraindikace". Pracovni obedy jsou zprijemnenim setkani, hodina v restauraci je nahrazka, protoze neni prostor. Na tu hodinu tam proste klid neni, take bych to nechtela ani pro sebe ani diteti bych to neplatila, Termix to popisuje dobre. Snazis se neco rict a servirka ti k tomu rekne: date si jeste neco? NO proste neprofesionalni.
 K_at 


Re: Jak přijít o zákazníky 

(18.12.2018 8:59:48)
Aleno, znovu - nekomu to NEVADI. Otazkou diskuse neni, zda bychom my chteli uceni se v kavarne. Kavarna, restaurace jsou proste mistem setkavani z ruznych duvodu, vc pracovnich. Tech, kteri si vypiji sve espresso ci latte, a jdou, je jiste mnoho. Neni zadna minimalni povinna utrata. Chapu, ze muze vadit dlouhe sezeni a utrata 80,-kc. Dlouhodobe. Ale v tom pripade ma byt vedouci ci servirka schopna vykomunikovat vec SLUSNE.
 Alena 


Re: Jak přijít o zákazníky 

(18.12.2018 9:02:57)
Nikdo nepise, ze by mel nekdo s nekym komunikovat NESLUSNE.
 Manka+Cipísek 


Re: Jak přijít o zákazníky 

(18.12.2018 9:28:48)
Nikdo tady neříká, že nelze požádat slušně. A je otázka, jestli byla servírka opravdu tak neslušná, nebo jestli spíš zakladatelku neurazilo už jen to, že si vůbec dovolila něco namítat proti konzumaci vlastního doneseného cukroví.
A je taky otázka, jestli studentům takto vedené hodiny skutečně nevadí, anebo to strpí, protože nechtějí nebo nemohou platit více peněz v jazykové škole, nestíhají dojíždět jinam apod. Tak raději "strpí" výuku ve ztížených podmínkách. Ostatní tichá, kultivovaná konverzace rušit nebude, ale pro toho studenta nejsou takové podmínky moc pohodlné a provoz okolo prostě bude, troufám si tvrdit že většinu, rozptylovat.
Nikdo neříká, že by měl platit nájem půl mega v centru města, jak jedovatě napsala Libík, většinou je běžné, že na školách po skončení vyučování probíhají různé mimoškolní kurzy. Škola za pronájem třídy určitě nebude požadovat desetitisíce a je to prostředí uzpůsobené na výuku, lze pohodlně psát, otevřít si učebnici apod. a nikdo od vedlejšího stolu neposlouchá.
 Kudla2 


Re: Jak přijít o zákazníky 

(18.12.2018 11:17:18)
"anebo to strpí, protože nechtějí nebo nemohou platit více peněz v jazykové škole, nestíhají dojíždět jinam apod."

já myslím, že tohle asi bude dost častý důvod.
 Lída+4 


Re: Jak přijít o zákazníky 

(20.12.2018 12:06:04)
Jo, často je to třeba doučování v kavárně poblíž školy, během pauzy ve vyučování - s dojížděním by se to stíhat nedalo. BTW, co když si takhle do kavárny sednou v pauze spolužáci a rozebírají tam učivo předchozí hodiny??
 K_at 


Re: Jak přijít o zákazníky 

(18.12.2018 8:06:49)
Manko, ok, ale tem studentum to proste nevadi. Uprimne nevim, zda odlisim rozhovory jinych hostu v kavarne a ucitele a zaky. Pokud nervou, je to fuk. Nevim, zda by melo vadit vyucovani v kavarne. Vzdyt kolik lidi sedi s notasem a evidentne tez pracuji, kolik pracovnich setkani a porad se dela v hospodach. Tenhle argument je divny. Chapu rovinu "nejsi utracejici host". A chapu i cukrovi. Ale znovu - lze resit s usmevem a slusne.
 Marika Letní 


Re: Jak přijít o zákazníky 

(18.12.2018 20:09:52)
"Jako studentovi by mi taková výuka vadila a nepřistoupila bych na takové podmínky. "

Konverzace s rodilým mluvčím v kavárně není úplně klasická výuka. Právě neformálnost setkání v kavárně a povídání o běžných věcech může pro někoho být naopak atraktivnější než sezení v tichu učebny. Ta se hodí zas pro jinou formu výuky.
 boží žena 


Re: Jak přijít o zákazníky 

(18.12.2018 8:17:10)
Tak si v kavárně zadarmo dělaj učebnu nebo office a pak si tam ještě přinesou vlastní jídlo~:-D

hotovo co si lidi vůbec myslej~a~
 Persepolis 


Re: Jak přijít o zákazníky 

(18.12.2018 8:52:50)
No, chtěla bych vidět tu kavárnu, kde nebude personálu vadit konzumace vlastních potravin. To se prostě nedělá a dost pochybuji, že by to rodinnému mluvčímu tolerovali v jeho rodné zemi.
 Gertruda 


Re: Jak přijít o zákazníky 

(18.12.2018 11:16:57)
Servírka je hloupá a lepší hledat jinou kavárnu.
 margotka78 alias shit-roller 


Re: Jak přijít o zákazníky 

(18.12.2018 13:01:50)
Tak pokud tam chodil dlouhodobě s více studenty, tak ho asi znají, ne? Je to divné. Možná jim spíš už začínal lézt na nervy?
Nebo měla servírka dost blbej den a i to se může stát. Nejsme stroje.
 Lei 


Re: Jak přijít o zákazníky 

(19.12.2018 9:08:18)
Být v roli obdarovaného cukrovím, prohlédnu si obsah krabičky, poděkuju a krabičku zavřu s tím, že si dám doma. Jak znám sebe, jeden vanilkový rohlíček bych si strčila do pusy :-). Ale vybalit to doprostřed stolu mezi hrnky kafe je nevhodné.

Konverzace v cizím jazyce s rodilým mluvčím v kavárně, no, když zvládnu mluvit natolik, abych si mohla v mezičase vkládat do pusy sousta dortu, tak pak se to neliší od běžné útraty dvou lidí, co zajdou na kávu. Pokud bych potřebovala být opravována, měla si zapisovat, hrát anglické pexeso atd., upřednostním učebnu.
 Winky 


Re: Jak přijít o zákazníky 

(21.12.2018 0:11:54)
Nosit si / konzumovat donesené vlastní jídlo / pití do podniku, kde se prodává jídlo / pití se prostě NEDĚLÁ! Ani jednou v roce na Vánoce. Leda pro nějaké zvláštní příležitosti (chceš tam uspořádat party, zařídí ti třeba catering ale jednu z věcí si chceš dodat vlastní protože je něčím speciální, tj nedá se koupit, objednat... / dietní nutnosti a hlavně po předchozí domluvě - s tím, ze domluva nemusí dopadnout, nemusí na to provozovatel přistoupit.

Jo a pracuju v hotelu s restaurací a vinárnou a typci co by si z restaurace udělali nejradši vlastní kancelář nám taky vadí. Jednoho takovýho šéfika jsem taky pak už odmítla - taky se divil, když nám prý dělají “pravidelné kšefty” - no pronajimali si sice salonek, ale snažili se pokaždé tvrdit, ze tam byli kratší dobu, nosili si tam vlastní jídlo a pití a když si měli platit minerálu, tak se kroutili jak hadi, nejradši by měli všechno na fakturu. A ten hlavní stejně sedel na restauraci, třeba půl dne, notas napichlej v elektrice, Wi-Fi, a dal si jen horkou vodu do vlastní prinesene lahve s nějakým praskem (ze prý speciál dietní drink). A aby toho nebylo málo, měli vždycky kecy na obsluhu. To te pak přejde vlidnost k hostovi, když ti dává takhle najevo, ze ON tam “dělá kšeft”.

Možná to nebyl úplně případ toho učitele (ale dlouhodobostí to mohlo nastat), nicméně svezl se třeba s podobnou zkušenosti servirky s některým podobným hostem.... lidi jsou fakt neuvěřitelný.

 Kudla2 


Re: Jak přijít o zákazníky 

(21.12.2018 0:22:12)
Winky,

je fakt, že to asi záleží hodně na okolnostech.

Pokud by si tam ten učitel pokaždý dal třeba oběd a dal dobrý dýško, tak by mu asi servírka spíš odpustila, kdyby si tam strčil jednou za rok do pusy jeden vanilkovej rohlíček.

Umím si představit, že když rodiče jdou do restaurace (třeba v létě na výletě) s hodně malými dětmi, tak dospělí si daj normálně oběd, staršímu dítěti objednaj třeba poloviční porci a u mladšího (rozuměj mladšího než rok) požádají, jestli mu můžou dát vlastní výživu ze skleničky. Tam nevidím vcelku důvod, proč by jim to obsluha nepovolila (ten malej by jim stejně útratu moc neudělal, a pokud by ho tam nenakrmili, tak by se nejspíš zvedli a nejedli tam vůbec).

Ale to, co popisuješ, chápu, že naštve, když si tam z toho "host" dělá kancelář zadarmo.
 Winky 


Re: Jak přijít o zákazníky 

(21.12.2018 0:12:01)
Nosit si / konzumovat donesené vlastní jídlo / pití do podniku, kde se prodává jídlo / pití se prostě NEDĚLÁ! Ani jednou v roce na Vánoce. Leda pro nějaké zvláštní příležitosti (chceš tam uspořádat party, zařídí ti třeba catering ale jednu z věcí si chceš dodat vlastní protože je něčím speciální, tj nedá se koupit, objednat... / dietní nutnosti a hlavně po předchozí domluvě - s tím, ze domluva nemusí dopadnout, nemusí na to provozovatel přistoupit.

Jo a pracuju v hotelu s restaurací a vinárnou a typci co by si z restaurace udělali nejradši vlastní kancelář nám taky vadí. Jednoho takovýho šéfika jsem taky pak už odmítla - taky se divil, když nám prý dělají “pravidelné kšefty” - no pronajimali si sice salonek, ale snažili se pokaždé tvrdit, ze tam byli kratší dobu, nosili si tam vlastní jídlo a pití a když si měli platit minerálu, tak se kroutili jak hadi, nejradši by měli všechno na fakturu. A ten hlavní stejně sedel na restauraci, třeba půl dne, notas napichlej v elektrice, Wi-Fi, a dal si jen horkou vodu do vlastní prinesene lahve s nějakým praskem (ze prý speciál dietní drink). A aby toho nebylo málo, měli vždycky kecy na obsluhu. To te pak přejde vlidnost k hostovi, když ti dává takhle najevo, ze ON tam “dělá kšeft”.

Možná to nebyl úplně případ toho učitele (ale dlouhodobostí to mohlo nastat), nicméně svezl se třeba s podobnou zkušenosti servirky s některým podobným hostem.... lidi jsou fakt neuvěřitelný.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.