| Přihlásit se | Nová registrace

Celkem 113 názorů.

Téma: Letní dovolená - dilema

(24.11.2018 6:12:35)
Přemýšlím o letní dovolené. Kdyby jste měli možnost,podívat se poprvé v životě někam letecky,šli byste do toho ? Nebo si peníze ušetřili a jeli někam jinam.
U moře jsme byli pouze jednou autem - Chorvatsko. Jinak s dětmi jezdíme jen po republice.
Pokud letecky,jakou destinaci byste doporučili či nedoporučili.Je lepší vybrat něco třeba v lednu,nebo čekat na poslední chvíli?
Dětem je 13 a 8 let.
Předem vám moc děkuji za vaše rady.

(24.11.2018 8:21:22)
Určitě bych někam vyrazila, ale je to o nastavení. Pro mě jsou zážitky víc než ušetřené peníze, ale každý to má jinak.

Pokud vám jde o peníze, tak fajn je Řecko. Je z evropských leteckých destinací kromě Bulharska asi nejlevnější a je tam všechno - moře, příroda, památky, jeskyně, městečka,.... Je tam hezky snad všude, ale osobně mám ráda Epirus nebo Pelopones, protože tam jezdí minimum lidí a jsou tam malé hotýlky, nicméně pro někoho to nemusí být priorita.

V Řecku u moře se snad ani nedá seknout a jet do oblasti, kde je škaredě (i když špatný hotel se špatnou pláží se dá samozřejmě vybrat i tam). Určitě se vyplatí půjčit si auto (nebo loďku) a jezdit a poznávat.

Jinak ještě levnější je samozřejmě Egypt, Turecko, Tunisko,... Pokud vám nevadí hotely typu zlatá klec, tak v třeba v Egyptě jsou korálové útesy hned u hotelů (i v resortech typu Hurghada) a v zásadě stačí šnorchl, brýle a dost toho s rybičkama zažiješ. S trochou vypětí se dá vyjet na výlet do Luxoru.

Obecně se dá bez problému se dá pořídit last moment, ještě pár dnů předem nikdy nevíme, kdy a kam jedeme a ještě se nestalo, že bychom zůstali doma.
 Senedra

(24.11.2018 8:25:06)
My letěli loni, děti 12 a 8. Vybrali jsme si Bulharsko, týden pobytu. Byli jsme spokojeni, děti si užily moře a nějakou další zábavu jsem si taky našli - dva výlety za památkami, pěší výlety po pláži, nějaká muzea.. ale - všechno zařízené pro turisty, třeba jsme zjistili, že by byl problém půjčit si auto - našli jsme jen jedno parkoviště, hodně drahé. Takže na jeden výlet jsme jeli s cestovkou.
Chce to dobře vybírat, bydleli jsme hned u pláže, v hotelu bazén ( už od rána obsazená lehátka), ale někteří lidé to měli k pláži třeba kilometr a víc.
 Senedra

(24.11.2018 8:26:50)
Jo, a kupovali jsme zájezd až koncem jara ( máme možnost si vzít dovolenou dost volně), takže nějakou slevu jsme ulovili, ale sehnat +/-termín a lokalitu už trochu dělalo problémy. Utratili jsme o dost víc než jindy - jezdíme většinou po republice, letos jsme jeli na Slovensko.

(24.11.2018 8:35:56)
Letěla bych, o ušetřené peníze nebudete bohatší, budete mít stejné starosti jako teď a zážitky jsou fajn.

Z druhé mým nedostupným snem je právě Chorvatsko, autem tam sama jet nechci, letadlem je to zbytečně drahá kravina~t~
 77kraska

(24.11.2018 8:48:55)
libik, do Chorvatska jezdi i autobusy....to bych zvolila ja, kdybych jela sama s ditetem

ale vloni jsem se dokonce vykaslala na predrazene Chorvatsko a letela jsem s ditetem do Spanelska, vyslo to mnohem levneji nez cele slavne Chorvatsko a byla jsem moc spokojena....byl to last minute koupeny 5 dni pred odletem

(24.11.2018 9:01:05)
Ano, letecká dovolená často vyjde levněji než autem do Chorvatska. A all inklusiv vyjde kolikrát levněji než polopenze. Obzvlášť s dětmi v tomto věku.

(24.11.2018 9:13:47)
All incl vyjde levněji především pro milovníky jakéhokoliv chlastání od rána do večera~:-D

(24.11.2018 9:28:59)
A od večera do rána ~;) ale ono i toho nealka se vypijí kvanta v tom vedru a žravė deti se prodraží,
 kambala pláááckááá

(24.11.2018 13:40:03)
půl kila za den? to jsem nepribrala aní jako těhotná. to musí sníst tak 7 kilo jídla denně snad? to není možný, tomu nevěřím
 Stáňa *

(24.11.2018 18:04:00)
To uz má N. frajera? Pořád si ji pamatují z před 11 lety na Vysocine 😀

(24.11.2018 13:23:20)
Valkyrko, ty jo a ja si myslela, ze jsem hrozne pribrala, kdyz jsem dala nahoru za pul roku ve Skotsku deset kilo (z vyrazne podvahy teda). Nasi me nepoznali~t~ Ale do dvou mesicu ceske stravy to bylo pryc. To je blby, ma k tomu holka asi sklony.

Ja s allin skoro nejim, jak je kolem hodne jidla, tak nemam hlad. Mam rada polopenzi, ale stejne rada si vystacim s restauracemi vecer.

(24.11.2018 9:04:42)
Sedmi, já jsem to v divných devadesátkách asi 2-3x absolvovala a léčila jsem se z toho vždycky půl týdne a to mi bylo 25.
Je tedy fakt, že moje mamka si to střihla loni a přežila, ale já se asi spokojím s tím Řeckem nebo někoho přemluvím, abychopm jeli ve dne autem.:-)
 TaJ

(25.11.2018 3:51:37)
Libiku, podívej se na chorvatský ostrov Cres s cestovkou Nykar, byli jsme s nimi před několika lety a bylo tam moc hezky, jezdí autobusem, nějak večer jsme vyjížděli, ráno jsme byli tam, cesta úplně pohodová, kousek trajektem...je to komplet i s jídlem, pořádají i výlety...akorát to bude chtít zamluvit hodně brzy, možná už i teď, mívají to hodně rychle obsazené...
 Eilatt

(26.11.2018 21:09:37)
Taj
S Nykarem jezdí mamka už snad 20 let. To je skvělá cestovka. Jen si myslím že už majiplno, to mívají už od ledna. Ale některá místa se časem uvolní....
 TaJ

(1.12.2018 14:16:13)
Eillatt, před pár dny jsem koukala a měli tam na léto ještě termíny volné, my to pořád ještě zvažujeme, moc se nám tam líbilo, akorát manžel váhá kvůli tomu autobusu, jinak by jel hned...

(24.11.2018 8:39:35)
Letěla bych. Doporučila bych Bulharsko, hodně se snaží a už tam jsou hotely na úrovni. Nebo Španělsko. Využívám first minut, kdyz chci nějaký konkretni hotel, nejen ze neni na last minut, ale třeba neni vůbec protože je obsazený.
A lehátka obsazený ručníky jsou i na Kanárech, takový jsou lidi.
 Citronove koliesko

(24.11.2018 8:45:36)
Asi budem jedina ale ak by som zila od vyplaty do vyplaty (neviem ci to je tvoj pripad) tak by som neletela a peniaze radsej odlozila do rezervy.

A na dovolenku sla napr. na Balaton alebo do nejakeho fajn aquaparku vramci svojich beznych moznosti.

(24.11.2018 8:56:08)
Taky tak, kdybych musela na dovolenou šetřit, tak s na ni vykašlu.
Zas u zakladatelky je to první letecká, tam bych taky byla na vážkách.

(24.11.2018 9:27:33)
Neznámá, lidí, co sáhne pro 70 do kabelky a řekne si, tvl co s nima, je hojně na Rodině, v reálu každý šetří na dovolenou.

(24.11.2018 9:38:30)
70 bych za dovolenou nedala a to jsem se tu zapsala člověk, co neumí šetřit, nademnou už je jen Monty.~:-D
70 nedáme ani jako hodně početná rodina za čtrnáct dní u moře a to teda nešetříme a bydlíme ve vile přímo na pláži, to je pro mě nepředstavitelná suma za dovolenou.

DO Chorvatska jeď klidně autobusem, já se loni nechala zvyklat kamarádkou, je sama a neměla s kým na poznávací zájezd to Itálie. Měla jsem z toho strach, ani nechci vědět, kolik jsem za týden najeli km, ale bylo to v pohodě, autobusy už jsou někde jinde. TeĎ mě přemlouvá na Norsko, ale do Norska mě netáhne už vůbec nic, navíc jsem pecivál, do toho nejdu.

(24.11.2018 9:43:53)
Tak letecky to pro početnou rodinu na dva týdny za míň než za 70 v celkovém součtu snad ani nejde.

(24.11.2018 9:51:34)
TO jsem zapomněla napsat, nelítáme a milujeme Balkán, takže fakt nízkonákladová dovolená. I když nízkonákladová - odjíždíme s autem narvaným olivovým olejem, vína, pršuta, květináčů s citrusy a loni jsem tam chtěla narvat štěně, ale to mi neprošlo přes řidiče, byl zásadovější než celníci.~t~

Myslím, že leteckou dovolenou dáme, až nám odrostou děti tzn tak v šedesáti letech.

(24.11.2018 9:44:08)
Když já chci fakt Chorvatsko na pohodu, je to krajina mého srdce, ty autobusy objedou půl republiky vůbec než přejedou hranice~d~

Ale zas já potom tolik netoužím rp. až budu, tak to zkoordinuju. Jenom jsem chtěla říct, že pokud zakladatelku láká pláž a přelet s ubytováním by byl násobně dražší než třeba Hvar, nečeká ji žádná omračující pecka, co to vyváží, jelikož Chorvatsko je dost dobrý~s~

(24.11.2018 10:14:07)
Praha - Poreč trvo busem asi 11 hodin , do P. to máš kousek, neobjedeš půl republiky:-)

(24.11.2018 10:01:56)
neznámá "kdybych musela na dovolenou šetřit, tak s na ni vykašlu. "

A on někdo předem s výdaji na dovolenou nepočítá? Nešetří na ni? ~e~

A i kdybych musela šetřit každou korunu a omezit se výrazně, jednou za život bych k moři letěla. A to létání nesnáším. Je škoda si nesplnit touhu aspoň jednou.

Zakladatelce bych doporučila Bulharsko, je levné. Vlastní zkušenost nemám, ale nikdo z těch, co tam byli, si nestěžoval. Navíc, pokud nemá moc s čím srovnávat, tak zklamání imho nebude.

(24.11.2018 10:04:51)
Marko,
kupodivu, jsou i tací, co na dovolenou nešetří předem. Oni jaksi nemají všichni lidé stejné domácí účetnictví.

(24.11.2018 10:08:53)
Monty, to je na tobě hezké, že miluješ evergreeny, takové konzervativní, zkrátka jistota.

Ano, my již několik let víme, že nešetříš na dovolenou, jelikož si to můžeš dovolit~x~

(24.11.2018 10:11:07)
Libiku,
ale ono nejde o to, jak to mají konkrétní lidi, nýbrž o to podivování se, že někdo něco nedělá. Ne že by to na Rodině nebyl denní sport. ~;)

(24.11.2018 10:12:55)
A ještě lepší na tobě je, že tě nikdy nenaseru, ať dělám co dělám, omlouvám se~;((
 Citronove koliesko

(24.11.2018 10:26:40)
No presne...na dovolenku som nikdy nesetrila...ani v casoch horsich ani v tych dobrych. Proste sme priebezne vedeli na co asi mame, a dovolenka nikdy nebola priorita ani ciel. U nas je trebars priorita a ciel pohodlny dennodenny zivot.

Naposledy sme s muzom setrili za bezdetna na pocitac ked sme mali 24r. tj 20rokov dozadu. Vtedy stal pre nas velke peniaze 72tis. korun. To ked chcel muz zmenit obor (na IT).

(24.11.2018 10:49:45)
Monty, ja bych rekla, ze "dovena" je hooodne siroky pojem. Myslim, ze ty/vy jezdite dost na divoko, po vlastni ose. Naopak zase rodinna dovca letecky a s cestovkou proste nebude za 20.000,-. A tudiz bezna domacnost s ni nejak predem pocita - minimalne tedy ty prachy neroztoci za jine veci, treba.

(24.11.2018 10:51:35)
No Monty právě naopak... protože neřídí, předpokládám, že když někam přiletí a nemá řidiče, je odkázána na dopravu v místě. Což se zase může zdát jako dost velkej opruz lidem, co řídí - řešit když se chci někam podívat, že mi tam jede nějakej autobus, apod.

(24.11.2018 10:53:19)
Chantrey,
málokdy se vydávám někam, kde neexistují taxíky. ~;)
Mmch., i když někam jedeme autem, tak ho v tom místě nepoužíváme, ale necháváme ho na parkovišti u hotelu.

(24.11.2018 11:01:27)
Monty, jakože když chceš jet někam 100 Km od ubytování tak si vezmeš taxi nebo jedeš místní dopravou jo? No tak taky možnost~:-D

(24.11.2018 11:04:46)
Chantrey,
ne, cestuju tak, abych se nikde 100 km tam a zpět přepravovat nemusela. ~;)

(24.11.2018 11:07:46)
Monty aha, já myslela, že nejsi typ co sedí na/u hotelu.
Tak to se omlouvám.

(24.11.2018 11:11:26)
Chantrey, proc by mela sedet na hotelu? ~t~ ma nohy. Existuje auto/taxi/mhd/vlak, ne?

(24.11.2018 11:17:05)
Kat, však jsem se omluvila. Asi cestuju jinak, je x míst, kam se prostě musíš vypravit a dojet zpátky, protože ubytování tam není, nebo je komplikované.
Ale já cestuju asi do jiných destinací než Monty.

(24.11.2018 11:18:54)
Chantrey,
no to asi ano, nevybavím si jediný místo v Evropě, kde bych se neobešla bez přesunu 100 km tam a zpět. Vždycky je nějaký ubytování blíž než 100 km od daného místa.

(24.11.2018 11:22:58)
Monty v Evropě jistě, tam bych problém neviděla, i když také jsou místa, která jsou odlehlá s tím, že vidět je chceš, ale je nesmysl se tam na jednu noc přesouvat se spaním.

(24.11.2018 11:25:10)
Když jsem bez dětí, tak to samozřejmě děláme. Spíme každou noc jinde a putujeme i s věcma, ale se třema dětma je to taková magořina, že je řádově jednodušší půjčit si auto a jet těch 100 km tam a zpět.

(24.11.2018 11:27:38)
Chantrey,
njn, ale mimo Evropu zas člověk tak často nejezdí autem. Když jedeme na dovolenou autem, tak si plánujeme trasu tak, abychom se dlouhým přejezdům vyhnuli, takže spíme na několika různých místech jak cestou tam, tak cestou zpátky.

(24.11.2018 11:33:58)
Monty, ale cestujete spis vy dva dospeli, ne? Je to jinej ramec, nez Nasajka s 2 detma....

(24.11.2018 11:38:39)
Kat,
to máš celkem jedno, ani s dětmi bych se nepřesouvala 100 km tam a zpět. Resp. s dětmi tuplem ne. ~;)

(24.11.2018 11:40:42)
Monty, jo, chapu.

(24.11.2018 11:47:38)
Monty, my pokud nejedeme sami s mužem, jedeme se 4 dětma.

Ale to je vcelku jedno, prostě auto dává svobodu, nekoukáš na to abys musela v jistej čas stihnout nějakej autobus, apod.
To je celej smysl sdělení, nic víc. Někomu vyhovuje letadlo, ok. Já letím v prosinci do Peru, tam taky autem nepojedu že~:-D

(24.11.2018 11:50:18)
"Ale upřímně, balit se za dovolenou třeba 3x a přesouvat se místní dopravou... no to musíš být nadšenec." no tak to já se hlásím k nadšencům ~t~

mám to takhle ráda. Teď s dětmi teda přiznávám jezdím spíš autem po Evropě, je to prostě pohodlnější, mám v autě takovou "základnu". A to teda protože hodně často spíš kempujeme, tak to už opruz trochu je balit a stavět stan každý druhý den. U hotelů je tohle snazší. Proto při kempování to je lepší naházet do auta.

Za bezdětna jsem procestovala řadu zemí (mimoevropských), projela je naskrz jen místní dopravou, přesouvali jsme se v podstatě každý den nebo každý druhý den. Ubytování jsme vždy sháněli až na místě. A to nebyly tehdy ty internetové vymoženosti jako dnes. A šlo to, a jsou to super zážitky na celý život.
Plánuju až děti budou ještě o něco starší, koupím letenky třeba do Bangkoku a vyrazím s nimi podobně. Chybí mi to.

(24.11.2018 11:14:57)
Chantrey,
no to nesedím, ale nechápu, proč bych se měla přesouvat z hotelu 100 km tam a zpátky. To je 200 km za den, nedává to smysl, když chci vidět něco o 100 km dál, přesunu se rovnou do jinýho hotelu.

(24.11.2018 10:53:12)
DOVOLENA!!! sorry.

(24.11.2018 10:05:55)
Já tedy nevím, co přesně má naplnit touha letět. Opruz při odbavení, vzpomínka na seriál Letecké katastrofy a ztracený kufr, je to prostě trochu časově kratší doprava z bodu A do bodu B.

(24.11.2018 10:08:37)
Libik a tomu já zase rozumím dobře, miluju lítání jako takové.To odbavení a čekání opruz je, to jo. Ale jinak když se éro odlepuje od země - já mám vždycky hroznou radost, je to takový příslib dálek...asi jsem střelená,no.

(24.11.2018 10:12:03)
Tak to ti závidím, já při přeletech napřed pláču a potom zvracím. ~t~

(24.11.2018 10:43:23)
~t~ A zkoušelas panáka ? nebo lexaurin ? nebo obojí ? ~t~

(24.11.2018 10:46:38)
Diazepam není marný~:-D

(24.11.2018 10:47:31)
Obojí nebrat, tetu nemohli v Burgasu vzbudit~t~.

(24.11.2018 10:52:36)
Katko, pro případnou evakuaci po pádu letadla, chci být při smyslech, tak holt trpím strachy a stresem. ~d~

(24.11.2018 11:33:16)
Marko, pád letadla je dost statisticky nepravděpodobný, ač není vyloučen. Ale "evakuace po pádu letadla" - to už je fakt rarita ~t~, to si klidně panáka dej, to fakt moc nehrozí.
 Mr. Miçkey

(24.11.2018 13:31:27)
Pokud letadlo spadne, je Diazepam asi tak to jediny, co ti pomuze~t~

(24.11.2018 10:16:05)
libiku, že to nechápeš neznamená, že to tak mají všichni. Já se zase bojím lítat, přesto nebudu kroutit hlavou, že někoho to baví a nebojí se. Dokonce si někdo létání zvolí jako vytoužené povolání. Lidé to mají různě. Zakladatelka o tom uvažuje, tak jsem ji podpořila, ať do toho zážitku jde. Sama pak bude vědět, jaké pocity z toho bude mít.

(24.11.2018 10:22:05)
Já nikomu neberu touhu létat, jenom za sebe pochybuji, že je to "něco", pokud neletíš do Indie a nepokračuješ k Sentinelcům

(24.11.2018 10:27:49)
Libiku,
tak ono to nemusí být nutně "něco", třeba stačí, že je to pohodlný a rychlý. Ono kocat se někam 1000 km autem je fajn, když máš fůru času, ale pokud někde máš být v den D a hodinu H, je to hlavně pro řidiče celkem opruz i při poloviční vzdálenosti.

(24.11.2018 10:37:24)

...řekla Monty jako neřidič~:-D

Ona je otázka, jestli tam jedeš na jedno místo např. na jednání, nebo jestli se tam chceš nějak pohybovat. 1000 km není nic, co by se nedalo normálně přejet, zvlášť když jedou dva lidi.
A ani časově zase tak neušetříš, vezmeš-li v potaz že většina lidí nebydlí u letiště a ani v Praze;-) takže někam musí dojet, 2 hodiny před jsi na letišti, hodinu letíš, než se vymotáš z letiště... atd.

(24.11.2018 10:44:11)
Chantrey,
tak holt ber na vědomí, že jsou i řidiči, který to nebaví, jet někam 1000 km v kuse. Dokonce ani se střídáním. U nás řídí manžel a fakt není nadšenej, když musí jet autem třeba i těch 500 km. Ještě to chápu, když je to jednou za rok, když to máš jezdit každou chvíli, je to trochu jiná situace. 1000 v kuse po něm ani nechci, takže to jezdíme na etapy. Ale vždycky to nejde.

(24.11.2018 10:47:29)
Monty, nemyslím, že by to většinu lidí vysloveně bavilo:-)
Ale pokud vezmeš poměr cena/výkon, čas a všechny ostatní veličiny, vychází z toho, že pokud se pohybuješ do těch 1000 km, a jedeš na delší dobu než 5 dní, je to auto prostě výhodnější.

(24.11.2018 10:52:21)
Chantrey,
jak kdy a jak kam. To záleží na lokalitě. Ne všude se dá pohodlně doletět a ne všechny letenky vychází o hodně dráž. A taky záleží na tom, kolik lidí jede/letí.

(24.11.2018 10:49:39)
Já jezdila 900 km sama několikrát ročně a bez přespání. A bylo to nakonec lepší než lítat, protože časově téměř stejné a navíc jsem mohla vyjet, kdy jsem chtěla, zastavit, kde jsem chtěla. Ale já ráda řídím a nerada lítám. ~;)

(24.11.2018 10:37:30)
Nerozporuji, že za určitých okolností je to pohodlný a rychlý. Jenže pokud je cílem pobytový zájezd, dovolenkář to má 3 hodiny jízdy do Prahy (Brna, Ostravy) a odlet je v 04.15 SČ, přijde mi to dost jedno a namítám, že takový případ splnění snu "někam letět na dovolenou ať to stojí co to stojí" do jisté míry rozčarování přinést může~;)

(24.11.2018 10:36:38)
libik "V cestovce jsme měli šanon na hluboké lidské příběhy, kdy někdo toužil po něčem "neobyčejném" za těžce našetřené peníze, pak vlez do Smartwings, odletěl do Bulharska a napsal stížnost~;)"

~t~ tak ale to je asi diagnóza

(24.11.2018 10:14:12)
Neznám nikoho, kdo šetří přímo na dovolenou. Většinou lidi kouknou, kolik mají na učtu, zváží co vše chtějí ten rok koupit a pak se rozhodnout jestli pojedou na dovolenou. Fakt neznám nikoho, kdo odkládá do obálky s nápisem dovolená.
Nebo jen neznám nikoho, kdo má ten morál šetřit na konkrétní záležitosti a nedopřát si jiné.~;)

(24.11.2018 10:29:27)
Neznámá, znám 99% lidí, co nemusí koukat na účet, aby věděli, že každý měsíc mají před výplatou plus mínus 5 tisíc. Pokud mají něco nasysleno, tak taky dobře ví kolik, zrovna tak pokud mají nějaké peníze "venku" (v pohledávkách)

(24.11.2018 10:37:33)
libik "Příběh průměrného Čecha, co si tak jde znuděně po ulici, jelikož má před sebou 14 dní volna a neví, co s ním a v náhlém popudu mysli vrazí debetku do bankomatu a zjistí, že má mimojiné na báječnou dovolenou v zahraničí pro 4 lidi, by zasloužil slušného zfilmování v žánru fantasy.~;)"

~t~ ty dnes perlíš ~t~

(24.11.2018 10:44:03)
neznámá nemusíš odkládat do obálky, ale víš, kolik máš na účtě a že ten drahej foťák nekoupíš, neb by chybělo na dovolenou. Nebo naopak víš, že budeš kupovat auto, tak ten rok dáš levnější dovolenou (nebo žádnou). Každej koho znám, kdo jezdí pravidlně na dovoulenou s penězi na ni počítá a ne že kouká pár dní před termínem, jestli na ni má. A když se víc rozšoupnul za jiné věci, tak překvapeně sedí doma.

(24.11.2018 10:48:21)
Marko,
ty ale vycházíš z toho, že je každej zaměstnanec a ví na korunu přesně, kolik mu který měsíc přistane na účtu. Ale každý člověk zaměstnanec není.

(24.11.2018 10:50:38)
Monty, ani nezaměstnanci, které znám nejsou udiveni. Tak nějak tuší (ne na korunu, ale řádově jistě), jak na tom jsou a budou.

(24.11.2018 10:56:10)
Marko,
jenže já o udivování nic nepsala, píšu o tom, že je to jiný systém hospodaření s penězi. Zejména v kombinaci, kdy je jeden v rodině zaměstnanec a druhý OSVČ.

(24.11.2018 10:52:19)
Monty, nezamestnanec proste prachy odkloni ve chvili, kdy prijdou. Musi myslet prave na to, ze dalsi mesic neprijdou/budou mensi. Kdyz je stranou neda, tak v rozhodujici chvili na tu dovolenou prachy byt zrovna nemusi, neboť "klient nezaplatil".
 Alena

(24.11.2018 11:01:43)
jsem nezamestnanec a vzdycky jsem setrila na "dovolenou". Pred detmi to byl take hlavni smysl vydelavani penez - je procestovat.

(24.11.2018 11:20:45)
Pro mě je to hlavní smysl vydělávání peněz ještě dnes i s dětma. Stačí nám obyčejné oblečení, kosmetika, auto, elektronika a dětem to musí stačit taky. Nenosím šperky a místo čistokrevných značkových domácích mazlíčků mi vystačí koťata, co k nám přijdou na zahradu a tváří se neboze... Na věcech klidně šetřím, ale nechci o víkendech a o dovolených sedět doma nebo na chalupě nebo někde jinde na jednom místě. Dřív jsem jezdila po světě a teď kvůli dětem spíš po Evropě, ale pořád je to pro mě priorita a největší odměna.
 Alena

(24.11.2018 11:28:18)
jo mame to stejne. A deti jsou nastesti nadseni cestovatele, pro ne treba tahnout batoh po horach neni zadne nepohodli

(24.11.2018 11:59:19)
Půlko psa, obvykle puzení přemisťovat se relativizuji, nicméně musím připustit, že je to fenomén. Přečtu si o tom něšo.
 kambala pláááckááá

(24.11.2018 13:26:03)
doufám, že si z jarmil ty nadšený cestovatelky taky vychovame. pro nás oba je to moc důležitý v životě, tak snad pro ne bude taky.

(24.11.2018 13:09:43)
Půlko, jsem na tom stejně. Bohužel manžel není stejného ražení, musím dělat kompromisy. Ale na žebříčku toho, za co utratit peníze, mám cestování úplně nahoře (pokud uspokojím základní potřeby rodiny).
 Stáňa *

(24.11.2018 18:01:56)
Pulko, mám to podobně 😊 když se mi v práci echt nedaří nebo né něco naštve, pripomenu si, ze tam chodím hlavně kvůli vydelavani na cestování a pravidelně nastevy divadla. Služebně jsem byla letos v Číně a 11hodinový let me vysloveně bavil 😊
 zen

(24.11.2018 8:50:02)
Ja bych k mori letela hned. Mam rada leto, slunicko a plaz.Ale cely tyden nekde na plazi to ne.Musi tam byt jeste neco zajimaveho k videni.
Deti uz mate celkem velke. V tomto veku uz se s nima da ledacos podniknout.Zalezi co vas jako rodinu zajima a co vam udela radost a jestli vam to stoji za to vydat urcity obnos.

(24.11.2018 10:01:39)
Udělejte si radost a leťte,budete na to vzpomínat a užijete si to. Řecko nebo Turecko. My byli takhle poprvé s dětmi v Turecku v Alanyi a byla to krása. Alanya je opravdu krásné město, nemusíš zůstávat jen v hotelu, hrozně se nám tam líbilo.
 Tizi

(24.11.2018 10:03:10)
Letecké dovolené mám ráda, pokud jedu dál než do Chorvatska. Hodně se mi líbilo Řecko, např. Kréta nebo Zakynthos. Jsou tam krásné písečné pláže, dobré jídlo, možnost zajímavých výletů. Cenově vychází dobře Bulharsko, nám se líbil Nesebar. Ze Španělska je hezká letecká dovolená do Andalusie, odtud se dá dělat výlet do slavné Granady a na bílou Alhambru. Letos plánujeme Egypt, protože dítě chce šnorchlovat.

Promyslete si, co vás nejvíc láká - jestli velký hotel a all in nebo spíše klidnější místo, menší penzion, polopenze nebo vlastní strava a podle toho vybírejte. Zájezdy na last mohou vyjít hodně cenově dobře, ale bývá malý výběr a pokud potřebujete větší než dvoulůžkový pokoj, tak se ten výběr dále zužuje.

(24.11.2018 10:06:29)
Tizi šnorchlování je v Egyptě paráda. Kupte si masky i vy, stojí to za to. Jinak tam totiž není nic moc co dělat. Ale to moře je NEJ. A vyberte hotel podle recenzí zaměřených právě na šnorchl, není to tak, že je všude... Třeba v Hurghadě jsou hotely, u kterých korál vůbec není.
 Tizi

(24.11.2018 13:07:57)
Já mám brýle i šnorchl dlouhodobě, šnorchlovala jsem i v Chorvatsku a překvapivě ryby byly. Manžel to zatím vnímá tak, že bude sedět s drinkem na baru, ale myslím, že se bude nudit a nakonec to zkusí :-) Jedeme do oblasti Marsa Alam, kde by mělo být šnorchlování lepší než v Hurgadě.

(24.11.2018 13:10:55)
Marsa je o 100 % lepší na šnorchl, než Hurghada.

(24.11.2018 10:11:50)
Já ze zadání nerozumím, co je priorita... jestli strávený čas s dětmi, to že někam POLETÍTE, nebo peníze?
Protože podle toho bych radila podle svých názorů...

(24.11.2018 10:37:27)
Tak ono to závisí dost na tom jaké zážitky očekáváte, co vás jako rodinu případně kompromis mezi jednotlivci bude bavit a bude pro vás to super.

Pak záleží kolik do toho můžete/chcete vrazit. To je dost podstatná věco. Chcete spíš levnější nebo exotiku když už poprvé apod. A kdy plánujete jet.
Bez nějakých doplňujících info se radí těžko.
Chcete válečku u moře, koupací moře, šnorchlovací moře, přírodu, památky ..... atd
A jestli velký hotel all inc, nebo malý penzion.

Jinak ji pokud bych měla možnost někam poprvé letecky šla bych do toho. Ale já jsem na ty zážitky. A i chápu že u toho "poprvé" člověk fakt hodně přemýšlí kam.
"někam podívat" mi zní jako někam daleko, do trochu odlišeného země než ty kolem nás. A tohle má asi každý jinak. Tak možná musíš specifikovat co ten tvůj tajný sen.

Z těch obvyklých destinací:
Nejlevněji lze asi Egypt, Turecko, Tunisko. Řecko se dá také ještě za přijatelné ceny, a je tam mix všeho, osobně mám třeba ráda Rhodos, na takovou ochutnávku Řecka je super.
Španělsko mám moc ráda, ale na pobyty od cestovek mi přijde že to už hodně drahé, tam vezmu děti solo.
Něco exotičtějšího v takových přijatelnějších cenách jsou Kapverdy nebo Madeira (moje srdcovka).
 Z+2

(24.11.2018 12:02:48)
Leťte. Já bych doporučil Egypt. Levná dovolená, nádherné moře, spousta ryb a jiného života. Dobré jídlo. A smysluplný let. Nemyslím si, že by dovolená autobusem nebo autem měla být významně levnější.
 Ropucha + 2

(24.11.2018 12:25:11)
Masajko, to záleží, co byste chtěli vidět, zažít, co by vás bavilo, co by vám naopak nesedělo.
V tom jsme každý jiný, těžko radit.
Zvaž, jestli vás láká umělé prostředí turistického resortu nebo spíš něco autentičtějšího stranou.
Zvaž, jestli chcete spíš mít servis, nebo sami objevovat a improvizovat.
Jestli vás baví cesta, nebo se chcete rychle přemístit z bodu A do bodu B.
A tak dále ..

(24.11.2018 12:31:28)
Absolutne miluju Recko. Italii take, ale ta je drazsi. Divala bych se ted u cestovek na first minute, ja teda uprednostnuju apartman, s podobne starymi detmi jsme se do 40 tisic na deset dni vesli dobre a to jsme jeli s cestovkou (Viamare). Po vlastni ose je to levnejsi (divala jsem se nedavno na nase cervnove prazdniny, na jihu Krety ubytovani na 10 dni asi v prepoctu za 12 tisic a k tomu letenky).

(24.11.2018 13:25:54)
Taodvedle, jj, airbnb jsem teda neprohlizela, normalne booking v oblasti, kde to znam. Italie je bohuzel drazsi, tam jsou levnejsi letenky a hlavne vic moznosti letu. No, jeste nevim, kam pojedeme.

(24.11.2018 13:44:37)
Já bych letěla, protože cestování mám prostě strašně moc ráda. A fakt jsem ráda, že si to můžu dovolit. Ale já pořizuju všechno hodně nízkonákladově. Zrovna tento týden jsem využila letenky za 1,99 Euro za osobu a let, sice teda z Berlína, ale poletíme do destinace, kam by mě v životě nenapadlo, že bych byla ochotná jet. Na víkend to ale přežiju. A díky takto levným letenkám a mimo sezóně jsem sehnala ubytování na dvě noci za 2400 s výhledem na moře, rodinným pokojem a ještě se snídaní. Prostě nás ten víkend bude stát méně než víkend v Krkonoších.

(24.11.2018 13:52:29)
Termixi,
vždycky si na tebe vzpomenu (a pak ještě na Dášu, nevím jestli sem ještě chodí), když hledám letenky a nikdy se ani vzdáleně nepřiblížím cenám, které uvádíš. ~;)

(24.11.2018 13:56:18)
Napíšu ti do zprávy na fcb :-)

(24.11.2018 13:58:00)
Termixi,
dík, já jsem v tomhle úplně marná, a to mám registrace všude možně a sleduju i akční nabídky. ~;)

(24.11.2018 14:08:08)
Na mě vždycky padne, že se mi někam chce a už to obhlížím a kombinuju, abych ušetřila na cestovném, já ty peníze v cíli raději projím a nebo utratím za vstupy a tak … jsem hrozná :-)

(24.11.2018 14:01:06)
Termix,moc děkuji. Je reálná částka pro 2+2 s all inc 50 000 ? Nebo podstatně více?

(24.11.2018 14:12:55)
Já nevím. Tehdy jsem platila taky asi 50 000 Kč. Jeden dospělý a dvě děti. Ale ono to jedno dítě muselo platit plnou dospělou cenu právě kvůli absenci druhého dospělého. A jeli jsme na 11 dnů. Na místě jsem utratila snad jen 30 dolarů bakšiš za lepší pokoj přímo u moře na "lepší" pláži toho hotelu. Jinak nebylo za co. No vlastně dva výlety. Ponornou lodí a pak na nějaký večerní trh.
 Gajka + 2

Cena

(24.11.2018 20:41:47)
Jsme 2+2deti (9 a 14 let) a nenasla jsem na srpen letecky zájezd na tyden s all inclusive po 90 tis. S tim ze jsem hledala takovy, kde by bylo vyziti pro starší deti. Takze nakonec autem do Chorvatska -Istrie bez jidla a pak tyden v Rakousku s all inclusive a slevovou kartou na lanovky a koupani. Dostaneme se na cca 60 tis za 14 dni.Jsme limitovani terminem.Hotely co by se mi libily, byly nas 100 tis.
 EvaMarie

(24.11.2018 22:42:27)
Mne to také fascinuje. Termix, moc prosím, nešlo by to know how sdělit i zde na rodině?
Díky

(24.11.2018 13:51:17)
Moc děkuji za rady. Měla bych představu cca 50. 000 Kč za dovolenou. Určitě s jídlem - nejlépe all inclusive - jak přesně funguje ?
Potápění ano,masky máme.
Priorita je samozřejmě aby byly spokojené děti, vyloženě válecí typy nejsme.
Ideálně u hotelu bazén,o výletu či prozkoumání hezkého místa by jsme též uvažovali.
Manžela láká Egypt - nevím proč,ale tam se já nějak bojím.
Mě láká Řecko nebo i Bulharsko
Bulharsko moc nechce manžel,Řecko by také bral.
Neumí si představit, co tam budeme dělat týden či deset dní bez auta.
Termín buď červen nebo letní prázdniny.
Dovolenou si musím hlásit v práci dlouhodobě předem.

(24.11.2018 13:55:27)
Já byla jednou s dětmi v Marsa Alam, shodou okolností ve stejném hotel, jako se letos stala ta tragédie s tím žrakolem, a nebylo tam vůbec nebezpečně. Jen manžel nemohl jet kvůli práci, děti chtěly šnorchlovat, a proto jsem vybrala tohle. Teď už mi tohle nehrozí. Po letošní dovolené snů - autem, každý den jinde, najeto přes 6000 km za 18 dnů, příští rok opět a jedině takto. Ale Egypta bych se nebála, na potápění je úžasný. To moře bylo rozhodně nejkrásnější, co jsem v životě viděla a rybičky naprosto dokonalé a barevné.
 Ropucha + 2

(24.11.2018 14:05:28)
Tak zrovna Egypt by pro mě nebyl lákavý, resp. Egypt jako země ano, ale ne kašírovaný resort pro turisty, kam se létá na válecí dovolenou s potápěním.
Ale evidentně tam spousta lidí vydrží a užijí si to, když je to tak populární.
Já bych z destinací, o nichž uvažujete, volila Řecko. Tam je hezká příroda i památky, každý si tam něco najde.

(24.11.2018 15:58:23)
To ale ve 4 s all in za 50T nedají.Ten Egypt jo, i když spíš 55 - 60 bych raději počítala.
No ale Řecko je samozřejmě jiná dovča, tam all in není nutný.Naopak.
Já se ale v EGyptě klidně na týden plácnu, Rudé moře je fantastické, korál lepší, zachovalejší než např. na Maledivách (opravdu). Ale musí tě bavit právě to moře a koukání na ryby. V Marse jsou k vidění i želvy, do zátoky u hotelu nám připlavali delfíni. Jinak tam není opravdu na resortu moc co dělat....

(24.11.2018 16:04:33)
Do Egypta se bát není nutno. Akorát teda hotelový resorty to má do skutečného Egypta dost daleko. Jako jezdím i do nich, kvůli dětem co chtějí moře a skluzavky, ale znám i jiný Egypt. Nicméně asi na základní představu, písek, poušť, Rudé moře, to udělá, a "napoprvé" mimo Evropu to může být i tak zážitek. A na "podmořský" život asi lepší destinace fakt není. Marsa je má obecně míň zničené korálové pobřeží než Hurghada. Ale jinak je to spíš hotel od hotelu. Vybrat něco spíš s přímým přístupem k moři, ne přes molo. Ony to tam má to pobřeží svý specifika. Hodně hotelů tam má tobogány, kvůli čemuž tam jezdí rády moje děti.
Dá se je i na památky, ale v létě na to bude děsný vedro, a to je prostě zabijárna.

Řecko je taky moc dobrá volba. Auto se dá jednak půjčit. A třeba na Rhodosu ani není nutné, tam se dá jet na výlety autobusem, jezdí linka kolem ostrova, staví u hotelů.
 Peppa

(24.11.2018 16:56:32)
Asi bych letěla. Je to výrazná úspora času a po příletu jsem ready, na rozdíl od toho, když 6 hodin řídím a dalších 6 hodin střídavě upadám do komatu a dřímoty.. Líbí se mi, když ráno odletím a odpoledne už ležím na krásné řecké pláži. Takže destinace za mne jasná - Řecko ~s~ Z toho co je tak nejblíž okolo je prostě topka, má opravdu krásné čisté moře, dlouhatánské písčité pláže, historii a skvělé jídlo. S ubytováním to je trochu potíž, Řekové mají všechno na salámu a pokoje mnohdy neodpovídají fotkám a člověk se musí trochu dohadovat.. Osobně preferuju koupit letenky zvlášť a strávit tam 14 dní, když už, tak ať to stojí za to. Myslím ale, že 50 tis stačit nebude, ptž jen letenky vyjdou pro 4 na cca 30 tis., nikdy jsem levnější nenašla, neumím to..
Ušetřit se určitě dá, pokud pojedete autem do Ch. Navzdory obavám se mi i tam líbilo, přestože lidí byly mraky. Já bych klidně jela do nějaké díry, ale kolikrát i ty díry jsou přelidněné a cácory mají rády ten večerní ruch na promenádě, takže jezdíme do civilizace.
 Ráchel, 3 děti

(24.11.2018 23:57:36)
mít peníze, hned bych jela.
 Gladya, bývalá dasa,

(25.11.2018 9:05:15)
Vyrazila bych určitě, ale to je věc osobního nastavení.

Kam, to je otázka peněz a priorit, předpokládám že uvažuješ o Evropě a Středomoří.
Chcete je koupačku nebo i nějaké výlety?

Co přichází v úvahu, pokud chcete do tepla:

Já miluju Itálii, severnější části jsou na pohodlný dojezd autem, ale jih taky stojí za to, Kalábrie, Sicílie.

Španělsko kolem Malagy se mi taky líbilo.

Samozřejmě, Řecko i ostrovy i pevnina jsou krásné.

Jižní Francie je taky hezká.

Jezdí se i do Bulharska, to ale neznám.

A pak pokud chceš mimo Evropu Turecko nebo Egypt.

Je jasné, že čím dřív objednáš, tím máš lepší výběr. My tedy jezdíme bez cestovky, takže first ani last minuty nevyužíváme.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde

(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.

Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.