Blanče |
|
(29.6.2018 16:34:32) Pokud to funguje - teď přiznávám cca měsíční skluz, ne ve všem, to nelze, ale v domácnosti a neakutní neziskovce - na stole v pracovně jsou takové ty rozřazovací krabice nazvané firma A, klienti, neziskovka, domácnost, založit.
Firemní věci a věci klientů následně projdou klasickým kancelářským kolečkem.
K neziskovce se dokopu v normálním stavu tak dvakrát do roka - když je krabice plná nebo před daněma a po táborech, teď máme projekt, takže musím pravidelněji.
Doklady z domácnosti jdou tedy buď rovnou do příslušného archivačního boxu - viz níž, nebo(většinou) do vstupní krabice, kterou buď když přetéká nebo mám uklízecí záchvat rozhážu podle léty ověřeného systému.
Domácnost se dělí na trvalky a ty pokračují do archivačních krabic se jmény jednotlivých členů rodiny (taková ta na 5 šanonů), každá z nich obsahuje věci typu vysvědčení, osvědčení z různých kurzů, diplomy, přijetí na školu, rodný list, oddací list, eviďáky, indexy, rentgen zlomené kyčle...prostě kde co, co by se mohlo někdy hodit, nebo i nakopává vzpomínky. Když nejstarší odcházel z domu, prostě si ji vzal s sebou. Jednu sólo má dům na trvalé dokumenty, jedna je na věci typu svatební blahopřání, parte, PF od kamarádů. Jsme manželé téměř 30 let a žádná není zdaleka plná, kdo něco potřebuje, prostě hledá - a najde.
Pak jsou provozní doklady, na ty jsem si za léta vymyslela bleskurychlý systém šanonů nebo úzkých archivačních krabic - názvy: auta, hypotéka, pojistky, záručáky, provoz, občas přibude nějaký krátkodobý typu stavba čističky, havárka, příprava na dovolenou. Zaberou jednu polici, neřeším, že jsou tam propadlé doklady od bot do té doby, dokud je v nich místo, prostě to co do nich patří tam cpu dopředu - já, nebo kdokoli jiný. Když začínají bobtnat, vezmu si jednu k televizi a odzadu vyhážu vše, co už je prošlé, případně něco přeřadím do trvalých dokladů, čímž většinou jejich obsah klesne tak na půlku či míň. Co vyřadím, spálím.
Výsledkem je 7 krabic ve skladu, jedna police provozních šanonů týkajících se domácnosti a rodiny a dva "přijímací" boxy.
Praktický postup je, že vysypu vstupní krabici, rozdělím ji podle názvů těch archivačnáích na cca 10 hromádek a ty buď volně hodím nahoru v případě rodinných, nebo přes fólie či za pomoci děrovačky nacpu do šanonu.
Největší problém je, aby doklady "došly" do pracovny a neválely se se směsicí letáků na stole v kuchyni , jinak měsíční nálož je hotová určitě rychleji, než jsem sesmolila tenhle příspěvek.
|
Rozállie |
|
(29.6.2018 18:31:28) "Největší problém je, aby doklady "došly" do pracovny a neválely se se směsicí letáků na stole v kuchyni"
No asi tak A předtím ještě z kabelky nebo peněženky na tu hromádku v kuchyni
|
|
|