| Lída+2 | 
 |
(4.5.2018 5:50:20) foxyna, kamarád uvažuje, že syn bude dělat přijímačky za rok na 6G a jelikož má jedno v místě bydliště a další o 50km dál(jen v BUSu by byl 1h, pak než dojede na BUS, nějaké to čekání, zácpa- 2h- 2x denně nesmysl).....pojede tam jen napsat test číslo 2. Vůbec neuvažuje, že by tam nastoupil.
U nás je to podobně....8G v místě nemáme, kousek se dojíždí, ale žádná tragedie, buď do něj, nebo nikam. Kluky popohánělo to, že jim končila Zš 5. třídou a nechtěli měnit kolektiv, několikrát. Hlavně mladší si blbě zvyká, takto mu to vyhovuje.
A to jsem tu psala už před měsícem či dýl, že mimo Prahu prostě má člověk jeden gympl většinou a žádný další nepřichází v úvahu.....natož si z něčeho vybírat.
|
| Cimbur | 
 |
(4.5.2018 6:00:13) 6g taky nevím, to v okolí je jen jedno.
|
| Lída+2 | 
 |
(4.5.2018 6:02:42) Cimbur, my máme mezi 8G dojezd 30-50km....a víc....takže fakt jedno, nebo žádné.
nejbližší není v místě.....tam se dojíždí, cca 30-40minut.
|
|
|
| foxyna | 
 |
(4.5.2018 6:41:24) Lído jj, já bych udělala max proto, aby dítě mohlo na oba termíny, i kdyby potom k dojíždění připadal v úvahu jen jeden. Ale došlo mi, že někde, pro někoho, to fakt může být neřešitelná situace.
|
| Katka a 2 výrostci |
 |
(4.5.2018 15:36:02) Tak pod pojmem "neřešitelná situace" si představuju opravdu něco jiného, než někam ráno (nebo večer předem) dojet (v ČR počítám tak max 60 Km vzdálenost k dalšímu 8G)
|
| Líza | 
 |
(4.5.2018 17:32:31) Katko, přesně tak.
|
|
| JaninaH |
 |
(4.5.2018 17:40:45) Tahle debata je pro mě hodně zajímavá. Pamatujete se na výsledky průzkumu, které sem nedávno dávala Monty? Tam bylo řečeno, jak hodně úspěch u PZ a školní úspěšnost vůbec závisí na rodinném zázemí. Nevím, jestli je to úplně správně, ale je to tak. Nebýt Rodiny, vůbec bych si nepředstavila, že jsou rodiče kteří - si neuvědomí, že dva pokusy jsou lepší než jeden - nezjistí si podrobnosti a pravidla PZ - posílají k PZ děti bez motivace, jen “zažít atmosféru” - nabádají dítě k opisování u PZ. Možná je toho víc, tohle mě napadá jen tak namátkou.
|
| Lída+2 | 
 |
(4.5.2018 17:45:22) Jj velmi zajímavé....čtení už několik týdnů.
|
|
| Federika | 
 |
(4.5.2018 18:04:50) Janino, je to tak. Mně se to vždycky honí hlavou, když ze svého okolí slyším:" Jo, ty se máš, ty máš chytrý děti..." Jenže-ve skutečnosti za těma "chytrýma " dětma stojí ctižádostivá maminka,která v životě nenechává jen tak něco náhodě a ví, že spousta chytrých a ještě chytřejších dětí má často smůlu jen díky nemotivujícímu a ledabylýmu rodinnýmu zázemí. Dneska jsem vysvětlovala situaci jedný mamince která byla strašně zklamaný výsledkem přijímaček své chytré a schopné dcery .." My jsme ji tam poslali bez přípravy, má samý jedničky, tak jsme si říkali, že přeci-jestli i na to má, tak to dá..."
|
| Senedra | 
 |
(4.5.2018 20:28:18) Fed... ( chybí mi tady smajlík mlátící hlavou o zeď).
Zase jednu známou jsem zklidňovala, ať dítě netrápí přípravou na PZ už teď, když k nim má jít až za rok.
|
| Federika | 
 |
(4.5.2018 20:38:27) Hehe, taky mám jednu takovou známou, plašila už v první třídě Mně jsou nějak velký přípravy proti srsti, nicméně seznámit se s typem otázek, zadáním, způsobem řešení, možnostmi okruh a otázek, to prostě fakt pomůže. Já třeba koukala na "Matematiku plus" pro páťáky na Porgu a upadla jsem do depresí, nechápala jsem dva příklady!! Pak jsem to zadala svý třeťačce a ta vůbec netušila, co po ní chci Tak jsem si to nechala vysvětlit svým synem a ejhle, ono to by,lo primitivní!! A už chápu všechny podobný úkoly Vysvětlila jsem svý dceři,ano, potřebovala o trochu víc času, ale taky pochopila a podobný úkoly už taky bude umět řešit. Protože to není nic těžkýho, jen jaksi vědět, o co jde.. Já to sem hodím,ale nesmějte se mi, já na matiku fakt nejsem, chápu, že je to vlastně primitivní, ale já na to fakt čuměla a netušila jsem, co s tím mám dělat
2. (3 body) Zaveďme novou operaci mezi čísly, která se jmenuje áčko @. Áčko z každého čísla vypočítáme jako v těchto příkladech: 1@ = 3 ∙ 1 – 2 = 1 2@ = 3 ∙ 2 – 2 = 4 3@ = 3 ∙ 3 – 2 = 7 a) Vypočítej: 8@ = …………………… (4@)@ = …………………… b) Do prázdného místa doplň číslo tak, aby byl celý příklad níže správně: 6@ + 6@ – ……………..@ = 8@
|
| JaninaH |
 |
(4.5.2018 20:43:05) To je hezký.
|
|
| JaninaH |
 |
(4.5.2018 20:49:35) A ten druhý?
|
| Federika | 
 |
(4.5.2018 20:53:18) Tam mi nejde zkopírovat ten obrázek. je to bod č. 8, to rýsování-já jak vidím rýsování, mám tak jako tak tmu před očima.-))
https://www.porg.cz/images/schools/doc/Matematika_PORG.pdf
|
|
| JaninaH |
 |
(4.5.2018 21:14:52) Ten je lehký, ale nemůžu přijít na 10!
|
| JaninaH |
 |
(4.5.2018 21:22:26) Jo, už, stačilo si poposednout a zopakovat malou nábosilku.
|
| Federika | 
 |
(4.5.2018 21:27:26) No ale vidíš,prostě je to tak, že je dobrý, když se s podobným typem příkladů setkají, už někdy, minimálně je to zrychlí. Třeba ty grafy taky.
|
| JaninaH |
 |
(4.5.2018 21:37:34) Federiko, to je úplně bez debaty. Já jsem kdysi, když moje děti dělaly PZ na školy, kde se takové příklady daly očekávat, věděla, že ve škole nic podobného neberou. Vymyslela jsem celou přípravu sama, byl to příběh o dvou holčičkách, které malovaly hrníčky a prodávaly je za různe ceny a měly s tím různé zábavné matematické trable... Bavila jsem se určitě víc než děti, které jsem s tím pár týdnů týrala. Ale myslela jsem si, že přece jen doba pokročila a dneska se děti na ZŠ učí nejen počítat, ale taky přemýšlet, jsou přece Klokany apod.
|
| Federika | 
 |
(4.5.2018 21:42:53) Ale jo, i ten Hejný k tomu pomáhá. Navíc moji kluci třeba mají nějaký ty speciální buňky na matiku, řeší logický příklady raz dva, zatímco mně se kouří z hlavy a přemejšlím,jak nedat najevo,že vůbec netuším, jak na to Ale vypadá to, že dcera bude po mně. Češtiny, angličtiny a dalších věcí bych se nebála, ale tohle fakt nevim, Cermat z matiky třeba zatím vůbec neznám.A nebaví mě to Sloh nás baví obě, tak bude muset nahonit body tam
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| 77kraska |
 |
(5.5.2018 7:32:11) Janino, na tom nevidim nic divneho, kdyz se dite posle bez pripravy jen "zazit atmosferu"....kazde dite se nakonec bude muset z devitky nekam prihlasit a nejake testy skladat, tak proc mu nedat poznat tu atmosferu uz v 5. tride a 7. tride, a to hned dvakrat, aby si to zapamatovalo a pri ostrem pokusu v 9. tride vedelo?
nakonec my dospeli to delame u testu taky, ne? jdeme na zkousku bez pripravy, jen abychom to zazili a priste byli moudrejsi...ja se zrovna na takovy test chystam (nepripravuju) - az bude zname datum, tak se tam hned prihlasim
nebo lidi chodi na pracovni pohovory i tam, kam nechteji, jen aby si zkusili pracovni pohovor, ne?
|
| X__X |
 |
(5.5.2018 8:05:32) nakonec my dospeli to delame u testu taky, ne? jdeme na zkousku bez pripravy, jen abychom to zazili a priste byli moudrejsi... nebo lidi chodi na pracovni pohovory i tam, kam nechteji, jen aby si zkusili pracovni pohovor, ne?
fakt? mně osobně by něco takového ani nenapadlo a dodteď jsem netušila, že by někdo třeba mohl chodit na pracovní pohovory jen tak, aby si pokecal, i když o práci nestojí 
jinak třeba zbytečné přijímačky u dětí celkem chápu, moje holka taky kdysi dělala přijímačky na 8G jenom proto, že tam chtěla její nejlepší kamarádka a ona chtěla jít s ní. bylo naprosto jasné, že kdyby je holka udělala a kamarádka ne, tak tam stejně holka nenastoupí. však taky proto jsme tehdy ani nezkoušely odvolání, i když byla kousek pod čarou, protože kamarádka byla hluboko pod ní a ani na odvolání by se nedostala. na druhou stranu kdyby udělaly zkoušky obě, moje holka by nastoupila.
|
|
| JaninaH |
 |
(5.5.2018 8:43:19) 77krásko, přmýšlím, proč se mi to zdá divné. Mě by nikdy nenapadlo jít na pohovor tam, kam nechci, jen kvůli tomu pohovoru. Nedokázala bych najít motivaci, abych byla co nejlepší, proč, když mi na tom nezáleží. Stejně bych to měla u testu, u kterého by mi bylo jedno, jestli ho udělám. Zřejmě špatně snáším neúspěch, tak když do něčeho jdu, udělám předtím všechno pro úspěch. I dětem jsem tohle říkala, nesnáším rčení “zkouška je od slova zkusit”. Ovšem ne vždy jsem s tím měla u nich úspěch , kluk byl v prváku na právech schopný jít na zápočtový test, aniž se učil, najednou mél poslední pokus a teprve pochopil, že to takhle nepůjde.
|
| Alena |
 |
(5.5.2018 9:22:05) Janino, me to také připadá divne. Chápu že jde dítě na přijímačky protoze tam jde kamaradka,ale nikdy jsem se nesetkala s tim,ze by rodiče poslali dítě apriori vyzkoušet si něco, jen proto,ze bude dělat ostre az za dva (čtyři) roky. Nemá to smysl, tomu diteti o nic nejde, chova se jinak, je to dlouha doba a ať chce nebo ne, zazije neúspěch. Ucelnejsi mi připadají zkoušky na nečisto, kde to delas z toho správního učiva a vysvětlí ti tvé chyby. Rodiče posílají deti nazkousky bez přípravy, ale je vtom spis "uplne nám na tom nezalezi,zkusíme to, co kdyby to klaplo"
|
|
|
|
|
| Katka a 2 výrostci |
 |
(5.5.2018 8:22:09) Ano,taky jsem se dozvedela veci,co by me proste nenapadly...Jen to "nezavazne zkouseni" prijimacek jsem znala,deti nekolika kolegyn takto i v minulych letech prijimacky byly zkusit.... Opisovani - to me tedy taky šoklo... A nepochopeni vyznamu druheho pokusu.
|
|
| Alena |
 |
(5.5.2018 10:08:51) Zefyr, me spis překvapuje, že má k opisování příležitost. Nikdy jsem neviděla, že by seděli po dvou (leda že by dělala dohromady 6g a 8g :)
|
|
|
| * Liv | 
 |
(5.5.2018 11:37:21) Přesně, to nechápu, opisovat od někoho, koho jsem v životě neviděla a netuším, jak na tom je. To že má někdo silný brejle a tváří se jako mimoň ještě fakt neznamená že je chytrej a vice versa
|
|
|