Zufi. |
|
(23.4.2018 15:31:48) Učila jsem dítě, co se vrátilo v pololetí 6.tř. z 8g, normálně řekl svým spolužákům, že to nedal, že neměl vůbec čas na záliby, jen se učil a učil, byl původně jedničkář, na 8g trojkař a štvalo ho to, pak byl opět jedničkář a z devítky šel na 4g, studuje ˇCVUT. Jo a spolužáci se mu nesmáli.
|
Sam01 |
|
(23.4.2018 15:34:18) Zufi, tomu věřím. Jednou jsem se ve škole rozčilovala jak je možné,že má dcera trojku z testu, když jsem zvyklá na jedničky a profesorka mi řekla,že mají laťku poněkud jinde,že na základce by tu jedničku bez problémů měla.
|
Monty |
|
(23.4.2018 15:35:26) "Jednou jsem se ve škole rozčilovala jak je možné,že má dcera trojku z testu, když jsem zvyklá na jedničky a profesorka mi řekla,že mají laťku poněkud jinde,že na základce by tu jedničku bez problémů měla."
Sam, další paušalizace. Na NĚKTERÉ základce jistě, ale KAŽDÉ opravdu ne.
|
Sam01 |
|
(23.4.2018 15:42:32) Monty, na základce,kde jsem měla dceru jim nikdo nedal nic zadarmo. Měla štěstí na dobrou a přiměřeně přísnou učitelku. Ta učitelka jim nic neodpustila, ale uměla i pochválit. Bohužel už neučí.
|
|
Pam-pela |
|
(23.4.2018 18:08:04) Jo, jak na které základce. Naše základka si s gymplem nezadala, drželi tam z nějakého důvodu nějaké přemrštěné požadavky nad rámec osnov, když jsem se asi dvakrát ohradila, říkali, že to děti na střední jak kdyby našly. No, akorát že dost dětí mělo takové hodnocení, že na střední mohly zapomenout vůbec. I základní školy mají velmi rozdílnou úroveň.
A dcera na 8G spokojená nebyla, některé předměty super, ale výuka roztažená do celého dne od rána do večera a přišlo mi, že dětství v pr..., že prostě tímto skončilo.
|
|
Marta Malinová |
|
(24.4.2018 8:18:33) Ohledně rozdílných základkách vím své. Mám dvě neteře stejného věku, mají podobné známky, ale sakra rozdílné znalosti. Jedna na té více přísné škole, to ve známkování má snad jak většina ZŠ, v diktátu za každou chybu jeden stupeň dolů, celkově přísné známkování. Docela široký záběr látky v předmětech, kvalitní učitele, projekty... Druhá škola, podle mého katastrofa, za diktát ještě 4 chyby jednička a podobně. Názor školy je, že děti se musí podporovat. V tomto případě dokážu pochopit, že s tímto přístupem, pak rodiče jsou rozladění, že najednou jejich super inteligentní dítě neprospívá známkově jako dříve.
|
Federika |
|
(24.4.2018 8:25:23) Kruci, souhlasím.
|
|
|
Marta Malinová |
|
(24.4.2018 8:44:06) Milá Zefýr-ko,
máte 100% pravdu. Jen jsem chtěla spíše nastínit, že dané téma, se těžce posuzuje. Nemůžu soudit 8G gymnázium, my tam záměrně nešli, ale ze svého okolí - neteře a my, měnili jsme ve čtvrté třídě školu, tak vím, jak je známkování i vědomosti rozdílné. Obě mé neteře se hlásily na 8g a jen jedna se asi dostane. Teda doufám, protože druhá tam nemá co dělat, jak znalostí, tak náturou. Má dcera je na matematickém gymnáziu 4g a třída se skládá z 1/3 dětí co přišly z nižšího gymnázia, druhé co došly z matematické ZŠ, a třetí co jsou z normálních ZŠ. Člověk by dle ostatních diskusí na rodině soudil, že děcka z 8g budou vést, ale není to pravda. Startovací čára byla jedna a to co si donesly z různých institucí je věc druhá. Zatím dle jejich častých tabulek, jsou tím přímo posedlí na škole, se třída rozvrstvila nějak sama a žádný čekaný úspěch s 8g se nekonal.
|
Ivka (dva kluci) |
|
(24.4.2018 9:02:36) Marto, jen k tvému srovnání dětí ve třídě u dcery, kam přešly děti z kvarty 8G a neexcelují...asi je potřeba se ptát, PROČ ASI z toho 8G odešly, že...Jasně, dítě se může vyprofilovat a odejít po kvartě na nějakou specializovanou školu, ALE když přestoupí na jiný gympl, tak jsou za tím nejspíš nějaké problémy (zhusta s prospěchem, řidčeji s chováním nebo osobní). Proč by jinak odcházel?
|
Marta Malinová |
|
(24.4.2018 9:14:08) Ivko, asi jsem se špatně vyjádřila. U nás jsou na nižším myslím 2,5 třídy dětí. 0,5 je matematická, malý počet dětí a dvě normální. Při přestupu na vyšší gympl někteří odchází a většinou se třídy přeskupují dle zaměření na matematickou a 2 normální. Do matematické dají ty nejlepší z matematiky, ostatní dvě třídy doplní dětma z přijímaček co měly nejlepší výsledky. Tak se asi nedá říci, že je to odpad, což jsi nemohla pochopit, protože jsem to nenapsala přesně.
|
Ivka (dva kluci) |
|
(24.4.2018 9:24:38) Aha. Já to hodnotila podle poměrů na 8G, který znám. V kvartě většinou pár lidí odejde. Bud na zaměřenou školu (konzervatoř apod.), nebo prostě měli potíže (většinou s prospěchem, ale někdy i s chováním, absencemi apod.-tady se absence netolerují, při překročení určitého % nekompromisně zkoušky před komisí, a ty není snadné složit).
|
Marta Malinová |
|
(24.4.2018 9:50:26) V pořádku, já jen se musím občas usmívat, jak některé matky bojovnice se rozčilují nad názorem, že nejen děti z 8g můžou být na vrcholku třídy. Má dcera na ZŠ nezhloupla, naučila se, že děti posuzuje podle povahy a ne podle intelektu. Musím, ale i říci, že dnes mohla být dál, vědět víc věcí, ale k čemu by to bylo. Takhle si užila dětství, .... Kdybych dnes mohla soudit, co nám gympl 4g přinesl, tak to zatím moc pozitivní nebude. Nejde o školu, či učení, to zvládá na samé i dnes, ale jak sama říká, tam všichni tak chtějí bejt nejlepší a první a úspěšní, že je to občas až parodie. Už jsem tu vícekrát psala, že se nám kolektiv moc nepovedl, ale to asi není chyba školy, jako takové. Spíše souhry nej pubescentů, kteří najednou nemají vše zadarmo, či je někdo úspěšnější. Na základce měla vždy pocit, že si nemá moc co s kamarádkami říci, že řeší jen obyčejné témata a těšila se, že tady to bude jiné. Ale není. Kdyby jste jí slyšeli, tak by jste se smáli. Mají třídní šprty, co se i o přestávkách učí, ven se odpoledne nechodí, protože je potřeba se učit, vše je tak nějak podřízeno jen úspěchu. Ale pozor, i náctiletí gympláci pijou, kouří, předvádějí se, kdo je větší machýrek. Má to, ale i své výhody, poznala děcka, kterých si váží, které obdivuje, že dokáží dělat vrcholově sport a přitom studovat, že spolupracují a AV, že jsou spisovatelé a tak dále. Jediné co jí asi oproti základce chybí a co tam fungovalo lépe, je vstřícnost si navzájem pomoci.
|
Marta Malinová |
|
(24.4.2018 10:08:45) Já to myslela s úsměvem. Ona se také ráda učí a škola je její poslání, chodí tam ráda a tak.
|
|
|
Kudla2 |
|
(24.4.2018 10:03:17) "jen se musím občas usmívat, jak některé matky bojovnice se rozčilují nad názorem, že nejen děti z 8g můžou být na vrcholku třídy"
a to tady? že jsem to ještě nezaznamenala.
A teda žádné žebříčky, kdo je lepší, ani soutěžení o lepší známky se "u nás" na gymplu nevedou, přišlo by mi to dost divný a tady to slyším poprvé.
|
Marta Malinová |
|
(24.4.2018 10:07:35) Tak u nás je žebříček úspěšnosti v každém předmětu. Taky jsem nevěřila vlastním očím, ale je to tak. Dokonce po pololetí byla tabulka vyvěšená i na venkovních dveřích tříd. Máme i úspěšnost stejných ročníků v daném roce, v daném desetiletí a tak. Je to takové zvláštní.
|
|
Marta Malinová |
|
(24.4.2018 10:11:17) Myslela jsem na podobných diskusích na rodině. Tady je to ještě v pohodě.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|