Sam01 |
|
(17.4.2018 17:11:43) Monty, teď slovíčkaříš. Samozřejmě,že jsou přijímací zkoušky,ale to vysvědčení prostě potřebuješ.
|
Monty |
|
(17.4.2018 17:13:17) Sam, ano, potřebuješ ho. A když se budeš hlásit např. na bohemistiku, myslíš, že někoho bude zajímat tvoje maturita z matematiky nebo její úroveň?
|
Sam01 |
|
(17.4.2018 17:16:22) Monty, tak znovu. Pokud máme nějaký výstup ze středoškolského studia, v tomto případě maturitní vysvědčení,tak by ten výstup měl být jednotný. Nemáme dva druhy maturitního vysvědčení.
|
|
Ivka (dva kluci) |
|
(17.4.2018 17:22:19) Současná státní maturita z matiky obsahuje nejmíň třetinu úloh, řešitelných prostou selskou logikou...trojčlenka, procenta, měřítko mapy...a přesně 33% je minimum na čtyřku. To opravdu užije i bohemista naopak mě spíš děsí, že to pětina maturantů nedává. Stejně tak technik uplatní maturitu z češtiny - čtenářskou gramotnost, schopnost vyjádřit se písmem s hlavou, patou a bez hrubek...Zkrátka je to podle mě takový základ pro všechny obory. A k tomu ať si udělá profilovou maturitu, ať už je to deskriptíva nebo teorie baletu.
|
Monty |
|
(17.4.2018 17:26:50) "Současná státní maturita z matiky obsahuje nejmíň třetinu úloh, řešitelných prostou selskou logikou...trojčlenka, procenta, měřítko mapy...a přesně 33% je minimum na čtyřku."
V tom případě to dá na čtyřku i ten deváťák, co se bude hlásit na gympl. Smysl je tedy kde přesně? V čem?
|
Ivka (dva kluci) |
|
(17.4.2018 17:38:13) Ano, dá to na čtyřku i excelentní deváťák. To ale nijak nesnižuje smysl té zkoušky, ne? Naopak. Alarmující je, že to nedá 20% maturantů...na to je třeba se zaměřit...z jakých jsou škol? Co jim ta škola dala? Opravdu může nabízet studium zakončené maturitou?? Možná jsou z nich šikovní řezbáři nebo kosmetičky, ale opravňuje je to např. ke studiu na VŠ?
|
Monty |
|
(17.4.2018 17:40:25) Ivko, a máš pocit, že lidi, kteří nedají na čtyřku maturitu z matematiky se budou nějak masově hlásit na vysokoškolské studium, kde je ta matematika potřeba?
|
Ivka (dva kluci) |
|
(17.4.2018 17:54:18) No, mám...vyberou si VŠ bez přijímaček a budou si aspoň rok (než je vyhodí) užívat výhod statusu studenta...jo, celkem masový jev...také to stojí daňové poplatníky nějakou kačku...
|
Monty |
|
(17.4.2018 17:56:24) Ivko, ty znáš masy lidí, kteří nedají maturitu z matiky ani na čtyřku a vybírají si VŠ s matematikou? Vážně?
|
|
|
|
|
|
Sam01 |
|
(17.4.2018 17:31:09) monty, možná to na tu čtyřku ten deváťák dá,ale bude mu to k ho.... Před ním bude řada dětí,které to dají na lepší skóre a budou si ťukat na hlavu,že se tam hlásí někdo,kdo to dává na čtyřku. Ale samozřejmě,že ho ředitel může vzít i když to dá za čtyři pokud na něm bude mít nějaký zájem.
|
Monty |
|
(17.4.2018 17:32:36) Sam, moment, mluvíme o maturitě, ne o přijímačkách. Jestli se někde ve škole děti předhání, kdo dá líp maturitu, tak to je mimo můj vesmír a jsem za to ráda.
|
Monty |
|
(17.4.2018 17:57:40) Mmch., tohle je podle mě dost výstižné. Doporučuji přečíst celý článek.
"Školy si musí vybírat, koho přijmou na podkladě státních přijímaček, dávat maturitní vysvědčení ze státem určených předmětů, a ještě k tomu státní agenturou pochybně opravovaných prací z nich. Stojí před námi normalizace vzdělávání v plné nahotě. A proto je největší výzvou pro příští ministry školství celé toto vracení v čase zastavit."
http://www.reflex.cz/clanek/komentare/80292/vyzva-pro-pristi-vlady-dejte-do-poradku-statni-maturitu.html
|
Monty |
|
(17.4.2018 18:01:18) "To, že nastavíme jednotné přijímací zkoušky tak, že není žádná hranice, kdy ředitel může nebo nemůže přijmout uchazeče, je trošku zbytečná práce. Právě nenaplněné školy řeknou: „Vždyť se vlastně nic neděje. Napíšou se jednotné testy. Uchazeči je napíší na 5 procent. Nemáme ale dost lidí, tak je stejně vezmeme.“ Nic to nevyřeší. Přinese to hodně práce. Nepochybuji o tom, že to i něco stojí. Pokud bychom využili přijímací zkoušky jako nástroj, kdy by student řekl: „Chci na tuhle školu a tamtu,“ a napíše si jich třeba 15 a systém by řekl: „Ano, napsal jsi přijímací zkoušky, tak patříš na nejlepší školu nebo patříš na školu, kterou sis napsal až na 10. pořadí.“ To by mělo smysl. Takhle postrádám smysl jednotných přijímacích zkoušek."
https://www.starostove-nezavisli.cz/regiony/hlavni-mesto-praha/ruzicka-jednotne-prijimaci-zkousky-musi-mit-smysl
|
Kudla2 |
|
(17.4.2018 18:38:40) no ale ona ta hranice je, rozlišuje se, jestli je "nepřijat pro velký počet uchazečů" nebo "nepřijat, protože nevyhověl zkoušce" (přesné formulace si nepamatuju). Takže ty, co udělaj na 5 procent, přijmout nemůžou.
A pokud jde o tu maturitu, tak jestli má být nějak průkazná, tak je výhodnější, aby byla jednotná, než aby byla na jedné škole supertěžká a na druhé lehoučká. A mělo by to být nastaveno tak, aby i ti na těch nejslabších školách mohli odmaturovat aspoň za čtyři, pokud se na to úplně nevykašlou.
|
Monty |
|
(17.4.2018 18:40:14) Kudlo, není žádná hranice daná CERMATEM. Hranici si buď stanoví škola nebo ne. Tam, kde je málo uchazečů si ji samozřejmě nemá důvod stanovovat.
|
Vítr z hor |
|
(17.4.2018 18:53:56) Tam, kde je jich moc, taky ne.
|
Monty |
|
(17.4.2018 18:57:52) Větře, pak je ještě varianta, kdy škola stanoví hranici, dítě ji přeleze a o nepřijetí rozhodne to, že nemá dost bodů za vysvědčení. Což je při naprosto nejednotném známkování nebo přecházení z nižšího gymnázia na vyšší už úplně na palici.
|
Kudla2 |
|
(17.4.2018 19:12:55) Ano, ale školy jsou různý a úplně spravedlivý tohle prostě nebude nikdy.
|
|
|
|
|
Marta. |
|
(17.4.2018 18:40:38) Kudlo, Cermat má jasně na svých stránkách uvedeno, že dolní hranice k přijetí na SŠ NENÍ STANOVENA. Takže i těch 5% může teoreticky někde stačit k přijetí.
|
Kudla2 |
|
(17.4.2018 18:43:59) Tak to je možný, ale u nás tedy stanovena byla (myslím, že se tím škola chrání, ale stejně byl obrovskej převis, takže to bylo jedno).
|
Monty |
|
(17.4.2018 18:45:22) Kudlo, u škol kde je převis je to úplně jedno. Ve škole, kde je 30 míst a 28 uchazečů samozřejmě nic stanovovat nebudou, protože jsou rádi za každýho žáka.
|
|
|
|
Vítr z hor |
|
(17.4.2018 18:48:10) Blbý je ale to, kolem čeho zřejmě krouží Monty a zatím to nepojmenovala: že existuje určitá prahová hodnota, nad kterou je uchazeč schopen školu zvládnout a studium na této škole by mu bylo ku prospěchu, ovšem tato prahová hodnota jednak není určena – a pak se na dotyčnou školu v případě návalu stejně nedostane dost dětí, které jsou nad touto prahovou hodnotou, ale již padli pod čáru (skrz velký počet uchazečů).
Takže u části škol je cílem přijímaček síto (sorry, berem jen 30) a u druhé jsou celkem k ničemu, protože cíl – nepustit pod nějakou hranici bodů, není naplňován.
K maturitě – v zásadě proč ne, ale pokud mají všichni dělat shodnou maturitu, tak se taky musí učit totéž ve stejné hodinové dotaci. Jinak je to s dovolením sviňárna – my vás to nehodláme naučit, ale budeme vás z toho zkoušet.
|
Monty |
|
(17.4.2018 18:51:09) "Takže u části škol je cílem přijímaček síto (sorry, berem jen 30) a u druhé jsou celkem k ničemu, protože cíl – nepustit pod nějakou hranici bodů, není naplňován."
Větře,
Výstižné, ano. Přesně tak to je.
|
|
Sam01 |
|
(17.4.2018 18:56:31) Větře,ano, ale jen za předpokladu,že tedy budeme mít dvě verze maturitního vysvědčení. Pokud řekneme,že jiné střední školy (hlavně učiliště) nejsou schopny naučit svoje žáky dostatek učiva k řádnému složení maturitní zkoušky a budeme jim ulehčovat,tak potom jejich maturitní vysvedčení nemůže už z principu mít stejnou hodnotu jako má maturitní vysvědčení z gymnázia.
Ad přijímačky. Ano spousta nepřijatých dětí (myšleno těch nepřijatých z kapacitních důvodů) by tu školu zvládla nejspíš také,ale to samé je bude provázet celý život. Při přijímacím řízení do zaměstnání si také vyberou jen někoho a nemusí to být ten nejlepší.
|
Monty |
|
(17.4.2018 19:01:08) Sam, ale vždyť vůbec není potřeba "dvojí maturita". Varianta je mistrovská zkouška jako ekvivalent maturity. A pokud někdo ze školy s mistrovskou zkouškou chce na VŠ, tak si tu maturitu může udělat dobrovolně NAVÍC.
|
Kudla2 |
|
(17.4.2018 19:14:10) No, ale v tom případě mistrovská zkouška se nebude rovnat maturitě, a stejně platí, že ti, kdo budou chtít maturitu, tak by měli mít TU SAMOU.
|
Monty |
|
(17.4.2018 19:17:34) Kudlo, bude to EKVIVALENT, tzn. výstup z té školy odpovídající maturitnímu vysvědčení - na střední škole se tomu výstupu bude říkat maturita, na učňovském čtyřletém oboru mistrovská zkouška. Přičemž pokud ten učeň CHCE dělat TAKÉ maturitu, např. pro potřeby dalšího studia, tak může dobrovolně.
|
Kudla2 |
|
(17.4.2018 19:19:41) ekvivalent v tom, že to bude doklad o ukončení jakési školy, ale ne ekvivalent co do znalostí (proč by pak nedělali maturitu oba?)
|
Monty |
|
(17.4.2018 19:22:24) Kudlo, ufff, tak znova. Učeň se učí něco, co se gymnazista NEUČÍ. Připravuje se na nějaké řemeslo, nějakou profesi. Pokud se někdo učí na elektrikáře, měl by na konci školy prokázat, že obstojí jako ELEKTRIKÁŘ. A z tohoto dostane mistrovskou zkoušku. Gymnazista se neučí na konkrétní profesi a mistrovská zkouška z "gymnazismu" je asi dost blbost, nemyslíš?
|
Marta. |
|
(17.4.2018 19:33:17) Monty, jen upřesním. Výuční list dostávají ti, kteří se vyučí obor bez maturitní zkoušky. Mistrovská zkouška zatím neexistuje, ale počítá se s ní. Je to další. stupeň vzdělání.
"Zavedením Mistrovské zkoušky se Česká republika přihlásí k evropskému rámci kvalifikací (EQF) – trendu který napomáhá pochopit, porovnat a uznávat kvalifikace získané v EU.
Ministerstvo školství připravuje spuštění realizace projektu na podporu vytvoření systému mistrovské zkoušky a mistrovských kvalifikací ČR. Za myšlenkou zrodu Mistra řemesla stojí především odborné cechy a řemeslné asociace sdružené při Hospodářské komoře ČR. Systém mistrovských zkoušek bude sloužit cílovým skupinám, které ho budou dále rozvíjet a aplikovat do dalšího vzdělávání, včetně ověřování jeho výsledků. Cílem projektu je navrhnout a rozpracovat všechny prvky potřebné k zavedení mistrovské zkoušky."
https://www.komora.cz/vzdelavani/mistrovska-zkouska/
|
Monty |
|
(17.4.2018 19:34:28) Marto, ano. Děkuji za upřesnění. Zatím není, počítá se s ní a já ji osobně vidím jako výstup srovnatelný s maturitou na středních školách.
|
Marta. |
|
(17.4.2018 19:38:47) Monty, maturita asi ne. Měla by vypadat takto:
Popis zkoušky: Mistrovská zkouška je složena z několika částí (praktická, teoretická odborná, teoretická všeobecná), které mají za úkol ověřit kompetence jedince z těchto oblastí:
vytvoření mistrovského díla (návrh, zhotovení) řízení prací v rozsahu oboru (kompletní zakázka na klíč – plán, rozpočet, zadání práce atd.) vedení živnostenské firmy (založení, vedení firmy, účetnictví, daňové povinnosti) Řádný průběh zkoušky a důsledné ověření všech výše popsaných kompetencí jedince ze všech oblastí je zajištěno přítomností 3 členů komise, na které jsou kladeny různé požadavky z odborné způsobilosti, včetně zajištění zastoupení zaměstnavatelské i školské sféry při realizaci zkoušky. Složení zkušební komise odpovídá následujícímu schématu:
odborník „praktik“ nominovaný cechem či svazem z příslušného oboru odborník s hlubokými znalostmi a praxí ve výuce v příslušeném oboru nominovaný jako zástupce školy vyučující daný obor odborník v ekonomice a personalistice Aby byla zajištěna skutečná kvalita mistrovské zkoušky, je třeba ustanovit takovou autorizovanou osobu, která je bez větších obtíží schopna splnit všechny obtížné požadavky dané hodnotícím standardem mistrovské kvalifikace (zajištění všech členů zkušební komise, materiální a technické zabezpečení). Vedle požadavků hodnotícího standardu je nezbytné, aby autorizovaná osoba byla schopna poskytnout zkoušku finančně a regionálně dostupnou všem zájemcům. Důležitým aspektem pro úspěšné zavedení mistrovské zkoušky je akceptování její existence ze strany zaměstnavatelů.
|
|
Monty |
|
(17.4.2018 19:49:33) Mimochodem, ještě k té minulé debatě o PZ z matematiky:
Kdo chce, může si zadání letošních jednotných přijímaček na střední školy stáhnout například z webové stránky Data-mat.cz, jejíž zřizovatel je více než pohotový. Kdo chce, může si taky zkusit, jak by uspěl. Popravdě, je to náročné. Třeba v matematice pro deváťáky je de facto třicet úloh, které bylo třeba vyřešit za sedmdesát minut. To máte těsně nad dvě minuty na jednu, včetně rýsování. Přitom nad některými zadáními se musíte opravdu zamyslet. Za sebe říkám až deset minut. A to jsem z matematiky maturovala (za jedna), nejsem ve stresu, když mi něco nevychází, můžu se k tomu vrátit bez panického sledování hodinek.
Zdroj: https://www.lidovky.cz/kvackova-prijimaci-zkousky-horsi-nez-smrt-rodicu-fvi-/nazory.aspx?c=A180417_104610_ln_nazory_mpr
|
libik |
|
(17.4.2018 20:09:35) ty jo, ta matika je hustááá
|
|
Senedra |
|
(17.4.2018 20:55:59) jsem u úlohy číslo 9 a zatím problém nevidím...
Ono jde o to, aby ne všichni všechno stihli a aby většina nezískala třeba něco mezi 45 a 50 body...
|
Monty |
|
(17.4.2018 21:01:13) Jinými slovy, čím více dětí to v jednom roce stihne, tím více jich to v dalším roce nestihne, protože z toho Cermat vyvodí, že jsou testy moc lehký. Tím pádem se zvýší počet stresovaných dětí, který uvidí v loňských výsledcích, že potřebují třeba 40 bodů na přijetí a v "jejich" roce to bude jen pro vyvolené. Paráda, skvělý systém. To stojí za každý vydaný milion.
|
Kudla2 |
|
(17.4.2018 21:09:54) tak u nás nejsme v Singapuru, myslíš, že se všecky ty děti opravdu tak děsně stresujou?
|
Monty |
|
(17.4.2018 21:11:19) Kudlo, já to sem ale nedávala kvůli tomu, jak se stresujou děti v Singapuru, ale kvůli tomu nestíhání, které tu někdo zpochybnil.
|
Monty |
|
(17.4.2018 23:07:05) Šuplíku, to je zajímavé, já od rodičů deváťáků (a jen na FB toho mám plno) čtu něco jinýho.
|
77kraska |
|
(17.4.2018 23:16:03) Monty, ja bych rekla, ze se tam S. dostane....rozhodne "nesýčkuj".
Ona nekdy "prace kvapna, malo platna" ....ti co to stihali, to mohou mit pekne blbe. Myslim, ze existuje dost zbrklíků, co to tam namasti sice rychle ale spatne.
|
Monty |
|
(17.4.2018 23:17:35) Sedmi, ale já vůbec nepíšu o synovi, to je úplně vedlejší a v debatě nepodstatný. Píšu o tom, že ze vzorku, který sleduju a o kterým mám nějaké informace všichni v pohodě stihli češtinu, ale stihnout matiku měla většina dětí problém.
|
77kraska |
|
(17.4.2018 23:19:40) Monty, asi to tak maji nastaveny schvalne...uz jsem se k Cermatu vyjadrovala a nebudu znova, mam dojem, ze jsou tu na rodine nejaci zamestnanci Cermatu nebo co to je, spioni asi.
|
|
|
|
Z+2 |
|
(18.4.2018 10:50:39) Evidentně špatná škola s mizernou matikou. Na výsledcích matematiky se kvalita školy nejlépe pozná. Vždy to tak bylo.
|
|
|
|
|
|
|
77kraska |
|
(17.4.2018 21:28:28) Kudlo, vzhledem k tomu, ze mame "klecove rodiny", tak na deti neni tlak ze strany jinych pribuznych nez rodicu - a stresu je mene
je fakt, ze mne stresovali babicka, deda, teta a strejda, kteri se - krom rodicu - zajimali o moje znamky a hlasite je komentovali
|
Monty |
|
(17.4.2018 21:37:28) Sedmi, to je v každé rodině jiné, mě třeba nestresoval nikdy nikdo, ale zas se matka zhroutila, když mi škola nedala doporučení na gympl. A nešlo jí primárně o ten gympl, jako že by to byla nějaká prestiž - ten jsem si vybrala jen proto, že to byla jediná škola na okrese, která by mě nějak zajímala (humanitní zaměření) - ale o to, abych měla "aspoň maturitu". Syna taky nikdo nestresuje, ten se umí stresovat nejlíp sám.
|
|
|
|
|
|
libik |
|
(17.4.2018 21:17:50) A dáváš každý příklad za 120 s?
|
Senedra |
|
(17.4.2018 21:38:27) libik, dala jsem to celé tak za cca 20 minut. Pravda, bez rýsování, ale s vymyšlením postupu. Pokud někdo spočítá testy z minulých let a počítá i jiné příklady, aby přišel na různé fíglíčky, a přemýšlí a jen neaplikuje nějakou "kuchařku", tak musí dát většinu. Celé jsem to spočítala bez kalkulačky a bez použití kvadratické rovnice, ani nedali výraz nebo rovnici s neznámou ve jmenovateli. Trochu náročnější byl šestý příklad - u toho to buď blikne, jak na řešení nebo ne a pak ten poslední. Možná ještě trochu dal zabrat příklad se čtyřúhelníkem. Ale úpravy výrazů mi přišly hodně jednoduché.
|
Monty |
|
(17.4.2018 21:39:34) Senedro, drobný problém vidím v tom, že nejsi deváťák, ale učitelka.
|
Senedra |
|
(17.4.2018 21:40:56) Monty, sorry, ale fakt mi to nepřijde k neudělání a nepřipravení.
|
Monty |
|
(17.4.2018 21:43:48) Senedro, a z toho vyplývá přesně co?
|
|
|
77kraska |
|
(17.4.2018 21:43:14) a dalsi drobny problem, ze to delas doma v obyvaku a nikoliv ve tride v neznamem prostredi....atd. atd. - proste v mnoha aspektech drobet rozdil
|
|
Supermanka |
|
(18.4.2018 10:42:27) Jojo, Monty, přesně tak. Ono kdo toho deváťáka nemá doma, tak si myslí, že je to malý dospělý, který by měl všechno znát a všechno umět a z ničeho se nehroutit - koneckonců, vždyť jde "jen" o startovní čáru, která ovlivní celý jeho život. Ta matika byla naprosto nepřiměřená, za tím si stojím a na ty úlohy deváťáci zralí nejsou, ale to těžko pochopí dospělý, který deváťáka viděl naposledy, když sám chodil na ZŠ - a takoví ty testy zřejmě tvoří. Pak se do tisku vypustí hláška, jak je tenhle ročník blbý, že mají polovinu bodů než loni a je to. Jsem fakt rozčarovaná - jestli tohle měla být metoda, jak rozdeptat a znechutit děti, tak co tak v okolí vidím, podařilo se.
|
Monty |
|
(18.4.2018 10:48:51) Supermanko, jj, vidím to dost podobně.
|
|
High Five |
|
(18.4.2018 11:09:40) Tak pokud byla matika tak těžká, tak byla těžká pro každého, na tom nevidím nic diskriminačního.
Také pořád nechápu, proč by měly být jednotné přijímací zkoušky diskriminační pro sociálně slabší rodiny, než kdyby si každá škola připravovala svoje přijímačky sama. Mně to přijde právě naopak. Vzory testů jsou volně ke stažení na internetu a není problém se podle nich připravit. To všechny školy vzory svých přijímaček k dispozici volně neměly, některé vůbec a jiné třeba za poplatek prodávaly svoje brožurky. A nebo samozřejmě pořádaly placené přípravné kurzy, které se domácí přípravou asi nahrazovaly hůře, pokud člověk nevěděl, co se má přesně učit.
A navíc musím v mnohém souhlasit s Martou Malinovou. Za prvé, ty výsledky přijímaček opravdu hodně korelují s výsledky ve škole. A za druhé - placené hromadné kurzy opravdu mají ve většině případů mnohem menší efektivitu, než domácí příprava. Jen nesouhlasím, že by to zabralo mnoho času, v dnešní době internetu stačilo jevy, které se v testech nedařily, procvičit ve cvičeních, kterých je na internetu spousty, to zase tolik mé asistence nevyžadovalo.
|
Supermanka |
|
(18.4.2018 11:18:41) High Five, ono to vcelku otřese psychikou, když Ti někdo dá testy a level výš :) Já to znám z angličtiny - taky nás testují testem o level až dva výš, takže chápu, jak se ty děti cítí. (Angličtinu miluju, úroveň mám slušnou, ale není to B2 a po těch testech mám chuť se na AJ navždy vykašlat). Jinak diskriminaci v tom teda taky nevidím žádnou.
|
|
Monty |
|
(18.4.2018 11:20:15) "Za prvé, ty výsledky přijímaček opravdu hodně korelují s výsledky ve škole."
Tak to si nemyslím. A nejen u přijímaček. Dítěti nikdy nekorelovaly ani přijímačky, načisto i nanečisto, ani plošné SCIO testy. Ono záleží na tom, co se kde "testuje" a jak je ten test postavený. Když vezmu jako příklad vlastní dítě, tak u něj nikdy nekorelovaly výsledky v češtině, protože obsah testu je většinou dost mimo obsah výuky.
|
High Five |
|
(18.4.2018 11:30:29) Scio i Cermat má specifikaci požadavků na svých stránkách. Vzory testů, jak asi testy vypadají, tam mají také, kde je problém? Jak by sis tedy přijímací systém představovala ty?
|
|
High Five |
|
(18.4.2018 11:34:00) A mimochodem, cermatí plošné testování ve školách, na které se děti nijak nepřipravují, skutečně odpovídalo tomu, jakých výsledků ve třidě žáci dosahují.
|
|
Monty |
|
(18.4.2018 12:12:20) Šuplíku, to není důkaz výjimečnosti mého dítěte, ale důkaz toho, že se v každé škole učí jinak a něco jiného, plus se klade důraz na jiné věci a toto ne vždy koreluje s požadavky testů.
|
Z+2 |
|
(18.4.2018 12:17:05) Šuplíku, přesně. Výsledky testů žáku dané školy při přijímačkách jen říkají jak se na té škole učilo. Myslím, že by měly být součástí výročních zpráv.
|
|
Monty |
|
(18.4.2018 12:18:53) Šuplíku, vím, že nejsi češtinář, já zas nebudu vrtat do matiky, tam jsem ochotná věřit, že vztah mezi výsledky ve škole a testem bude. U češtiny je to podle mého názoru jinak.
|
|
|
|
|
Z+2 |
|
(18.4.2018 12:14:47) Monty, brát za příklad vlastní dítě při argumentaci o korelaci výsledků testů může jen hlupák bez špetky představivosti. To je statistická hodnota, týkající se široké množiny dětí.
|
Monty |
|
(18.4.2018 12:16:31) Z+2, viz níže. Testy z českého jazyka nekorelují s výukou. Nebo alespoň ne všude. Nejde o jedno konkrétní dítě, ale o rozdíl mezi testem a obsahem školní výuky.
|
Z+2 |
|
(18.4.2018 12:19:09) Monty, ale to je chyba dané školy. Cermat se musí řídit RVP. V 9. ani není šance, že by něco braly v jiném pořadí. Korelace výsledků neznamená, že berou to samé, ale že nejlépe při testech dopadají nejlepe na ZŠ hodnocené děti a naopak.
|
Monty |
|
(18.4.2018 12:31:50) Z+2, no, já ti nevím. Testy z češtiny jsou hodně zaměřené na schopnost pracovat s textem, porozumění textu, na výrokovou logiku, a nejsem si úplně jistá, jestli se to plošně učí a jestli se to dá naučit, pokud není shůry dáno. Výuka ve škole je obvykle víceméně spravedlivě rozložená mezi pravopis, literaturu a sloh. Tomu ty testy až tak úplně neodpovídají. Nepřu se o to, že je chytré dítě zvládne, ale o to, jestli je to "zásluha" školy a do jaké míry.
|
High Five |
|
(18.4.2018 12:39:12) Testy z češtiny jsou hodně zaměřené na schopnost pracovat s textem, porozumění textu, na výrokovou logiku, a nejsem si úplně jistá, jestli se to plošně učí a jestli se to dá naučit, pokud není shůry dáno.
Monty, tak teď tomu úplně nerozumím. Jsou přijímačky naprd, protože se tam uplatní jen nabiflované děti ambiciózních rodičů a je to celé nespravedlivé vůči chytrým dětem, ze sociálně slabých rodin, jejichž rodiče nemají tisíce na přípravu a nebo jsou zaměřené tak, že se na ně vlastně našprtat nedá, pokud nemají děti shůry dáno?
|
Monty |
|
(18.4.2018 12:49:30) High Five, to nejspíš proto, že o dětech, kterým nebylo shůry dáno nehovořím jako o adeptech na studium zakončené maturitou.
|
|
Monty |
|
(18.4.2018 12:59:11) kruci, na tom není nic zarážejícího. Dítě, které na to nemá to většinou neudělá ani "nadrcené". V množině těch, co na to mají je "nadrcenost" výhoda.
|
|
High Five |
|
(18.4.2018 13:35:04) Jako malou výhodu bych u PZK na 4-leté obory viděla také to, že pokud je dobře zvládnete, tak na vás lidé nekoukají jako na nadrceného šprta
|
|
|
|
|
|
High Five |
|
(18.4.2018 13:32:33) Tak je pak vlastně jedno, jestli se to plošně učí, když se to, jak sama píšeš, ani naučit nedá.
A to nic nemění na tom, že komu je tohle shůry dáno, tak má většinou i lepší prospěch. A je to vlastně dobře, že takové věci v testech jsou, když prověří i přirozenou inteligenci, ne? Tak kde je problém? A jak by ty testy podle tebe měly vypadat?
|
Monty |
|
(18.4.2018 13:38:21) High Five, jenže k tomu, co se až tak naučit nedá by měl být test typu OSP. To, co je teď je nevyvážené a nevýhodné jak pro děti, tak pro školy. A navíc vzhledem k absenci povinného minima bodů naprosto zbytečné.
|
High Five |
|
(18.4.2018 13:49:58) A není to jedno, jestli je to zvlašť v testu OSP a nebo jestli je to integrováno do testu z ČJ? V čem je to pro děti nevýhodné? Naopak, ty nenadrcené děti se u těchto otázek můžou blýsknout a to je snad dobře?
O absenci minima by se dalo polemizovat, svůj smysl by u maturitních oborů možná měla, ale je to jako všechno dvousečná zbraň. Klidu by to těm dětem při zkouškách asi nepřidalo.
Ptám se už po třetí, jak by sis přijímací test/systém představovala ty?
|
Monty |
|
(18.4.2018 14:01:14) High Five, už jsem to tu psala mockrát. Test OSP, vlastní testy školy a nepočítání bodů za prospěch. Pokud už tedy nějaké přijímačky být musí, samozřejmě by to bylo ideální bez nich.
|
High Five |
|
(18.4.2018 14:37:22) Vlastní testy školy mi ale méně diskriminační nepřijdou, z jakého důvodu, to už jsem psala. Ale je pravda, že jsou školy, kde by se asi hodily více. Ale co se týká gymnázií, tam si myslím, že ty jednotné jsou co do přípravy výhodnější. A dítě, které nezvládá matiku a češtinu na úrovni ZŠ se asi shodneme, že nemá na gymplu co dělat.
Nepočítání bodů za prospěch má své pro i proti. Jsou děti, které se snaží devět let na ZŠ a mají výborný prospěch a pak něco pokazí v jeden, či dva dny u přijímaček. Pak je fajn, že se bere ohled i na známky. Je pravda, že jsou různé úrovně známkování na různých ZŠ. Na druhou stranu je fajn, že se mají osmáci a deváťáci aspoň nějaký důvod ve škole i ty poslední roky snažit
Bez přijímaček si to za současného systému školství nedovedu představit. Když si vezmu, jak nereálný mají někdy rodiče pohled na své děti. Podle jakých kritérií by pak dítě bylo přijímáno? Kdo dřív přijde?
Kdysi měl třeba MatFyz takové období, kdy bral studenty bez přijímacího řízení. Všechny. Aby dal všem stejnou šanci. S tím, že v prváku budou začínat s matematikou tak, aby to dohnali i studenti ze škol, kde se matematika tak neprobírala. Velice brzy od toho upustili. Zřejmě ti studenti, kteří nejsou ochotni se připravit na přijímací test pak většinou zničehonic jako zázrakem nezačnou makat, aby se na škole udrželi.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Marta Malinová |
|
(18.4.2018 11:32:45) Souhlasím s Vámi ve všem. Ale spíše jsme se lehce nepochopili. Já se s dětmi učila ráda, měli jsme to jako rodinný program. Trochu jsem soutěžili, vysvětlovali si to a podobně. Popravdě to bylo pro dobro syna, protože ten by se na to jinak se svou náturou brzo vyprdnul. Nevím jak Vy, ale pro zasmání ostatních popíšu matku šílenkyni. Pondělí rychle do práce, odpoledne dovézt děcka na sciopřípravu, čekat na ně 2h v autě, protože bych jinak jela jen na otočku dom a beznín se prodraží. Večer ještě škola normální. Úterý doučování z čj, podobná písnička jak pondělí. Středa konečně klid a čtvrtek stejný jak pondělí. Dneska se tomu již směji, a musím poděkovat kamarádkám a rodině, že pro mě vždy byli v dobu čekání na telefonu. Ale nejlepší nakonec, při čekání na děti u přípravných kurzů se časem udělala formace matek géniů. Bylo až směšné, jak se často předháněly v úspěších svých dětí. Vůbec pak nemohu pochopit, jak je možné, že se stále řeší složitost přijímaček, když máme doma každá génia . Jinak ještě musím zhodnotit, aby jste měli klid, že z naší třídy na ZŠ se z 25 nakonec nedostalo jen jedno dítko kam chtělo. Ono se to hodně protřídí při odvoláních a dokonce se na průměrné gymnázium dostala i slečna, co byla 89. pod čarou.
|
High Five |
|
(18.4.2018 11:45:49) A taková příprava je právě ta nejlepší A ne drilování nemotivovaných dětí ambiciózními rodiči, jak se tu snaží některé naznačovat. Pokud to dítě skutečně samo nechce, ten efekt nebývá tak dobrý.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Líza |
|
(17.4.2018 19:22:26) Nojo, Monty zase objevila dávno objevené, kope do otevřenejch dveří a ještě nadává, že za to, že se diskuse točí v kruhu, můžou ostatní ;)
|
|
Sam01 |
|
(17.4.2018 19:23:34) Monty, Mistrovska zkouska neni to same, co maturita. Navic pokud nekdo maturitu nechce, tak muze jit na ucnak bez maturity. Ja rovnitko mezi maturitou a ucnovskou nebo jak ty rikas mistrovskou zkouskou nevidim.
|
Monty |
|
(17.4.2018 19:25:57) Sam, jsem sice sama doma a nemám nic na práci, ale tohle už začíná být trochu moc. To, že něco momentálně není znamená, že to tak být v budoucnu nemůže?
|
Sam01 |
|
(17.4.2018 19:37:44) Monty, V budoucnu muze byt ledacos, ale moje deti a obavam se, ze i tveho syna to mine. Mysleno nejake velke zmeny k systemu,ktery by ti pripadal idealni.
|
|
|
|
|
Monty |
|
(17.4.2018 19:20:07) Kudlo, OMG, zase od začátku? Ano, klidně ať je to TA SAMÁ zkouška. To dává smysl. Ale ať si předmět té zkoušky zvolí každý sám podle toho, co je pro něj osobně důležité. Zjednodušeně, kdo chce na matfyz, vybere si matematiku, kdo chce na fildu, tak si vybere třeba dějepis. Ta zkouška může být klidně stejná pro každý předmět a pro všechny školy, ale není jedinej důvod, proč by měla být z předmětů X a Y povinná PRO VŠECHNY.
|
Kudla2 |
|
(17.4.2018 19:22:16) Tak v tom případě souhlasím (akorát gymply by ji měly dle mého názoru mít povinnou z matiky i z češtiny, protože jsou všeobecný)
|
|
|
|
|