Monty |
|
(31.3.2018 17:44:54) Alčo, jasně, protože v těch statistikách máš i školy ze sociálně vyloučených lokalit. Navíc se nepřu o tom, že někde jsou ZŠ mizerné, vzhledem k tomu, jaké je tam složení žáků. Jen mi přijde zvláštní odsuzovat všechny druhé stupně šmahem. Když byl syn v sedmičce, tak jsem tu četla, jak se na víceletém gymplu v odpovídajícím ročníku učí děti v občance o společenském chování a on v tu dobu ve škole probíral Le Bonovu teorii davu. Školy mají různou úroveň a žáci zrovna tak.
|
Alca |
|
(31.3.2018 17:55:54) Monty,
tak ono to není jen o tom, co se přesně učí. Já byla na ZŠ kolem špičky, třeba v matematice jsem byla víceméně nejlepší, na gymplu bylo najednou spousta dětí kolem mě a bylo jich i dost lepších...... Mě to docela motivovalo, na ZŠ bych se asi časem začala nudit. Brácha se na ZŠ nudil už v té 5.třídě, na gymplu musel alespoň v těch hodinách dávat pozor... Naše základky (každý jsme chodili na jinou) nebyly ve vyloučení lokalitě. Kolektiv byl taky o dost podnětnější (pro mě) a kompatibilnější..... No a jak zmínila Sam, liší se i způsoby výuky. Můj děda léta učil, dělala inspektora a následně ředitele a vždycky říkal, že učitel obvykle učí na průměr......
|
Monty |
|
(31.3.2018 18:00:20) Alčo, ne, není to jen o tom, co se kde učí. Hlavně je to o tom konkrétním dítěti. Pokud ta škola není opravdu jen odkladiště nevzdělavatelných, je dost jedno, jestli je to 8G, výběrová základka nebo normální základka.
|
Alena |
|
(31.3.2018 18:05:31) " je dost jedno, jestli je to 8G, výběrová základka nebo normální základka." to je samozřejmě nesmysl. :)
|
Federika |
|
(31.3.2018 18:06:11) Taky si myslím,že to jedno rozhodně není...
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(31.3.2018 18:11:46) Není to jedno, ve výběrových školách nejsou ve tride žáci, kteří brzdí výuku.
|
Monty |
|
(31.3.2018 18:14:33) Inko, ale oni nejsou ani na všech základkách.
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(31.3.2018 18:21:42) Nevím jak je to teď, ale když tam chodil syn, dala jsem ho od třetí třídy na jazykovku. Měli ve třídě několik opravdu zvláštních jedinců. A už v tý první a druhý třídě se děsně nudil. Nudil se teda i tam, takže šel po pátý na gymplu.
|
|
|
Senedra |
|
(31.3.2018 18:15:22) Inko, tak to jsou, a jak... hlavně na SŠ.. Jenže ti už dost často raději do školy ani nechodí.
|
|
Ropucha + 2 |
|
(31.3.2018 18:33:39) "ve výběrových školách nejsou ve tride žáci, kteří brzdí výuku"
Ale také jsou. Všech třicet studentů, co přijdou do primy, není zdaleka na stejné úrovni ve všech předmětech. Jen se na gymnáziu na ty slabší tolik nebere ohled, musejí zamakat sami, najít si doučování apod.. Ale i tak jsou brzdou ve výuce, to mám potvrzené přímo z úst učitelů.
|
Monty |
|
(31.3.2018 18:35:39) A jak ji brzdí? Pořád to tu čtu a pořád tomu nerozumím. Že má někdo čtyřku a jiný jedničku znamená, že ten se čtyřkou někoho brzdí?
|
Sam01 |
|
(31.3.2018 18:42:55) Buchli, čtyřkař brzdí,protože se kvůli němu neustále opakuje a třeba ve třídě mého syna učitelka nezvládala a ty chytré děti posílala dělat práci s těmi co nezvládají. Ty chytré děti to vůbec nikam neposunovalo. Ona prostě potřebovala mít nějaký průměr na třídu . Hlavně,že měla hezkou nástěnku.
|
Monty |
|
(31.3.2018 18:44:07) Sam, proč by se kvůli němu mělo opakovat???
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(31.3.2018 18:48:27) Protože se to melduje dokola aby to všichni pochopili a ti co to pochopili na poprvé trpí. To si pamatuju i ze svý skoly.
|
Monty |
|
(31.3.2018 18:51:10) Inko, tak já fakt ne. A syn, když mu čtu o nějakým opakování pořád dokola vůbec neví, o čem je řeč.
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(31.3.2018 18:55:45) Tak máte kliku na učitele a nejspíš i na žáky.
|
|
Marika Letní |
|
(31.3.2018 18:57:02) Monty nemusí jen opakovat, ale dá méně informací, pomalejším tempem. Nevím, proč tomu odmítáš věřit. Kamarádky dcera je na 8G a teď právě se učí do školy. Pokud by se svými schopnostmi zůstala na ZŠ, tak se nemusí učit nic, bude jí to stačit ze školy a ještě se u toho stihne nudit.
|
Monty |
|
(31.3.2018 19:03:29) Marko, odmítám věřit, že se to děje plošně. A argumentace jedním dítětem jaksi pro vyvození obecně platného závěru není relevantní.
|
Marika Letní |
|
(31.3.2018 19:05:47) Monty, proč tomu odmítáš věřit, když argumentace jedním (tvým) dítětem není relevantní?
Píše ti to tu mnoho lidí. Ale tobě se to prostě nehodí.
|
Monty |
|
(31.3.2018 19:06:46) Marko, tak znova. Argumentace jedním dítětem nebo jednou školou neznamená, že to platí plošně. V obou případech.
|
Z+2 |
|
(31.3.2018 19:13:39) Myslíš , že ty Střepiny z před 14 dní jsou na základě jenoho dítěte? ty články v novinách? T
|
|
|
|
|
|
Marika Letní |
|
(31.3.2018 19:01:22) Monty "A syn, když mu čtu o nějakým opakování pořád dokola vůbec neví, o čem je řeč."
Pak je možné, že to pro něj nudné opakování není, ale že je právě ten, co jej potřebuje a tempo na ZŠ je pro něj akorát. Pak jen dobře.
|
Z+2 |
|
(31.3.2018 19:03:55) Marko, to jsi vystihla.
|
|
Monty |
|
(31.3.2018 19:04:50) Marko, jasně, já zapomněla, že je na základce, a tudíž musí být intelektuálně méněcennej a všechno se mu musí 100x opakovat. Díky za upozornění.
|
Marika Letní |
|
(31.3.2018 19:11:26) Monty tohle tu píšeš ty, že musí být méněcenej. Možná je jen průměrnej.
|
Monty |
|
(31.3.2018 19:15:13) Marko, samozřejmě, že je průměrnej. Ze čtyřech předmětových olympiád ve třech postupil do obvodního kola a v soutěži, který se celkem účastnilo přes tři tisíce dětí byl čtvrtej ve finálovým kole. To tak ti chudáci, co se jim všechno musí x krát opakovat mívaj.
|
Marika Letní |
|
(31.3.2018 19:20:27) Monty mně je to celkem jedno. To ty pořád vyskakuješ na zmínku o 8G a vyšších studijních nárocích. Copak mít průměrné dítě je nějaká hrůza nebo co? Nemusíš odpovídat, že tě to žere je dávno jasné.
|
Monty |
|
(31.3.2018 19:22:49) Marko, hrůza to jistě není. A myslet si, že na základkách zůstávají jen průměrné a podprůměrné děti také není hrůza. To je jen směšné.
|
Marika Letní |
|
(31.3.2018 19:26:40) Monty tady někdo psal, že JEN? Ale že v Praze většina nadprůměrných odjede na 8G a tím klesnou nároky a tempo třídy na ZŠ je prostě fakt. Co je na tom směšné fakt nevím.
|
|
K_at |
|
(31.3.2018 19:33:32) Monty, gratuluju! S je sikovnej! A druha vec - co je na prumeru blbyho? Takovych nas je vetsina a neni to spatny. Nekdy ty vysoce chytre deti maji zivot dost na prd.
|
Monty |
|
(31.3.2018 19:35:58) Kat, na průměru není blbýho vůbec nic. Blbý je myslet si, že je průměr nebo nadprůměr definovaný nějakou školou.
|
K_at |
|
(31.3.2018 19:41:36) Monty, myslim, ze gymnazia budou asi z principu veci spis obecne smerovat k tomu nadprumeru. ZS budou asi jak ktera a jak kde. Podle lokality atd.
|
Monty |
|
(31.3.2018 19:44:43) Kat, a co je nadprůměr? Čím ho chceš definovat?
|
K_at |
|
(31.3.2018 19:52:13) Monty, dobrej dotaz - obecne jsem asi myslela IQ, vcetne studijnich predpokladu. Ale rekla bych to asi tak, ze na gymplech bude prevazna cast deti v hornim pasmu prumeru plus nektere fakt extra nadane deti. Tim, ze vypadnou logicky ty deti slabsi, neprubojne, nebo primo problematicke, budou mit G trochu vyssi latku. ZS se asi budou lisit hodne trida od tridy, oblast od oblasti, podle toho, koho maji ve tridach,treba i v ramci inkluze atd.
|
K_at |
|
(31.3.2018 19:54:52) Jeste bych teda dodala, ze jsou deti, ktery na ZS zustanou, a to, ze jsou fakt sikovne zjisti, az kdyz se v zivote setkaji s tou svou motivaci. Tim, co je bavi. Nebavi je honit znamky, klasicky system jim nevyhovuje, protoze by potrebovaly treba tu teorii uplatnit v necem smysluplnnem. Nevim, zda to pisu srozumitelne.
|
|
Monty |
|
(31.3.2018 19:57:42) Kat, ano, jenže pokud je průměrné IQ 100, je nadprůměrný i ten, kdo má 101. A test OSP součástí jednotných přijímaček není. Jediné, co lze objektivně konstatovat je, že ze skupiny přihlášených uspějí ti, co budou mít nejlepší výsledky u jednotných přijímacích zkoušek.
|
K_at |
|
(31.3.2018 20:05:15) Monty, jo. To asi nejsme ve sporu. Protoze ten prumer na 8g (treba) bude asi spis lehce nad 100, zatimco na ZS bude vice rozmelnen. Protoze proste ZS bude mit logicky mnohem vetsi rozptyl v IQ, EQ, a vsem jinem. Muzu rict, ze na ZS se bzdou obecne pigybovat deti napric vsemi spektry. Na gymplu budou chybet ty deti, kterym proste uplne dano nebylo. Rozumime si?
|
K_at |
|
(31.3.2018 20:06:16) Monty, hlavne je to vlastne diskusd o prdu
|
|
Z+2 |
|
(31.3.2018 20:08:20) Kat, na 8 letých gymplech bude průměr IQ tak 115 až 120. Na ZŠ na prvním stupni 100 a na druhém 90.
|
|
K_at |
|
(31.3.2018 20:13:10) Z, mozna. Nevim to. U ZS to bude hodne individualni.
|
Z+2 |
|
(31.3.2018 20:15:27) Kat, jasně, že u ZŠ to bude individuální.
|
|
|
|
Monty |
|
(31.3.2018 20:09:32) Kat, jistě, já s tebou přece nejsem ve sporu. Na státním gymnáziu nebudou ti nejslabší. Na soukromé se možná někde nějaký protlačí, nevím, nemám s tím zkušenost. Nevyplývá z toho ovšem, že na základní škole zůstanou jenom ti nejslabší nebo jen průměrní a podprůměrní.
|
K_at |
|
(31.3.2018 20:11:24) Monty, ne. Ani si to nemyslim. Ze by na ZS zustali jen nymandi. Staci ze dite neni spravne motivovany.
|
|
|
|
|
|
Alca |
|
(31.3.2018 21:28:13) Monty
"Kat, a co je nadprůměr? Čím ho chceš definovat? "
Tak gaussova křivka Ti poměrně jasně definuje, co je průměr a co nadprůměr. Můžeš to definovat třba podle znalostí ověřených určitým testem....... Jasně, můžeš argumentovat tím, že na hranicích dochází k podivnému skoku, kdy stačí jeden bod/dosaď si cokoliv jiného/ a najednou už člověk není v průměru ale nadprůměru. Ale to tak holt bývá, no..... Stejně by se smohla rozčilovat, že třeba se 160 cm jsi ještě normálně vysoká a se 159 už podměrečná..... Průměr je prostě nejčastěji se vyskytující "hodnota" v populaci.
k tomu složení žků dle schopností (nebo inteligence, znalostí) na ZŠ a gymplu bych řekla ještě jedno. Ano, stejně nadané děti můžeš najít na BG stejně jako na ZŠ. Ale pokud bys udělala Gaussovku rozdělení ve všech třídách, ve všech školách, pak její maximum (tedy průměr) bude prostě na ZŠ posunuto k menším schopnostem než u 8G - už jen proto, že ty úplné extrémy s opravdu minimálními schopnostmi/znalostmi se na 8G kvůli přijímačkovému sítu vyskytovat nebudou. To ovšem neznamená, že tam nenajdeš na jednom konci Gaussovky děti stejně nadanné, jako na 8G. Akorát jich bude statisticky zastoupeno méně, protože prostě jejich určité množství odešlo na ty 8G, kde naopak maximum křivky posunují více do těch nadprůměrných hodnot.
|
Monty |
|
(31.3.2018 21:30:36) Alčo, už jsem psala, že ty podprůměrné na 8G nebudou. To snad musí být každému jasné. Pokud to tedy není ten gympl, kam berou čtyřkaře, ale v Praze takové gymply asi nejsou.
|
Alca |
|
(31.3.2018 21:35:32) Monty
"už jsem psala, že ty podprůměrné na 8G nebudou. To snad musí být každému jasné. Pokud to tedy není ten gympl, kam berou čtyřkaře, ale v Praze takové gymply asi nejsou. "
Promiň, já dočítám postupně. zarazilo mě, jak jsi tvrdila, že dle školy nerozlišíš nadprůměr od průměru a co je to nadprůměr, tak jsem odpověděla.....
No a to je právě ta výhoda toho gymnázia, no...... Že je tam určitá minimální hranice vědomostí, od které se dá odpíchnout v dalším vzdělávání, což často vede k tomu, že jsou děti ve třídě alespoň prvních pár let docela vyrovnané a může se jet rychlejším tempem/víc do hloubky.......
Jinak samozřejmě, že když vezmu ejdnoho člověka z gymplu a jednoho ze ZŠ, nemůžu říct, že jeden z nich má víc znalostí/schopností než druhý. Pokud ale budu mluvit statisticky, říct to můžu díky tomu posunutému průměru......
|
|
|
Cimbur |
|
(31.3.2018 21:37:09) Průměr není nejčastěji se vyskytující hodnota! Průměr je průměr od nejčastěji se vyskytující hodnoty, tedy modu(su) se může u atypicky rozlozenych hodnot dost lišit.
|
Alca |
|
(31.3.2018 21:43:16) Cimbur,
mluvila jsem explicitně o Gaussovce, většina přírodních jevů má pokud vím Gausovské rozdělení a tam je průměr shodný s modusem a mediánem (mimojiné i díky symetrii křivky) a leží tedy všchny v maximu křivky. Samozřejmě, že u jiných typů rozdělení (lognormální například, s tím mám osobní zkušenost :) ) je to trochu jiné.
|
|
|
Kudla2 |
|
(31.3.2018 21:37:29) Alčo,
to s tou Gaussovou křivkou , a to s tím, že když vezmeš konkrétního jednotlivce ze ZŠ a z gymplu, tak nepoznáš nic (klidně může být ten gymplák blbější), ale STATISTICKY na tom ti gympláci budou líp, taky
|
Alca |
|
(31.3.2018 21:48:33) Kudlo
"Alčo,
to s tou Gaussovou křivkou , a to s tím, že když vezmeš konkrétního jednotlivce ze ZŠ a z gymplu, tak nepoznáš nic (klidně může být ten gymplák blbější), ale STATISTICKY na tom ti gympláci budou líp, taky "
Díky. Já chápu, že maminky dětí co zůstaly na ZŠ nechtějí poslouchat, že jejich dítě je průměrné/podprůměrné jen proto, že jsou na základce - to prostě nemusí být pravda. Ale že obecně je ten průměr na ZŠ a 8G jinde je prostě statistický fakt vycházející už jen z existence přijímacích zkoušek. Jasně, že ty Gaussovky budou posunuty i mezi jednotlivými 8G, třeba Keppler bude někde jinde než můj gympl......Stejně tak budou rozdíly v jednotlivých ZŠ.....
Ono stejně se to dá aplikovat i na další stupně vzdělávání, je možné, že na SOU bude stejně chytré dítě jako na průmyslovce, ale statisticky budou prostě oba typy škol jinde. Stejné je to i s VŠ......
|
Sam01 |
|
(31.3.2018 22:02:17) Tak statisticky, pokud by se udelal nejaky “ klokan” mezi druhym stupnem ZS a 8G verim tomu, ze oproti ZS by ten gympl byl ve vysledcich uplne jinde. Segra ma deti v devitce. Ted budou delat zkousky. 1dite gympl, druhe dite prumyslovka a 3 dite chce jit na ucnak. Sama jsem zvedava na to jak zhodnoti uroven tech testu a, jak uspeji. Nejsou v Praze. U nas na gymplu mnohdy take z ucebnic nejedou.
|
Monty |
|
(31.3.2018 22:12:54) Sam, no jistě, protože na gymnáziích nebudou ti nejslabší, kteří průměr posunují dolů.
|
|
Kaipa |
|
(31.3.2018 22:24:28) Sestra má trojčata?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sam01 |
|
(31.3.2018 19:12:39) Monty, sama jsi psala,že ne všechny děti jsou stejné. To,že tvůj syn to v pohodě pobírá spíš svědčí o tom,že by to pobral i na tom gymplu,ale skutečně jsou i děti,které nedávají ani tu sníženou laťku.
|
|
Monty |
|
(31.3.2018 19:19:11) Kopretinko, ale já se nerozčiluju. Naopak se tím dost bavím.
|
|
Z+2 |
|
(31.3.2018 19:23:15) Ve kterém světě ještě existuje něco jako závozník. Neviděl jsem závozníka tak 30 let.
|
|
Federika |
|
(31.3.2018 19:24:48) Kopretinko, jenže děti nejsou na 8G primárně kvůli tomu,aby z nich nebyl závozník. Žádná škola ti nezaručí, že dítě bude tím a tím a bude se mít dobře. Důvodem, proč na 8G je spíš, aby : -dítě mělo přiměřeně vysoko laťku,by se nenudilo, škola ho motivovala, bavila, úkoly, který dostává, byly pro něj výzvou,stály by mu za námahu.. -aby bylo v motivujícím kolektivu -aby nebylo zbytečně bržděno.. Atd atd, jde o tu cestu, ne (ne jen) o ten cíl...
|
|
K_at |
|
(31.3.2018 19:31:54) Kopretinko, myslim, ze na ZS zustava obecne dost sikovnejch deti. U dcery ve tride sly, tusim, jen dve deti na gympl. A nekolik chytrych zustalo. Bud to vubec nezkusily, nebo jim chybel ten drive. Chteji jit v klidu, mit prostor na sve zajmy, zatim nedojizdet atd. Je to ruznorody. K otazce uspesnosti - velke mesto = mmoho skol = velka koncentrace deti = vice tech uspesnych. Hodne deti ma starsi sour.uz ba 8g. Trochu vi, co a jak. To taky asi dela dost.
|
|
|
|
|
|
|
Sam01 |
|
(31.3.2018 18:50:17) Monty, předpokládám,že učitelka nemůže nechat propadnout třeba 8 kluků ve třídě. I ty hloupější musí něco naučit a,když to nezvládá normálně,tak prostě zabrzdí práci s těmi chytřejšími a věnuje se víc těm co to nedávají. Taková je moje zkušenost.
|
Ropucha + 2 |
|
(31.3.2018 18:57:00) Sam, ano, přesně tak to je. Na ZŠ má učitel za úkol naučit děti maximum, i ty méně nadané děti. Takže přizpůsobuje tempo průměru nebo podprůměru, podle složení třídy. Všichni to nekonečné opakování máme asi v paměti. Pro nadané děti je to demotivující a ubíjející.
|
|
|
|
Cimbur |
|
(31.3.2018 18:55:57) Dcera říká, ze je jich asi 6, kterým matika jde, asi 10, co potřebují pomoc od učitelky a 8 "úplně blbych". A učitelka se věnuje té druhé a třetí skupině a těm šikovným nechá neco dělat samostatně.
|
Ropucha + 2 |
|
(31.3.2018 19:04:10) Cimbur, ano, mám stejnou zkušenost. Učitel se věnuje dětem, které potřebují jeho asistenci, a ty šikovné dostanou max. samostatnou práci. Možná je z toho sám nešťastný, ale nemůže ve stávajícím systému nic jiného dělat.
|
|
Sam01 |
|
(31.3.2018 19:11:10) Cimbur, už jsem to tu psala dřív. Je to špatně nastavené z tohoto nastavení jsou nešťastní všichni. Chytřejší děti mají většinou smůlu,protože je nikdo neposouvá dál - nudí se. Ty průměrné děti znuděně proplouvají,protože je nikdo nevede ke zlepšování se a ty děti,které to nepobírají nestíhají ani pomalejší tempo. A do toho inkluze.
|
|
|
Monty |
|
(31.3.2018 20:11:16) "Není prostě možné nastavit laťku podle nejslabších, ty je třeba, bohužel, vypustit."
Buchli, asi tak.
|
|
Sam01 |
|
(31.3.2018 20:15:24) Buchli, O tom, ze je to spatne neni pochyb, protoze z takoveho nastaveni nema uzitek vubec nikdo. Ja vybrala dobrou skolu. Vse fungovala a pani ucitelka 1-3 trida byla dobra. Pak se zmenilo vedeni a ti dobri ucitele odesli. Syn dostal babu pro kterou byla dulezitejsi ta hezka nastenka a bodiky od p. reditelky. Syna jsem nechtela na ten rok- patou tridu davat pryc, ale bylo to utrpeni. Ucitelkou i slozenim kolektivu,kde je vice problematickych deti. Myslim ze i tato kombinace byla duvodem, proc tolik deti preslo na 8 G.
|
Sam01 |
|
(31.3.2018 20:46:54) Hele a neni to jedno? Kazda z nas se snazi pro svoje dite udelat a zajistit to nejlepsi mozne. Nekdo ma pocit, ze pro jeho dite je nejlepsi cesta do zivota pres 8 G a jiny nechce na dite tlacit a necha ho na ZS, kde ma podminky za dostatecne. Jak uz tu zaznelo, tak deti nejsou stejne a ani uroven skol neni stejna. Znam lidi,kteri maji VS a nekdy treba i dve a stejne jsounepouzitelni. Stejne tak, znam velmi sikovne remeslniky, kteri nemaji problem se uzivit. Muj syn v detstvi na radu PPP podstoupil IQ test. Mohl by se nechat zapsat do menzy jenomze to, ze IQtest ukaze vysoke cislo podle me vubec nic neznamena. Nevypovida to nic o tom, jak se mu bude darit. Moje dcera tak vysoke IQ asi nema- testovana nebyla. Oba jsem se snazila vychovavat stejne. Peci jsem se snazila podle jejich potreb spravedlive delit mezi ne. Presto jsou uplne jinia, kdo z nich bude v zivote uspesnejsi netusim. Ani nevim, cim tu uspesnost merit. Syn to mel srovnane a casto se zdalo, ze ve skole na zs ani neposloucha a presto umel. Oproti tomu dcera byla takova ta hodna,pecliva holcicka, ale musela se vic snazit. Ve sportu jsou sikovni oba, v hudbe take. Oba dobre kresli, ale dcera lip asi ma opravdu talent. Na ZS se nepredreli. Nemuseli a ja si myslim, ze poslat je na jiny typ skoly byl dobry napad. Myslim, ze kdyby zustali na klasicke ZS, tak by to dopadlo mnohem hur. Byli by casem demotivovani. Proste se nudili. Tak je snad dobre, ze muzeme pro svoje deti volit z vice moznosti ne? Ja nemam pocit, ze by ten gympl vzal detem detstvi. Ano museli vic makat a skola na ne celkem tlaci, ale pro tym deti, jako mam ja je to asi dobra varianta. Je tu nekdo, kdo dal deti na 8 G a litoval toho, pripadne dal dite pryc? Nebo jste s 8Gspokojeni?
|
Monty |
|
(31.3.2018 20:54:55) Sam, co to je "na ZŠ se nepředřeli"? A co je "škola je nutí makat"?
|
Federika |
|
(31.3.2018 21:02:14) Monty, oba moji synové nedělali na základce nic, vůbec nic. Neotevřeli sešit, nic se neučili, pokud i něco dělali navíc, nebylo to vyloženě pro školu. Nudili se a škola pro ně nebyla místem, která by pro ně byla nějakou výzvou, kde by je něco nutilo dělat něco víc. Oba měli samý jedničky bez práce.Jo, nebyli nespokojení.U mladšího syna mi bylo rovnou řečeno, že mu nemůžou nabídnout laťku výš a že nemá tahouny. Na gymplu to bylo hned jiný, spousta podobných dětí, zajímavější a náročnější způsob výuky, opět ožili a ž museli začít něco dělat, nuda zmizela. Řešila jsem odchod na gympl z tohohle důvodu, nějakej závozník nebo VS mě nezajímala.
|
Sam01 |
|
(31.3.2018 21:03:16) Federiko, Souhlas.
|
|
Monty |
|
(31.3.2018 21:06:56) Federiko, tvoji synové, stejně jako děti Sam byly na ZŠ pouze na prvním stupni. Na prvním stupni spousta dětí nedělá nic, protože první stupeň je prostě lehký, na to chytrému dítěti stačí dávat pozor. Moje dítě ani nedávalo pozor, prostě ho to vůbec nezajímalo. Z toho, co se odehrává na prvním stupni se dá těžko něco vyvozovat.
|
Federika |
|
(31.3.2018 21:08:27) Aloe dá. Protože já nechtěla, ani oni nechtěli, aby je škola nezajímala. Tak proč tam zůstávat, když je jiná možnost? S dětmi, který z velký části škola nezajímá?
|
Monty |
|
(31.3.2018 21:10:14) Federiko, "nezajímá první stupeň" neznamená "nezajímá škola", ale "nezajímá učivo na prvním stupni".
|
Federika |
|
(31.3.2018 21:14:28) jo. A ti, který zajímá učivo jako takový, kdo chce informace a nemá chuť se nechat omezovat pomalejším tempem, kdo si může dovolit už po tý pátý třídě jet mnohem rychlejším tempem a v rozsáhlejším záběru, ten odejde nebo má možnost odejít na gympl-kde jsou nebo mají bejt podobně zaměřený děti. Pokud někdo tu ootřebu nemá, není ještě zralej, není dostatečně rychlej, případně prostě nechce, zůstane na základce. A je to v pořádku. Jeho budoucnost to nutně ovlivnit fat nemusí.
|
Monty |
|
(31.3.2018 21:17:06) Federiko, tempo výuky si určuje škola/učitel. Stejně jako obsah výuky. Nižší gymnázia a druhé stupně ZŠ mají stejný RVP. Pokud ve třídě nejsou žádné děti s handicapem, záleží čistě na učiteli, jaké tempo výuky zvolí.
|
Federika |
|
(31.3.2018 21:19:27) Ne, Monty. Obecně bude mít 8G , alespoň dobrej 8G vždycky větší tempo a vždycky větší požadavky. Protože si to může dovolit. Na druhým stupni ZŠ si to učitel prostě nemůže dovolit,. Většina dětí by propadla a byla při vyučování totálně nešťastná, nestíhala by. Pokud b byla pravda, co píšeš, nemusely by ty víceletý gymply bejt.
|
|
Monty |
|
(31.3.2018 21:23:27) Milado, učebnice na druhém stupni mají z většiny předmětů "pro ZŠ a nižší stupně gymnázií". Nejsem doma, takže to nebude na 100 %, ale myslím, že kromě češtiny, dějepisu a ORV. Ty pro vyšší gympl si kupuje sám, protože mu v některých předmětech ty školní nestačí.
|
Federika |
|
(31.3.2018 21:24:36) Můj syn vlastně téměř vůbec učebnice nepoužívá. Neučí se z nich, ve škole.
|
|
|
Monty |
|
(31.3.2018 21:32:38) Milado, njn, problém je zjevně v tom, že mně je úplně jedno, jestli to někdo probírá ve škole nebo mimo školu. Vědomosti jsou dostupné každému, kdo o ně má zájem.
|
Monty |
|
(31.3.2018 21:37:44) Milado, co chceš dohledávat? Že jsem psala, že mají na některé předměty stejné učebnice? A proč, vždyť to přece nepopírám.
|
Monty |
|
(31.3.2018 21:49:11) Šuplíku, nikoli učí totéž, ale mohou učit totéž. Navíc si pamatuji i diskuzi, kde jsem psala konkrétně, co se v nějakém předmětu učí a bylo mi řečeno, že ty chudáky méněcenné neúměrně přetěžují.
|
Monty |
|
(31.3.2018 22:09:02) Zefýr, ale to neznamená nic ani na ZŠ. RVP je stejné a jak co kdo učí a podle čeho je věc učitele. Učebnice nemusí používat vůbec. Ani na ZŠ, kam chodí syn je všichni učitelé nepoužívají.
|
Monty |
|
(31.3.2018 22:15:13) Zefýr, čistě jen z učebnic? Těžko.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Federika |
|
(31.3.2018 21:21:57) a je teda pravda, že můj mladší syn je na soukromý gymnáziu, téměř bilingvním, tedy ne úplně běžným, ale zcela jistě vím, že obsah toho, co probírají, vysoce převyšuje požadavky stejného ročníku na ZŠ. Pořád se kamarádí se svýma bývalýma spolužákama a já s jejich rodiči taky.Mám srovnání. takže stejnej rámcovej program fakt zdaleka neznamená stejný požadavky.
|
|
|
Kudla2 |
|
(31.3.2018 21:21:06) Federiko,
přesně tak.
Vyvozovat z toho, že je blbej, je samozřejmě totální blbost (i velmi chytrý dítě může zůstat na ZŠ přesně z těch důvodů, co říkáš, a ještě z některejch dalších), ale neustále se vymlouvat na to, že mezi žákama 8G a žákama ZŠ V PRUMĚRU vlastně vůbec žádný rozdíly nejsou, je taky nesmysl.
|
Federika |
|
(31.3.2018 21:24:00) Kudlo, jo. Já třeba nevím, jestli moje dcera půjde na gympl. Je ve třetí, nemá s ničím problém, ale tak nějak-nemám pocit, že by chtěla víc, není etra ctižádostivá. Možná bude spokojenější, když zůstane, počkáme do tý pátý třídy. Nicméně pokud zůstane, nebudu mít pocit, že ona nebo já jsme selhaly
|
Kudla2 |
|
(31.3.2018 21:26:51) Federiko,
já vím, že pro některý lidi je ten gympl až nezdravou záležitostí prestiže, a chápu, že když se někdo takovej vyskytne v okolí někoho, kdo pokračuje na ZŠ, že to musí bejt protivný a že ten člověk má potřebu se proti tomu ohradit (protože ten gympl fakt nezaručí, že bude v životě úspěšnější.).
Ale přijde mi úsměvný, když to zas přehání na druhou stranu a na ty gymply nadává a různě je shazuje. To snad není nutný.
|
Alca |
|
(31.3.2018 21:31:05) Kudla2
"já vím, že pro některý lidi je ten gympl až nezdravou záležitostí prestiže, a chápu, že když se někdo takovej vyskytne v okolí někoho, kdo pokračuje na ZŠ, že to musí bejt protivný a že ten člověk má potřebu se proti tomu ohradit (protože ten gympl fakt nezaručí, že bude v životě úspěšnější.).
Ale přijde mi úsměvný, když to zas přehání na druhou stranu a na ty gymply nadává a různě je shazuje. To snad není nutný. "
|
|
|
|
|
|
|
|
Sam01 |
|
(31.3.2018 21:10:37) Monty, Presto je dost deti,ktere ani ten prvni stupen nedavaji. U nas na skole same jednicky zdarma nikdo nemel. I muj syn mel dve dvojky,protoze skrabe a nemel vzorne sesity. Tezko ucitelce vysvetlit, ze na te motoricepracujeme, ale lip to nejde. Proto na gymplu mel syn Ipad a materialy si v nekterych predmetech daval tam. Ale to bylo bezne dovoleno zadne extraburty nemel.
|
Monty |
|
(31.3.2018 21:12:15) Sam, ale to je přece něco úplně jiného. Jasně, že to některé děti nedávají. O tom se snad nebavíme.
|
Sam01 |
|
(31.3.2018 21:14:27) Monty, Reagovala jsem na to,ze jsi psala, ze prvni stupen je jednoduchy. Evidentne pro vsechny jednoduchy neni.
|
|
|
|
Kudla2 |
|
(31.3.2018 21:17:54) No ale měl z matiky na tom prvním stupni trojec, nebo ne?
Když je někdo tak chytrej, že je pro něj nějaký učivo brnkačka a je to tak lehký, že ho to nezajímá, tak by to ale měl zvládat levou zadní, ne?
Pokud má v něčem při tomhle přístupu průměrný výsledky, tak to znamená, že někde udělali soudruzi z NDR chybu a říct si, že je to pro něho tak lehký, že ho to nezajímá, asi není úplně ten správnej přístup.
|
Monty |
|
(31.3.2018 21:18:53) Kudlo, pokud dává pozor, tak jistě ano.
|
Kudla2 |
|
(31.3.2018 21:24:16) Tak pokud má z toho blbý známky, tak to prostě pro něj NENÍ tak lehký, aby si moh dovolit nedávat pozor (a tvrdit, že ho nedává proto, že je to pro něj moc lehký).
Člověka, kterej je právem znuděnej z toho, že je látka moc lehká, si představuju tak, že tu látku bez problémů zvládá a rozumí jí, aniž by musel dávat ten pozor.
|
Monty |
|
(31.3.2018 21:25:24) Kudlo, jasně, takže mít blbé známky v páté třídě je více vypovídající než dobré v deváté. Asi proto, že do té deváté pořád jen opakují učivo z prvního stupně.
|
Kudla2 |
|
(31.3.2018 21:34:21) Monty,
nevím, proč tam pleteš pátou přes devátou (třídu) .
Chci říct pouze tolik, že pokud chci prohlásit, že učivo je pro mě příliš lehké a že mě nudí a tudíž nedávám pozor - a JE ÚPLNĚ JEDNO, VE KTERÉ TŘÍDĚ - , tak to má váhu, pokud to učivo perfektně ovládám, i když nedávám vůbec pozor (což se v našem školském systému zpravidla projevuje tím, že z toho mám jedničku).
Pokud ho až zas tak úplně neovládám (což se v našem školském systému zpravidla projevuje tím, že z toho mám nějakou horší známku), tak bych asi měla trochu sesednout s koně stran toho, jak moc je to pro mě lehký a jak moc mě to nudí - když to umím jinak než perfektně, tak je takový tvrzení úsměvný a "nemůžu si ho dovolit".
|
Monty |
|
(31.3.2018 21:36:29) Kudlo, když nedáváš vůbec pozor, tak ani nevíš, o čem je řeč. To nemá s lehkostí/těžkostí nic společného.
|
Kudla2 |
|
(31.3.2018 21:42:45) Monty,
- když vůbec nevíš, o čem je řeč (protože nedáváš pozor), tak jak si můžeš troufnout tvrdit, že je to moc lehký? - pokud je to FAKT tak lehký, (nebo jsi ty informace získala z jiných zdrojů, jak jsi říkala že jsou tam dostupné) tak i pokud jsi nedávala vůbec pozor, tak dokážeš zodpovědět s přehledem položenou otázku (protože je to tak lehký, že odpověď už znáš z dřívějška/odjinud).
Když Ti teď udělám na hodinu přednášku o malý násobilce, tak můžeš oprávněně říct, že to bylo pro Tebe moc lehký a že Tě to nudilo až tak, že jsi to neposlouchala, JEN TEHDY, pokud se Tě zeptám "kolik je 7x7" a Ty bez přemýšlení vypálíš správnej výsledek.
Pokud budeš pět minut váhat a pak mi řekneš "56", tak asi Tvůj odhad, že Tvý znalosti jsou daleko nad mým výkladem, nebyl úplně realistickej.
|
Monty |
|
(31.3.2018 21:51:45) Kudlo, tak tě to prostě nezajímá, nevím, co na tom chceš řešit. Kdyby to bylo pro tebe tak těžké, nikdy se neposuneš dál. Když na to jen kašleš a je to pro tebe lehké, bude stačit jednou ten pozor dávat nebo si to přečíst.
|
Kudla2 |
|
(31.3.2018 21:52:50) Monty,
to jo, ale pak z toho nebudeš mít trojku, ale jedničku.
|
Monty |
|
(31.3.2018 21:53:52) Kudlo, ano, ve chvíli, kdy se na to podíváš, tak z toho budeš mít jedničku.
|
Kudla2 |
|
(1.4.2018 0:42:57) Ale v momentě kdy se na to musíš podívat, tak těžko můžeš tvrdit, že je to na Tebe moc lehký.
|
Monty |
|
(1.4.2018 9:06:26) Kudlo, to je doufám vtip. I tu nejprimitivnější říkanku musíš aspoň slyšet, abys ji mohla reprodukovat. To, že na ni hodíš bobek nevypovídá nic o tom, jestli je těžká nebo lehká nebo jestli jsi chytrá nebo hloupá.
|
Kudla2 |
|
(1.4.2018 9:36:54) Monty,
to je možný, ale pokud jsi ji ani neslyšela a vůbec nevíš, o co jde, tak těžko můžeš říct, že je primitivní.
Navíc ona je v podstatě primitivní i abeceda, ale když na ni "hodíš bobek", tak přesto, že KDYBYS si ji jednou přečetla, tak ji budeš umět, tak je faktem, že ji NEUMÍŠ, protože sis ji NEPŘEČETLA.
A na tý primitivní abecedě jsou pak založený jiný, důležitější věci, který bez její znalosti nepochopíš.
A na KDYBYCH BYL BÝVAL CHTĚL, TAK BYCH BÝVAL MOHL se jaksi vzdělanost stavět moc nedá.
|
Monty |
|
(1.4.2018 9:59:40) Kudlo, to je marný, já to vzdávám. Když někdo nechce pochopit, je každá snaha marná a vyjde to nastejno, jako kdyby nemohl.
|
|
|
Marika Letní |
|
(1.4.2018 9:46:23) Monty, vtip to od Kudly není. To spíše tvoje konstrukce znějí legračně.
"I tu nejprimitivnější říkanku musíš aspoň slyšet, abys ji mohla reprodukovat. To, že na ni hodíš bobek nevypovídá nic o tom, jestli je těžká nebo lehká nebo jestli jsi chytrá nebo hloupá."
Takže tvoje dítě sedělo ve druhé třídě, poprvé mu vykládali násobilku, ale on předem věděl, že je to lehké a že ho to nudí, tak záměrně neposlouchal? Není zvláštní, že ho nezajímalo nic nového? Jo, kdyby násobilku už znal a uměl, pak je možné, že ho to nebaví poslouchat znovu (o tom tu píší ostatní). Tvoje konstrukce nedávají smysl ani trochu.
|
Monty |
|
(1.4.2018 9:58:09) Marko, ale moje dítě mělo ve druhé třídě samý jedničky. Tyhle konstrukce motivovaný snahou přesvědčit mě o tom, že mám doma průměrný nebo podprůměrný dítě a jen si to snažím okecat jsou fakt legrační. Co vás na tom tak baví?
|
|
Z+2 |
|
(1.4.2018 10:05:17) Monty, baví na tom tvá snaha si okecat všechno. Hele já si po pravdě řečeno myslím, že tvůj syn je inteligentní, nadaný jen špatně motivovaný. A že je to pro něj škoda. Nepochybně to, že se účastní olimpiád a dokáže uspět ukazuje, že klidně na tom víceletém gymnáziu mohl být a dost pravděpodobně by mu tam bylo i lépe. Jen si nemyslím, že by to byl argument ve prospěch druhých stupňů na ZŠ. Nakonec s vysokou inteligencí se dá systémem propadnout i do bezdomovectví. Není to záruka vůbec ničeho. Je třeba i schopnost ji využít ve svůj prospěch v systému.
|
Marika Letní |
|
(1.4.2018 10:13:42) Milado, proto taky Monty tyhle diskuze vede, aby byla uklidněna, že její dítě není průměrné, i když se nedostalo na gympl.
Přitom je to IMHO fuk. Nejdůležitější je zdraví.
|
K_at |
|
(1.4.2018 10:20:40) Marko, jakote Monty potrebuje uklidnovat sve materske serdecko na Rodine.cz? Hohohoho.
|
Marika Letní |
|
(1.4.2018 10:23:55) Kat, zřejmě. Jinak není důvod, aby opakovaně tuyhle diskuze jela a vymezovala se proti (svému) tvrzení o hlupácích na ZŠ.
Ten vzorec se stále opakuje. Něco jí to dávat musí....
|
|
Monty |
|
(1.4.2018 10:33:23) Milado, pozor, na muže nikoli, pouze na délku jeho vlasů.
|
K_at |
|
(1.4.2018 10:36:42) Monty, ja uz se v tom ztratila - takze: VO CO GO? kam miri Monty v techto diskusich a co je tvym idealnim vystupem z techto diskusi?
|
Monty |
|
(1.4.2018 10:43:35) Docela by mě zajímalo, kolik z těch, co mají potřebu vymezit se "ad hominem" a využít příležitosti o trapný pokus "ublížit" vůbec ví, s čím jsem v této debatě nesouhlasila a co jsem tvrdila. To totiž zjevně není podstatné, podstatné je utišit nějaký svůj mindráček a připomenout mi, že mám průměrné dítě na základní škole.
|
Monty |
|
(1.4.2018 10:50:26) Šuplíku, další běžný jev v podobných diskuzích - to, že to nedělám já (tedy ty) automaticky znamená, že to nedělá nikdo. Víš aspoň ty, o čem se mluvilo, než diskuze opět sklouzla k osobním výpadům a propírání mého syna, o čemž téma opravdu není?
|
Cimbur |
|
(1.4.2018 10:57:42) To mě mrzí Monty, nezamýšlela jsem to při založení diskuze. Ja samozřejmě řeším svoje trdloidní dítě.
|
|
|
|
77kraska |
|
(1.4.2018 10:56:15) Val z naseho rocniku na VS obecne plati (pisu jen dve kategorie): - holky, ktere se neustale ucily a stresovaly, pred zkouskama omdlivaly atd. - delaji nekde na uradu ve svem okresnim meste nebo v nejakem zapadlem podniku
- kdo byl trochu prusvihar (spis kluci), prubojny a/nebo necim zajimavy, ma dneska uspesnou vlastni kancelar....a mezi nimi jsou i ti, kteri se vylozene spatne ucili, treba jeden neustale postaval s kytkou pred studijnim oddelenim, aby dostal dalsi termin zkousky
|
77kraska |
|
(1.4.2018 10:59:35) ....tehdy se na terminy neprihlasovalo elektronicky, takze tam byl dulezity lidsky faktor nejake urednice na studijnim oddeleni....a toho kluka jsem pozdeji vidala u vyjednavani velkych transakci, kam se pokazde nejak pripletl "protoze ma kontakty" ....v dnesni dobe by to jiste nebyl student 8G
|
|
77kraska |
|
(1.4.2018 11:05:02) Val, je fakt, ze v moji firme pred 25ti lety ode mne chteli videt index (mela jsem nastesti malem cerveny diplom), to jsem uz byla 5 let po promoci a mezitim tech 5 let jsem mela velmi cenenou praxi...nevim, jestli ho chteji videt i dneska od novych lidi
|
|
|
Alca |
|
(1.4.2018 11:23:17) 77kraska,
samozřejmě, že nikoho známky nezajímají, index už vůbec není potřeba, když k diplomu máš diploma supplementa s výpisem předmětů a známek za celou dobu studia..... Ale i to nikoho nezajímá.....
Maturitní vysvědčení po mě chtěli jen při přijetí na VŠ, co ale nechápu, že leckdy (teda ve vědě) chtějí všechny diplomy a ne jen ten poslední
|
77kraska |
|
(1.4.2018 11:29:17) Alco, no nekdy jsou ty pozadavky na predkladani dokumentu zvlastni, chteji diplomy z mist, kde clovek musel byt, aby se dostal na dalsi misto....po mne budou asi do smrti chtit lustracni osvedceni, protoze v roce 89 mi bylo 18+ let...apod.
|
Alca |
|
(1.4.2018 11:32:04) 77krasko,
právě. Chápu,ž e chtějí diplom od PhD. i RNDr., protože ty nejsou nijak svázané. Ale že chtějí i Bc. a Mgr., když bez nich bych nedostala ani jeden doktorský je někdy nad mé chápání. Navíc naše diplomy jsou velké, na ručním papíře a s reliefem, takže se s nima fakt lbě manipuluje (neb jsou v trubkách :D) - říkám si, že desky co dostávají na ČVUT jsou o hodně praktičtější ;).
|
77kraska |
|
(1.4.2018 11:34:13) ja mam taky ten doktorsky diplom z Karlovy univerzity, ktery se nevejde do bezne kopirky a tak je trochu problem ho nechat uredne overit...navic doma ta roura porad nekde prekazi
|
77kraska |
|
(1.4.2018 11:35:33) musim jet za pribuznymi, zatim se loucim
|
|
Alca |
|
(1.4.2018 11:36:29) 77kraska, doporučuji zajít do CopyGenreal a nechat si ho naskenovat na CD. Pak si ho můeš doma vytisknout na běžnou A4 a jen řešít ověření (což bohužel kvůli tomu reliefu musí být notářské)...... Neskladné to je, to souhlasím. Dospěli jsme k tomu,ž e jsme nastrkali všechny diplomy do jedné roury.
|
|
|
|
|
|
|
Alca |
|
(1.4.2018 11:23:17) zase se to doeslalo 2x....
|
|
|
|
|
|
77kraska |
|
(1.4.2018 10:51:55) Monty, jéééžiš, nas je tady spousta, co mame prumerne dite na ZS...teda spousta asi ne, ale predpokladam, ze ty, ktere tu o svych detech neustale nepisou, tak maji prumerne deti
my si doma rikame - o obou detech, vlastnim i mem nevlastnim - "hlavne ze jsou zdravi"
asi je treba "always look on the bright side of life"
|
Marika Letní |
|
(1.4.2018 10:55:57) 77 "predpokladam, ze ty, ktere tu o svych detech neustale nepisou, tak maji prumerne deti"
No asi tak. Nebo dokonce podprůměrné. No a co.
Mně osobně je jedno, jestli bude dítě na ZŠ nebo G, pokud bude spokojené. Jestli bude na G, můžu si říkat, že je nadprůměrné. Pokud na ZŠ, pak je dle mě průměrné. V obou případech ho budu mít ráda a vůbec mi nebude vadit, jak se kdo o dětech na ZŠ vyjadřuje. To totiž můj názor a vztah k mému dítěti změnit nemůže. Důležité je fakt to zdraví.
|
Sam01 |
|
(1.4.2018 11:02:41) Mě je úplně jedno jestli jsou děti průměrné nebo nadprůměrné. Mě úplně stačí,že je mám (měla jsem) na 8G a,že tam studují. Klidně přiznám,že je jistě mnohem víc talentovanějších a chytřejších dětí,než jsou ty moje. Je mi to jedno. Já vybírám školu pro svoje děti na základě svých požadavků a úmyslu dát děti,tam,kde podle mého soudu budou mít pro sebe nejlepší prostředí. Předpokládám,že všichni chceme pro svoje děti to nejlepší. Klidně se mohlo stát,že se děti na ten 8G nedostanou a pak, bych fofrem hledala tu nejlepší možnou základní nebo jazykovou školu. Nemusela jsem,tak asi byl ten můj postup s dětmi správný.
|
|
Monty |
|
(1.4.2018 13:59:39) Milado, ty ale odmítáš pochopit, že je to úplně jedno, co kdo má nebo nemá ve škole, protože nikomu nic nebrání v tom, aby se sám učil co chce, kde chce, s kým chce a podle jakých učebnic chce.
|
Kudla2 |
|
(1.4.2018 14:02:16) Monty,
to, že mu nic nebrání, ale neznamená, že to fakt udělá.
Představa, že někdo zcela bojkotuje školní učivo, ale exceluje díky tomu, co se naučil někde jinde s někým jiným, je poněkud úsměvná.
|
Monty |
|
(1.4.2018 14:05:44) Kudlo, a kde bereš bojkotování učiva? Máš problém s porozuměním psanému textu?
|
Kudla2 |
|
(1.4.2018 14:11:24) Monty,
ano, přiznám se, že u Tebe mám problém s pochopením psaného textu poměrně často.
Třeba u toho výroku, že je úplně jedno, co má a nemá ve škole, protože se může učit co chce s kým chce, jsem zrovna nepochopila, co tím chtěl tedy básník říci.
|
Monty |
|
(1.4.2018 14:14:03) Kudlo, no a co na tom přesně nechápeš? Když bude mít tvoje dítě zájem o cizí jazyk nebo o matematiku, kdo přesně a jak mu brání, aby se naučilo víc, než co se probírá ve škole? Takové děti byly už v době, kdy jsem chodila na ZŠ já a kdy byl daleko obtížnější přístup k informacím.
|
Kudla2 |
|
(1.4.2018 14:16:16) Monty,
tak nebrání mu samozřejmě nic, ale proč tu o tom vůbec mluvíš?
(Ale předpokládám, že když se naučí VÍC, než se probírá ve škole, tak to školní učivo musí zvládnout s prstem v nose na jedničku).
|
Monty |
|
(1.4.2018 14:19:42) Kudlo, no jistě, to je dost pravděpodobné, že nebude mít z něčeho, čemu se věnuje nad rámec výuky pětku. Leda by se úzce specializovalo na jeden obor, což ale na ZŠ nebude úplně nejčastější jev.
|
Kudla2 |
|
(1.4.2018 14:20:22) Já bych teda nepředpokládala ani dvojku.
|
Monty |
|
(1.4.2018 14:22:28) Kudlo, to už záleží na způsobu hodnocení na té které škole.
|
|
|
Žžena |
|
(1.4.2018 14:25:25) Kudlo, to taky nemusí být pravda. Já jsem třeba vyhrávala krajská kola biologické olympiády, ale v biologii mi taky jednou vycházelo 2-3, protože to pololetí se zrovna brala šutrologie, která mne zrovna nezajímala
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Marika Letní |
|
(1.4.2018 10:53:02) Monty, proč bereš průměrné dítě jako újmu? Nebo snad snahu ublížit? To nechápu už vůbec. Průměrné dítě je snad nadávka?
|
|
Kudla2 |
|
(1.4.2018 12:17:08) "to totiž zjevně není podstatné, podstatné je utišit nějaký svůj mindráček a připomenout mi, že mám průměrné dítě na základní škole."
tak toto mi teď připomíná ty matky kvočny, který se strašně zloběj na okolí, když není ochotno uznat, že je jejich dítě naprosto geniální, jen tragicky nepochopeno.
Patrně Tvoje dítě NENÍ geniální. No a co? Je směšné, že by to snad někdo mohl považovat za urážku. Nebýt geniální přece neznamená být blbej, a dokonce to neznamená ani být průměrnej, ale to ty jaksi nechceš slyšet.
P.S. Ani jedno z mých dětí není geniální, ale v životě by mě nenapadlo tvrdit, že pokud to někdo prohlásí, že "mi připomíná, že mám průměrné dítě, proto, že má nějaký mindráček ". Obě ale považuji za velmi chytré jaksi bez diskuse a nepochybuji o tom, takže to nikomu ani necpu (protože to vidí sám), ani by mě nenapadlo o tom někoho sáhodlouze přesvědčovat, ani mi to žádné tvrzení kohokoli nemůže zpochybnit. .
|
Monty |
|
(1.4.2018 12:22:31) Kudlo, já bych to s dovolením uzavřela. Že je tu každý expert na hodnocení cizích dětí, které vůbec nezná už jsem si stačila všimnout. Není potřeba neustále zasírat každé druhé téma invektivami vůči dětem, jejichž matky nás tak nějak serou.
|
Kudla2 |
|
(1.4.2018 13:15:04) Monty,
prohlášení, že Tvoje dítě patrně není geniální, vedle kterého hned píšu prohlášení, že ani moje děti nejsou geniální, je INVEKTIVA vůči tomu dítěti?
No ty kokso.
To znamená, že se zároveň dopouštím tý samý invektivy na svých dětech, přijde ti logický, aby ses na mě za to naštvávala?
Veškerá zpochybnění, která sem píšu, se navíc netýkaj Tvého dítěte, ale Tvého postoje k celé té věci. Kterej mi přijde naprosto neuvěřitelnej, protože mi připadá, že považuješ za urážku tvrzení, že máš normální chytrý dítě (což tu tuším nikdy nikdo nezpochybnil), navíc Ty sama skrz tohle "vyjíždíš" na lidi daleko víc a nevybíravějc, všechno je mindrák a naschvál, protože je se.eš.
Teda mě tvým přístupem k celé věci fakt docela se.eš, ale s Tvým dítětem to fakt nemá nic společnýho.
|
Monty |
|
(1.4.2018 13:25:43) Kudlo, nevím o tom, že bych tu kdy vyjížděla po cizích dětech nebo zpochybňovala to, co o nich napíšou jejich rodiče. A že jsem si občas musela sedět na rukou, jak moc mi to přišlo nereálný.
|
Kudla2 |
|
(1.4.2018 13:28:14) Já ale nevyjíždím po žádným dítěti, já vyjíždím po Tobě, respektive po Tvejch tvrzeních, který mi připadaj absurdní.
Konstatování, že nějaký dítě není geniální, je vyjíždění? Vždyť geniální není naprostá většina lidí, včetně mě a mých dětí. Co je na tom za urážku?
|
Monty |
|
(1.4.2018 13:30:13) Kudlo, ja nevím o tom, že bych "vyjížděla" na nějakou genialitu. Přečti si znova, co psala Marka a na co jsem jí odpovídala.
|
Kudla2 |
|
(1.4.2018 13:33:08) Monty,
čtu to znova, a nic nepatřičnýho tam nevidím. Cos měla na mysli?
|
Monty |
|
(1.4.2018 13:37:46) Kudlo, já nějak nemám zájem, aby se tu zase dva dny probíralo moje dítě jen proto, že si dovolím psát obecné postřehy do debaty o gymplech. Ber to tak, že na rozdíl od světa Rodiny v tom mém reálném se průměr nebo podprůměr bere úplně jinak než zde.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Marika Letní |
|
(1.4.2018 10:35:23) Šuplík
|
|
|
|
|
|