| Přihlásit se | Nová registrace

rišulka

Téma: Síla přírody

(31.12.2017 0:47:54)
Vedle v tématu o odpouštění Libik pronesla, že je to pěkná "novoroční témička", tak si dovolím přidat ještě jednu :)

Působí na vás příroda?
Možná už senilním (teda spíš jsem plna sentimentu, ale to s sebou nese ten náš život..), ale čím dál víc na mě působí scenérie přírody.
Nedávno byl v Tesku vystaven panel s fotografiemi amatérů na téma - Magická místa ČR. Mile mě překvapilo, že z našeho okolí jsem je znala a jsou mi blízká :) např. hrad Vikštejn, řeka Odra.. Jiná ve mě probudila smutek, že je snad nikdy neuvidím - Šumava např., ta je fakt daleko.
Včera jsme jeli na Jižní Moravu, tam bylo sněhu jak sviňa (u nás jen poprašek), stromy jak z Mrazíka proti zapadajícímu slunku.. Cestou zpátky jasno, měsíc s kruhem kolem, vozovka jiskřila ve světle protijedoucích aut, občas mlha, skoro hororová.., před Bravanticema srnka vprostřed cesty..

Máte taky svá "magická místa"? Podělíte se? Nebo taky na vás působí třeba jen "drobnosti" - procházka v lese, sledovat proměnu stromu v parku za barákem.. Cítíte se před krásou přírody malí a dojatí?
Nějak už nepotřebuju "velké" výlety a vlastně ani přemýšlet ne, neodpouštím, jen škrtám a do lesa nebo ven chodím vyčistit, vyprázdnit, hlavu.
 TaJ

(31.12.2017 1:12:59)
Rišulko, mně ke štěstí stačí i malé procházky a malé "zážitky" v přírodě...krásných míst je spousta, na mně třeba hodně působí jakékoli hory, v létě, někde nahoře v zelených kopcích, pokud možno bez lidí...nebo třeba zvláštní pocit úžasného klidu a takové zvláštní energie mám vždycky u jednoho z labyrintů, které jsou v parku u zámku Loučeň...a miluju podzim, když to všude v přírodě hraje všemi barvami...loni na podzim jsme byli se synem sami dva v Prachovských skalách, bylo tam prázdno, téměř bez lidí a ty výhledy na krásně barevnou krajinu, to byla paráda...dokonce syn o tom mluvil ještě dlouho po příjezdu a psal o tom i ve slohovce ve škole...a máme plno různých drobných zážitků z přírody...třeba jak jsme před několika lety byli v Harrachově na bobové dráze, která je tam hned u lesa...a jak si tak jedeme, tak najednou těsně vedle té bobovky v lese pod stromem stála srnka a dívala se na nás...neutíkala, jen tam tak stála a koukala...syn na to taky vzpomíná dodneška...
 Pam-pela

(31.12.2017 1:35:19)
Jo, působí na mě příroda, scenérie...a nemusí to být vyloženě reál...stačí mi i obrázek

Teď třeba mě vcucnul růžový:

magrata1

(31.12.2017 8:45:03)
Já miluju fotky Janka Sedláře. Fotí většinou Bílé Karpaty~s~
 Merylin5

(31.12.2017 7:56:30)
Já bez přírody nemůžu žít, fakt:-) Ani se tak nekochám krásou - někdy taky, když to krásné je, ale hlavně potřebuju vzduch, povětří, pohyb nohou, je to pro mě něco jako tlukot srdce. Teď jsem strávila tři dny na sjezdovce a na běžkách, to je můj svět, živly, které jsou silnější než já, ale neohrožují mě. Ráno už jsem se nemohla dočkat, až vypadnu na vzduch a budu dýchat. Teď už jsem doma, a to fakt bohužel není můj svět, už se nemůžu dočkat dalšího víkendu, až zase pojedu do hor ~s~
 margotka78 alias shit-roller

(31.12.2017 8:13:59)
Ano, mám.
Podělím se ráda, třeba někdo přijede na procházku.
Markétino údolí v části obce Nekoř Údolí ( je to kolem Pastvinské přehrady).
cesta údolím Moravské Sázavy ( nedaleko Lanškrouna) - a vůbec kolem Lanškrouna je krásně, je to neprávem opomíjená část naší země.
vrch Adam - výhled od Kašparovy chaty na Adamu ( Orlické hory, České Petrovice) a samozřejmě Zemská brána ( místo, kde řeka Divoká Orlice vstupuje do ČR a kopíruje její hranici).
Na Moravě Javoříčské jeskyně - Javoříčko - obec vypálená nacisty, je tam památník.
Výhled z Šeráku v Jeseníkách.
okolí Hanušovic a Starého Města pod Sněžníkem.
 Saamajna

(31.12.2017 17:24:47)
Prave v okoli Hanusovic me mrazi - jakoby tam zustalo neco z povalecne doby...
~d~
 magrata1

(31.12.2017 8:32:21)
Rišulko, občas mi stačí, když jedu směrem k Javořině. Než jsme se přestěhovali (ve 32 letech), měla jsem od dětství výhled z kuchyně na Javořinu. Tady jsme v ďolíku, řádné hory ani kopce nevidíme, jen baráky. Ten pohled mi chybí a kolikrát mě až rozbrečí. Navíc, co se narodila nejmladší, dojme mě cokoli- sněhová vločka, pučící stromy, vůně lesa... A hlavně to, jak to ničíme.
 Filip Tesař

(31.12.2017 9:03:17)
Nemám vysloveně místa, spíš krajiny. Zdejší i cizozemský.

Pískovcový skály, borový lesy, vůně smůly a borůvčí, to na mně vždycky dýchne mládím a létem.

Náhorní stepi. Jako by ve mně najednou promluvily hlasy starší, než jsem sám.

Skály spadající strmě do moře.

Je toho víc.
 kambala pláááckááá

(31.12.2017 9:11:03)
Mám. U nás jen sumava,krkonose a pak část vysočiny. V cizině jich je spousta. Ale mám ráda i kulturní krajinu, třeba v itálii
 wer

(31.12.2017 9:51:06)
Mám takové žasnutí odjakživa. Příroda je nádherně udělaná. Moje nejoblíbenější místa jsou v mém bezprostředním okolí.
 erika,2 děti

(31.12.2017 9:52:39)
Ano, mám to naprosto stejně. Miluju přírodu. Vstřebávám do sebe ty okamžiky, kochám se, uklidňuje mě to a dojímá. Táhne mě to pořád z paneláku pryč do lesa, doslova to potřebuju.
 Pruhovaná

(31.12.2017 10:15:58)
No jeje že mám. Nejvíc miluju kraj okolo Blaníka, tady jsem doma a je nejkrásnější a nejmagičtější na světě :-). A kolikrát si říkám, že naše země je fakt až nemravně krásná všude.

A miluju výhledy, jednou jsme ještě s menšíma dětma šli někde v Jeseníkách, děti prudily, já se zlobila, ony byly naštvané, že se zlobím, no nepohoda. A muž říká dětem, kid, počkejte, za chvíli bude výhled a máma přestane bejt naštvaná. A i když jsemto slyšela a pomyslela si, že to určitě, měl úplně pravdu.
 Firenza

(31.12.2017 10:37:56)
....taky přírodu potřebuji k životu. Konkrétně les , vzrostlé stromy, mech, zeleno všude. A taky sníh , mráz. Si dělám legraci , že mám nějaké skandinávské geny , nebo že pocházím z tajgy ~:-D kupodivu na mě pozitivně nepůsobí moře a středomoří. Jako jedu tam , koupání dobrý, jídlo dobrý, památky úžasný, ale ty hole pahorku porostlé jen olivovníky a cypřišEm mě deprimují. Já potřebuji hvozdy
 Paulis

(31.12.2017 10:41:36)
Ano mám - a jsem přímo ve skupince Magická a tajemná místa. Jinak mám radary na stará keltská a pohanská sídla - nějaké místě mě prostě zaujme, energeticky cítím že je to pro mne nabíjející a pak se dozvím, že tam kdysi bylo hradiště.
 Ropucha + 2

(31.12.2017 11:07:40)
Ano, síla přírody na mě působí odjakživa a čím jsem starší, tím více ji potřebuji a vyhledávám.
V podstatě denně, je-li to jen trochu možné, potřebuji nakouknout mimo civilizaci, do lesa nebo alespoň do malebných příměstských lokalit, do parku ...
Nabíjí mě to, dodává klid, pomáhá udržet duševní rovnováhu.
 P.T. Cruiser

(31.12.2017 11:54:31)
Pro mě je nejkrásnější Vysočina mezi Poličkou a Novým Městem na Moravě a nejsmutnější můj rodný kraj mezi Bílinou, Duchcovem a Mostem - z jedné strany Krušné hory, z druhé České středohoří a Bořeň o které nám vždycky doma říkali, že má tvar lva hlídajícího České středohoří a mezi nimi veliká černá díra bez mnoha vesnic do kterých můj táta jako saniťák a pak autobusák jezdil. Tam mě to vždycky rozbrečí.
 jů

(31.12.2017 12:00:32)
Ano mám. Můj milovaný rodný kraj, místa v mém okolí, která miluji. Má zahrada, stromy, keře.
Beskydy, Lysá hora ~s~
 Girili

(31.12.2017 21:31:28)
Jestli ty timto zpusobem senilnis, tak ja takto senilnim uz od raneho mladi a moje deti jsou "senilni" uz od predskolniho veku. ~t~
Me takove scenerie naprosto dostavaji. :-)
 Evelyn1968,2děti

(1.1.2018 12:56:32)
Od tý doby, co jsem měla dvě pořád nemocný děti, narozený po sedmi letech v paneláku a každou volnou chvilku jsme museli někam do lesa, aby byly zdravé, a byla to nejnáročnější domácí práce, celkem asi 20 let, už mám přírody dost na několik životů~t~. Nabíjí mě krásná města, třeba Český Krumlov, Praha, Paříž, stavby, historie, městský ruch.

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde

(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.

Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.