Tante Bante |
|
(3.10.2017 20:43:16) Naštěstí nemusíš, můžeš si vybrat takového učitele, jakého chceš a dohodnout se na ceně. To, že je někdo rodilý mluvčí, samo o sobě neříká, jaké bude mít výsledky se žáky. Když se učíš cizí jazyk, tak potřebuješ mít kontakt s rodilými mluvčími. Jenže to neimplikuje, že rodilý mluvčí je lepší (dražší) učitel. Já se třeba připravuju na zkoušku s učitelem, který není rodilý mluvčí a vybrala jsem si ho záměrně, je to pro mě neporovnatelně efektivnější. Je to profík, úroveň vysoká, bere za jeden individuální session 600,- , ale mám ho v podezření, že mi udělal cenu jako kolegovi-učiteli, jen podstatně chudšímu . Pracuju už léta ve škole a viděla jsem učit nespočet naprosto marných rodilých mluvčích, kteří nebyli schopni naučit nic a nešlo se od nich učit ani náslechem, protože v lomozu vichřící mádeže prostě nebyli slyšet.. Nebo rodilých, co učí individuálně, tak je slyšíš, materiály si připraví, ale nejsou schopni rozeznat, co se jejich svěřenec potřebuje učit. Samozřejmě rodilí mluvčí a kompetentní učitelé současně existují také, znám je a taky jsem se u nich učila. Ale gramatiku jsem se fakt úplně nejlíp naučila od dědy, co se jí učil ve třicátých letech na klasickém gymnáziu, no .
|
klikli |
|
(3.10.2017 20:57:38) Chodila jsem 2 roky do jazykové školy. První rok nás učil bývalý učitel ze základky, naučila jsem se strašně moc. Měla jsem tehdy angličtinu "zastrčenou" za ruštinou a pokrok byl obrovský. Další rok jsme měli rodilého mluvčího - mluvil, to jo, na konci lekce dal i jeden vtip, ale jeli jsme pouze podle učebnice, naprosto otrocky. Dokonce požadoval, abychom si spočítali, která věta ze cvičení na nás vyjde, abychom nezdržovali a měli to už promyšlený, absolutně neopravoval výslovnost, prostě tragédie. Ten rok jsem nedochodila. Ani jedna aktivita navíc, když jsem se po nemoci chtěla na jedné větě ujistit, zda určité gramatice rozumím, tak mi řekl, ať nemarním jeho časem, že jsem tam měla být. Rodilého mluvčího bych brala až od určité úrovně na konverzační hodiny, jinak asi ne.
|
|
|