X__X |
|
(23.8.2017 12:15:19) přijímačky na 8G dělala holka ještě v době, kdy byly SCIO. ve škole nám její učitelka řekla, kdo chce na 8G, ať učí děti doma, protože oni mají zakázáno děti ke zkouškám připravit a plán výuky je nastavený tak, že do přijímaček jedou zlehka, a potom se do prázdnin drtí vše podstatné. samozřejmě, ředitel si nepřál odchod žáků na jinou školu takže holka chodila s kamarádkou na přípravné kurzy na jeden z gymplů, který si vybrala, kde tedy probírali vše, co budou k přijímačkám potřebovat. něco pro ní bylo opakování, něco novinka. doma jsme pak zkoušeli SCIO testy, ne nijak systematicky, ale pár jich bylo. zrovna tak měla výuku od SCIO zaplacenou přes net, ale to se neosvědčilo - holku to nijak extra nebavilo (ty kurzy ano) a popravdě na domácí přípravu nejsme moc systematická rodina
když pak dělala přijímačky CERMAT na střední, tak tam už situace byla jiná, tam už škola počítala s tím, že jim žáci tak jako tak odejdou, takže ve škole hodně opakovali, i když tehdy ještě CERMAT jel jenom zkušebně na některých školách, takže o cílené přípravě se mluvit nedá, většina dětí přijímačky nedělala. tady jsem holce zaplatila zkoušky na nečisto na Zatlance, nechodila tam pravidelně, ale párkrát si tam o víkendu zaskočila vyplnit zkušebně testy. měla koupené učebnice i na doma, ale to fakt netuším, jestli se z nich připravovala nebo ne, už byla ve věku, kdy na zájem rodičů o její učení byla velmi háklivá.
teď mi jde na střední prostřední holka, zjistila jsem, že ona má sice jedničky, ale učí se stylem "naučím se ke zkouškám a zapomenu" takže bude chodit na Zatlanku na opakovací kurz (ne na testy, jako starší, ale na souhrnné opakování). ve škole se přípravě ASI věnovat budou, ale loni to vypadalo tak, že před zkouškami na týden osekali rozvrh jenom na matiku a češtinu a to mi pro holku nepřijde ideální - asi by spíš měla v hlavě zmatek, jak by to dní všechno narychlo cpala. od opakování spoléhám na to, že jak na kurzu pojedou jinak, než ve škole, že bude muset být neustále ve střehu a neustále si opakovat to, co by jinak z hlavy zase vypustila.
|
|