Girili |
|
(14.6.2017 23:15:02) Zatim mam zkusenost jenom se skolkou, ale problem mame s manzelem oba uz ted. Ale ani ne tak s tou "zatuchlosti" a vlastnimi dusivymi vzpominkami (nemam na ZS ani gympl spatne vzpominky), ale mame problem s autoritami a s manipulativnim chovanim ucitelek.
|
Tragika |
|
(15.6.2017 0:07:01) Já už podobné pocity zažívala u staršího syna. U toho mladšího, když jsem zjistila, že ZŠ se za posledních 50 let vůbec v ničem nezměnila, jsem školní docházku odpískala. Doteď jsem přesvědčená, že to bylo moje nejlepší rozhodnutí v životě.
|
Kudla2 |
|
(15.6.2017 0:12:15) Tragiko,
fakt to bylo tak hrozný?
Ptám se proto, že si velmi dobře umím představit učitele deb.la, a i jsme něco takového u dětí zažili, ale převážná většina jich je normálních, se kterými je řeč, vyložených blbců je pár a určitě bych kvůli nim nemyslela, že škole je potřeba se na sto honů vyhnout.
|
Tragika |
|
(15.6.2017 0:50:08) Kudlo, docházku na ZŠ v naší vsi i v další ZŠ v okruhu 15 km jsem vyhodnotila jako ztrátu času. Čas strávený ve škole je zkrátka neúměrný znalostem. Sama těžko zvládám buzeraci, neefektivní sezení v lavici a ranní vstávání. První syn nastoupil do školy v r. 96 a já už fakt nemůžu čekat, že se české školství vzpamatuje. Ani moje vnoučata se toho pravděpodobně nedožijou, natož moje děti.
|
Kudla2 |
|
(15.6.2017 7:00:30) Tragiko,
to jste tedy volili domácí školu?
Buzerace by mi teda vadila taky, a pokud by nejbližší dostupná škola byla mizerná, tak chápu ten odpor, ale jinak podle mých zkušeností mi školství nepřijde tak špatné jako celek, a hlavně bych sama v žádném případě nedokázala dosáhnout takových výsledků (i když skupinová výuka je jasně méně efektivní než individuální, tak by individuální vzdělávání stálo tolik mých sil a příprav, že by se mi to nevyplatilo).
|
Tragika |
|
(15.6.2017 8:19:46) Kudlo, nejdřív jsme volili domácí školu a pak odjezd do zahraničí. I díky tomu se mi denně potvrzuje, jak se česká škola 100 let starými metodami snaží děti připravit na dobu, která bude za 20 let. Vidím zkrátka rozdíly, které Buzkové, Chládci, Valachové a další ignoranti vidět nechtějí.
|
Alena |
|
(15.6.2017 8:32:25) Ale tragika ma starsi dite a zkusenosti se skolami ma bohate.
|
|
Tragika |
|
(15.6.2017 8:34:44) Šuplíku, ty bohužel jmenuješ věci, které s kvalitou výuky mají pramálo společného. Systém je zoufalý a interaktivní tabule a jiné ,, vymoženosti,, na tom nic nezmění. Jak už jsem psala, moje zkušenosti se státníma školama od ZŠ přes VŠ jsou opravdu bohaté. Jen blázen opakuje stále stejné chyby. Proto nešel nejmladší syn do školy v ČR .
|
|
|
Kudla2 |
|
(15.6.2017 8:38:07) Tragiko,
ale vždyť nikdo nevíme, co bude za 20 let.
Co tak převratnýho má ta dnešní doba (krom technologií, který se stejně vyvíjej tak rychle, že to na školách učit ani nelze), že je potřeba od základu všechno přeorat? V čem je ta výuka v zahraničí tak moc jiná?
Aby nebyla mýlka, tak já mám taky občas nějaký výhrady, ale určitě ne zásadní, a s takto plošným negativním hodnocením školství nemůžu souhlasit.
|
|
|
|
Tragika |
|
(15.6.2017 8:28:53) Celkový stav školství sleduju aktuálně 25 let - v té době nejstarší syn nastoupil do školy. Na vzorku stovek dětí, tedy kamarádů našich dětí, dětí našich známých a přátel. Ty děti chodily a chodí do desítek škol po celé republice. Myslím si, že přehled mám dostatečný na to, abych mohla zodpovědně prohlásit, že české školství je, až na pár vyjímek, 100 let za opicema. Od ZŠ až po VŠ je to opravdu tristní pohled na hrstku zoufalců, co to se svým platem rovnajícím se almužně nevzdali.
|
Kudla2 |
|
(15.6.2017 8:43:39) Já naopak vnímám ve školství dost velký posun, před 100 lety to tedy nepamatuju (ale už tehdy byli skvělí učitelé a řada prvorepublikových studentů vzpomínala, jak precizní ve škole získali znalosti), ale oproti tomu, když jsem chodila do školy já.
Učitelé mi připadají daleko vstřícnější (en bloc, samozřejmě to je i o lidech a i v době, kdy jsem chodila do školy já, tak byli vstřícní učitelé, ale přišlo mi to spíš jako jejich osobní iniciativa, kdežto dneska je to trend a jsou k tomu tak trochu "nuceni" i ti, kteří by sami od sebe možná ani tak nebyli, což je dobře). Moje dítě chodí z tercie s takovýma znalostma, který já nemám dodnes, a přitom není nijak zpruzený z přístupu učitelů.
Já bych to naše školství tak nezatracovala.
|
|
Kudla2 |
|
(15.6.2017 8:46:32) Ještě k těm stejným metodám jako před 100 lety - taky si myslím, že všechny stejný určitě nejsou (třeba rákosku jsem ve škole neviděla ani nepamatuju ), ale obecně pokud něco funguje, tak proč by se to mělo opouštět jen proto, že je to starý (viz Komenský, na kterého se každej odvolává a jehož některé metody jsou, si myslím, velmi dobře použitelné dodneška)?
|
|
|
|
|
|