Z+2 |
|
(10.5.2017 10:02:30) Cesta je asi soukromá a dřeviště je kromě jiného určené k vyhnutí techniky. Záleží na tom jak je cesta řešená v mapách. Ale za jízdu po ni vám nikdo pokutu nedá. Za parkování, pokud budete překážet možná ano.
|
Girili |
|
(10.5.2017 10:10:35) Nezalezi na tom, jak je cesta resena v mapach. Ucastnik silnicniho provozu skutecne neni povinnen zjistovat takove zalezitosti, ridi se znacenim. A pokud znaceneho nic neni, muze tam nejenom vjet, ale v klidu i parkovat.
|
zerat |
|
(10.5.2017 10:16:41) Myslím Girli, že ani značka nemusí být . les je úplně jiná záležitost než běžné komunikace... Aspoň tak mluví ty odkazy, které jsem vložila a zběžně prolezla
Samotnou by mě zajímalo, jak je to se vstupem do jednotlivých lesů. Prý poradí na místních úřadech - asi také nemusí být les omotaný stuhou s nápisem, zákaz vstupu a přitom tam může být vstup zakázaný dle zákona
|
Bouřka |
|
(10.5.2017 10:21:03) Podle mě by značka být měla, jinak těžko poznat, o jaký typ cesty se jedná, ne vždy je to zřejmé. Třeba u nás jedeš normálně po asfaltce vesnicí a najednou seš v lese. Kdyby tam nebyla značka, tak klidně můžeš předpokládat, že je to normální silnice, která přes les kamsi vede.
|
Z+2 |
|
(10.5.2017 10:30:59) tak ono stačí aby tam byli třeba dva červený patníky. To je taky značka informující, že to co je za ní už není silnice.
|
Bouřka |
|
(10.5.2017 10:38:59) To sem v praxi nikdy neviděla, ale značky u nás prakticky všude, dokonce i na nezpevněných cestách.
|
Z+2 |
|
(10.5.2017 10:44:32) Já mockrát. Jen si uvědomuji, že spousta lidí význam těch červených patníků vůbec nezná.
|
|
zerat |
|
(10.5.2017 10:50:23) Bouřko koukala jsem ještě do https://cs.wikipedia.org/wiki/Lesn%C3%AD_cesta
Ono je to tak složité, že prostě do lesa nejezdím nechci-li riskovat pokutu ;-)
|
Bouřka |
|
(10.5.2017 11:10:56) Kopíruju z nějaké právní analýzy (odkaz 6 na té wiki) - pochopila bych to tak, že pokud není jasně označeno, tak je to dost sporné a případné pokutě by šlo se bránit. A. Jak má občan v praxi rozpoznat účelovou komunikaci od cesty (linie), která ve skutečnosti status účelové komunikace nemá? Pokud je vjezd na lesní cesty zakázán a na nelesní povolen, jak má občan v praxi rozpoznat druh pozemku pod účelovou komunikací (zatravněné paseky, hranice lesa)? Pokud občan není schopen rozpoznat skutečnosti rozhodující pro jeho další jednání, jak má jednat?Je nějakým principem či zákonem zavázán, aby se v pochybnostech zdržel jednání, kterým se může dostat do rozporu se zákonem? Lze nějaký takový princip vymáhat resp. trestat?Není norma zavazující k povinnostem, jež nelze reálně splnit, v rozporu s duchem zákona, anebo rovnou neplatná? Pokud ano, jedná se zde o takový případ? Všechny tyto sporné otázky ale stále předpokládají, že vjezd na účelové komunikace je z principu povolen. Pokud se vrátíme k citovanému nálezu Ústavního soudu ČR3 a nezbytnosti souhlasu vlastníka s obecným užíváním účelové komunikace, problém s identifikací se stane nepodstatným.
A. Sám ve svém výkladu docházíte k závěru, že to občan může rozpoznat jen těžko. Jasno by do tohoto problému mohlo nejspíš vnést pouze důsledné dopravní značení, které by jasně účelovou komunikaci signalizovalo. Je otázka, zda je takový sytém u nás vůbec ekonomicky realizovatelný. Stávající právní úpravu je potřeba sledovat v historickém kontextu. S hromadným obnovením soukromého vlastnictví pozemků po listopadu 89 bylo nutné vyřešit problém veřejné infrastruktury na soukromých pozemcích. Současná právní úprava byla možná jediným rozumným řešením, jak plošně vyřešit status cest vedoucích přes soukromé pozemky. V tomto kontextu je pochopitelné, že taková razantní změna se neobešla bez nesrovnalostí v systému celého právního řádu. Problémy s přizpůsobováním legislativy aktuálnímu dění nemá jen ČR, je to v podstatě slabina psaného práva jako takového, tedy kontinentálního právního systému, jak byl popsán výše. Pokusím se shrnout Vaše otázky. V podstatě se ptáte právního řádu, jak se má občan chovat, aby jeho chování bylo v souladu se zákonem. To je ale jen jedna polovina úplného pohledu na právní řád. Je třeba se ptát také, jaké má občan práva. V demokratickém právním státu platí princip, že co není zakázáno, to je dovoleno (čl.2 Ústavy 1/1993 Sb. a čl.2 LZPS 2/1993 Sb.). Pokud není jasně vymezen zákaz, tak je vymáhání takového zákazu teoreticky sporné. Pokud právní norma vede k nemožným či nelogickým závěrům, obvykle jsou její účinky omezovány právním výkladem tzv. reductio ad absurdum.
|
|
|
|
Gabi444 |
|
(10.5.2017 10:44:39) to je ale jen půlka pravdy, i u červeného patníku musí být cedule (plot, zed), pokud je cesta neveřejná:
Účelová komunikace je definována v zákoně č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, v § 7.
Z komentáře k ustanovení § 7:
Účelovou komunikací může být polní nebo lesní cesta, tovární nádvoří a podobně. Účelové komunikace jako jediné mohou být veřejné a neveřejné. Veřejně přístupné jsou všechny účelové komunikace kromě těch, které se nacházejí v uzavřených prostorách. Uzavřenost takové komunikace může být faktická (plot, zeď), nebo pouze právní – označení tabulí.
|
|
|
|
|
Z+2 |
|
(10.5.2017 10:18:10) To samozřejmě záleží. Účastník provozu je občan a je povinen dodržovat zákony. A to i ty, které nezná.
|
Girili |
|
(10.5.2017 10:21:52) Ale pokud ma ta komunikace jiny rezim, musi to byt oznacene.
|
Bouřka |
|
(10.5.2017 10:26:12) Taky myslím, znám spoustu míst, kde silnička vede k nějakému objektu v lesích a je normálně přístupná, a kus za tím objektem tatáž silnička už je braná jako lesní komunikace. Bez značky nikdo nic nepozná.
|
|
|
Gabi444 |
|
(10.5.2017 10:39:38) Takže ty pokaždé když někde projíždíš lesem, tak nejdříve zastavíš, prostuduješ katastrální mapu a podobně jo? To je přece nesmysl.
|
Z+2 |
|
(10.5.2017 10:43:54) Ne, ale já neřeším, jestli mohu nebo nemohu dostat pokutu. Ale absence značky fakt tu možnost ne neutralizuje. tak to prostě je.
|
Gabi444 |
|
(10.5.2017 11:01:28) Nejde přece o pokutu, ale jestli se tam smí nebo ne. Pokud cesta označena není, tak smí. To že jsou vpravo a vlevo stromy přece samo o sobě o ničem nerozhoduje.
|
|
|
|
|
|
|