withep |
|
(2.2.2017 8:05:23) Já tedy nevím, jaké genderové stereotypy vegetují v USA, ale velmi pochybuju o tom, že šestileté responedntky znají a chápou pojmy jako "nadání" a "inteligence" a dokážou rozlišit, kdo dosahuje dobrých výsledků díky nim a kdo se musí fakt snažit. Na svojí čerstvě sedmileté prvňačce takové schopnosti nepozoruju, a to bude zřejmě patřit k těm inteligentnějším a nadanějším. Vidí, že různým dětem ve třídě se daří v různé míře, ale že by za tím hledala ne/snahu nebo ne/nadání a navíc byla s to je jednoznačně přiřadit k pohlavím, to tedy fakt ne.
Na druhou stranu, co se týče opravdu vysoké míry nadání, čili geniality, tam bych klidně připustila, že jí bývají stiženi častěji muži, a to na úplně stejném principu, který vysvětluje častější výskyt neurologických poruch od SPU, přes ADHD po autismus. Častěji se u nich stává, že mají mozek méně spojitý, více diferencovaný, a že jejich schopnosti bývají méně vyrovnané než u dívek a žen. Ale to nemluvím o takové té optimální míře nadání, která umožňuje vést člověku všestranně spokojený život a být úspěšný profesně, vztahově atd.
Ještě mě napadlo, že jestli šestileté američanky pochypují o své inteligenci a domnívají se, že její nedostatek musí kompenzovat snahou, plyne z toho pro ně podstatná výhoda. Oni tu svou inteligenci, o které pochybují, rozvinou díky vynaložené snaze mnohem víc než ti kluci, kteří se domnívají, že s ní vystačí
|
Žžena |
|
(2.2.2017 8:22:36) withep, ale v praxi to vzepření se a vypracovaní se navzdory předsudkům není zas tak časty, je to prostě těžší. Ten stereotyp je prostě klacek pod nohy. A nebudem se tvářit, že házet lidem klacky pod nohy je vlastně prospěšná činnost, protože díky tomu budou skákat vejš.
|
withep |
|
(2.2.2017 9:06:51) Reaguješ na můj poslední odstavec? To byl jen takový dovětek, to nejméně podstatné z mého sdělení.
Já si myslím, že nejsou zas tak časté ty předsudky. No a když už, reakce mohou být různé. Pro někoho je výzva prosadit se navzdory očekávání okolí, je to jeho motivace. A naopak často selhávají a trápí se děti, které vyrůstají v prostředí nadměrného očekávání, nebo děti, kterým se podkopává sebevědomí tím, že se jim nadměrně umetá cestička.
|
|
|
caira (Vojta1/03,Mates11/04) |
|
(2.2.2017 8:26:00) Naprosto souhlasím. Žádná šestiletá holčiča neřekne : "sem blbá, protože sem holka" V tomto věku jsou děti v první třídě a naopak holčičky bývají víc pečlivé a snaživé. Mívají víc kladných bodů, porotže je to klukům šumák.Fakt nechápu, proč by si mohly takto maličké slečny myslet, že jsou hloupější. Jak na to přišly?
|
Žžena |
|
(2.2.2017 8:31:06) Pokud si to myslej šestilety holčičky, znamená to, že jsou tomu dost vystavený. Jako není to u nás už díkybohu běžný, ale už jsem se s tím potkala. V rodině, kde už šestiletý kluk měl od tatínka naučeno, že jeho maminka je "jen" žena, že je vlastně hloupá (ač maminka má 3 VŠ).
|
|
Vítr z hor |
|
(2.2.2017 8:31:53) Jestli tě zajímá, jak to ty šestileté holčičky vidí, stačí si to přečíst a ne jen tak halucinovat. Mimochodem to vidí podobně jaky ty, totiž že jsou pečlivé a snaživé (a ne inteligentní nebo nadané):
"Vědci po testování více než čtyř stovek dětí zjistili, že děti vnímají dobrý prospěch u dívek jako symbol, že se snaží a hodně se učí, kdežto u chlapců je to právě znak inteligence - látku pochopí, aniž by jim to dalo moc velkou práci. Podle psycholožky Christie Spears Brownové z Kentucké univerzity tato studie zapadá do toho, co si psychologové o vývoji u dětí mysleli už dříve.
Děti jsou podle vědců takzvaným genderem ovlivněny už od malička a školní docházka nerovnosti jen umocňuje. Vědci třeba dětem ukazovali obrázky osob různého pohlaví a ptali se, kterým by přisoudili vlastnosti jako bystrost nebo výraznost – 65 % chlapců přisuzovalo tyto vlastnosti opět chlapcům, dívky svému pohlaví tyto vlastnosti přisuzovaly jen v necelé polovině případů. Zároveň, i když dívky ve věku pěti až sedmi let přisuzovaly dobré známky spíš dívkám, tak si prospěch nespojovaly s vyšší inteligencí nebo nadáním. "
|
caira (Vojta1/03,Mates11/04) |
|
(2.2.2017 8:33:56) Špatně si mne pochopila - ony NEJEN, že jsou inteligentní a chytré - navíc jsou většinou pečlivé a snaživé, a v tom mají nad hošany hooodně navrch,
|
Vítr z hor |
|
(2.2.2017 8:36:21) A ty jsi zřejmě špatně pochopila výzkum. Pěčlivé a snaživé jsou podle holčiček holčičky, zatímco inteligentní a chytří jsou chlapečkové.
|
sovice |
|
(2.2.2017 8:41:58) A ty jsi zřejmě špatně pochopila výzkum. Pečlivé a snaživé jsou podle holčiček holčičky, zatímco inteligentní a chytří jsou chlapečkové. Mimochodem, tohle je tvrzení, jehož varianty se dají zahlédnout v různých debatách v Povídání o škole dost často.
|
caira (Vojta1/03,Mates11/04) |
|
(2.2.2017 8:49:45) No, spíš vůbec nepochopila!!! A ani takovou hovadinu chápat nehodlám. Mám dva syny. Starší je nqadprůměrně inteligentní a velmi nadaný matematik. Ale lempl na N-tou. Má zhůry dáno a tak to je. Mladší je chytr průměrně, ale je velmi pilný. Svojí pílí to dotáhl na osmiletý gympl stejně jako jeho brácha. Výsledky sumárum shodné. Jen každý vyniká v tom svém. Moje ségra má dvě dcery. A jako u nás přes kopírák. Ta starší velmi chytrá a bystrá a ointeligenntní , ale flink. Mladší je bojovníček, velmi pilná a snaživá. Tím Ti vysvětluji, že nezáleží na tom, zda je dotyčný kluk či holka. Prostě někdo to v hlaě má a někdo ne. A rozhodně máme se ségrou shodný pohled na výchovu.
|
|
Z+2 |
|
(2.2.2017 8:58:12) Sovice, no logicky, protože to odpovídá skutečnosti. kluci jsou skutečně inteligentnější a holčičky pracovitější a pečlivější. A co na tom?
|
K_at |
|
(2.2.2017 9:00:14) Pravil gendrove vyvazeny muz. Ted uz chapu, proc tvoje dcera posluhuje brachovi a tobe to prijde uplne v pohode. Ja bych mladeho pana srovnala do late. Tohle nesnasim.
|
Z+2 |
|
(2.2.2017 9:08:32) Kat a teď vážně. Fakt si myslíš, že jsou holčičky a kluci stejní? Opravdu rozdíl v přístupu ke škole, učení vnímání světa nevnímáš. A jak si povinnosti děti ve svém pokoji rozdělí je naprosto na nich. Dcera je starší, pokud by ji to nevyhovovalo nedělá to. Tahle vaše úporná snaha změnit běh světa, popřít skutečnost v boji za nějakou falešnou představu spravedlnosti je z mého pohledu strašně škodlivá a víc škodí těm normálním holkám co se ztrácejí než komukoliv jinému. Spravedlivé je, že každý má možnost dělat cokoliv co dokáže, studovat co dokáže a boj proti vnímání skutečnosti a snaha o zakazování pojmenovávání skutečnosti je dle mého naprosto špatně.
|
K_at |
|
(2.2.2017 9:15:44) Nejsou stejni. Zrovna tak jako nejsou stejne holky mezi sebou ani kluci mezi sebou. Jen tvoje hlody o tom, ze kluci jsou inteligentnejsi a holky peclivejsi mi prijdou k placi. A jako mamu i jako ucu by me stvalo, kdyby holcina posluhovala a chlapec prijimal. Rozhodne bych holce nebranila, ale chlapec by se s ni bud strudal nebo by to reciprocne vracel obsluhou v jinych vecech. A je fuk, zda jsou sourozenci holky nebo kluk,holka. Vzdycky rikam, ze ten druhy neni poskok.
|
|
|
|
caira (Vojta1/03,Mates11/04) |
|
(2.2.2017 9:01:11) Já bych neřekla, že skutečně.. Ale v 80% to tak prostě je. A když se pak u holky potká inteligence s pracovitstí, žádnej chlap na ní nemá
|
Anni&Annika |
|
(2.2.2017 9:12:50) cairo..vidm to jinak. Chlapecci jsou prevazne inteligentni jen v matice a technickych predmeetech. Zatimco holcicky jsou inteligentni nejen v techto predmetech. Maji sirsi spektrum. Proto kdyz je kluk dobry jen v te technice, venuje se tomu i v zivote a je schopny, neb neni zatizen nicim jinym, delat i objevy. Devce je inteligentni ve vice odvetvich. Tudiz se nezameuje jen jednim smerem, na ktery by se upnula a ve kterem by vynikla. Ona proste vynika ve vsem. Nase mala strci ty chlapecky do kapsy i ve vytvarce, musice, biologii. Co ji nebavi je dejepis, ale tam ji ta 2 staci. O vic se ani nesnazi.
|
Monty |
|
(2.2.2017 9:22:46) Anni, ale vždyť právě to je ta masírka... že chlapečci musí být dobří na techniku. Jsou tak vychovávaní. Vždyť se podívej na ty katalogy hraček - kluk je malý technik, zajímá se o auta, o stroje, o nářadí. Holčička oblíká panenku a vaří si v kuchyňce. Co by se stalo, kdyby hračky přestaly být dětem přidělovány podle pohlaví nevíš, protože i ti, co to tak nedělají nežijí na pustým ostrově a to dítě s tím dřív nebo později přijde do kontaktu. Vlastní zkušenost - syn šel do školky ve třech letech a hned krátce po zahájení docházky mi doma řekl: "Ty holky to mají ale blbý, že mají tak nudný hračky." A to rozhodně nebyl a ani není "malý technik a kutil", nezajímá se prakticky o nic z toho, co se pokládá za "klučičí zájmy". Část dětí (obou pohlaví) tu očekávanou roli splňuje, část se jí přizpůsobí, další část ne. Jaký by mezi těmi skupinami byl poměr ve světě, kde se na rozdělování nehraje je těžké odhadnout.
|
Anni&Annika |
|
(2.2.2017 9:31:04) Monty, ale ty hracky nikdo nikomu nevnucuje. Nase mala si s panenkama a kocarkem nikdy nehrala. Naopak znam kluky, co si s panenkama hrali ci meli doma detskou kuchynku. Proste detem se nabidne vsechno, je na nich, po cem sahnou. No a pokud 60% holcicek sahne po panence, bude to v podvedomi hracka vicemene pro holky. To ale jeste neznamena, ze by holky nebyly inteligentni. Podle me jsou vic vsestranne.
Ad. kluci...kdyz 80% kluku sahne po stavebnici, tak se to proste bere jako hracka pro kluky. Neznamena to ovsem, ze by si s tim nemohla hrat i holka. Nase mala ma doma robota, ktereho si sama sestrojila a naprogramovala. Kdyz byla hotova, odlozila ho do skrine a sla si zahrat na klavir. Dalsiho stavet nechce. Ty holky maji proste sirsi spektrum..kluk by mozna po sestaveni sel montovat zase neco jineho.
|
Monty |
|
(2.2.2017 9:34:38) Anni, ale houbeles, vnucuje jim to právě to "nastavení", které vnímají - nejsou blbé. Výzkumy, "po čem kdo sáhne" právě nejsou moc relevantní proto, že se neodehrávají v izolaci a ani to jaksi nelze.
|
Anni&Annika |
|
(2.2.2017 9:36:22) Monty...nasi male teda nikdy nikdo nic nevnucoval. Ani zadny verejny nazor, ani ve skolce, ani kamaradi. Ji proste nikdy panenky a kocarek nezajimaly. Ani zadne trauma z toho nemela a nema.
|
Monty |
|
(2.2.2017 9:39:43) Anni, jasně, mému synovi taky ne, ani by se nenechal, ale to prostě o ničem nevypovídá - tvoje dcera se ovlivnit nenechá, jiná holka/jiný kluk se nechají. To jsou ty tři skupiny, o kterých píšu. Jejich rozložení v populaci je ale ovlivněné těmi fungujícími stereotypy - možná by bez nich bylo stejné, možná ne, ovšem nedá se to zjistit.
|
|
|
|
|
Grainne |
|
(2.2.2017 9:38:04) Monty, obavam se, ze volbou hracek to nebude, urcite schopnosti jsou nam dany. Castecne muzeme neco ovlivnit vychovou, treba to, ze i kdyz je holcicka drevo na matematiku a chlapecek si neuvari ani caj, nic jim to neubira na tom, ze jsou plnohodnotnou osobnosti s moznosti sirokeho uplatneni v tom, v cem jsou dobri.
Ja abych po precteni tehle diskuse, plne talentovanych matematicek, technicky a kutilsky zdatnych zen, lezla kanalem.....byt tedy slabsi povaha. Vicemene jsem skoncila u trojclenky a nejsem schopna si zapamatovat, na kterou stranu se odemyka zamek.
Dovedes si vubec predstavit, co predpoklad, ze kazda holcicka je talentovana na matematiku, udela s psychikou te holcicky, ktera opravdu neni? Ci ktera neumi ten zamek opravit a pripevnovat policky a seskladat skrin Ikea? To uz ji nutne musi napadnout, ze tedy hloupa opravdu je.
To je zase v gender predpoklad, ze vsevhny holcicky jsou stejne, nejen ve srovnani s chlapecky, ale take ve srovnani se vsemi holcickami na svete.
|
sovice |
|
(2.2.2017 9:40:32) Grainne,
znám mraky mužů, kteří v matice skončili u trojčlenky...
|
sovice |
|
(2.2.2017 9:48:06) nicméně teda neznám (neuvědomuji si) nikoho, muže ani ženu, kdo by nevěděl, kam se odemyká zámek
Jinak můj vlastní otec je geolog, s průmyslovkou (tehdy to bylo velmi slušné vzdělání), jeho sestra je vyučená prodavačka (a opravdu si myslím, že tatínek je zřetelně chytřejší co se IQ týče, že to není stereotypem), nicméně teď, po sedmdesátce, teta vždycky zaúpí, když dostane nějaký nový přístroj, ale naučila se ovládat postupně několik různých nahrávacích zařízení, hraje karty na počítači a tak, zatímco tatínek technik neumí ani poslat sms. Protože teta se to z různých důvodů naučit chce, zatímco tatínek to nepotřebuje. A o tom to z velké míry je, běžný člověk zvládne běžné věci kolem sebe bez ohledu na to, zda je muž nebo žena, ale s ohledem na to, zda to chce a potřebuje nebo ne.
|
Z+2 |
|
(2.2.2017 9:54:19) Sovice, tak to není třeba vědět systémem pokus omyl se to zjistí.
|
sovice |
|
(2.2.2017 9:57:58) To máš recht, test je snadný. Asi s tím budou mít trochu víc problém přeučovaní leváci a tak, odhaduji...
|
|
|
Grainne |
|
(2.2.2017 9:59:16) Sovice, tak ted uz znas. Mam uz cvik, takze to umim nenapadne.
Jisteze je to z velke casti o chteni, po pravde, kdyz na to prijde, napriklad naucit to vlastni dite, musim nejdriv prijit na postup a prijdu, minimalne na stredoskolske urovni a pak to predam. Pote to okamzite zapomenu a priste musim znovu od zacatku. Technicke a matematicke discipliny jsou mi z duse protivne a v dobe kalkulacek v mobilu odmitam i scitat a odcitat.
Stejne tak ruzne technicke vymozenosti, jisteze to zvladnu, neni li po ruce nekdo, kdo to muze udelat lip a rychleji, ale ze bych nasledne podlehla nadseni z toho, jak jsem dobra, to fakt ne. Jenze ja si to hyckam a pestuju.
|
Alca |
|
(2.2.2017 13:20:49) Grainne "napriklad naucit to vlastni dite, musim nejdriv prijit na postup a prijdu, minimalne na stredoskolske urovni a pak to predam. Pote to okamzite zapomenu a priste musim znovu od zacatku. "
Pokud na ten postup příjdeš, tak nejsi blbá na matematiku, věř tomu. Jasně, že když to nepoužíváš, tak to hned zapomeneš, ale dkyž na to přijdeš, tak opravdu nenadaná nejsi. Doučovala sjem fůry kluků i holek, kde jsem prostě musela některé věci předkládat jako fakty, protože by na to nikdy sami nepřišli.....
|
|
|
|
Grainne |
|
(2.2.2017 9:50:18) Sovice a to ja taky, tak z matematiky, ci vloham k ni nema smysl vyrobit gender problematiku. Vuci detem ma smysl se zabyvat jejich individualnimi vlohami a talenty a ty rozvijet. Mame dve uzasne holciny, krasne a venujici se boxu. Nikdo je necpal do baletu, ani ke gymnastice. Tady ovsem citim touhu postrkovat k boxu i budouci baletky.
Tahle cesta je uplne spatne, presvedcovat svet a holcicky, ze maji stejne vlohy, jako chlapecci, ci jako vsichni ostatni. U deti je nutne rozvijet jejich osobni vlohy, ne je vest podle toho, co si gender aktivistky mysli, ze je spravne.
Tady neni moc muzu, ale jiste si kazdy z nich vzpomene, ze utrpel nejakou tu krivdicku z titulu pohlavi, treba, ze kluci jsou automaticky zlobivejsi. Deti je nutne podporit, ale ne je popostrkovat podle aktualne modernich trendu.
|
sovice |
|
(2.2.2017 9:57:06) No, já si myslím, že na základní úrovni ty stejné vlohy rozhodně mají (v průměru). A že v holkách zhusta zbytečně ubíjíme případné technické nadání (a často nejen to) poukazem na to, že to není pro holku.
U kluků to jistě děláme taky, akorát v jiných věcech, na to se zeptej monty, ta má neškatulkového kluka, může vyprávět, já si pochopitelně víc všímám neškatulkových holek, když taková jsem a další dvě mám.
|
Grainne |
|
(2.2.2017 10:06:28) Sovice, mam neskatulkove dva syny, jeden je naopak absolutne zapadajici do genderoveho stereotypu. Kupodivu, ten jediny je na seznamovacim trhu zadany. Obavam se, ze umet vytrit, prebalit a navarit neni az tak uplne atraktivni, jako schopnost zabezpecit rodinu, idealne v nejakem typicky muzskem oboru, on i delnik na stavbe vydela bohuzel vic, nez socialni pracovnik. Kdyz ty discipliny v domacnosti zvladne "na vedlejsak", je zn. ideal.
|
|
Z+2 |
|
(2.2.2017 10:09:19) sovice, já si to úplně nemyslím. Ze zkušeností jsem přesvědčený, že vlohy (ty průměrné) nejsou rozložené rovnoměrně mezi pohlaví, ale některé jsou spíš u jednoho a jiné u druhého. To, ale přece vůbec neznamená, že by měl kdokoliv komukoliv bránit v čemkoliv. Ženy jsou u speciálních jednotek, muži se živí jako prostituti nebo dělají oper. Fakt mně nenapadá nic , čím by se kdokoliv nemohl stát pokud k tomu má vlohy. Na druhou stranu jsem přesvědčený, že to aby si kdokoliv mohl dělat cokoliv není důvod pro to popírat skutečnost a zakazovat zveřejňování výzkumů co skutečnost popisují.
|
Monty |
|
(2.2.2017 10:16:24) Z+2,
jaké výzkumy přesně myslíš?
http://domaci.eurozpravy.cz/spolecnost/5937-divky-maji-pro-matematiku-stejne-nadani-jako-kluci-ale-neveri-si/forum/
http://www.maminka.cz/clanek/proc-si-matematika-s-holkami-netyka
http://www.zabanaprameni.cz/aktuality/1111/nadane-deti-trapi-fair-play-a-casto-jsou-sikanovany-rika-pedagozka
Z toho cituji:
Když jste popisovala cvičení s vlajkami v rámci systému učení při metodě NTC, narazila jste na to, že konkrétně na toto cvičení reagují lépe chlapci než děvčata. Nedávno jsem slyšela debatu, kde se řešily genderové stereotypy, kdy se u dívek automaticky předpokládá, že jsou nadané spíše na humanitní než přírodovědné obory, a tato očekávání dopředu snižují jejich možnosti, protože jim podsouváme zavedený model bez ohledu na jejich skutečný potenciál. Jakou s tím máte zkušenost?
Myslím, že jakkoli se chceme tvářit genderově korektně, za to obrovské množství let, kdy se ženy staraly především o rodinu a měly životní priority a vzorce nastavené trošku jinak než muži „lovci“, tam jakýsi efekt genetické paměti prostě funguje. Velký vliv má samozřejmě i to, s kým se dítě identifikuje, a je přirozené, že holčička si za vzor vezme spíše maminku a chlapeček zase tatínka, čímž, ať chceme nebo ne, chování dětem automaticky podsouváme. Ale měli bychom být velmi otevření k tomu, že každý jsme originál, a podpořit dítě v zájmu, který projeví, bez ohledu na to, jestli nám připadá „holčičkový“ nebo „chlapečkový“. Myslím, že chlapci v tomto ohledu na tom nejsou oproti holčičkám o moc lépe, i od nich se očekávají určité stereotypy. Takže když si kluk chce hrát s panenkou, kouká na něj okolí skrz prsty. Přitom zrovna může být ve fázi, kdy maminka pečuje o sourozence a on chce být „ten maminčin“.
|
|
aky |
|
(2.2.2017 10:16:39) ...Ženy jsou u speciálních jednotek, muži se živí jako prostituti nebo dělají oper. Vidis, kam sme to dotiahli od slapania chodnika, co je nam zrejme povodne urcene?
|
|
sovice |
|
(2.2.2017 10:27:43) Grainne,
obavam se, ze v urcitych skupinach je jako nevhodne zaslapavano vzdelani a to bez ohledu na pohlavi. Tyto dvě záležitosti se pochopitelně vzájemně nevylučují, tudíž je to jako argument trochu mimo.
Nevim, jestli je idealni dosahnout takove nezavislosti, ze muz, manzel, otec, vsechno necha na zene, kdyz je prece tak krasne schopna vsechno obstarat, peci a vychovou deti pocinaje, vydelkem konce. To ale zcela jistě není cílem. Cílem je spolupráce tak, jak do sebe dotyčný pár ve svých schopnostech, možnostech a představách zapadá.
|
Grainne |
|
(2.2.2017 10:34:16) Sovice, samozrejme, ale toho nedosahneme vzajemnym neoratelstvim a uz vubec ne bojem, tedy v obecne rovine. Ve vlastni domacnosti si obcas neco vybojovat musime, v profesnim zivote take, to za nas zadny gender spolek neudela.
|
sovice |
|
(2.2.2017 10:46:20) Grainne, a někdo tu hájí vzájemné nepřátelství? A s tím bojem, tam si myslím, že smysl má i boj proti předsudkům a stereotypům na celospolečenské úrovni. To je vůbec zajímavá teze, doma to smysl má, v práci to smysl má, ve společnosti ne?
|
Grainne |
|
(2.2.2017 10:55:37) Sovice, ve spolecnosti k tomu mame zakonne prostredky a ty je zahodno pouzivat. Ne burcovat davy. Nemluve o tom, ze ponekud utlacovane manzelce, ci konkretni zene, bojujici o pozici, to opravdu nepomuze.
Mne se stalo, ze jsem si vybojovala post tim, ze jsem byla lepsi a tvrde jsem zadala postup. Dostala jsem ho. Za mnou ovsem sly dalsi, ktere ho chtely z toho titulu, ze jsou "take zeny". Jsem v tomto ohledu neprejici. S radosti jsem proslapla cestu schopnym zenam, ne "take zenam".
|
sovice |
|
(2.2.2017 10:57:48) "Burcování davů" je zcela zákonný prostředek.
|
Grainne |
|
(2.2.2017 11:00:14) Sovice, muj nahled je ciste individualni, cili plati, ze nicemu konkretnimu to v tehle chvili nepomaha. Leda to tem schopnym zenam podkopne nohy, kdyz ji zaradi mezi ujecene aktivistky
|
Alraune |
|
(2.2.2017 11:01:53) No, pokud přijmeš tenhle mind fuccking... To je problém diskursu rovnoprávnosti. Ta, která se ohradí, je uječená aktivistka. Ta, která kývá patriarchálním pořádkům, je moudrá, nezakomplexovaná a v pohodě.
V tomhle jede 90% blogerek na idnesu.
|
Grainne |
|
(2.2.2017 11:04:34) Alraune, poradky, jakekoliv, jsou pro prumerne. Muze i zeny.
|
|
Rodinová |
|
(2.2.2017 11:09:38) Alraune, zajimavy, ty mas evidentne silnej pocit, ze za rovnopravnost se musi porad bojovat (a je za co). Ja tenhle pocit nemam, nevim, cim to je - prostredim, v kterem se pohybuju - doma, v praci, v okoli, mym vnimanim ...
|
|
|
|
|
Alraune |
|
(2.2.2017 10:59:09) Jenže rovnoprávnost znamená, že se průměrná ženská prosadí stejně, jako průměrný muž. Ne, že se výjimečně schopná žena s námahou prodere tam, kam se chlap dostane skoro automaticky.
|
Grainne |
|
(2.2.2017 11:01:53) Alraune, lepsich pozic pro prumerne je obecne nedostatek.
|
Alraune |
|
(2.2.2017 11:04:37) Nesmysl, je jich většina. :)
|
|
|
Z+2 |
|
(2.2.2017 11:02:47) Alraune, kam se chlap dostane automaticky? A kam se neprosadí průměrná žena? A není spíš fér, aby se každý prosadil dle svých schopností bez ohledu na to co je za pohlaví?
|
Alraune |
|
(2.2.2017 11:05:53) To samozřejmě je. O tom taky píšu. A na jakou pozici se snáz dostane chlap? Třeba na ředitele školy, pošty, nebo knihovny.
|
Grainne |
|
(2.2.2017 11:19:36) Alraune, zase kdyz na poste vyhlasili stavku, stavkovala prevazne mensina muzu, zen minimum. Cili, drani se dopredu a boj zrejme neni jejich domenou. S tim ten post vybojujes mnohem snaz, at uz jako zena, nebo jako muz.
Ve skolstvi, nu, vetsina zucastnenych zen protlaci toho muze, v panicke hruze, co jejich kolegyne zpusobi coby sef.
|
sovice |
|
(2.2.2017 11:32:08) Grainne,
Ve skolstvi, nu, vetsina zucastnenych zen protlaci toho muze, v panicke hruze, co jejich kolegyne zpusobi coby sef. Ale houby. Podřízení mezi sebou nevybírají šéfa hlasováním a zřizovatelé škol nejsou kliky žen, dosazujících na místa ředitelů škol raději chlapy.
|
Z+2 |
|
(2.2.2017 11:38:50) sovice, já teď sleduji výhazov ředitelky a výběr nevého vedení v přímem přenosu a ty ženy co o tom budou hlasovat jsou předem rozhodnuté , že prosadí muže. A je jim úplně putna jaký bude. Mají evidentně velmi špatné zkušenosti s posledními dvěma ředitelkama.
|
sovice |
|
(2.2.2017 11:40:41) Pokud je jim úplně putna, jaký bude, bude pravděpodobně následovat velmi špatná zkušenost s mužem ředitelem.
|
Z+2 |
|
(2.2.2017 11:43:33) Sovice, myslím si to samý. Přesto jsem dostal pokyn sehnat nějakého kamaráda co by byl ochotný to jít dělat, ať je jakýkoliv.
|
Martina, 3 synové |
|
(2.2.2017 11:46:46) sehnat nějakého kamaráda co by byl ochotný to jít dělat, ať je jakýkoliv.
Hlavně ne ženu, protože ta by se tam dostala přes pohlaví a byla by neschopná.
|
|
|
|
Alraune |
|
(2.2.2017 11:42:08) No, pozdrav pánbu, jestli někdo takový učí děti.
|
|
Z+2 |
|
(2.2.2017 21:29:59) Ne to fakt ne. O řediteli školy rozhoduje komise kam nominuje své dva zástupce zřizovatel. V našem případě vesnice a nominuje obě místostarostky Pak ministerstvo školství a to nominuje její kamarádku pani od nás z vesnice. Pak kraj a ten nominuje její kolegyni ze strany též paní od nás z vesnice. Dalšího nominuje škola, další je člen školní inspekce a pak další kamarádky ze školní rady. Tak asi takhle to funguje.
|
|
|
|
|
|
Alraune |
|
(2.2.2017 11:33:26) Grainne, ty jsi esence genderových předsudků :) A ještě to maskuješ dobrými úmysly :D
V panické hrůze, co způsobí jejich kolegyně :D
|
Grainne |
|
(2.2.2017 12:23:55) Alraune, ja ne, ja to jen pozorovala a vubec jsem se jim do toho nepletla. Verim, ze kdyby se nektera "kousla", k te pozici by se probojovala, ale zrejme nemely tu odvahu, srazely se navzajem tak dlouho, ze zvitezil opodal stojici muz. Kdyz nebyl muz, tak bylo lepsi sehnat nekoho zvenci a to uz mohl byt celkem poctivy konkurs.
Mne bylo celkem jedno, kdo tomu sefuje, moje strategie je sefy sikovne obejit, ci se jim vyhnout, coz znamena udelat poradne svou praci, o kterou se pripadne muzu oprit.
|
|
|
|
Z+2 |
|
(2.2.2017 11:28:33) Alraune, fakt si myslíš, že je víc ředitelů, škol, pošt nebo knihoven než ředitelek?
|
Alraune |
|
(2.2.2017 11:30:52) Percentuálně v poměru k tomu, kolik je v těch institucích zaměstnaných mužů určitě.
|
Z+2 |
|
(2.2.2017 11:36:03) Alraune, jenže procenta naprosto selhávají v podobných odhadech. V těch zaměstnáních logicky zůstávají hlavně ti muži co podobné pozice získají a ostatní odcházejí. Spíš to říká něco o neschopnosti těch žen ty pozice získat. Jinak co mám reakce ze školství, tak na velkou část ředitelek škol jsou stížnosti, ředitelé jsou většinově chválení. Třeba manželka jako místostarostka teď se ředitelky náročně zbavuje a hlavním jejím cílem ve výběrovém řízení je sehnat muže. Má evidentně pocit, že jsou na vedení škol daleko, daleko lepší.
|
Alraune |
|
(2.2.2017 11:41:29) A nebyla tvá manželka náhodou taky ředitelkou školy?
Mmch, ze školy mé dcery byl ředitel odejit po tom, co tam udělal díru za víc než za milion. Ale rád se nechával fotit s korunou na hlavě.
A ta kritika může často souviset právě s pocitem, že ředitel "má být chlap". Že pouhé pohlaví je prostě lepší kvalifikací k vedoucí funkci, že bude mít větší autoritu, atd.
Na střední škole, kam sem chodila, se stal ředitelem takřka šikanovaný lempl, protože ženské tak dlouho soupeřily, že pro ně byl lepší variantou, než aby to dostala kolegyně konkurentka. Pak si samozřejmě drbaly hlavu.
|
Z+2 |
|
(2.2.2017 11:48:29) Právě, že zástupkyní.
|
Alraune |
|
(2.2.2017 11:50:11) No, a proč s nestane ředitelkou a nevylepší jméno žen na vedooucích místech? :)
|
Z+2 |
|
(2.2.2017 11:52:47) Protože jako místostarostka by byla v konfliktu zájmů. Jak vnímám dynamiku jejích vztahů s jinými ženami, tak pro školu je tahle její preference jen dobře.
|
Alraune |
|
(2.2.2017 11:58:05) Už tomu začínám rozumět. Pro tvoji manželku je výhodnější zůstat zástupkyní a místo konkurentky si na místo ředitele dosadit spřáteleného bambulu :D
|
Z+2 |
|
(2.2.2017 12:06:30) Moje, žena je místostrostka a k tomu nemůže být ředitelka kdekoliv. Zástupkyně na téhle škole už není s ředitelkou se ostře nepohodly. Až tak, že jsme byli nucení dát děti jinam.
|
|
|
|
|
|
Monty |
|
(2.2.2017 11:54:40) Alraune, ve škole, kam chodí syn, je ředitelkou žena. Jestli si na ní někdo stěžuje nevím, nestarám se o to. Vlastně ani nevím, jak vypadá, nikdy jsem ji neviděla. Zástupkyně ředitelky je také žena. Pokud dobře počítám, tak jsou tam jako učitelé tři nebo možná čtyři muži. Bylo jich o jednoho víc, ale ten se dostal do zastupitelstva a musel odejít. Rozdíl mezi nimi na základě pohlaví (jako že by učili jinak nebo jen nějaké "mužské" nebo "ženské" předměty) není žádný, i když samozřejmě nejsou stejní.
|
Alraune |
|
(2.2.2017 11:59:34) U niki je taky ředitelkou žena, tělocvikářka :) Zástupkyní taky žena. Chlapi jsou tam tuším dva a klubař.
|
|
|
|
|
|
|
|
aky |
|
(2.2.2017 11:10:29) ... A není spíš fér, aby se každý prosadil dle svých schopností bez ohledu na to co je za pohlaví? Napisal Zetko, ktory par prispevkov dozadu ako typickre povolanie pre chlapa uviedol specialny agent a pre zenu prostitutka a au-pair. Ked sa naucia taki Zetkovia inak mysliet ( alebo vymru), budu sa zeny dostavat podla svojich schopnosti bez ohladu na pohlavie.
|
Z+2 |
|
(2.2.2017 11:31:28) Aky a ty máš pocit, že ženský povolání není prostitutka nebo operka?
|
aky |
|
(2.2.2017 11:35:40) ... ty máš pocit, že ženský povolání není prostitutka nebo operka? Ja mam hlavne pocit, ze chlap, ktory si spomenie hlavne na tieto dve, je hulvat a primitiv.
|
Z+2 |
|
(2.2.2017 11:42:21) Aky, a jaké ženské povolání je tomhle směru v pořádku? Uklizečka nebo co je ještě ženské povolání učitelka v MŠ? A chtějí se ženy prosadit jako přidavačky na stavbě nebo řidičky hovnocucu? To bych řekl, že ve speciálních jednotkách spíš.
|
Alraune |
|
(2.2.2017 11:44:42) Jako přidavač na stavbě se nechce prosadit nikdo. :)
|
Z+2 |
|
(2.2.2017 11:45:36) Ale někdo to evidentně dělá.
|
Alraune |
|
(2.2.2017 11:47:37) Jo, ale ne proto, že se tam prosadil, ale proto, že nic lepšího nesehnal :)
|
Z+2 |
|
(2.2.2017 11:50:32) Alraune, bingo. A nejspíš to bude tím, že není protěžovaný a nestačí mu schopnosti, aby se prosadil alespoň na toho zedníka.
|
Alraune |
|
(2.2.2017 11:53:10) A z toho plyne co?
|
Z+2 |
|
(2.2.2017 12:01:19) Že prostě záleží na schopnostech. Protěžování můžu je veskrze jen v tvé hlavě. Kancléřkou Německa je žena. Pokud chceš, žádná skutečná bariéra neexistuje. Jsou jen ty co si vytvoříš ty v hlavě. Ve skutečnosti současná společnost ženám nadržuje. Od způsobu školství po různé nesmyslné kvóty.
|
Alraune |
|
(2.2.2017 12:02:02) Tak určitě :)
|
|
aky |
|
(2.2.2017 12:06:12) ...Ve skutečnosti současná společnost ženám nadržuje. Napriklad taky Zetko a jemu podobni, ti si dokonca uz dokazu predstavit zenu ako tajnu agentku ( vcera s kamosmi narazili sud piva a pozerali Bonda) a nie iba ako prostitutku a au-pair.
|
|
|
|
|
|
Martina, 3 synové |
|
(2.2.2017 11:47:58) někdo to evidentně dělá.
Jo, někdo přidává na stavbě, někdo uklízí WC ve vlaku: zpravidla ukrajinští přistěhovalci.
|
|
|
|
aky |
|
(2.2.2017 11:47:32) ...A chtějí se ženy prosadit jako přidavačky na stavbě nebo řidičky hovnocucu? To bych řekl, že ve speciálních jednotkách spíš. Cize per analogiam ( to si najdi, co je) sa chlapi nechcu presadit ako riaditelia MS, ale to bys řekl, že jako prostituti spíš. Tak dufam, ze si uz zacal gender korektne trenovat nech mas pekne CV.
|
|
|
|
Martina, 3 synové |
|
(2.2.2017 11:37:35) ženský povolání není prostitutka nebo operka?
Není. Jsou i prostituti a vychovatelé.
|
Z+2 |
|
(2.2.2017 11:40:00) Martino, Vždyť jsem psal, že už jsou i prostituti a opeři. Zopakovat to po mně mi přijde minimálně zbytečné.
|
sovice |
|
(2.2.2017 11:41:45) No, mohl jsi jako typické povolání pro ženu uvést třeba učitelku MŠ nebo zdravotní sestru, viď... tvůj výběr o něčem svědčí
|
Z+2 |
|
(2.2.2017 11:44:52) Mohl, ale logicky tu trochu provokuji. Jinak by byla debata nudná. Na zdravotní sestru jsem si nevzpomněl.
|
aky |
|
(2.2.2017 11:49:04) ...ale logicky tu trochu provokuji. Kecy. Ty si iba uplne obycajne primitivny hulvat.
|
Z+2 |
|
(2.2.2017 11:54:58) Aky, popravdě řečeno na tomhle serveru za primitivního hulváta považuji jen a pouze Tebe. Prakticky všichni ostatní se snaží i občas věcně diskutovat. Vlastně jsi dle mého vnímání jediná, co se prakticky za všech okolností snaží oponenta urazit.
|
aky |
|
(2.2.2017 12:00:00) ...primitivního hulváta považuji jen a pouze Tebe. No mne je fakt uplne jedno, za co ma povazujes prave Ty, ale aj tak vdaka za kompliment. Ak by som sa Ti zacat zdat ako osoba s ktorou by si si mohol rozumiet a mas podobne nazory, upozorn ma prosim, aspon zistim, ze to so mnou zacina byt zle.
|
Z+2 |
|
(2.2.2017 12:04:14) Aky, toho se dle mého nemusíš bát od nikoho tady. Nedokážu si představit tu osobu, která by dle tvého vystupování zde měla pocit, že si s Tebou může rozumět.
|
|
|
|
|
|
|
Martina, 3 synové |
|
(2.2.2017 11:42:54) už jsou i prostituti a opeři.
Byli vždycky. Ono by to ani jinak nešlo, jen jsou míň "vidět", takže prostituce a výchova dětí jsou přisuzovány ženám, ale není tomu tak, obě pohlaví jsou v tomto rovnocenná.
|
Z+2 |
|
(2.2.2017 11:46:59) Martino, nejsou jinak by naše soudy nesvěřovaly děti z nějakých 80 procent k výchově matkám.
|
sovice |
|
(2.2.2017 11:49:04) A z kolika procent jsou muži na RD?
A kolik procent z těch mužů, kteří o střídavku zažádají, ji dostane?
|
|
Martina, 3 synové |
|
(2.2.2017 11:49:37) děti z nějakých 80 procent k výchově matkám.
Omlouvám se, ztratila jsem s v diskuzi: měla jsem za to, že se bavíme o placeném povolání.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kudla2 |
|
(2.2.2017 9:58:19) "Tahle cesta je uplne spatne, presvedcovat svet a holcicky, ze maji stejne vlohy, jako chlapecci, ci jako vsichni ostatni. U deti je nutne rozvijet jejich osobni vlohy, ne je vest podle toho, co si gender aktivistky mysli, ze je spravne."
Já si myslím, že je zásadně špatně už uvažovat v kategoriích "holčičky" a "chlapečci" mají nějaké vlohy.
A nezapomínej, že "gender aktivistky" nejsou jediné, kdo by chtěl někomu něco vnucovat - "tradicionalisti" dělaj to samý v bledě modrým (nebo růžovým).
Možná bychom se všichni, tradicionalisti i feministi, mohli shodnout, že optimální je rozvíjet TOHO KONKRÉTNÍHO člověka a nabídnout mu všechny dostupné alternativy, aniž bychom ho do některé z nich cpali nebo ho od ní naopak zrazovali jen z titulu toho, že je kluk nebo holka?
|
Grainne |
|
(2.2.2017 10:00:25) Kudlo, naprosto souznim s tvym poslednim odstavcem.
|
|
Monty |
|
(2.2.2017 10:00:46) "... optimální je rozvíjet TOHO KONKRÉTNÍHO člověka a nabídnout mu všechny dostupné alternativy, aniž bychom ho do některé z nich cpali nebo ho od ní naopak zrazovali jen z titulu toho, že je kluk nebo holka"
Kudlo, ano, výstižné, tak nějak bych si to představovala.
|
|
|
Alraune |
|
(2.2.2017 10:24:14) A co považuješ za aktuálně moderní trend, dle kterého jsou děti postrkovány?
|
Grainne |
|
(2.2.2017 10:31:06) Presvedcovat holcicky o jejich matematickych a technickych vlohach a chlapecky o talentu a vlohach k pomahajicim profesim.
Pozor, jednoho s vlohami k pomahajici profesi jsem rozvijela velmi obetave, protoze ty vlohy skutecne mel a ma. Aby nedoslo k pomyleni, ze to jednomu, ci druhemu nepreju. Preju, pokud je to skutecne jeji/jeho touha a nikoliv predpoklad gender studii.
|
Monty |
|
(2.2.2017 10:33:14) Grainne, proč máš pocit, že podpora individuality bez ohledu na pohlaví je nějaké VNUCOVÁNÍ nebo DIKTOVÁNÍ? Copak někdo chce přesvědčovat holčičku, která nadání na matematiku nemá, že ho vlastně má? Jde přece o to, aby jí nebylo - ať už na férovku nebo podprahově - vnucováno, že ho mít nemůže, protože je holčička!
|
|
|
|
|
|
Monty |
|
(2.2.2017 9:42:09) "Dovedes si vubec predstavit, co predpoklad, ze kazda holcicka je talentovana na matematiku, udela s psychikou te holcicky, ktera opravdu neni?"
Grainne, ale vždyť tu nikdo netvrdí, že je KAŽDÁ holčička nadaná na matiku. To je zásadní nepochopení debaty. Některá je, některá ne - stejně jako kluci. NEJSOU VŠECHNY STEJNÉ A NEMAJÍ VLASTNOSTI/NADÁNÍ/ZÁJMY podle pohlaví, to je, oč tu kráčí. Pro kluky platí totéž.
|
|
Anni&Annika |
|
(2.2.2017 9:42:14) Gr...taky nejsem matematicky talent...a jak rika ma matka /v poslednim mesici znemila nazor/..ty jsi byla ale do 8 v matematice dobra. Ne sice jako tvi sourozenci, ale byla jsi dobra /mela jsem z matiky za 1/... ale teda ten tvuj popisovany zbytek zvladnu. Jen to nedelam. Muj muz je na to zdatneejsi, tak mu to prenechavam.
|
|
Martina, 3 synové |
|
(2.2.2017 10:35:32) Ci ktera neumi ten zamek opravit a pripevnovat policky a seskladat skrin Ikea?
Bingo!!
A teď si představ, co udělá v tradiční výchově udělá s psychikou chlapečka, když zjistí, že nedostojí těmto požadavkům?
v gender predpoklad, ze vsevhny holcicky jsou stejne
Velký omyl. Pohlaví si nevybíráme, ale gender ano, takže každý může být, čím chce. Typickou holčičkou může být nejen člověk pohlaví ženského, ale i mužského.
Podsouvat, že genderové aktivistky chtějí, aby všichni žili jako muži, je naprostým nepochopením jejich snahy.
|
Grainne |
|
(2.2.2017 10:49:44) Martino, uvedeny vyzkum se venoval "chudinkam holcickam", nikoliv chudinkam, chlapeckum. Pokud gender aktivistky a aktiviste skutecne chteji, aby se moznosti vsech vyrovnaly, musi vedle vyzkumu o chudinkach holcickach stat vyzkum o chudacich chlapeccich, kteri se v dusledku genderovych stereotypu nemohou venovat baletu a prebalovani miminek.
|
|
|
|
|
|
|
Anni&Annika |
|
(2.2.2017 9:06:21) Zetko...a ty mas doma inteligentniho chlapecka a pouze peclivou holccicku?
Ja teda ne...ta moje strci do kapsy inteligenci vsechny chlapecky ve tride. Doma dela pouze ukoly a kdyz je potreba, pripravi se na test. Stejne jako ti chlapecci. Presto je me dite nejlepsi jak ve fyzice, tak v matice... a kdyz to tady tak ctu, neni jedina....cim to je?
|
Z+2 |
|
(2.2.2017 9:15:03) Anni. Myslíš, že na základě pozorování ve vlastní rodině se dají vytvářet závěry?
|
Anni&Annika |
|
(2.2.2017 9:16:41) Zetko, moje dite neni vyjimka. Ani moje rodina neni vyjimka.
Me to prijde jako s tou krevni skupinou. Jak vsude ctu, jak je Rh- vzacne. Kdyz se pak poptas kolem, zjistis, ze ma Rh- skoro kazdy
|
|
|
|
withep |
|
(2.2.2017 9:16:49) Zetko, kluci (obecně) skutečně nejsou inteligentnější
|
|
sovice |
|
(2.2.2017 9:32:31) Z+2,
u nadání na matematiku a tak fakt nevím, osobně si myslím, že v rámci schopnosti pobrat matematiku na ZŠ a SŠ není mezi kluky a holkami rozdíl vůbec žádný. Ano soutěže jako klokan a tak ukazují ve výsledcích převahu kluků, ovšem i kdybych vzala jako bernou minci, že to vypovídá o přirozeném rozdílu distribuce nadání k matematice mezi pohlavími (jako že o tom nejsem zdaleka přesvědčena a myslím, že už tam se projevuje vliv toho, jak jsou rodiče a učitelé schopni vidět a ochotni podporovat tento druh talentu u kluků a holek; ale dobrá, může tam být vliv toho, že "u samců se častěji vyskytují extrémy"), pořád zůstává faktem, že ke zdolání basic matiky a fyziky není žádné mimořádné nadání třeba. Přesto jsou holky mnohem častěji vystavovány tomu, že matika je pro ně moc složitá, že tomu ony nebudou rozumět (mimochodem, mám matematický gympl, a v této třídě talentovkami vybraných lidí bylo skutečně výrazně méně holek, nicméně měli jsme fyzikáře, který velmi okatě dával najevo i takto očividně technicky nadaným holkám své přesvědčení, že holka nemůže umět fyziku. Tak očividně, že to viděli i všichni spolužáci, typicky např "kluk u tabule při zaváhání přemýšlí, holka neví."
Nicméně u pečlivosti, pořádnosti a dalších vlastností holkám houfně připisovaným bych řekla, že je to mnohem víc očekáváním a výchovou kluků a holek. V mém okolí se vyskytují i velmi pečliví chlapečci i velmi lajdácké holčičky, např., v míře přesahující drobné výstřelky. A těch lajdáckých holčicček je o dost víc v prostředí, které holkám nenakukává "tohle holčičky nedělají".
|
Z+2 |
|
(2.2.2017 9:42:03) Sovice, nejsem si úplně jistý tou středoškolskou matematikou. Ono nejde jen o to co kdo pobere, ale i o to co koho baví. Já na synovi třeba vidím jak počitání miluje. Prostě ho fascinuje a je proti školním znalostem o roky napřed. A není to o tom, že by ho někdo podporoval. On si prostě ve volných chvílích pro radost počítá. Podobných holčiček je minimum. Ano nespravedlivý přístup k jednotlivcům je špatně, ale nemusí těm diskriminovaným škodit. Může je motivovat. A ano všichni nejsou stejní. Přesto si jako skupina, holčičky hrají jinak než kluci a nikdo je k tomu nemusí vychovávat.
|
sovice |
|
(2.2.2017 9:51:26) Z+2
A ano všichni nejsou stejní. Přesto si jako skupina, holčičky hrají jinak než kluci a nikdo je k tomu nemusí vychovávat. A právě tímhle si teda nejsem vůbec, ale vůbec jistá, a obávám se, že se to nedá zjistit, protože vliv prostředí je obrovský.
|
|
aky |
|
(2.2.2017 9:54:19) ... On si prostě ve volných chvílích pro radost počítá. Podobných holčiček je minimum. A podobnych chlapcov je kolko? Presnejsie cisla by neboli ked uz teda chces robit vseobecne platny zaver?
|
|
sovice |
|
(2.2.2017 9:59:48) Moje dcera si na ZŠ pro radost hrála s pravděpodobnostmi, dnes si pro radost programuje. A ve třídě, kde je jich cca půl napůl, je jediná
|
Monty |
|
(2.2.2017 10:01:40) sovice, tak moje na matematiku nadaná matka si pro zábavu počítá ještě v šedesáti šesti letech. A synova letos osmdesátiletá babička, která celý život pracovala v technickém oboru, je fakt dobrá na sudoku.
|
sovice |
|
(2.2.2017 10:06:40) Monty, já si totiž myslím, že technické nadání je u dívek a žen vcelku běžné, akorát často odsunuté jako nehodné rozvíjení nebo přímo zašlapávané.
|
Monty |
|
(2.2.2017 10:09:18) sovice, taky si to myslím. Nadání na cokoli je v populaci rozložené rovnoměrně, bez ohledu na pohlaví, ale jedno pohlaví je v tom či onom povzbuzováno a ve druhém "usměrňováno". Tam, kde se rodiče snaží o rovný přístup, podporují individualitu a dítě samo je navíc odolné vůči tlakům zvenčí je ta rovnováha pochopitelně "víc vidět".
|
Z+2 |
|
(2.2.2017 10:11:30) Monty, jsem přesvědčený, že popíráš prakticky všechny výzkumy co na to téma byly realizovány.
|
Monty |
|
(2.2.2017 10:27:59) Z+2, nevím, o jakých výzkumech mluvíš, já vycházím z reality, ve které stovky let byla ženám upírána možnost vzdělání, podílení se na veřejném životě, účast ve volbách atd. atd. - to byl ryze "mužský" svět. Nikdo nezkoumal, kdo má jaké nadání, prostě se to bralo jako fakt. Srovnat to během pár desítek let opravdu nelze. Dnešní stav se od toho odvíjí. Vůbec nemůžeš nijak odhadnout ani vyzkoumat, jak by společnost vypadala, kdyby měly obě pohlaví rovné šance třeba už od 16. století. A pozor, já ani nezpochybňuji, že to "nastavení" mělo do určité doby svůj smysl. Je totiž docela dobře možné, že v případě rovných šancí od začátku bychom jako lidstvo vyhynuli. Jenže teď žijeme ve 21. století, smysl to už dávno nemá a tvrdit, že to, co bylo účelově vnucováno ženám (byť řekněme "ve prospěch přežití lidstva") stovky let je nějaká univerzální pravda a mělo by se v tom pokračovat.
|
Alraune |
|
(2.2.2017 10:49:43) Nevyhynuli. Dokoud nebyla antikoncepce, děti se rodily prostě proto, že je lidé počali. Naopak, myslím, že právě reprodukce nerovnost způsobila... Několik těhotenství za sebou spolehlivě odstaví ženu od výkonné moci, pokud není výjimečně tvrdá a schopná.
|
Monty |
|
(2.2.2017 10:52:41) Alraune, tak já nemyslela rození, jako spíš přežití. Kojenecká úmrtnost byla vysoká i v tehdejším nastavení, je otázka, jestli by zůstala stejná nebo se zvýšila - minimálně v momentě, kdy by se s tou rovnoprávností začalo. Ale celé je to jen myšlenkový konstrukt, nereálný, dokud společnost nevyrobila více než spotřebovala, tak moc nešlo měnit staré pořádky.
|
aky |
|
(2.2.2017 11:06:50) ...Kojenecká úmrtnost byla vysoká i v tehdejším nastavení, je otázka, jestli by zůstala stejná nebo se zvýšila - minimálně v momentě, kdy by se s tou rovnoprávností začalo. Tak keby sa vyuzila druha polovica mozgoveho potencialu ludstva, tak by sa zrejme coskoro znizila vdaka novym objavom a postupom.
|
|
|
Rodinová |
|
(2.2.2017 10:55:10) Alraune, souhlasim, myslim, ze rovnopravnost bez antikoncepce aspon v pojeti euroamericke civilizace by byla hodne obtizna
|
|
|
|
|
|
Grainne |
|
(2.2.2017 10:21:03) Sovice, obavam se, ze v urcitych skupinach je jako nevhodne zaslapavano vzdelani a to bez ohledu na pohlavi. Nevim, jestli je idealni dosahnout takove nezavislosti, ze muz, manzel, otec, vsechno necha na zene, kdyz je prece tak krasne schopna vsechno obstarat, peci a vychovou deti pocinaje, vydelkem konce. Snad zadna rodina, dbajici na vzdelani obecne, nebude divce s matematickymi a technickymi vlohami branit ve vzdelani v oboru, uz proto, ze je dost obtizne "dobre se vdat". Navic, vetsina potomku je velice nezavislych, ma mnohem vetsi moznosti se osamostatnit a jit si za svym, uz bez vlivu rodicu.
|
aky |
|
(2.2.2017 10:32:40) ...Nevim, jestli je idealni dosahnout takove nezavislosti, ze muz, manzel, otec, vsechno necha na zene, kdyz je prece tak krasne schopna vsechno obstarat, peci a vychovou deti pocinaje, vydelkem konce. Grainne, Ty vobec nemyslis na chlapov, si genderovo nekorektna. Veta ma pokracovat... a zena, manzelka, matka, vsechno necha na muzi, kdyz je prece tak krasne schopnen vsechno obstarat, peci a vychovou deti pocinaje, vydelkem konce.
|
Grainne |
|
(2.2.2017 10:36:24) Aky, muz si logisticky rekne, ze nebude narusovat chod dokonale funkcniho stroje.
|
aky |
|
(2.2.2017 10:39:38) ... muz si logisticky rekne, ze nebude narusovat chod dokonale funkcniho stroje Preco iba muz? Nemoze to povedat zena, ktora toho svojho nauci varit, upratat, ...? Nerob z nas chudery, ktore na vsetko iba doplatia a tak radsej maju pre istotu zostat stat pri sporaku.
|
|
|
|
sovice |
|
(2.2.2017 10:32:54) Z+2,
Fakt mně nenapadá nic , čím by se kdokoliv nemohl stát pokud k tomu má vlohy. Jde to (teda až na to, že já nemohla studovat tu lodní kostrukci, ale třeba to už dnes gdaňská (minule jsem psala Varšava jako symbol Polska, ale byl to konkrétně Gdaňsk, tedy) technika umožňoje. Nicméně neměl by schytávat klacky pod nohy v podobě různých předsudků a nablblého tlaku "správným směrem", ať holek k plotně nebo třeba kluků od plotny... A to, že část lidí diskriminace může víc namotivovat, není omluvou, protože jinou část, lidsky stejně cennou, poškodí.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|