Kaipa |
|
(12.1.2017 19:30:16) No jo, ale pokud by se všechny známky nepočítaly, pak by stačila jedna známka za pololetí a hotovson.
|
Z+2 |
|
(12.1.2017 19:39:29) Tak to je taky cesta.
|
|
Alena |
|
(12.1.2017 20:59:56) To by mi take prislo rozumne.Vysokoskolsky system s nekolka pokusy.
|
Alena |
|
(12.1.2017 21:09:39) A proc ne? Pokud je v pololetni praci ucivo za cely pulrok v cem je problem? Pokud dva zaci v pololeti vec ovladaji a veci rozumi je mi jedno jestli to nekdo umel uz v zari a druhy dostal tri kule a naucil se vprosinci. Ve vysledku umi oba.Deti chodi do alternativy, v podstate pisou jen nejaky kontrolni test vpololeti, kdyz to napisou blbe, zopakuji si, co je nutne a zkousito znova.
|
Alena |
|
(12.1.2017 21:16:54) Tak na zavereCny test at ma klidne nekolik pokusu.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(12.1.2017 21:20:05) Aleno, za problém závěrečnýho testu považuju jednu věc - učitel tam dejme tomu vybere to, co jee fakt podstatný a co považuje za to minimum, co by dělcka měly zvládnout.
Jenže jak to má poznat to děcko? ono neví, co je podstatný a co se učit a co se učit nemusí, takže toho má najednou šíleně moc, za půl roku, navíc do třeba sedmi osmi předmětů, na prvním stupni vlastně do nějakých 5 minimálně taky, takže je to nezvladatelný a není divu
|
|
Mr. Miçkey |
|
(12.1.2017 21:39:49) Jasne, hodis sestiletymu decku na stul nekolik pracovnich sesitu, 20 redbulu a lajnu perniku a nauc se to pres vikend, nazdar Chtel bych videt sestilety decko, ktery by zvladlo studijni rezim vysokoskolaka.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(12.1.2017 21:41:24) tak by to sice nešlo, na druhou stranu prvňáka hodnotit, jestli uměl číst celý pololetí je někdy dost o ničem, něž někteří pochopí spojování písmenek do slabik a slov... ale v pololetí to umí, zaslouží si blbou známku, že mu to dlouho trvalo, nebo je podstatný, že to zvládl?
|
Yuki 00,03,07 |
|
(12.1.2017 21:52:02) nevím, ale dejme tomu můžeme to vzít z jiné strany - má možnost si jakoukoliv známku opravit? někteří učitelé tu možnsot dávají, třeba po vyučování nebo některý den v týdnu, jiní nechají opravit jednu za pololetí, někdo nic
já dávám možnost opravit cokoliv, kluci na gymplu u jedné učitelky můžou právě po vyučování občas opravit, dopsat písemku, takže mají možnost opravit, naučit se líp, trochu se o tu známku snažit, když to jednou nevyšlo, a je to matika, tam je známek hodně, tak proč by to nešlo kdekoliv jinde?
|
Yuki 00,03,07 |
|
(12.1.2017 22:25:17) Báro, jistě, někdy najdeš někoho, kdo toho zneužije, ale ono se nikomu nechce psát každou písemku dvakrát, pak se písemky nahromadí z různých předmětů, ono toho mají snahu zneužívat ze začátku, pak už tolik ne
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(12.1.2017 21:54:07) no a jestli je kluk v 5. třídě, tak to bude převaha diktátů, navíc ty dvojky nacytal "zkraje", což nejspíš znamená opakování 4. třídy, což jsou kromě pravopisu vzory podstatných jmen a další mluvnický kategorie, prostě to potřeboval připomenout, co na tom?
|
|
Modřinka |
|
(12.1.2017 22:20:25) Šuplík, jak píšu výše: V prvním čtvrtletí jedničky a dvojky cca napůl, dle mého jasná dvojka. Ale v tom testu, který shrnuje první čtvrtletí a je prezentován jako objektivní srovnání žáků v paralelkách, byl 100%. Pak se probral a v druhém čtvrtletí nosí samé jedničky s vyjímkou tří dvojek. Dle mého jasná jednička. A ona po té, co všechny upozorní na tu nadcházející "klíčovou závěrečnou srovnávací písemku", mi řekne, že je jedno, co z ní dostane, stejně mu dá dvojku. Jó život je synku sviňa, měl jsi makat už v září
|
Pruhovaná |
|
(13.1.2017 8:32:08) No jo, takhle to vypadá blbě, ale ten systém je takovej. Možná mohla ve vašem případné postupovat jinak. Ale třeba nechce dělat výjimky, boji se, aby jí to někdo neomlátil o hlavu nebo kdoví co. To by fakt někdo mohl celý rok nedělat nic a pak se nechat vyzkoušet, že to umí. Pamatuju si, že jsem takhle na gymplu dostala naopak z chemie lepší známku, protože jsem zkraje chytla pár jedniček a pak už mi to tolik nešlo (eufemisticky řečeno).
|
|
20.1malaopickaa17 |
|
(13.1.2017 8:56:03) Modřinko - a co děti, které měly už v tom prvním čtvrtletí jasnou jedničku, měly by mít stejnou známku jako Tvůj syn, který se teď zlepšil? Mně přijde naopad divné hodnotit hlavně podle čtvrtletní nebo pololetní práce a argumentovat tím, že když má dobrou známku, tak to ovládá. Co potom s takovými, kteří mají dobré známky a čtvrtletní nebo pololetní práce se jim tolik nepovede? Tak to brát, že se zase zhoršili a učivo zapomněli a známku jim zhoršit? To by mi přišlo divné.
|
Alena |
|
(13.1.2017 9:00:42) "Modřinko - a co děti, které měly už v tom prvním čtvrtletí jasnou jedničku, měly by mít stejnou známku jako Tvůj syn, který se teď zlepšil?" jisteze ano, umi prece oba to same? Nebo ty s jendickami s prvniho pololeti umi neco navic?
Co potom s takovými, kteří mají dobré známky a čtvrtletní nebo pololetní práce se jim tolik nepovede? " proc by mel byt jen jeden pokus na takovou praci? Nepovede, zkusi to znovu...
|
20.1malaopickaa17 |
|
(13.1.2017 9:06:45) Myslím, že systém, který navrhuješ, aby se brala v potaz pouze známka ze čtvrtletní nebo dokonce až pololetní práce, by byl považován řadou lidí za nespravedlivý. Jak píši, kdybych byla jedničkářka celé pololetí a poctivě se připravovala, tak bych asi nelibě nesla, že někdo na to kašle a potom se najednou naučí nebo náhodou nebo opisováním získá v pololetní práci 1 a dostane stejnou známku jako já. Učitelé by také měli obavy, že se jim na to děti vykašlou, nebudou celé pololetí aktivní, nebudou se učit a budou to potom dohánět akorát na pololetní písemce, což může být pro některé už pozdě. Navíc by se neměly hodnotit jen známky za různé písemky, ale celková aktivita v hodině, pokud se to dá v daném počtu dětí nějak poznat. Písemky by měly tvořit třeba jen 60 % konečného hodnocení.
|
Alena |
|
(13.1.2017 9:20:42) "Jak píši, kdybych byla jedničkářka celé pololetí a poctivě se připravovala, tak bych asi nelibě nesla, že někdo na to kašle a potom se najednou naučí " to mi pripada uplne legracni resit ostatni, proc si myslis, ze si v tomhle pripade lepsi? Cele znamkovani timto zpusobem je padle na hlavu, z vyrazu "aktivita v hodine" mam osypky, co presne myslis "aktivitou v hodine"?
|
Monty |
|
(13.1.2017 9:24:16) Nevím, proč řešit nějaké "ostatní". To je právě ta přiblblá soutěživost, která mi na školách vadí, i když si myslím, že to živí hlavně rodiče. Cíl vzdělávání je snad se něco naučit, ne si měřit péro s Pepíčkem.
|
20.1malaopickaa17 |
|
(13.1.2017 9:27:16) Monty - máš pravdu, vím, že je to malicherné a k ničemu. Jenže pokud se potom dávají pro přijetí na SŠ nebo i VŠ body za známky, tak by mi to bylo líto. Syn měl pomalý rozjezd, někdo se zase může zhoršovat ke konci pololetí, zase se může říct, že už je unavený nebo něco jiného. Navíc nevíme, kolik měl teda celkem jedniček a kolik dvojek.
|
Lassiesevrací |
|
(13.1.2017 9:30:28) Chápeš, co píšu? Ten kluk se zlepšoval, tj.zabral a zlepšil se. Je demotivující nad tím zavřít oči.
|
|
Monty |
|
(13.1.2017 9:32:46) malá opičko, jenže známky samy o sobě taky o ničem nevypovídají. Každá škola a každý učitel (i když v pátý třídě asi mají na většinu předmětů jednoho učitele) známkuje jinak a má jiné požadavky a představy. Systém, kde jsou na prvním místě známky, aniž by měly nějakou "obecnou výpovědní hodnotu" je na pytel.
|
20.1malaopickaa17 |
|
(13.1.2017 9:36:18) Nějakou vypovídající hodnotu ty známky mají. Jasně, že každá škola známkuje jinak. Pokud ale srovnáváme žáky jednoho učitele, tak věřím, že mezi dětmi hlavně na ZŠ nějaké rozdíly budou. Mně je to jedno, klidně, ať se známky zruší. Mně vadí, že se za známky dávají body na přijímacích zkouškách. Nemám ještě tak velké děti, které se někam hlásí. Kdyby měly samé jedničky, tak bych samozřejmě byla ráda, ale byla bych velmi nerada, pokud by na těžší škole měly dvojky a byly potom znevýhodněni jedničkáři z nenáročných ZŠ.
|
Federika |
|
(13.1.2017 9:41:58) malaopičko, za vysvědčení je většinou jen málo bodů, zrovna na střední školy se tomu přikládá čím dál menší důležitost. Můj mladší syn se loni hlásil na gymnázium,kde na vysvědčení neberou ohled vůbec, třeba.
|
|
|
Kafe |
|
(13.1.2017 9:36:42) Známky jsou různé a mají různou váhu. Někteří učitelé známkují aktivitu v hodině (třeba za 5 hvězdiček je skutečná jednička). Ale známka na vysvědčení by se dle mého měla prostě vzít jako průměr těch známek (které mohou mít různou váhu, tedy vážený průměr).
|
|
|
Alena |
|
(13.1.2017 9:33:59) " tak by mi to bylo líto." bylo by ti lito, ze ma nekdo jiny dobrou znamku? uf. Znamky stejne nejsou spravedlive, skoly znamkuji ruzne, ucitele znamkuji ruzne, u prijimacek hraje vysvedceni cim dal mensi roli.
|
20.1malaopickaa17 |
|
(13.1.2017 9:38:05) Alena - vysvědčení u příjímaček hraje právě dost podstatnou roli. Hlavně na SŠ. A dokonce si představ, že některé lékařské fakulty dokonce berou do průměru 1,05 nebo tak určitý počet studentů bez přijímacích zkoušek. A on je to dost velký rozdíl dostat se na stomatologii apod. bez přijímaček nebo je muset dělat. Berou tam každého osmého...
|
Alena |
|
(13.1.2017 9:53:19) "A dokonce si představ, že některé lékařské fakulty dokonce berou do průměru 1,05 nebo tak určitý počet studentů bez přijímacích zkoušek. A on je to dost velký rozdíl dostat se na stomatologii apod. bez přijímaček nebo je muset dělat. Berou tam každého osmého..." prosim te, kolik znas studentu, kteri dokazou mit na gymnazium same? Tam je hodnoceni uplne jinde, prisnejsi, tady byla rec o zakladce, tam je rozptyl znamkovani uplne jinej.
|
20.1malaopickaa17 |
|
(13.1.2017 9:55:21) Aleno - za nás měli samé jedničky na gymnáziu tak studenti ze 30. Já mívala jednu dvojku. Takže to možné je.
|
Federika |
|
(13.1.2017 9:56:22) malaopičko, dneskato praticky neexistuje. Alespoň na těch dobrých a náročných gymplech.
|
Alena |
|
(13.1.2017 10:00:51) Tak. Anebo to na takovych ustavech o necem svedci - cili da se na to spolehnout.
|
|
|
Alena |
|
(13.1.2017 9:58:29) "tak studenti ze 30" co?
|
20.1malaopickaa17 |
|
(13.1.2017 10:02:54) 3 až 4 studenti ze 30, se mi to smazalo
|
Alena |
|
(13.1.2017 10:06:53) za nas bylo uz prisne hodnoceni, same nemel nikdo nebo jeden, vyznamenani vic.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Monty |
|
(13.1.2017 9:40:32) Aleno, to nevím kde, spíš jsem si všimla, že hraje dost velkou roli. Každá škola to má trochu jinak, ale přihlíží se k nim prakticky všude.
|
Alena |
|
(13.1.2017 9:50:47) "že hraje dost velkou roli" no me prave pripada, ze cim dal mensi. Za nas stacilo mit sedmicku a osmicku same a dostal ses na dobre gymnazium (statni pravidlo 1988 ), to ted neexistuje, u osmiletych prazskych gymplu je 10% tak maximum (koukam, ze u 4G BOticske stejne) na vysvedceni a souteze.
|
Monty |
|
(13.1.2017 9:53:08) Aleno, tak já tu snad vloni četla, že nějaký tuším ostravský? gympl dává známkám 30 % a nebylo to úplně ojedinělé... psalo to tam víc lidí. Z toho vycházím.
|
Federika |
|
(13.1.2017 9:54:39) jo, jeden nejmenovaný pražský soukromý gympl, dvá i víc než 50 procent za samý jedničky.... Ale nakonec vezme každýho, kdo se hlásí.
|
|
Alena |
|
(13.1.2017 9:55:20) Tak skoly o ktere je mensi zajem to tak delaji (aspon to je muj dojem), ale ty narvane bych rekla ze ne. Treba neketere osmilete uz nedavaji zadne body nebo naproste minimum.
|
|
|
|
|
|
|
|
Z+2 |
|
(13.1.2017 9:35:00) Monty, soutěživost jako motivační faktor je velmi prospěšná.
|
Monty |
|
(13.1.2017 9:36:02) Z+2, to možná ve sportu, ne ve škole.
|
|
|
|
20.1malaopickaa17 |
|
(13.1.2017 9:25:09) Aktivita v hodině. Jo, zní to divně. Ale třeba na ZŠ nejde jen o to, jestli se hlásí, ale o to, jak tam celkově vystupuje. Jak reaguje, když je tázán, jestli to ví nebo neví, jak uvažuje apod. Jak počítá cvičení, která nejsou na známky, jak dlouho mu to trvá apod. Na to je ale asi prostor jen v malých třídách.
|
Alena |
|
(13.1.2017 9:31:21) NO prave kdyz tohle vyjmenujes "jak reaguje jestli je tazan", to mi pripada uplne jak z praveku, predstava, ze se takhle porad nekde uci. V hodine maji delat praci zaci, zkouset, chybovat, ne aby nekdo vykladat, "tazal se " jich a porad overoval, jestli neco umi.
|
20.1malaopickaa17 |
|
(13.1.2017 9:33:44) Tázán jsem napsala asi blbě. Spíš prostě jak se zapojuje v hodinách, do skupinových prací, jak si tam celkově vede. Prostě bych se neřídila jen známkami.
|
|
|
|
|
|
Z+2 |
|
(13.1.2017 9:09:19) Aleno. Umí něco navíc? To se neví, protože se to nezjišťuje. To je problém našeho školství, že nakonec všichni i ti chytří a chápaví umí stejně. Jsem přesvědčený, že minimálně na velkých školách by měli fungovat různě rychlé vzdělávací pruhy. Matematika pro lepší a horší. Jazyk kde se klidně mohou učit 3 s 5kama... Atakdále.
|
Alena |
|
(13.1.2017 9:16:41) samozrejme, souhlasim.
|
|
|
|
Lassiesevrací |
|
(13.1.2017 9:02:58) Nevidím to tak jednoznačně. To zlepšení by se přeci mělo nějak ocenit, jinak půjde motivace do háje. Proč se snažit, když výsledek to neovlivní..(?)
|
20.1malaopickaa17 |
|
(13.1.2017 9:09:10) Lassiesevraci - protože se nesnažil celý rok nebo na to nestačil.Takže v pololetí bych dala horší známku s tím, že pokud se bude snažit nadále, tak na konci roku bude mít lepší známku. Přece se nebudu orientovat podle jedné písemky, za kterou měl nejvíce bodů ze třídy. Přijde mi, že maminka se k této písemce příliš upíná.
|
Z+2 |
|
(13.1.2017 9:11:00) maláopičko a tady jde o to co je cílem vzdělávání, zda hodnotit práci v hodinách a co umí průběžně, nebo dítě něco konkrétního naučit.
|
20.1malaopickaa17 |
|
(13.1.2017 9:17:05) Z+2- jako dospělé by mi to bylo jedno, klidně, ať dostane jedničku. Vím, že dnes moje známky na ZŠ ani SŠ nikoho nezajímají, ani ty z VŠ. Ale pamatuji se moc dobře, jak jsem jako malá nesnášela, když někdo měl v nějakém předmětu 6 dvojek a 4 jedničky a dostal na vysvědčení 2 stejně jako ten, co měl 6 dvojek a čtyři trojky apod.
|
20.1malaopickaa17 |
|
(13.1.2017 9:23:23) Některé děti to sledují a zvláště nespravedlivé je to tehdy, pokud dostávají za známky body při přijímacích zkouškách. Ještě se ZŠ si pamatuji, že jsme nevěděli, kdy budeme co psát a jestli budeme zkoušeni. Nikdo nám to dopředu neříkal. Potom si pamatuji na SŠ, že písemky se oznamovali dopředu a byli tam jedinci, kteří museli vždy ten den zrovna k lékaři, obsypali se alergiemi apod. Potom přišli do školy, ostatní jim v dobré víře řekli, že čeho písemka byla, ještě jim klidně příklad ukázali, a daný jedinec potom dostal klidně jedničku nebo dvojku, takže měl lepší známku než my, kteří jsme na tu písemku došli. Opravdu výborné.
|
|
|
|
|
Lassiesevrací |
|
(13.1.2017 9:23:33) Já to nevidím jako upínání se na jednu písemku. Ten kluk měl pomalejší rozjezd, ale pak se zlepšil, dal tu čtvrtletku a matce bylo řečeno, že ani výborný výsledek pololetky neovlivní známku... To je špatně.
|
|
|
|
|
|
|