| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Komunikace učitel-asistent-rodiče

 Celkem 27 názorů.
 rišulka 


Téma: Komunikace učitel-asistent-rodiče 

(30.11.2016 18:29:18)
Jo jsem to zas já.. Nezlobte se, prosím napište, jak to funguje u vás. To co FUNGUJE mě zajímá.
Nevím, jak to popsat, ale něco je špatně - a jsem to já. Nezvládám domácí přípravu. Já - on. Tam nepatří rovnítko, ale on sám neudělá nic, potřebuje dopomoc u všeho, sám si ani nehraje, natož úkoly, ty ani nepřečte sám.
Zapisuje mu je asistentka. Začala barevně označovat předmět plus doplní zadání. Já se zeptám, co jste teda dělali? Nevím. První nevím je jakože se mu nechce (mi taky ne), druhé nevím je, že neví, jak to říct, jak to ukázat, strčím mu knížku, řekne ještě znova nevím, ale najde to. Já to přejedu očima a je mi jasné, on neumí odpovědět, čeho se to týká, o co se jedná, čte si celé znova, neshrne jednou větou - a to máme třičtvrtě hodiny - a ještě jsme nezačali na tom úkolu pracovat!
Konkrétně:
- najdi na internetu a napiš do sešitu 3-4 knihy od Eduarda Štorcha. Tečka.
Čeho se to týká - neví, ukaž mi to, neví, najdeme to, o čem to je, neví.
Na co mám navázat?
Byla to kapitola o Věstonické Venuši z Lovci mamutů. Povídala jsem mu o tom, najednou byl pozorný, bavilo ho to. Sežralo to fůru času (pěkného to jo), na wiki jsme našli E. Štorch dílo, vypsali Lovci mamutů+Osada Havranů+Minehava. Hotovo, je šest pryč, od čtyř mluvím o pravěku a o škole, že je to zajímavé, že stačí dávat pozor a něco v té hlavě přece zůstane ne?
Z SPC ve zprávě, že se má osekat psaní, že nebude psát víceméně nic, má mít pomůcky, karty a tak - jo má. A pak úkol ze slohu - napiš dopis Ježíškovi.
Asi dva týdny, co se škola začala angažovat, díky SPC, dosud jsem pomůcku tvořila a kupovala sama. Koupila jsem sešit na vyjm. slova po B, jsou popsané tak po dvou cvičeních na třech stranách, dnes za úkol naučit se slova po L, věděl jenm plyš, třikrát jsme zopakovali, něco snad v hlavě zůstane.
Co všechno ho mám učit já? Kdy a jak? A hlavně ta komunikace, jak a na co mám navázat? Co vám píšou asistentky? Máte přehled, kde jsou, co se po nich chce? Já v tom plavu. Mohutně.
 K_at 


Re: Komunikace učitel-asistent-rodiče 

(30.11.2016 18:42:52)
Risulko, prosim te, nezlob se. Nechci byt oskliva. Ale mas hodne nestandardni dite a me stale hrozne zarazi, co vsechno se po synkovi chce. Prijde mi, ze ty naroky jsou strasne velke. Na vas oba. Tohle je k nepreziti.
Jinak dcera prubezne zapomina, zasadne si nezapisovala ukoly atd. Sama se moc do uceni nehrne. V CJ plave.
 Jahala. 


Re: Komunikace učitel-asistent-rodiče 

(30.11.2016 19:50:20)
Třeba jen chtěli aby opravdu jen našel tři až čtyři knihy od daného autora a povídat si o tom budou až ve škole? Naučit vyjmenovaná slova = naučit se vyjmenovat daná slova jako básničku? Dál to procvici ve škole?
Ha teda psala normálně stranu a cvičení nic víc k úkolům nedopisovala pokud bylo něco zvláštního tak jsem to spíš řekla.
 Yuki 00,03,07 


Re: Komunikace učitel-asistent-rodiče 

(30.11.2016 20:26:31)
Rišulko, ty máš synka na normální škole?
já myslela, že má individuál, měl by jet tempem, na které stačí, měl by používat pmůcky, kterým rozumí, od toho má asistentku, aby mu popsla dú tak, abys ji ty pochopila, i když jsi nebyal ve škole

a hlavně by mě fakt zajímalo, k čemu potřebuje dílo zrovna Štorcha, který je podle dnešních znalostí už dávno mimo, zkreslený informace, který jsou už dávno vyvrácený, už ani ti Lovci mamutů neplatí za nic víc než pohádku, i když hezkou, ale nesmyslnou

co se týká dopisu ježíškovi, já bych to s děckem klidně namalovala, žádný sloh, obrázek podle schopností a k tomu název, a vedle další, vůbec bych se tím nezatěžovala.

Jestli ti nevyhovuje cokoliv, nenechej to dojít daleko, zajdi do školy hned, co nejdřív, zkus to domluvit

komunikace je nesmírně důležitá a na našich školách nefunguje, bohužel, to je ohromná slabina našeho školství. Považují rodiče za něco, co do školy nepatří, kdo o tom nic neví a nemá do tooh mluvit. Ale čím nestandardnější dítě, tím větší nutnost komunikace a spolupráce.
 rišulka 


Re: Komunikace učitel-asistent-rodiče 

(30.11.2016 21:02:34)
Yuki, jo, je na normální škole a o indiv. jsem si to myslela taky. Ano, má asistentku, hrozně hodnou, má pomůcky, kartičky a tabulky a tak. Ale učitelka v pondělí otevře knihu na straně 32 a jedem, v úterý str. 33, v st 34 atd... V čj mají sedm sešitů, nikdy nevím, co kde je.. Má umět slovní druhy a já jsem nepochytila, kdy se je učili.. (2.tř.) Nechápe, že předložky se píšou odděleně, panebože kdy to brali - taky 2.tř.? Není to úplně podle knihy, to jsem jako zjednodušila, učí se dva dny vyjm. slova a třetí den ty předložky, pak zas vyjm. slova a pak už nevím. Nechápu, proč má psát za úkol písanku.. A hlavně ta komunikace, nevím, jak mám s nima mluvit - připadám si před nimi, před učitelkou, s asist. se celkem dá, jako z jiné planety - přece jí nemůžu říct, dělejte to tak a tak, protože.. co? ptž. on to potřebuje/ptž. SPC řeklo/ptž se to má-musí? Ona je taky hodná, ale o něm si myslí, že je snad zakletý princ, že jednou procitne - a že prostě nejsou všichni jedničkáři - a že nemůže mít jedničky stejně jako tenaten. (o jedničky nejde, o to srovnávání). Volala jsem na SPC, prý mám být za otravu, prudící matku - nikdo jiný to neudělá. To ne, ale zatím to berou jako práci a nechci, aby se to přeměnilo na otravu pro ně. Oni ho nechávají každou matiku psát do tabulky 1-10 násobky, např. (3x5)+23=15+23=38, tak si musí vypsat tu pětku a dojít k výsledku závorky, takhle zvládne tak 2-3 příklady, s pomocí asistentky, ostatní udělají deset, tabulku nemůže používat, prtože přece se tak nic nenaučí.
Ano, zlepšilo seto, mají pomůcky - ale nezměnilo se nic, tempo a obsah zůstal, stejně jako přetížení a nezájem.
Nový IVP co měl být od prosince, prý bude od ledna - pak mi řeknou, že od dalšího pololetí nebo co já vím.
 Jahala. 


Re: Komunikace učitel-asistent-rodiče 

(30.11.2016 21:27:45)
No opravdu tedy evidentně musíš prudit. Dupat a prudit. Opravdu to nikdo jiný neudělá. SPC se na syna přímo ve škole podívat bylo? Pokud ne tebe k na tom oni by měli vidět dítě a poradit učiteli jak s dítětem pracovat.
 K_at 


Re: Komunikace učitel-asistent-rodiče 

(30.11.2016 21:33:06)
Risulko, jina skola? On si musi pripadat strasne. A ty taky.
 ivaxx 


Re: Komunikace učitel-asistent-rodiče 

(30.11.2016 22:24:38)
Rišulko,
nejste z Prahy?
To, co líčíš, je dlouhodobě neudržitelné a i malému to bude časem strašně vadit, že jede vlastně mimo kolektiv a požadavky jsou nad jeho síly nebo podané nevhodně (spousta věcí se lze naučit bez psaní, drilu). Existují školy, kde jsou děti ve třídách v malém počtu a děti mají skutečný individuální přístup.
 Oliverka 


Re: Komunikace učitel-asistent-rodiče 

(30.11.2016 22:28:07)
Proc nemuze byt novy IVP od prosince?
Jakou mas zaruku, ze bude novy IVP od ledna?
Neslo by aby mu asistentka zapisovala, nebo aspon pomohla zapsat, domaci ukoly? Takhle nez se k tomu co je vlastne za ukol doberete, tak uz jste oba vycerpani.
A nevylucovala bych zmenu skoly. Tusim, ze to byla Tina, ktera tu kdysi zminovala, ze ma dite ve tride kde je 7 Deti. To bych videla jako idealni pro tveho syna.
 Yuki 00,03,07 


Re: Komunikace učitel-asistent-rodiče 

(30.11.2016 23:05:47)
Rišulko, toto je neskutečně špatně, všechno.
Učitelka vůbec nepochopila, že má děcko s IVP a že nejde o to, aby jelo stejně a někdo to dělal za něho, asistentka nebo ty, ale že kluk potřebuje jet svým tempem - nemáme náhodou od září inkluzi?
toto je tak špatně, že hůř to ani nejde, další fází je snad už jen problém se spolužákama :(

nejsem si tím teď úplně jistá, ale můžeš podat návrh na úpravu ivp, nevím, jestli to teď má smysl, budou Vánoce, pak v lednu je chaos a je pololetí a hlavně, v lednu bys měla podepisovat ivp, a to hodnocení prvního pololetí a zároveň odsouhlasit druhý pololetí.
Samozřejmě je potřeba nic neodkývat, ale být prudič, aktivní,, sepsat si problémy, návrhy řešení, požadavky... škola s tebou bude mluvit sice neochotně, ale musí, ty máš právo upravit ivp tak, aby to děcku k něčemu bylo

je neuvěřitelný a zoufalý, jak naši učitelé odmítají rodiče jako někoho, kdo jim nemá co mluvit do práce, oni tomu přece rozumí nejlíp a všechny děti srivnají

a je úplně jedno, jesli je to dítě s nadáním nebo postižením, s psychickým problémem, oni rozumí všemu

řeším právě přestup syna na jinou školu, situace se stala neudržitelnou. a hlavní důvod? škola si nenechala poradit.
A přitom je to děcko, jaký většina učitelů v životě neviděla, nemůžou rozumět jeho problému, ale ode mě to slyšet nechtějí, odmítají se mnou mluvit o tom, co a jak na něho zabírá, proč co nezabírá... nic, oni to ví nejlíp. a tak měním školu.

Jestli chceš ve škole zůstat, pak pruď hned a včas, protože buď to vyřešíš, nebo zjistíš, že to nejde a změníš školu rchle

čím víc nestandardní dítě, tím nutnější komunikace a spolupráce školy a rodiny, protože rodina ví, jak s děckem pracovat

vydrž, možná počkej až do toho hodnocení, abys mohla říct, že takto to nejde a je nutná změna, ale pak na té změně trvej -i za cenu změny školy
 Yuki 00,03,07 


Re: Komunikace učitel-asistent-rodiče 

(30.11.2016 23:07:06)
jo a není u vás škola, které se dřív říkalo speciální? ve třídě 7 dětí a učitelka s asistentkou, každý má ivp a skutečně se podle toho pracuje, děcko jede podle svých možností a je v pohodě - k nezaplacení
 Vivien* 


Re: Komunikace učitel-asistent-rodiče 

(1.12.2016 0:27:28)
To by bylo asi ideální. Běžná třída má kolem 25 dětí.
A ještě by mne zajímalo, jak se vysvětluje třeba osmákům, proč se jejich spolužáci učí látku ze šesté třídy?
 Tečka. 


Re: Komunikace učitel-asistent-rodiče 

(1.12.2016 6:50:47)
jak se vysvětluje třeba osmákům, proč se jejich spolužáci učí látku ze šesté třídy?

No, těžko. Tedy, jak kterým dětem. Velmi záleží, jak je dítě z rodiny naučené vnímat rozdíly a odlišnosti. Neustálé nekonečné vysvětlování, že každý je dobrý v něčem jiném, ten sice jede matiku pro šestou třídu, ale koukni, jak válí v přírodopisu, zatímco ty exceluješ v matice, tamten zas vyhrává olympiády v ...
Varianty pohádky o slonovi Dumbo :-) , povídání o rybách, které sice nevylezou na strom, ale tygr je nikdy nepředčí v plavání, atd.
V případě nutnosti (z praxe - ošklivé posmívání chlapci po obrně kvůli těžké dyskalkulii)sáhnout ke krajní argumentaci - neměl takové štěstí, a nenarodil se úplně zdravý jako ty, a tohle co teď dokáže, je výsledek jeho tvrdého každodenního tréninku od malinka, dřiny, jakou ty si nedokážeš vůbec představit (u nás zabralo).
Holt odlišnost se v naší společnosti tvrdě trestá ~n~
 Yuki 00,03,07 


Re: Komunikace učitel-asistent-rodiče 

(1.12.2016 23:54:08)


jde to, jen to asi nebude snadný, když přijde děcko do 8. třídy nově, ale pokud tam chodí od první, pak to nikomu ani nepřijde, vyrůstají s tím, že každý je jiný a to by mi jako smysl inkluze připadalo jako super věc,

samozřejmě je ohromná míra zodpovědnosti za zvládnutí na učitelích, a trochu i na rodičích, aby to škole nekazili

 Merylin5 


Re: Komunikace učitel-asistent-rodiče 

(1.12.2016 6:06:57)
Ano, musíš prudit, nikdo jiný to neudělá. Řekni svůj názor a pocit, samozřejmě nijak útočně, jdi se tam normálně poradit a domluvit.

V těchto případech většinou všichni dělají co můžou a co umí, přesto to vůbec nemusí sednout - víš sama, jak je těžký s Rišulkou cokoliv, asistentka a učitelka jsou na tom podobně. Vůbec bych to neviděla na selhání školy, je prostě těžký najít ten optimální střed - to víš sama. Ale dokud se nevyjádříš, není možný, aby to bylo lepší.
 Yuki 00,03,07 


Re: Komunikace učitel-asistent-rodiče 

(2.12.2016 0:00:19)
já to naopak jako selhání školy vidím, protože rodič nemusí být odborník, a to ani na komunikaci, ani odhad schopností děcka, myslím tím školních schopností, nemusí být ani pedagog, ani psycholog

zato škola disponuje pedagogickým sborem, a to včetně výchovýho poradce, speciálního pedagoga, taky by někdo z učitelů měl být schpný rozumět tomu, co se píše ve zprávách ppp a spc a když by třeba něco z toho nepochopili, mají kdykoliv možnost se obrátit na spc nebo ppp a nechat si to vysvtlit

to samozřejmě může i rodič, ale ten tomu opravdu nemusí rozumět a nemusí ani vědět, co s tím, neví, jaký jsou možnosti školy, a nemá srovnání děcka s ostatníma, takže rodič fakt tápe, protože neví, jenže narozdíl od školy on zná to svý dítě, a to mnohem líp než škola

takže zase chyba školy, ta se musí postarat o fungující komunikaci, od toho má třeba i psychologa, který by měl být schopný poradit si nejen s dítětem, ale i s rodičem a měl by se postarat o to, aby fungovala komunikace, a v tom případě by to bylo výhodný pro všechno, protože by to nikde nevázlo

no a samozřejmě ještě jedna důležitá maličkost (kterou opravdu nemyslím v případě Rišulky, ale obecně, jen to teď uvádím jako důvod k tomu, co jsme napsala) - od pedagogickýho sboru se dá očekávat, že jsou to samí inteligentní lidi, kteří mají vystudovanou vš, takže mají jistý schopnosti, třeba i schopnost pochopit ty zprávy, přizpůsobit se při komunikaci...
zato rodiče jsou z celýho spektra inteligence a fakt nemůžeme od všech chtít, aby byli aspoň průměrní, a i podprůměrně inteligentního rodiče musí škola zvládnout, nejde to naopak

jenže ono to většinou je to, že škola očekává, že rodič bude na úrovni, a přizpůsobí se škole, stejně tak očekává, že se přizpůsobí dítě

jenže ono to tak nefunguje, přizůsobit se musí ten, kdo to dokáže a dokázat by to měl právě ten inteligentnější, když to nefunguje, nemůžou spolu komunikovat
 Senedra 


Re: Komunikace učitel-asistent-rodiče 

(1.12.2016 6:22:50)
Rišulko, ozvi se, případně si stěžuj v SPC.
Např - slovní druhy, vyjm. slova - měl by mít k dispozici přehledy a opakovat tak dlouho, až si něco zapamatuje.

U nás ve škole - děti s lehčími problénmy jedou jako zbytek třídy, ale jen základní učivo, testy, zkoušení v menším rozsahu, asistentky třeba pomáhají dělat výpisky, vysvětlují, průběžně kontrolují a podobně. Děti s větším problémem třeba pracují jen s asistentkou, svým tempem, pořád opakují, procvičují. Takže můžou být s učivem i několik let za spolužáky.

Integrace neznamená, že asistentka zatrhne a vyznačí něco v učebnici.
 rišulka 


Re: Komunikace učitel-asistent-rodiče 

(1.12.2016 11:23:57)
Děkuju všem!
Ta škola se to teprve učí, chápu to, Ríša je vlastně průkopník..

Dnes jsem vstala s depkou, jeli jsme něco vyřídit s mým otcem, R.dědou - a jak většinou působí, že před tím zavírá oči, že si nepřipouští, že ten kluk má problém, tak na mě poznal a promluvili jsme si o tom. To mi taky moc pomohlo.

Je to vesnická škola (ve městě), ve třídě 13 dětí. Ríšova jediná fungující motivace je láska - ten kolektiv, ta asistentka, že jsou na něj milí, že ho mají rádi, že mu pomáhají a berou ho. Kolektiv je k tomu vedený výborně, ve škole i doma.
O změně školy uvažuji, ale toto stále převažuje jako velké plus. Dělá toho málo, potřebuje dopomoc u všeho, střídá se u něj asistentka s učitelkou, pomáhají i děti - bojím se, že ve spec. škole s dalšími hendikepovanými dětmi by už dělal úplné houby. A taky mu to nechci brát. Co by pak mu zbylo z normálního světa?

Takže už jsem se domluvila s asistentkou, stavím se za ní a proberu - jinak to nejde, máte pravdu.
Vaše rady pro mě moc znamenají, nejtěžší pro mě je být na to sama, tak se nezlobte, že "furt cosik".. :)
 LenkaMad 


Re: Komunikace učitel-asistent-rodiče 

(1.12.2016 13:02:49)
Rišulko, neuvažovala jsi o specce na Ukrajinské? My tam byli moc spokojeni, učili se podle klasických výukových plánů, hodně dětí se odtama dostalo na SŠ. A měla bys to víc v klidu ...
 Azia a 3 ryzova zrna 


Re: Komunikace učitel-asistent-rodiče 

(1.12.2016 13:52:03)
Rišulko, můžu se zeptat, z jakého jsi regionu, kraje?
 Evelyn1968,2děti 


Re: Komunikace učitel-asistent-rodiče 

(1.12.2016 15:53:09)
Rišulko, proč myslíš, že ve speciální škole by dělal houby? Tam se děti učí, ale podle svých možností a svého IVP, způsobem který je pro dítě nejlepší, ne podle ostatních dětí ve třídě.
 Azia a 3 ryzova zrna 


Re: Komunikace učitel-asistent-rodiče 

(1.12.2016 18:49:02)
Ano, přesně tak! nebo pak najít školu, která je na toto zaměřená a dělá pro děti s SPU co může, ne-li víc. Proto se ptám, odkud jsi.
 Yuki 00,03,07 


Re: Komunikace učitel-asistent-rodiče 

(2.12.2016 0:17:10)
TEď DOČÍTÁM - jestli ho mají rádi a snaží se, pak je potřeba s nima mluvit a oni to třeba budou chtít pochpit. to je zákald úspěchu

Nejhorší přístup školy je totiž " my si poradíme" a odmítání rodičů, od toho už utíkám, jak nejrychleji můžu, pokud je teda kam :(
 TaJ 


Re: Komunikace učitel-asistent-rodiče 

(2.12.2016 0:39:26)
Rišulko, já bych na tvém místě přestala trvat na běžné škole...tohle je trápení pro něj i pro tebe...zkusila bych najít speciální třídu, nebo logopedickou, malý počet dětí ve třídě...něco na ten způsob...my máme logopedickou třídu, je tam 7 dětí, jedou podle běžných osnov (s tím, že první třídu měli rozloženou na 2 roky, takže bylo na všechno dost času...), ale prostě v tom malém počtu je to úplně o něčem jiném, mají příležitost všechno pořádně procvičit, nedostávají prakticky žádné domácí úkoly - máme s nimi prostě jen průběžně procvičovat to, co zrovna berou...když už úkol mají, tak jim ho (všem) paní učitelka napíše do notýsku....a co se týče toho, že si myslíš, že by pak nedělal vůbec nic...nemusí to tak být....naopak ubyde stres, bude víc v pohodě a začne ho to zajímat...a že by mu nezbylo nic z "normálního" světa? Já jsem taky trochu řešila, že je svým způsobem v takové ochranné "bublině"....ale prostě ta pohoda nám všem za to stojí a "běžný" kolektiv si užívá na kroužcích....čas zatím ukazuje, že to asi byla správná cesta...co se týče školy a učení, tak je v pohodě, na kroužcích je taky spokojený....ve velkém kolektivu by tak v pohodě nebyl, to jsme viděli v létě na příměstském táboře, kde jich bylo 24...
 TaJ 


Re: Komunikace učitel-asistent-rodiče 

(3.12.2016 1:04:12)
Tuten, tak jasně, bohužel nejsou podobné školy všude...na druhou stranu klasická ZŠ s počtem dětí do 20 taky není úplně běžná...a ta šance, že najdeš opravdu vstřícné učitele, asistenty apod., taky není zrovna moc velká...já třeba dost často od rodičů na naší škole slýchám, jak jsou šťastní, že našli tuhle školu, protože těch škol třeba prošli už několik a všude řešili celkem zásadní problémy...ono už třeba jenom to, že to učivo stihnou v hodinách daleko víc procvičit, je dost velká pomoc nejen pro děti, ale i pro ty rodiče, kteří toho mají obvykle už všeho až nad hlavu....u nás třeba mají minimum domácích úkolů, většinu roku téměř žádné, protože v hodinách se na ně dostane řada daleko častěji, než kdyby jich tam bylo 25...já si třeba neumím J. přestavit, jak by po sociální stránce fungoval v tak početné třídě...jasně, naše škola je svým způsobem taková "bublina", ale dovedu si živě představit, že v klasické třídě by byl natolik ve stresu, že by si tam tu "bublinu" vytvořil kolem sebe sám...tady pomalu nabírá jistotu a rovnováhu, kdežto tam by se stahoval do sebe...a "běžný" kolektiv má kolem sebe na kroužcích, kam chodí, takže úplně v "bublině" nežije....
 Azia a 3 ryzova zrna 


Re: Komunikace učitel-asistent-rodiče 

(1.12.2016 13:39:31)
Rišulko,
za nás:
Syn ADHD 3.tř., pravděpodobně dys.
- asistentka je ve třídě, ale je tam více jiných dětí s ADHD a jeden autista a mají třídní učitelku na všechny předměty, takže komunikuji s učitelkou. Domácí úkoly mají jen zřídka, takže sleduji týdenní plán a já s ním 5x týdně čtu a procvičuju gramatiku, občas pokud stíháme násobilku a ang. slovíčka. Tak 2x - 3x týdně poslouchá CD s pohádkou a vypisuje 8 slov, co ho zaujmou. Občas dáme klasický diktát.

Syn ADHD 5.tř., multi dys.
- Mají už více učitelů, asistentka je s ním ve všech předmětech, takže pokud je něco třeba, komunikuji spíše s asistentkou a dle potřeby s učitelem onoho předmětu přímo nebo přes třídní.
Úkoly, známky atd. mají zadané v internetové žákovské, je tam úplně vše, někdy si to zapíše i do úkolníčku. Taky sleduji týdenní plán. Taky s ním 5x týdně čtu a procvičuju gramatiku, občas pokud stíháme násobilku a ang. slovíčka, ale má toho dost, jelikož dohání češtinu z předešlých ročníků (jsme tu noví), takže toto máme na poslední pozici. Občas dáme klasický diktát.
Vyjmenovaná slova se naučil odříkat za půl roku, každý den musel odříkat všechny, co zná. Pokud procvičujeme podle skupin (po B, nebo po l atd.) jakžtakž to jde, jak je to dohromady, je to horší. Každopádně pravidelně procvičujeme.

Mají u Vás týdenní plány? Pokud ne, můžeš říct i učitelce, aby ti dala roční plán výuky jeho ročník, nebo napsala jednou týdně/měsíčně, co budou brát.
 tosca +2 


Re: Komunikace učitel-asistent-rodiče 

(2.12.2016 8:48:26)
Rišulko, neporadím co funguje, protože to nevím, nemám zkušenosti, ale z toho, co popisuješ mi přijde, že je toho moc na vás oba. Mám dceru ve 3. třídě a popis probírané látky i rychlost postupu odpovídá tomu, jak je to u ní. Takže opravdu postup na běžné základní škole. Pokud porovnám tempo první a druhé třídy, je to ve třetí podstatně rychlejší, a nároky na děti jsou větší. Nám to nevadí, malá se v první a druhé nudila, a to tak, že začala rebelovat (značně se zhoršilo chování) a na výuku postupně rezignovala, takže jsme měnili školu. Teď je tempo pro ni tak akorát, ale pro dítě, které má nějaký problém to může být příliš, a musí to být pro něj značně demotivující. Zvlášť, když se tím trápí i maminka.
Netuším, kde teď bydlíte, kdysi to bylo velké město poblíž našeho bydliště, a školu jste pokud vím zvolili tu Ukrajinskou. Jak to chápu teď, tak tam už Ríša nechodí. Vesnická škola (ve městě) se 13 dětmi ... celkem by mě zajímalo která (pokud ne veřejně, budu ráda za e-mail :) ), ale, uvažuji, pokud se škola teprve učí s dětmi s problémy pracovat, je to pro Ríšu vhodné? Já sice chápu, že někde se začít musí, a pokud lidé chtějí, leccos se dá zvládnout, jenže podle popisu byste oba potřebovali spíš zkušené pedagogy a asistenty. Opravdu nevím, jestli Ríša zvládne zpracovat chyby, které udělají dospělí kolem něj, protože se to taky učí. Možná ano, to musíš posoudit Ty, jestli ho ty situace někam posunou a případně posílí nebo ho to spíš srazí a demotivuje. Podle popisu situace bych na Tvém místě spíš pouvažovala nad speciální školou, kde to s dětmi s problémy už umí, a kde tomu případně mají přizpůsobené osnovy a hlavně styl práce. Vždyť nejdůležitější je pohoda dítěte a postup v rámci jeho možností. Speciální školy (dnes už jsou to stejně "obyčejné" základní školy) přece nejsou uzavřené ústavy, kdy se děti nesetkávají s okolním světem. V mnohých je to spíš naopak, protože mnohé děti potřebují život v "normálním" světě natrénovat, a tak to s nimi trénuje i ta škola. Na rodičích i tak zůstane spousta práce, ale nemám v tuto chvíli dojem, že zvládneš pracovat s dítětem (což je hodně důležité) a zároveň s učitelkou a asistenkou, které se taky teprve učí, co to znamená pracovat s dítětem s problémem.
Zas na druhou stranu, pokud už jste školu měnili, nevím, jak by malý zvládl další změnu :(
Stejně to nakonec budeš muset posoudit Ty, co je pro vás nejlepší. Myslím na vás na oba. ~x~

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.