| Barbar | 
 |
(9.11.2016 15:13:02) a ohledně té motivace... napadá mě třeba, že každý den, kdy procvičuje bez řečí, ačkoli ho to nebaví, by si mohl třeba dát razítko nebo samolepku a za deset samolepek třeba vybrat nějakou činnost, kterou budete dělat spolu, nemusí to být za peníze, spíš že s ním pak budeš trávit nějaký čas podle jeho představ. Kamarádce to doporučila psycholožka u dcery v tom smyslu, že si dcera sama aktivně vymyslí, co bude s rodiči dělat, třeba to i připraví apod. To, že ho čj nebaví, nevadí, mou dceru zase nebaví matematika. Myslím si, že je pro dítě dobré si uvědomit a zažít, že musíme v životě zvládat i věci, které nás nebaví. A ohledně těch trojek, mně to taková katastrofa nepřijde, je jasné, že člověk zhoršení ve škole má tendenci řešit, ale jestli mu nějaký jiný předmět jde a baví ho, tak i kdyby měl z čj trojku, tak se z toho nestřílí...Já byla na hodně přísné škole, ale také to podle toho vypadalo, měla jsem trojky na vysvědčení a nakonec mám i VŠ.
|
| velka_holka | 
 |
(9.11.2016 15:22:24) Barbar, díky za povzbuzení. Mě ty trojky štvou, uvažovala jsem o osmiletém gymplu, teď to na to nevypadá. Synkovi je to fuk. Matematiku má o dost lepší, i když i tam dokázal trojky pochytat. Není hloupý, je lempl... S těma dys poruchama, mě to napadlo, protože mu vadí rychlé tempo a někdy i při řeči se zarazí, třeba vprostřed slova, dá 2 sekundy pauzu a pokračuje.
|
| Barbar | 
 |
(9.11.2016 15:34:22) jo, jasně, no rychlé tempo vadí i mojí dcerce, má nejspíš slabou poruchu pozornosti... já ji mám taky, v dětství nediagnostikovanou. Někdy si prostě nestihne ani zapsat všechny příklady, teď donesla dvojku z testu z matematiky, všechny výsledky dobře, ale dva příklady si vůbec nezapsala, i když se diktovaly na začátku, před počítáním. Ve druhé třídě měla z diktátů převážně jedničky, načež jednou přinesla za čtyři, poněvadž napsala čtyři slova místo čtrnácti, zbytek prostě vypustila. Nejspíš si ani nevšimla, že píšou diktát .Také měla katastrofální přepisy, zatímco diktáty převážně v pohodě. Obecně nejlépe dávala velké písemky, kde měla zadání před sebou a nemusela si ho zapisovat dle diktátu.
|
|
| X__X |
 |
(9.11.2016 15:34:53) někdy i při řeči se zarazí, třeba vprostřed slova, dá 2 sekundy pauzu a pokračuje.
a ty zárazy jsou jenom při řeči? a uvědomuje si, co se kolem něj v tu chvíli děje nebo je mimo? že takovými krátkodobými zárazy, absencemi, se může projevovat i epilepsie. jenže ta by tedy nebyla jenom při řeči, ale i při jiných činnostech (i když na druhou stranu, kraťoučká pauza v průběhu řeči se určitě pozná líp, než stejně krátká pauza třeba při sledování televize). a zas pokud by to opravdu byly epi záchvaty (neříkám, že jsou, nevím, možná se tvůj syn jenom normálně zakoktá, je to jenom jedna z možností a těžko z popisu posoudit) a pokud nepozorovány probíhají i při vyučování, tak by bylo možné, že mu část učiva prostě uniká, protože v danou chvíli je mimo, nevnímá, co učitel říká a i když to je krátká chvilka, když se jich v průběhu hodiny nasčítá víc, může mu unikat podstata.
|
| velka_holka | 
 |
(9.11.2016 15:46:48) X-X, zajímavá úvaha. JIndy výpadky nemá, nebo jsem si nevšimla. Spíš myslím, že mu pusa předbíhá hlavu, a občas to musí vyrovnat... Pravda, občas říká, že vůbec nevěděl o domácím úkolu, ty mikrovýpadky při hodině by to vysvětlovaly. Ale není tedy pravděpodobné, že by se to stávalo i třeba při sportu, při chůzi... ? Sportuje dost, zvládne zátěž, a toto jsem nikdy nezaregistrovala.
|
|
| X__X |
 |
(9.11.2016 16:05:16) jasně, kdyby to byly epizáchvaty, tak by je měl i při jiných činnostech, nejenom při řeči. pokud jindy stejný problém nemá, tak je ta úvaha nepravděpodobná.
|
|
|
|
|