Nella+2 |
|
(22.10.2016 9:36:30) Synovi je 5 let, za rok by měl jít do školy. Uvažujeme ale o odkladu, uvidíme co nám řeknou u zápisu. Je chytrý až moc ale písmena, číslice apod mu nic neříkají. Dodneška ( i přes mou opakovanou snahu) nepozná číslice ( jen 1 a 5), z písmen asi tak 3. Od začátku školního roku byl ve školce 7x. Pokaždé 2-3 dny a onemocní. Je alergik, bere seretide, aerius.. První rok školky to bylo lepší než ted, druhý ještě lepší a ted katastrofa. Uvažuju o tom že ho nechám doma. Úplně. Aspon do jara. Ale říkám si jestli mu to nebude u zápisu a pak ve škole třeba chybět. Samozřejmě že pokud bude takhle pokračovat a bude stejně doma pořád nemocný tak si nepomůžeme. Jen bych chtěla znát vaše zkušenosti, i učitelek ( Delete), jak moc je ten předškolní rok pro budoucí školáky přínosem. Nějak se v tom plácáme, jsem už úplně zoufalá ( zase mi tu kašle a smrká) a přemýšlím co s tím. Díky .
|
withep |
|
(22.10.2016 9:56:38) Myslím, že to má smysl hlavně socializační, pokud je sociálně zralý dost a jde jen o přípravu typu rozlišit barvy, tvary, více-méně, atd., to s ním můžeš procvičit doma. Navíc zápis (bude prý nově v dubnu) nejsou přijímačky, oni ti ho do školy vezmou, i když všechno potřebné umět nebude (málokteré dítě vše potřebné umí). A potom od jara do léta by si zase mohl zvyknout na režim, pravidla, pobyt v kolektivu.
Jo a poznávat číslice a písmena se učí děti v první třídě, dítěti nezabráníš v tom, aby se je naučilo dříve, ale učit ho to cíleně mi přijde zbytečé, možná i kontraproduktivní (zkus si představit tu nudu, když čekáš, až se to, co ty už umíš, naučí většina ostatních).
|
|
Lassiesevrací |
|
(22.10.2016 9:59:39) Zdraví je základ. Nechala bych ho pár měsíců doma. Nezmešká nic zásadního.
|
|
Kukurice29+3. |
|
(22.10.2016 10:13:33) Dcera do skolky nechodila. Pismena nepozna a cisla 1-5 se naucila pred zapisem. Chodi uz do druhe tridy a neni zadny problem, ma same jednicky. Je narozena v cervnu. Pokud je chytry, tak bych odklad nedavala.
|
|
Senedra |
|
(22.10.2016 10:21:16) Nello, to že by děti měly znát číslice a písmena před začátkem školy je kapku mimo. Jasně, že když se malé dítě začne na číslice a písmenka vyptávat, tak se mu nemá zatajovat, že něco takového existuje, ale do školy bude dítě chodit právě proto, aby se naučilo číst a psát. Spíš bych se zaměřila na to, jestli dokáže poznat stejný počet - tj třeba 3 autíčka a tři bonbony - případně rozeznat méně/více. Stejně tak není důležité, aby dítě znalo písmena, ale aby dokázalo rozlišit tvary od sebe. Jestli máš pochybnosti, požádej o vyšetření školní zralosti v PPP ( klidně hned, mívají hodně dlouhé čekací lhůty) a tam udělají nějaké testy a doporučí nebo nedoporučí odklad. Pak je také důležitá orientace v prostoru - vpravo, vlevo, nahoře, dole, barvy, tvary. A sociální zralost. Stejně bych se rozhodovala až u zápisu. Nevím jak jinde, ale u nás bude až někdy v dubnu - a do něj se může spousta věcí změnit.
|
Senedra |
|
(22.10.2016 10:29:04) Jpo a ještě jedna věc - jemná motorika. ta je taky dost důležitá - umět vymalovat tvar, nakreslit stejný, uvolněné rameno a ruka.
|
|
|
K_at |
|
(22.10.2016 10:28:45) Pokud mas moznost, nech ho doma! Jestlize normalne doma mluvite, "pracujete" a jste trochu kreativni, neutece mu nic. Klidne muzes domu koupit ruzne sesity pro predskolaky a muzete je postupne vyplnovat. Uvidis, pokud mu neco zasadniho nepujde. Konkretne s cisly- dulezutejsi je, zda umi cisla pouzit v praxi. Napocitat treba 3 kaminky, pridat dalsi dva, spocitat si je. Chapat, ze 2 rohliky je mene nez 4 rohliky atd. Promluv s ucitelkou, zda vidi nejaky zasadni nedostatek. Dulezita je grafomotorika, jak drzi tuzku. Skladat puzzle, vypravet pribeh, strihat, skladat z papiru, modelovat. Bezne veci.... najdi si treba aktivity Montessori. Jsou to casto jednoduche veci podporujici motoriku, koordinaci, spetkovy uchop.
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(22.10.2016 11:31:19) jestli ho necháš doma a on si bude jenom hrát, pak mu to uškodí jestli ho necháš doma a budeš se mu věnovat, pak mu to rozhodně prospěje
jinak by mě zajímalo, co znamená, ž je chytrý až moc, jestli je to předškolák a hodně toho zná, ale nejdou mu písmenka a čísla, zvážila bych ppp, kde by se dalo už i takto brzo přijít poruchy učení a pracovat s tím už i teď
můj syn ve školce v 5 letech byl jediný, kdo si nedokázal sám podepsat obrázek ani prvním písmenkem, odmítal písmena, v necelých 6 se pak už sice sám naučil čís, ale má dyslexii, dys všechno možný a bylo to poznat už v té školce, právě to odmítání je taková nápověda
teda ne že by musel znát čísla a písmena, ale právě většina dětí už zná kolem 5 let aspoň to svoje první písmeno a aspoň některý čísla
|
withep |
|
(22.10.2016 13:41:36) Jejda, proč by mu mělo uškodit JENOM hraní...?
Při hře se toho naučí nejvíc a nejefektivněji, hra je pro dítě práce, ne flákání . Samozřejmě existují různé hry, při kterých se naučí různé věci, tak to je případně možné trochu usměrnit, aby byl rozvoj všestranný. A i když je náchylný k nemocem, snažila bych se mu alespoň občas zajistit společnost dalších dětí (menší skupina nebo děti venku - tam se nemoci tak moc nešíří).
|
Yuki 00,03,07 |
|
(23.10.2016 10:59:15) myslím to tak, že pokud si bude hrát sám, pak mu to k ničemu nebude, a samozřejměě dodávám, že pokud se mu bdue někdo věnovat, bdue si hrát s ním, tak mu to prospěje
bez ohledu na zdraví, to je jiná věc, to má přednost kdykoliv
|
|
|
|
TaJ |
|
(22.10.2016 18:25:00) Milado, ale Aerius není přímo na posílení imunity, ale spíš na zmírnění příznaků, syn ho bere během jara při na pylové alergii...u nás třeba na imunitu dost pomohl ve školce Imunoglukan a později se nejvíc osvědčila kombinace Vibovitu Junior a laktobacilů...
|
|
|