Inaaa |
|
(16.9.2016 6:48:22) Vím, že zde už kolikrát diskuse byly, ale zajímá mě v čem má toto gymnázium přínos proti jiným. Nebývá zmiňováno mezi těmi, kdo jsou na prvnich místech úspěšnosti, jako třeba často církevní gymnázia, například, Kepler, Neruda a jiné. V čem se liší výuka od státních gymnázií, od kolika se ráno začíná atd. Kam žáci poté odcházejí atd. Poloha školy v Řepich moc výhodná není. Kam děti ze školy poté pokračují?
Ze současnosti vím, že byla zminovana Amálie Hilgertová jako studentka a olympionička.
Nebo obráceně, jaké má minusy a jaké plusy.
|
Dream |
|
(16.9.2016 7:17:24) Nektere informace najdeš na webu, zacina se v 8:30 nebo pozdeji. Výhody - velmi individuální pristup, maly kolektiv, velka nabidka volitelných predmetu a s tim spojena moznost profilace a volba rozvrhu dle svých zajmu, deti podobného zaměřeni, vstřícné zacházení, výborní vyucujici, prace na seminárnich a rocnikovych pracich (dobra příprava na vs), hodnoceni procenty a slovne. Nevýhody - pro někoho poloha, pro někoho moc velka benevolentnost. Deti jdou dal na různé vs, stejne jako ze státních gymplu, studuji v zahraničí apod. Tam rozdíl nedivím. Kazdy ocení neco jineho, je fajn, ze je na vyber více gymplu s různými přístupy a stylem výuky. Duhovka je Montessori, tam to bude zase jine.
|
Inaaa |
|
(16.9.2016 8:01:04) Jojo, díky za názor. Web znám, ale řekla bych, že jsou pozadu s aktualizací. Co si mám predstavit pod velkou benevolencí?
U té Duhovky je zvláštní, že tam někdo končí na své cestě po pražských gymnáziích, když vystřídá státní i soukromé a pak končí na Duhovce.
Nějak se mi to pak neřadí mezi školy placené na které bych se nedivala pochybami
Na druhou stranu znám absolventku soukromého Rakouského gymnazia v Praze a ta nyní odchází studovat do Německa. Tu obdivují i proto, že ji tyden před maturitou náhle zemřela matka, že to zvládla a jde dál. Gymnázium má nově status bilingvni od 1.9.
|
PJana |
|
(16.9.2016 8:43:57) Pokud vím, tak je dětem ponechána velká samostatnost v rozhodování, co se budou učit a jak. Nikdo je do ničeho netlačí. Ono se totiž předpokládá, že ty děti se chtějí získávat znalosti samy, a proto se učí dobrovolně. Má tam kamarádka syna a jsou moc spokojení. Ale on je prostě "jiný" (IQ 135) a s "normálními" dětmi se bavit neumí. Pro něho by obyčejná škola byla utrpením. Co se týká učitelů, někteří jsou lepší, někteří horší, prostě jako všude. Jde opravdu o tu přirozenou touhu dětí dozvědět se něco nového.
|
Inaaa |
|
(16.9.2016 9:48:27) Dík za info.
|
|
withep |
|
(16.9.2016 11:44:20) Člověk s IQ 135 je úplně normální člověk, jen nadprůměrně inteligentní, jinakost se tím nijak nevysvětluje
|
simiki+koťátko 03/07 |
|
(16.9.2016 14:03:07) Loro, ujišťuji tě, že i já s 148 se ráda pobavím i s totálním blbcem, jen když to není ignorant
|
Monty |
|
(16.9.2016 14:13:00) simiki, nápodobně. Pokud někdo není ignorant, výše IQ není pro rozhovor s ním nijak zvlášť důležitá. Nebo cvok - nás nedávno zastavil pán, který byl očividně mešuge a začal nám (šla jsem se synem) vyprávět nějakou absurditu o zubech, hruškách a ořeších. Bylo to zajímavý, i když nás to asi nijak neobohatilo. Lidi jsou často zajímaví, i když nemají IQ jako Einstein.
|
|
Lída+4 |
|
(16.9.2016 14:32:03) Simiki, JSI DOSPĚLÁ. Dítě s tvým IQ by s tím nejspíš mělo dost velkej problém.
|
Monty |
|
(16.9.2016 14:32:48) Lído, jak který. Ani děti s vysokým IQ nejsou všechny stejný.
|
Lída+4 |
|
(16.9.2016 14:36:59) No to samozřejmě, mně to povídat nemusíš. I vlastní sourozenci s podobnou inteligencí se můžou diametrálně lišit.
|
|
. . |
|
(16.9.2016 15:03:55) Monty, Lída píše "nejspíš". A jsem si jistá, že zná daleko víc dětí s IQ cca 150, než ty
|
|
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(16.9.2016 14:37:26) No nevím, syn má asi tolik jako Simiki. Na skautu se bavil se všema dětma i s těma pomalejšíma. V tý době ještě nevěděl, jaký má IQ, tak možná proto.
|
Lída+4 |
|
(16.9.2016 14:41:25) Inko, tím to nebude. Ono jaxi mezi dětma s vysokým IQ se najde vyšší procento těch, co mají zároveň nějakej další problém (třeba zrovna s komunikací s okolím). Takovejch dětí znám skutečně HODNĚ.
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(16.9.2016 14:43:53) On se nikdy nijak zvláštně neprojevoval, jaký má IQ zjistil, až, když si zařizoval vstup do jaderných elektráren.
|
Lída+4 |
|
(16.9.2016 14:47:12) Jo, takovejch je plno. Ale pak je spousta těch, co se už na první pohled chovají trochu zvláštně. Někdy je naopak okolí tipuje na málo inteligentní.
|
|
Monika |
|
(16.9.2016 17:55:56) Když chce někdo vstoupit do jaderné elektrárny, musí absolvovat test IQ? Fakt?
|
. . |
|
(16.9.2016 18:25:34) Moniko nemusí. A Inka to netvrdí.
|
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(16.9.2016 18:52:03) Nemusí, ale nějaké psychologické testy a tohle bylo součástí. Jestli to bylo povinný nevím.
|
|
Cha-Cha |
|
(17.9.2016 11:46:04) Když tam, někdo jde na prohlídku nebo na návštěvu nemusí. jinak ale všichni zaměstnanci včetně dodavatelských firem samozřejmě musí projít psychologickým vyšetřením, na některé pozice je potřeba i ten IQ test.
|
|
|
|
|
|
simiki+koťátko 03/07 |
|
(16.9.2016 15:28:21) Nevím, zda jsem měla, jak ty píšeš, problém. Děcka jsou děcka. Toto je zveličování k ničemu. To asi jako si představují chudí lidé bohaté, prostě si myslí, že...
|
18.10Zvidavazena16 |
|
(16.9.2016 15:30:03) Možná je vylučují ti rodiče a pěstují si výlučnost tím, že se stýkají jen se členy Menzy.
|
. . |
|
(16.9.2016 15:33:38) Jj, všichni choděj na oběd do stejné, a z toho to mají
Dovoluji si upozornit, že Lída nemá jako chudá nějaké nerealistické představy o bohatých. "Nejspíš" neznamená každé dítě v každém případě. Jsou samozřejmě děti s vysokým IQ i vysokou schopností komunikovat s kýmkoli. To se může sejít. U Simiki zjevně ano
|
Monty |
|
(16.9.2016 15:41:06) Slupko, ono se to dá částečně i "vypěstovat". Je to jeden z důvodů, proč jsem proti separaci v útlém věku a proč jsem vlastní dítě nedala do specky. Nebude to pochopitelně fungovat u/na každýho, ale přijde mi to tak nějak zdravější.
|
. . |
|
(16.9.2016 15:56:35) Monty, ano, dá se to i vypěstovat. Otázka ovšem je, zda tím, že dám dítě do specky, nebo tím, že ho nechám na běžné zš. Pokud mu na té běžné zš dají ostatní jeho jinakost sežrat (Lída to píše také), tak to vypěstuješ tam. Dále se to samozřejmě dá vypěstovat čistě doma, bez ohledu na školu, vlastním příkladem a(nebo) výchovou, řečma. A dále, ne vždy je to vypěstované, často to prostě tak je.
|
|
|
Lída+4 |
|
(16.9.2016 15:47:43) Jo, takový jsou dvě z mejch dětí. Ty druhý dvě to mají jinak - jedno dost výrazně. Obdobně já jsem ve škole problémy tohoto typu měla, brácha ne. Nadání máme velice podobný. U bráchovejch dětí je to taky napůl...
|
|
|
Lída+4 |
|
(16.9.2016 15:44:02) Kdepak, obvykle je to tak, že ty děti vylučujou ze svýho středy sami jejich "průměrný" spolužáci. Dost často se z takovejch dětí stane cíl šikany.
|
Dream |
|
(16.9.2016 18:19:12) Lida a Slupka to urcite vystihly. Hodne deti z tohoto gymplu ma různé problemy v socialni oblasti a rada z nich ma težké oslabení v oblasti dys, komunikace. A maji problem se bavit s jinyma detma, ne proto, ze by se povysivaly, ale proste to neumi, nejsou obratně, často jsou i dost nevnimave vůči pocitům druhých, maji horší odhad. U dospělých uz je rada těchto veci kompenzována a naucena v ruznych sociálních situacích. Nejake elitarstvi apod, jake si představuje Monty, tam neni. Deti jsou od pocatku vedeny tak, ze iq je předpoklad a určitý dar a ze je nutne na sobe pracovat. Nikdo je nepodporuje v nadřazenosti. Jen je tam vetsi vstřícnost a pochopeni pro různé socialni "úlety" a neporozumeni.
|
|
|
|
|
|
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(16.9.2016 14:15:16) To mi přijde dost povýšený, IQ kolem 100 snad není ani podprůměr.
|
Lída+4 |
|
(16.9.2016 14:30:40) Inko, tak si zkus představit, jak se třeba ty bavíš s někým, kdo má IQ 70. Asi budeš dost těžko hledat společnou nit hovoru - a to jsi dospělá.
|
|
|
. . |
|
(16.9.2016 14:58:24) LoroX, to ovšem není o IQ, ale o povaze. To už je ta "jinakost" kromě IQ, respektive na něm nezávislá.
|
18.10Zvidavazena16 |
|
(16.9.2016 15:07:49) Ano, jinakost hraničící trochu s asociálností.
|
. . |
|
(16.9.2016 15:14:55) No a abychom se vrátili k tomu gymplu Mensy, tak tam je tolik "jinejch" lidí, že jinakost se tam stává normální a nikdo si nemusí připadat divně, natož aby se o něm někdo (na gymplu a mezi rodiči studentů) tak vyjadřoval. Fakt je, že si tam mezi sebou i lépe pokecají, než třeba na základce.
|
|
|
|
18.10Zvidavazena16 |
|
(16.9.2016 15:07:01) Lorax - já teda výši IQ lidí, se kterými se bavím takto odhadnout neumím. Popravdě většina lidí si IQ ani nenechává měřit. To, že si syn s málokým rozumí není podle mne dáno výší jeho IQ, ale povahou. Však se podívej kolem sebe, někteří lidi se baví téměř s každým a jiní zase sotva pozdraví, a to bez rozdílu výše IQ. Syn bude spíše samotář nebo méně společenský a nedokáže se asi přirozeně bavit "o ničem" jak se říká, vést takový ten small talk. Ostatně píšeš, že jste oba s manželem to samé, tak se není čemu divit, že se tak chová i syn. Problém lidí s vysokým IQ bývá často sociální, jsou to trochu mimoňové, hlavně ti s matematickým nadáním. Však se stačí podívat na MatFyz apod. jak tam ti studenti často vypadali. Nevím, jestli je to tak ještě i dnes, ale dříve vypadali strašně nemoderně, účesy a oblečení jak po dědovi apod. Takže oni mohou být chytří, ale zase jednostranně zaměření. A každý se nechce bavit neustále jen o matematice nebo o počítačích. Svět je jaksi pestřejší.
|
|
|
withep |
|
(17.9.2016 6:15:44) LoraX, myslela jsem to tak, že člověk s IQ 135 může být mimoň s komunikačními problémy, ale zrovna tak může být "úplně normální", schopný komunikovat se širokým spektrem lidí. A člověk s IQ 100 taky, často jde spíš o úroveň EQ, o schopnost rovnoměrně hovořit a naslouchat, hledat společné téma atd, pokud není dané, atd. Nejbližší přátele si člověk asi vždycky najde v podobných hodnotách, ale aby se úplně ztrácel mezi jinými? To snad jen v tom školním věku, kdy je nucen být v určitém uměle vytvořeném kolektivu, a fakt ho nebaví, zdržují a třeba i ponižují zájmy většiny.
Stejně tak člověk s IQ 135 může být, a nemusí, mimořádně nadaný. Řekla bych, že možná specifika mimořádného nadání vyčleňují dítě z kolektivu spíš než jeho vysoce nadprůměrná inteligence.
|
|
|
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(16.9.2016 11:09:02) ono samotný fakt, že dítě není schopné na státních i některých soukromých školách fungovat, ještě o ničem nevypovídá. Mám v mnoha ohledech dost nestandardní děti, zvláště prostřední má navíc dost vysoké IQ kombinované s dys - to pak není vůbec snadné najít školu, kde jsou schopni s tím pracovat. Proto někteří vystřídají víc škol, než zakotví někde, kde jsou ochotni pracovat s dítětem individuálně.
|
|
|