sovice |
|
(1.9.2016 10:11:05) Nevím, jak bydlí VK junior, ale předpokládám, že VK junior nemusí u svého bydliště řešit zaparkování na ulici před domem. (Mýlím-li se, omlouvám se mu.)
Z pohledu osoby bydlící úplně jinde a bez auta, takže problém s parkováním rozhodně nemající, jsou rezidenční zóny v obytných čtvrtích dobře. U obchodů by měla být místa pro zastavení či nakládku/vykládku a jinak je třeba vážně řvát o rozumně umístěná a kapacitně dostačující parkoviště pro dojíždějící. Pohoršovat se, že někdo chce mít šanci parkovat tam, kde bydlí, je jaksi podivné.
|
Vaclavka |
|
(1.9.2016 11:10:23) VK junior jak jsem pochopila bydli někde v Kobylisích. Asi mu vadí, že tam za nim nebude moci dorazit nerezidentni návštěva. Kdyby byl systém zón domysleny a nabízel i něco jiného než parkovací místa od 40 korun za hodinu výše, pak bych předpokládám nebylo co řešit.
|
Alraune |
|
(1.9.2016 11:11:13) Zony začínají na patnácti korunách za hodinu a třeba na sedmičce od šesti stojíš na placené zoně zadarmo až do ráno, o víkendu taky zadarmo.
|
Vaclavka |
|
(1.9.2016 11:22:35) Alraune u nás to bude tuším od osmi do osmi a za čtyři pětky. Ale překvapilo mne, že když jsme byli na promoční hostině v jedné super kavárně v Hermanove ulici, tak nám nabídli povolení stát na modré, sice jen na dvě hodiny, ale i tak to bylo fajn, nemusela jsem se nervovat kde mamku vysadime.
|
Alraune |
|
(1.9.2016 11:27:19) Existují přenosné karty, jen se za ně platí hrozná pálka. A pak existují karty na parkování na modré, jsou stírací, a kupujou se na úřadě. Těch můžeš mít zásobu, jen jsou dost drahý.
|
|
|
|
|
angrešt |
|
(1.9.2016 11:22:08) Pokud vím, tak VK junior bydlí na Kobylisích, nebo aspoň bydlíval, potkávala jsem ho tam při nástupu do metra.
Myslím, že modré zóny vznikají prostě v sebeobraně a plně je chápu, nemám s nimi žádný problém. Ale připadá mi celkem nevkusné doplňovat to různými poznámkami o "těch, co se odstěhovali do polí a tak jim to patří". Pro mě osobně se doprava do Prahy odstěhováním "do polí" výrazně zlepšila oproti dopravě z bydlení na pražské periferii. Ale i kdyby ne, tak to samozřejmě beru jako součást bydlení za hranicí města, nelíbí se mi ale, pokud kvůli tomu mám číst hloupé posměšky.
Strašně chybí pořádné dostatečně velké parkování u zásadních dopravních uzlů (nejen konečné metra, ale jak třeba Martina zmínila některá významnější nádraží), u zdravotnických zařízení, kam doprava MHD bývá často vyloučená jaksi podstatou návštěvy toho zařízení apod.
|
sovice |
|
(1.9.2016 11:28:50) Angrešte, ty posměšky se mi taky nelíbí, ale byly mírně vyprovokované.
Jinak souhlasím.
Po pravdě, nad nemožností zastavit a zaparkovat u zdravotnického zařízení mi zůstává rozum stát. (Naproti tomu dopravu starých nemocných příbuzných na návštěvu považuji za řešitelnou tím, že zdravý příbuzný dotyčného vyloží na místě a odjede zaparkovat jinam - je-li návštěva na krátko, tak na placené místo blízko, je-li na delší dobu, tak holt o dost dál levněji; tak to ostatně automobilem vybavená část rodiny při návštěvě v Praze přesně dělá.)
|
Alraune |
|
(1.9.2016 11:38:05) Ono je to těžký... všichni vytáhnout pomoc babičkám, ale i v rezidentních čtvrtích jsou babičky, rodiny s malými dětmi... a ty opravdu necítí povinnost parkovat kilometry daleko, aby někdo jiný pohodlně a zdarma parkoval, když jde na Matějskou. Morální právo se v tomhle případě prostě nedá aplikovat jednotlivě, to žádná vyhláška neošetří. Pro lidi se ZTP jsou parkovací místa v ulicích, ale jinak je to těžké nějak definovat.
Mmch, městské části prodávají víc rezidentních karet, než je míst... takže ještě ubrat místa rezidentům, kteří si možnost parkování platí, taky není řešení, už tak se nevejdou.
Řešením je jen stavět parkovací domy, zřizovat parkoviště.
|
Alraune |
|
(1.9.2016 11:39:50) Mmch, skončily prázdniny a na sedmičce máte problém v pět odpoledne najít parkovací místo s rezidentní kartou. Není to tak, že by sedmička místa blokovala ze zlomyslnosti a z pocitu nadřazenosti nad lufťáky. Prostě je nemá.
|
Z+2 |
|
(1.9.2016 13:33:51) A proto je na Letné postavené podzemní parkoviště a otevře se až se to bude hodit....
|
Alraune |
|
(1.9.2016 14:20:00) Mělo by se otevřít v září, ale ceny budou stejné jako na zónách. Já doufám, že by OC Stromovka v tomhle mohlo fungovat jako Nový Smíchov. To by místním firmám dost pomohlo.
|
|
|
|
Vaclavka |
|
(1.9.2016 12:36:59) Alraune ta karta stála stodvacet ale pojednou a za ten klid to stálo. Jinak s obtížemi při parkování má problém i tchán na Flore, kde je taky modrá. A myslím, že tady vůbec nejde o parkování když jedu na Matěje, ale o parkování dojíždějících za prací. Možná jsem naivní, ale myslím si, že těm by stačilo zapichnout to u metra.
|
Alraune |
|
(1.9.2016 12:49:47) Myslím, že nutnost záchytných parkovišť tu v diskusi nezpochybňoval nikdo. Jenže magistrát raděj dovádí s ubíráním pruhů na magistrále.
To je další věc... Zelení chtějí dopravu spíš komplikovat, než zjednodušit. Nevěřila jsem tomu, dokonce jsem je párkrát volila, nicméně fakt to docela drtěj.
|
|
|
|
Lída+2 |
|
(1.9.2016 12:10:42) sovice, tak to by s tím v té Chrudimi museli dva......a nestačil by jeden ....co jsem tak vyslechla.....
prostě pokud důchodce potřebuje oporu, těžko stačí jen řidič od auta....pokud jdeš pro auto, někdo Ti až přijedeš musí tase dotyčného podpíráním dovést.....a prý tam jsou velmi rychlý ve volání Policie.
|
sovice |
|
(1.9.2016 12:18:48) Lído, jasně že se vždycky najde další komplikace... Ale pokud lidi (včetně policie) nepoužívají i rozum a jistou vstřícnost, žádné vyhlášky všechny myslitelné složitosti stejně nevyřeší.
|
Lída+2 |
|
(1.9.2016 12:33:20) sovice, jasně, pokud někdo ztratil mozek, tak mu nikdo nepomůže......
|
|
|
|
Vaclavka |
|
(1.9.2016 12:17:03) Sovice, čím vyprovokovane? Že se zastanu lidí v satelitech? Od revoluce jen u nás jich vyrostlo asi pět. Rozprodala se pole a začalo se stavět o sto šest. Takové paneláky naležato. Někdy na hranici vkusu. Ale nikde tam není možnost nákupu, škola, školka doktor... Bez auta problém. Nevím, zda takový domek přijde levněji než pražský byt. Rozhodně obyvatele satelitů neodsuzuji a když už jim tohle bydlení bylo nabídnuto, neměly by se jim házet klacky pod nohy.
|
sovice |
|
(1.9.2016 12:25:20) Ne, tím ne.
Ale např. formulace "A nemají ani tak za účel hájit zájmy rezidentů, jako se zbavit Středočechů či Ústečáků. Ó hrůzo, oni nám tu parkovali!!!!" nebo "Jo, a vyhnat náplavy!" jsou směrem k rezidentům taky poněkud konfrontační, nemyslíš? Rozhodně to z nich nevypadá, že uznáváš, že i rezidenti parkovat potřebují.
(sorry, celou debatu prohledávat nebudu)
|
Vaclavka |
|
(1.9.2016 13:02:49) Sovice, to, že zóny mají primárně za úkol zbavit se Stredocechu není z mé hlavy, psali to natvrdo v Metru. To, že je vydaných víc karet než je parkovacích míst taky není z mé hlavy. Rovněž to,že místo záchytných parkovišt vyrostly hypermarkety. Že se mi nelíbí to, že mají podnikatelé platit přes dvacet tisíc za kartu je provokace? A že rezidenti mohou mít jen jednu kartu na jedno auto? A už poněkolikáté opakuji, že Prahu 8 za centrum nepovažuji.
|
sovice |
|
(1.9.2016 13:12:19) Pokud vím, všichni v téhle debatě nutnost záchytných parkovišť vidí. Vlamuješ se tudíž (v této společnosti) do otevřených dveří.
|
Vaclavka |
|
(1.9.2016 13:18:46) Teď ti dost dobře nerozumím, ale to už je asi fuk. Původně jsem psala, že mi vadí zavedení zón u metra v Kobylisích a na Praze 5 a 6 bez alternativy záchytných parkovišt.
|
|
|
Alraune |
|
(1.9.2016 14:23:07) Co ti připadá diskriminačního na tom, že rezidenti mohou mít jen jednu kartu na jedno auto? Kolik lidí vlastní několik aut? Když má rodina víc aut, může být na každého člena rodiny jedno, co ti na tom připadá divného? Míst je málo, holt si člověk nemůže zaparkovat před barákem svou sbírku veteránů.
|
|
|
Vaclavka |
|
(1.9.2016 13:13:49) A asi nemá cenu psát, že částečně jsem reagovala na Inky eSka.
|
|
|
Martina, 3 synové |
|
(1.9.2016 12:29:00) když už jim tohle bydlení bylo nabídnuto
Bydlení v satelitech nabízí pražský magistrát nebo městské částí Prahy?
|
|
Alraune |
|
(1.9.2016 12:34:34) Takové bydlení si vybrali a každá volba s sebou nese problémy. My z centra zas nemáme zahrádky, že jo :) Navíc, každá radnice se zastává svých občanů, radnice Líbeznice taky nebude řešit, kde zaparkuju, když bydlím v Praze.
|
Alraune |
|
(1.9.2016 12:35:13) Lépe řečeno, moje parkování bude považovat za zdroj příjmů, ne za službu svému občanovi.
|
|
Z+2 |
|
(1.9.2016 13:37:32) Tak kdyby měli problém jen mimopržští tak dobře, ale tenhle systém dělá problém jet navštívit kamarádku z Prahy 5 ne Prahu 7 a obráceně. O práci na Praze 5 pre Pražáka z Prahy 4 nemluvím. Dle mého je třeba budovat parkovací místa. O tom jak to zdražuje třeba sluzžby elektrikářů vůbec nemluvím. A ano místní by měli mít právo zaparkovat. To je základ.
|
|
|
Kafe |
|
(1.9.2016 12:35:56) Václavko - pochybuji, že ti lidé z centra Prahy, kterým ti obyvatelé satelitů parkují před domem, měli nějaký vejvar z prodeje těch satelitních domků.
|
Vaclavka |
|
(1.9.2016 13:06:52) Liško já nevím, kde bydlíš, a taky nevím, kdo vám tam parkuje, ale už se zase opakuji, jde mi o zóny okolo metra. A v satelitu by ti nikdo pod okny neparkoval, měla bys garáž. Omlouvám se, ale ta tak trochu zášť proti nám mimoprazskym, kteří se potýkáme s určitými problémy aniž bychom za ně mohli, mě poněkud naštvala.
|
sovice |
|
(1.9.2016 13:14:35) Václavko, mně to teda připadá z tvé strany trošku jako zášť vůči těm místním.
(A vidím to z dálky, problém parkování v Praze neřeším ani z jedné strany...)
|
Vaclavka |
|
(1.9.2016 13:21:21) Proč zášť? Že se mi nelíbí, že Inka nazvala Stredocechy eskama? Mně to přijde zase obráceně.
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(1.9.2016 13:50:14) To je snad normální, že auto, který má na značce S je esko, když tam má E, tak éčko a podobně. Popravdě ani nevím, který písmeno, který kraj značí. Absolutně mě nenapadlo, že by se to mohlo někoho dotknout. Koukám jako blázen. A dodatečně se omlouvám.
|
Vaclavka |
|
(1.9.2016 13:56:51) V tom případě se omlouvám i já v tom kontextu jsem to pochopila blbě.
|
|
|
|
|
Monty |
|
(1.9.2016 14:06:38) Václavko, takže ti, co náhodou bydlí u metra mají smůlu a parkovat mají kde? Na okraji Prahy? Bydlíme u metra, ve víceméně administrativní čtvrti - je tu hodně sídel bank a různých jiných organizací. Kdyby všichni, co tu pracují dojížděli autem, tak parkujeme na druhý straně řeky. Když už někdo dělá u metra, tak může jezdit do práce metrem. Ano, odstavných parkovišť je nedostatek, měl by se urychleně řešit, ale fakt ne tím, že rezident nebude moci parkovat u domu, kde bydlí.
|
Vaclavka |
|
(1.9.2016 14:17:58) Monty to už nemá cenu diskutovat, vzdávám to. Bez alternativy zachytneho parkování.
|
|
Ropucha + 2 |
|
(1.9.2016 14:21:56) Monty, ano, to je ten princip.
|
|
Z+2 |
|
(1.9.2016 14:22:48) Tak je otázka co je pro čtvrť jako Pankrác důležitější, zda ti bydlící nebo pracující. Rezident na parkování nárok těžko bude mít, pokud se s dvacetipatrovým panelákem vytvoří jen místa podle jedné řady u ulice. Základ je v povolování výstavby a rekonstrukcí navázaných na povinnost budovat dostatek parkovací kapacity. Rezident, stejně jako zaměstnavatel by na parkování měli myslet a řešit ho. Rezident ideálně garáží, zaměstnavatel dostatkem míst pro své zaměstnance.
|
Ropucha + 2 |
|
(1.9.2016 14:29:40) "Základ je v povolování výstavby a rekonstrukcí navázaných na povinnost budovat dostatek parkovací kapacity."
Ano, tohle mi zní logicky.
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(1.9.2016 14:36:31) Myslím, že tohle už platí. Nikdo nemůže postavit barák bez příslušnýho počtu parkovacích míst.
|
|
|
|
Vaclavka |
|
(1.9.2016 14:27:16) Anebo rozšíření parkovacích míst všeobecně. Alraune psala, že kolikrát nemá kde zaparkovat i jako rezident. Taky mi není jasné, jak pomůže rezidentům, když budou nerezidentni parkovat na placených místech a stejně jim to místo budou tím pádem zabírat.
|
Alraune |
|
(1.9.2016 15:04:44) Jasně... jenže v centru moc nezastavěných ploch, kde by mohla být parkoviště, není.
|
Z+2 |
|
(1.9.2016 16:35:30) Tak je je třeba dělat na zastavěných plochách. Místo sklepů, třeba.
|
|
|
|
|
|
|
Monika |
|
(1.9.2016 14:41:09) "Když už jim tohle bydlení bylo nabídnuto" - tím chceš říct, že fakt, že někdo si koupí parcelu v polích bez MHD a jiné infrastruktury, může ten, kdo jim ho "nabídnul" (tj. prodal)? Ty osoby byly nesvéprávné, když si ten pozemek kupovaly a začaly tam stavět? Mně třeba bylo jasné, že i bez zón je to pro mě nepřijatelný styl života (věčně v autě, vozit děti nebo trčet doma plus pidipozemek) a v případě denního dojíždění do Prahy už vůbec. Ale vyslechli jsme si toho divení, "proč jste si za takové peníze kupovali byt, když by za to byl barák" ...
|
|
|
|
Inaaa |
|
(1.9.2016 11:42:55) Mně to připadá nejen nevkusné, ale i trapné, stále se do někoho trefovat. Navíc opakovaně. Zatrpklost.
|
|
Ropucha + 2 |
|
(1.9.2016 14:01:26) "připadá mi celkem nevkusné doplňovat to různými poznámkami o "těch, co se odstěhovali do polí a tak jim to patří"."
Každý může považovat za nevkusné, co libo, samozřejmě, nicméně poznámky byly formulovány poněkud jinak, než jak si je tu leckdo vztahovačně (zbytečně) přebírá. Nemyslím si, že se vyjadřuji až tak nesrozumitelně a píši stále dokola totéž - že když se přespolní cítí ukřivděni, že nemají v Praze stejné podmínky k parkování jako domácí, tak se cítí ukřivděni neprávem, protože by čerpali dvojitou výhodu - bydlení na venkově a servis zdarma ve městě - na úkor těch domácích, kterým tam pak nezbývá prostor. Jestli se tím cítí dotčen každý, kdo nebydlí v Praze (také nebydlím v Praze), bez ohledu na své postoje k dopravě a parkování, tak je to jeho rozhodnutí.
|
Z+2 |
|
(1.9.2016 14:17:12) Anet, ale ve skutečnosti je to jinak. Daně se přerozdělují a paradoxně od chudých k bohatým. Jinak řečeno, z daní dostane nejvíce Praha a čím je sídlo menší tím menší má podíl. Tím míň na jednoho obyvatele dostane. Jinak řečeno, lidé z menších měst a vesnic si ten servis ve velkých městech a primárně Praze předplácejí.
|
Ropucha + 2 |
|
(1.9.2016 14:28:06) Z+2, ale já jsem pro, ať se jim dostane maximálního servisu, ale ten prostě nemůže spočívat v tom, že zaberou parkovací místa místním a že budou mít možnost zaparkovat kdykoliv kdekoliv. Celá ČR těžko zaparkuje v centru Prahy, že, to jsem už psala, to je jaksi nereálné. Takže je logické chránit prostor pro místní, ale stále dokola opakuji, že systém musí být celkově funkční a pokud momentálně není, má se to řešit, to nijak nezpochybňuji.
|
Z+2 |
|
(1.9.2016 14:32:32) tak ano ideálně by mohla mít každá ulice svoji parkovací kartu. Pak by se osobní vozy staly skoro zbytečnými.
|
|
|
|
|
|
|