Silvie03 |
|
(16.5.2016 12:02:28) Nevidím na tom nic špatného, jednala bych stejně (snad až na tu poznámku o kolezích na 2. stupni).
|
Yuki 00,03,07 |
|
(16.5.2016 12:07:27) to jako považuješ za normální, že se najednou učitel rozhodne dávat známky o stupeň horší?? takže když to bdueme brát doslova, pak ve třídě nezbyde ani jeden jedničkář, to si předtavit technicky umím, ale co s těma, co už měli pětky?
|
Monty |
|
(16.5.2016 12:07:56) Yuki, ti už propadli, ne?
|
Yuki 00,03,07 |
|
(16.5.2016 12:11:35) nojo, ale i ti, co propadli, mají třeba ty pětky za rpk zase, oni na to kašlou dál nebo dál neumí, prostě vždycky se najde někdo, kdo má pětku a šestku náš systém ještě bohužel nevymyslel :)
|
Monty |
|
(16.5.2016 12:13:08) Yuki, propadnout se dá tuším jen 2x, jednou na prvním stupni a jednou na druhém... nebo je to jinak?
|
Yuki 00,03,07 |
|
(16.5.2016 12:15:37) Monty,no jistě, propadnou jednou na prvním stupni, ale to neznamená, že nedostanou zase pětku, sice nepropadnou, ale dostat ji můžou
|
Monty |
|
(16.5.2016 12:17:58) Yuki, ale jo, a co podle tebe mají dostat, když mají výsledky na pětku? Já nejsem žádný obhájce známkování, i když nějaká daná stupnice by asi být měla (ovšem v první třídě by se podle mne známkovat vůbec nemuselo), ale když už ty známky jsou, tak co?
|
Yuki 00,03,07 |
|
(16.5.2016 12:23:50) já se Monty ptám, jestli je v pořádku dávat o stupeň horší známku tak jako najednou, jen proto, že se blíží nějaká změna, je jedno, jetli jde o gympl nebo druhý stupň
pokud umí na pětku, tak je to jasný, má pěetku, ale pokud umí na 4 tak mu přece nemůžu dát 5 jen proto, že jde na druhý stupeň, ne? stejně tak nemůžu dát jedničkářovi dvojku na něco, co ještě včera bylo na jedničku
nějaká změna pravidel může nastat, samozřejmě, ale ne o stupeň
|
Monty |
|
(16.5.2016 12:28:56) Yuki, ale to se tu řešilo mockrát - známkování není objektivní. Ten, co měl "předtím" čtyřku by u jiného učitele měl třeba pětku už dávno. Třeba syn mívá často písemky, kde se známkuje každá část zvlášť - jsou dejme tomu tři otázky, dítě dostane 1, 1 a 2. Jeden učitel za to dá dvojku, jiný by dal jedničku.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(16.5.2016 12:34:17) Monty, ono halvně ty prvňáky musíš především motivovat, ta známka je u nich taky jenom motivační a motivační známku jinou než jedničku neznám, když je to fakt zlý, tak neznámkovat, ale řešit to, a pětka to neřeší
pokud de teda bavíme o první třídě
něco jinýho je pak sedmá a dál :))) ale ani tam není pětka motivační, a nikde nejde snížit o stupeň známku jen proto, že se učitel rozhodl
|
Monty |
|
(16.5.2016 12:37:06) Yuki, pokud se bavíme o první třídě, tam by se nemělo známkovat vůbec. Na druhý straně - jistě jsou i děti, co na všechno kašlou už v té první třídě. Vycházet z toho, že se každé dítě snaží a každé lze motivovat taky nejde. Mám osobní zkušenost s dítětem, které mělo na salámu celý první stupeň a mohla ses stavět na hlavu. Nemyslím, že by to byla až taková výjimka.
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(16.5.2016 12:25:16) jinak teda v první třídě konkrétně je místo pětky potřeba se zamyslet nad tím, proč to děcko neumí, jak mu to vysvětlit znovu, jak motivovat rodiče k tomu, aby se s ním učili a příadně doporučit ppp nebo i sociálku, která může dohlídnout na to, aby děcko chodilo do školy připravený ta pětka k ničemu není
|
|
peps |
|
(16.5.2016 12:45:01) yuki, můžeš se mi ozvat na mail pepsik41@seznam.cz?
|
Yuki 00,03,07 |
|
(16.5.2016 12:55:17) ok, máš mail
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Silvie03 |
|
(16.5.2016 12:46:53) Yuki, ale učitelka na přísnější klasifikaci upozornila už v listopadu a zavedla ji až po Vánocích. Nebyla to změna ze dne na den. Známkování není nikdy férové. Ale není možné celý první stupeň děti rozmazlovat pěknými známkami a ohánět se motivací. Pro dítě, kterému to jde samo, jednička motivací není.
V každém případě zásadnější než známky je komunikace mezi učitelem a žákem - jeho pochvaly nebo výhrady a způsob, jakým každou známku okomentuje.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(16.5.2016 12:49:46) Silvie, to je jedno, že upozorní, děcka to vnímají jinak a hlavně pro ně je to změna ze dne na den a oni fakt nechápou, proč je to najednou jinak
|
Silvie03 |
|
(16.5.2016 13:18:46) Děti to přijmou úplně v pohodě. To jen my rodiče furt cosi řešíme a hledáme problémy. Jak se ke změnám postaví rodič, tak to bude vnímat i dítě.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(16.5.2016 13:21:09) Silvie omyl, právě jsme popala, jak jsem to vnímala já ve 14, naši o tom ani nevěděli, nemělo smysl to řešit ještě doma a stejně tak synovi jsem mohal vysvětlovt co jsem chtěla (bylo mu 10), stejně svou "motivační" trojku považoval za nespravedlivou a on se svou povahou se ještě šprajcnul a ten zásek mu k té učitelce už zůstal
|
Monty |
|
(16.5.2016 13:24:59) "...a stejně tak synovi jsem mohal vysvětlovt co jsem chtěla (bylo mu 10), stejně svou "motivační" trojku považoval za nespravedlivou"
Yuki, syn možná taky pokládal za nespravedlivé, když teprve v pololetí zjistil, že nová učitelka neprovozuje zkoušení na opravu nerozhodné známky, ale co asi tak nadělá. Takový je život.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(16.5.2016 13:29:19) Monty, ta synova motivační trojka byla po třech týdnech nemoci, netušíl, co se dělo ve škole, neměl dodělaný, v tomto věku jaksi neomluvit tak dlouhou absenci je špatně
takt odlouhou absenci omlouvají i na gymplu, to byl první stupeň
|
|
|
|
|
|
|
Monty |
|
(16.5.2016 13:06:37) "V každém případě zásadnější než známky je komunikace mezi učitelem a žákem - jeho pochvaly nebo výhrady a způsob, jakým každou známku okomentuje."
Silvie,
|
Yuki 00,03,07 |
|
(16.5.2016 13:19:36) Monty (Silvie) - i ta motivační trojka je okonetovaná, a je to motivace? jen proto, že tam je komentář a komunikace? rozumí tomu to děcko tak, že dostalo motivační trojku?
to mi ukažte prvňáka, který to takto pochopí
stejěn jako si já dodneška pamatuju (a to mi bylo 14) že jsem dostala neprávem dvojku, když jsem se tamk strašně snažila, abych to jedničku na konci měla a učitelka mi to sice vysvětlila, ale já jsem toto vysvětlení neuznala za správný a ani s odtupem to jako správný nevidím, známkovala pořád stejně, průměr byl na jedničku, spolužáci s horším průměrem měli jedničku, já ne - i přes komunikaci to nestačí a motivační to není
|
Monty |
|
(16.5.2016 13:23:15) Yuki, ale v tématu jsou dvě věci - prvňák a přechod na druhý stupeň. Na druhé straně, proč by to prvňák nepochopil, když se mu to vysvětlí?
|
Yuki 00,03,07 |
|
(16.5.2016 13:27:52) Monty, ty nemáš moc rozvinutou sociální inteligenci, to je pak těžký :))) neber to ve zlým, fakt ne, to je konstatování
prostě trojka není motivační ani pro prvňáka, ani po nemoci
|
Silvie03 |
|
(16.5.2016 13:37:04) Yuki, trojka může být motivační pro každého, kdo nemá školu na háku.
A k tomu případu tebe a tvého syna - to je úplně na jiné téma. Nějaké křivdy si ze školních lavic pamatuje snad každý. Nesouvisí to ale s tím, jestli se mají dávat horší známky na prvním stupni.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(16.5.2016 13:49:08) Silvie, ale motivační trojka u prvňáka je blbost, a jak píšeš - křivda, tak to je přesně ono, to není motivace a nemůže být, něco jinýho je, když řeknu máš sice dvojku, ale dlouho chyběls, chceš ji? a on si vybere, prootže je třeba rád, že i když chyběl, tak to uměl, nemusí se to učit na příště, má to za sebou
tam je pak idejme tomu dvojka motivační
je málo děcek, pro který je trojka motivační, samozřejmě že jsou, ale to jsou pětkaři, jedničkáře trojkou nemotivuješ, ale otrávíš, znechutíš, zvlášť pokud není skutečně přesvědčený o tom, že si ji zasloužil, děcko není blbý, aby ti skočilo na to, že je to motivace k lepššmu výkonu, fakt ne, zvlášť pokud jindy nebo jiným stačí stejný výkon na lepší známku nebo děcko bylo v situaci ,kdy nemohlo líp dopadnout
|
Monty |
|
(16.5.2016 13:51:55) "je málo děcek, pro který je trojka motivační, samozřejmě že jsou, ale to jsou pětkaři, jedničkáře trojkou nemotivuješ, ale otrávíš"
Yuki, to by ses divila. Moje dítě fakt není pětkař a i když pro něj motivační není asi nic, tak ho trojka neotráví, ale mrzí a žádnou nespravedlnost v ní nehledá. A opakuji, že ho v tomhle směru nepokládám za výjimku, takových dětí budou mraky.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(16.5.2016 13:54:33) Monty, tvůj syn je na prvním stupni??? já tu píšu o prvňácích, o prvním stupni, o přechodu na jinou školu nebo stupeň školy
sedmák je skutečně jiná kategorie :)
|
Monty |
|
(16.5.2016 13:55:44) Yuki, tak já měla za to, že v příspěvku se mluví o přechodu na druhý stupeň - páťák už je spíš víc jako sedmák než jako prvňák.
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(16.5.2016 13:58:56) Taky jsem to blbě zprvu pochopila
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(16.5.2016 14:14:58) Monty, když dáš děcku horší známku, pro jistotu, aby náhodou, tak to nikdy nebude vní´mat jako motivaci, ale naopak - nevěříš mu, čekáš, že se zhorší, to je motivace??
|
Monty |
|
(16.5.2016 14:20:32) Yuki, ale já se vyjadřuji k tomu přechodu na druhý stupeň. Když učitelka řekne "děti, teď budu muset známkovat přísněji, protože na druhém stupni už to nebude taková pohoda", proč je to podle tebe špatně? Na jedné straně malým dětem (prvňáčkům) se špatné známky dávat nemají a když na to učitelka začne větší děti "zvykat", je to taky špatně?
|
Yuki 00,03,07 |
|
(16.5.2016 14:23:41) Monty, jestli chce učitelka hodnotit přísněji, tak to má udělat na začátku roku, v pololketí, klidně, ale ne jim říct, že to pak zase zmírní, to je jen rozmar
navíc - jhestli byla na začátku 4. třídy tak "hodná", že nedávala známky spravedlivě, pak je blbá a tímto děcka nenamotivuje ani nenaučí
hodnocení má být totiž spravedlivý a ne podle nálady ani se nemůže takto měnit
kdy je teda ta známka správná a opravdová? tenkrát, když se ještě známkovalo mírně nebo teď, kdhyž je to pro jistotu přísný nebo pak, až zase o nic nepůjde? je to jen srovnání, nebo skutečý zhodnocení znalostí? nebo o co jde?
takový známkování je neprůhledný a nelíbilo by se mi
|
Monty |
|
(16.5.2016 14:25:58) Yuki, ale známkování nikdy nebude úplně spravedlivý. A ani nikdy nebylo.
|
sovice |
|
(16.5.2016 14:31:14) Úplně spravedlivé nebude, ale očividné absurdity je lépe eliminovat.
|
|
|
|
|
|
|
|
Silvie03 |
|
(16.5.2016 14:00:53) Přesně tak. Moje děcka horší známka než 2 vybičuje k větší snaze.
|
|
|
|
|
|
Silvie03 |
|
(16.5.2016 13:37:32) Yuki, trojka může být motivační pro každého, kdo nemá školu na háku.
A k tomu případu tebe a tvého syna - to je úplně na jiné téma. Nějaké křivdy si ze školních lavic pamatuje snad každý. Nesouvisí to ale s tím, jestli se mají dávat horší známky na prvním stupni.
|
|
Silvie03 |
|
(16.5.2016 13:37:32) Yuki, trojka může být motivační pro každého, kdo nemá školu na háku.
A k tomu případu tebe a tvého syna - to je úplně na jiné téma. Nějaké křivdy si ze školních lavic pamatuje snad každý. Nesouvisí to ale s tím, jestli se mají dávat horší známky na prvním stupni.
|
|
|
|
Silvie03 |
|
(16.5.2016 13:28:35) Yuki, mám na mysli tohle:
"Ze psaní máš trojku, jsi lajdák a nesnažíš se."
nebo
"Ze psaní máš trojku, ale věřím tomu, že když doma budeš každý den trénovat, dotáhneš to na lepší známku. Měla bych z tebe velkou radost."
|
Yuki 00,03,07 |
|
(16.5.2016 13:32:05) Silvie, to je blbost, když zjistíš, že psaní děcku nejde tak, ajko to jde ostatním, tak je asi potřeba napřed děcku toto všechno říct, ne mu to okomentovat až s tou trojkou
a navíic - kdhyž má někdo v první třídě takový problém, pak je lepší ho poslat do ppp, zjistit, jestli to třeba není dys a podle toho pokračovt
synova trojka z psaní není z lajdáctví, přesto ji má, že by to bylo motivační? pro děcko s dys? dokonce s potvrzenou dysgrafií?
nepoviídej, to nemůžeš myslet vážně
|
Silvie03 |
|
(16.5.2016 13:57:44) Já furt píšu o prvňácích a ty o starších děckách...
Proč by dítě s 3 mělo hned běhat po ppp?? Na takové dítě se musí více dohlížet při učení - doma i ve škole. Až by bylo zřejmé, že přes veškerou snahu to nejde, je čas na poradny.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(16.5.2016 14:19:08) jestli má děcko 3 z psaní, je to děcko malý, do třetí třídy, pak se psaní neznámkuje jestli je to ve tetíi třídě a zhorší se náhla, je ptořeba zjistit, proč se zhoršilo a trojkou to nezjistíš, zjistíš to tím, že se budeš zajímat
samozřejmě je to možný, že je to jednorázovka, blbě se vyspalo, nemá náladu, bolí ho hlava... a ta trojka ho ještě víc otráví děcko nen ístroj a občasný úplet může být i u jedničkáře je ptořeba to hned hrotit? a pokud je to trjkař od pohledu na písmo, pak v té ppp má být
|
|
|
|
|
|
|