JaninaH |
|
(11.5.2016 16:53:23) Juillet, aha, obyčejná spádová škola, ale placená třída s výukou dvou předmětů v Aj, na druhý stupeň se dělaji přijímačky. Nic extra, vůbec nic extra, normálni základka, takových je na každém rohu.
|
Jahala. |
|
(11.5.2016 17:01:24) Juliet, tak ti řeknu tajemství, pšššt tohle fakt , ale fakt není běžný.
|
JaninaH |
|
(11.5.2016 17:06:22) Jahalo, no neke, fakt?
|
Jahala. |
|
(11.5.2016 17:13:14) Janino, to je tajemství tak to nikde neříkej jo
|
Monty |
|
(11.5.2016 17:59:06) Juliett, víš, co mi přijde skoro nejabsurdnější? Ta představa, že za základce se učí podle těch hloupých, všechno se pořád opakuje... copak tady nikdo nechodil na normální základku? Trochu zvláštní, vzhledem k tomu, že víceleté gymply existují až od nějakého roku 1992? Ten "odpad" na základce měl prostě blbý známky. To, že jsme měli ve třídě nějakého čtyřkaře fakt nikomu nebránilo v tom mít vyznamenání nebo třeba samý jedničky. Nikoho neomezovali v touze po vědění a nic se kvůli nim neopakovalo. A byli to normálně spolužáci, kamarádi. Mne tohle dost děsí. To praštěný elitářství a povyšování se nad ostatní. Proti tomu je maminka Boženky ze statku z Malýho Bobše rovnostářka a altruistka až na půdu.
|
Monty |
|
(11.5.2016 18:07:22) Juliett, taky je vtipný, že když tu napíšeš, co se děti na tý obyčejný "póvlový" základce učí, tak jedinej komentář k tomu je, že takový učitel je špatný, protože přetěžuje "blbečky".
|
|
|
Delete |
|
(11.5.2016 19:08:27) Monty,
tady se nikdo nepovyšuje, ale ty permanentně shazuješ ty, co dávají děti na osmileté gymply.
Já jsem třeba na 2. stupeň běžné ZŠ nechodila. Osmiletý gympl nebyl, ale byla třída s rozšířenou výukou matematiky a přírodovědných předmětů. Byla to výběrovka z celého okresu, tříkolové přijímačky...nevím, jestli elita, nebo jelita. Ale fakt je, že když sem se pak na čtyřletém gymplu sešla se spolužáky z běžných základek, včetně té, kde jsem měla tu svou matematickou třídu, tak v matematice jsem byla o 2 roky dál, ve fyzice, chemii a biologii jsem se měla tak pevné základy, že jsem na to nemusela celé čtyři roky sáhnout, protože mi stačilo, co se navalilo ve škole, toho nového pro mě nebylo zas až tolik...No a v ostatních předmětech, kromě jazyků, kde jsem dojela na slib, že budou otvírat ruštinu, kterou nakonec neotevřeli, tak jsem začínala s němčinou i angličtinou naráz, jsem na tom byla pořád lépe než většina třídy. Asi za vše mluví to, že v prvním pololetí gymplu jsem byla jediná ze třídy, kdo měl vyznamenání...a fakt jsem na učení nemusela sáhnout...až v druháku jsem měla první trojku na výzo z angličtiny, postupně jsem ve třeťáku a čtvrťáku přidala ještě češtinu a dějepis, které mě nebavily. A ano, v tom druháku, třeťáku se ostatní začali hrabat z těch trojek a čtyřek, naučili se učit (já bohužel ne), ale v matice a fyzice mi ten náskok zůstal až do maturity.
Jo a úplně nejvíc jsem svým vrstevníkům ulítla v informatice, protože jsem měla na té naší základce přístup k počítačům a uměla obstojně programovat, a tenhle náskok mi vydržel po celé studium i na VŠ. Mezi těmi, kteří se tomuto oboru nikdy cíleně nevěnovali, jsem prostě uživatelsky jinde.
Samozřejmě, že to nic moc neznamená pro mé uplatnění, protože s mojí povahou a zájmy, volbou VŠ oborů a povolání nikdy nebudu ta úspěšná. Ale nic to nemění na tom, že mi ta výběrovka dala možnosti, které spolužáci z běžných základek prostě neměli. Že jsem je třeba nezúročila, je věc jiná, ale popírej si to jak chceš, skutečnost je taková, že když máš 25 - 30 vybraných dětí, všechny na podobné intelektuální a dovednostní úrovni, tak je to sakra jiná práce, než když tam máš celé spektrum. Nic to neříká o tom, jaké jsou ty děti lidsky, může se sejít skvělá třída i kolektiv plný nafrněných zmetků, ale cokoliv se tam prostě učí snáz...a to tvrdím jak jako učitelka, tak jako absolvent takové výběrovky. A jde právě i o ten styl učení, přístup k výuce, k těm dětem....
A stejně tak můžeš popírat, zpochybňovat, znevažovat, že se nejede podle těch nejslabších, ale právě ve volbách metod a forem výuky jsi sakra limitovaná "materiálem", tedy dětmi. Jsou formy a metody, které když dítě intelektuálně nedá, tak je prostě nepoužiješ, protože co na tom, že by část třídy udělala ohromný pokrok, když by část zůstala zcela nedotknuta. Musíš volit takové metody, aby to snažení zanechalo stopu pokud možno na všech...a holt ti nadanější poberou v pohodě i ten způsob, co ty méně nadané, jen se třeba víc nudí nebo se neposunou o tolik, jak by mohly, ale nemusíš se bát, že by se neposunuly vůbec. Naopak bohužel ano. A tady hodně záleží na povaze dítěte, jak to snáší...a já už tu psala dostkrát, že třeba moje nejstarší hodně špatně snášela, že na základce, byť jakousi partu měli, tak to vše fungovalo na tom, že škola je fuj, snažit se o cokoliv je špatně, kdo chce něco vědět, je nechutný šprt apod....na gymplu se jí v tomto směru hodně ulevilo...ale bez nás by ji asi nenapadlo, že tam chce, protože si v deseti letech nedokázala moc představit, že by to mohlo být i jinak...no a ty další holky už na gympl pak chtěly taky, když viděly tu spokojenost u nejstarší....
|
Monty |
|
(11.5.2016 19:11:17) Delete, nikoli. Neshazuji ty, co dávají děti na víceleté gymply. Ironizuji ty, co dělají z 8G jedinou možnost, jak zajistit dítěti "kvalitní vzdělání" a dehonestují základní školství na druhém stupni (jak žáky, tak učitele).
|
jak |
|
(11.5.2016 19:21:52) a on tu nekdo pise, ze to je jedina moznost? Spis tu zazniva, ze je to lepsi sance. Kor pro deti jako ma MIlada, Lora a tak. Jo, ona vazne neni bezna zakladka, kde je skolne a vyuka nekolika jazyku od prvniho stupne....
|
|
Martina, 3 synové |
|
(11.5.2016 19:28:03) co dělají z 8G jedinou možnost
Jediná určitě není, ale tak nějak nejsnazší.
|
|
Delete |
|
(11.5.2016 19:36:11) Monty,
můžeš být konkrétní? Já pořád ne a ne přijít na to, koho ironizuješ...nevím o nikom, kdo by psal to, co tu pořád opakuješ dokola...snad jen občas zaznamenám, a možná i sem tam sama napíšu, že pro to jedno konkrétní (v mém případě mé vlastní) dítě je 8G jediná možná cesta...aniž to něco říká o těch ostatních.....
|
Jahala. |
|
(11.5.2016 19:56:11) Delete, dneska se tu docela slušně odkopala Buchli a já teda narozdíl od Zetja nevěřím, ze to napsala a měla namysli jednu konkrétní ZŠ a gymnázium.
|
Alena |
|
(11.5.2016 20:17:46) Buchli se tu neodkopala, komentovala dva ustavy do nichz obou chodi jeji deti.
|
Jahala. |
|
(11.5.2016 20:28:49) Aleno, odkopala nicméně klidně si věř, že né.
|
|
|
Delete |
|
(11.5.2016 20:27:00) Jahalo,
aha, přiznám se, že tu dnešní diskuzi jsem spíš prolítla, než četla...
Ale Monty tu takhle píše, co pamatuju, hodně diskuzí čtu od začátku a dost pozorně, a fakt jsem nezaznamenala něco, co by mohlo vyvolat takovou zevšeobecňující reakci...tedy jakože hodně přispěvatelek se tak vyjadřuje, tak je třeba se proti tomu tímto znevažujícím způsobem vymezit .
|
Monty |
|
(11.5.2016 20:32:43) Delete, nikdy jsi tu nečetla, že na základce zůstávají jen slabší děti, co nemají zájem o studium? A dneska tu nikdo nepíše, že se děti na základce běžně posmívají spolužákům za dobré známky? To k tomu totiž taky patří.
|
jak |
|
(11.5.2016 20:39:27) tyjo Monty.. marny. ve druhy tride rozbity brejle. dotahnu do druziny a tam dite, krev z nosu a brejle na padrt. proc? nevi, cetl si, nechtel si hazet nebo co.mam ty deti lehce asocialni. oba si shodne v prvni odsedli od deti, ze chteji sedet sami. Oba nesnasi stejne veci. Jo, mozna si syn koledoval. Jen ted vidim, ze u toho mlasiho se vsechno opakuje. na me jdou mrakoty.introverti, lehce hozeny jinam. pro tohle dite byl gympl vysvobozeni. to je cely. urcite by zakladku prezil. ale nejsou tu bezne zakladky jako u Julliet.
|
|
jak |
|
(11.5.2016 20:43:00) jinak ja byla vzorna holcicka, asi sprtka. bracha vzdal vejsku pred statnici, nebavilo ho to uz. oba mame lehce netradicni praci. kazdej si nejakou cestu najde. a o to jde, ne.
|
|
|
|
Jahala. |
|
(11.5.2016 20:33:46) Detele ano Monty to leta dramatizuje a hroti.
|
|
. . |
|
(11.5.2016 20:43:37) Delete, Buchli napsala DNES (tedy poté, co tu Monty dlouhodobě polemizuje s něčím, co nikdy nikdo nenapsal) toto:
"Je nám líto, že se dítě nedostalo na osmiletý gympl (i když jsme tím ukázali, že náš přijímací proces je opravdu čistý a naše dvě starší děti se rozhodně nedostaly podvodně, ale pro svoje schopnosti). Mrzí nás to z toho důvodu, že druhý stupeň základní školy je úpadkový a dítěti se nedostane v klíčovém věku takového vzdělání, jak by mohlo. Náhradní řešení bohužel na malém městě není, snad ještě intenzivnější domácí výuka. Možná jazykové kurzy. Ano, vysoká škola není vše, ale ty stupně před tím jsou klíčové, v jakém prostředí se to dítě bude pohybovat, mezi jakými lidmi, jestli se naučí anglicky a francouzsky, nebo kouřit a mluvit sprostě."
1) dle mého psala opravdu o jedné konkrétní základce a jednom konkrétním gymplu, které zná, kde má (měla, bude mít) děti, a na tom gymplu učí (učila), píše o svém dítěti v té dané situaci - místě, možnostech na malém městě.
2) ani ona nepíše, že na té jedné základce zůstává jen odpad - píše, že druhý stupeň je úpadkový, a že se tam dítě naučí spíš něco než něco jiného, což neznamená, že všechny zústalé děti jsou odpad. Však tam zůstává i její ídítě, které za odpad nepovažuje. A nebude jediné.
|
|
Delete |
|
(11.5.2016 21:13:15) Slupko,
díky, to jsem četla a rozhodně si to nespojila s tím, co píše Jahala....myslela jsem, že jsem něco přeskočila...
Souhlasím a vidím v tom totéž, co ty.
Myslím, že jsem i dneska i dříve napsala dost podobných příspěvků o naší základce...
Plus jsem už smazala několik příspěvků o základkách tady okolo...měla jsem tu čest s mnohými, vzhledem k tomu, že dělám, co dělám...ještě chvilku... A vím, že na 2. stupeň místních základek nechci...ne kvůli předpokladům těch dětí (nevadí mi učit ani děti hodně slabé, ne náhodou mám ze specky specializaci na děti s MR), ale kvůli tomu, jaká atmosféra na těch 2. stupních tady okolo panuje (ve třídách i na školách jako takových), a protože nejsem schopná s tím v této míře bojovat...
|
Jahala. |
|
(11.5.2016 22:13:07) Delete, já to vnímám jinak a zapadá mi to do toho jak tu o školství Buchli dlouhodobě píše. Nicméně chápu zklamání, že to synovi nevyšlo. A i věřím, ze by na gympl měl a jejich ZŠ nemusí být nejlepší.
|
Delete |
|
(11.5.2016 22:26:00) Jahalo,
to bude tím, že já si do těch jednotlivých příspěvků nic nepromítám, prostě čtu, co je napsané....ani si moc nepamatuju, co tu kdo psal...spíš jestli se s ním obecně shoduju nebo ne v názoru na něco....
Podobně jako Buchli v tomhle příspěvku jsem tu psala mnohokrát...a nejen já...mám pocit, že většina z nás, co jsme své děti na ten osmiletý gympl dali...každý ale píše jen tu svoji konkrétní zkušenost s tou svoji základkou...
Možná to jako celek vyvolává dojem, že někdo píše obecně...ale já ty zevšeobecňující příspěvky fakt čtu jen v těch ironických a zesměšňujících příspěvcích (nejen od Monty).
A nějak mě to dere jako všechno poslední dobou...
|
Jahala. |
|
(11.5.2016 22:28:01) Že tě to od Monty sere a štve naprosto chápu.
|
|
JaninaH |
|
(11.5.2016 22:42:48) Delete, mě to od Monty nedere, ale dneska mi nesedly při spěvky Juillet, hlavně tenhle
Re: Vzdělání podle mě není klíčem k úspěchu, důležitá je praxe (11.5.2016 15:37:13) Monty,ze te to bavi Nevidim tady zadneho gymnazistu a vysokoskolaka,ktery by diky svemu vzdelani vydelaval miliony a byl spickou ve svem oboru,ovsem vidim tu ty,ktere v ramci svych nenaplnenych ambici se v tom vidi...oni budou povetsinou zklamani,my ne..tak je v tom nech
Na poznámky o ambiciózních rodičích jem alergická, moje ambice vždycky byly stejné jako mych rodičů: uživit rodinu, mít dobrou práci a dopřát dětem nejlepší vzdělání, na jaké budou mít. Jestli budou úspěšní a šťastní, to už si musí zaŕídit sami
|
|
libik |
|
(11.5.2016 22:54:09) Tak tohle mně taky moc nesedí, navíc to paradoxně předpokládá, že gympl (na rozdíl od skvělých základek) může skutečně naplnit nějaké "vyšší" ambice.(byť blbých rodičů)
A znovu říkám, jedno moje dítě g8 má, je sice na ránu, ale, marná sláva, je úspěšné..
A druhé dítě tam nedám, dostalo už od života porcičku, nechť si "hraje", kde je mu dobře.
|
Federika |
|
(11.5.2016 22:57:24) Libik, ale to je právě ono " nechť si hraje, kde je mu dobře..." Vždycky jsem snažila a nadále se snažím rozdělit svý děti tam, kde si myslím,že jim bude dobře a co bude pro ně nejvhodnější. Nakonec to,co je pro to daný dítě v rámci možnost nejvhodnější je prostě asi to nejlepší a je fuk, jestli je to prestižní gympl nebo vesnická základka.
|
libik |
|
(11.5.2016 23:08:46) Já vím, Frederiko, byť obecně asi razím názor, že "víc" vzdělání ublížit nemůže, je třeba se na to dívat ze všech stran a nic nepřehánět. Hlavně znát své dítě.
Trochu rozumím Monty, situačně i obecně.
Ale, Monty, drahouši, fakt ti to argumentačně malinko přerůstá přes hlavu..
|
Monty |
|
(11.5.2016 23:20:45) libiku, tak já už se spíš bavím než argumentuju.
|
libik |
|
(11.5.2016 23:22:49) Ale musí se ti nechat, že to umíš rozjet, je to v podstatě o prdu a..
Brou
|
|
Kudla2 |
|
(11.5.2016 23:24:44) a čím se bavíš? tím, že podivně insinuuješ něco, co nikdo neřekl, a donekonečna to vítězoslavně vyvracíš?
|
Monty |
|
(11.5.2016 23:26:54) Kudlo, kdyby to tu nikdy nikdo neřekl, byla bych tu se svým názorem zcela osamocena.
|
Kudla2 |
|
(12.5.2016 1:36:37) "Kudlo, kdyby to tu nikdy nikdo neřekl, byla bych tu se svým názorem zcela osamocena."
No vždyť to ale v podstatě jsi.
Navíc s jakým vlastně názorem? Nečetla jsem to celý, takže jestli byl nějakej výraznej odklon od linie, ve který setrvale už několik týdmů (možná i měsíců) jedeš, tak se omlouvám, ale ta linie spočívá v neustálým ironickým opakování v různých variacích "no jo, můj syn je teda asi blbeček, když zůstal na ZŠ a má trojky", přičemž ti nikdo nic takovýho neřek a neříká.
Proč Tě tolik krká konstatování, že řada chytrých a motivovaných dětí prostě na ta 8G směřuje? Přece to neznamená, že každej, kdo zůstane na základce, je blbej , to akorát ty to tak převracíš, až by se skoro zdálo, že 8G jsou jen místa, kam ctižádostiví rodiče natlačí své nepříliš chytré, ale o to pilnější šprtíky.
A je to o to pikantnější, že když se jednalo o kreslířské nadání Tvého syna, bylas ochotna do omrzení se bít za to, že má mimořádný talent (a kdo to nevidí, tak je divnej a nepřeje vám to), kdežto tady talent dětí, co jdou na 8G, v podstatě shazuješ.
|
Monty |
|
(12.5.2016 7:25:31) Kudlo, jen stručně, dneska nemám čas tu viset půl dne. Tvrdit, že na víceletých gymnáziích jsou pouze mimořádně nadané děti je stejný nesmysl jako to, že jsou na základce pouze "blbečci". Existenci mimořádně nadaných dětí nikdo nezpochybňuje. Není jich ovšem tolik, kolik je míst na víceletých gymnáziích. Takže kromě nich tam bude poměrně značná část dětí, které mimořádně nadané nejsou, ale rodičům z nějakého důvodu stálo za to investovat čas a peníze do přípravy.
|
jak |
|
(12.5.2016 7:32:44) Monty, jsi mimo. Dite, ktere tam nepatri, casto odejde. Neda to. Vraci se na zakladku. Fakt nestaci, aby rodice investovali do pripravy.
|
Monty |
|
(12.5.2016 7:34:24) jak, zvláštní... na netu jsou toho mraky... Očividně hypnoticky ovlivňuji kdekoho.
Část odborníků s rozdělováním dětí podle schopností v tak nízkém věku nesouhlasí. Opírají se o studie, které ukazují, že na gymnáziích nestudují vždy děti nejchytřejší, ale ty, které se hodně připravovaly a mají dobré rodinné zázemí. Nová studie ukázala, že z nejlepších řešitelů matematického testu se jich na gymnázium nedostala ani polovina.
Když rodič přemýšlí, zda přihlásit dítě na gymnázium, nezvažuje jen to, zda je potomek nadprůměrně inteligentní, ale také jestli mu něco neuteče, když tam nepůjde, nebo zda nezůstane ve třídě sám s těmi nejhoršími, když ostatní odejdou.
Gymnázia tak nejsou plná nadprůměrně nadaných dětí, k čemuž byla založena, ale je to mix velmi chytrých dětí, těch, které se rády učí, a žáků, které na gymnázium dostala tvrdá příprava a ambice většinou vysokoškolsky vzdělaných rodičů.
Odbornice na vzdělávací politiku na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy Jana Straková pracuje na sedmiletém projektu Close, který má podrobně zmapovat fungování a vliv víceletých gymnázií v Česku. Projekt sice končí za dva roky, ale dílčí výsledky už jsou k dispozici.
„Ze vzorku asi čtyř tisíc dětí se jich 442 dostalo na víceleté gymnázium. Když jsme žáky seřadili podle výsledků v matematickém testu ze čtvrté třídy, z prvních 442 umístěných se pouze 204 žáků hlásilo na víceleté gymnázium a pouze 169 z nich bylo přijato. Tedy z našich nejzdatnějších matematiků se na víceleté gymnázium nedostala ani polovina,“ uvádí Straková.
Odkazuje na studie, které ukazují, že se na nich vzdělávají spíše privilegované děti vzdělaných rodičů, jejichž dobré výsledky jsou dané kvalitnější péčí na gymnáziu, ne jen jejich nadáním. A děti skutečně nadané s ne tak informovanými rodiči zůstávají na základních školách.
„Česká společnost si musí ujasnit, zda opravdu preferuje současný model, ve kterém se dětem ze vzdělaných a motivovaných rodin dostává kvalitnějšího vzdělávání než dětem z rodin, které výběrové vzdělání pro své děti nejsou schopny zajistit,“ uvádí.
http://www.eduin.cz/clanky/aktualne-cz-na-gymnazia-neodchazeji-ti-nejchytrejsi-ale-deti-ambicioznich-rodicu-ukazala-studie/
|
jak |
|
(12.5.2016 7:39:51) Hm Monty, tak holt skoda, ze ty nejsi ani jeden rodic. Tve dite na tom gymplu pro podprumerne deti neni, tak co Te zere? Rozhodne nejdete s proudem. Vetsina rodicu jsou jinak blbci s VS a ambici narvat sve blbe deti na gympl. Jen Ty jsi nad veci, tak co:). Mas tu x y pripadu, ale ctes selektivne. To je to same jako prachy. Ten, kdo jezdi k mori a vari tam, je zoufalec. Dovolena na kole neni dovolena. A vsechno skonci tim, ze Tebe osobne to nebere .... Tyjo to je demagogie jak prase.
|
Monty |
|
(12.5.2016 7:44:32) jak, nežere mne vůbec nic, bavím se vaší urputností. I kdybych tu celý den tapetovala články s odkazy na studie, které dokazují něco jiného, než co tu tvrdíte vy, stejně budete psát pořád totéž. Je to podobně zábavné jako vyvracení konspiračních teorií typu chemtrails... a podobně zbytečné. Naštěstí musím cca za hodinu odjet, takže tu ty hrozné pomluvy, co zveřejňují média, nebudete muset číst.
|
Monty |
|
(12.5.2016 7:50:07) Šuplíku, nevyvracejí co? Že tam ty mimořádně nadané děti jsou? To snad nikdo nevyvrací ani tady. Pouze to, že tam nejsou JEN mimořádně nadané děti.
|
|
|
|
Monty |
|
(12.5.2016 7:47:29) Odpůrci víceletých gymnázií mají nový trumf v rukávu. Dala jim ho Česká školní inspekce. Velká část obyčejných deváťáků podle ní dosahuje srovnatelných nebo lepších studijních výsledků než mnoho jejich vrstevníků z víceletých gymnázií. Vyplynulo to alespoň z pilotního plošného testování žáků pátých a devátých tříd základních škol.
Závěry první generální zkoušky ověřování výsledků žáků v počátečním vzdělávání zveřejnila Česká školní inspekce v pátek. "Celkové výsledky ukázaly, že se žáci vyrovnali s požadavky, které na ně kladlo testování, velice dobře," oznámil Petr Suchomel, který má na starosti přípravu testů. Ve zkoušce, do které se zapojilo přes tři a půl tisíce tuzemských škol, propadlo jen zanedbatelné procento školáků. "Nevychází to ani do tří procent, což bereme jako nevýznamné," uvedla ústřední školní inspektorka Olga Hofmanová.
http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/skolstvi/premianti-na-gymnaziu-bezni-devataci-je-casto-strci-do-kapsy_246762.html
|
Monty |
|
(12.5.2016 7:52:39) Elitářství od školních lavic. Co skutečně rozhoduje o přijetí na víceleté gymnázium?
Čím dál víc rodičů touží poslat své dítě na víceleté gymnázium. Ne, že by populace byla rok od roku nadanější a chytřejší. To jen přibývá rodičů, kteří sní o tom, že jejich dítě má vysokoškolský titul, a doufá, že víceleté gymnázium zvýší jejich potomkovi šance na vysokoškolské vzdělání. Sítem gymnazijních přijímaček přitom neprocházejí jen nechytřejší děti, ale spíše žáci s nejambicióznějšími rodiči.
...
Z toho důvodu mají větší úspěch u přijímacích testů děti vysokoškolsky vzdělaných rodičů. Zásadním faktorem není jakási vrozená predispozice k lepším intelektuálním schopnostem, ale ambice rodičů, jejich zájem a angažovanost ve vzdělávání svého potomka.
...
Touha rodičů dostat svého potomka na víceleté gymnázium je celkem pochopitelná. Přestože výzkumy jasně ukázaly, že na základních školách zůstávají i chytré děti, větší šanci uspět na vysoké škole mají přece jen studenti gymnázií.
http://zpravy.tiscali.cz/elitarstvi-od-skolnich-lavic-co-skutecne-rozhoduje-o-prijeti-na-vicelete-gymnazium-274805
|
Martina, 3 synové |
|
(12.5.2016 7:58:39) větší šanci uspět na vysoké škole mají přece jen studenti gymnázií.
Bingo.
Problém našeho školství je v tom, že děti negramotných rodičů nenaučí číst.
Na základní škole neumějí pracovat s nadanými dětmi. Neumějí pracovat ani s těmi nenadanými. Systém je nastavený na průměr, kdo vybočuje, má problém, který by měli vyřešit rodiče, to škola bohužel očekává.
|
|
Vítr z hor |
|
(12.5.2016 9:17:52) Samozřejmě. Statisticky nejvyšší šanci na VŠ vzdělání mají děti rodičů s VŠ vzděláním. Každý logicky (i statisticky) reprodukuje nejen své geny, ale i svůj kulturní a sociální kapitál.
Kdo se angažuje ve vzdělávání potomka, obvykle sklidí lepší úrodu než ten, kdo na to kašle. I když oba potomci (angažovaného i neangažovaného rodiče) byli původně na stejné startovací čáře a měli stejné schopnosti.
|
magrata1 |
|
(12.5.2016 11:01:39) Já mám velmi špatný názor na naše učňovské školství. Kdyby mé dítě mělo špatný prospěch- nemělo studijní předpoklady, zaplatila bych mu nejdříve zahraniční jazykový pobyt a následně aspoň jeden rok vybraného řemesla na dobré zahraniční škole. Pak by mohlo být megaúspěšné i jako kadeřnice, stolář nebo instalatér.
|
magrata1 |
|
(12.5.2016 11:04:32) Prostě prachy, které předpokládám, že vrazíme do vysokoškoláka, bych stejné byla ochotná vrazit na kvalitní vyučení svého dítěte.
|
Martina, 3 synové |
|
(12.5.2016 11:23:03) - s plánovanou inkluzí opravdu ne
Taky se obávám, že ta vyvolá úprk do soukromých škol už na 1. stupni.
|
kosatka2 |
|
(12.5.2016 11:42:54) u nás již probíhá úprk do soukromých škol (a školek) z důvodu toho, že tu inkluze v ZŠ a MŠ NEfunguje. A ejhle, v těch soukromých to náhle docela jde i s těmito dětmi.
Takže u nás se to selektuje tak, že do soukromých či alternativních škol jdou děti rodičů s inkluzivními postoji. A naopak, někteří rodiče by rádi zaplatili dítěti soukromou školu, ale bojí se, že tam bude Pepa s ADHD, tak ho radši dají do té klasické...
|
Z+2 |
|
(12.5.2016 11:50:51) Kosatko, ano, na soukromých školách si s inkluzí poradí. Protože chtějí a dokáží k tomu získat prostředky. Nejen finance, ale i nadšení a schopnosti. Ve státní škole je to těžší.
|
|
|
|
|
|
Lída+2 |
|
(12.5.2016 14:39:56) magrata1, syn byl na výměném pobytu zde: http://www.vtimenen.be/site/
Vlezou tam děti jakoby 6. třída...vylízají jakoby na konci naší střední....první 3 roky jedou všichni obory: truhlář, elektrikář, automechanik.(pokud potřebuješ opravit auto, necháváš ho ve škole)....okolo jakoby u nás 8 třídy si vybíráš obor....a pak 2 roky před koncem zda budeš pokračovat na vysokou......škola končí výstupní prací.....kterou může být klidně loď a nebo kuchyňská linak u sousedů.
Kdyby něco takového bylo u nás....dám tam mladšího.
|
|
|
Vítr z hor |
|
(12.5.2016 11:34:29) Loro, to, že se člověk snaží o vertikální sociální mobilitu, je normální. Otázka je, jestli dokáže správně identifikovat požadavky a znaky té referenční skupiny.
Takže někteří SŠ chtějí pro své děti VŠ, jiní zas pořádnou plazmu...
|
|
|
|
|
|
Martina, 3 synové |
|
(12.5.2016 7:53:58) Velká část obyčejných deváťáků
Pokud se na gymnázium nehlásili, tak na něm nejsou. O jejich nadání to nevypovídá nic.
Jedině zajímavé by bylo srovnání přijatých a odmítnutých žáků: pak by bylo možné posoudit, jestli jsou přijímačky nastaveny správně a dokážou prosít právě ty nejlepší.
|
|
Monty |
|
(12.5.2016 8:00:38) Milado, tak hlavně se tu bavíme o přijímačkách, ne o maturitách. Celý vtip je zhruba v tom, že i žák základky by na tom gymplu měl stejné výsledky, kdyby tam ovšem byl. Ne KAŽDÝ, samozřejmě. Ti, co propadnou (často už na prvním stupni), ti asi opravdu ne.
|
Monty |
|
(12.5.2016 8:14:33) "...ty se tu neustale ohanis tim, ze ty deti na druhem stupni ZS a deti v prime az kvarte jsou stejne, maji stejne ucebnice, postupuji v ucivu stejne"
Milado, tím se neustále oháníš ty, já to tu napsala tak asi 2x a dost jinak, než si to překládáš. A že existuje něco jako RVP a je shodný pro víceletá gymnázia i ZŠ není můj výmysl. Já jsem - ve stručnosti - psala, že co a jak se učí je v první řadě na učiteli. Stejné učebnice neznamenají NIKDY a NIKDE stejný "postup v učivu". Ani na ZŠ, ani na gymplu.
|
|
|
|
|
|
|
|
Kudla2 |
|
(12.5.2016 8:11:10) "nežere mne vůbec nic, bavím se vaší urputností."
, to je vtip dne
|
|
jak |
|
(12.5.2016 8:43:45) Urputnosti? Tak jo. Me je tohle fuk, ja mam dite tam, kde jsme chteli oba. Nepotrebuju si tu dokazovat, ze jsem udelala dobre.
|
jak |
|
(12.5.2016 8:45:24) A ani nepotrebuju lovit statistiky. Monty, uz to je celkem trapny.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kudla2 |
|
(12.5.2016 8:07:58) "Existenci mimořádně nadaných dětí nikdo nezpochybňuje. Není jich ovšem tolik, kolik je míst na víceletých gymnáziích. Takže kromě nich tam bude poměrně značná část dětí, které mimořádně nadané nejsou, ale rodičům z nějakého důvodu stálo za to investovat čas a peníze do přípravy."
Podle této teorie by to ovšem znamenalo, že na ZŠ nezůstanou ŽÁDNÍ mimořádně nadaní, nebo jen velmi málo (čistě podle logiky - pokud jich je příliš málo na to, aby zaplnili víceletá gymnázia, tak kolik jich asi zůstane na základních školách?)
Celé mi to trochu připomíná situaci, jako kdyby moje dítě uvažovalo o talentovkách na výtvarnou školu, já bych se nijak extra neangažovala, abych mu pomohla s přípravou na přijímačky (i když by mi ze všech stran říkali, že talent je jedna věc ale určitá pomoc s přijímačkama je potřeba), a až by se nedostal, tak bych rozjela diskusní kampaň o tom, jak vůbec není pravda, že na výtvarné školy se dostávaj jen děti s nadprůměrným talentem
|
Monty |
|
(12.5.2016 8:10:34) Kudlo, viz odkazy níže. Část mimořádně nadaných se tam ani nedostane. Kde jinde než na základce by měly být?
"Studie prokázaly, že žáci s výbornými výsledky z různých srovnávacích testů mají problém uspět u přijímaček. "Ze vzorku asi čtyř tisíc dětí se jich 442 dostalo na víceleté gymnázium. Když jsme žáky seřadili podle výsledků v matematickém testu ze čtvrté třídy, z prvních 442 umístěných se pouze 204 žáků hlásilo na víceleté gymnázium a pouze 169 z nich bylo přijato," říká Straková. Z nejzdatnějších matematiků u přijímacího řízení neuspěla ani polovina."
|
Martina, 3 synové |
|
(12.5.2016 8:20:27) se pouze 204 žáků hlásilo na víceleté gymnázium a pouze 169 z nich bylo přijato
Z toho vyplývá, že gymnázium nenasává jen ty nejnadanější, ale lépe s nimi pracuje.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|