MÍŠA&FÍK |
|
(3.3.2016 11:26:12) V 16:30 přijde domů a mezi 18.a 19.hod už spí ???
A kdy "žije" ????
Kdy žije podle svého, podle svého, kdy nic nemusí, nikdo nad ním nestojí, neradí, co má jak dělat, nekontroluje....prostě kdy je sám sebou, dítětem, kterým byl ještě v srpnu a né strojem na povinnosti ???
Nad tímhle bych se zamyslela a né nad tím, jak je či není výkonný....
|
Lassiesevrací |
|
(3.3.2016 11:34:42) To je pravda. Malo casu na volnou zabavu. Druzinu bych nepocitala. Jestli se tam ma vejit skolni priprava, vecere,sprcha a treba nejake to cteni pred spanim, nezbyde zadny cas.
|
|
00 |
|
(3.3.2016 11:35:03) Když má dobrý den, tak tašku, jeden úkol, hromádku na ráno má klidně za těch 15min, max.30 hotovoo. Takže si pak klidně hodinu hraje a čas na sebe má. Jenže jak říkám, těch dobrých dní je méně.
|
00 |
|
(3.3.2016 11:42:28) Myslíš vzít ho na krev? Já teda anémií trpěla od mala, v podstatě celý život. Jen loni na podzim výsledky ok. Nepřijde mi unavený, dřív když jsem ho vodila já, tak vstával v 5.45 a od půl 7 v družině, ted má vlastně hodinu a půl k dobru a stejně je prý ráno, jak praštěný palicí. Vstával by tak v 8hod nejlépe. A proto ho dávám spát tak brzo, i když se tomu všichni diví. Ale je tuhej do 5min až na vyjímky.
|
|
00 |
|
(3.3.2016 12:04:09) Tak až půjdem na kontrolu, proberu to s doktorkou, aby mu vzala krev.
|
|
|
Alena | •
|
(3.3.2016 11:47:03) HOdinu hraje? kdyz ma vsechno hotove v 17.00 (to stihate i se ctenim?), tak jak narve do hodiny hru, jidlo, myti, cisteni zubu, cteni pred psanim ?
|
00 |
|
(3.3.2016 11:52:47) před spaním teď čte on mně
a jelikož máme týdenní plán, tak nedělá úkoly každý den a opakování ze všeho taky ne
příklad: 5 příkladů na + -, něco s kreslením do M diktát 3věty, čte mi před spaním a spát chodí mezi 18-19 jsem psala
|
Alena | •
|
(3.3.2016 11:57:12) Tydenni ukol je uleva v takove situaci, to mate dobre. Pokud pred spanim cte on, no tak zase pracuje. On toho casu na hru, kterou si ridi sam, vazne moc nema. Ale chapu ,ze to asi nejde udelat jinak ( i kdyz ja bych zkousela, jeslti by to spani neslo ubrat, nase deti vstavaji s obtizemi i kdyby sli spat v 16.00, dulezite jestli pak neusina ve stoje).
|
Chloé |
|
(3.3.2016 12:21:30) Den nenafouknes. My prichazime domu po 18 hodine, mrknout na ukol (u nas nastesti bez cavyku), piano, najist, umyt a pred devatou je v posteli. X hodin hrani v tydnu prvnacka nezna. Holt to jinak nejde.
|
Federika |
|
(3.3.2016 12:22:31) Chloe, právě že to takhle často funguje i líp, prost ví, že na "cavyky" není čas...
|
|
Dráčátko | •
|
(3.3.2016 20:04:53) Já jsem dnes zase taaaak smutná :-(. Vlastně jsem poslední dobou smutná pořád. A vlastně už nevěřím, že ještě někdy budu veselá :-(. Nevím přesně co se stalo ale vím určitě, že je toho na jednu malou holčičku strašně moc. Nikdo mě nemá rád a já se už tomu ani nedivím. Vždyť nestojím za nic. Ve škole mi to nejde a nemám to tam ráda. Učitelka mě nemá ráda a maminka se na mě už od září moc a moc zlobí. Slyšela jsem babičku jak si povídala o škole s tetou Janou. Ony si teda myslely, že je neslyším. Babička říkala, že máma zas musela mít něco extra a teď se z toho může podělat. Achjo, už ani babička mě nemá ráda. Já vlastně nechci být smutná ale ono se to děje tak nějak samo. Třeba ve škole. Nevím přesně, co to máme za divnou matematiku (tatínek teda říkal, že takovou blbost ještě neviděl), ale mě to prostě hlava nebere. Tak si raději místo počítání představuji, že jsem princezna a mám krásného koně se zlatou hřívou. Běhám s ním po louce a někdy spolu i plaveme v řece. A pak nevím co právě počítáme a mám další černý puntík. Do školy prý budu chodit ještě 9 let. To nepřežiji, určitě umřu a pak si třeba konečně doma všimnou, že jim tam někdo chybí. Teď na mě pořád jen křičí: dělej to, pospěš si, musíš být rozumná, už jsi velká, a tak. Nechci být velká, chci být jako sestra a mít klid. Nebo jako mimino - zařve a hned se všichni točí kolem něj. Ach jo. Paní Vlasta, to je naše sousedka, se mámy minule ptala, proč že mi nedali odklad, že to prý tak dnes dělají, když je v rodině mimino a prvňáček. Nevím přesně, co ten odklad je ale asi je to něco moc hezkého a naši mi to dát nechtěli. Nejhorší věci na světě jsou: 1, škola 2, matika 3, úkoly 4, když mi máma pořád ukazuje strop, na který mi vystřikl jogurt. Když já jsem ale nechtěla. 5, šílený hluk ve třídě a v družině. To se někdy fakt nedá. Já jsem taaaaak smutná.
|
Hanka 75 |
|
(3.3.2016 21:36:04) maargit nemáš vůbec žádnou sebereflexi divila jsem se, proč příspěvky tobě jsou tu relativně ostřejší, ale když pak čtu tvoje příspěvky, tak je mi to jasné ty fakt nechceš pochopit svoji dcerku. nikdo se tu do tebe prvoplánovitě nenaváží, ale už ostřeji ti všichni říkají, že máš problém (a hlavně tvoje dítě) (protože po "dobrém" to asi nešlo a ty to pořád nevnímáš) -nechceš vnímat nebo prostě nedokářeš :-(
|
Federika |
|
(3.3.2016 21:38:38) hele, ale Maargit nezaložila tuhle diskuzi, že jí tečou nervy, ne? Založila tu předtím, že nechce psát domácí úkol..A to zrovna úplně s nějakýma kroužkama nesouvisí. Mně se zas někdy zdá, že už tu nemůže diskutovat o ničem na téma škola a problém,protože se na ni hned všichni sesypou, že toho nakládá tý malý moc.
|
Federika |
|
(3.3.2016 21:46:40) no hele, já jsem kluky nechala,co se sportu týče, celkem plavat. Až v první třídě šel starší na judo, mladší ani to ne. A pak jsem měla doma ubrečenýho skoro 8-skor devítiletýho kluka, kterej mi zcela vážně vyčítal, že ho nemám ráda, protože F (dceru) jsem dala čas na gymnastiku a jeho ne, proto už ho nechtějí, je pro ně starej a on už dááávno moh bejt "dobrej"-a já mu to znemožnila Dneska hraje fotbal a je v pohodě, ale tak půl roku mi to denně předhazoval, že ON pr mě důležitej nebyl. ..A mě by nikdy nenapadlo, že by s emu gymnastika mohla líbit, někdy v jeho 4 letech...
|
Chloé |
|
(3.3.2016 21:50:29) Gymnastika pro kluka je nahodou sexy. Mne se vzdycky libi, jak se tocej na kruzich nebo saltujou na bradlech v tech vtipnych teplaccich.
|
Federika |
|
(3.3.2016 21:51:51) on má na to navíc dokonalou postavu Ale byl už "starej", co nadělám, fakt by mě to nikdy nenapadlo. Nicméně, přešlo ho to-ten vztek na mě
|
Chloé |
|
(3.3.2016 21:55:05) Federiko, Kratky nohy, dlouhy telo ? Ja myslela, ze o chlapy se perou, gymnastika neni fotbal.
|
|
|
|
Chloé |
|
(3.3.2016 21:53:12) Myslim, ze sportovni je u chlapu jedina volba, ne ? Moderni gymnastiku delaji jen zensky.
|
Federika |
|
(3.3.2016 22:00:38) jo a ta akrobacie je náhodou taky super...Dělali ji spolu rok, pak už to nešlo, F. měla v pěti letech třikrát tři hodiny moderky a třikrát tři hodiny akroby (plus samozřejmě angličtinu atd) týdně. To jsem dokonce už i já viděla jako trochu moc jenže ona si ještě neuměla vybrat...
|
|
|
|
Federika |
|
(3.3.2016 21:56:44) moderní pro kluky není.... byl v přípravce na akrobacii, já myslela, že by to pro něj byla dobrá varianta. jenže jemu po čase začaly vadit ty skupinky, že prej není žádnej teplouš, ehm... Hodím sem jedno video, z přípravky, v devíti, když byl na prvním závodě, on to tak strašně žral, že i tu jednoduchou sestavu prožíval naprosto vážně , že jsem si pak říkala, že možná dobře, že jsem ho tam nedala, tip by na to byl,ale nervově by to nedal..Závodní, myslím a nic jinýho tady v okolí por kluky není, bohužel..
http://www.youtube.com/watch?v=n91El-dziqk
|
|
|
|
|
|
Hanka 75 |
|
(3.3.2016 21:49:11) abys své děti neznechutila těmi aktivitami a v 15 budou chtít dělat všechno jiné než sport, dodržovat pravidla a být výkonní..
soustředila bych se na to, co když děti chtějí, tak jsou přitom štastné, dobíjí jim to baterky a zvládají i věci okolo... kdyby ne, tak bych ubrala, ať to chtějí nebo ne. Podmínka musí to být vše v pohodě, aby se dalo dělat toto a toto a toto (samozřejmě nikoli nemůžeš to dělat, pak nezvládáš to a to, ale přiměřeně vysvětlit věku dítěte)
ono i nicnedělání je důležité
|
|
|
Hanka 75 |
|
(3.3.2016 21:44:33) já vím, že ji nezaložila, ale četla jsem příspěvky pro Maargit a její reakce a reaguju na toto
|
|
|
Lassiesevrací |
|
(3.3.2016 21:58:28) No dobre, protoze Maargitt zacne diskutovat stylem, ktery vyvola nejake reakce. Precti si, na co ostatni reaguji. Ja reagovala na nazor, ze matka, co vyzvedava deti po obede, je zrala na blazinec (pritom maargitt tu od den stresuje a jeji dite se hrouti) a pak na prispevek, kde pise, jak by byla za vodou, kdyby pracovala, jelikoz deti by byly v jeslich, ve skolce a ve skole.
|
Federika |
|
(3.3.2016 22:01:30) možná to tak píše, že si chce ulevit,nakonec, od toho ty diskuze taky jsou, že jo
|
Hanka 75 |
|
(3.3.2016 22:08:02) no právě ona si chce si jen ulevit, příp. se cítit jak je dobrá
jenže ostatním tu připadá, že dceru přetěžuje a kvůli dceři jí to říkají a ona nemá vůbec žádnou sebereflexi, aby to pobrala resp. asi jí o to vůbec nejde (chce si jen ulevit)
pak to do sebe zapadá
|
Delete |
|
(3.3.2016 23:15:05) Hanko,
jenže ostatním tu připadá, že dceru přetěžuje a kvůli dceři jí to říkají a ona nemá vůbec žádnou sebereflexi, aby to pobrala resp. asi jí o to vůbec nejde (chce si jen ulevit)
Někomu to tak možná připadá, mně ale ne. Jako učitelce těchto malých dětí ani jako matce mi maargarettina dcera přetížená nepřipadá.
Podle mě se nesešla dobře učitelka - žákyně. Právě proto, že A. od maargitt není soutěživá, volila maargitt školu, kde měla slíbeno slovní hodnocení a klidné prostředí. Opravdu nemůže za to, co z těch slibů zbylo.
Osobně považuju i prodloužené vyučování, v rámci kterého se dá naučit i procvičit, za lepší variantu, než 4 natřískané vyučovací hodiny, pak celé odpoledne družina, pak úkoly, což je běžný model.
Problémy, které má A. nesouvisí s jejími mimoškolními aktivitami, ale čistě ze zátěže, kterou jí nakládá učitelka bez zkušeností a bez schopnosti reagovat na potřeby dětí, učitelka, kterou by maargitt pro své dítě nevolila, a která dokázala ze školy vybrané dítěti na míru udělat peklo. I proto, že původně to byla škola zn. ideál, chápu, že se jí maargitt tak drží. Fakt bych to nesváděla na hodiny angličtiny navíc .
U nás je povinná angličtina od první třídy...hodinu týdně...to je skutečně k ničemu, protože to děti připravilo o hodinu češtiny, a přitom to nemá šanci přinést žádný efekt. Sakra rozdíl oproti systému, kdy je dítě angličtině vystavováno v rámci jiných činností. Jedno mé dítě to tak mělo ve školce, nebylo to z naší vůle, prostě se to tam zavedlo a rozhodně to nebyl důvod, abychom školku opouštěli....no a bez zátěže toho pochytalo dost...plus to vzbudilo její zájem. Takže i když bych to sama takto nevybrala, tak zpětně jsem ráda, že tu možnost měla.
|
Inaaa |
|
(3.3.2016 23:24:54) Tři psycholožky na jedno dítě? Hm...
|
|
Hanka 75 |
|
(4.3.2016 8:23:16) s těmi psycholožkami jsi mluvila jen ty nebo byly v kontaktu i s dítětem ?
zajímá mě to, zda to bylo spíše obecné doporučení neměnit školu po problémch v 1. třídě nebo zda pro případ tvé dcerky
nám psycholožka naopak změnu školy smaa navrhla (mám dva prvnáky, jeden naprosto úspěšný, druhý vedle něj nemá šanci ve škole téměř v ničem vyniknout) u nás to byl tedy jen první návrh nikoli podrobné rozebrání...
|
Hanka 75 |
|
(4.3.2016 8:41:00) rozumím tomu dobře, že psycholožky regulérně zvažovaly možnost změnit školu u prvňáčka v pololetí nebo i po první třídě a rozhodly se podle tvojí dcerky ? Co by to přineslo konkrétně jí ? Ptám si i kvůli sobě, protože nás se psycholožka ptala, co změna školy (určitě ne od pololetí) a mě tím překvapitla. Zajímalo by mne, zda jen "naše" psycholožka je tak mimo, protože je to blbost, dětem měnit školu (nemáme ani takové problémy s učitelkouo jako vy) nebo to máme zvážit (samozřejmě mě odbornice nahlodala o tom uvažovat).. tak bych nerada uělala nějakou blbost (byť to stedjně u nás také nepovažuji moc za řešení i z důvodu, který ze sourozenců by měl měnit školu, kolektiv, kamarády... jak to dětem zdůvodnit...
u tvojí dcerky by se mi to ale zdálo jako (v případě té skvělé učitelky) jako dobré řešení, pokud jsou takové problémy s učitelkou, ovšem kdyby tu byla "ideálí" škola blízko chápu, že další zátěž v cestování atd. atd. zase posouvá misku vah jinam.. ona škola a zvláště první třída je totiž podle mne hlavně a především o tom konkrétním učiteli.. a i kdyby dcerka měla očekávání, že nic nemusí dělat, tak dobrá učitelka s tím dokáže pracovat (zvláště, když je ochota ke spolupráci i na straně rodičů)
|
|
|
|
|
|
petluše |
|
(3.3.2016 23:24:08) Takže je normální jak pláče a nevěří si. Budou čekat až si to sedne. No, nejspíš si to nesedne a úzkost poroste. Ale když bude dobrá už to doma nebude dávat najevo.
|
|
Hanka 75 |
|
(4.3.2016 8:33:28) del jsi učitelka, myslím si, že dobrá a tvá slova mají u mne váhu. navíc já neznám celý "příběh" Maargit a její dcerky (jak jsem psala, i když v jiném příspěvku, reaguji na to, jaké tu probíhají příspěvky vůči ní a jak ona na ně reaguje)
já zkušenost učitelky nemám. nicméně z některých příspěvků Maargit na mne dýchá, že je orientovaná hodně na výkon, že chce po dcerce věci, na které její dítě (i nebo hlavně v kombinaci s tou učitelkou) nemá. a není ochotná dceři ubrat, zareagovat na její potřeby.. já si myslím, že dcerka přetěžovaná je, že by potřebovala něco jiného než další kroužky (byt je možná chce dělat), aby zvládala a měla síly především na školu (kterou dle Maargit 3 psycholožky doporučily neměnit). Aby měla sílu zvládnout školu, tak podle mne potřebuje všude jinde ubrat, ulevit, víc klidu, volnosti a trpělivosti..
Jsem také matka a mám dvě děti - dva prvnáky současně. Jasně vidím, jak jedno dítě naprosto excelentně zvládá, úkoly rychle, správně, ve škole je velice úspěšný, škola ho baví. Druhé dítě (také úspěšné ve srovnání s řadou spolužáků, tj. nikoli outsidry třídy) a je toho na něj moc. A stejně tak si myslím, že je toho moc na Maargitinu dcerku.
|
Delete |
|
(4.3.2016 15:46:34) Hanko,
mně nepřijde, že je orientovaná na výkon. Netlačí dceru do ničeho, jen pro ni chtěla co nejschůdnější cestu v té angličtině.
Holka byla plačtivá a nejistá i dřív, ne až s nástupem do školy, měla i odklad...myslím si, stejně jako maargitt a Federika, že právě ten sport, který chce dělat, je jedna z cest, jak ji posílit....naučit ji si trochu víc věřit, naučit se, že i to, co vypadá na začátku nezvladatelně, tak se zvládnout dá. Ve škole se tohle učí mnohem obtížněji.
Byť je škola můj svět, tak nejsem schopná přijmout, že by měla být pro dítě prioritou. Naopak jsem klidně pro upozadění, pokud se do popředí dostane něco, co tomu dítěti pomůže "růst", zlepšit se....Klavír v tuto chvíli považuju za způsob psychoterapie, možnost uvolnění se, sport za ten posilující prvek. Škola je až třetí v pořadí.
Z maargittina povídání mě irituje ze všeho nejvíc učitelka malé A., ale pokud je ochotná alespoň nějaké domluvě, tak i chápu, proč se maargitt do přestupu nežene....on ten přestup sám je stres, ta nenaplněná očekávání jsou také často realita, takže se to nechce unáhlit... Prostě v tom, jak maargitt postupuje ohledně školy a kroužků jsem s ní ve shodě.
Co si myslím, že nedělá úplně ideálně, jsou ta očekávání toho, co by malá měla zvládat (udělat si úkol sama)...ano, některé děti to už v té první třídě zvládnou, ale ona evidentně ne, tak by to chtělo jí pomoci...Jenže tady si myslím, že hraje roli právě to, že jde o první dítě, na kterém se maargitt učí...a holt to ne vždy odhadne... Jenže stovky příspěvků o tom, jak dělá blbě všechno a chudinka A. má hroznou matku, co ji přetěžuje, stejně ničemu nepomůžou ani jí, ani malé A., i kdyby to byla pravda. A jak jsem psala, já si tohle prostě nemyslím. Já už bych se na místě maargitt složila, tohle číst.
Podobně jako když se z každého Monty příspěvku rozjede několikadenní debata o chudáčkovi S.
Takže obě obdivuju, že jsou schopné ještě vůbec tady něco psát. Já bych to nezvládla a vyklidila bych pole. Jen tedy nechápu, že se v podobné situace hojí jedna na druhé...
No nic, zbaběle opouštím debatu o chudinkách dětičkách a jejich nesoudných matkách, které já sama osobně považuju naopak za dost rozumné a schopné své děti provést životem víceméně v souladu s jejich potřebami. Nějak mi to nedělá dobře.
|
Delete |
|
(4.3.2016 16:17:29) Šuplíku,
sice jsem psala, že zbaběle zdrhám, ale ok, na přímý dotaz odpovím...
Myslím, že zásadní je, že maargitt tuto diskuzi nezaložila, jen si dovolila v ní vyjádřit svůj názor. Přesto se už dva dny točí diskuze jen kolem ní a jejích předchozích diskuzí.
A pak to hojení se jsem napsala, že se týká jen Monty a maargitt...že jedna šije do druhé, ač jsou vlastně v podobné situaci. Vyčítají si totéž a chovají se k sobě navzájem podobně. Dovolila jsem si napsat, že toto u nich nechápu.
Nic víc, nic míň.
|
Monty |
|
(4.3.2016 16:21:34) Delete, to nechápu, jak myslíš. Svůj názor na kroužky a školu A. tady maargitt píšu roky, nic špatnýho tím nemyslím. Je to jen názor, co by za tím mělo být jiného? Co bych si na ní měla hojit? Mně se debaty o tom, jak jsem špatná matka nijak nedotýkají a hlavně, moje dítě se nehroutí ani pořád nebrečí.
|
Delete |
|
(4.3.2016 19:53:23) Monty,
to je jedno. Mně prostě styl příspěvlů vás dvou vůči sobě přijde příliš agresivní, myslím si, že názory se dají sdělovat i jinak a jsou pak i jinak přijímány. Jsem na tohle citlivka.
A vzhledem k tomu, že mi uniká smysl řady způsobů lidského jednání, tak je to můj problém. Proto jsem napsala, že už se mi nechce dál v této diskuzi pokračovat a napsala jsem dva důvody, co mi vadí...a zdá se, že jsem si dovolila moc....příště holt jen přestanu psát, i když tyhle otevřené konce debat moc nedávám.
Teda jestli bude nějaké příště. Mlčeti zlato, fakt jo.
|
Monty |
|
(4.3.2016 19:57:34) Delete, tak je to tvůj názor, máš na něj právo, jako každý... jen jsem se k tomu vyjádřila. Nebylo v tom nic "proti nikomu". Maargitt znám přes dvacet let, tak třeba píšu "osobněji" a ona taky, nevím, beru to jen jako diskusi a nad tím, jak to působí na jiné, které v příspěvku neoslovuji, nepřemýšlím. Moje sociální dovednosti byly vždycky mizivý, s věkem se to nelepší.
|
|
|
Delete |
|
(4.3.2016 20:28:39) maargitt,
aha, informace, že se znáte tak dlouho, mi chyběla...
Na druhou stranu o to míň tenhle styl komunikace chápu, ale to je vaše věc, hlavně, když tak nemluvíte se mnou .
|
|
Monty |
|
(4.3.2016 20:37:24) maargitt, tak já mám díky své matce alergii na ambiciózní rodiče, takže co mi smrdí přístupem matky, do toho se s vervou pustím. A ty to máš podle mne přesně naopak, takže jádro pudla bude v našich diametrálně odlišných životních zkušenostech.
|
Monty |
|
(4.3.2016 20:45:37) maargitt, moji matku nezajímalo nic jiného než výsledky ve škole a kázeň ve škole. Psala jsem to zrovna dnes Val na jiné diskusi. Když se se mnou bavila, tak mne z něčeho zkoušela nebo mne předváděla svým kámoškám. Nikdy jsem s ní netrávila volný čas zábavou, neustále měla potřebu mne nějak kultivovat. Zábavný pořady v TV jsem měla zakázaný, ale na naučnej pořad mne vzbudila klidně v deset. Naštěstí pokládala za naučný i televizní soutěže typu "Šest ran do klobouku", to bylo aspoň trochu zábavný.
|
Federika |
|
(4.3.2016 20:48:17) Moji rodiče mě nikdy nezkoušeli, nikdy nevěděli,co ve škole dělá, co se učíme, nikdy mě nekontrolovali, nikdy mě nenutili učit se. Měla jsem samý jedničky a když jsem se pak na gymplu sama rozhodla,že mě nebaví chemie a že si nechám dát v pohodě trojku, než bych se na to koukla, protože ji fakt nikdy dál dělat nebudu, vzali to a nic nenamítali. Nikdy teda nepochybovali o tom,že půjdu studovat
|
Monty |
|
(4.3.2016 20:50:55) Federiko, ona mne nezkoušela z učiva ve škole. Já měla v podstatě furt jedničky, dvojky jsem měla jen z "výchov" - tělocvik, pracovky, výtvarka, na druhým stupni z matiky a fyziky (z té jsem jednou tedy měla trojku). Zkoušela mne z mimoškolních věcí.
|
Federika |
|
(4.3.2016 20:55:04) Monty nějak si to neumim představit
|
Monty |
|
(4.3.2016 20:59:04) Federiko, to není tak těžký, prostě mne nutila si něco přečíst nebo se dívat na poučný dokument a pak jsem to musela odříkat - když šlo o básničku, tak to byla show určená pro kamarádky, protože mně fakt stačilo a dodnes stačí si to jednou přečíst a umím to, když šlo o něco naučnýho "pro moje dobro", tak mne zkoušela z toho, bez účasti publika.
|
Federika |
|
(4.3.2016 21:03:33) tak to je děs... Taky dětem občas něco pustím a občas dám něco přečíst. Ale jsou to věci, o kterých vím, že je to bude zajímat a většinou samy pak přijdou a něco mi o tom řeknou, nedovedu si představit,že bych je pak nutila mi to nějak interpretovat, to by je nejspíš okamžitě přešla chu´t, někdy příště
|
Monty |
|
(4.3.2016 21:07:25) Federiko, jo, je to děs, takže snad chápeš, že mám z přehnaně ambiciózních rodičů dodnes osypky. Prostě si představím matku a její "kultivační" metody.
|
Monty |
|
(4.3.2016 21:11:14) maargitt, ale její motivace byla "mít chytré dítě, nejchytřejší ze všech". Čili ambice. Způsob naplňování není relevantní.
|
|
|
|
Federika |
|
(4.3.2016 21:10:44) Monty, já jsem ambiciozní. Ale nemám takovýhle praktiky. Jsem ambiciozní ve více směrech, nejen "ve výkonu", jsem ambiciozní i v tom,že se snažím mít děti bez komplexů, svobodný, zdravě sebevědomý, pokorný tam,kde je to třeba...Dělám i špatný věci,kdo ne, ale většinou si to včas uvědomuju a házím zpátečku.
|
Monty |
|
(4.3.2016 21:13:40) Federiko, já ne a už i to, že mne tak rozčiluje synova lenost mne znepokojuje, pořád si musím opakovat, že je to jeho věc a jeho život. A i tak se občas neudržím a řeknu mu něco ne zrovna hezkýho, i když pravdivýho.
|
Federika |
|
(4.3.2016 21:15:09) Monty, já ten názor "jeho věc, jeho život" posouvám až do trochu vyššího věku.
|
Monty |
|
(4.3.2016 21:16:17) Federiko, obávám se, že mít doma dítě typu mého syna, tak bys tu věkovou hranici taky snížila. Jako to udělali už všichni.
|
Federika |
|
(4.3.2016 21:17:04) no, možná bych ho spíš zabila
|
Monty |
|
(4.3.2016 21:42:59) Federiko, to je fakt, ty jako matka zaměřená na výkon bys ho nejspíš zabila.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Monty |
|
(4.3.2016 20:56:22) maargitt, já jí to nemám za zlé, ale tak strašně jsem to nenáviděla, že k tomu mám doživotní averzi a svému dítěti bych to neudělala. V tom, co jsem chtěla já sama mne naopak nepodporovala nikdy, což ale až takový problém nebyl, mne bavily většinou věci, ke kterým jsem matku nijak nepotřebovala.
|
|
|
|
|
|
|
|
|