caira (Vojta1/03,Mates11/04) |
|
(4.2.2016 17:53:47) V jedné z dnešních diskusí o 8G mi zaujal názor, že dítě je co se povolání týče obrazem rodiče? V naší rodině to tak nebylo, v manželovo rodině už vůbec ne, a naše děti mají též našlápnuto zcela jiným směrem.. Moji rodiče: učitelka a zvěrolékař v JZD, od revoluce hostinský, já jsem hydrolog. Manželovo rodiče: laborantka a automechanik, manžel hasič. Synové: starší šel na gympl s jasnou vizí vystudovat paleontologii na Albertově a odjet vyhrabávat kosti do Mongolska. mladší: chce též na 8G, nadšený z laboratoří chemie a biologie, chce být zvěrolékařem v ZOO.
|
Federika |
|
(4.2.2016 17:56:57) co se povolání týče určitě ne.Ani jsem to tak z té diskuze nepochopila. Spíš co se vztahu ke vzdělání a přistupu k němu týče, s tím souhlasím.
|
Elwing |
|
(4.2.2016 18:03:23) Jak píše Federika, spíš ten přístup ke vzdělávání a k práci se dědí.
|
Lída+2 |
|
(4.2.2016 18:20:08) Elwing, tak nezdědila jsem ani kus to jak k tomu přistupovali moji rodiče......jejich chovaní a podrývání sebevědomí mi připomíná Monty.....tak moc, že děsím kolik let se z toho ten kluk bude ještě vzpamatovávat.....
snažím se nepřistupovat k tomu ani trochu jako oni, zajímá mě názor dětí.....
Dokonce mě nyní o víkendu napadla při jiné příležitosti taková šílenost, že i manžel si myslí, že je dost možné, že to udělali.......,ale budu se jich na to muset zeptat z oka do oka.......to poznám jestli lžou.....
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(4.2.2016 18:27:58) Co udělali?
|
|
Tizi |
|
(4.2.2016 18:28:48) Lído, ale co já jsem tady četla bylo, že Monty psala, že se syn vůbec na přijímačky nepřipravuje a proto si myslí, že se na školu nedostane. Nemůžu si pomoct, ale já bych synovi řekla to samé, že když pro svůj cíl nechce nic udělat, tak se mu asi nesplní. To fakt nevidím jako podrývání sebevědomí.
|
Monty |
|
(4.2.2016 18:37:41) Šuplíku, však já tu roky píšu pořád totéž. Ovšem jestli realistický popis situace je podrývání sebevědomí, pak podrývám.
|
|
|
|
magrata1 |
|
(4.2.2016 19:31:31) Byla jsem u Monty a i s jejím klukem jsme prokecali večer. A nemyslím si, že podrývá jeho sebevědomí. Dost hrdě mi ukazovala jeho obrázky a texty, úplně se tetelila a jsem přesvědčená, že její syn to vnímá. A to, že mu brblá, že kašle na matiku a pod. to je reálné zhodnocení situace, nikoli podrývání sebevědomí.
|
Federika |
|
(4.2.2016 19:37:18) Magrato, já i docela věřím,že je to takhle. Proto bych ho přinutila, je mu 13, teprve 13
|
|
|
|
Kafe |
|
(5.2.2016 11:03:27) Lído - nemyslím si, že Monty synovi podrývá sebevědomí. Snaží se ho motivovat k nějaké snaze. Chápu ji, mám doma podobný exemplář dítěte. Monty se v synovi vidí a je přesvědčená o jeho genialitě a výjímečnosti.
|
Monty |
|
(5.2.2016 11:05:09) Liško, nejsem přesvědčena o jeho genialitě. Vím, že je chytrej a talentovanej a mrzí mne, že si to všechno kazí svým přístupem. To je celé.
|
Kafe |
|
(5.2.2016 11:07:32) Monty - jsi. Ale je to sladký. Ke své nejstarší mám podobný vztah - je mi líto, že ty její úžasné talenty se neuplatní, neboť je líná hnout prstem. Přitom sny má, ale něco pro jejich splnění fakticky udělat?! Ani náhodou!
|
Monty |
|
(5.2.2016 11:08:56) "Přitom sny má, ale něco pro jejich splnění fakticky udělat?! Ani náhodou!"
Liško, jo, budeme mít hodně podobné děti. Tohle je přesný.
|
Kafe |
|
(5.2.2016 11:20:46) Monty - a hádej, co jí baví nejvíc? Biologie! (tedy teď mají ještě prvouku, ale ona si už čte v přírodovědě pro 6. třídu). Také čte komiksy a někdy si je i kreslí, ale francouzsky tedy již umí.
|
Monty |
|
(5.2.2016 11:22:48) Liško, hmmm, pěkný, asi je to nějaký syndrom se shodnými průvodními jevy. Včetně těch učebnic - syn jednou vlezl tajně o přestávce do devítky, aby se tam podíval do učebnice, co budou mít v devítce v biologii. Asi v pátý nebo šestý třídě.
|
Kafe |
|
(5.2.2016 11:25:40) Monty - kdyby vlezl do 7. třídy a tam nahlédl do učebnice biologie, bylo by to takové očekávatelnější.
|
Monty |
|
(5.2.2016 11:26:44) Liško, to bývalo za nás, dneska je jiná doba. Jak říká jeden můj kamarád: "Dítě vidí v médiích častěji nahý kozy než chleba s máslem."
|
Kafe |
|
(5.2.2016 11:27:38) tak co by tam také dělal chleba s máslem, že? Ten nic neprodá.
|
Monty |
|
(5.2.2016 11:28:27) Liško, dík, teď se tu směju nahlas.
|
|
|
|
Kafe |
|
(5.2.2016 12:30:17) Šuplíku - no za mého studia se člověk, zejména reprodukční systém, učil v 7. třídě a ve všech učebnicích biologie chyběla ona nejdůležitější stránka.
|
Monty |
|
(5.2.2016 12:31:53) Liško, no jo, ale to byla základka osmiletá, dneska je to o rok posunutý. Taky si pamatuju vytržený stránky. A tam, kde nebyly, se přikreslovaly spermiím nožičky.
|
|
|
|
|
|
|
|
Monty |
|
(5.2.2016 11:39:20) Liško, ještě jsem chtěla k tomu "vidění se" - ono je to trochu jinak. Já vidím ty možnosti, který jsem sama neměla a za který bych byla hrozně vděčná, a štve mne, že on, kterej je má, je nevyužívá. Jenže to je asi obecně problém dětí, který neprožily totáč, žijou v jiným světě a tohle nedovedou pochopit, i kdyby byly sebechytřejší. A navíc nechci, aby opakoval moje chyby. Mohla jsem ve druháku přestoupit na jinou školu, dokonce jsem si mohla vybrat ze dvou - nebyla jsem na humanitní gympl přijatá kvůli posudku ze školy a v tom devadesátém se tyhle věci daly poměrně snadno řešit. Dokonce jsem si to už tak nějak i zařídila, měla jsem termín nějakého pohovoru... a pak jsem si řekla, že přece nebudu opakovat prvák, že čím dřív odmaturuju, tím dřív vypadnu z domova. Ne že by to byl nějaký zásadní problém, ale mohla jsem třeba dneska umět anglickou gramatiku, která mne celkem dost brzdí.
|
Kafe |
|
(5.2.2016 11:47:05) Monty - ono spíše dráždí vědomí, že talent bude pravděpodobně nevyužit. I když mne to už dráždí méně, protože jsem si uvědomila, že do značné míry to bylo propojeno i s mou vlastní neschopností dělat, co bych chtěla, protože můj manžel dělá kariéru a někdo se o ty děti starat musí. Tedy já bych ráda, ale nemůžu, a ona by mohla, ale nějak se jí nechce. To dráždilo. Jenže když jsem si to uvědomila, usoudila jsem, že je to její život, že jí budu podporovat, ale tlačit jen trochu, protože je to citlivá povaha a třeba je ten její přístup nakonec lepší.
|
Monty |
|
(5.2.2016 11:51:38) Liško, jo, asi máš pravdu. Člověk by to sám využil a štve ho, že dítě pro to nic nedělá. Ale nenaděláš nic, takže je asi lepší nechat to být...
|
|
|
Monty |
|
(5.2.2016 11:58:11) Val, tak každý to má jinak, ale u nás v rodině - což je v rámci tématu i k věci - se dědí nadání na jazyky, z matčiny strany; matka je dobrá na jazyky, mně taky vždycky šly, i ségře, která fakt není vyloženě "studijní typ". A z otcovy strany to tam bude taky, jeho teta vystudovala v zahraničí ještě za totáče v cizím jazyce a je mj. soudní tlumočnice, otec má jazykový gymnázium... syn to podědil.
|
Monty |
|
(5.2.2016 12:10:45) Val, to bude tím, že je nepoužíváš. Nedávno jsem měla po x letech příležitost mluvit rusky a bylo mi prd platné, že jsem ve škole vyhrávala olympiády, recitační soutěže a i nějakou debilní soutěž "Co víš o Sovětském svazu" v ruštině. Rozumím pořád, přízvuk mám dobrej, ale některý banální slova prostě už v hlavě nenajdu a gramatika je jakž takž.
|
|
Kafe |
|
(5.2.2016 12:31:50) Ruština se zapomene hodně rychle. Měla jsem ji ještě na VŠ, mluvila lépe rusky než anglicky, ale jak to teď používám minimálně, tak je porod, ze sebe něco vysoukat.
|
|
|
|
Federika |
|
(5.2.2016 12:10:17) Monty, z mých rodičů i prarodičů neuměl nikdo žádnej cizí jazyk,pokud nepočítám základy ruštiny, nucený ve škole. Já jsem už jako hodně malý dítě prahla po jakýmkoli cizím jazyku, i když jsem se s tím doma nikdy nesetkala. Nakonec jsem je studovala. Ale svoje děti k tomu vedu fest a dokonce ani nezkoumám,jestlit nějaký vlohy mají nebo nemají.
|
|
|
|
|
|