Kalamity YANKA |
|
(5.10.2015 8:46:27) Vadí mi integrace a vadí mi to, že jsem někde četla, že od příštího roku mají zrušit praktické školy. To podle mně znamená, že výuka bude stát za pendrek, protože učitelky budou mít ve třídě "zaintegrovány" děti pomalejší, děti (promiňte to slovo) problémové a děti, kterým je nutno se v těch speciálkách věnoivat víc.Učitelka bude muset zvládat děti všech těhlech kategorií celý den v jedné třídě. Zároveň nároky, které jsou ve školách už teď vidím, že za nás nebyly. Vyjmenovaná slova jsme se učili ve čtvrté, moje dcera už ve třetí. Učiva je hodně a tím, jak čas plyne, přibývají dějiny.....Učitelé toho třeba v tom dějepise musí učit víc a víc. A jak, když budou muset neustále brát ohledy na děti, kterým "to moc nejde", ale ve speciálce si připadají "odstrčení"? Jsem vděčná, že škola dá dětem znalosti a základy, které já jim dát nemůžu. To bezesporu. Ale jablka s hruškami by se míchat neměla, nebude z toho dobrej kompot....
|
Lassiesevrací |
|
(5.10.2015 9:24:36) Tak ja proti integraci nic nemam, ale snizila bych pocet deti ve tride. A to dost zasadne. Me dite vlastne taky potrebuje individualni pristup, protoze je to velky introvert potulujici se casto ve svem svete, ktery je od toho naseho vzdaleny tisice hvezdnych let. Naucil se toho hodne sam, ale skolu potrebuje prave kvuli tomu začlenění, respektovani urciteho radu, prizpusobeni se druhym. Jinak se rad uci, poznava, ma siroke spektrum zajmu, je hodne kreativni. Zdravotne je to s nim slozitejsi, ale nase skola je partnerska, solidarni, deti jsou kamaradske.... Miluju nasi skolu. Starsi dcera je taky spokojena. Zadna krec, hodne naucnych a kulturnich programu, pro II. stupen tydenni pobyt v Anglii, partnersky pristup k detem i rodičům.... Ale jak to bývá, nespokojenci se najdou.
|
Anni&Annika |
|
(5.10.2015 9:28:44) skola sluzba? No tak jsem to nikdy nebrala. Skola je instituce, ktere ma memu diteti dat zaklady vzdelani a socializovat ho. Ceskou skolu jsem brala jako partnera, stejne jako tu nemeckou. Ad...a teda..ulehcila mi praci. Dite vsechno zminene pobere ve skole.
|
|
|
Líza |
|
(5.10.2015 9:27:52) Yanko, vadí ti integrace? Tzn. kdyby některé tvoje dítě mělo třeba nějakou specifickou poruchu učení, integraci bys pro něj nechtěla, radši by ses koukala, jak propadá při nevhodném přístupu učitelů?
|
Kalamity YANKA |
|
(5.10.2015 9:52:27) Lízo, chápu jak to myslíš, ale kdyby mělo moje dítě speciální poruchu čehokoliv, chtěla bych, aby se mu věnoval odborník, který bude v oboru přímo pro to. Když bude moje dítě dys až do nebe, nebudu ho rvát na ZŠ jen proto, že chci, aby bylo "normální". Pro děti pomalejší a s poruchami učení přece tyhle školy jsou, ne? Nemyslím tím, že je to pasťák, kam se odkládají hajzlíci, to ne... Integraci mezi normální společnost přece nezařizují školy.... to je věc rodičů a společnosti, do které to dítě vodí. I dítě, které je schopno napsat "babyčka" a nevidí chybu, může být povahou zlatý andílek, který potřebuje prostě víc pomoci, což v "běžné" (příčí se mi slovo normální) základce mezi pětadvaceti dětma prostě nedostane. Spíš si myslím, že je lepší hlavně VIDĚT a řešit ten rozdíl, jestli to dítě je "problémovej prevít", na kterýho rodiče kašlou a posílaj ho krást do obchodu, nebo vymodlená dcerenka dvou vysokoškoláků, kteří mají padesát titulů, ale holka ten dar prostě geneticky nedostala. Ale ni jedno z těch dětí se přece nemusí trápit v davu, označeným jako "normální".
|
Lassiesevrací |
|
(5.10.2015 9:55:28) Proc by se deti s dys poruchami mely na bezne zakladce trapit?
|
Yuki 00,03,07 |
|
(5.10.2015 10:05:11) Lassie, mám syna s dys, snad všema, který se dají najít (kromě jedné jediné) a přitom je to dítě nadpro,měrně inteligentní, kdybych poslechla ve školce a dala mu odklad, kdybych poslechla ty, kdo tvrdili, že bude mít potíže v běžné škole, třeba bych ho taky mohla dát do té zvláštní, aby netrpěl :) absurdní představa... - to jen na objasnění toho, že dys nemusí být ve zvlášntí škole :)
jenže já sjem si právě prosadila svůj názor, že to dítě je daleko chytřejší, než si školka myslí, první rok (bezodkladové) školy jsem zařídila ppp a věci nabraly spád, ale jen proto, že jsem od školy chtěla, aby se postarala, když to škoa nezvládla, našla jsem jinou školu - vybrala jsem si takovou školu ,která navbídla lepší službu přitom v téí škoel jsme se domlouvali na postupu, na způsobu výuky, výchova je součástí života v kolektivu, s cizíma lidma, ale na všem jsem se domlouvali, řešili jsem problémy, hledali jejich řešení - byli jsme partnery, my jako rodiče a škola, a partnerem byl i syn v tom, že i pn se účastnil některých schůzek a debat
|
Lassiesevrací |
|
(5.10.2015 10:27:44) To mame podobne dite. Synovi taky v MŠ doporučovali odklad, navic je narozen koncem srpna. 1.tridu začínal v Motole, prubezne tam byl několikrát hospitalizován. Teď je ve 2.a skola mu vylozene prospívá. A to chodi do školy s kapačkou.
|
|
|
|
Len |
|
(5.10.2015 9:55:31) Moje integrovane dite se rozhodne v davu netrapilo. Integrace neni trapeni deti v pripade, ze je zvladnuta. Naopak je velmi prospesna pro obe strany. Druhe dite mam nadane, v podstate take integrovane v bezne zakladce, jen uplne jinak nez to prvni. Take ma spoustu individualni vyuky a podminky prizpusobene jejimu zpusobu uceni. Neni v tom skoro zadny rozdil, akorat prvni dite melo vlastni asistentku, u druheho ditete se asistenti a ucitele stridaji.
|
|
Lída+2 |
|
(5.10.2015 9:57:40) Kalamity YANKA , dítě z DYS může normálně vystudovat a to i vysokou ¨ to je pro Tebe asi novinka co?
zjisti si něco o těch poruchách prosím....
|
|
neznámá |
|
(5.10.2015 10:02:13) Představ si, že moje dítě je dys až na půdu, klidně napíše babyčka a stejně se na základce netrápí, jeho průměr je v normálu a věnují se mu odborníci, kteří spolupracují se základkou. Můj bratr je podobně dys a levou zadní zvládl gympl a následně dost extrémní vysokou školu. Máme ve třídě polovinu dětí s dys problémy, to by časem mohla být zvláštní škola na každém kroku, protože těch dětí je hodně. Možná rezervace pro normální děti?
|
Martina, 3 synové |
|
(5.10.2015 10:23:17) Máme ve třídě polovinu dětí s dys problémy, to by časem mohla být zvláštní škola na každém kroku
Dyslektické děti s normální inteligencí se do zvláštních škol nezařazovaly min. 30 let, jestli vůbec někdy.
|
|
|
TaJ |
|
(5.10.2015 10:02:25) Yanko, speciální a praktické školy berou děti většinou s mentálním postižením, u některých je to dokonce přímo podmínka pro přijetí...pro děti s poruchami učení apod. fakt nejsou...a jak tu už bylo napsáno, tak celkem dost lidí, kteří jsou v životě velmi úspěšní a mají vysoké vzdělání, trpělo nějakými podobnými poruchami
|
|
Lexi. |
|
(5.10.2015 10:53:25) "kdyby mělo moje dítě speciální poruchu čehokoliv, chtěla bych, aby se mu věnoval odborník, který bude v oboru přímo pro to. Když bude moje dítě dys až do nebe, nebudu ho rvát na ZŠ jen proto, že chci, aby bylo "normální". Pro děti pomalejší a s poruchami učení přece tyhle školy jsou, ne?"
- ne, nejsou. Yanko, nevíš vůbec nic o specifických poruchách učení ani o ZŠ praktických - ty jsou určeny pro děti s lehkým mentálním postižením - a DYS poruchy rozhodně nespadají do sféry lehkého mentálního postižení
|
|
|
sarmi |
|
(5.10.2015 19:46:08) "Když bude moje dítě dys až do nebe, nebudu ho rvát na ZŠ jen proto, že chci, aby bylo "normální". Pro děti pomalejší a s poruchami učení přece tyhle školy jsou, ne?"
yanko, porucha uceni je diagnostikuje u deti s prumernou a nadprumernou inteligenci. prakticke skoly jsou urceny detem s podprumernou inteligenci, u nich uz nemluvime o poruchach uceni, protoze z podstaty nastaveni jejich mozku nemaji, na cem stavet.
takze i dite s dysporuchami az do nebe, patri na zs, ma mit ivp, ve kterem je osetreno, co zvladnout ma a u ceho muze mit ulevu.
mimoto - pomale pracovni tempo se take zohlednuje a postihuje i deti bezne inteligence. nedavno zde byla debata na toto tema.
|
Kalamity YANKA |
|
(6.10.2015 8:27:16) aha, ano.... už chápu, kde jsem napsala co špatně. Pojmem "dys dítě" jsem myslela děti zvladatelné, ale přesně jak píšeš, nepatřící do pasťáků, ale ty, co prostě potřebují pomalejší tempo výuky. Uplně přesně si tímm nejsem jistá, jak to funguje, ale děti, kteří mají "jen poruchu učení" by taky měly mít šanci, aby byly ve své kategorii ne? tím jsem myslela praktické školy Problematici nevychovatelní do "pasťáků" . Je rozdíl, jestli je to dítě, které za to nemůže a dítko, který je jen z blbý rodiny.
Ale to chytání za lůvko tady to mě unavuje. Každej pojem musím vysvětlovat. Když napíšu dysdítě, myslím samozřejmě obecné poruchy učení. Hajzlík odvedle, kterej si po schodech brouká "kulva fix zase še mi lozsypaly paštelky" má problém někde jinde, to do praktický moc nepatří...
|
Lassiesevrací |
|
(6.10.2015 8:51:32) Yanko, tady přeci nejde o chytání za slovo. Ty jsi prostě dala takovy příklad, který nešlo jen tak přejít. Jak uz bylo řečeno, dítě s dys poruchou může v budoucnu vystudovat VŠ, může být ve svém oboru velmi úspěšné. Tvůj komentář byl naprosto mimo a následná reakce na příspěvky ještě horší. Čekala bych, že si něco vygooglíš a dojde ti tvůj omyl, ale ty ne.
|
|
Líza |
|
(6.10.2015 13:33:20) Ano, obecné poruchy učení, takže dyslexie - specifická porucha čtení, dysgrafie - psaní, dyskalkulie... atd atd. Tohle není slovíčkaření. Když nevíš, co nějaký slova znamenají, tak by bylo lepší se k nim nevyjadřovat nebo se vyjádřit až poté, co si je někde najdeš.
|
|
|
sarmi |
|
(6.10.2015 20:28:17) yanko, bohužel nepochopila. michas jablka a hrusky, to není o slovickareni.
|
|
|
|
|