Zufi. |
|
(20.5.2015 16:54:12) Já tedy doufám. Jistá si nejsem. Dnes můj vnuk pronesl větu, která mě úplně vykolejila: ,,Když jsem ještě bydlel v Luhačovicích, chodil jsem do školky pěšky,,. Ehm, nikdo jsme v L. nebyli, pochybuji že by to slovo někdy slyšel.... Máte nějaké vysvětlení? Vím, že dětská fantazie je obrovská ( jsou mu 4 a půl) , ale kde by to vzal? Zažili jste něco podobného?
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(20.5.2015 16:56:36) v televizi. Moje dcera hrozně pochytí ze zpráv a tak. V reinkarnaci nevěřím
|
|
Monty |
|
(20.5.2015 16:56:49) Ve 4 a půl? Kdekoli. V televizi, ve školce, od někoho při rozhovoru. Můj syn v tomhle věku trval na tom, abychom ho oslovovali "mistr Zdeněk Burian", a fakt jsme si ani na vteřinu nemysleli, že by to bylo kvůli reinkarnaci.
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(20.5.2015 16:57:45) ty vogo
|
|
Epepe |
|
(20.5.2015 17:07:36) Dobrý! Náš si zas vymyslel celou novou identitu, byl to stavitel mostů, arch. Ronald a pocházel ze Savojska. A to francouzské departementy zrovna doma moc často neprobíráme.
|
Len |
|
(20.5.2015 17:10:05) Ja jsem v necelych dvou letech trvala na tom, ze jsem manzelkou Jana Zizky z Trocnova
|
Zufi. |
|
(20.5.2015 17:11:59)
|
|
Merylin5 |
|
(21.5.2015 1:43:06)
|
|
|
Zufi. |
|
(20.5.2015 17:11:41)
|
|
|
Zufi. |
|
(20.5.2015 17:09:25)
|
|
Merylin5 |
|
(21.5.2015 1:42:13)
|
|
|
Epepe |
|
(20.5.2015 16:59:04) Jo, můj synek na otázku, kde byl před narozením, odvětil, že tam bylo hodně dětí, a že si mě vybral. Takže v naší rodině se nereinkarnuje.
|
withep |
|
(20.5.2015 19:03:01) Jak jsi, prosím tě, z té první věty vyvodila tu druhou? Já v reinkarnaci věřím a rovněž věřím, že si děti rodiče a další okolnosti vybírají, to se přece nevylučuje
|
Ananta |
|
(20.5.2015 19:21:42) to se spíš doplňuje
|
withep |
|
(20.5.2015 20:16:13) ano
|
koa |
|
(20.5.2015 20:21:05) Nevěřím a o žádný další život nestojím. Eště toho trochu.
|
|
|
|
|
Tante Bante |
|
(20.5.2015 21:43:50) To samé říkala moje starší dcera, vlastně úplně to samé ne, ona říkala, že si hráli a občas někoho zavolali, že už má jít.
|
Kimi. |
|
(20.5.2015 22:19:07) Takhle nějak to bylo v pohádce, pamatuju si to z dětství. Nebyla česká a bylo to něco s modrým ptákem.
|
Kimi. |
|
(20.5.2015 22:20:53) Tak jo, Modrý pták se to jmenovalo http://www.csfd.cz/film/1813-modry-ptak/ a tam právě děti takhle byly volány od hraní, že už je čas přijít na svět.
|
Tante Bante |
|
(20.5.2015 22:22:48) Aaaaa, díky moc! Takže možná víme, odkud vítr fouká. I když tuhle pohádku neznám.
|
|
|
Tante Bante |
|
(20.5.2015 22:21:53) Neměla bys na tu pohádku nějaký odkaz? Docela by mě to zajímalo.
|
Kimi. |
|
(20.5.2015 22:24:45) Našla jsem jen to na ČSFD: http://www.csfd.cz/film/1813-modry-ptak/
Asi nejspíš to bude i někde ke stažení, ale v tom se moc neorientuju.
|
|
|
Ruth |
|
(21.5.2015 2:23:01) Mám asociaci, školka s logem modrého ptáka, a v ní detičky jistých politiků...
|
|
|
|
|
Kafe |
|
(20.5.2015 16:59:20) Jo, i vím, kým jsem byla v minulém životě.
|
Zufi. |
|
(20.5.2015 17:10:31) Kým??????
|
Kafe |
|
(21.5.2015 17:40:22) Zufi - nikým slavným, ani ženou, ani bílou ženou. Byla jsem muž a černoch, kdesi pravděpodobně z Mikronésie (můj odhad podle přírody a toho, co jsem nosila na sobě). Žila jsem velmi poklidný život a asi jsem si stěžovala na nedostatek vzrušení.
|
|
|
Ananta |
|
(20.5.2015 17:19:14) Já to vím taky, pokud to není celé hra mozku, ale spíš není, to by bylo hodně divné.
|
|
|
Zufi. |
|
(20.5.2015 17:11:26) Katolíci nevěří, já jsem katolička, ale chci věřit, trochu zmatek...
|
Brita | •
|
(20.5.2015 17:32:11) Chceš věřit? A proč?
|
Zufi. |
|
(20.5.2015 18:44:30) Chci se znovu narodit
|
|
|
Hr.ouda |
|
(20.5.2015 18:37:16) Z Bible byla idela reinkarnace s velkou pravděpodobností dost důsledně vyškrtána, nicméně stopy zůstaly a mnoho věcí v křesťansví, zejm. z Krostova učení bez reinkarnace nedává smyl.
|
Ananta |
|
(20.5.2015 19:01:11) Jo, o tom se v duchovních kruzích hodně mluvilo, že byly pasáže o reinkarnaci vyškrtnuty na nějakém koncilu.
Ale ne všechny.
A taky je tam toho hodně o vegetariánství.
|
Lady V. |
|
(20.5.2015 21:15:56) Jan, kap.21 10Ježíš jim řekl: „Přineste trochu ryb, které jste teď nalovili.“ 11Šimon Petr tedy šel a vytáhl na břeh plnou síť – 153 velkých ryb! A přestože jich bylo tolik, síť se neroztrhla. 12„Pojďte snídat,“ řekl jim Ježíš. Nikdo z učedníků se ho neodvážil zeptat: „Kdo jsi?“ protože věděli, že je to Pán. 13Ježíš přistoupil, vzal chléb a podával jim ho a podobně i rybu. 14Tak se Ježíš už potřetí po svém zmrtvýchvstání ukázal učedníkům.
Lukas Kap.22: 8Ježíš poslal Petra a Jana se slovy: „Jděte nám připravit beránka k velikonoční večeři.“ 9„Kde ho máme připravit?“ zeptali se. 10Odpověděl: „Jen co vejdete do města, potká vás člověk nesoucí džbán vody. Až vejde do domu, jděte za ním. 11Tam řekněte hospodáři: ‚Mistr se ptá: Kde je místnost, v níž bych se svými učedníky pojedl beránka?‘
|
Lady V. |
|
(20.5.2015 21:16:34) Skutk, kap.10: 9Druhého dne, zatímco se cestou blížili k městu, Petr vystoupil na plochou střechu domu, aby se modlil. Okolo poledne 10dostal hlad a chtěl jíst. Než mu však připravili jídlo, upadl do vytržení. 11Uviděl otevřené nebe a něco jako velikou plachtu, jak se za čtyři cípy spouští na zem. 12V ní byla všemožná čtvernohá polní zvířata i šelmy, plazi a ptáci. 13Vtom k němu zazněl hlas: „Vstaň, Petře, zabíjej a jez!“
|
Lady V. |
|
(20.5.2015 21:17:12) Neni to Ananto spis tak, ze se vegetariani snazi bibli na svoji ideologii nasroubovat?
|
|
koa |
|
(20.5.2015 21:19:41) Lady, možná, že někteří chápou Ježíšovo zmrtvýchvstání jako reinkarnaci. Ale pak to chápou úplně špatně.
Dobré odkazy, i na to "vegetariánství".
|
|
Ananta |
|
(20.5.2015 22:01:37) Leviticus 3,17 - To je věčné ustanovení pro vaše generace ve všech vašich sídlech: nebudete jíst žádný tuk a žádnou krev.
Ve Starém zákoně je vegetariánský životní styl popisován jako dokonalý. Kniha Genesis (1:29) uvádí: "A Bůh pravil, Dal jsem vám každou bylinu na zemi nesoucí semena i každý strom nesoucí ovoce se semeny; ty vám budou pokrmem."
V celém Novém zákoně nenajdeme jedinou přímou zmínku o tom, že by Ježíš jedl maso. [5] To je v souladu se slavným Izaiášovým proroctvím o Ježíšově zjevení (Izaiáš 7:14-15): "Proto vám sám Pán dá znamení: Panna počne a porodí syna a dá mu jméno Immanuel. Bude se živit smetanou a medem, aby dovedl zavrhnout zlé a volit dobré."
V Bibli je spoustu veršů o tom, že nejčistčí je rostlinná strava. Maso bylo povoleno až po potopě, když nebyly rostliny. Ono vždycky záleží na tom co chceš vidět. Každopádně, půsty, duchovní půsty jsou i podle Bible bez masa tudíž bez zabíjení, má to svůj smysl. Zvíře skutečně zabíjíš, savci mají nervovou soustavu jako ty, cítí bolest, stres, hrůzu...
|
Lady V. |
|
(20.5.2015 22:18:15) Gen.9 Ploďte a množte se, naplňte zem. 2Ať z vás má strach a hrůzu všechna polní zvěř, všechno nebeské ptactvo, všechno, co se hýbe po zemi, i všechny mořské ryby: jsou vám vydáni do rukou. 3Všechno živé, co se hýbe, vám bude za pokrm; to všechno vám dávám tak jako dříve zelené byliny. 4Nesmíte však jíst maso, dokud je v něm život, totiž krev.
Až Hospodin, tvůj Bůh, rozšíří tvé hranice, jak ti pověděl, a ty si řekneš: „Pojedl bych maso“, protože právě dostaneš chuť na maso, smíš je jíst podle své chuti. 21I když budeš daleko od místa, které si Hospodin, tvůj Bůh, vyvolí, aby tam umístil své jméno, smíš porážet svůj skot i brav, jejž ti Hospodin dal, tak, jak jsem ti přikázal. Smíš je jíst ve svém městě podle své chuti. 22Smíš je jíst stejně, jako se jí gazela či jelen; smí je jíst nečistý stejně jako čistý. 23Jen se utvrď v tom, abys nejedl krev – vždyť krev, to je život! Nesmíš tedy s masem jíst jeho život. 24Nejez krev, nech ji vytéci na zem jako vodu.
Tady mas vysvetleni te krve, v Levitcu mas i presne pokyny ohledne zapalnych obeti, ktere "prijemne voni Hospodinu"
|
Ropucha + 2 |
|
(21.5.2015 14:55:20) Lady V Bibli si lidé hledají argumenty pro všechno možné, a šíří se nejrůznější dezinterpretace, ale zrovna tyto pasáže, které cituješ, považuji za notoricky známé a biblické argumenty pro vegetariánství tedy za hodně divoké.
|
|
|
Lady V. |
|
(20.5.2015 22:23:28) Ananto, v celem NZ ovsem nenajdes ani jednu primou zminku o tom, ze by Jezis maso nejed, zato jsem ti sem dala dve neprime zminky, ze maso jedl. A navic Hospodin Sv. Petra primo pobizi k zabijeni zvirat a jezeni masa - viz posledni prispevek.
A tady mas i neco od Sv.Pavla(1.Korintskym) 25Jezte, cokoli se prodává na masném trhu, a na nic se kvůli svědomí nevyptávejte.
|
|
Filip Tesař |
|
(21.5.2015 9:58:12) Pojídání rostlinný stravy nerovná se vegetariánství.
"Člověka nešpiní to, co vchází do úst, ale co vychází z úst, to člověka špiní." Matouš, 15, 11.
Ježíš o sobě sám nepřímo prohlásil, že se rád nají a napije vína (jídlo blíže nespecifikováno, ale je patrný, že si neodříkal za každou cenu).
Jan Křtitel se na poušti živil kobylkama a medem.
Prostě vidět podporu vegetariánství znamená vyškrtat v duchu valnou část toho, co se jídla týká, a nejen v Novým zákoně, i ve Starým. Proč se asi každoročně jedl beránek?
|
Ananta |
|
(21.5.2015 19:35:11) Filipe, u tebe bych zrovna čekala, že chápeš význam oběti, složité rituály pro vyvolené... obětování bylo popsané i v vedách, složité mantry a rituál, který mohlo vykonávat jen pár lidí a určitě za účelem nacpat si nácek bůčkem. Lidi oddaní Krišnovi, Budhovi a dalším božstvům mají zabíjení zapovězeno.
Já nechci hledat v Bibli co tam není, ona si v mnoha místech totiž slušně protiřečí, ale fakt je, asketové nezabíjí a půst od masa je i u křesťanů, vegetariánství je vyšší level, proto mají křesťani půst jen občas.
Psát kolem toho můžeme co chceme, že je zabití zvířete a prolévání krve barbarské na tom nic nezmění.
|
Ananta |
|
(21.5.2015 19:47:17) Jo a od křesťanů jsem odešla po opulentní žranici z prasete, kde se s tím klasickým přiblblým dialektem rozplývali samou láskou Boží, najednou mi došlo, že ty prasata jsou oproti nim svaté.
|
Žžena |
|
(21.5.2015 20:54:48) Ananto, a neházíš tím tak trochu do pytle všechny křesťany?
|
Ananta |
|
(22.5.2015 11:05:37) To ne, jsou i křesťanští mystikové a další prosvětlení lidé, ale ti o tom nemelou, ti to realizují. Nejde totiž vůbec o to, že někdo jí maso, ale když mi někdo řekne, že vegetariáni jsou v moci ďábla a u toho se cpe mrtvým zvířetem s plnou pusou lásky, tak jdu od toho. To nemá mimochodem nic společného s Ježíšem, pouze s církví a ovečkami.
|
|
|
|
Lady V. |
|
(22.5.2015 6:14:53) Aha a proc neni vegetarianem ani dalajlama? A proc se v Asii lide ke zviratum chovaji jeste hur nez u nas? Vis, Ananto, ja z tebe mam dojem, ze vychazis z nejakych hybridnich ezonauk nejakych evropskych radobyvychodnich pseudofilosofu, kteri jsou ovsem na hony vzdaleni realite i historickym souvislostem.
|
Ananta |
|
(22.5.2015 11:11:52) Jedna věc je co lidi dělají a druhá co by dělat měli, co je psáno v různých písmech. Kristus taky nenabádal k upalování čarodějnic.
|
|
|
Filip Tesař |
|
(22.5.2015 10:06:07) Ananto, možná to bereš tak, že v bibli je s vegetariánstvím řečený a, přitom se dá logicky domyslet nevyslovený b, ten "vyšší level". Možná, to je osobní úhel pohledu.
Domnívám se, že význam oběti aspoň trochu chápu, ale můžu se zatraceně plést, protože to dávám (spolu s jinejma) dohromady z mnoha stop. Původní smysl oběti nebyl ani odříkání, ani zabíjení. To, co se dodnes dochovalo jako zvířecí oběť (např. v islámu) je hodně odvozená ozvěna něčeho z časů, kdy smrt nebyla vnímaná jako ukončení existence, ale přechod z jednoho stavu existence do druhýho, a souběžně s tím z jednoho světa do druhýho. Smyslem zabití a prolití krve bylo něco, co se dneska popisuje jako povzbuzení plodnosti, v podstatě šlo o podnícení opačnýho směru přechodu než představovala smrt, tedy o příchod nebo narození (početí), nebo růst novýho života na tomto světě. Krev byla chápaná jako esence života, "živá voda", esencí tělesný formy živočicha byly kosti (i tý Tóře jsou ozvěny, prolití krve, zákaz lámat kosti obětnímu beránkovi). Složitý rituály pro vyvolený jsou projevy hodně pozdní, dokonce bych řek snad až úpadkový fáze dlouhýho vývoje, kdy se původní smysl už vytrácel a hledal se novej.
Tudíž zabití zvířete a prolévání krve je barbarský z tvý perspektivy, ale třeba z perspektivy výše popsaný barbarský není.
|
Ananta |
|
(22.5.2015 11:10:22) Z perspektivy tebou popsané se to dá nějak pochopit, z perspektivy zbytečného zabíjení zvířat a vytváření koncentráků pro zvířata pouze pro smyslový požitek lidí už hůř. Maso člověk k přežití nepotřebuje.
|
|
Ropucha + 2 |
|
(22.5.2015 11:38:40) Filipe, jsem ti vděčná za tvůj čas a trpělivost, je to pro nevzdělaného člověka (jako jsem já) velmi poučné, co tu píšeš
|
Filip Tesař |
|
(22.5.2015 15:46:19) Anett, tohle není vzdělanost a nevzdělanost. Nikde se o tom (aspoň u nás) neučí, já to mám díky vlastnímu zájmu.
Krví se zalejvala země, krev prosákla pod zem, díky tomu kosti znovu obrostly masem, později se to přeneslo i na rostliny. Pohřeb vlastně zúrodňoval zemi.
Je možný, že i to, co označujeme za obětní dary, za věci, který měly sloužit nebožtíkovi na onom světě, původně nebyly dary, ale vlastně zárodky, jednotlivý zástupci toho, co se mělo rozmnožit na tomhle světě. Dlouho, až do historicky moderních dob se ještě místama i v Evropě věřívalo, že zakopání pokladu znamená jeho rozmnožení, že pod zemí roste všechno, i zlato a stříbro (ale taky třeba kamení, proto se musí z polí pořád vybírat).
Z toho důvodu se do hrobu později dávávaly domácí zvířata v páru (aby se rozmnožovaly a tím posílily plodnost země) a taky koně a psi, pokládaný za zvířata, který znaj cestu dovnitř do podsvětí i zpátky ven a obdařený schopností procházet tam a zpět. Ti vlastně sloužili jako průvodci.
Zdá se, že kdysi dávno lidi nevěřili v peklo, věřili ve dva světy neumírajících, jednu na nebi (ne "v nebi", ale na obloze) a jednu v podsvětí, tam vládlo věčný jaro, mládí, bezčasí, ovšem nesvítilo tam slunce, nanejvejš málo. Nevládla tam ale tma, ale nebyl to den ani noc. A žili tam mrtví, co se mohli případně znovu narodit na tomhle světě. Dodneška jsou na světě ve velkým zachovaný kulty předků (to jsou ty dobrý, nám pomáhající mrtví, můžou ale i trestat, když se nechováme jak se patří, pomáhaj totiž zprostředkovávat tu plodnost, potažmo bohatství a to můžou odepřít), taky víra v upíry (to jsou ty špatný, škodící mrtví, co se míchaj do našeho světa).
A někde to zase vykrystalizovalo ve víru v reinkarnaci, v pravidelnej koloběh umírání a novýho rození. Hodně právě v Indii, v tý době hustě osídlený, zemědělský krajině, kde byl život většiny spojenej s tvrdou dřinou. Smysl a přitažlivost nirvány spočíval v přervání toho koloběhu věčný opakující se dřiny, a odříkání a zříkaní se masa pomáhalo k odmaterializování, k vyvázání se z nekončícího kolotoče plodnosti. Podsvětí nebylo útočištěm, jen dočasnou zastávkou, východisko proto leželo mimo tenhle i onen svět.
|
Ananta |
|
(22.5.2015 18:43:09) Vegetariánství je pořád spojené se snahou vyvázat se z koloběhu zrození a utrpení vůbec, s ahimsou - nenásilím (sanskrt), pro většinu skutečně duchovně usilujících je ahimsa jedna ze základních podmínek pro realizaci "Boha".
Můžeme se setkat s vysoce duchovně postavenými lidmi a vidět je jíst maso, oni můžou, protože oni jsou už svobodní a často taky nechtějí vytvářet negativní emoce mezi masožravci, aby se k nim mohli dostat blíže. Byli známi zenoví mistři, kteří chlastali v těch nejhorších putikách, ve skutečnosti pomáhali lidem rozbít alespoň malou část krusty nevědomosti.
Taky skutečně duchovní člověk masožravce nesoudí, soucit je další podmínkou k duchovní realizaci a každý jsme v tom koloběhu zrození na jiné úrovni. Vegetariánství není samospásné, to v žádném případě, ale na záčátku duchovní cesty ho většina adeptů pravdy volí.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
radka | •
|
(21.5.2015 8:10:20) reinkarnace se s křesťanstvím nijak nevylučuje mnoho cest a jeden cíl
|
|
|