| withep | 
 |
(24.3.2015 10:41:02) Nemáš v dosahu někoho, kdo trochu víc jezdí na kole a sám si ho servisuje? Ten by ti řekl. Taky jsem tipovala, že bude těžké, ale píšou, že má hliníkový rám. Nejsem odborník, na to mám chlapa, ale co jsem tak prolétla tu specifikaci, tak holt má takovou základní=nejlevnější výbavu. Ale zase bych se toho až tak nebála, pokud nejezdíte nějaké technicky náročné trasy a nenajezdíte tisíce km za sezónu. V normálním obchodě bys takhle vybavené kolo koupila třeba za dvounásobek, tak zvaž, jestli jsi ochotná dát za lepší kolo třeba 4x-10x tolik.
Já mám kolo nějakých 12 let, ocelový rám (hliníkové, natož duralové byly v té době pro mě drahé) a taky základní=nejlevnější výbava, důležité pro mě bylo, aby bylo modré . A jezdí furt a stačí mi (nicméně mám tedy toho chlapa servismana, který mi tam tu a tam šupne součástku ze svého (=lepšího) kola, když si sám koupí novou, tak asi i díky tomu )
Díky tomu, že jsem se tam mrkla, jsem zjistila, že už mají e-shop
|
| Blank zero |
 |
(24.3.2015 19:15:17) v tom obchodě jsem byl, snad se tam dají koupit některé levnější kusy sportovního oblečení, ale kola - jak kola celá, tak i díly, doplňky atd., to asi ne. Co tam bylo srovnatelné, např. nějaký díl od Shimana, tak to měli sice levnou kategorii, ale cenu dost vysokou. Jinde by za tu cenu od Shimana bylo kvalitativně daleko lepší. Vypletená kola měli dost drahá, náboje šly ztuha, ráfky nějaké no name. Kola osazená z velké části neznámými díly jejich výroby, ne shimano, kde můžu sledovat, co to je za řadu. Kola mi zas tak levnná nepřišla, mají i dražší. Nejhorší je pro mě, že to je neprůhledné. Na eshopu neuvádí specifikaci, čím je kolo osazené. Všude jinde se podrobně píše jaký představec, jaké kliky, přesmyk, přehazovačka, řazení, náboje, ráfky, dráty, rám, sedlovka, sedlo atd.
Kolo pochopilně jde najít, aby splnilo nějaký cenový limit. Pak je dle toho i kvalita. Ale za stejnou cenu jde najít kola, kde někde jsou díly o dvě řady i víc výše, tj. výrazně kvalitnější. I u levného kola to chce vybírat. Já třeba bych si vybral nějakou méně renomovanou značku, ale s dobrým osazením, než třeba Meridu, kde mi za 15 tisíc nabídnou sadu Acera.
Vybírat si jde i u kola za 5 tisíc
|
| Jiří | •
 |
(25.4.2015 15:21:22) Rám : Sportovní rám horských kol BTWIN ze zesíleného hliníku 6061. Sportovní geometrie je ideální na sportovní vyjížďky. Vidlice : INOVACE: vidlice BTWIN, 80mm zdvih, se systémem snadného nastavení odpružení: na otočném kolečku pouze zvolte vaši hmotnost. 1 minuta a je to! Vysoce kvalitní povrch kluzáků napomáhá plynulosti odpružení. Kvalitní kluzná pouzdra zabraňují vniknutí vody, prachu a dalších nečistot do vidlice, čímž prodlužují její životnost. Odpružení : Bez zadního odpružení. Převody : Trojpřevodník SRAM 22 × 32 × 42, měnič SRAM X4. Přesmykač MICROSHIFT M30. Páčky SRAM s označením 24 rychlostí. Kazeta SRAM 11 × 32. Brzdy : Brzdové páčky TEKTRO z hliníku jsou lehké a přesné. Přední a zadní mechanické kotoučové brzdy HAYES MX5 pro perfektní a postupné brzdění za deště i v blátě. Řidítka : Řidítka Rockrider SPORT široká 600 mm (XS a S) a 640 mm (M, L a XL). Představec : Představec Rockrider SPORT o průměru 25,4 mm a délce 90 mm (XS a S) a 110 mm (M, L a XL). Hlavové složení : Hlavové složení Aheadset BTWIN SPORT 1"1/8. Sedlo : Ergonomické sedlo BTWIN SPORT Viper z polyuretanu. Sedlovka : Hliníková sedlovka BTWIN SPORT o průměru 29,8 mm. Kola : Dvoustěnné ráfky BTWIN SPORT s 32 otvory, náboje BTWIN SPORT, Nerezové paprsky o průměru 2 mm jsou odolné vůči nárazům i korozi. Pláště : Pláště SPORT 26 × 2.00, univerzální profil s dobrou postranní přilnavostí. Pedály : Pedály Wellgo s klipsnami dobře fixují chodidlo. Příslušenství : Lze připevnit blatníky, držák na láhev, brašnu pod sedlo, zadní nosič atd. Hmotnost : 14,07 kg (XS) bez pedálů. Elektrický pohon : Bez elektrického pohonu.
|
| Blank zero |
 |
(25.4.2015 20:56:47) V Decathlonu jsem byl, pokud něco uvádí, že součást kola je BTWIN, tak to je privátní značka Decathlonu, podobně jako řetězce s potravinami mají své značky a nebo Lidl má značku pro cyklovybavení. Další specifikace je většinou z mého pohledu neúplná. Např. trojpřevodník SRAM 22 × 32 × 42 mi vůbec nic neříká, stejně jako kazeta SRAM 11-32. U Shimana u klik(převodníky) nejde o to, kolik tam je zubů, ale jaká to je řada, tj. označení Alivio, Deore, případně nějaký kód z písmen a čísla, dle kterého si můžu snadno vyhledat plnou specifikaci i cenu. Skutečný popis klik je třeba Shimano Acera FC-M391 se specifikací 48z. Zde si snadno vyhledám, že dotyčné kliky jsou na čtyřhran a mají ocelové převodníky s počty zubů 48 36 26. Nebo Shimano Deore FC-M590 se zuby 48/36/26. Zde si snadno můžu najít, že jde o kliky s integrovanou osou z hliníkové slitiny, z které je i největší převodník, tj. ty menší jsou ocelové. Podobně u kazet, počet zubů vůbec nic neznamená, nejlevnější kazeta může být za 150 Kč, jí odpovídá i kvalita, navíc zde nevím ani počty zubů jednotlivých pastorkových koleček. Kazeta může být za 400Kč, za dvojnásobek, trojnásobek. Zkrátka k tomu výrobci je třeba přidat i číselný kód, který mi jasně řekne, co to je za kazetu. Přezazovačka SRAM X4 je uvedena konkrétně. Konkrétně je uvedeno i řazení, ale na stránkách výrobce jsem ho nenašel, řazení, co tam pro MTB mají, tak píšou, že to je compatabilní se Shimanem!
Zkrátka mě to přijde jak okopírovaný reklamní leták, kde se ale nedozvím řadu informací, co mě právě zajímají. Na dotaz, jaká má kdo auto už nestačí odpovědět škodovku, jelikož je rozdíl mezi Superbem, Octavií a nebo Fabií. U vlastních komponent jako náboje, dráty do výpletu, ráfky tu nemám nějakou referenci, která by mi zaručila kvalitu. Nechuť uvádět přesnou specifikaci dílů od výrobců jako Shimano, Sram, plno vlastních dílů bez další specifikace. Dvoustěnný ráfek, tak ten je i na levnějších kolech než za 10000Kč, ani tam neuvádějí, jestli je rátek vložkovaný a nebo ne.
Já bych se vážně kolům z Decathlonu vyhnul, kolo tam člověk koupí a neví, z čeho je složeno, na rozdíl od většiny jiných kol, i levnější kategorie.
|
|
|
|
|