Zufi. |
|
(25.2.2015 15:08:02) Jak se to vezme..... Odměny, osobní atd. už dávno nejsou, jsem v nejvyšší tabulce a měla bych čistého tak 20, beru cca 23-24, ale na úkor času, nikdo by nevěřil, že učitel může trávit v práci i 12 hodin. Samozřejmě, že to je občas, ale kromě pátku, kdy se snažím ve tři vystřelit, jsem tam od 7 do 17-18 podle práce, jednak díky ,,voknům,, -odpol.vyuč., ale hlavně porady, školení a ta práce navíc, co mám od září (nechci specifikovat), bohužel některé kolegyně se domnívají, že tím jak jsem povýšila, beru snad třicítku, to fakt ne. A pak snobsky se domnívám, že jako absolventka nejstarší univerzity severně od Alp a 30 let praxe, je to i tak málo...(mám FF UK).
|
Zufi. |
|
(25.2.2015 15:14:21) Moje kamarádka je každý den kromě středy ve tři doma....
|
Brita | •
|
(25.2.2015 15:37:18) Kamarádka nemá porady a školení?
|
Zufi. |
|
(25.2.2015 15:40:40) brito, pouze tu středeční poradu.
|
Brita | •
|
(25.2.2015 15:43:00) Takže školení nejsou povinná pro všechny? Chápala bych to u oborových (matikáři na matiku), ale těch přece nemůže být tolik. Zufi, prozraď, co se ve školství školí každý týden už několik let (podle toho, co tu píšeš).
|
Zufi. |
|
(25.2.2015 16:09:32) Neprozradím Já to ale nazývám školením, není to klasické školení, tedy některé, klasické např. ,,Jak jednat s rodiči,, , ,,Hyperaktivní dítě,, , ,,bezpečnost práce,, atd. bývají např. o podzimních prázdninách a tak 1x za měsíc , většinou pondělí 15-17(18). To co píši jsou spíše pracovní porady.
|
Brita | •
|
(25.2.2015 18:32:54) Škoda, kdybys to pojmenovala, nemohli by pochybovači(ke kterým, přiznám se, patřím)pochybovat. Jsi děsně tajemná(někdy, jinak jsi toho na sebe "vykecala" mraky), vzpomínám si, že zasvěcené učitelky tady probíraly tvé "povýšení" a na nic smysluplného(kromě ptákovin typu vedoucí předmětové komise) nepřišly. Já fakt učitelky trávící denně 10 a víc hodin v práci neznám. A pár učitelek znám. I jsem si dělala průzkum a nic.
|
|
|
|
|
Brita | •
|
(25.2.2015 15:51:28) Taky mám pár kamarádek učitelek, nikdy jsme se nijak extra o jejich práci nebavily, ale je fakt, že pod vlivem toho, co tu píše Zufi, jsem téma občas nadhodila a musím říct, že dost koukají, jak to chodí na jiných školách (tedy na té Zufiině).
|
Zufi. |
|
(25.2.2015 16:10:45) Brito, já ale psala, že kamarádka ( a nejen jedna) je doma ve tři a ve středu tak v šest.
|
Zufi. |
|
(25.2.2015 16:12:06) Středy jsou naprosto klasické pedagogické porady a 4x ročně pedag.rady tj. známky, chování atd.
|
Černá kronika |
|
(25.2.2015 16:19:26) U dětí na škole jsou porady ráno v úterý. Myslím, že od 7,30 do 8,00 tam nesmí rodiče učitele otravovat, děti to měly napsáno na začátku roku.
|
Zufi. |
|
(25.2.2015 16:23:13) To by se mi moc líbilo. Když 30 lidí diskutuje, občas úplně zbytečně, tak začneme-li ve tři, končíme i v šest....bohužel
|
Černá kronika |
|
(25.2.2015 16:24:26) To proto, že tam není ta horní hranice konce porady Tady v 8 hodin prostě zvoní a učitelé se musí rozejít do tříd.
|
Zufi. |
|
(25.2.2015 16:26:02) To je super!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
|
|
úča | •
|
(25.2.2015 20:51:27) Tak jsme to měli taky, týdenní porada půl hodiny ráno před vyučováním, středy tak dvakrát za kvartál. Ta odpolední práce, aspoň jak ji znám já, je v něčem jiném, učitelé na druhém stupni, pokud nejsou oblíbenci vedení či jiná šlechta, učí odpoledky, často i do půl páté, pak dost lidí dělá kroužky a hlavně prostě je dost práce mimo třídu, nejen ty vysmívané přípravy, i když je spousta lidí dělá, to není, že si pomilionté vypisuješ, co je Zlatá bula na časový plán lekce, ale že třeba musíš přichystat na druhý den pro děti laboratoř, všechna pracovní místa, mikroskopy, materiál, naplánovat protokoly. Nebo si třeba nacvičit klavírní doprovod, odposlechnout akordy z písničky. Připravit si písemku, opravit jinou písemku, udělat z ní statistiku, vyhodnotit, zapsat to do deníku. Administrovat třídnici, omluvenky, evidenci pracovní doby, žákajdy. Naplánovat, koho z čeho je třeba vyzkoušet, kontrolovat sešity, úkoly atd.. Připravit si nejrůznější pomůcky... a jsou třídy a hodiny, kdy si i otrlý praktik raději připraví konkrétní plán po pěti minutách. Někdy přijde rodič a zdrží se. A X dalších věcí, nejsou to žádné světobornosti, je to normální práce, není jí málo, když se neflákáš. Jako v jiném zaměstnání. JEn to prostě není tak, že učitelé mají nějakou kratší pracovní dobu. Leda flákači, důchodci a protekční jedinci a rutinérky na prvním stupni, což zdaleka nejsou všechny prvostupňové učitelky, hodně jich dělá poctivě.
|
|
|
úča | •
|
(25.2.2015 21:35:17) Odpoledky vám učí školník? Nebo stíháte všechno komplet do dvou?
|
mrakova |
|
(25.2.2015 21:38:05) Myslím si, že tyto spory ohledně toho, které zaměstnání si zaslouží více a které méně peněz vyplývají často z toho, že každý považuje svoji práci za důležitou a náročnou a práci ostatních často podceňuje. Většina lidí si myslí, že ve své práci pracuje hodně. Ale ve skutečnosti neví, že někde jinde by to bylo třeba málo. To je podle mě časté právě u učitelů nebo u státních zaměstnanců, mají pocit vytížení, ale žádnou jinou práci nezažili a netuší, že jinde by museli pracovat i dvakrát tolik a třeba do 18 hodin.
|
Nessie a příšerky |
|
(25.2.2015 22:44:35) mrakova, ale ono to úplně stejně platí i naopak. Každý chodil do školy, takže má pocit, že o práci učitele ví všechno a může ji hodnotit. Proto je to tak diskutované povolání.
|
Kudla2 |
|
(25.2.2015 23:04:24) já mám takový podezření, že se Mrakova a Mystik museli ve škole moc špatně učit, že mají takovou celoživotní umanutost proti učitelům - to už je úplně regulérní diagnóza.
|
vlad. |
|
(26.2.2015 0:00:07) Buď trauma z dětství ale spíš závist z vrozené hlouposti bo to vidí, jako práci, kde nic nemusíš pořádně umět, buď si hraješ v MŠ s malochama nebo na ZŠ učíš odpočinkové předměty, a pokud třeba mat-fyz. nebo cokoli jiného, tak si jednou uděláš přípravy a jedeš z toho do důchodu Blahoslavení chudí duchem.
Já bych byla strašně ráda, kdyby se konečně zlomil ten přetrvávající komančský model v myšlení lidu, kdy pouze existenční starosti udrží pracující inteligenci v područí vládnoucí strany, a nasypalo se do školství dostatek peněz, aby to zase přitáhlo kvalitní lidi, kteří budou vzdělávat budoucí generace.
|
Kudla2 |
|
(26.2.2015 0:09:07) Ale když tam nasypeš hodně peněz, tak se tam pohrnou zlatokopové, co to BUDOU CHTÍT DĚLAT PRO PRACHY
IMHO si vůbec nemyslím, že bychom měli špatné učitele (en bloc, samozřejmě je to individuální).
A přijde mi legrační točit se na tom, že se někdo někde náhodou málo nadře. No a co? Mě zajímá výsledek, pokud ten je kvalitní, tak je mi úplně jedno, jestli ten člověk jde domů ve dvě nebo ve čtyři.
|
vlad. |
|
(26.2.2015 0:20:32) "si vůbec nemyslím, že bychom měli špatné učitele (en bloc, samozřejmě je to individuální)."
Mě spíš udivuje, že to někdo soudný dobře a s nadšením v těch podmínkách dělá. Jsou tací, ale mohlo by jich být mnohem víc.
|
Kudla2 |
|
(26.2.2015 0:32:49) Tak zase ty podmínky myslím nejsou tak hrozný, pokud máš na to náturu a neděláš někde v ghettu.
|
|
úča | •
|
(26.2.2015 0:35:34) Má to jednu výhodu, je to práce, ve které je, nebo přinejmenším byla do nedávna, ukrytá velká svoboda, čímž myslím svobodu tvůrčí. Dost lidí to dělá pro tohle, i když to třeba ani úplně nereflektují.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
úča | •
|
(25.2.2015 22:57:01) Jo takle.. odpočinkové předměty, tak to jó...to pak jó.
|
úča | •
|
(26.2.2015 11:31:08) Ne, ty jsi psala, že u vás ve škole ve dvě nikdo neni a odpoledne jsou tam stejně jen ti, co učí odpočinkové předměty. Což je jednak pěkný logický přemet do nicoty a jednak jasné sdělení, které už zpětně neokecáš. A především to ani není pravda, v žádné škole není ve dvě vylidněno, což si jde lehce ověřit.
|
úča | •
|
(26.2.2015 20:45:12) Tvoje výroky nikdo nepřekroutil, já je pouze vybalila.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|