Vítr z hor |
|
(3.2.2015 19:42:46) Klid, pismena na konci slova nerozlisuje hodne, ne-li vetsina, skolaku pri nastupu do skoly. Pomucka je treba ukazovat jednotliva pismena tak, ze prstem jedne ruky jedes od lokte druhe ruky (prvni pismeno) az po spicku prstu (posledni pismeno, ktere zduraznis). Proste si muzete v pohode trenovat, mate vic nez pul roku...
Poruchu soustredeni jsem u dcery videla sama uz dva roky pred skolou, v PPP na to pri beznych testech neprisli (mela tam novou pani a klidek, takze se soustredila "jen" na spodni hranici normy - ale to je jeji nejvetsi zivotni vykon). Jinak je typicka... Ve skole jsou to nervy, ale na sobe vidim, ze by za rok pripadneho odkladu k nicemu nedozrala, leda by ten odklad byl na 25 let
Cteni ma teda bez problemu, sama se spolu se sestrou naucila mezi 4. a 5. rokem cist napisy na hrobech, ale tam se to zaseklo a stvalo ji to. Trochu jsem pak pomohla slabikami. Jednou za 14 dni jsme jezdily vlakem, tak jsem si pripravila listecky se slabikami (treba la, le, li, lo, lu, ly) a hraly jsme, kdo driv precte slabiku (je to dulezite, aby se dite netrapilo s dvojim ctenim D E -> DE). No a po par jizdach vlakem byly obe najednou schopne precist cokoliv, dokonce i nazev stanice, kterou vlak projizdel.
U nas je to teda "spravedlive" rozdeleno tak, ze jedna dcera spatne slysi, zatimco ta druha ma poruchu soustredeni. V PPP vsak vysly v soustredenisti obe podobne, bo jedna se v idealnim s novem prostredi soustredi uplne maximalne (ta s poruchou), zatimco ta pozorna cizi prostredi nedava z psychickych duvodu, tak ma pak horsi vysledek. Tedy ano, pozna se to, sle v nasem pripade jsem to musela poznat sama, nebo bychom musely v PPP bydlet.
|
|