Silvie03 |
|
(28.1.2015 22:26:39) A co když vybereš školu podle učitelky a v září nastoupí jiná, protože ta původní si zlomí nohu? Nebo ji po dvou měsících z jakéhokoliv důvodu vymění?
Nechápu tyhle výmysly rodičů, je to čím dál horší. Kéž by se sami rodiče alespoň zčásti věnovali dítěti tak, jak to očekávají od učitelů.
|
Suza007 |
|
(28.1.2015 22:41:39) Já se ale k dítěti chovám tak, jak to očekávám od učitelky. A to je ten problém - ráda bych učitelku, která dokáže respektovat děti a mít k nim individuální přístup. Bohužel jsem se nedozvěděla ani jméno, natož něco o přístupu paní učitelky. Zato jsem zjistila, kde mají interaktivní tabuli, že v jídelně skvěle vaří a jestli mají od první třídy angličtinu povinnou nebo volitelnou. Ale to mě zas tolik nezajímá...
Když vyberu školu podle učitelky a ona se na poslední chvíli změní, tak to holt bude smůla.
|
Silvie03 |
|
(28.1.2015 22:50:32) Jenže angličtina i tabule v té škole zůstanou, kdežto učitelka se do poslední chvíle může změnit. Nás třeba na schůzce rodičů před zápisem ředitelka informovala, že vyhoví rodičům, pokud chtějí dát dva kamarády k sobě, ale výběr učitelky není možný. Mají s tím špatné zkušenosti. Rodiče jim v minulosti dokonce sepisovali seznamy všech dětí z jedné školky, které chtějí, aby byly v jedné třídě a u které učitelky
|
Suza007 |
|
(28.1.2015 22:55:07) o angličtinu ani o tabuli nestojím
Tak v ideálním případě bych se rozhodovala asi takhle: 50 % za učitelku, 20 % za počet dětí ve třídě (ten je ale všude skoro stejný) a zbytek za ostatní věci (malá vs. velká škola, oddělené šatny pro nižší ročníky, styl výuky - Hejný, genetické čtení apod.). Ve skutečnosti znám těch 30 % a zbytek se můžu jenom dohadovat.
|
Silvie03 |
|
(28.1.2015 22:58:17) Pro nás je důležitá jen vzdálenost od domova, aby dítě mohlo do/z školy chodit pěšky a mohlo si ráno dýl přispat.
|
Suza007 |
|
(28.1.2015 23:00:19) jj, vzdálenost je taky důležitá. Školy mimo dosah vůbec nezvažujeme, takže jsou v úvaze tři dostupné ZŠ (cca 20 - 30 minut pěšky, bližší nemáme).
|
|
TaJ |
|
(28.1.2015 23:40:15) Tak my třeba máme nejbližší a naši spádovou školu zhruba 10 minut pěšky na autobus, tím 2 zastávky a pak ještě kousek pěšky....kdyby to šel pěšky, tak půjde tak půl hodiny a bude několikrát přecházet rušnou silnici...a to jsme v Praze...
|
Suza007 |
|
(29.1.2015 8:24:17) Tak to je dost z ruky. My máme tu nejbližší 20 minut pěšky nebo dvě stanice busem a škola je 100 m od zastávky.
|
|
|
|
|
Alena | •
|
(28.1.2015 23:06:35) Obe skoly v okoli takove seznami i vyber ucitelky akceptuji,pokud je to v jejich silach, tak vyhovi, proc ne? Jak vidis spouste rodicu je ucitelka jedno, tak se to vzdycky nejak posklada.
|
Silvie03 |
|
(28.1.2015 23:15:51) Jenže ty třídy pak byly silně nevyrovnané - jak vědomostně, tak genderově. V jedné třídě "mazáci", v druhé třídě "odpad". Na druhou stranu není v pořádku ani druhý extrém, kdy si učitelé vybírají děti podle povolání rodičů = preferují děti podnikatelů, kteří by mohli třídu sponzorovat.
|
Alena | •
|
(28.1.2015 23:25:04) Nechapu, jaci mazaci? Odpad? V okoli vidim, ze reditele snazi vyberu rodicu vyhovet a pripada mi to spravne. Spokojene dite a spokojeny rodic je pro skolu rozhodne vetsim prinosem nez naopak. Genderova vyvazenost je jiste zadouCi, ale dosud jsem nevidela ucitele, ktereho by preferovali prvnacci jen jednoho pohlavi. Ze je zadouci "vedomostni" vyrovanost jsem netusila (jak to vlastne vypada?)
|
Delete |
|
(29.1.2015 0:10:20) Aleno,
tak třeba u nás k něčemu takovému došlo. Rodiče vybírali třídu na základě metody výuky čtení a podle toho, že znali tu moji kolegyni, a i když tedy ne všichni rodiče se rozhodli, a částečně tak třídy doplnila ředitelka podle blízkosti bydliště spolužáků, tak naše první třídy jsou hodně nevyvážené.
Nejde o znalosti...jde hlavně o určité návyky, které její děti mají nebo si osvojily hodně rychle, zatímco já je teprve začínám budovat a každý pokrok je těžce vydřený. Mám velký rozdíl mezi počtem holek a kluků (kluků je dvakrát více), navíc zatímco kluci jsou převážně letní bezodkladoví, tak holky jsou podzimní, tedy skoro o rok starší...a to mi třeba šíleně komplikuje motivaci. Co platí na kluky, to holky shodí, že je to pro mimina, co baví holky, kluci nezvládají pobrat, takže to také nefunguje.
Takže zatímco kolegyně učí a tak nějak se v klidu a pohodě posunuje dopředu, já řeším ucpané záchody, lezení po oknech, vyrvané hrazení okolo radiátorů, permanentní okopávání, nakopání mého pozadí, neustálý řev a lítání (to není ani běhání) po lavicích i mezi nimi, řeknu "postavte se", jeden vyleze na židli, dalších 15 to udělá po něm, řeknu sedněte si, jeden si sedne na zem, půlka to udělá po něm....což samo o sobě jsou hlouposti, ale zdržuje to, narušuje program....plus hračky, stavby z učebnic, lepidel, sešitů a desek (opět, paráda, co dokážou vytvořit, ale oni to dělají pořád, což se prostě nedá)....no a na pozadí tohoto probíhá nějaká výuka.
Samozřejmě, že tohle všechno může nastat i při náhodném výběru a člověk se s tím musí taky poprat, ale u nás šlo skutečně o to, že jednu třídu volila "elita", v druhé jsou ti, co zbyli .
|
Alena | •
|
(29.1.2015 8:26:26) Ano, ale nekdy k necemu takovemu dochazi i kdyz deti rozhazuje do trid skola.Predpokladat, ze kdyz si rodice mohou vybrat ucitelku, obdrzis jednu tridu andelskych inteligentnich holcicek a jednu ignorantskych gauneru nema co delat s realitou. Mam naopak zkusenost, ze ty vyborne ucitelky na prosbu rodicu naopak obdrzi problematicke dite, protozze rodice predpokladaji, ze ho zvladnou,narozdil od pripadne Hajske a bezproblemove dite rodice resi mene, protoze maji pocit, ze vyjde s kazdym.
|
Delete |
|
(29.1.2015 19:02:41) Aleno,
však jo, psala jsem, že k tomu dochází i při náhodném rozdělení. Ale asi je menší šance, že to v takovém případě nastane.
V místní škole si rodiče mohou napsat, s kterými dětmi chtějí, aby jejich dítko chodilo, učitelka se neurčuje. Když šla do školy naše dvojčata, tak mi je prostě určili každou k jedné učitelce...a i když to jsou učitelky - kamarádky a dělají toho hodně společně, tak přeci jen je každá jiná...a jako zázrakem to vyšlo, že každá z holek chytla tu, která pro ni byla vhodnější. Dopředu jsem to netušila, ale jak jsem postupně ty učitelky poznávala, byla jsem ráda, že to tak vyšlo.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alena | •
|
(28.1.2015 23:07:53) Tak zrovna rodice co vybiraji skoly a ucitelky, se vetsinou detem venuji dost...
|
|
|