Filip Tesař |
|
(20.7.2014 7:02:08) Pohřbít pod práh psa?
|
splechtulka & M+J+R |
|
(20.7.2014 7:21:48) Nebo nekřtěňátko. Zkusila bych faráře nebo nekoho kdo se zabývá prací se silami. Jinak u nás v koupelně byla pred (25 lety) spizirna a oběsil se tam nájemník. Ale nic nevnímám, tak mi to nevadí, je to dum z r. 1895 tak je jich tu asi dost
|
Filip Tesař |
|
(20.7.2014 12:05:29) Proč nekřtěňátko? Nechápu.
|
|
|
Kudla2 |
|
(20.7.2014 12:15:06) Filipe, neblbni, nebo to někdo ještě vezme vážně...
|
Filip Tesař |
|
(20.7.2014 12:48:18) Je to jeden z nejstarších prostředků ochrany před návratem mrtvých. Dělalo se to tak tisíce let. Psi hlídají hranici mezi světem živých a světem mrtvých. Stejně jako vlci. Není přece nutné žádného psa zabíjet, může už být mrtvý. Stačí hlava, nebo přesněji lebka. Buď pod práh, nebo pod podlahu místnosti, kde k tomu dochází.
|
Filip Tesař |
|
(20.7.2014 12:51:06) Jo a pohřbít tam "nekřtěňátko" by znamenalo akorát nechat si tam zjevovat dotyčné nekřtěňátko...
Někdo tady doporučoval šamana. Nepatří snad pes do šamanské cesty do podsvětí?
|
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(20.7.2014 12:52:03) tak už se vidím, jak porcuji mrtvého psa
|
|
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(20.7.2014 12:52:50) tak u nás v činžáku to jaksi nešlo něco takovýho podniknout my se modlili a byl klid
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(20.7.2014 12:58:10) jak to? Rozkopeš betony, položíš tam chcíplého psa, zaleješ novým betonem a fertig
|
Filip Tesař |
|
(20.7.2014 13:34:51) Podstatné jsou kosti, sežeň si lebku. Nebo hlavu uvař a maso vyhoď, případně ji odlož na pár dní do mraveniště. V zásadě by stačilo použít i zuby. To můžeš i v paneláku: navrtáš větším vrtákem do betonu díru, vložíš zuby, zacementuješ lžičkou cementu.
|
Černá kronika |
|
(20.7.2014 14:09:30) Slyšela jsem, že kus oprátky z oběšeného taky prý přináší štěstí, klid a mír. No nevím, za mě brrrrrrrrrrr
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(20.7.2014 14:30:26) štěstí??
|
|
Filip Tesař |
|
(20.7.2014 14:32:38) Odkud to máš? Oprátka údajně zprostředkovává různé věci, ale štěstí, klid i mír slyším poprvé.
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(20.7.2014 14:33:59) a co teda?
|
Filip Tesař |
|
(20.7.2014 19:14:12) Oběšení bylo zvláštní cestou do podsvětí, kde se daly v zásadě získat dvě věci: vědění a plodnost. To druhý bylo v minulosti spojený s láskou, sexem, rozmnožováním a manželstvím, což dneska už moc samozřejmý asi není, stačí se podívat na pár posledních diskusí v tomhle směru. Ale mladý holky si ještě dlouho chodily pro kus provazu z oběšence, protože to povědomí manžel-láska-sex-děti pořád aspoň podvědomě přetrvávalo, i díky společenským poměrům (protože samotná ženská znamenala málo). Jak to souviselo? Věřilo se, že všechno živý se rodí ze země a pod zem se zase vrací, aby se to znova rodilo v nových tělech. V tom taky spočívá původ pohřbívání, bylo namístě tělo nebo aspoň kosti vrátit do země, vlastně zasít. Věřilo se, že tažný zvířata na zimu odcházej, odlítaj, plavou do země mrtvých, země věčnýho jara, některý, konkrétně koně, znaj přímý průchody, zkratky (takovou zkratkou moh projít i člověk, pokud chodil do spirály pořád doleva, zpátky musel doprava, proto je taky dvojitá spirála starej symbol plodnosti a novýho života), na jaře se vracej i s novýma – odtud čáp a děcka. Plodnost sídlila tam, pod zemí, člověku jí mohli speciálně dopřát lidi, co už tam byli – byli ZASETÝ. Ten provaz byl stopou k oběšenci, kterej už tam byl, něco jako zvednutý sluchátko.
Proč vědění? Protože onen svět nebyl jen zemí mrtvejch, ale taky zemí neumírajících. Stýkala se tam minulost a budoucnost, náš pozemskej svět žil jenom v přítomnosti. Stykem s oním světem se dala předpovídat budoucnost, ve zvulgarizovaný podobě si proto zloději kupovali provazy z oběšenců, aby věděli, jestli udělaj ránu a jestli hrozí, že je někdo chytí, v ještě víc zvulgarizovaný podobě, protože si mysleli, že je ten provaz chrání před chycením. Ale to byla už jen hodně vzdálená ozvěna. Dalo se taky získat vědění. Lidi se dřív i sami přiškrcovali, dneska to zkoušej mlaďoši, protože dostanou halušky, kdo ví, možná to souvisí s těma zážitkama při dušení, kdy se v mozku otevře leccos, co je jinak zavřený. Ale dřív to bylo tak: šibenice nebo prostě kůl, na kterej se dobrovolně i nedobrovolně věšelo, byl obrazem světový osy, stromu, sahajícího od nebe po kořeny světa. Podle jednoho podání byla oprátka provaz, po kterým se člověk spouštěl k těm kořenům, podle jinýho, pozdějšího (protože asi pochází teprve z doby, kdy se lidi naučili jezdit na koni) to byl vlastně kůň, zvíře, který dokázalo překračovat hranice světů. Oprátka byla jeho ohlávkou, mít ji znamenalo moct následovat čerstvou stopu. U těch kořenů byl pramen živý vody, kdo se ho napil, získal vědění. Ale vědění obvykle člověku štěstí, mír ani klid moc nepřináší... Už jenom to, že se věřívalo, že ten pramen vzniknul ze slz matky Země, který rok co rok umíral syn, o tom trochu svědčí. Pravý poznání se rodívá z bolesti. No a protože plodnost byla vlastně vláha, která měla základ právě tady, je jasný i proč souvisela ta láska (sex, stíhání ženichů) a snaha dovědět se víc, než bylo člověku jen tak dáno, ať poznání budoucnosti nebo čehokoli jinýho.
|
|
|
Černá kronika |
|
(20.7.2014 14:35:26) Už nevím, kde jsem to četla, ale už tehdy mi to přišlo zvrácený, proto si to pamatuju.
|
Černá kronika |
|
(20.7.2014 14:41:53) Teď jsem našla v článku o Rokycanském katovi toto, takže něco na tom asi bude, že tehdy lidé na oběšencovo oprátku věřili....
Kat žil v katovně za městem a měl “vlastní” místo v hospodě i v kostele. Protože měl malý plat, přivydělával si mučením při procesech i prodejem léčivých bylin, mastí, lektvarů či zpracovával kůže. Také občas léčil a to díky znalostem lidského těla z mučení. Jeho doménou byly zlomeniny, vykloubení apod. Ve dne se mu lidé vyhýbali a v noci jej navštěvovali, aby získali léčivé prostředky, rady, šibeniční oprátky a jiné talismany. Obecně lze říci, že mnoho velmi zámožných katů opustilo svou práci a věnovalo se např. kulturní činnosti jako Karl Huss (1761-1839), jež se stal doživotním kustodem Kynžvartské knihovny a muzea na panství kancléře Metternicha.
http://vlastovka.org/?page_id=1380
|
|
|
|
|
Kudla2 |
|
(20.7.2014 14:48:58) Filipe, ty tomu skutečně věříš?
|
Kreaty |
|
(20.7.2014 17:29:35) my máme zase dům, ve kterém je nám všem neskutečně dobře, i lidé co za námi jezdí tak říkají, jak je tam pozitivní energie, známe celou jeho historii, která je moc smutná, ale nikdo neumřel přímo v domě, naopak staří lidé museli z domu odejít, ale musíme ho prodat, neudržíme ho z finančních důvodů , není to náš domov, ale stejně je mi to líto a docela se děsím co se pak stane
|
|
Kafe |
|
(20.7.2014 17:40:27) O psech, kteří mají hlídat před vstupem duchů, jsem také slyšela. Používala se na to i živá štěňata, která se zaživa pohřbila. brr
|
Filip Tesař |
|
(20.7.2014 19:13:29) Co bylo jedním ze atributů bohyň plodnosti, který byly mj. patronkama snadnýho a úspěšnýho porodu? Aštarté, Eileithyia, Epona atd. Mrtvý štěňátko. Štěňátko, který sloužilo jako očišťující agens.
|
Kudla2 |
|
(20.7.2014 21:58:56) Cože? Mrtvý štěňátko? To tedy slyším prvně...
|
Filip Tesař |
|
(20.7.2014 22:21:09) No, ono atributem bylo vlastně živý štěňátko. Ale byly to částečně nebo docela podsvětní bohyně, třeba jinou tváří Eileithyie byla Hekaté, bohyně smrti. Takže štěňátko se jim otíralo o nohy, ale nejspíš v podsvětí. Tam se dostalo jak? Třeba tak, že se při rituálním očišťování rozseklo na dvě půlky a očišťovaný prošel mezi nimi.
|
|
|
|
|
Filip Tesař |
|
(20.7.2014 19:00:16) Co myslíš?
- - -
Nakonec, když lidi věřej ve vykrápění svěcenou vodou - i když Ježíšovo učení nic takovýho neobsahuje, a ve Starým zákoně jsou i zákazy proti čarování a čarodějnictví – anebo věřej nejrůznějším vymyšleným „keltským horoskopům“ apod., co by mělo bejt tak divnýho na víře, která tady existuje od paleolitu? Psi, jakožto příbuzný vlků, který měli podobnou funkci, hlídali odedávna lidi proti nebezpečí - živýmu i mrtvýmu. Co se tak moc změnilo? Že bydlíme v panelácích a chováme tam psy za účelem vožení po výstavách?
|
|
|
|
|
|
|