Lenushka89 |
|
(10.3.2014 11:57:11) Ahoj, snad tady najdu někoho, kdo by nám dokázal poradit. S přítelem bydlíme v bytě jeho sestry, která žije v zahraničí. Platíme jí nájem, včetně inkasa, všechno má psané na sebe. Sestra musí příjem od nás přiznat a zdanit, ale nevíme, jak to má udělat. Musí podávat přiznání u nás nebo v zahraničí? Na byt, ve kterém my teď bydlíme, má hypotéku. Může si i něco odepsat z daní? Děkuji moc za jakoukoliv radu.
|
Jana a Petra |
|
(10.3.2014 12:12:56) Sestra má příjmy ze dvou různých zemí. V jedné z těchto zemí je daňovým rezidentem. Většinou je to dle mezinárodní smlouvy o zamezení dvojího zdanění tam, kde má středisko životních zájmů. V zemi, kde je daňovým rezidentem daní své celosvětové příjmy. V zemi, kde není daňovým rezidentem, daní jen příjmy ze zdrojů v dané zemi. Vzájemné zápočty daně, aby nedošlo k dvojímu zdanění stejného příjmu, se provádí dle smlouvy o zamezení dvojího zdanění.
Bez ohledu na to, kde je daňovým rezidentem, má v ČR povinnost zdanit své příjmy z pronájmu v daňovém přiznání k dani z příjmů FO do 1.4.2014 jako příjmy dle §9 zákona o daních z příjmů, ke kterým může uplatnit výdaje skutečné (včetně úroků z úvěru) nebo paušální ve výši 30% z příjmů. V daňovém přiznání si uplatní základní slevu na poplatníka, takže je možné, že daň vyjde nízká nebo i nulová.
|
PJana |
|
(10.3.2014 12:26:25) Pokud v bytě nebydlí a pronajímá ho, tak nemá nárok na odečet úroků z hypotéky. Danit musí příjem, který má z pronájmu. Záleží na tom, jak máte sepsanou smlouvu. Pokud je ve smlouvě uvedeno nájem je x Kč a zálohy na služby jsou y Kč. Tak je příjme to x a z toho si může odečíst např. paušál 30 %.
|
zuzana | •
|
(10.3.2014 12:31:01) Má "nárok", ale bude to vnímáno jako že k příjmu z pronájmu vede daňovou evidenci. V ní může zahrnout všechny náklady ""(výdaje) související s příjmem, tzn. úroky, i odpisy například, případně kdyby měla nějaké náklady s opravami. Takže to nebude psát jako odečet úroků, ale prostě do kolonky Výdaje na ten list přiznání, kde uvede i příjem..... jestli jsem to řekla trošku srozumitelně
|
Hanka 75 |
|
(10.3.2014 23:58:45) Může tedy i byt odepisovat, uplatňovat jako náklad odpisy bytu ? A když tam pořídí nějakou větší investici, tak opět odepisovat ? A jaká účetní evidence je k tomu nutná, jako schovat si doklady a očíslovat je ?
|
zuzana | •
|
(11.3.2014 8:26:32) Tak nějak, my máme v tabulce příjmy s datumem a k tomu založené příjmové doklady, ani je nečíslujeme, je jich 12 za rok ) a k tomu máme zapsané opět s datumem částku pojištění nemovitosti (a v PC stažený výpis), a s datumem 31.12. částku odpisů a úroků, všechny papíry k tomu na jednom místě.... pod tabulkou nám vychází celková částka příjmů a celková částka výdajů, to opíšeme do přiznání.
Podoba daňové evidence není stanovená, našla jsem vyhovující tabulku na netu, ale asi není problém to prostě jen naházet do tabulky, aniž by se to jmenovalo Daňová evidence. K odpisům je prý potřeba vést kartu majetku, taky jsem našla na netu. K odpisům je potřeba, aby byla cena zjištěná např. odhadcem do určité doby, např. maximálně 5 let zpět - mrkni na to někde, jakou můžeš vzít cenu pro odpisy. Odpisové sazby jsou v zákoně... Určitě lze pak i odepisovat větší investici, asi to bude "technické zhodnocení", ale s tím už nemám zkušenosti.
|
|
|
|
|
Helena | •
|
(19.3.2014 8:34:46) Bydlim v Californii / ac Ceska s trvalym bydlistem v Cechach /a v Cechach mam 1/4 domu s najemniky. " Moje " pani na financaku mi na dotaz rekla, ze nebudu v Cechach podavat nic, a vsechno mam nasypat do priznani v USA. Tak ted nevim, jestli mi to rekla spravne, zadne priznani v Cechach jsem nepodavala.. zeptam se ji zase za rok, ted uz jsme to s manzelem podali
|
|
|
Lenushka89 |
|
(10.3.2014 21:01:39) Děkuji všem, už to snad máme vyřešené.
|
|
|