| kdyzsluncenesviti | 
 |
(10.9.2013 9:28:25) Dnes ráno jsem chtěla na benzínové pumpě platit kartou a všimla jsem si, že jí nemám v peněžence. Myslela jsem, že jí mám doma, ale prohledala jsem komplet všechno včetně oblečení, co jsem nosila i dny předtím a nic. Všechno ostatní v peněžence je a díky tomu, že jsem jí delší dobu nepoužívala, nevím od kdy přesně mi chybí. Zavolala jsem do banky a kartu nechala zablokovat. Teď jsem ještě zkontrolovala přes internet stav účtu a bohužel, peníze na ni chybí. V transakční historii to zatím nemám, ale disponibilní zůstatek je skoro nula. Nikde u karty jsem neměla PIN zaznamenaný. Umím ho zpaměti. Jednalo se o bezkontaktní kartu. Předpokládám, že někdo musela s kartou platit tam, kde nevyžadují zadání PINU. Máte někdo zkušenost, že bysme se při odcizení karty a výběru peněz při platbě kartou, nějak domohli svých peněz zpět? Při výběru s bankomatu tam asi díky kameře určitá šance je. U platby kartou mě asi napadá jen možnost, že by v obchodě měli funkční průmyslovou kameru, která ten den pořizovala záznam. Dá se podle transakce zjistit čas platby a případě místo? Třeba u které z pokladen se platilo?
Nejspíš jsem naivní, ale třeba přeci jen někdo bude mít zkušenost.
|
| Martina, 3 synové | 
 |
(10.9.2013 9:33:29) Bezkontaktně se dá zaplatit jen 3x500 Kč, jestli je to víc, PIN byl použit. 
Možná se dá zaplatit přes internet - máš to nějak zabezpečené? 
Máš pojištění karty?
|
| M_ |
 |
(10.9.2013 9:41:09) Kde jsi se dočetla že jen 3x? Nikde jsem to nenašel. Tohle mám u své mbank karty.
"Kolikrát za sebou mohu použít kartu, než budu muset zadat PIN?
Toto je otázka nastavení bezpečnostních parametrů, které mBank nebude zveřejňovat v zájmu ochrany a zabezpečení finančních prostředků klienta. Držitel karty bude o způsobu provedení platby informován prostřednictvím displeje platebního terminálu, nebo jeho obsluhy. V některých případech může být vyzván k vložení karty do terminálu a provedení kontaktní transakce."
|
| Martina, 3 synové | 
 |
(10.9.2013 9:50:10) Tuhle se mi právě stalo, že jsem i při placení částky cca 200 Kč musela zadávat PIN, protože těch plateb bez PINu bylo víc za sebou - nevím, kolik přesně, jen jsem měla nějak zafixováno, že mohou být max 3. 
|
|
|
| kdyzsluncenesviti | 
 |
(10.9.2013 9:43:39) Mám ji 3 měsíce. Předtím jsem měla klasickou. Banka mi měnila kartu a dala bezkontaktní.
Měla jsem jí odblokovanou pro platby na poště a podobně. Taky tam byly docela vysoké limity. Já bezkontaktně platila myslím naposledy částku cca 2100 Kč za boty pro děti. Možná myslíš těch 500 Kč, že jde 3 krát bez PINU. S tím takové zkušenosti nemám. Bez PINU jsem platila jen jednou a už nevím, kde to bylo. Vybráno bylo víc než 1500 Kč. Měla jsem tam zrovna peníze na nájem. Je to jako naschvál, protože běžně tam nemám skoro nic.
|
| Martina, 3 synové | 
 |
(10.9.2013 9:51:40) To motáš dvě věci dohromady: bezkontaktně a bez zadání PINu. 
Držím palce.
|
| kdyzsluncenesviti | 
 |
(10.9.2013 9:58:00) Jo tak. Já myslela, že bezkontaktně se myslí, že jí nestrkám do té krabičky, ale jen s kartou "přelítnu" přes její vršek.
|
| Martina, 3 synové | 
 |
(10.9.2013 10:02:36) Jasně, ale pokud zadáváš PIN, je to stejně bezpečné jako platba klasickou kartou. 
Banka "vidí", jestli byl použit PIN, jestli ne, tak kompenzují ochotně: příliš neriskují, protože platby bez použití PINu jsou dost limitované, tak se moc peněz utratit nedá.
|
|
|
|
| Martina, 3 synové | 
 |
(10.9.2013 9:59:22) Mám kartu "zamčenou" - limit jen 2 tisíce na den: když chci víc nebo platit přes internet, tak ji "odemknu" přes mobil na předem určenou dobu (několik hodin).
|
| kdyzsluncenesviti | 
 |
(10.9.2013 10:10:19) K transakcím přes internet taky odemykám přes telefon. O tom, že to jde i u běžných transakcí jsem nevěděla. Jak to vypadá v reálu. Třeba když chceš platit někde v krámě v částce vyšší než těch 2 000 Kč? Jde to nějak odemknout předtím než jsi na řadě u pokladny?
|
| Martina, 3 synové | 
 |
(10.9.2013 10:32:53) Jde to odemknout na 1 až 5 hodin, takže času dost, pokud s vyšší platbou počítáš, pokud ne, je to trochu prekérka, ale zpravidla to odhadnu, než dojdu k pokladně.
|
|
|
|
|
| Alraune | 
 |
(10.9.2013 10:06:29) Jestli je pojištěná, tak by ti to normálně měla vrátit banka.
|
|
|
|
| Fren |
 |
(10.9.2013 9:35:39) Jsem sama zvědavá,co ti kdo tady napíše a je to hrozný
Si ted vybavuji,když platí někdo bezkontaktní kartou u těch pokladen třeba,že vlastně nemusí zadávat ani PIN,že to jen tak přiloží,pak strčí do peněženky a je to,takže zlodějíčkové se z těchto "pokročilých a jim velmi nakloněných technologií musí velmi radovat. Tento tvůj problém mě jen ubezpečil v tom,že jsme se rozhodli doma dobře,když jsme jako novou platební kartu chtěli opět tu klasickou na PIN.
Ono to sice trochu času zabere u pokladny,ale není nad bezpečnost,ztratit ji můžem kdokoli a kdykoli a pak to stojí času fůru a peněz ještě víc.
|
|
| vicinka | 
 |
(10.9.2013 9:36:33) Ahoj, to je vážně smůla. Nevýhoda bezkontaktní karty. Nevím, u jaké jsi banky, ale toto jsem se dočetla u ČS:
Ale co když mi kartu někdo ukradne a zneužije?
Pokud vám zloděj ukradl kartu, je nutné ji co nejdříve zablokovat. To platí pro všechny případy a jakýkoli typ karty. V případě zneužití karty bezkontaktní platbou bez zadání PIN budeme zneužité prostředky klientům v plné výši kompenzovat (platí pro bezkontaktní platby bez zadání PIN při splnění podmínek banky).
|
| kdyzsluncenesviti | 
 |
(10.9.2013 9:47:29) Zrovna ČS nemám, ale zní to trochu nadějně. Operátor mi k tomu prakticky nic neřekl. Jen, že je to individuální. Zkusím to během dne ještě přímo v bance.
|
|
| Jana, Terezka 5/03, Miška 1/06 | 
 |
(10.9.2013 9:53:20) i GE v případě zneužití bezkontaktní technologií by měla peníze kompenzovat, ale ty navíc píšeš, že máš kartu pojištěnou proti zneužití, tak to je v pohodě, budeš případ když tak řešit s konkrétní pojišťovnou
|
|
|
| M_ |
 |
(10.9.2013 9:38:21) Česka spořitelna "V případě zneužití karty bezkontaktní platbou bez zadání PIN budeme zneužité prostředky klientům v plné výši kompenzovat (platí pro bezkontaktní platby bez zadání PIN při splnění podmínek banky)."
|
|
| Paulis | 
 |
(10.9.2013 9:52:45) Podívala bych se na "podmínky banky". Slunce a nebyl u tebe někdo na návštěvě? Zase je divný, že ti chybí akorát ta karta.
|
| kdyzsluncenesviti | 
 |
(10.9.2013 10:07:09) To mi taky přijde divný, protože v peněžence mám ještě další 3 karty. Jednu kreditní, která je vybraná. Pak kreditní od spoření, taky vybraná a karta od dalšího běžného účtu, který mám pro syna. K němu je, ale ještě spořící účet a všechny peníze byly na spořícím. Odcizená karta byla jediná bezkontaktní. Nevím přesně od kdy chybí, ale myslím, že u mě nikdo nebyl. Tu kartu, ale zase jedinou používám. Naposledy jsem s ní platila v pátek v Lidlu. Peněženka mám rozbitou a nedovírá, ale zase jí vždycky uklízím hned do batohu. Mohla vypadnou z peněženky, ale pak by musela ještě vypadnout z batohu. Taky jsem jí mohla prostě nechat v krámě, ale byla jsem na nákupu bez dětí a v klidu bych takovou chybu neudělala.  Jsem úplně vygumovala. Nemůžu si vzpomenout.
|
| adelaide k. | 
 |
(10.9.2013 10:30:45) Slunce, my jsme nedávno řešili ztrátu manželovy karty, volali na všechny strany (naštěstí ještě nezablokovali) a pak jsme zjistili, že nám celou dobu leží u nohou, vypadla když ji manžel vyndával (v restauraci při placení).
|
| adelaide k. | 
 |
(10.9.2013 10:32:32) Tím jsme chtěla říct, že vypadnout klidně může. Ani ji nemusel nikdo z té peněžěnky ukrást.
|
|
|
| Patejl1 | 
 |
(10.9.2013 10:48:47) Většina bank ručí za transakce nepotvrzené pinem, ale jen 24 hodin zpětně od nahlášení ztráty.
|
|
|
|
| Seyla+1 |
 |
(10.9.2013 9:54:54) Ve výpise budeš mít kdy a kde se co platilo. Do té doby nevím.  Znala jsi PIN pouze ty?
|
|
| Fren |
 |
(10.9.2013 10:03:39) By mě zajímaly ty slibované kompenzace v praxi od ČS a GE. To bych mohla občas i sama sobě takhle tu banku nechat pěkně za mě zaplatit,ni?Když si bere tak nekřesťanské a zlodějské poplatky,tak proč by mi zase na oplátku oni nemohli zaplatit nějaké drahé botičky? Naštěstí u těchhle zrůdných bank pro ovčany již dávno nejsem a mám vše zadara.
|
|
| Kukurice25+Nik09+Seb12+Dom14. | 
 |
(10.9.2013 10:10:55) mas ji blokovanou pro internetove platby? Protoze ja platim na netu kartou tak, ze zadam cislo karty a ty tri cisla vzadu a uz to po mne nic jineho nechce.
|
| kdyzsluncenesviti | 
 |
(10.9.2013 10:18:21) Hmmm, tak to mě nedošlo. Tohle by mohlo vysvětlit zmizení tak vysoké částky. Měla jsem jí odblokovanou na platby přes internet. Pak to někde chce ještě potvrzení pomoci sms, ale někde ne.
|
| Kukurice25+Nik09+Seb12+Dom14. | 
 |
(10.9.2013 10:19:29) Ja dobijim student agency a platila jsem i kredit i na slevomatu a sms to po me nechtelo nikdy.
|
| kdyzsluncenesviti | 
 |
(10.9.2013 10:29:52) Po mě to sms chtělo teď při platbě v internetovém obchodě Dětský dům a při objednávce ze zahraničí taky. Navede mě to do takové brány pro mou banku a je třeba zadat kód, který mi přijde na mobil.
Každopádně u většiny plateb to kód nevyžaduje a stačí karta. To je pravdu.
|
|
|
| M_ |
 |
(10.9.2013 10:23:00) Jakékoliv internetové platby se nepotvrzují smskou, jen těmi třemi čísly vzadu.
|
| Adelinkaa 1 dítě. | 
 |
(10.9.2013 10:30:36) Počkej Michale, ale na mobil mě přijdou kody, které musím při platbě zadat..to je to securite systém, takže vlastně ukradenou kartou by platby na netu jít neměly.
|
| adelaide k. | 
 |
(10.9.2013 10:32:00) Adelinko, z portálu banky ne, ale kdžy platíš přes platební bránu (Pay pal, Pay sec a podobně) tak ti stačí čísla z karty.
|
| Adelinkaa 1 dítě. | 
 |
(10.9.2013 10:35:35) Jasně, že uvádím tři čísla z karty, ale pak to na mě vždy chce kod, funguje to tak od lonského roku, musela jsem jít do banky, aby mi ten securite systém umožnily, jinak by mě platby na netu neodešly, třeba na slevomatech.
|
| adelaide k. | 
 |
(10.9.2013 10:48:30) Asi záleží na bance, po mě to nechce nic
|
|
| Adelinkaa 1 dítě. | 
 |
(10.9.2013 12:52:52) já mám master kartu od poštovní spořitelny. A tam ty kody opravdu chtějí, tak že bez správného mobilu platba neodejde.
|
|
|
|
| M_ |
 |
(10.9.2013 10:51:49) Už nakupuju léta a stačí zadat jmeno drzitele karty, cislo karty, expirace karty a CCV kod. Na mobil mi nic nechodí.
Karta VISA.
|
| Zajoch ušatej | 
 |
(10.9.2013 10:54:35) Michale, jedná se o zabezpečení 3D secure, mají to jen některé banky a musíš si to sám aktivovat - GE to třeba má a já používám.
Jinak se obávám slunce to bude mít složité aby jí peníze vrátili - hlavně bych se co nejdříve obrátila na policii a vše nahlásila - k pojištěné PK se musí pak doložit nahlášení na policii kde bude zřejmé co vše z účtu zmizlo
|
| M_ |
 |
(10.9.2013 10:58:27) Už to čtu na netu. Tak to je fajn novinka. By mohlo do mbanky dorazit taky a nemusel bych vždycky stahovat limit na nulu.
|
| Zajoch ušatej | 
 |
(10.9.2013 11:27:23) Sam, určitě to má víc bank, já jen píši o té o které to vím a používám ;-)
Michale, i tak bych aktivovala a deaktivovala - jistota je jistota
Co se týče toho že banka za bezkontaktní platby ručí, není to spíše myšleno tak že ručí po blokaci? nějak si nedovedu představit že by ručila za všechny bezkontaktní platby totiž
|
| Martina, 3 synové | 
 |
(10.9.2013 11:29:09) Ručí jen za platby bez použití PIN: protože je tam nízký limit, částky takto odcizení jsou malé.
|
| Zajoch ušatej | 
 |
(10.9.2013 11:35:28) částky zase tak malé být nemusí - já platím bezkontaktně a jak jsi to psala že po třetí platbě musíš zadat PIN tak mně se toto nestává - jen u částky nad 500, pokud se to 500 vlezu, bere mi to, fakt tomu moc nevěřím
|
| Martina, 3 synové | 
 |
(10.9.2013 11:49:40) Do částky 500 Kč se PIN nemusí zadávat, ale pokud je takových plateb víc za sebou, tak to PIN stejně chce - zpravidla při 4. takové platbě, ale není to striktní, systém vyhodnocuje i to, zda platby proběhly na obvyklých místech, jak rychle za sebou apod., ale výše částky zaplacená bez použití PIN by neměla přesáhnout 1500 Kč.
|
|
|
|
|
|
| Sam01 | 
 |
(10.9.2013 11:04:22) Zajochu ČSOB to má taky . Při platbě přes internet ti dojdou kódy na mobil.
|
|
| Len | 
 |
(10.9.2013 11:57:40) Na zabezpeceni existuje treba Verified by Visa, kde se pouziva trinactimistny kod, pak kody do mobilu (to mam u Fio) a u anglicke banky mam takovy pristrojek, do ktereho se strci karta, identifikujes se pomoci PIN a pak to vygeneruje kod na platbu online. To je uplne nejlepsi, protoze ten mi fakt nekdo jen tak neukradne. A treba Fio platby hodne hlida, pokud je to v jinem meste nez bydlim nebo vetsi platba po netu, tak hned overuji pres email.
|
|
|
|
|
|
|
|
| Adelinkaa 1 dítě. | 
 |
(10.9.2013 10:29:08) Mám taky bezkontaktní kartu a bylo mě řečeno, že přejet bez kontaktu jde opravdu jen 3x do limitu 500,- Kč, pak už to karta bez zadání PIN nevezme..Ale bohužel ti ji mohli vyluxovat přes obchodnet, tam se PIN nezadává..
|
|
| Sam01 | 
 |
(10.9.2013 11:03:38) Mám bezkontaktní kartu a u ní nastavený limit 500,-kč. Cokoliv nad tuto částku musím potvrdit PINem. Mám to u ČS spořky.
|
|
| Kočanská |
 |
(10.9.2013 11:05:12) Našla jsem toto: Při zcizení a zneužití bezkontaktní karty riziko nese banka a klientovi vrátí na účet všechny takto uskutečněné bezkontaktní platby. Podmínkou je blokace karty klientem.
Z toho vyplývá, reklamovat platbu u banky.
|
|
| Vendy a dve holky | 
 |
(10.9.2013 12:29:46) Zrovna vcera jsem koukala na Na stope a tam pani sledovali a kdyz davala PIN, tak to videli, a pak ji kartu vzali.Policie vysledovala, kde ty chuligani penize vybrali a maji jejich fota.Ale to byl zavazny pripad, protoze tu pani duchodkyni ztloukli.Nevim, zda bude takove patrani, kdyz jde o kradez.
|
|
| Pole levandulové | 
 |
(10.9.2013 13:48:00) Mas kartu pojistenou? K nekterym kartam to nabizi automaticky, jinde musis priplatit a pri odcizeni ti vrati vse co zmizelo.
|
|
| kdyzsluncenesviti | 
 |
(16.9.2013 16:09:21) Moc všem děkuji za radu.
Peníze byly vybrány prostřednictvím platby přes internet. Vyřizuje se to v rámci pojištění karty. Jak to dopadne se ještě uvidí. Bohužel peníze byly vybrány už v pátek a já si odcizení karty všimla až v pondělí.
Snad to dobře dopadne.
|
|
|