| Míša+Tom | 
 |
(5.9.2013 12:47:14) Nakolik jste přísní u druháka? Včera dělal domácí úkol - vypisovat údaje jak se jmenuje, kde bydlí, jak se jmenuje jeho učitelka, jeho kamarádi, čím chce být... Ale v každém řádku chyba - buď zapomněl písmenko, nebo zas nevěděl, jak se píše, o čárkách a háčcích ani nemluvím. Nadala jsem mu, že ten úkol je napsaný fakt hrozně. Bylo vidět, že je mu to líto, ale překvapilo mě, jak je možné, že tak zapomněl, ač jsme přes prázdniny také trénovali psaní, čtení... Mám na něj být tak přísná nebo to je ten začátek? Než se do toho zase dostane? Jak jste to měli s vašimi druháky vy?
|
| Cesmína | •
 |
(5.9.2013 12:58:39) No, je teprve první týden školy. Brala bych to s nadhledem. Zvlášť, když píšeš, že syn úkol schválně neodbyl, že mu to bylo líto. Nenadávala bych, nezvyšovala bych hlas, snažila bych se být trpělivá (vím, že ne vždy se povede).
K porovnání : syn zatím naštěstí žádný úkol nemá, má problémy se vstáváním do školy, s balením batohu so školy... Ten rozjezd je prostě náročnější, než zbytek školního roku.
|
|
| luthienka | 
 |
(5.9.2013 13:26:53) Obě moje děti první den školy s nadšením vypisovaly titulní list žk. A byla to vždy hrůza - úprava i chyby. Nikdy jsem jim za to nenadávala, jen jsem jim řekla, že se na to své "krásné" dílo budou dívat celý rok . jinak spíš vyjadřuji pochopení a nedělám z toho vědu. Spíš se snažím, aby se dítě trochu procvičilo momo (napsat dopis kamarádce, hrajeme si s panenkami na školu, děláme na výletě vědomostní soutěže...)
|
|
| hbf |
 |
(5.9.2013 13:40:22) Tak to bych neřešil. A pro zlepšení nálady bych otevřel jakýkoliv zpravodajský server a zjistil, že překlepy, chybějící písmena a podobně se stávají i dospělým lidem, kteří se psaným slovem živí a textový editor by je měl na základní chyby upozornit.
|
| Ropucha + 2 | 
 |
(5.9.2013 14:47:39) hbf (No je to spíš k pláči ... )
|
|
|
| Minka+Sabi 11/05+Sebi 4/11 | 
 |
(5.9.2013 13:55:00) Dej mu par tydnu, nez se zase do toho dostane. Sama mam doma druhandu.
Jinak ja jsem zastance toho, ze je nutne od deti vyzadovat v ramci jejich moznosti.
Je smutne, jak nase spolecnost klesla, co se gramotnosti tyce. Bohuzel. Myslim, ze je to dusledkem snizeni naroku na deti obecne.
|
| Kamisi | 
 |
(6.9.2013 13:17:52) Ne Minko, myslím, že to není snížením nároků. To je tím, že mají lidi (děti) daleko víc podnětů, jsou rozptýlení. Si vem, jak jsme my žili jako děti a v čem žijeme teď a jak vyrůstají naše děti. Všecho se za posledních 100 let hrozně posouvá (jen škola zůstává v téměř nezměněné formě).
|
|
|
| Ropucha + 2 | 
 |
(5.9.2013 14:49:53) Asi ybch neřešila, nevím, také jsem na děti náročná, ale uvědomuji si, že asi zbytčně. On se zase rychle rozjede, a jestli ne, holt budete doma víc trénovat ... První dny školy bych ho netraumatizovala
|
|
| ivaxx | 
 |
(5.9.2013 20:48:58) Nech ho rozkoukat. U nás (3. a 5. třída) se sešity nadepisovaly s korektorem (bílé zabarvovátko) - bez něj by asi obě učitelky ranila mrtvice, když by to dostaly do rukou. A to mám také jinak chytré děti. Ale holt duševně zřejmě ještě na prázdninách...
|
|
| Janina&2 |
 |
(5.9.2013 21:13:48) ja bych se zamyslela nad tim, ci to je ukol: tvuj nebo ditete? jak ma ucitel poznat, ze deti potrebuji nejake zopakovani, kdyz ukoly delaji v podstate rodice ...
|
| Kamisi | 
 |
(6.9.2013 13:13:25) To by k tomu ale měli přistupovat hlavně učitelé jinak - buďto nedávat takové domácí úkoly, mají to dělat ve škole. Ale hlavně neznámkovat každou chybu, ale směřovat k nápravě - doučení. Ne dát blbou známku a tím to hasne, jak se většinou děje.
Já vlastně nevím, co s takovým úkolem - domluvila bych se s učitelem, co je jeho cílem. Jestli přinést úkol správně napsaný (což by se mi nelíbilo, ale asi bych to musela akceptovat), nebo vedení dítěte s samostatnosti a zodpovědnosti, pak bych mu do úkolu nezasahovala a nechala to čistě na dítěti a učiteli.
|
|
|
| T | •
 |
(5.9.2013 21:35:25) Neres to. Nase dokonce zapomnela, jak se nektera pismenka pisou. Oni si je ve skole srovnaji do late 
|
|
| Vanka | 
 |
(6.9.2013 8:31:11) Můj drahý začal vyplňovat tiskace a po upozornění se jen suše zeptal co to je psace?
|
|
| Eecta | 
 |
(6.9.2013 10:54:54) Naše třídní u druháků naštěstí nechává žákovskou vyplňovat rodiče, i já mám co dělat, abych ty jména, telefony, emailové adresy... do těch minikolonek narvala
sešity si nadepisují sami, to beru jako cvičnou věc (na rozdíl od žákovské, kam se občas potřebuju na nějaký ten telefonní nebo mailový kontakt podívat a musí být k přečtení), jen u jednoho jsem jí to přelepila ozdobnou samolepkou, ať si to nadepíše znovu, protože tam měla otočené Z a S.
|
| Polly... | 
 |
(6.9.2013 16:46:09) Já bych se zkusila vžít do kůže dítěte: píše písmenka po dlouhé době, je to pro něj složitý, snaží se, nemůže si vzpomenout, je vlastně z celé situace nešťastné, protože mu to nejde, přijde maminka a dá mu sodu - jaktože to neví, na co myslí, jak hnusně píše atp. Co si asi dítě bude pak o sobě myslet? Jsem nemožný, nic mi nejde, maminka mne nemá ráda, nesnáším úkoly, nesnáším paní učitelku, nesnáším školu... A to šlo jen o takovou blbost jako jsou písmenka!!! Vynadáním nedocílíme toho, že se dítě zlepší, ale jen problém prohloubíme. Daleko lepší je snažit se o podporu - "Vidím, že se ti písmenka po prázdninách pletou...asi tě mrzí, že ti to nejde, tak jak dřív", "Co by pomohlo?" Chceš si projít psací písmenka v písance z loňska? Nebo si zkusíš napsat psací písmenka nejdřív vedle na papír? atp. Hodně zdaru a trpělivosti! Taky mám doma druháka
|
|
|
|