| jAN |
 |
(9.10.2012 15:06:57) Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jak je to s vyukou,standarty a stropy vyuky jazyku na SŠ. Můj syn navštevuje 3.ročník SŠ, angličtinu ma dle mého názoru podprůměrnou, spíše horší, jeho třída je také velice slabá krom pár vyjímek. Učitel se však z nám neznámych důvodu, rozhodl učit s učebnic, které nesou označení B2/C1 což je podle toho co jsem tak letmo kouknul na RVP nad rámec klasické vyuku. Maturita ma úroven B2 pokud se nepletu. Je možné aby rodiče nějak "zastavili" učitele v tomto počínání, reálně totiž hrozí že studenti nebudou připuštění k maturitě, jak mi sdělil jiný kantor který v této třídě občas také angličtinu vyučuje. Děkuji za odpověd
|
| Žžena |
 |
(9.10.2012 16:10:32) A řešili jste to s jejich učitelem? Nebo s vedením školy?
|
| jAN |
 |
(9.10.2012 16:25:31) ano, učitel je dle mého soudu arogantní až na půdu, pravděpodobně věc osobní cti dohnat třídu na tak vysokou úroveň AJ. Pan ředitel je jeho rodina, takže zde skutečně nevím kam se obrátit a zda máme vůbec šanci.
|
| veverkaa | •
 |
(9.10.2012 17:06:39) tak pak snad na zřizovatele školy :-(
|
| jAN |
 |
(9.10.2012 17:42:56) ale otazka je, zda to učitel může nebo ne, pokud to může tak jsme jako rodiče skončili. Pokud nemůže, tak za ním zajdeme znovu, a ukážeme že to nemůže...ale takto my nevíme.....
|
| Žžena |
 |
(9.10.2012 18:24:15) Jane, může nemůže - no asi může. My jsme na SŠ taky měli angličtinu na vyšší úrovni, než je standard. Akorát že my jsme to zvládali a bylo to celkově přínosné. Takže zakázaný to asi není. U vás jde ale o to, jaké jsou požadavky na maturitu, jak zvládá třída atd.
|
|
|
|
|
|
| jAN |
 |
(9.10.2012 19:28:46) pro mne je to nepochopitelne, ačkoliv uroven maturity je B2, tak oni pojedou na C1, budou mit horši znamky, nekteri 5, kvuli toho nebudou pripusteni k maturite kterou by jinak hrave zvladli ??? to si učitel muže dovolit???? jak rikam plan RVP pro gymnazia mluvi o urovni B2, ale jako nepedagog nevim, jak moc je toto závazné. Na škole jsou jediní, nikdo jiný tyto učebnice nemá.
ps. C2 je pokud se nepletu uroven rodily mluvči :)
|
| Líza | 
 |
(9.10.2012 19:31:25) A jak víš, že budou mít horší známky? Máš křišťálovou kouli? Jestli správně chápu, učitel je nový, má je měsíc, ty už máš jasno, že nebudou připuštěni k maturitě. K řediteli se ale poradit nepůjdeš, protože víš předem, že by to stejně k ničemu nebylo. Nějak moc věcí víš předem.
|
|
| Líza | 
 |
(9.10.2012 19:33:22) Ufff, a ono jde o gympl? A rozčiluješ se, že si někdo dovoluje chtít je hodně naučit? Za chvíli napíšeš, že je to jazykovej gympl, a mě pak budou pod stolem křísit. Úroveň C1 není žádná tak šílená aspirace, u maturitního ročníku na gymnáziu - nezapomínej, že maturitu musí udělat i maturitní obory učňáků.
|
| jAN |
 |
(9.10.2012 19:37:33) neee :D nejedná se o jazykový gympl, jedná se o klasicky gympl, trida neni ani jazykova nic takoveho. At se uči, ale v rámci seminaru, ne v ramci klasicke vyuky, ktera ma vest k maturite. Dále pak, prvni písemka dopadla na 5 vetšine tridy, nekteri jeho spolužáci maji už i nekolik 5 ze zkoušeni apod., pan ředitel je známa firma, verte, kdyby možnost existovala, tak jsem ji již vyzkoušel.
|
| Líza | 
 |
(9.10.2012 19:40:27) Hele, nevím, třeba máš syna na příšerné škole, co já vím (proč ne na nějaké normální?). Jen bych tě chtěla upozornit, že moje dcera, loni v sekundě na osmiletém gymplu, si jen tak pro zábavu střihla písemnou část anglické maturity v té lehčí verzi, jen tak u toho jedním okem koukala na televizi, a měla by ji za dvě. V sekundě. Takže zvaž, jestli opravdu stojíš o to, aby tvého syna učili jen tolik angličtiny, kolik potřebuje k maturitě, protože v takovém případě jsi ho nemusel posílat na gympl.
|
| Líza | 
 |
(9.10.2012 19:41:53) A kdybych už formulovala nějakou stížnost řediteli, pak spíš ve smyslu: - byla zachována návaznost na předchozí výuku? - písemky a zkoušení jsou z látky, která byla skutečně probrána? - je známkování adekvátní?
|
| jAN |
 |
(9.10.2012 19:44:39) nezlob te se, ale vaše dite je pravdepodobne na jazyky zamerene, moje dite ma velice dobe vysledky v oblasti prirodnich ved apod. ale o to tady nejde.....
|
| Líza | 
 |
(9.10.2012 19:45:55) O zaměření se nejedná, jde o ten rozdíl v ročníku - 6 let rozdíl, není to docela dost?
|
| jAN |
 |
(9.10.2012 19:47:26) to neni relevatni vubec, ani to srovnani deti. v ročniku jsem mel spolužaka ktery mohl preskočit 3 tridy matiky a taky to o ostatnich nic nevypovidalo......to jsme mimo, prosim zpet k tematu
|
| Líza | 
 |
(9.10.2012 19:50:45) Je to relevantní v tom, že to ilustruje úroveň lehčích maturit a to, že by nemělo stačit umět jen to, co člověk potřebuje k lehčí maturitě - ne na gymnáziu. Bez ohledu na to, že není jazykově zaměřené. Protože to pak můžeme mluvit o tom, že vlastně ve všech předmětech stačí úroveň shodná s tím učňákem s maturitou, žejo...
Učebnice této úrovně by mě neznervózňovala, znervózňovalo by mě, kdyby s ní učitel zacházel jako blbec. Ale to jsem ti psala níže - kritéria známkování, zajištění návaznosti, a taky otázka toho, o čem vypovídá, pokud propadá celá třída - to už nemůže být problém studentů. Ovšem ani ne učebnice či prosté snahy je někam dotáhnout, pokud by byla provozovaná správně.
|
| jAN |
 |
(9.10.2012 19:55:29) ANO souhlasim, jen upresnim vyšši maturita nese uroven B2....... Problem je v tom, že to co jsi napsala jako možnosti kde by mohl byt problem, tak to je VELICE vágní, a s timto nas vyhodi, jak rikam reditel rodičum nepomuže. Nemame zde soudneho zastani. Pokud chceme neco rešit, pak jedine officialne a prez porušeni toho a onoho....
|
|
|
|
|
|
|
|
| Eva + Klárka2/07 | 
 |
(9.10.2012 19:42:53) Já přešla do 9. třídy na jinou základku. Z první písemky jsem dostala 5 a trvalo mi asi 2 měsíce, než jsem se aspoň trochu naučila to, co ostatní už uměli (ptž se takhle pořádně učili pořád) a taky jsem si nestěžovala. Bylo mi 14, učila jsem se sama, nikdo z rodičů anglicky neumí a nikdo tohle neřešil. Ani mě nenapadlo a vůbec bych nechtěla, aby tohle ve škole řešili.
Je na gymplu, na gympl se za mé doby dostali jen dobří. Teď se tam dostane snad každý. Promiň, ale kdyby byl kluk na učňáku, tak se divit budu, ale na gymplu.... to fakt nechápu.
|
|
| T | •
 |
(10.10.2012 7:19:20) Ja myslela, ze jde o nejakou odbornou skolu s maturitou. Promin, ale jestli jde o gympl, tak mi prijde naprosto v poradku, ze je ucitel honi a ze je ve 3. a 4. rocniku chce dotlacit na uroven C1. Z toho co vim, tak rada gymnazii pouziva ucebnice, ktere zaky dovedou dal nez na uroven B2 (tam by meli byt gymnaziste pote co opusti v 9.tride zakladu, podivej se do ucebnic, pokud meli anglictinu od 3.tridy). Zaplat synovi doucovani a at makne. Je na gymplu, ne na ucnaku s maturitou, takze je logicke, ze toho musi umet vic, nez ten z ucnaku. A nebo ho holt dej na ucnak, tam bude za hvezdu....
|
|
|
|
| Eva + Klárka2/07 | 
 |
(9.10.2012 19:36:06) Je na gymplu!!! Tam se asi musí víc snažit, ne? A navíc, jak už tady psala, škola je měsíc, jak můžeš vědět, jak jim to půjde nebo ne. Holt se budou muset učit 
|
| jAN |
 |
(9.10.2012 19:39:43) ale prez protesty rodiču, ne všichni studenti jsou na jazyky, sam tomu dobre rozumim. Od nadstavby jsou seminare a dalši nepovinne aktivity, ale v ramci POVINNE vyuky to hnát nad ramec ???? je to možne ?
|
|
|
| Len | 
 |
(9.10.2012 19:39:46) Uroven rodileho mluvciho je o stupen vys. B2 vidim, ze je jako FCE, coz by na maturitu odpovidalo, C1 je teda dost vysoky cil, pokud nejde vyslovene o nadane studenty.
|
| jAN |
 |
(9.10.2012 19:42:18) no prave o to jde, B2 ja maturita i FCE, C1 je pro vysokou školu, C2 jsou rodilí mluvči......... Ale otazka stale trva, mužeme jako rodiče apelovat RVP nebo nečim jinym pokud vubec ?
|
| Líza | 
 |
(9.10.2012 19:44:12) Pokud má celá třída za pět, argumentovala bych prostě tím. Oni můžou i probírat náročnou látku, samozřejmě si z ní každý vezme, kolik unese, ale známkování by to mělo zohledňovat.
|
|
| Len | 
 |
(9.10.2012 19:45:06) Myslim, ze na konci VS (teda alespon nekterych) se dela zkouska shodna s CPE, coz je uroven vzdelaneho rodileho mluvciho, tedy uroven C2. Mezi C1 a C2 uz, podle me, moc velky rozdil neni, maximalne ve slovni zasobe. Nutne ovsem podotknout, ze UK univerzity chteji pri nastupu uroven CAE (C1), takze zase na gymplu by to asi zvladnout meli, ale je to hodne zavisle na uciteli.
|
| jAN |
 |
(9.10.2012 19:51:19) již po nekolikate. Vyjdeme z RVP tam je stanovena B2. PRo všechny nejazykare stači na maturitu za 1. Muj syn, ani jeho spolužaci nemaji nejmenši zajem studovat jazyky a tady se jim snaži, jako jediným na škole vmasirovat do osnov uroven presahujici jejich vrstevniky. Ja se taži, jsou plany RVP zavazne ? nebo jen orientačni ?
opet opakuji, muj syn nema jazykovy seminar ani žadnou komverzaci či pripravu na FCE, kde by byla tato nadstavba adekvatni
|
| Líza | 
 |
(9.10.2012 19:53:37) Závazný je pro toho učitele školní vzdělávací program, který musí mít každá škola vypracovaný. Ten se řídí tím rámcovým. Takže potřebuješ získat ten školní - bývá u většiny škol na webu.
|
|
|
|
|
|
|
| Ráchel, 3 děti | 
 |
(9.10.2012 19:44:53) tak my máme opačný problém. dcera pohořela v rozřazovacím testu a dostala se tedy do "horší" skupiny na angličtinu. má učitelku, která není schopná vysvětlit zhola nic. dcera je jediná, která dokáže pochopit, o co se jedná (jelikož to dávno umí). to, co paní učitelka vykládá celou hodinu, pak spolužákům shrne ve třech větách... dost jí vadí, že se takhle v angličtině dál nedostane
|
|
| X_X |
 |
(9.10.2012 19:52:55) tak já nevím, ale jestliže na základce by děti měly končit na úrovni A2 (soudě dle vzdělávacího plánu naší základky) a maturita by měla být v úrovni B2, tak předpokládám, že po dvou ročnících střední škola (dokonce gymplu) ta úroveň B1 by být měla a návaznost na znalosti B1 učebnice B2/C1 právě bývá navazující na B1. nikde není psáno, že celou učebnici zvládnou za jeden rok, třeba holka má jednu učebnici na základce dva roky, kamarádky dcera jinde dokonce roky tři. u vás to může být taky tak, ve třeťáku třeba budou studenti navazovat na znalosti B1 a ve čtvrťáku se buď dostanou k úrovni C1, nebo učitel uzná, že je potřeba opakovat, opakovat, opakovat.
|
| jAN |
 |
(9.10.2012 19:58:54) no to bohužel neuzna, nejak jsem se v tom zapletl ale po A2 je B1 a pote B2. Tudiž urovne B1, B2 spadaji pro SŠ. navaznost mezi B1 a C1 jsou 2 urovne, tudiž minimální
|
| Líza | 
 |
(9.10.2012 19:59:33) Najdi ten ŠVP.
|
| jAN |
 |
(9.10.2012 20:07:22) ŠVP jsem našel, prošel. Urovne jsou zmíneny u všech jazyku, jedinou vyjímku tvoři jazyk anglický :(
|
| Líza | 
 |
(9.10.2012 20:09:28) Fikaný...
|
| jAN |
 |
(9.10.2012 20:10:27) napovida to neco o škole, snad již chapete proč to musim rešit touto cestou, PROTOZE NORMALNE TO NEJDE.
|
| Líza | 
 |
(9.10.2012 20:10:48) Klasifikační řád?
|
| jAN |
 |
(9.10.2012 20:11:48) ten škola ma :D ale tam nic neni, nic co by mne napadlo, jedine moje voditko byl onen RVP co jsem našel :(
|
|
|
| BB | •
 |
(10.10.2012 9:17:03) ŠVP - školní vzdělávací program - je pro školu závazná norma. Není to ovšem dogma a je možné ho průběžně měnit. Nicméně ŠVP aktualizovaný pro konkrétní školní je závazný. V případě pochybností si můžete stěžovat zřizovateli a české školní inspekci. Pokud bude vaše stížnost řádně zargumentovaná a neanonymní, obě instituce umí být při kontrole školy velmi nepříjemné a nekompromisní. Pokud to chcete s celou vážností řešit, zjistěte si, co přesně stanovuje rámcový vzdělávací program pro výuku angličtiny na gymnáziu a je-li ŠVP vaší školy v rozporu s ním, pak můžete napadnout tuto školní normu, nikoli jednoho konkrétního učitele a jím vybranou učebnici. Bez ohledu na příbuzenské vztahy ředitele školy a učitele aj můžete vedení školy posílat písemné stížnosti a škola musí v zákonných lhůtách reagovat. Budete jim tak znepříjemňovat život, ale nemusíte dosáhnout vůbec ničeho, nabízí se otázka, jak moc o to stojíte, a co by to přineslo synovi nebo celé jeho třídě. Stížnost nebo stížnosti ovšem musí být konkrétní, musíte uvést důvody, argumenty, nikoli vágní prohlášení, že když je na učebnici napsáno B2/C1, že s tím nesouhlasíte, protože tohle označení nemusí nutně odpovídat skutečnosti, resp. náročnost učebnice může být ve skutečnosti "jen" dobrá B2. Jelikož v tomto roce bude maturita pouze z jedné úrovně a předpokládá se úroveň základní, měla by stačit k jejímu zvládnutí B1.
|
|
|
|
|
|
|
|
| Bez_Nicku |
 |
(9.10.2012 23:00:50) Jazykové učebnice mají jen přibližné označení. Ono to neznamená, že např. slovíčka v knížce pro B2 odpovídají B2 a slovíčka pro C1 odpovídají této úrovni. Spíše probrání obou knížek znamená širší slovní zásobu. Stačí vzít dvě řady učebnic, některá slovíčka můžou být v jedné řadě učebnic v prvních lekcích, v druhé se můžou brát o dost později. Více se shoduje gramatika. Na úroveň B2 by měl znát veškerou gramatiku, na C1 je malé rozšíření. Kdo zná perfektně gramatiku z učebnic B2, zkoušku C1 by určitě udělal, jen by malinko kleslo procento. Bude tam jen pár věcí navíc, ale jde už o okrajovější témata z gramatiky. Pokud jde o mluvení, tak C1 by měl mluvit hodně plynule, u B2 je laťka trošku níže. Kdo se učí na nějakou zkoušku, třeba B2, tak klidně může užívat učebnici pro C1. Ničím tím nechybí. Možná bude umět něco navíc, ale snad se jazyk člověk neuží na zkoušku, ale aby ho uměl. Navíc tu učebnici přímo avizují jako B2/C1. Tj. je přímo plánovaná pro cílovou úroveň, která může být jak B2, tak C1. Když se žáci učí něco ve škole, tak motivace bývá nižší než u motivovaných dospělých. Dělat náročnější knížku stejně znamená dosáhnout spíš té nižší úrovně. Je dvojí styl učení. Jeden, učit se méně, ale hodně důkladně. Z knížky pak umět testy třeba na 95%. A nebo toho probrat víc, ale tolik to nedřít. Znalost může být 80%. Celkově ale těch 80% může znamenat větší objem. Chtít něco umět perfektně začne být od určité úrvovně hodně časově náročné. Vyplatí se učit se větší objem a méně důkladně. U učitele by mě více zajímalo, jestli jazyk dobře umí. A pak, jak umí učit, jak vede výuku, jak donutí žáky, aby se mu učili.
|
|
| Gladya, bývalá dasa, | 
 |
(10.10.2012 9:13:43) Hm, to je těžké, podle mě na SŠ je závazná minimální úroveň pro maturitu, vyšší náročnost se sama o sobě zakázat nedá. A je to podle mě dobře. Odlišila bych dvě věci - Učebnice pro vyšší úroveň nemusí vadit, pokud se s ní dobře pracuje. V tom bych problém neviděla. - Konkrétní obsah a styl výuky z debaty na internetu můžu těžko posoudit. Sám říkáš, že studenti v AJ zrovna nevynikají. Nenasázel učitel pětky, aby mládež trochu probral a donutil máknout? Podle mě se dá řešit až situace, kdy bude díky neúměrným požadavkům a charakteru výuky hrozit, že by půlka třídy propadala. Ono u střední školy je to přece jen něco jiného než u základky a gympl je gympl. Tam se větší nároky dají čekat
Pokud je opravdu výuka problémová, i na SŠ se snad dá bránit, obrátit se na řediteli a když to nepomůže na zřizovatele.
|
|
| St. | •
 |
(13.11.2012 17:36:36) Nejsem učitel jazyků, ale : 1) označení učebnice ještě neznamená dosaženou úroveň, záleží mimo jiné na úrovni jejího zvládnutí. Vyučující tedy vybral učebnici o které píšete, ale nevybral jí automaticky úroveň vlastních požadavků. Prostě se mu jen z nějakého důvodu zdála k dosažení cíle nejvhodnější. 2) O cílech výuky je nutné si nejprve promluvit např na třídní schůzce, případně s vedením školy atd. Nemá smysl volit až tak konfrontační charakter. 3) Zdá se mi poněkud kontraproduktivní požadovat od dnešních škol ( tím více gymnázií) snížit úroveň výuky. Je sice pravděpodobné , že po stížnostech u MŠMT dosáhnete svého, ale omlouvám se Vám, mně to připadá spíš smutné. Gymnazista přece musí být schopen zvládnout maturitu na vyšší úrovni než učňák s maturitou. Snad je to i jeden z důvodů, proč studenti na gymnáziu studují. 4) Profesor gymnázia obvykle nežije v bublině a vidí-li u testů studentů nedostatečné, pak jeho záměr ( co měl naučit) nebyl naplněn a s největší pravděpodobností se zachová podle toho. 5) Možná bych tedy ubral na konfrontačním charakteru a snažil se tedy například doučováním dosáhnout požadované úrovně. 6) V opačném případě si stěžujte na všechno možné, Vy na obtížnou angličtinu, jiný na obtížnou matematiku, další třeba na fyziku, ale pak nastane otázka, proč vlastně ten gympl studenti studují, pro ten papír a nebo pro znalosti ? Možná je ten kantor pouze naivní ve své představě, že se snaží studenty vzdělávat, nikoli vyrábět držitele papíru o Maturitní zkoušce.
|
|
|